Синдикатите в БДЖ спират преговорите с ръководството

Синдикатите в БДЖ спират преговорите с ръководството

© Анелия Николова



Синдикатите в БДЖ спират преговорите с ръководството на холдинга, съобщи пред "Дарик" Петър Бунев, председател на Синдиката на българските железници в КНСБ. Причината е вчерашното предложение на мениджърския екип на дружеството към синдикатите за подписване на колективен трудов договор.


Според Бунев, ако синдикатите приемат предложението, то месечният доход на работещите железничари ще падне с около 35%. Затова е взето решение стачката да продължи, а преговори да се водят само с министъра на транспорта Ивайло Московски, съобщи dariknews.bg


"Единодушно решихме, че преговори повече с мениджърския екип няма да водим. Това е поредната подигравка, която се прави. Предлагат неща, които са под Кодекса на труда. Като започнем от нощния труд - от 42% на 25%, класът за прослужено време от 1% на 0.6%. Намаляване на километричните, които са по 3.8 стотинки, на 1 стотинка. Намаляване на отпуските от 22 на 20 дни, на трудоустроените от 30 на 26 дни. Премахва се допълнителният отпуск при смърт на близък и при кръводаряване. Намаляване на отпуските за вредни условия на труд - в момента те са от 5 до 10 дни, те предлагат от 1 до 5 дни, при положение че наредбата не позволява по-малко от 5", добави Бунев.




По повод изразения снощи от председателя на съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров оптимизъм, че влаковете може да тръгнат още следващата седмица, Петър Бунев казва: "Той заявяваше, че и на 24 ноември няма да започне стачка, а тя продължава вече 11-и ден. В комуникация със стачкуващите те казаха, че са готови да умрат по пероните, но няма да се съгласят с отстъпление от наша страна. Предложението, което те ни отправиха, е около 35-37% намаляване на доходите. Ние утре ще отидем и ще заявим, че повече с тях няма да преговаряме. Оттук нататък министър Московски да му мисли".


По-рано през деня стана ясно, че Софийският градски съд е дал ход на гражданското дело по жалбата на "БДЖ - Пътнически превози" ЕООД за установяване на законността на стачката в железницата.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (92)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  2. 2 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1213 Любопитно

    ......нощния труд - от 42% на 25%, класът за прослужено време от 1% на 0.6%. Намаляване на километричните, които са по 3.8 стотинки на 1 стотинка......
    --------------------------------------

    Наистина ли тези доплащания са 35 % от заплатата?
    Всъщност колко е средната заплата в БДЖ?

  3. 3 Профил на zarco
    zarco
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Реално синдикатите не искат да има промени, искат всичко да е по старо му. Е не става така, не го ли разбраха вече?

  4. 4 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Любопитно

    Абе, нали свето върви към развитие. Това значи увеличаване на доходите, а не намаляването им. Завиждането (това последното е породено от кризата, разбирам го все пак), е кофти аспект.
    Апропо, все по малко хора, със все по-големи доходи... Хм, не ми харесва това. Завръща се крепостничеството ли или нещо от този род? Еврейте завзеха света?!?!? Или Саддам възкръстна?!?!?!

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  5. 5 Профил на keretoreto
    keretoreto
    Рейтинг: 409 Неутрално
  6. 6 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Любопитно

    До коментар [#2] от "xmm":

    Много е ниска, вервай ми. Мога да ти снимам фиш мой стар, но си е същият с настоящите...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  7. 7 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1213 Любопитно

    До коментар [#6] от "Tuco":

    Средната заплата е около 700 лв.
    Повече или по-малко е при вас?

  8. 8 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    От нас имате моралната Подкрепа.Не може Трудът да прекланя главаи да плюе на вече отвоювано.Позицията-не трябва да отстъпвате пред Грубия и зле направляван Мениджмънт,да направлява щастието и благополучието на вашите семейства.Вие имате всички необходими възможности и от вас се очаква да ги използвате правилно за да стане необходимата Промяна в действителност.

  9. 9 Профил на Bramasole
    Bramasole
    Рейтинг: 4015 Неутрално

    До коментар [#2] от "xmm":

    Предложените промени в кол. тр. договор не са "под", а съгласно Кодекса на труда. Явно е, че до момента са раздавани суми "над" КТ. При фин. състояние на БДЖ да изискваш запазване и на възнагражденията, и на броя на работещите, е толкова алогично, че не смея да си помисля какво целят тези синдикалисти.

    "Човек не се дави, като падне във водата, а като остане там” - Едуин Луис Коул
  10. 10 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#1] от "bitaka":


    До коментар [#3] от "zarco":

    Напротив, не искат да е по старо му. Как беше по стао му: тегли се огромен заем, мениджърите си го източват с неизгодни поръчки за услуги и сега като няма какво да се реже почват да уволняват работници. Последните нямат ни най-малка вина за случващото се в БДЖ, а го отнасят те. Всеки нормален човек ще протестира. Аз ако съм ще искам уволнение на цялото ръководство и разследване до дупка.

  11. 11
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  12. 12 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Апропо сега е момента целия ектор транспорт да излезе на стачка заради високите цени на горивата и липсата на прозрачност при образуването им.

  13. 13 Профил на sofioter
    sofioter
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Правилно, защото трябва да има РЕФОРМА, а не преговори.

  14. 14 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Любопитно

    До коментар [#7] от "xmm":

    Същата е, но да се има предвид будни нощи и странстване - нон-стоп извън дома... Работата не е лека, ела да те возя да видиш. Удоволствието е взаимно.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  15. 15 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 636 Весело

    бдж-то като гърция 1 чиновник на 10 човека по 1500 евракита заплата.дивен соц ама работи някой друга година преди фалита...

    харпун
  16. 16 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#15] от "bitaka":

    Ако е така , да се връщам в БДЖ... Веднага даже. Смешна работа и само си плещиш.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  17. 17 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 942 Неутрално

    А, така! Работата загрубява!

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !
  18. 18 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1327 Неутрално

    До коментар [#4] от "Tuco":

    Крепостниците се водят на отчет в банките.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  19. 19 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    Вие искате да си прогоним РС щото на останалите заплатата щяла да стане 800 евра.Сладки сънища.А защо мениджмънта като е достижение на висшия сегмент не го вземат, за такъв в Европа,питам аз.

  20. 20 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#18] от "кинти":

    Много добър отговор, мерси.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  21. 21 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 636 Любопитно

    До коментар [#16] от "Tuco":

    давам ти пример жепеецо,как я мислят синдикатите,как ще стане...
    реформа му е майката амаа как да ви го обясни човек...

    харпун
  22. 22 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#10] от "4e":

    А ти, като си знаел как е по старо му - що чак сега стачкуваш.
    Или, ако не си знаел - защо стачкуваш срещу ТЕЗИ, които искат ДА ГО ПРОМЕНЯТ?
    60 от последните 67г ви (ни) управляват все същите комунисто-мафиоти, а вие стачкувате точно когато те не са на власт.
    Що спахте до сега, като в БДЖ от Тодор-живково се краде и си е на дотации?

  23. 23 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Любопитно

    До коментар [#22] от "NikB":

    Аз не съм от 6 години в БДЖ... Сори.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  24. 24 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Банкрутът е зад ъгъла. Сбогом БДЖ. БДЖ 2 ще бъде много по-добро.

  25. 25 Профил на BG
    BG
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    Закривайте БДЖ и да се отвори пазара за други компании, които не точат държавата. Аз съм за Дойче Бан, хем ще е евтино, щем ще е чисто и комфортно. Държавата само да плаща за намалението за студенти и пенсионери и пак си остава социален транспорта, но без циганите, които се возят без билет да кажем. Държавно може да остане само поддържането на инфраструктурата, за което съответните компании да плащат такси и готово...Потрябвало ми е БДЖ-то, една тоалетна не могат да изчистят работещите там, а имат претенции

  26. 26 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#21] от "bitaka":

    Що на мен, бря. На теб трябва да го обясни човек. Трябва да намалеем като население, за да се впишем в съвременните норми на приходи-разходи... Хихихихихи!!!

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  27. 27 Профил на BG
    BG
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    До коментар [#24] от "anonimen":

    Ами сякаш може да има по-лошо? Дори да няма железопътен транспорт е по-добре. Ако в друга държава ЖП-то стачкува, настъпва хаос - у нас, нищо!!! Отдавна сме свикнали да не пътуваме с БДЖ-то - то само от мириса на кенефа ти става лошо там

  28. 28 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#2] от "xmm":


    [quote#2:"xmm"]Всъщност колко е средната заплата в БДЖ?
    [/quote]

    Средната заплата в БДЖ е около 700 лв - при доста мизерни условия на труд, при всякакви атмосферни условия - зиме и лете, нощен труд, бачкане при всички празници - и национални, и всякакви други като Коледа, Нова година, Великден, далеч от семействата си.
    В същото време една тъпа секретарка в София взема към 1000 лв, че и повече, за работа от понеделник до петък от 9 до 17 ч. в уютен офис, на климатика, по цял ден пърцуни на стола и си клати крраката, евентуално вдига телефона и прави кафета. Знае си почивката в събота и неделя, знае си празниците, почива си по три-четири дни, когато се съберат толкова почивни дни по празници.
    Да продължавам ли списъка? Май няма нужда.

    И тия простаци от управлението на БДЖ, които вземат тлъсти заплати, които са виновни за плачевното състояние на БДЖ, искат да намалят и без това ниските заплати на обикновените работници в БДЖ.

    Едно от малкото читави и работещи държавни предприятия, с някакви що-годе социални придобивки за трудещите се, тия идиоти от ГРОБ го загробиха и унищожиха.
    Наистина не разбирам тоя креслив вой у част от форумците против работещите в БДЖ. Какво против имате железничарите? Я, напуснете топлите си офиси и идете на тяхно място да ви видя каква песен ще запеете.

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  29. 29 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#28] от "red_rose":

    Изчерпателен отговор, браво. дано го осмислят Герберастите във форума.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  30. 30 Профил на handzhi
    handzhi
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    До коментар [#9] от "domakinq":
    Тези синдикалисти целят да не ги измамят.И правилно имайки предвид, че ГЕРБ за едно договарят, а друго внасят в парламента.
    Просто дребни шмекери и измамници.

    "Не ни трябват умни. Нужни са ни верни." Борис Стругацки
  31. 31 Профил на against
    against
    Рейтинг: 753 Неутрално

    Е то в продължения на десетилетия спаха, докато проблемите се трупаха, а сега реват.
    Еми това е положението - кой каквото си е посял, това ще жъне после. Нека реват сега като толкова им е акъла.

  32. 32 Профил на Костадин Янев
    Костадин Янев
    Рейтинг: 466 Гневно

    До коментар [#2] от "xmm":

    Железничарите тотално си заслужават заплатата от 700-800 лева! Много, ама много малка част от тях получават някакви бонуси, а бачкат по 24/7. Тези, които не я заслужават, а също не заслужават и работното си място са хората в администрацията, които гълтат всички пари! Ето, че пак медиите ви настроиха против нормално работещите, а не срещу когото трябва! Не разбрахте ли - ПРОБЛЕМА Е В АДМИНИСТРАЦИЯТА - ТЯ Е БЕЗДНАТА, НЕ ЖЕЛЕЗНИЧАРИТЕ!!!!

    На Боко трябва да му се забрани публична изява, въобще да говори даже, а най-добре да го пратят нанякъде, защото вече даже не е и смешно!
  33. 33 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#27] от "BG":

    То си личи колко ползват БДЖто по натовареността на автобусите. Клони към нулата.

  34. 34 Профил на against
    against
    Рейтинг: 753 Неутрално

    До коментар [#30] от "handzhi":

    Синдикатите се опитват да фалират държавата в момента. Добре, че Дянков е човек на място и не им позволява, въпреки помията, която простолюдието му излива в момента.

  35. 35 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2774 Неутрално

    Точно там ще умрат,но от глад!!!Но виновни са синдикатите.Те не предлагат никаква алтернатива! "Къде беше Бунев, когато бившите шефове на БДЖ платиха над 16 млн. евро за 30 архаични спални вагона от Германия, а получиха само 12 самоходни гробници, от които сега се движат само 3?" ?!!!
    Синдикатите се опитват да рекетират държавата!Тоест нас,данъкоплатците.

  36. 36 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    До коментар [#2] от "xmm":

    762 лв. е средната заплата в БДЖ

    Но това е без бонусите. С тях стават както разбрахме с 35% повече

    15.02.1989 - 07.02.2018
  37. 37 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#35] от "popovski31":

    Бунев и да иска не може да е страна по договора... Ама , че си....

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  38. 38 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#28] от "red_rose":

    Заплатите са около 35% над мин.осиг.доход по икономически дейности.
    Наистина не виждам място за "вдигане" на заплатата,освен съкращение.

  39. 39 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Преди седмица Америкън Еърлайнс се преструктурира чрез фалит именно защото не можеха да се разберат със синдикатите.

    Това е и пътят за БДЖ - организиран фалит, преструктуриране на активите, задълженията и, преди всичко, персонала. На фона на неуспешните синдикални преговори и пълната издънка на Московски на преговорите в Германия това вече изглежда единствената алтернатива. Дано само да я изпълнят като хората.

  40. 40 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1213 Весело

    До коментар [#32] от "Костадин Янев":

    Не се гневи,а погледни ТР -около 6% от заплатите са за администрацията

  41. 41 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#36] от "Karelson":

    Горе-долу такава я смятах.

  42. 42 Профил на Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Св. влкмч.Тамихнет Вагнеревич
    Рейтинг: 1601 Неутрално

    Добре ,че е Дянков. Не знак кой друг щеше да се осмели да стои толкова безкомпромисно

    15.02.1989 - 07.02.2018
  43. 43 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1737 Любопитно

    Наистина трябва СПЕШНА РЕФОРМА!
    ТРЯБВА да се почне от МВР! Цялата мевереджийска номенклатура да се изрине. До равнище началник и заместници на РУП. Всички тези къртици на подземния и олигархичен бизнес да се арестуват. Да пропяват!
    Да се назначат нови и в много по-малко количество. Може да стане за много кратко! Да се задействат ДАНС. Там отиде една много добра структура - ВКР!
    Същата такава РЕФОРМА и в МЕНИДЖМЪНТА на БДЖ. До най-ниско равнище началници. В ареста! Да пропяват!
    Веднага ще излязът на светло "загубените" стотици милиони, "изчезналите" материални активи и т.н.!
    Така са пази национална сигурност! Защото и МВР и БДЖ е съставна част от националната сигурност. Явно е кой е трябвало да пази държавното имушество в държавното БДЖ! И не само в него.
    ТОВА Е СПЕШНАТА и НУЖНА РЕФОРМА!!!

  44. 44 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2774 Неутрално

    [quote#37:"Tuco"]Бунев и да иска не може да е страна по договора... Ама , че си.... [/quote]


    Как така не може да е страна по договора?!Нали е служител на БДЖ и лидер на синдиката?!Ама,че си...

  45. 45 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1114 Неутрално

    До коментар [#36] от "Karelson":

    Глупости, имам познат машинист. Взима по-малко отколкото е пенсията на свекъра, който е на таван.
    За да подкрепя някои по-горни мнения, ще ви кажа, че този човек няма личен живот и няма нормален режим, стресът го е направил на 35 години да изглежда като на 55. Ми стачкува и го подкрепям с две ръце. Той каква вина има за калпавия мениджмънт и хрантутниците от администрацията???

  46. 46 Профил на handzhi
    handzhi
    Рейтинг: 1443 Неутрално

    До коментар [#34] от "against":

    [quote#31:"against"]Е то в продължения на десетилетия спаха, докато проблемите се трупаха[/quote]
    Прав си,че спахме. Но защо си против събуждането ни.

    "Не ни трябват умни. Нужни са ни верни." Борис Стругацки
  47. 47 Профил на Jindo
    Jindo
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#28] от "red_rose":
    Най-лошият подход е да си доказваш тезата като оплюваш другите професии. Никой няма да ви ожали за това, че секретарките взимат повече от вас. "Който за каквото е учил" - груб, но много подходящ отговор на твоя креслив вой.

    http://www.favtool.com
  48. 48 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1386 Разстроено

    "Премахва се допълнителният отпуск при смърт на близък"

    Е, това вече е дъното на падението!
    Железничарите и те са хора и те семейства хранят и родители имат - криза, криза, ама и човечността не трябва да се опуща!

  49. 49 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#44] от "popovski31":
    нещо наистина не си в час...Хехехехе.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  50. 50 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#44] от "popovski31":

    Не е служител на БДЖ, ама и една десета от грама не е!!!

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  51. 51 Профил на against
    against
    Рейтинг: 753 Неутрално

    [quote#46:"handzhi"]Прав си,че спахме. Но защо си против събуждането ни. [/quote]

    Не съм против, но се гневите срещу хората, които се опитват да оправят нещата.
    Хванете и набиите бесепарите на кол, също и отговорните от ръководството. Не виждам защо скачат срещу Дянков.

  52. 52 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2774 Любопитно

    [quote#49:"Tuco"]нещо наистина не си в час...[/quote]

    Я обясни защо Бунев,като служител на БДЖ и лидер на синдиката,"не може да е страна по договора"?

  53. 53 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1114 Разстроено

    До коментар [#48] от "Дедо Либен":

    Ужас!

  54. 54 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Весело

    До коментар [#52] от "popovski31":

    Каква му е работата в БДЖ, кажи ти.

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  55. 55 Профил на popovski31
    popovski31
    Рейтинг: 2774 Неутрално




    [quote#54:"Tuco"]Каква му е работата в БДЖ, кажи ти. [/quote]


    Всъщност,да си призная не знам.Това,което знам е,че Петър Бунев, председател на Синдиката на железничарите към КНСБ.
    И ако не е железничар,а е председател на синдиката,то всички жепейци сте си виновни за хала,на който са железниците.


    [quote#37:"Tuco"]Бунев и да иска не може да е страна по договора...[/quote]
    Страни по КТД от една страна са,работодателите,а от другата е съответната синдикална организация.

  56. 56 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1213 Неутрално

    До коментар [#48] от "Дедо Либен":

    Най-вероятно е имало допълнителни дни с/но колективния трудов договор.От КТ не могат да избягат.

  57. 57 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    * * *
    Трясък и спират вагони
    слънцето се оглежда в черни коловози
    пределна черта на скръб и без спомен мечта.
    Сами в ограмния град,но не паднах на колене
    когато заплашваха с насъщния хляб и
    виждах как от безпомощност се калява безпощадност.
    Може би малко нескромно поднасям своя коледен дар
    в страни от празничното и суетата
    аз се изправям като стълб-
    тъмен и мрачен,побеснял и велик
    готов да разкъса
    невидими мрежи от черни кръстове
    и продажни книжници- вие които се подготвяте отново да сподавите робския възбунене рев.
    Да България зловещо киха!

  58. 58 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 3623 Неутрално

    Да стачкуват!След края на другата седмица,няма да има компания,срещу която да стачкуват!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  59. 59 Профил на Skydiver
    Skydiver
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#28] от "red_rose":

    Нищо от това което става не е вина нито на редовият работник, нито на настоящия мениджмънт. Вярно не е правилно да се плюе срещу редовия железничар защото с такъв огромен щат БДЖ и да иска не може да плаща нормални заплати.

    По-ефективни железници по света постигат същият резултат като БДЖ с 1/3 от персонала. Това не означава задължително че работниците са мързеливи - по-вероятно е да се бъхтят нахалост заради лоша организация отгоре.

    Ама мениджмънта не може да уволни наред цялата си администрация за назидание. Първо се съкращава половината оперативен персонал, а после който мениджър не може да се справи с намаления човешки ресурс - дава му се червен картон лично на него и се назначава по-способен на негово място.

    Проблема с оперативния персонал в БДЖ е количествен, а с персонала по организацията, финансите, продажбите - качествен.

  60. 60 Профил на errata
    errata
    Рейтинг: 1146 Неутрално

    [quote#4:"Tuco"]Абе, нали свето върви към развитие. Това значи увеличаване на доходите, а не намаляването им.[/quote]

    Свто върви към уравновесяване (глобализация му се вика).
    На едни места доходите стават по-високи (Китай), на други по-ниски (Западна Европа), а на трети и още по-ниски (България).

    "Да, България"
  61. 61 Профил на Любо
    Любо
    Рейтинг: 524 Неутрално

    България е най-бедната държава в Европа, не защото хората стачкуват, а защото хората НЕ стачкуват. Политиците са подкарали народа като едно стадо, и въпреки всеобщото мърморене, стадото върви накъдето му казва овчаря. Към светлото бъдеще. А ние се питаме, НАРОД ЛИ СМЕ ИЛИ МЪРША? Браво на железничарите, подкрепям с две ръце стачката.

    Любомир
  62. 62 Профил на prim
    prim
    Рейтинг: 409 Неутрално

    До коментар [#61] от "Любомир Гаврилов":

    Съгласен съм с теб.И наистина мисля че няма смисъл да си мислим,че сме народ.Французите учат за България че е варварско племе.И събитията които стават напълно подкрепят това твърдение.Дори и да не съм съгласен с това тяхно твърдение,няма как да се опровергае.

  63. 63 Профил на sandr0
    sandr0
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#6:"Tuco"]Много е ниска, вервай ми. Мога да ти снимам фиш мой стар, но си е същият с настоящите...[/quote]
    Снимай де.......

    "Съветската империя на злото ,трябва да бъде окончателно ликвидирана"
  64. 64 Профил на Alabala_
    Alabala_
    Рейтинг: 466 Неутрално

    БДЖ е в окаяно състояние и трябва спешно да се реформира и приватизира. Надявам се, че няма две мнения по въпроса.

    Но какво са виновно редовите служители на компанията за това състояние. Работят на ниски заплати в скапани условия и си вършат работата, която се иска от тях. Това, че мениджмънта през последните 20 години е бил фокусиран върху точенето на дружеството, а не върху това да предложи един по-добър продукт, да вдигне качеството на обслужване и да въведе ефективна система за контрол, за това не са виновни редовите служители.
    Вече е сигурно, че реформата ще има тежка социална цена, но не разбирам всички, които тук пишат срещу стачкуващите.
    Какво очаквате от хората?! Да оставят семействата си гладни?!
    Да се наредят на опашките в бюрата по труда или да приемат 30-40% по-ниски заплати? И очаквате да го направят тихомълком?!
    Чета коментари "защо не стачкуваха по-рано" или "къде бяха синдикатите, когато се източваше дружеството"?
    Господа, нито на редовите служители, нито на синдикатите им влиза в работата да пазят дружеството от мениджмънта му.
    Редно е да попитаме къде беше държавата, разследващите органи, прокуратурата?!

  65. 65 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 556 Неутрално

    От една страна казват без промени не може бдж ще фалира от друга е голямото орязване.А къде бяха синдикатите и защо позволиха да се стигне до тук се питам аз.Сега ли видяха ,че ножът е опрял до кокала или това е работа на старата интригантка БСП.

  66. 66 Профил на sandr0
    sandr0
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#28:"red_rose"]Средната заплата в БДЖ е около 700 лв - при доста мизерни условия на труд, при всякакви атмосферни условия - зиме и лете, нощен труд, бачкане при всички празници - и национални, и всякакви други като Коледа, Нова година, Великден, далеч от семействата си. [/quote]
    А другите работим само пролет и есен.......

    "Съветската империя на злото ,трябва да бъде окончателно ликвидирана"
  67. 67 Профил на moro
    moro
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Интересно не се споменава за съкращения. А те са един от основните моменти при реформите. Не съм напълно в час с нещата вътре в БДЖ, но ми се струва нормално ако няма съкращения да има фактическо намаляне на заплатите. Първо видно е, че БДЖ е далеч от пазарната икономика и е на загуба и второ е криза и в почти всички сектори има намаляне на доходите. В такъв случай трябва или намаляне на заплатите или съкращения. Не е ли така?

  68. 68 Профил на sandr0
    sandr0
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#28:"red_rose"]И тия простаци от управлението на БДЖ, които вземат тлъсти заплати, които са виновни за плачевното състояние на БДЖ, искат да намалят и без това ниските заплати на обикновените работници в БДЖ. [/quote]
    Да беше поучил малко повечееее.....

    "Съветската империя на злото ,трябва да бъде окончателно ликвидирана"
  69. 69 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 556 Неутрално

    До коментар [#28] от "red_rose":

    Проблемът с администрацията не е на бдж а на цяла България

  70. 70 Профил на sandr0
    sandr0
    Рейтинг: 478 Неутрално

    [quote#29:"Tuco"]Изчерпателе отговор, браво. дано го осмислят Герберастите във форума. [/quote]
    Че е изчерпателен,изчерпателен е ,но смислен ли е?

    "Съветската империя на злото ,трябва да бъде окончателно ликвидирана"
  71. 71 Профил на Alabala_
    Alabala_
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#65] от "exit13":

    Май нещо бъркате функцията на синдикатите...
    Те не са надзорен съвет на дружеството, нито са някакво паралелно управление, а имат своето място само в трудовите правоотношения в дружеството...

  72. 72 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Владимиров и Недев са пътници. Довиждане

  73. 73 Профил на deaf
    deaf
    Рейтинг: 2560 Неутрално

    До коментар [#62] от "prim":

    Варварин означава ЗДРАВ човек.Цивилизацията ни разката майката.

  74. 74 Профил на xeb1000
    xeb1000
    Рейтинг: 241 Неутрално

    я пуснете фиша от 2005-та , да видим синдикатите тогава какво са договорили

  75. 75 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1084 Любопитно

    Никой не коментира, че с действията си и със странните си решения сегашното управление намалява цената на БДЖ и че БДЖ - Товарен транспорт ще се продаде отново на ГЕРБерския кръг на много ниска цена.
    Някой вече помни ли Булгартабак, КТБ и т.н.?

  76. 76 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1069 Гневно

    Та и стачката е планирана.... Да се декапитализира до възможния минемн стойността на БДЖ и след разбойник, с поглед на скопен бик (Милен на Велчев-"най успешния фин министър , загробил Бъгария и българите с трансферирането на дълга ни от щ.дол в евро , когато долара падаше главоломно!!!!) и Ковачки да я приватизират "на далавера"!!!!! Къде са сега онези българии, дато крякаха "искаме си царя...." Готвини ни се поредното голямо "ЧЕСТИТО"!!!!!!! Но не забравайте, че "единство виновен за това" е Иван Костов ....Ха сега спете спокойно!!!!

  77. 77 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    До коментар [#75] от "stenli1":

    Уточнение - "БДЖ - Товарни превози"

  78. 78 Профил на Vassco
    Vassco
    Рейтинг: 613 Неутрално

    По принцип, ако даден работник не го устройва заплатата на едно работно място, просто си намира друга работа. И не е длъжен никой друг да му я търси. Да се говори за високи заплати в едно фалирало дружество е направо смешно. Най-доброто, което може да направи правителството е да обяви БДЖ във фалит.

  79. 79 Профил на xeb1000
    xeb1000
    Рейтинг: 241 Неутрално

    бдж има 800 милиона лева дълг , като всеки момент трябва да извади и 15 милиона евро за мотрисите , та да не ги вземат , а държавата няма право да финансира , я кажете как ще вдигнете цената , като не си плащат лихвите от 2007 - 2008 година

  80. 80 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    До коментар [#79] от "penko10":

    Я пак си попитай началниците. Задълженията по мотрисите за били погасявани до 2009 година.
    А защо сегашните управляващи са спрели да ги погасяват??

  81. 81 Профил на xeb1000
    xeb1000
    Рейтинг: 241 Неутрално

    много лесно се измъкваш , не са плащани лихвите на големият дълг , не на мотрисите
    субсидията в сегашният бюджет е 222 милиона лева , къде са , от джоба си да ви превеждам по 100 лева ли искате , па и още от държавата , та да ми вдигнат на мен осигуровките , много си хитър

  82. 82 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    Ти само отговори на мотрисите защо не са изплащани от 2009 нататък?

  83. 83 Профил на xeb1000
    xeb1000
    Рейтинг: 241 Неутрално

    аз ли да отговоря , а стачкуващите какво казват , а синдикатите , а ръководството
    само искате , искате , искате , ми нема

  84. 84 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    [quote#79:"penko10"]бдж има 800 милиона лева дълг , като всеки момент трябва да извади и 15 милиона евро за мотрисите , та да не ги вземат , а държавата няма право да финансира , я кажете как ще вдигнете цената , като не си плащат лихвите от 2007 - 2008 година [/quote]

    Това нали ти си го написал?

  85. 85 Профил на liion44
    liion44
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Запушете пробойните.тогава искайте повече пари ..

  86. 86 Профил на xeb1000
    xeb1000
    Рейтинг: 241 Неутрално

    Към момента БДЖ има около 800 милиона лева дълг, който не се обслужва, изтъкна Дянков и уточни, че само малка част от него, която е държавно гарантирана се обслужва от финансовото министерство по предишния заем на Световната банка. Останалата част на дълга не се обслужва от 2007-2008-ма година.
    Той каза още, че държавната субсидия в сегашния бюджет за БДЖ възлиза на 222 млн. лева и че не само в България, а и във всички страни пътническите превози се дотират.

    да , държавно гарантираният дълг на бдж се плаща , кажи сега какво казват синдикати , стачкуващи и ръководство и ми пиши с цифри къде изхарчихте парите , а не общи приказки

  87. 87 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    До коментар [#33] от "anonimen":

    Уважаеми (а), Вие винаги ще си останете анонимен! А не ползването на БДЖто (какво сте се изразили) е предизвикано от всички управници след 1989 година (и на държавно и на ниво железници), които освен че се облагодетелстваха за сметка на железницата и допуснаха, създадоха и стимулираха нелоялната конкуренция от автомобилния транспорт! Да не говорим че за повече от 20 години, никакви сериозни инвестиции не са направени за железницата!


    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  88. 88 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#87] от "ogiigo":

    Не правиш инвестиции в потъващ кораб. Няма никаква логика. Само социалистите не разбират, че БДЖ не може да продължи да съществува в сегашния вид.

  89. 89 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4554 Неутрално

    Възелът здраво се заплита!Чудни кой ли ще отстъпи първи?!

  90. 90 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1167 Неутрално

    До коментар [#88] от "anonimen":

    Явно Вие сте много вещ(а) в правенето на инвестиции! Браво!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  91. 91 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 466 Любопитно

    До коментар [#55] от "popovski31"
    Не ти говоря че е страна по КТД, а по договора за покупка на мотрисите Сименс. Уф. Четете само заглавието...

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  92. 92 Профил на bradshaw
    bradshaw
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Като че се изчерпаха синдикатите, железничари, зърнари ... Прекъсването последните дни май секна ентусиазма и на най-запалените, други пък се убедиха, че няма да постигнат нищо и утихнаха. Утре ще са още по-минорни. Достатъчно категорични бяха и Бойко, и Дянков вчера и днес, така че май ще му видим края скоро. Бунев не се тръшка и размахва така по преговорите, както скачаше в началото ... става нещо ...

    Nobody is perfect. I am Nobody.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK