Държавната субсидия за БДЖ остава въпреки намалелите превози

Държавната субсидия за БДЖ остава въпреки намалелите превози

© Анелия Николова



Субсидията за БДЖ "Пътнически превози" ще се запази в досегашния й размер въпреки намаляването на броя на влаковете и обема на услугата. Това съобщи по време на парламентарния контрол министърът на транспорта Ивайло Московски, цитиран от БТА. Министърът обаче не уточни каква е тя. Той обясни, че обемът на превозите не се влияе от намаления брой на вагоните. От страна на министерството нееднократно е било обръщано специално внимание на БДЖ "Пътнически превози", че трябва да се вземат незабавни действия, за да се обезпечи превоза "с адекватен брой изправни вагони".


Основните причини за намаления брой на използваните пътнически вагони е излизането им за планов ремонт, както и забавеното сключване на нови договори, до което предвид спазването на изискванията за Закона за обществени поръчки. В момента има подписани договори за една година с четири завода за ремонта на 169 пътнически вагона.


В началото на декември т.г. се очаква първите вагони да излязат след ремонт в заводите и да бъдат включени приоритетно в съставите на влаковете по най-натоварените направления, съобщи Московски.
В момента среднодневно се използват около 370 вагона, като в състава на влаковете са включени 289. Недостигът от 135 вагона е компенсиран частично с повишен оборот на вагони и влакови композиции и намаляване на съставите в някои влакове. Към момента на "Пътнически превози" са наложени санкции в размер на 26 хил. 500 лв. за неизпълнение на различни изисквания по договора за извършване на обществени превозни услуги.


Московски напомни, че средната възраст на вагонния парк е 25 години, а значителна част от магистралните и маневрени локомотиви са в експлоатация повече от 30 години. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    wreck
    Рейтинг: 1088 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  2. 2 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    БДЖ не трява да получава нито един лев извън необходимото за превоза на армията, полицията и намаленията за пенсионерите и студентите.
    Не, лев е много, нито една стотинка повече над това.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  3. 3 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 561 Весело

    До коментар [#2] от "Десен":

    Само гледай, кво ще тръгне от БДЖ. Но не се притеснявай, никой няма да ти иска обяснения за системно глупавите и анти-човешки коментари във форумите

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  4. 4 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#3] от "forum_terrorist":

    Напротив, притеснявам се, а обясненията ги давам ежедневно почти под статиите тука. За БДЖ дадох едно добро, което МВФ обикновено си удържат доста добра комисионна за да кажат същото. След като по цял свят действат - няма как да са глупави. Е може малко, но поне са практични и често почти единствено възможните в по-дълъг аспект. Виж за анти-човешките не се притеснявам ни най-малко. Вие комунистите не сте човеци.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  5. 5 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 838 Неутрално

    Стачката на синдикатите в БДЖ е БЕЗУМНА, БЕЗОТГОВОРНА и САМОУБИЙСТВЕНА, която може да има само един изход за фирма изпаднала в неплатежоспособност и губеща пари - ФАЛИТ! Закриха 160 влака с по 4-5 пътници, но благодаление на безумната стачка на синдикатите сега има нови влакове които се движат с по 4-5 пътника! Ако стачката продължи още 10 дена вместо 2хиляди ще се съкратят 5-6 хиляди души ако въобще БДЖ оцелее! Но това е демокрацията и при нея хората имат право дори на самоубийство! Синдикатите играха на всичко или нищо, но при 800 милиона лева дългове е нищо. За разлика от Гърция БДЖ НЯМА кой да я спаси.

    Сега вместо 2000 уволнени ще има 20 000 на улицата! Лошото е че те идват пак на гърба на данъкоплатеца в социалното министерство на помощи от нашите данъци пак и отново. И без да съм Ванга мога да прогнозирам ФАЛИТ на БДЖ до коледа най-късно! За щастие този път няма да се повтори случая КРЕМИКОВЦИ и данъкплатеца няма да пие една студена вода тъй като много малка част от дълговете са държавно гарантирани! БДЖ няма начин да има активи за 800 милиона лева което е кофти за кредиторите! След фалита частните компании ще поемат бизнеса с товарните превози, а автобусите ще поемат пътниците уин-уин всички печелят! Включително данъкоплатеца тъй като тия 200 милиона лева които наливахме на година в БДЖ сега могат да бъдат насочени към сектори с висока добавена стойност като интернет инфраструктура зелена енергия електромобили иновации и т.н.


    пс Това което се прави в БДЖ НЕ е реформа! Те правят план за преструктуриране, който е спасителен план в условия на несъстоятелност. А са в несъстоятелност, защото не могат да плащат по задълженията, които имат и не могат да издържат една постоянно губеща компания. Те трябва да обяснят на синдикатите и на обществеността, че са принудени да приложат този план. И всъщност собственика сам отива към тази процедура, която е защитна, преди да се отиде към фалит. На практика плана е за намаляване на разходите, за намаляване на дейности, за постигане на платежоспособност.

  6. 6 Профил на sofioter
    sofioter
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Държавната субсидия е незаконна.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK