За трети пореден ден железниците са блокирани заради стачката

За трети пореден ден железниците са блокирани заради стачката

© Георги Кожухаров



От 130 влака по разписание в цялата страна към 10.30 ч. са спрели 98, съобщи Обединеният стачен комитет на КНСБ и КТ "Подкрепа". Двадесет и един влака са тръгнали от началната си гара, но не са стигнали да крайната, защото са спряли по пътя.


Малките гари и спирки също се включват в стачката - Копиловци, Гюешево, Гълъбник, Безмер, Дъбово, Стралджа, Зимница, Забой, Владимир Павлов, Делян, Дякаво, обявиха синдикатите.


От 8.00 часа в събота стачкуващите служители в БДЖ отново са спрели движението на влаковете по основните линии, информира председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев, цитиран от БТА.




Няма движение на Централна гара в София след началото на стачката днес, гарата е пуста, няма чакащи пътници, заяви още той.


Според него влаковете не се движат и на гарите в Мездра, Лом, Видин, Казичене, Пловдив, Ямбол, Бургас, Горна Оряховица, Русе. Бунев призна, че има информация за пътуващи влакове от гара Варна, но като цяло стачката на железничарите обхваща почти всички направления.


Има натиск от страна на ръководството на БДЖ върху някои стачкуващи, каза Бунев.


По думите му железничарите продължават да стачкуват, защото разбират, че спирането на стачката ще е пагубно за тях. Заяви, че синдикатите няма да седнат на масата на преговорите с поставяне на ултиматуми от страна на ръководството.


Протестът ще продължи до 16.00 часа, както беше и в последните два дни.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (57)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pc_none
    pc_none
    Рейтинг: 551 Любопитно

    Не е ли революционно да заменят железниците с пластмасеници - всичко то пластмаса - и релси и траверси и влакове - всичко. Така ще се облекчи теглото и ще има по- слаби двигатели; разходите за ток ще са къде по малки. Пък и пластмасовите физиономии на управляващите ще са все усмихнати...

  2. 2 Профил на Jasen Jankov
    Jasen Jankov
    Рейтинг: 226 Неутрално

    Естествено, че трябва да продължават да стачкуват. Служителите не носят никаква вина за цялостната политика, която се води относно българските железници. Те се съсипват умишлено. Отделно стои въпроса и с некадърното ръководство. В БДЖ има нужда от много инвестиции, но това трябва да бъде направено от държавата. Защото този вид транспорт има голямо бъдеще - най-сигурен, екологично чист.
    Да се съкращават ей така 2000 души, и то в тази криза. Като искат съкращения, ето - тези които излизат от БДЖ като се пенсионират. За няколко години ще се редуцира броя на работещите.

  3. 3 Профил на uzur
    uzur
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Нови стачки и гражданско неподчинение заплашват България. Земеделци започват ефективни протести на 28 ноември.
    http://yphalachev.blogspot.com/2011/11/28.html

  4. 4 Профил на El Chuncho
    El Chuncho
    Рейтинг: 1200 Неутрално

    До коментар [#1] от "pc_none":
    +++++++++++++++++

    Никъде по света борсите не са определящи за икономиката.- цитат на коментар #70 от “др. Иванов
  5. 5 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 454 Неутрално

    Не носят вина за кражбите, разхищенията и далаверите, извършвани от техни колеги и с тяхно знание? Ами, дори и да беше така, станалото - станало, въпросът е сега откъде ще се вземат пари, а? Ако се прехвърлят от някой друг бюджетен сектор - други ще ревнат, синдикатите са като митичната хидра - за да нахраниш една глава, ще си навлечеш гнева на три други. А накрая пак "народът" ще го отнесе като краен получател. Това да не би да е справедливо?

  6. 6 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 463 Весело

    До коментар [#5] от "anona":

    Да ги вземат от Цвъковото МВР- 200 милиона тях бълха ги ухапала, а и едва ли ще им е проблем да ги компенсират с дарения.

  7. 7 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2104 Весело

    Докато слушат смешните, слаби синдикати, хората няма да постигнат нищо. БДЖ стачкува, обаче автобусите си возят без проблем. После шофьорите ще излязат в стачка, обаче жепейците ще работя...
    Най-простото решение е, като ще стачкуват железничарите, да отидат на магистралата, а когато шофьорите стачкуват, да отидат на гарата. Ама нали синдикатите са маша на всяко правителство, а не самостоятелна структура като в цивилизованите страни...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  8. 8 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Стачката на синдикатите в БДЖ е БЕЗУМНА, БЕЗОТГОВОРНА и САМОУБИЙСТВЕНА! Те закриха 160 влака с по 4-5 пътници, но благодаление на безумната стачка на синдикатите сега има нови влакове които се движат с по 4-5 пътника! Ако стачката продължи още 10 дена вместо 2хиляди ще се съкратят 5-6 хиляди души ако въобще БДЖ оцелее! Но това е демокрацията и при нея хората имат право дори на самоубийство! Синдикатите играха на всичко или нищо, но при 800 милиона лева дългове е нищо. За разлика от Гърция БДЖ НЯМА кой да я спаси.

    Сега вместо 2000 уволнени ще има 20 000 на улицата! Лошото е че те идват пак на гърба на данъкоплатеца в социалното министерство на помощи от нашите данъци пак и отново. И без да съм Ванга мога да прогнозирам ФАЛИТ на БДЖ до коледа най-късно! За щастие този път няма да се повтори случая КРЕМИКОВЦИ и данъкплатеца няма да пие една студена вода тъй като много малка част от дълговете са държавно гарантирани! БДЖ няма начин да има активи за 800 милиона лева което е кофти за кредиторите! След фалита частните компании ще поемат бизнеса с товарните превози, а автобусите ще поемат пътниците уин-уин всички печелят! Включително данъкоплатеца тъй като тия 200 милиона лева които наливахме на година в БДЖ сега могат да бъдат насочени към сектори с висока добавена стойност като интернет инфраструктура зелена енергия електромобили иновации и т.н.

  9. 9 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Това което се прави в БДЖ НЕ е реформа! Те правят план за преструктуриране, който е спасителен план в условия на несъстоятелност. А са в несъстоятелност, защото не могат да плащат по задълженията, които имат и не могат да издържат една постоянно губеща компания. Те трябва да обяснят на синдикатите и на обществеността, че са принудени да приложат този план. И всъщност собственика сам отива към тази процедура, която е защитна, преди да се отиде към фалит. На практика плана е за намаляване на разходите, за намаляване на дейности, за постигане на платежоспособност.

    Стачката на синдикатите в БДЖ е БЕЗУМНА, БЕЗОТГОВОРНА и САМОУБИЙСТВЕНА, която може да има само един изход за фирма изпаднала в неплатежоспособност и губеща пари - ФАЛИТ! Закриха 160 влака с по 4-5 пътници, но благодаление на безумната стачка на синдикатите сега има нови влакове които се движат с по 4-5 пътника! Ако стачката продължи още 10 дена вместо 2хиляди ще се съкратят 5-6 хиляди души ако въобще БДЖ оцелее! Но това е демокрацията и при нея хората имат право дори на самоубийство! Синдикатите играха на всичко или нищо, но при 800 милиона лева дългове е нищо. За разлика от Гърция БДЖ НЯМА кой да я спаси.

    Сега вместо 2000 уволнени ще има 20 000 на улицата! Лошото е че те идват пак на гърба на данъкоплатеца в социалното министерство на помощи от нашите данъци пак и отново. И без да съм Ванга мога да прогнозирам ФАЛИТ на БДЖ до коледа най-късно! За щастие този път няма да се повтори случая КРЕМИКОВЦИ и данъкплатеца няма да пие една студена вода тъй като много малка част от дълговете са държавно гарантирани! БДЖ няма начин да има активи за 800 милиона лева което е кофти за кредиторите! След фалита частните компании ще поемат бизнеса с товарните превози, а автобусите ще поемат пътниците уин-уин всички печелят! Включително данъкоплатеца тъй като тия 200 милиона лева които наливахме на година в БДЖ сега могат да бъдат насочени към сектори с висока добавена стойност като интернет инфраструктура зелена енергия електромобили иновации и т.н.

  10. 10 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 463 Неутрално

    Меркел, що ли ми се струва, че те цака дилърът с кофти дрога! БДЖ не е търговско дружество по смисъла на ТЗ и общите разпоредби на същия закон по отношение на несъстоятелността не са неприложими за него. Дай инфо какво пише в специалния закон, който урежда несъстоятелността на БДЖ и после ще си говорим.

  11. 11 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 551 Гневно

    До коментар [#8] от "merkel":

    Те си безумник само че те финансират да замазваш положението ама и то има край

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  13. 13 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Стачката в БДЖ трябва да получи приза "ГЛУПОСТТА НА ГОДИНАТА" за 2011 година! Нали в края на годината раздават подобни призове!?! Една фалирала компания с нед 800 милиона лева дългове вместо 3 хиляди ще си отидат 23 хиляди души благодарение на синдикатите!

  14. 14 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#13] от "merkel":

    Всички призове "ГЛУПОСТ НА ГОДИНАТА" са си за Него и пророкът му Цвък.

  15. 15 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    [quote#5:"anona"]въпросът е сега откъде ще се вземат пари[/quote]

    За ежемесечните плащания от 25 евро за "Белене" пари има. За нова спортна зала имаше и я построиха. За стадион "Академик" има. За най-големия в ЕС бюджет на МВР (4% от БВП) има. За 20 заплати при пенсиониране на 45 години за милиционерите има. за осигуровките на държавните служители, магистратите и милиционерите има.

    За финансиране (пряко или чрез държавна гаранция) на преходен период - през който да преструктурират БДЖ, за да функционира като европейските железопътни компании - няма.

    Айде, де! Или за гербавите ритането и стоичковците са по-важни, или си дават сметка, че не са кадърни да направят преструктуриране. А най-вероятно хем залите и стадионите са им приоритет, хем да подготвили далавера за приватизацията на имотите на БДЖ плюс комисионите като я шитнат на избран частен "инвеститор".

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  16. 16 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    [quote#15:"Вени Г."]хем да подготвили[/quote]

    хем СА подготвили.

    Извинявам се за грешката.

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  17. 17 Профил на dwd23378666
    dwd23378666
    Рейтинг: 407 Неутрално

    Когато България стане Бойколадия няма да има стачки и недоволни ...

  18. 18 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1075 Неутрално

    [quote#15:"Вени Г."] хем да подготвили далавера за приватизацията на имотите на БДЖ плюс комисионите като я шитнат на избран частен "инвеститор[/quote]

    И ехото се обажда: И пощите, пощите, поощиитеее

  19. 19 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#11] от "bokko":

    Толкова им е акълът на онези, които му плащат! Още чакам да ми обясни как се обявява БДЖ в несъстоятелност, ама той се прави на разсеян.

  20. 20 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    ДО merkel

    merkel, виждам, че темата живо Ви интересува ???
    Искам само да попитам тези 800 милиона дето висят БДЖ да колко години ги натрупаха ??? и даваш ли си сметка, че МВР харчат доста повече за година при доста скромна ефективност.
    И още един въпрос, защо държавата не си отделя пари от бюджета за закупуване на влакове, с които да предоставя на БДЖ да превозва хората, ами дава пари назаем на БДЖ да купува влакове, и очаква БДЖ да вози евтино деца и работници и да плаща главници и лихви по тези заеми ??? При тази схема няма, как БДЖ да не е вътрешно толкова много пари.

  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  22. 22 Профил на Свинчуга
    Свинчуга
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    Ако БДЖ загине, единствено панелките ще продължат да напомнят на соца. Мъка

    Обичам да грухтя и плюскам.
  23. 23 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#21] от "merkel":

    Как се обявява в несъстоятелност БДЖ, Меркел? Мяташ тука разни термини, които идея си нямаш какво означават, милицонерска ти работа!

  24. 24 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#12] от "merkel":

    Престани с рекламните съобщения.

    tv7 не е информационен източник, а рекламна агенция.
    Кошлуков не е нито независим анализатор, нито журналист, а просто малко по-горна ръка дудук.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  25. 25 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Как става така, че едни от най-едрите собственици на real estate в България като БДЖ и БАН са мачкани от премиера Дянков и дроните му в ресорните министерства?

    Как става така, че средствата за масово осведомяване представят гледните точки на страните в пропорция 10/1 в полза на правителството?

    Как става така, че merkel винаги пише "Б-я", вместо "България"?
    И буквите от името ли се готвите да крадете бе, дудук?

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  27. 27 Профил на ducksmiile
    ducksmiile
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#5] от "anona":


    ако ти си на държавна работа и видиш, че някой твой колега усвоява да го наречем, ще сигнализираш ли? И ако да на кого и какво очакваш да му/ ти се случи?

    Лудите, лудите, те да са живи...
  28. 28 Профил на Dragond
    Dragond
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Абсолютно съм солидарен със стачката на БДЖ. Не може държавата да си измива ръцете с обикновените хора, а истинските виновници да стоят и да дерибействат на гърба на народа. Не обикновените работници лежат на гърба на данъкоплатците (по тая логика не трябва да има образование, здравеопазване и т.н., щото и те лежат на гърба на гражданите), а търтеите в управлението!
    Ми то закриваме БДЖ, здравеопазването опазва всичко друго, но не и здравето на хората, не дават пенсии. Ами в такъв случай за какво ни е държава, за какво хората плащат данъци? Да храним не знам си колко фуражки ли и то при положение, че и те работят в услуга на всички други, но не и на хората?
    Реформи в БДЖ трябва да има, но те трябва да са свързани в намаляване на ненужната администрация, инвестиции в подвижния състав на железниците, подобряване на разписанията, онлайн продажба на билети и изобщо дейности, свързани с ПОДОБРЯВАНЕ на услугата, а не нейното закриване.
    "Реформата" на това правителство означава закриване на БДЖ и може би това е истинската цел, за да може някой този път на 18 години да купи предприятието за кеф на такива като Вили Бетц, Юнион Ивкони и прочее.
    Не може да има адекватна държава без адекватен транспорт, респективно железници. Не може да правиш икономика или да искаш да я правиш без железници, защото огромна част от товарите се поемат от тях поради поредица предимства.
    Железници в България е имало преди създаването на Третата Българска държава, надявам се, че ще има и след "царуването" на Тиквий - Велики!

  29. 29 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#22:"Свинчуга"]Ако БДЖ загине, единствено панелките ще продължат да напомнят на соца. Мъка[/quote]

    Ами кремиковци??? То още си е там нито е разрушено разтопено или каквото и да е нито нищо. Просто не работи.

  30. 30
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  31. 31 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2493 Неутрално

    До коментар [#26] от "forumer":

    Стачките са смислени,ако в компанияка се натрупват печалби,с които може да се увеличат заплатите,да се намали работното време,или други социални придобивки.БДЖ,с 800 млн задължения,за какво стачкуват?Може би за правото да върнат заплатите ли,или да спрат да играят карти,които началниците ги карат насила да играят?!
    Май цялата стачка е,защото синдикатите губят пари,от членски внос,и от други благинки!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  32. 32 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    БДЖ са българските гърци от Емил Кошлуков

    Ще си позволя да ви предложа мнението си за стачката в БДЖ. Дали съм прав, ще прецените вие. Но мисля, че пропускаме няколко важни неща. Не случайно тази стачка няма подкрепа, не случайно хората не са единодушни по нея. Някак си разбираме като общество, че не е читава работата.



    Това, което предизвиква моето възмущение, е, че в случая се прави една стачка чисто егоистично, защото от тези 2000, които ще ги уволняват, 700 вече подадоха молбите, взеха брутните заплати и заради 1300 души ще фалира предприятието с 20 хил. служители. Заради това, което правят днес - няколко човека да се покажат по телевизията, ще нанесат вреда не на България, а на собствените си работници!



    Защо се стигна дотук?



    От периода януари до юни 2011 г. разходите на БДЖ са близо 40 млн. лв. Приходите - 3 млн. лв. Ще кажете: "Да, ама те изпълняват социална функция тези железници, ходят до малки градчета, возят баби".



    Познавам ги отлично, като дете с баща ми, лека му пръст, винаги ходехме (това беше забавлението в Пазарджик) в събота и неделя с мотрисата, теснолинейката от Варвара през Велинград до Баните. Разходка по дефилето. Да, знам, горе най-високата гара на Балканите, знам, че тези селца нямат друг транспорт. 3 млн. лв. приходи, загуба от основната дейност – 35 млн. лв. Държавата обаче казва: "Точно заради Варварската линия "Света Петка" и помаците горе, които няма как да слязат, даваме 27 млн. лв. субсидии. Финансов резултат – минус 7 млн. лв.



    Дами и господа, тези пари ги давате вие, аз и майка ми с пенсията. 40 млн. лв. даваме на БДЖ, а изкарват 3 млн. лв. Аз не искам да ги давам. Нямам желание да давам тези пари на железниците, защото това не е бюро "Социална заетост". БДЖ са българските гърци. Това е място да си намерят работа хора, нищо друго.



    Защото услугата 44 км/час средна скорост, ако Бойко ги асфалтира тези линии, аз ще карам колело по-бързо от тях! 44 км!



    Мръсни влакове. Имате представа какво представлява целият транспорт. И при това положение те ни казват: "Не, не ни пипайте!".



    Вижте обаче днес, когато излизат на стачка, какво са пропуснали синдикатите. Задълженията на БДЖ са 800 млн. лв. И сега вижте изтеглените. Кредити за 2005 г. – 143 млн. евро от германската банка KFV. За 2007 г. – 120 млн. евро, пак от банката.



    Добре, като взимаха тези кредити, някой не се ли сети да каже: "Абе, момчета, взимаме едни големи пари, дай да видим къде отиват, че май ще трябва да ги връщаме!". Ако вие вземете кредит за вашия апартамент и не го плащате на банката, ще ви го вземат, нали? Ще ви изхвърлят на улицата. Но БДЖ не можем да ги изхвърлим, трябва да продължаваме да им плащаме.



    Тогава синдикатите не правиха стачка. Тогава си мълчаха. Когато изчезнаха 1000 вагона си мълчаха. Как така изчезват 1000 вагона? Че това са 25 км, ако ги наредиш един до друг – оттук до Перник само по вагони ще ходим. Нямат ли машинисти, нямат ли кондуктори тези вагони? Този персонал ги е обслужвал, какво прави, ако му изчезне вагонът? Ако това стане в транспортна фирма, да речем, че има 110 автобуси и заминат, няма ли някой да се запита къде са кондукторът на този автобус и шофьорът? Не, такива въпроси и стачки е нямало.



    Днес се оказва, че съкращенията и реформите, които трябва да се направят, били проблемни. А през това време, когато се харчеха? Да не споменавам факта, че през миналата година 59 служители на БДЖ са хванати, че са откраднали 2,5 т гориво. С това гориво цяла година може да си кара всеки българин където си иска и колкото си иска. И аз искам да имам 2,5 т гориво безплатно. Само че аз го плащам, както и вие. Когато отидем обаче да си купим билет, пак си плащаме билетчето. Не, не искам да давам поминък и работа на хора.



    Когато написах статията във Facebook, една жена, мисля, че се казваше Арабаджиева, казва: "На гарата съм пораснала, баща ми работеше там, 22 години изкара. Имаше 120 влака, сега има 20". Шляпат карти по цял ден, а като се качиш на влака, кондукторът вика "дай едно левче и се качвай така". Тази система иска да стачкува, тази система ли искаме да поддържаме?



    Вижте резултатите от тройната икономика. Превозът на товари през 2005 г. – 20 млн. т. През 2010 г. – 10 млн. т. Някой не се ли сети от тези синдикати, че ако наполовина е паднала работата, ще трябва евентуално да паднат наполовина и персоналът, и дейността. Очевидно няма работа за толкова.



    Вижте приходите от превоз на товари 2007 г. – 273 млн. лв. От 2010 г. – 146 млн. лв. За три години са паднали също наполовина. През това време някой не предложи ли да седнат на масата и да кажат: "Колеги, очевидно нямаме толкова работа. Очевидно тировете, автобусите, куриерските фирми, спедиторските ни изпреварват. Или трябва да направим нещо да сме конкурентни, или си заминаваме всички вкупом. Не може да искаме от българския народ да ни плаща заплатите само защото сме железничари".



    От 2005 до 2010 г. превозените пътници намаляват с три милиона. Някой не се ли сеща, че на тези три милиона ще трябва съобразно процента намаление и на кондукторите, и на железничарите, и на поддръжката на влаковете. Очевидно няма нужда от толкова. Не. От това нещо – гробно мълчание.



    БДЖ са българските гърци, казвам ви. Много добре си живеем, чудесно си живеем и днес, когато 40-те милиона, които даваме за БДЖ, казват: "Абе, май са ни много", те тръгват на стачка. Да де, ама аз ги давам. Не става въпрос за хляба на железничарите, както се опитват да ми кажат някои лидери. Не, не, този хляб го плащаме ние. И ако излязат да работят на улицата, както всички останали, ще видим хляба колко си го изкарват. Но когато го даваме от джоба си, имаме право да питаме какъв е хлябът и за какво го харчат.



    Искате ли да ви покажа един влак от тези, които стачкуват и които са проблемни? Направление Шумен-Каспичан, влакът №20291. Разход – 39 хил. лв. Приход 519 лева, дами и господа! Как харчи 40 хил. лева, прибира 500? За какво ми е този влак? Шумен-Каспичан обаче вижте – билетът с БДЖ е 2,80 лв., с автобус е 2,50. Добре де, железница, мотриса, субсидираме ги и возят по-скъпо от частната фирма, която трябва да се бори на пазара с конкуренти, сама да си купува автобусите, не получава субсидия отникъде, изкарват и печалба – с по-евтин билет. Знаете ли колко души се возят на този влак? Ще ви покажа и тази сметка и ще бъдете втрещени.



    Това е едната страна на стачката. Другата са коментарите на опозицията и на партиите, които не са на власт. Какво каза Сергей Станишев на 23 ноември? "Призовавам членовете и симпатизантите на БСП да участват в протестите". Чудесно, казвате, това му е работата – политик, като има стачка, ще я яхне, няма да дреме я. Вижте обаче какво казва на 12 януари 2009 г.: "Предстоящият студентски протест е начин някой да яхне недоволството с политически цели", казва г-н Сергей Станишев. Този студентски протест, ви припомням, за убийството на студента Балтов, когато студентите протестираха не защото искат заплати и служби, а защото убиха техен колега зверски, чудовищно. Студентски град се е превърнал във вертеп. Отидоха да протестират, това са нашите деца, това е бъдещето. Тогава са били използвани политически, според същия Станишев.



    Вижте какво каза на 22 август 2008 г: "Не разбирам млекопроизводителите, тогава те стачкуваха, защото изпълняват политически натиск". Дами и господа, разбирам, че политиката е такава игра. Но или стачките могат да се използват политически, или не.



    Значи, когато си премиер, тогава някой друг ги използва политически и ви натиска, но когато си в опозиция, си принципен, подкрепящ чудесния пролетариат. Но понеже ние сме малко по-отдавна в политиката, ще ви припомня предизборната платформа на БСП от април 1990 г. Луканов е на власт. "Съдбовните опасности за България сега: стачните вълни, които хвърлят в хаос и без това нестабилната ни икономика". Дами и господа, тогава стачните вълни, които хвърляха в хаос икономиката, бяха, защото в магазините нямаше буквално нищо, а както по-късно разбрах, същият Андрей Луканов ги е викал и им е давал куфарчета с милиони и ги е назначавал за капиталисти. Знаете историята. Тогава стачка се опитваше да спре разграбването на страната, потънала с 10 млрд., обявихме мораторуими. Ние фалирахме като Гърция още тогава, спряхме плащанията си, нямахме цент. Днес обаче тази стачка е на една фалирала фирма, да я махнем, да не ни източва повече.



    Дами и господа, това е съдържанието на стачката, може да ви прозвучи парадоксално и нелогично това, което ще кажа сега, но опитът да бъдат смачкани стачкуващите, да ги натискат е недопустим и аз лично ще се противопоставя на него по всякакъв начин. Имаше сигнали, че са натискани железничари. Аз смятам, че не трябва да стачкуват или въобще трябва да ги уволнят. Но, че имат правото, е безспорно и никой не бива по никакъв начин да си позволява да посяга на едно право. Защото ще посегне на друго, на трето и ще загубим демокрацията.



    Чл. 50 от Конституцията на България, която приехме през 1991 г., гласи: "Работниците и служителите имат право на стачка за защита на своите колективни, икономически и социални интереси". Дами и господа, тази Конституция гласи така и сега.



    В предната, Живковата от 1981 г., няма понятието "стачка". Има член 1 – "Народна република България е социалистическа държава на трудещите се от града и селото, начело с работническата класа" и ръководната сила на обществото, на българската държава е БКП. Стачки няма.



    Борихме се да постигнем това право. Борихме се да можем да защитаваме правата си. Защото кратката съветска енциклопедия, дами и господа, от 1989 г., на страница 477 казва: "Стачката е една от основните форми на класовата борба на пролетариата". И при нас като нямаше класи и пролетариатът управляваше, за какво да стачкува милият пролетариат?



    Правото на стачка е извоювано от всички българи по площадите, митингите, демонстрациите. На 23 ноември на кръглата маса поставихме, не си спомням всичките разговори, защото е минало време, но поставихме искания за митинги, за шествия. Тогава за първи път започнахме, такива изяви бяха забранени, освен на 1 май да махаме на президиума, на Бай Тошо и на мумията вътре в мавзолея. И казахме: "Искаме това да се регулира", защото нямаше закон. Живковото събрание, което приемаше решенията на кръглата маса, прие Закона за колективните трудови спорове, КТС – така се нарича, приет на 13 март, мисля, че 1990 г.



    Така че никой няма право да посяга на правата им. Да, те стачкуват безумно. Да, тези хора трябва да бъдат съкратени. Да, аз искам спестените 40 млн. лв. да отидат за учители, защото децата ни са там и сме им поверили бъдещето. Да отидат за лекари, защото тези хора ни гледат живота и здравето, и за полицая, ако ме питате мен, за да съм сигурен. Но на влак с 44 км, леденостуден през зимата, с кондуктор, който взима подкупи отпред, и с петима човека, дето шляпат карти на гарата – не, не искам да давам пари.



    И понеже ползвам Facebook, както се разбра, показвам ви, не е много приятно това, което ще ви покажа, но това е истината и ви го показвам от стената, всеки може да го види. Софка Дойнова: "Аз, освен скърбяща майка на изгорялата си в пожара дъщеря, се оказах и наивница. Мислех си, че поне жестоката смърт на девет души на 28 февруари 2008 г. ще изтръгне от летаргия цялото ръководство на БДЖ".



    Днес ръководството на БДЖ е изтръгнато от летаргията и прави нещо. Смъртта на дъщерята на тази жена ми е много по-ценна от заплатата на тези 1000 човека, които нямат работа. Искам, ако ще има железници в България, сигурни, чисти, хубави, да си плащаме билетите. И искам това да се случи днес. Нямам никакво желание да подкрепям тази стачка. А ако продължават, да фалират.



    Егоизмът на синдикалните лидери ще унищожи още 20 хил. души, защото ще стане това, което стана с "Кремиковци" – ще изчезнат от картата.

  33. 33 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#30] от "merkel":

    Кои факти, бре! Седнал милиционеринът да обижда мислещи хора! От глупаци разбираш, колкото и от несъстоятелност! Глупаци са тиквите, които ти плащат, за да пишеш простотии във форума. Още не съм ми отговорил на въпроса как се обявява в несъстоятелност БДЖ!

  34. 34 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#32] от "merkel":
    попай, не ме разсмивай!

    прочетох глупостите на Кошлуков. Това не са факти, а cherry-picking гарниран със сълзливи манипулации на чукундурите от твоето тесто.

    Тезата на смешника е, че стачкуващите ще бъдат виновни, когато БДЖ бъде фалирано от правителството. Същият палячо удобно пропуска да спомене, какви действия за заздравяване на БДЖ е предприело правителството от идването си на власт до момента на стачката.
    ЩОТО СА НИКАКВИ. НУЛА. НА ГЕВРЕКА ДУПКАТА.

    Кажи, бе попай,направи правителството? Цитирам клоуна от тв7:"Днес ръководството на БДЖ е изтръгнато от летаргията и прави нещо."

    Коя дата сме днес и какво е това "нещо"?


    Неслучайно от Кошлуков не стана нито читав политик, нито адекватен политолог. И неслучайно телевизията, на която слугуваш има толкова нисък рейтинг.

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  35. 35 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#34] от "wreck":

    аз специално за теб пуснах и текста! специален откъс с който чакам отговор кой краде горивото? Кой не отчита пътниците а си взема подкупи? Кой допусна да изчезнат 1000 вагова? Кой кой кой?????????

    Да не споменавам факта, че през миналата година 59 служители на БДЖ са хванати, че са откраднали 2,5 т гориво. С това гориво цяла година може да си кара всеки българин където си иска и колкото си иска. И аз искам да имам 2,5 т гориво безплатно. Само че аз го плащам, както и вие. Когато отидем обаче да си купим билет, пак си плащаме билетчето. Не, не искам да давам поминък и работа на хора.

  36. 36 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#33:"macek"]Кои факти, бре! [/quote]
    Да не споменавам факта, че през миналата година 59 служители на БДЖ са хванати, че са откраднали 2,5 т гориво. С това гориво цяла година може да си кара всеки българин където си иска и колкото си иска. И аз искам да имам 2,5 т гориво безплатно. Само че аз го плащам, както и вие. Когато отидем обаче да си купим билет, пак си плащаме билетчето. Не, не искам да давам поминък и работа на хора.

  37. 37 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#33:"macek"]Кои факти, бре![/quote]

    Когато изчезнаха 1000 вагона си мълчаха. Как така изчезват 1000 вагона? Че това са 25 км, ако ги наредиш един до друг – оттук до Перник само по вагони ще ходим. Нямат ли машинисти, нямат ли кондуктори тези вагони? Този персонал ги е обслужвал, какво прави, ако му изчезне вагонът? Ако това стане в транспортна фирма, да речем, че има 110 автобуси и заминат, няма ли някой да се запита къде са кондукторът на този автобус и шофьорът? Не, такива въпроси и стачки е нямало.

  38. 38 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    [quote#33:"macek"]Кои факти, бре![/quote]

    Превозът на товари през 2005 г. – 20 млн. т. През 2010 г. – 10 млн. т. Някой не се ли сети от тези синдикати, че ако наполовина е паднала работата, ще трябва евентуално да паднат наполовина и персоналът, и дейността. Очевидно няма работа за толкова.

    Вижте приходите от превоз на товари 2007 г. – 273 млн. лв. От 2010 г. – 146 млн. лв. За три години са паднали също наполовина. През това време някой не предложи ли да седнат на масата и да кажат: "Колеги, очевидно нямаме толкова работа. Очевидно тировете, автобусите, куриерските фирми, спедиторските ни изпреварват. Или трябва да направим нещо да сме конкурентни, или си заминаваме всички вкупом. Не може да искаме от българския народ да ни плаща заплатите само защото сме железничари".

    От 2005 до 2010 г. превозените пътници намаляват с три милиона. Някой не се ли сеща, че на тези три милиона ще трябва съобразно процента намаление и на кондукторите, и на железничарите, и на поддръжката на влаковете. Очевидно няма нужда от толкова. Не. От това нещо – гробно мълчание.

  39. 39 Профил на merkel
    merkel
    Рейтинг: 823 Неутрално

    До коментар [#33] от "macek":

    Надявам се тези факти ти бяха достатъчно. На вески данъкоплатец биха били! А ти ако искаш да даваш от джоба си на такава система никой не може да те спре! Ккато айнщайн е казал две неща са безкрайни вселената и човешката глупост но за вселената не съм съвсем сигурен!

  40. 40 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 442 Гневно

    Някои хора въобще не са в час тука!

    Не разбрахте ли, че ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ стачкуват не против съкращаването на 2000-те човека, а против РАЗДУТАТА АДМИНИСТРАЦИЯ на БДЖ ?! Не разбрахте ли, че по този начин БДЖ се ускорява към умишлено бавеният фалит ОТ АДМИНИСТРАЦИЯТА ?! Не разбрахте ли, че ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ закопават АДМИНИСТРАЦИЯТА по този начин?! Не разбрахте ли, че стачкуват ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ, а не СИНДИКАТИТЕ?! Не разбрахте ли, че идва ново начало за БДЖ, за което ново начало е нужен финален ФАЛИТ?!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  41. 41 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Да им стикскаме палци и да доведат стачката до успешен край !!!

  42. 42 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 986 Неутрално

    [quote#35:"merkel"]Кой допусна да изчезнат 1000 вагова? Кой кой кой????????? [/quote]

    Кой наистина? Да не е този дето се сети , че му липсват вагони 2,5г. СЛЕД идването му на власт?
    -------------------

    [quote#35:"merkel"]че през миналата година 59 служители на БДЖ са хванати, че са откраднали 2,5 т гориво. [/quote]

    Ауууу, колко страшно! Дай ВЕДНАГА да ликвидираме БДЖ.
    ==========================

    Я кажи кой не обслужи дълга към Черепа?
    Кажи защо запорът е от средата на МАРТ, а се сетиха за него
    през НОЕМВРИ?


    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  43. 43 Профил на др. Иванов
    др. Иванов
    Рейтинг: 660 Неутрално

    [quote#38:"merkel"]Превозът на товари през 2005 г. – 20 млн. т. През 2010 г. – 10 млн. т. [/quote]

    [quote#38:"merkel"]Вижте приходите от превоз на товари 2007 г. – 273 млн. лв. От 2010 г. – 146 млн. лв. За три години са паднали също наполовина.[/quote]

    Очевидно е, че трябва да си ходят не железничарите, а този който управлява страната през 2010 г.!

    Комунист - реформатор, реформатор - милиционер, милиционер - агент, в един и същи строй!
  44. 44 Профил на macek
    macek
    Рейтинг: 463 Неутрално

    До коментар [#39] от "merkel":

    Тия факти само илюстрират некадърността и на правителството, и на протежетата им, поставени на ръководни позиции в железниците. Тези факти наливат вода в мелницата на стачкуващите. Да не си мислиш, че кражбите на гориво стават без благословията на началниците и полицията по места? Или може би си мислиш, редовите железничари са си нарамили вагоните и си ги отнесли дома, ако изобщо е вярна цифрата, защото излезе и инфо, че част от тия вагони са бракувани, а друга са предоставени на сръбските железници по някакъв договор. Та значи 2005г. е имало 20 мил. тона товари за превозване, а 2010г. под мъдрото ръководство на тикварята са станали 10 мил. тона, бравос. Викаш, че е намалял обемът на работа, та за това са нужни съкращения. Тиквите да не би да предвиждате тия 10 мил. тона да станат 5 мил. до края на мандата. Да не стане само като с детските градини в София и големите градове, които ударно ги закриваха, а после стана олеле.
    ПП: Бих предпочела хиляди пъти с данъците ми да се субсидира превозът на студенти, пенсионери и инвалиди, отколкото да потъват в бездънната каца на МВР, от което грам файда няма за редовите граждани няма.

  45. 45 Профил на NewRe
    NewRe
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#31] от "lz2":

    Откажи се, мисленето ти върви, колкото на премиера!

  46. 46 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3353 Неутрално

    Така ли!? Аз така и не разбрах!!

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  47. 47 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 454 Неутрално

    [quote#15:"Вени Г."]За 20 заплати при пенсиониране на 45 години за милиционерите има. за осигуровките на държавните служители, магистратите и милиционерите има. [/quote]

    Всички групи, споменати от теб, представляват всъщност гръбнакът на синдикатите в България. Опитай да им бръкнеш в паницата и гледай какво става. Това имах предвид.

  48. 48 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#27] от "ducksmiile":

    Посочваш очевидното - държавната работа е безхаберна работа, солидарността значи единствено да си вардите с колегата един другиму паниците и далаверката. А уж сега твърдят, че се борели за доброто на компанията - е, къде бяха силните им гласове и решителни действия, когато тя е била завличана към дъното?

    Много просто - всички си траят, когато не им пипат директно заплатите и привилегиите. Човещинка е.

  49. 49 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#2] от "jasenjankov":

    Проблемът е, че ножът е опрял до кокал и няма кой да ти чака "няколко години". А ти очевидно не проумяваш това. И каква е твоята теза - да се държат на работа хора, от които няма нужда от псевдосоциални съображения? Тоест данъкоплатците да им подаряват заплатите ей така? Съкратените сами да се оправят. И моята фирма, в която работех в България фалира, но аз сам я напуснах без да чакам да ме изритат на улицата. Аз сам виждах накъде отиват нещата. И сам се погрижих за себе си. Сега работя в Канада. Все някъде трябва да се работи, нали?

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  50. 50 Профил на ducksmiile
    ducksmiile
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#48] от "anona":-

    Не бива всички с един аршин да се мерят. Не съм била на държавна работа никога, но и в частна фирма ако искаш не=о да промениш или да нововзведеш, е трудно ако не си шеф. Така че ако хората в най-долните етажи, не могат да променят нищо, една птичка пролет не прави. Иначе всички псуват и са много ербап, ама като стане нужда да се изправят пред шефа и омекват...

    Лудите, лудите, те да са живи...
  51. 51 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Трябва да нарежем БДЖ на вторични, за да не я приватизират и цял живот да плащаме дотации на частниците.

    икономист - неграмотник с диплома
  52. 52 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    До коментар [#25] от "wreck": В други форуми го срещам като попай, тук е меркел, този се е вживял в някаква роля, само не знам кой му пише сценария. Всъшност, на него не му е необходим - нали е на "копи-пейст", щом е за Бойко и герб и плакати може да рисува.

  53. 53 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#51] от "tel_112":

    Дрън-дрън, та пляс. Точно пък един частник ще има най-малко основания да иска дотации от джоба на данъкоплатците. Негов ще си е проблема да си организира работите така, че да е на печалба. Ако може. Пък ако не може - фалира. Това е. И не виждам какво толкова, ако и БДЖ фалира. Толкова други фирми фалираха. БДЖ да не са някакви богопомазани. Кой е луд да им се вози в лайняните влакове? А и автобусният транспорт е дори по-удобен и цените не са кой знае колко по-високи. А сега БДЖ ще се изравни по цени с рейсовете, но ще продължи да вози пътниците в конските си вагони.

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  54. 54 Профил на Мазен чех
    Мазен чех
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#53] от "555":

    Вземи се ограмоти малко по темата преди да си правиш вятър на устата. Виж какво е станало при приватизацията на железниците в Англия и колко им е годишната субсидия на частните железници. Не случайно ти казвам, че единствения начин обикновенния човек да види някой лев от милиардите загробени в БДЖ е да си вземе 200 кила желязо и 100 кила мед от кабелите и да го ликвидираме. Ако частник реши да прави железница, лошо няма да заповяда, но на гол насип от нулата.

    икономист - неграмотник с диплома
  55. 55 Профил на leon555
    leon555
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#54] от "tel_112":

    Виж, не знам, а и не ме вълнува особено как са решили въпроса с железниците в Англия. Но със сигурност в България частни железници не биха получили субсидия от държавата, Но не мои беше това основната мисъл. Искаше ми се да разбера ако една компания не се справя в пазарната обстановка, не предлага качествен продукт, конкуренцията я бие и т.н. защо тази компания трябва да се поддържа "на системи" с парите на всички данъкоплатци?

    "Не подозирайте зла умисъл там, където всичко може да се обясни просто с глупост." Бърнард Шaa
  56. 56 Профил на Голям Праз
    Голям Праз
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#55] от "555":

    Защото държава без железници нямало. В момента автобусният транспорт обаче задоволява почти напълно търсенето за превоз. Само частно дружество може да се конкурира с автобусите и то с известна държавна подкрепа ми се струва.

  57. 57 Профил на anona
    anona
    Рейтинг: 454 Неутрално

    До коментар [#50] от "ducksmiile":

    Напълно съм съгласен с теб, но нали сега точно това правят - псуват и са ербап; нали затова са синдикатите - за да се чува гласът на работниците и да са силни заедно, вместо уязвими и безгласни поотделно. Но тази стачка е късогледа, закъсняла и безполезна, това е глупавото.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK