
© Анелия Николова
Ръководството на БДЖ ще се срещне със синдикатите утре - 30 ноември, съобщи председателят на Съвета на директорите на компанията Владимир Владимиров пред БНР. Синдикатите са потвърдили информацията.
Това ще е седмият ден от ефективната стачка в железниците срещу съкращенията на хора и влакове, за които настоява ръководството на компанията. това вече заведе съдебни искове срещу някои от стачкуващите работници.
Владимиров каза още, че ако не бъде завършена планираната реформа, цялото ръководството на железниците е готово да подаде оставка.
Управителят на БДЖ "Товарни превози" Пламен Джуров пък предложи преговорите да бъдат публични, за да е ясно кой за какво се бори. Това не е прецедент, след като преговорите по време на учителската стачка преди години бяха отворени за медиите
През първите дни на стачката Владимиров прогнозира, че дружеството няма да може да издържи повече от 10 дни и ако протестите продължат по-дълго, компанията ще изгуби трайно своите пътници и може да фалира. Днес пък вицепремиерът и финансов министър Симеон Дянков отново повтори, че няма как да се налеят още средства в компанията. "Ще започне да се затваря БДЖ, товарните превози ще бъдат приватизирани, а за пътническите превози ще се създаде ново дружество без тежести на старото", описа Дянков ситуацията, която ще настъпи, ако реформата в БДЖ не започне веднага.
селянин
Рейтинг: 506 Неутралнонещо не стоплям? нали до сега, според правителството, стачката едва ли не беше фиктивна и от всеки ден стачка само се намаляваха загубите - ако нещо бъркам моля да ме поправите!
КМЕТ В СЯНКА
Рейтинг: 4775 Неутралнода излъчват преговорите директно по тв и нета защото ние плащаме сметката !!!
ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!442
Рейтинг: 1293 НеутралноИма два много важни въпроса, които трябва да бъдат зададени на председателят на Съвета на директорите на компанията Владимир Владимиров и на Управителят на БДЖ "Товарни превози" Пламен Джуров.
Първия въпрос е - КОЛКО НОВИ КЛИЕНТИ ЗА БДЖ ПРИВЛЯКОХТЕ ЗА ВРЕМЕТО ПРЕЗ КОЕТО УПРАВЛЯВАТЕ БДЖ ???
Втория въпрос е - КОЛКО ОТ СТАРИТЕ КЛИЕНТИ НА БДЖ ЗАГУБИХТЕ ПРЕЗ ВРЕМЕТО КОЕТО УПРАВЛЯВАТЕ БДЖ.
100 Рублей за Доллар
Рейтинг: 1077 ВеселоБДЖ-то си отива, спете спокойно деца
Жуеш нагло ть1 хамон... Ах, как видно что шпион...!kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#1] от "селянин":
Аз да не мислиш че разбирам - хем стачката незаконна-хем преговори
Хем уволняват хора - хем преговарят
Правителството да не би да е решило че ще участва в нещо незаконно
Нали довчера помпаха мускули и казаха че няма да се водят преговори
NPaine
Рейтинг: 1391 ЛюбопитноМного бих се радвал да видя какво е предложението на синдикатите за справяне с кризата в БДЖ.
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."xx00xx
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#1] от "селянин":
Бъркате при това с многооооо, още от 1-вия ден шефа на БДЖ каза, че стачката ще повлече още по надоли железниците и ако продължи 2-3 седмици компанията може още сега да фалира....ама вие явно сте от драскачите, а не от тези дето четат
Gopeто
Рейтинг: 2350 НеутралноДо коментар [#5] от "kilgoretrout":
"За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян ПетровПринципно е така. Но проблема трябва да се реши по някакъв начин. Лощото е, че никой от участниците не знае как
Тsonkooo
Рейтинг: 4899 НеутралноС преговори трябваше да започнат...
Милен
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#6] от "NPaine":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."синдикатите нямат никаква идея! дори не знам като такива защо се бутат където не им е работа! истинската функция на синдиката е да се бори за по-добри условия на труд, а не да спира влакове, да иска да не се съкращават хора и т.н. въобще не трябва да има синдикати, но това е друг въпрос
Ogiigo
Рейтинг: 1369 НеутралноДо коментар [#3] от "442":
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.Този не е парашутизиран в БЖД на върши работа! Той е с мисия- осигуряване на приватизация на товарните превози и то на определения, правилния, нашия човек. А отговорите на поставените от Вас въпроси, всеки може да даде и сам- на първият въпрос- нито един, а на вторият - много!
Tuco
Рейтинг: 450 ЛюбопитноТук се бърка едно основно понятие. За какво започна стачката.
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatДа ви кажа ако не знаете - за КТД...
В цял комунистически свят, в това число и СЕЩ, има КТД...
А това че Тиквата изопачава нещата в своя полза, е съвсем друго нещо. Всички драскачи, в това число и аз имаме трудов договор. Даже и ЦЪКАЩИТЕ минуси имат такъв, освен ако не са в сивата икономика...
kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#10] от "Милен":
Не е лошо да се четат книжки - особено по индустриални отношения
Доказано е че в някои глави остава по нещичко
Па кой знае - може и във вашата
Милен
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#13] от "kilgoretrout":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."още си зелен, ще те подмина
Костадин Янев
Рейтинг: 450 ГневноАбе тия съвсем ни вземат за мезе! Нали уж никакви преговори, незаконна била стачката, присъди ала бала?! Сиреч какво по дяволите се случва?!
На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!ivanchoLA
Рейтинг: 1391 ВеселоНикви преговори да увъртат докато фалира то оправия с тия няма да има, в такава ситуация тия правят тези циркове, в по-благоприятна ситуация направо не е за мислене ...
#notmypresidentAmericans strive for excellence, Europeans for mediocrity ... да не би цоциализъм играло, не би чудо видяло (c) ivanchoLA2012Симо
Рейтинг: 1155 НеутралноЗа какво стачкуват служителите на БДЖ ? Опитват се да задължат всички свои пътници освен чрез билети да им плащат и чрез своите данъци. И това не е достатъчно за тях - искат да задължат и всички останали, които не ползват ЖП транспорт, да им плащат заплатите чрез своите данъци. Не казвам, че до сега не са били субсидирани, казвам, че искат по-голяма субсидия, за да могат да продължат по стария начин. Да запазят статуквото.
stasi8
Рейтинг: 616 НеутралноДо коментар [#6] от "NPaine":
)))очевидно абсурдни идеи и пълен хаос....Да видим...БеДеЖейци ще се посмеят утре.
А аз пък много бих искал да чуя предложението на правителството. ГЕРБ досега даде много и взаимно изключващи се предложения за" реформа" да ги съди, да ги закрива, да им плаща, да ги продаде ...Най много ми хареса Дянков днес с идеята си да закрием БДЖ и да открием чисто нова фирма БДЖ без дълговете!?!
kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#14] от "Милен":
ако аз съм зелен - то вие требва да сте червен като семафор на спрял влак
ehrgeiz
Рейтинг: 506 НеутралноКоя нормална държава би си спряла железниците от движение?! Ми отговорът е.. никоя.
На жив човек никога не можеш да помогнеш.anona
Рейтинг: 462 НеутралноДо коментар [#12] от "Tuco":
Трудовият договор е едно, а колективният трудов договор - друго, не смесвай понятията. В КТД се гарантират допълнителни "социални придобивки" за персонала, като повече отпуск, допълнителни празнични плащания, запазване на числеността, разни привилегии и прочие.
КТД се подписва между работодателя и синдикатите. Ако БДЖ бяха подписали такъв, нямаше да могат да направят никакви съкращения, орязване на придобивки и прочие, без да бъдат съдени. А в настоящата ситуация се налага да бъдат максимално динамични.
Eisbär
Рейтинг: 1056 Неутрално"Ще започне да се затваря БДЖ, товарните превози ще бъдат приватизирани, а за пътническите превози ще се създаде ново дружество без тежести на старото"
Това е бъдещето на БДЖ. Явно синдикатите са в далаверата.
robbie_williams
Рейтинг: 554 НеутралноЕй, държаво, ако сега клекнеш пред тия - напускам те веднъж завинаги!
Ти виждаш нещата и питаш защо? А Аз мечтая за неща, които никога не са били и питам - защо не?Милен
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#19] от "kilgoretrout":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."мисълта ми е, че въобще си нямаш на идея какво става в железницата
Thalatta
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#9] от "tsonkooo":
Така е, но Бате ти Бойко е свикнал като на улицата, да извива ръце, преговорите идват чак като се увери че на юруш не става.
Сега, като не минаха блъфовете с немския кредит, ще се пробва да 'спечели' ръководителите на синдикатите и така да внесе объркване и разцепление сред стачниците
Жалко, че няма политическа сила да оглави протестите, иначе е пътник, заедно с групичката угодници около него.
1951
Рейтинг: 862 НеутралноПоредния шизофреничен ход на правителството.
Цензуриран от "Икономедиа"Министърът на транспорта е изключително противен и нагъл тип (или поне такъв се показва по телевизията) и обясняваше как те всъщност печелели от стачката и че нямало да има преговори...
Дон Кихот
Рейтинг: 2922 ВеселоНай-после синдикалистите проумяха, че спирайки всеки ден по 180-190 влака, от които 150-160 са в списъка на правителството за закриване въобще, само му помагат да докаже, че действително без тези линии може, че това е от полза за БДЖ и че стъпката е правилна. Друг е въпросът, че синдикатите гонеха своя линия, свързана с меркантилните мераци на шефовете им и от техните кукловоди. Сега, когато се заформя завършек според предварителния сценарий, те ще седнат на масата, но вече като на.рани, а не като аслани! Което и трябваше да се докаже!
Азбучна истина е, че в цял свят синдикатите са маша в ръцете на мафията, корпоративните акули и сивата икономика!
BGman1
Рейтинг: 1391 НеутралноКогато в другите държави железниците стачкуват,гарите им са пълни с чакащи изнервени и псуващи хора...а при нас са пусти и мръсни...впрочем така са и когато не стачкуват...изгониха клиентите си,а сега други им виновни...
الرجل الكبيرДон Кихот
Рейтинг: 2922 РазстроеноКъм пост "27"
Извинявам се за лапсуса, да се чете "Сега, когато се заформя завършек НЕ според..."
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
Tuco
Рейтинг: 450 ЛюбопитноДо коментар [#21] от "anona":
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatПравилно, но това ли е причината за състоянието на БДЖ, дай идея... Според мен е друга.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
velkotod
Рейтинг: 443 НеутралноДо коментар [#26] от "1951":
Имах честта да го видя и на живо. Сложно е да се каже колко е противен, но със сигурност е арогантен. Но то на министрите това им влиза в работната характеристика.
Tuco
Рейтинг: 450 ВеселоИ аз не искам да плащам военни мисий в чужбина, всяка година нови коли за парламента и т.н управляващи, да попълвам източени здравни каси и пенсионни фондове и още много такива - ама никой не пита...
Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The RatТака като сме почнали в стила на Тиквата, край няма да има.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
velkotod
Рейтинг: 443 НеутралноБДЖ се точи от много време. Товарни превози трябва да са печеливши при нормални условия. Но при нас няма как да стане, защото директно не се възлага на БДЖ, а на някакви спедиторски фирми, които пък ползват БДЖ. Цените, които клиентите плащат на спедиторите са в пъти по-високи от цените, които спедиторите плащат на БДЖ.
И сега познайте кои са собственици на спедиторите. Затова толкова зор да продадат Товарни превози - има кой да ги купи, да ги направи печеливши и да ги продаде отново. Стари сценарии с нови актьори.
1951
Рейтинг: 862 НеутралноДо коментар [#33] от "velkotod":
Цензуриран от "Икономедиа"Московски чупи всякакви рекорди по наглост.
Даже говори, като някое 17-годишно дупенце от Люлин. Не знам как са го избрали да е министър или поне как го пускат да говори по телевизията без явно никакво шлайфане...
kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#24] от "Милен":
===мисълта ми е, че въобще си нямаш на идея какво става в железницата ====
ма сериозно ли мислиш така
kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#37] от "1951":
Шлайфането в Мултигруп е достатъчно
Не бъди толкова претенциозен
sofioter
Рейтинг: 450 НеутралноБойко пак се огъна.
Милен
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#38] от "kilgoretrout":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."щом смяташ, че синдикатите са необходими на БДЖ?! лично не познавам железничар, който да твърди подобно нещо. аз познавам доста
Костадин Янев
Рейтинг: 450 Любопитно[quote#0:"Статията"]Владим иров каза още, че ако не бъде завършена планираната реформа, цялото ръководството на железниците е готово да подаде оставка.[/quote]
На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!Ми то това е идеята на цялата стачка! Край със старото ръководство и дружество, за да може да се създаде ново без тежести на старото с нови и компетентни ръководители!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1453 НеутралноДо коментар [#7] от "xx00xx":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКОлеле... а министърчето на транспорта да помниш какво каза, или няма значение?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1453 НеутралноДо коментар [#41] от "Милен":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСиндикатите са необходима част от демокрацията. Дали родните синдикати се вписват в тая картинка е отделна тема.
kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#41] от "Милен":
Аз пък не познавам железничар който да е казал добра дума за мениджмънта и начина му на управление
А аз познавам доста
селянин
Рейтинг: 506 ВеселоДо коментар [#26] от "1951": точно това исках да кажа, но #7 ме наплюва, а може би не е наясно
Милен
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#45] от "kilgoretrout":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."явно познаваме различен тип железничари!
До коментар [#44] от "Тони!":
като тези синдикати определено не ни трябват, затова определено да ги няма! нещо повече, те взимат пари от този срещу когото лаят в момента. доста странно, нали?
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.
kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#47] от "Милен":
Явно познаваш повече синдикатите отколкото железничарите и затова ти се говори за тях
Ако ти пукаше за хората нямаше да правиш такива евтини сталинстки манипулации и да се опитваш да посочваш ВРАГА
Искаш ли да те срещна с мой приятел който има две малки деца и безработна жена на който му е върчена заповед за съкращение в началото на зимата
И на него да му обясниш твоята политическа идеологема и правото на гърбавото управление в железниците А и да го заплашиш да не стачкува също
Милен
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#49] от "kilgoretrout":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."не за щастие не познавам нито един синдикалист! но не си ме разбрал правилно. нямам нищо против железничарите да стачкуват, напротив! но не виждам каква е ролята на синдикатите в цялата работа. също така не посочвам категорично врага, защото той не е един! врага (или виновника за състоянието на БДЖ) са много и те са много назад във времето. може би и от преди 30 години
kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#50] от "Милен":
Не ми спори с теб, но приеми, че синдикатите представляват трудовите права на работниците така както партиите представляват политическите права на гражданите.
Казах ти - чети малко книжки.
Да те срещна ли с моя приятел, който остана без работа или не?
Иначе за натрупването на вини си прав. И ако има недоволство то е ,че ГЕРБ не си спази обещанието за възмездие. Едно от много неспазени, между впрочем...
macek
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#17] от "Симо":
Дилърът ли те цака с кофти дрога или се правиш зорлем на хахав. Пролетта имаше стачка, подписа се едно споразумение, което след изборите се разбра, че правителството и ръководството на БДЖ нямат намерение да спазват. Като са "поели ангажимент", или ще го спазват, щото "не са като Първанов", или чупката!
Милен
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#51] от "kilgoretrout":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."точно така трудовите права, но не и да казват колко влака трябва да се махнат, това не е в тяхната компетенция! и на мен не ми се спори, защото достатъчно спамихме темата
kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#53] от "Милен":
не съм чул някой от работниците да казва "Махайте влакове" и ни закрийте работните места.
Верно голямо четене трябва да му хвърлиш. Като свършиш, се обади- може да и да продължим
Милен
Рейтинг: 1410 НеутралноДо коментар [#54] от "kilgoretrout":
"Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."хаха, не си ме разбрал, имах предвид синдикатите, не работниците! и ти трябва по-внимателно да четеш постовете ми
kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#55] от "Милен":
хаха и на теб
роджър
Рейтинг: 893 НеутралноМОДЕРАТОРИТЕ МИ ИЗТРИХА ПОСТ 32, ЗАЩОТО НЕ БИЛ ПО ТЕМАТА ... А АЗ ПОПИТАХ ЕДИН, КОЙТО Е МНОГО ЗА СТАЧКАТА И ИЗОБЩО ЗА ПРАВДАТА, ЗАЩО ПИШЕ ТУК В РАБОТНО ВРЕМЕ /САМ КАЗА, ЧЕ БИЛ НА ТРУДОВ ДОГОВОР/, ВМЕСТО ДА СИ ВЪРШИ РАБОТАТА ...
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgТОВА АКО НЕ Е ПО ТЕМАТА, КОЕ Е ?!
gost22
Рейтинг: 2120 Неутрално[quote#49:"kilgoretrout"]Искаш ли да те срещна с мой приятел който има две малки деца и безработна жена на който му е върчена заповед за съкращение в началото на зимата
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...[/quote]
Нали ще получи 6 брутни заплати, а това е все едно, че е работил цялата зима. Да не говорим, че докато му вървят помощите за безработен, ще може спокойно да си търси работа, и дори да поработи "на сянка".
Та точно за какво стачкува твоя приятел?
ventsy
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#18] от "stasi8":
Ами потърси - в Дневник или Капитал има подробна статия. Основно, целта е да се намалят разходите и да се увеличи производителноста. Тоест нерентабилните влакове и раздутия персонал ще бъдат съкратени. Правителството каза че иска БДЖ да може поне да покрива лихвите по заемите си.
Това е условието за вземане на заем от ЕС за 600 милиона. Отделно през следващите 2 години държавата ще субсидира БДЖ с 400 милиона. Това е 1 милиард който може да бъде ползван за обновяване на влаковете.
Товарни превози ще бъдат преватизирани и парите ще се използват да изплатят част от старите дългове на пътническото БДЖ.
Тsonkooo
Рейтинг: 4899 ЛюбопитноДо коментар [#25] от "ydarakchiev":
А е жалко... И като се знае, че синдикатите са продажни почти навсякъде, може да се смята, че автобусният транспорт на Доган държи вече победата?!
Симо
Рейтинг: 1155 НеутралноДо коментар [#52] от "macek":
Дай да държим на нерентабилни споразумения и да плащаме от данъците си, за да може в БДЖ хората да седят с двойно по-малко работа и да взимат същите заплати. Повишаваме ефективността от раз. С едно подписче ...
Пич, върни се в реалността. Стига с тия подписчета. То си струва да държиш на дума си, но само ако може да се изпълни. Ако не - правиш като Дянков - извиняваш се и продължаваш напред. Няма да закопаваме държавата заради един подпис.
kilgoretrout
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#58] от "gost22":
Нали ще получи 6 брутни заплати, а това е все едно, че е работил цялата зима. Да не говорим, че докато му вървят помощите за безработен, ще може спокойно да си търси работа, и дори да поработи "на сянка".
ПРОСТО ТРОГАТЕЛНО
А после- ще го вземете у вас да му дадете работа ли?
Бе понякога се чудя какви зверски комплекси избивате , че така мразите хората.....
mechopuh
Рейтинг: 782 Неутрално[quote#21:"anona"]Трудовият договор е едно, а колективният трудов договор - друго[/quote]
Колективният трудов договор е чудесен инструмент за изнудване и за бетониране на некадърници.
Каква е тази колективна отговорност и колективно право в трудовите отношения?
В Кодекса е залегнала цяла глава. Не виждам кое задължава предприятието да подписва такъв договор със синдикатите.
macek
Рейтинг: 472 НеутралноДо коментар [#61] от "Симо":
Много лесно подписваха "нерентабилни" споразумения преди изборите, пък сега олеле!
gost22
Рейтинг: 2120 Неутрално[quote#62:"kilgoretrout"]А после- ще го вземете у вас да му дадете работа ли? [/quote]
"Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...Всичко на готово ли?
Досега му давахме заплатата: дотациите (от нашите данъци) и "заеми", по които държавата (разбирай данъкоплатците) е гарант, сега и работа ли да даваме? И за нас идва зима, и ние имаме деца, а данъците ни си вървят...
messenger38
Рейтинг: 8 НеутралноХора, защо толкова се плашите от фалита? Това е най-доброто нещо, което може да се случи на железниците в България. Защо държавата да взима 800 млн. от здравеопазването например и да погаси този дълг? За да може шефовете и крадците на нафта да продължават да папат ли??? Ликвидация, нов търг за пътнически превози и нов превозвач (частен или държавен), необременен от миналото, ако трявба на първо време с нает подвижен състав. А тези от малкото кадърни служители на БДЖ със сигурност ще си намерят работа в тази нова компания. От специалисти винаги ще има нужда. За останалите - новата реалност ще ги научи да работят здраво и честно. Никой няма да ги търпи да играят пасианс по цял ден и да взимат заплата.
forumer
Рейтинг: 561 НеутралноПак повтарям за пореден път - ръководството на БДЖ си отива. Най-вероятно ще вземе със себе си и министърчето със звучната про-европейска фамилия с големите претенции за реформаторче
ivanalex2
Рейтинг: 506 НеутралноНякой сетил ли се е да потърси отговорност от истинските виновници, дето са източвали БДЖ досега?
Георги Фурнаджиев
Рейтинг: 8 НеутралноИмат на разположение ... колко бяха ... три дни?