София е най-задлъжняла, Сливен - с най-голям ръст на дълговете

Досегашният кмет на София от ГЕРБ Йорданка Фандъкова спечели втори мандат само преди месец

© Надежда Чипева, Капитал

Досегашният кмет на София от ГЕРБ Йорданка Фандъкова спечели втори мандат само преди месец



София е най-задлъжнялата община в страната, а Сливен е регистрирала най-голям ръст на дълговете. Това показва анализ на бюджетите на местните органи към 30 септември, изготвен от Националното сдружение на общините , с който "Дневник" разполага.


Просрочените задължения на столицата са 37,5 млн. лв. към септември, като са намалели със 7,5 млн. лв. спрямо юни. Въпреки това столицата запазва челната позиция в класацията. На второ място е Перник, която има 13,4 млн.лв. задължения към деветмесечието спрямо 11,6 млн. лв. през юни.


На трето място е община Сливен, която регистрира 9,3 млн. лв. дългове към септември спрямо 12,6 млн. лв. към шестмесечието. В доскоро управлявания от Йордан Лечков град (загубил изборите кандидат-кмет от ГЕРБ) обаче всички просрочени задължения са направени само през тази година, сочат данните от анализа. Така Сливен е първенец по ръст на дългове.




Повишение за задълженията има и в Перник с 4,3 млн. лв. през тази година и така общината дължи вече 13 млн. лв. С малко над 4 млн. лв. ръст е и община Ракитово, която през 2010 г. е била задлъжняла едва с 20 хил. лв.


Топ десет общини с най-висок ръст на просрочените задължения
Общини
Общ размер към 30.09.2010 г.
Общ размер към 30.09.2011 г.
Сума на увеличението
Сливен09 360 2219 360 221
Перник9 124 35313 440 8054 316 452
Ракитово19 8744 044 4354 024 561
Попово172 9483 640 3403 467 392
Поморие2 307 9665 021 2782 713 312
Пазарджик3 500 2265 826 3342 326 108
Дупница5 588 3607 249 8661 661 506
Белоградчик1 265 9542 890 7781 624 824
Родопи3 252 8554 864 8831 612 028
Видин5 014 3556 580 0631 565 708


Общият обем на задълженията към септември 202,3 млн. лв. Така общините са стопили едва 6 млн. лв. дългове спрямо юни, показва още анализът. През септември, месец преди местните избори, финансовият министър Симеон Дянков разкритикува някои общини, сред които и Сливен, че харчат "все едно идва краят на света". През август обаче изпълнителният директор на сдружението на общините Гинка Чавдарова заяви в интервю пред "Дневник", че не се наблюдават предизборни харчове.


106 от 264-те местни администрации нямат задължения, в 92 се увеличава размерът им 49,5 млн. лв., в 1 се запазва, а в 65 - намаляват спрямо 2010 г., пише в документа на сдружението на общините.


В изводите на анализа от сдружението са написали, че "общините полагат значителни усилия за намаляване на негативния ефект от кризата чрез увиличаване на събираемостта и ограничаване на разходите". "Основната част от общините полагат усилия за задържане на раста на просрочените задължения на критичния минимум", пише още в документа.


Според организацията все още не е преодоляна негативната практика на залагане на "кухи обеми" в плана на бюджета под формата на приходи от продажба на собственост.


15-те общини с най-големи просрочени задължения към 30.09.2011г.
ОбщинаПросрочени задължения към 30.06.2011 г.Просрочени задължения към 30.09.2011 г.
София45 075 16837 567 741
Перник11 604 37713 440 805
Сливен12 691 1019 360 221
Кърджали8 465 5608 643 322
Дупница6 186 7457 249 866
Силистра6 421 2356 585 098
Видин6 222 1466 580 063
Пазарджик6 501 0605 826 334
Хасково5 063 3675 082 736
Поморие3 117 8735 021 278
Родопи4 727 4954 864 833
Карлово4 867 2144 787 909
Ракитово166 7974 044 435
Златоград4 121 4284 021 189
Попово3 766 3033 640 340

Коментари (90)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5624 Гневно

    уверено напред към още по-БЕДНИ ГОДИНИ !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  2. 2 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 458 Гневно

    Не съм учуден. Парите на всички данъкоплатци отиват в София за инфраструктурни проекти /метрото/ и за магистралите основно!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  3. 3 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 716 Любопитно

    Герб..дългове..къде е новината??

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  4. 4 Профил на antikomunist
    antikomunist
    Рейтинг: 8 Неутрално

    е сливен се отърва от ритнитопковеца но софиянци има още да страдат

  5. 5 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 3664 Неутрално

    И при нас дългова криза. А защо не става ясно защо сме задлъжнели така ?

    12 години стигат! София има нужда от промяна.
  6. 6 Профил на Ангелин
    Ангелин
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Ами нормално според мен София е най-задлъжнялата община. Все пак в нея се реализират повечето проекти,отделен въпрос е как са усвоени парите и колко от тях са комисионни. Искренно се надявам Йорданка Фандъкова да си припомни историята на инж. Иван Иванов и да вземе пример от този голям за мен човек!

    "Истината се нуждае от хора, които не се боят да я казват и да се борят за нея." Пенчо П. Славейков
  7. 7 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1240 Любопитно

    До коментар [#1] от "КМЕТ В СЯНКА":
    До коментар [#3] от "ostin22":
    До коментар [#4] от "антикомунист":

    Е нали завиждахме на гърците че живеели на кредит, но качествено. Сега пък сме недоволни че живеем на кредит.


    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  8. 8 Профил на lone wolf
    lone wolf
    Рейтинг: 1007 Неутрално

    Гърция на българска почва..........

    Да разлая троловете!!
  9. 9 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 716 Неутрално

    Е,няма страшно...затова пък в затъналата до шия в дългове София си гласуваха 13-та заплата преди два дни..Само Герб!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  10. 10 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 570 Неутрално

    селяните пакетират по 100-200 грама хранителни продукти да правят далавера на пакетиращите фирми после софианци плащат милиони за отпадаци и чистота

  11. 11 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2601 Неутрално

    Не е толкова страшно да имаш дългове. Важното е да имаш приходи, с които да ги погасяваш.

  12. 12 Профил на A.K
    A.K
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Хахаха че какво и пука на другарката Фандъчка , нали Боцко я пази, пък че в София става зле на никой не му пука

  13. 13 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2069 Любопитно

    "София е най-задлъжнялата община в страната..." - затова в София няма кюфтаци.

    Коментиране на анализираното, вече...
  14. 14 Профил на Rage Against
    Rage Against
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Янев":

    недей да говориш наизуст.
    виж, че преди няколко месеца дълговете са били с 10 млн. повече.

    трябва да се види движението на дълга за последните 20 тримесечия. тогава ще се знае по-добре какво се е случвало.
    но не и защо.

    РЕФОРМИ !
  15. 15 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 716 Неутрално

    До коментар [#11] от "stedim":

    Браво...та да те перефразирам...не е страшно ако имат дългове/общините/, стига комисионните и консултантските да са при правилната групировка - нас..Борче си, нали?? Само Герб!

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  16. 16 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Янев":

    Всъщност това не е вярно. Общият бюджет на София е по-малко от 1/5 от данъците, които се събират от субекти регистрирани в София. Но това е нормално, тъй като ако бе извършено пълното децентрализиране или пък ако София можеше да си задържи локалният данък преди да преведе парите на държавата, както бе от преди Муравей Радев, София щеше да е много добре, но провинциалните градове щяха да имат дваж по-намалена субсидия, а скоростта на обезселването им щеше дори да е многократно по-голяма. Но фактологически не си прав. В София не отиват парите на данъкоплатците извън София. София дори не получава парите на своите си данъкоплатци. Отделно повечето инфраструктурни проекти в последните години са финансирани от ЕС с коучастие от собственият бюджет на София балансиран със заеми от трети страни (банки). В тези проекти участието на Българският данъкоплатец, без значение софииски или не, е практически минимално, а дългът който се натрупва е изцяло за софиянци, без значение кой ползва инфраструктурата и къде си плаща данъците.

  17. 17 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#3] от "ostin22":

    В никакъв случай не искам да защитавам ГЕРБ тук, но дълговете на София не са от тях. По голямата част от тях са от Софиянски заради заеми взимани за строежа на метрото, но има и не малка част от преди него.

  18. 18 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    37 млн. не са толкова голяма сума за София. Доколкото си спомням Фандъкова пое общината с над 50 млн. лв. от Борисов, така, че нещата са в рамките на нормалното. А трябва да се имат предвиди сериозните проекти, които вървят и или скоро са приключили - особено строежа на метрото. Пред малките общини с дългове над милион обаче проблемът е наистина огромен...

  19. 19 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 716 Любопитно

    До коментар [#17] от "Делян Делчев":

    ?? Е нали бате Боко ще маха дефицита на държавата...а пък то групировката на София май не може....или не иска по-точно!..Ама чакай сега виновни са триглавите, Софиянски, хан Аспарух..и кой още беше??

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  20. 20 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 963 Неутрално

    Това защо не излезе преди изборите? Все пак София е ГЕРБаджийска от 10г.

  21. 21 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Сумата за София не е чак толкова голяма - на калпак се падат по няма и 3 лв. Проблемът е, че това са просрочени плащания.

    Вижте, няма проблем да имаш дългове, стига за можеш да ги обслужваш. Фактът, че това са просрочени плащания обаче говори за обратното.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  22. 22 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Към пост #21 - 30 лева исках да кажа.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  23. 23 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 570 Неутрално

    БНБ допуска 18% лихви по потебителски кредити и в големите градове и софиа гражданите си купуват енергиино ефективна и нова високо технологична техника с което решават много проблеми на дьржавата а и предишното правителство вьведе плоскиат даньк с което сьздава нови проблеми

  24. 24 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 963 Неутрално

    [quote#22:"Гилгамеш"]Към пост #21 - 30 лева исках да кажа. [/quote]
    Май забравяме, че за Топлофикация - София плаща цяла България.

  25. 25 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 522 Неутрално

    София също е и най-голямата община. Дългът трябва да се разглежда съотнесен към БВП или към броя жители, иначе е несериозно.

    Damnant quod non intellegunt.
  26. 26 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    30 млн, при бюджет от 1млрд не мисля, че е сериозен дълг, по-скоро се търси сензация.


    До коментар [#6] от "Ангелин":

    Споменаването на Фандъчка и Иван Иванов в едно изречение е неуместно..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  27. 27 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 458 Любопитно

    До коментар [#16] от "Делян Делчев":

    Господин Делчев, бих се съгласил с вас ако ми обясните как може община Пловдив да внася около 1 милиард лева в държавната хазна, като същевременно получава 80 милиона обратно като държавна субсидия. Много добре си спомням изказването на Боко, когато беше кмет на София, как твърдеше, че големите градове трябва да получават поне 50% от това, което вкарват в хазната. Истината за мен е, че голяма част от магистралите и други инфраструктурни проекти се строят със пловдивски пари, а и не само!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  28. 28 Профил на enterfornone
    enterfornone
    Рейтинг: 702 Неутрално

    Добре де, близо 40 милиона са ПРОСРОЧЕНИТЕ задължения. Колко са общите?

    Или не пишете, за да не се задавим като видим броя на нулите?

  29. 29 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1959 Неутрално

    До коментар [#5] от "a.nice":
    До коментар [#19] от "ostin22":

    В частният случай на София, класическата риторика е, че в нея живее 1/6 (официално) до 1/3 (неофициално и периодично) от населението на държавата. Местните физически и юридически лица генерират 1/3 от брутният вътрешен продукт и данъчни постъпления, но София получава може би 1/20 от сборната държавна субсидия. Следователно се получава свръх претоварване или недосубсидиране от 2:1 до 6:1, сравнено с останалите общини, по отношение на използване на инфраструктура спрямо приходи. За това и искаха да направят Закон за София, за да връщат част от надзетите данъци, без да променят основата на крос субсидиране от София към другите общини.

  30. 30 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#24] от "yavooor":

    Тук не може да има място за спор. Изнесената информация е за дълговете на общините, а не на топлофикациите. Аз коментирах нея. Ти?

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  31. 31 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2218 Неутрално

    Глей ся.Колко от хората живеещи в София работят на държавна,повтарям държавна,длъжност.Демек,в централни държавни органи-не само министерства,ми и "Национален институт по..." , "Национален музей на..." , "Национална агенция по или на...".Тез неща -заплати,данъци,данък сгради,плюс косвените приходи от харченето на доходите им са на България ,а не на софиянци.Анъдънму?

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  32. 32 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#30] от "Гилгамеш":
    Аз също говоря за дългове на общините. Просто помня и малко назад, когато: "Столичният общински съвет реши да прехвърли собствеността на общината върху Топлофикация София безвъзмездно на държавата."

  33. 33 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#32] от "yavooor":

    Виж, бре, човек, аз не споря за това, просто горе има едни таблици с данни коя община колко има да дължи като просрочени плащания. Няма смисъл под тази тема да коментираме колко София е върхът, нито колко е кофти - и едното, и другото не са верни, но и това е отклонение от темата. Тук става дума за това, че общините затъват в яки борчове. И в конкретния случай София с мед да я намажеш.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  34. 34 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Янев":

    Г-н Янев. След като не знаете откъде идва финансирането на проекти на говорете простотии. Метрото се строи с Европейски средства. Южната дъга също е с национално финансиране. А къде видяхте магистрали в София? Дупка до дупка, кратер до кратер. Не напразно тази празноглавка кметицата е назована Фандупкова. Наистина въпросът е къде отиват парите на столичани? Определено не отиват за пътна инфраструктура.

  35. 35 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 796 Неутрално

    мдааа, след над 8 години гейберастщина в София....

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  36. 36 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#32] от "yavooor":
    не драго, това беше официализиране на рекета в полза на тиквата и милиционерската хунта на сорос...
    умните български селяндури дойдоха в София и гласуваха за идола си, а той беше казал отдавна, че София трябва да е много скъпа - ама трябва и ъкъл - в мат'ряла ъкъл явно няма..

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  37. 37 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1071 Любопитно

    София, Сливен...какво е общото между тях?

  38. 38 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#31] от "Николай Колев":
    айде без работническо-селски изказвания, селяни ако не разбрахте концентрацията на капитал и бизнеси в София е най-голяма - данъците са най-високи - съответно ревовете, че вие ни храните може да си ги преразгледате!!! затова и беше борбата на тиквата да вземе властта в София и от там насетне да купува всичко с над милиард софийски бюджет - ама вие не вдявате нали???

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  39. 39 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 734 Гневно

    До коментар [#24] от "yavooor":

    Май за последно си мислел през Май. Порнофикация е собственост на Столична община и държавата няма право да превежда и лев. Иначе ще бъде санкционирана в двоен размер от ЕК. Ама то трябва да се чете, преди да се пише... Друг е въпросът, че огромна част сме ЗАДЪЛЖЕНИ да ползваме рекета (то не е услуга) на Порнофикация. Не можеш да се откажеш дори и чрез съд от нея! Плащаш доживот. Ако мрънкаш ела и ти си плащай по над 100 лв на месец за нещо, което не ползваш!

  40. 40 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 458 Любопитно

    До коментар [#34] от "HERMES":

    Баш пък изцяло с европейски пари да се строи, далеч не го вярвам. Защото в тази държава просто няма какво да ме учуди - само някой управник да признае някоя истина, това би ме учудило.

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  41. 41 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 734 Неутрално

    Баш пък с тях се строи. Ей на - чети и се образовай, но не образУвай калабалъци. http://www.metropolitan.bg/bg/trans/

  42. 42 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    [quote#36:"NWO"]умните български селяндури дойдоха в София[/quote]
    Няма нужда да почваме спора за "селяните и София".

  43. 43 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 963 Неутрално

    [quote#39:"HERMES"]Май за последно си мислел през Май. [/quote]
    Ето ти инфо от 22юли: То/дружество Топлофикация София/ пристига заедно с всичките си задължения за малко над 510 млн. лв.
    http://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/bulgaria/2010/07/22/936313_sofiia_pak_e_sobstvenik_na_mestnata_toplofikaciia/

  44. 44 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 853 Неутрално

    доста манипулативно поднесена новина, при задлъжнялостта на общините основен показател трябва да са лева спрямо брой хора живеещи в тях, 30-40 милиона е смешно малка сумичка при 1,5 милионна община.

    twitter.com/voxybg
  45. 45 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#43] от "yavooor":

    Ама забравяш, че преди да го харижат на държавата пак си беше на Столична община със същите задължения. Да припомням ли за Вальо Топлото? Големият комбинатор в Столична община.

  46. 46 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 571 Гневно

    Лечков е извъртял мръсен номер на новия кмет: виждайки, че ще загуби, последната година е направил 9млн. дълг. Хитро - хем добри комисионни за раздадени проекти, хем препъни камък за следващия кмет...

    Боян Р.
  47. 47 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 734 Неутрално

    А и за това решение само може да вините СТАРИЯТ кмет ББ

  48. 48 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    Статистически потреблението е тясно свързано с равнището на дохода така че функцията на потреблението не се променя много във времето.Но инвестиционнто търсене се основава на очаквания за бъдещето.Това е желаното от фирмите обновяване -машини,сгради и на запасите.И със сигурност Инвестиционното търсене е основен източник за цикличните движения на производството дори когато цените са твърди.

  49. 49 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#46] от "Donix":

    Е, той Лечков е гледал Столичани в повече Понаучил е малко и оттам. Жалко за хубавия град.

  50. 50 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1419 Весело

    "Министър-председателят Бойко Борисов заяви, че ЦСКА трябва да плати около...100 хил. лева, за да получи стадион "Българска армия" за 30 години"
    ............
    50 000 € за 30 г. Е, това е бизнес, то толкова струва една гарсониера, пък я живееш в нея 30г. , я не.
    И как да има общината пари, бе?

    nemo malus felix, minime corruptor.
  51. 51 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 853 Неутрално

    А на глава от населението, коя община е най-задлъжняла?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  52. 52 Профил на NWO
    NWO
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#42] от "Yard":
    не споря, констатирам, едва 10% от приятелите и познатите ми мислеха да гласуват за тиквата и самоковската превъзходна...

    http://www.blitz.bg/news/article/118884
  53. 53 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1401 Неутрално

    До коментар [#51] от "Distributed":еми Перник

  54. 54 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1606 Любопитно

    До коментар [#52] от "NWO":

    И вие сигурно сте потомствени столичани?
    Иначе за кой искаха да гласуват?

  55. 55 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1606 Неутрално

    До коментар [#53] от "xalikarans":

    Перник от големите общини изглежда е най-зле, иначе по-малките (Ракитово, Златоград, Попово) доста по-зле са се оляли.

  56. 56 Профил на paolo51
    paolo51
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Никой не казва, че само японския заем за резширението на метрото беше 118 млн. долара и трябваше да се погаси до 2012г.!!! Има взети заеми за транспортни средства, за завода за боклук и тн. и т.н. За размерите и погасителните срокове софийския данъкоплатец и уви избирател, изобщо не е запознат. Странното в случая е и нашето безхаберие защото не протестираме при явни своеволия. Само преди изборите бяха направени традиционните залпови, но безконтролни от обществото строителни дейности. В Люлин например беше подновена пътната маркировка и тя вече е изтрита !!! Подновени бяха много спирки с остъклени конструкции, цената на които никой не знае. Длъжен съм да кажа, че на мен ми харесва дизайна, но не съм съгласен столична община да не носи никаква грижа за стопанисването и опазването им. Опазването не включва поставянето на полицай при всяка спирка, а системен и постоянен контрол от инспектората и по възможност зверски санкции за хванати с цел превенция. Нима най-изявените графитомани по кварталите трудно се откриват? Повечето са известни между младежите и биха могли да бъдат респектирани. Иначе все едно пълним каца без дъно. Идете в ремонтирания подлез пред СУ и си припомнете първоначалния му вид. Фандъкова не носи ли отговорност като собственик за новите графити при положение, че в проекта имаше заложено видеонаблюдение? Не носи ли отговорност за несанкционирването на фирма Била която със зареждащите електрокари е повредила настилката и скъпата облицовка ? Не носи ли отговорност за променения първоначален и подчертавам много скъп дизайн от оцветени стъкла ? Тук задавам и въпроса: Къде е опозицията в столичния парламент, за да информира обществото за всички нередности ? Няма я ! Ами тогава продължавайте да гласувате ... за футболист на годината например !

  57. 57 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Янев":

    Те се правят с европари.

  58. 58 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    [quote#56:"paolo51"]Никой не казва, че само японския заем за резширението на метрото беше 118 млн. долара и трябваше да се погаси до 2012г.!!![/quote]

    Второ, не трябва да се погаси тогава.

    Първо - именно на това обръщам внимание във всичките си постове - в таблиците става дума за просрочени плащания. Т.е. взел си заем и не го погасяваш навреме. Ако един заем се обслужва нормално, и дума не може да става за каквато и да било критика.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  59. 59 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 458 Разстроено

    До коментар [#57] от "Finland":

    Категорично, само и единствено, без стотинка от други места?! Осъзнай се, живеем в България.

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  60. 60 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#59] от "Костадин Янев":

    Напротив, точно данъците на София отиват за по-малките градове.

    Данъците на големите градове, които отиват в републиканския бюджет отиват за села и паланки. Запознай се малко.

  61. 61 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 733 Неутрално

    До коментар [#59] от "Костадин Янев":

    Виж Спортната Зала е друга работа, но тя си е държавна.

  62. 62 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 734 Неутрално

    И тази спортна зала все още е без официален сайт. Близо 100 000 000 лева похарчени, а не можаха да заделят едни смешни 10 000 за функционален сайт. Явно не разчитат на приходи от публика а от пари по "оня начин". Типично за ГРОБ.

  63. 63 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Еми така е, при дясно управление дълговете разтат. То фискалният резерв натрупан от левицата не е вечен

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  64. 64 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#45] от "HERMES":

    Така е. Идеята ми е, че 510 милиона лева задължения на Топлофикация София са покрити от Държавният бюджет, за да останат само 37 млн задължения.

  65. 65 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#63] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Само ми кажи къде го видя това "дясно управление"? Вероятно някъде си го видял, но в днешна България - хм...

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  66. 66 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1107 Разстроено

    [quote#37:"stenli1"]София, Сливен...какво е общото между тях? [/quote]

    -Как какво?-Управлява/ха/ и в Сф,и в Сл от същата политсила,която управлява и държавата.Затова и резултатите са същите-дългове на местно,дългове на централно ниво.

  67. 67 Профил на Гилгамеш
    Гилгамеш
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#63] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Като беще казаб един мъдрец - лявото дава на гладния риба, дясното дава на гладния въдица.

    Нашият проблем е, че припознаваме за ляво и дясно такива неща, които нямат нищо, ама нищо общо. И нито риба, нито въдица... Само гледат да ти бъркат в живарника.

    Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg
  68. 68 Профил на Musashi
    Musashi
    Рейтинг: 515 Неутрално

    "София е най-задлъжнялата община в страната,...."

    "Дневник", струва ми се, че ще ви скастрят скоро! Би трябвало, към такава "новина", снимката и да не е толкова "усмихната", а нещо подобно на долната!

    http://www.sobstvenik.com/wp-content/uploads/2011/10/430x288.jpg

  69. 69 Профил на joan12
    joan12
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Това, че софииска община е задлъжняла не е хубаво но какъв е размерът на приходите й, и какво е отношението дълг/приходи. Какви са преспективите в дългосрочен аспект. Това не става ясно от статията. За какво са израсходвани всички тези пари.

  70. 70 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#27] от "Костадин Янев":

    Г-н Янев, не знам какво визирате под внася и взима, но към ден днешен, София е единствения град в страната, чийто бюджет е по-малък от размера на данъците, които внася. Казано на кратко - София издържа България. Това за съжаление е лошо за всички ни - и за нас, софиянци, и за хората извън столицата. Защото говори за една огромна централизация, която междудругото е типичен признак за комунизъм. Тази централизация носи само нещастие на всички ни.
    Моля, не нападайте софиянци. Ако не ви харесват държавните решения - само 4% от депутатите са софиянци.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  71. 71 Профил на КОНПИ
    КОНПИ
    Рейтинг: 838 Весело


    София задлъжняла ?

    Викайте Янчулев и Софиянски на помощ...

    Ако не ги намерите - търсете Каракачанов...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  72. 72
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  73. 73 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 769 Неутрално

    [quote#4:"антикомунист"]сливен се отърва от ритнитопковеца но софиянци има още да страдат [/quote]
    Ще страдат , ама с кеф.Два пъти си избират Тиквата и втори път избират марионетката му.

  74. 74 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 769 Неутрално

    Тук разни софиянци разправят измишльотини как едва ли не София хранела останалата част от страната. Това ,че регистрацията на редица фирми е в София , не означава , че и дейността им е там, като речния флот. Също така , редица обекти- като Околовръстното ,дето Б.Б през 2 седмици реже ленти , новата зала и др се финансират от републиканския бюджет.А бюджетът на София е 650 млн евро. Което е почти колкото бюджета на Брюксел???!!!А разликата каква е?

  75. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#74] от "cobanmaala":

    Разликата е огромна, и за нея имат вина малоумниците, които са на власт към момента.

    Това, обаче, че много фирми са регистрирани тук какво точно иде да рече?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 76 Профил на HERMES
    HERMES
    Рейтинг: 734 Неутрално

    До коментар [#64] от "yavooor":

    Това са само просрочени задължения. А Топлофикация и нейния неустановен статут наистина са проблем и не би трябвало всички данъкоплатци да плащат за извращенията на Вальо Топлото. Но защо и всички, които уж не ползваме, но се "докосваме" до тръбите да плащаме. Съседите на сестра ми, които нямат Порнофикация да не би да й плащат сградна мощност, че тя се топли и ги топли с климатика си, а те карат на дърва?

  77. 77 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Как къде го видях това дясно управление? Навсякъде се реже, ограничават разходи, замразяват заплати и пенсии, режат субсидии, закриват фирми, на път са да приватизират и ликвидират една 103 годишна държавна компания. Все десни мерки. При ляво управление е точно обратното - заплати и пенсии растат, държавният сектор се увеличава. И бюджетният излишък също. Но дойде ли десницата на власт, започва мизерията. Георги Кирков - Майстора още през 1897 е казал "там откъдето мине либерал трева не никне"

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  78. 78 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#77] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Баси, типичния комунист дори не знае кое е ляво, кое е дясно и какво ги различава

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  79. 79 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#75] от "Тони!":Иде да рече,че някои смятате , че в София трябва да си плащат местните данъци и такси. Това тук е дъвкано неведнъж и то с цифри.

  80. 80 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#79] от "cobanmaala":

    Кои местни данъци и такси къде трябва да се плащат бе човек? Я дай по-ясно, че така пишейки с половин изречение излиза, че май не знаеш какво твърдиш

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  81. 81 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 769 Неутрално

    До коментар [#23] от "dearblue":Това след втората пърцуца ли го писа?

  82. 82 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 909 Весело

    Яко.София срещу прованса.Идва коледа,и най-много ме шокират умилителните репортажи от полупразна София,с невероятните заглавия: Столицата опустя,софиянци заминаха по родните си места за празниците.Което си е истински оксиморон.Ако са софиянци,то значи родното място им е София,ако имат други родни места,значи просто не са софиянци,а провинциалисти.Между впрочем,при нас,в скромния прованс,всякаквите хипер-техно- и прочее национално представени вериги,до една са регистрирани в столицата.

  83. 83 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Ми така си е @нервна - селата празни, столичани много ;-Р

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  84. 84 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#82] от "нервна":

    Да де, и това, че са регистрирани в София какво трябва да ни казва?

    Иначе за произхода си права, но аз гледам да оставя правото на хората да се самоопределят както си искат. Ако ще и негри да се наричат, техна си работа..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  85. 85 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 942 Неутрално

    @Тони!, нима искате да ми кажете, че раздържавяването, увеличаването на социалните разходи като пенсии и помощи, и намаляването на безработицата, чрез разширяване на бюджетният сектор са дясна политика? Някак много са ви объркани понятията. Такова откачено мислене съм срещал само при маргиналните демократи за силна България.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  86. 86 Профил на инж.Бъчваров , Казанлък
    инж.Бъчваров , Казанлък
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Имам един приятел , който работеше в Националната банка и ми беше казал , че всяка година Бюджетът така е конструиран чрез манипулация,"буфериране"/?/,заиграване с "европейските пари",и др. тарикатски номера на БАНКСТЕРИТЕ= БАНКЕРИ+ГАНСТЕРИ ,че Те /Оигарсите на власт/,всяка година "законно" и "легално" отхапват от "Пицата" на Господин Дянков не по-малко от 4 милиарда ! Така ,че Това дето се показва като "обективна информация" в материала ми прилича на подвеждаща информация , на "перде" /термин от езика на уличните крадци/, насочено е към всичките Ние , да си мислим, че вината е у Нас, Българските граждани . Може би Някой зъл гений управлява Този процес на ограбване на Държавата България отвън , от някоя офшъорна икономическа зона , например от "Кнут"/Швейцария/...Истната е някъде Там.../с почит:инж.Бъчваров,Казанлъ /

  87. 87 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3755 Неутрално

    До коментар [#85] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Нищо подобно не съм казал, нито писал. Ако имаш видения или чуваш гласове се обърни към специалист. Ако просто ти се ще да съм казал нещо подобно, пусни си тото, имаш по-голям шанс.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  88. 88 Профил на sospecha
    sospecha
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Някой да ми посочи една столица на земното кълбо която да няма дългове.Столицата това е лицето на страната и винаги е най голямия консуматор.По важното е дали тези пари наистина са вложени в нещо разумно или са преминали в сметката на някоя персона.

  89. 89 Профил на che.gevara25
    che.gevara25
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#11] от "stedim":
    Задължения и приходи са взаимозавмисими . Ние си нямаме приходи достатъчно защото чужденци въртят капиталите в България и от там сме бедни та неможем да се оправим. Да се отървем от нашите КОМПРАДОРИ и тогава ще потръгнат нещата . НУЖНИ СА ДРУГИ ПРАВИЛА Т.Е. ДА СМЕ СИ СТАПАНИ НА НШИТЕ ПАРИ И ИМОТИ - НЕЗАВИСИМИ ОТ НАТО И ЕС. ИНАЧЕ ЩЕ СМЕ В АДА ...

  90. 90 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 942 Весело

    До коментар [#87] от "Тони!":

    Да, определено имате сбъркани понятия за ляво и дясно





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK