БДЖ предложи промени в колективните договори, чака отговор от синдикатите в понеделник

БДЖ предложи промени в колективните договори, чака отговор от синдикатите в понеделник

© Анелия Николова



Ръководството на БДЖ е връчило тази вечер на синдикатите в предприятието своите предложения за промени в колективните трудови договори на трите дружества - "Холдинг БДЖ", "БДЖ Пътнически превози" и  "БДЖ Товарни превози". Синдикатите са поискали време да се запознаят и се очаква да обявят позицията си в понеделник, съобщи председателят на Съвета на директорите в компанията Владимир Владимиров пряко в ефира на Би Ти Ви след като около 18:30 часа тази вечер преговорите бяха подновени. 


Основният проблем при тези трудови договори е забраната за ръководството да съкращава служители без съгласието на синдикатите.  От ръководството на превозвача  неведнъж заявиха, че съкращения на служители няма. Напусналите доброволно към момента са над 820 души като те ще бъдат обезщетени за това с шест заплати. Реформата в железницата предвижда съкращаване на 2 000 души.  


"Ако нашите предложения бъдат приети и в понеделник си стиснем ръцете, пътят за пускане на влаковете ще бъде открит", обясни Владимиров.  От разговора с него не станя ясно какви конкретно са предложенията на мениджмънта. 




Той беше категоричен, че реформите ще продължат независимо от хода на преговорите.  


Владимиров каза и че от януари ще има ново поскъпване на цените на билетите в БДЖ след като вчера се повишиха тези на билетите с резервация. От януари с 9 на сто по-скъпи ще бъдат останалите.  "Дори и при това положение те ще останат с 20% по-евтини от автобусните само в едната посока, с 40 процента - в двете", обясни Владимиров.


На десетия ден от стачката, когато отново влакове не вървяха между 8 и 16 часа, загубите за БДЖ се изчисляват на около 1-1.5 млн. лв. 


В рамките на днешните преговори синдикати предложили, за да се наберят свежи пари в компанията, да се продаде централата й на ул. "Иван Вазов", а ръководството да се премести на Централна гара в столицата. Изпълнителният директор Йордан Недев коментира, че тази сграда е архитектурен паметник и не може в нея да се направи кино или театър.


"Това не са неща, които не могат да се изхвърлят на пазара и да се вземат 10 млн. лв.", обясни той. Недев посочи, че към повечето сгради на холдинга, които са в окаяно състояние, няма почти никакъв интерес. Може да се очакват кандидати за ведомствените жилища и складове на превозвача. 


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Започва да се умеква,но да видим победителя СИМЕНС като не му преведат парите.

  2. 2 Профил на erangelov
    erangelov
    Рейтинг: 237 Неутрално

    по думите на Владимиров по радио Хоризонт "Бунев ми е лбимият синдикалист скача скача и после се съгласява" както и става

  3. 3 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1319 Неутрално

    Както се казваше един руски филм - ще доживеем до понеделник! Ще видим какво ще се случи и дали предложението ще бъде прието! Това на фона на задаващото се увеличение на възрастта за пенсиониране си е направо никаква новина!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  4. 4 Профил на gench
    gench
    Рейтинг: 515 Любопитно

    Или аз нещо не разбирам, или това изказване показва смазмаваща некомпетентност на Владимиров:

    "Дори и при това положение те ще останат с 20% по-евтини от автобусните само в едната посока, с 40 процента - в двете"

  5. 5 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Казионни синдикати с платени водачи!

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  6. 6 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3758 Неутрално

    Едно нещо трябва да е ясно! Докато за служителите в БДЖ тези преговори са за икономически искания, то за техните манипулатори това е пътя към властта. Яхвайки, болежките на железничарите и тем подобни манипулирани, червените олигарси, а заедно с тях и БСП/ДПС се опитват в последствие да яхнат цялата държава.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  7. 7 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 581 Неутрално

    "Дори и при това положение те ще останат с 20% по-евтини от автобусните само в едната посока, с 40 процента - в двете", обясни Владимиров.

    Да му имам познанията по математика на този...

  8. 8 Профил на gerjik
    gerjik
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#4] от "gench":

    Какво не му разбираш, като вземеш двупосочен билет има допълнително намаление!!!

  9. 9 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#4] от "gench":

    Това е задължителното ниво на грамотност, за да бъде назначен на тази позиция

  10. 10 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#8] от "gerjik":

    както има намаление и на автобусите

  11. 11 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 914 Неутрално

    БСП не е свършила никога нещо полезно и смислено, но е винаги там, където може да се пречи и забатачва. Искат да се доберат до властта, дори и държавата да рухне. Тази алчна и безскрупулна шайка отдавна трябваше да бъде забранена.

  12. 12 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#10] от "forumer":
    Разбира се, че това е възможно. Опитай се да разбереш как.

  13. 13 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#12] от "valbe":

    Човекът просто е събрал 20 и 20 и е получил 40. Акълът му стига за толкова. А опитите да го оправдаете са безсмислени. Пътувайте с влакове като ви харесва и пестете и 50% - нямам нищо против

  14. 14 Профил на валентин николов
    валентин николов
    Рейтинг: 914 Неутрално

    До коментар [#13] от "forumer":
    Не е глупав, който греши. Глупав е, който упорства в грешката си. Нали не искаш да си от вторите.

  15. 15 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 476 Гневно

    Хайде сега очаквайте позора. Стискат си ръцете, всичко точно. Отпуска се заем от СБ за погасяване на дълга по мотрисите, но дълга не бива покрит. "Сименс" си вземат влаковете, връщаме се на изходна позиция. БДЖ остава наистина без абсолютно нищо и се отправя отново към фалит, този път неизбежен. Това означава троен удар срещу данъкоплатеца - дълговете на БДЖ ще продължаваме да ги плащаме от нашия джоб /800 милиона/, след това глобата от фалита и за капак заема от СБ. А честито! Дано да греша!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  16. 16 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2209 Неутрално

    До коментар [#13] от "forumer":

    Що, нещо лошо ли има в пътуването с влакове? Иначе, човека е прав - просто намалението на двупосочния билет за влака е по-голямо от аналогичното намаление при автобусите, и в много дестинации посочения процент е верен. Грешката в случая не е в него.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  17. 17 Профил на kratuncho1
    kratuncho1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Това, което искам да споделя е неадекватната реакция на синдикатите по отношение на КТД. Не може синдикалистите да казват кой ще работи и кой не - за това си има ръководство, което носи отговорност за постигнатите или не постигнатите резултати. Ако искат да договорят обезщетения при съкращения, това го разбирам, но да се опитват синдикални момченца/момиченца да управляват, без да носят отговорност - това е довело до настоящото състояние на нещата. Друг е въпроса кой назначават да управлява държавните дружества, това с 40-те процента си е поредното доказателство за "дългата скамейка" на милиционерите ... немам думи

  18. 18 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#14] от "valbe":

    Цена на двупосочен билет София - Плевен с влак втора класа 20.85 лв. (първата е 25.95 лв.)

    Цена на двупосочен билет с автобус Юнион - Ивкони 24 лв, намаление 13.125%

    Къде са тези 40%??? Това е произволно избран от мен маршрут!!! И това е сега преди увеличението с 9%!!!
    Що за глупости са това???

  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  20. 20 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#16] от "Тони!":

    Няма такова намаление 40%. Или е за някакви нечувани дестинации с прикачване и пътнически влак. Но гледам тарифите на влакове и автобуси до големите градове и повярвай ми 40% разлика няма

  21. 21 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 770 Неутрално

    Тъжното е, че работещите и синдикатите не си дават сметка за нещо очевадно - БДЖ умира! КТД ще има, но влаковете ще се движат ли?
    Правителството изобщо има ли визия за перспективите на жп транспорта, за мястото му в конкуренция (не е необходимо тя да е смазваща) с пътния транспорт? Някои от главните клиенти на товарния жп транспорт като Кремиковци вече ги няма, а вече никому не прави впечатления трафикът на огромни камиони дори и в градовете - нещо, което не се вижда в другите страни на Съюза - т.е. по някакъв начин пътният транспорт е облагодетелстван пред ж.п. транспорта!
    Същото и с пътническия превоз - като че ли нарочно се направи всичко възможно средната скорост на влаковете да не превишава 50 км/ч.! Вече 20 години!

  22. 22 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2539 Неутрално

    До коментар [#16] от "Тони!":

    Тооони,

    И на тебе да ти имам математиката!
    В двете посоки,по 20%,НЕ ПРАВИ 40%,а си е пак 20%!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  23. 23 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1986 Неутрално

    До коментар [#4] от "gench":

    Събрал е 20+20 и е получил 40. Което е пълна глупост
    Едва ли е вярно

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  24. 24 Профил на legalize_it
    legalize_it
    Рейтинг: 436 Неутрално

    няма колективни тд, има колективен тд...

  25. 25 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2539 Неутрално

    Правителството да не подписва никакво споразумение,а да ги остави да стачкуват,и като огладнеят и се върнат на работа,да закрие БДЖ!За да няма нарушение на закона!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  26. 26 Профил на vichevs
    vichevs
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Ключът е в Намаленията и безплатното возене. Трябва да останат намаления само за инвалиди, а не за всички. Цените на БДЖ - 10% под автобусните и контрольорите с високи заплати. Да знаят, че хванат ли ги в корупция имат какво да губят. Теснолинейката от Септември през Велинград до Добринище с нови Вагони и Добро обслужване става атракция. Така се правят пари. Неможе всеки втори да е с намаление или без пари и чакаш приходи, откъде... За товарните няма проблем те си печелят и ще печелят още повече.

  27. 27 Профил на vichevs
    vichevs
    Рейтинг: 8 Неутрално

    И без влакове до всяка паланка. Само големи дестинации и там където няма възможност за друг превоз, но много разреден. И съкращения, разбира се яко и без големи социални придобивки, които ги няма никъде. Дела срещу стачките, ако трябва да се обяви и извънредно положение в БДЖ. И повече международни влакове. По големите дестинации никакви бюфети, ресторанти с добро меню и прилични, нормални цени. Продажба на всичко излишно, включително имоти. така за няколко години БДЖ ще е спасена и като нова-пътнически превози.

  28. 28 Профил на cheta
    cheta
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Глупаво е да не виждаш - стачката се води от синдикатите, а те целят БДЖ да фалира, а заинтересованите групи да заграбят останалото!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK