
© Цветелина Белутова, Капитал
Синдикатите на протестиращите железничари ще преговарят от утре само в присъствието на министъра на транспорта. Затова се говориха в студиото на "Нека говорят" на Би Ти Ви Петър Бунов и Ивайло Московски.
По-рано през деня стана ясно, че синдикатите спират преговорите, а стачкаат продължава.
Бунов обяви, че стачниците не искат да преговарят с ръководството на железниците, защото "доверието вече го няма между нас".
Железничарите са недоволни и от това, че никой от мениджмънта не разбира от този бранш.
Трябва да има поне един от тримата да познава железницата, не може нито един от тях да не разбира.
"Не може да не познаваш процеса и да тръгнеш да го оптимизираш", обясни синдикалистът. Мнението на протестиращите било, че вероятно преговорите се водят умишлено по начин, който стимулира протестите да продължават и така да се стигне до фалит на компанията.
Моковски защити мениджмънта и каза, че го подкрепя в реформата.
"Действията са конкретни, а не хаотични и те имат конкретна цела - дружеството до една година да бъде извадено от ситуация на несъстоятелност", поясни Московски.
Мерките, които са предприети - за съкращаване на хора и разреждането на влакове, се очаква да доведе до икономии, така че следващата година загубата на компанията да е сведена до нула при 50 млн. лв. загуба за 2010 г., очаквани 25-28 млн. лв. за 2011 г., каза Московски.
Министърът съобщи и че са разубедили един от гладуващите, който е с няколко инфаркта, да престане за гладува.
Московски посочи, че очакваният ефект от повишените цени на билетите ще е около 3.5 млн. лв. въпреки поскъпването това ще остане най-евтиинят транспорт, обясни той. " Държавата ще има такава железница, каквато може да си позволи. Ние за съжалние не можем да си позволим качество на транспортната услуга с тази инфраструктура и в тези обеми", поясни министърът.
Той обясни, че предложената от ръководството на железницата нова система на заплащане от средата на следващата година предвижда бонуси, размерът на които ще зависи от количеството
свършена работа.
Бунов обаче възрази, че бонусната систевма първо е трябвало да се разработи, "а не с някаква идея за неопределено бъдеще да се тръгва и веднага да се орежат всички допълнителни плащания".
"И ние имаме желание те да получават повече и да имат по-добри условия на труд, но в това състояние на компанията, това е невъзможно", отговори Московски.
Той призова железничарите към разум и мъдрост.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
qbn24558812
Рейтинг: 1084 ВеселоМи не е точно така
Гусин министъра каза́, че кат се събуди ше се чуят. Лека нощ гусин министър.
Станислав Димитров
Рейтинг: 1366 НеутралноКолкото и да преговарят едва ли ще се разберат толкова лесно и най-вече дали ще е СКОРО.
SKUPE stanislav-32442
Рейтинг: 1276 НеутралноГледах интервюто и разбрах, че няма смисъл да се преговаря повече. Тези тримата от управителния съвет, барабар с министъра имат задача, да поднесат ЖП-то на тепсия на мафията. Те няма да отстъпят, защото няма къде да ходят. Просто ЖП-то е поредната кокошка снасяла златни яйца, която ще бъде подарена на мафията. Останалото го знаем. Да му мислят хората, които ходят на работа и изпращат деца на училище с влак, останалите са лесни.
Гневник
Рейтинг: 714 ЛюбопитноЖелезничарите ще преговарят от утре с транспортния министър?Министър е централен едноличен орган на изпълнителната власт със специална компетентност - административен орган по чл. 19, ал. 2, т. 4, вр. с чл. 25, ал. 1 с. з., но министър от лат. minister е и слуга на народа. В Евангелието 10:42-45 Исус Христос дава поуката на своите ученици:
„ Знаете, че онези, които се считат за управители на народите, господстват над тях и големците им властват над тях. Но между вас няма да бъде така; а който иска да стане големец между вас, ще ви бъде слуга. И който иска да бъде пръв между вас, ще бъде слуга на всичките.” Железничарите ще преговарят от утре с транспортния слуга на народа?
Ogiigo
Рейтинг: 1261 НеутралноДа не мислите,че този е по-различен от недоносчетата Недев и Владимиров! Грешка! Та нали този им е менторът!
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.foure
Рейтинг: 646 НеутралноДо коментар [#5] от "442":
Единствено в България е възможно монополист да фалира. Златната кокошка в случая са товарните превози - там се е прицелила мафията, имотите са бонус. А бедните дето ползват ЖП, ами да го ду*ат. Преговори няма да има, БДЖ ще фалира и така без приватизация нашите ще си го гепят.
bta
Рейтинг: 1366 НеутралноА до сега кво правиха.
stenli1
Рейтинг: 1033 Любопитно[quote#8:"4e"]Единствено в България е възможно монополист да фалира. Златната кокошка в случая са товарните превози - там се е прицелила мафията, имотите са бонус. А бедните дето ползват ЖП, ами да го ду*ат. [/quote]
Точно така.
А в ролята на мафията отново е Борисофф и шайката около него
sofioter
Рейтинг: 442 НеутралноНяма к'во да се преговаря! Съкращения и приватизация!
lz2
Рейтинг: 2009 НеутралноБДЖ няма да си постигнат целта,а само ще си влошат положението.И то много!И ще е за урок на всички хрантутници,дато се борат да нашите пари!
ПравописА е поле за изява на неграмотните!drobim_syrbame
Рейтинг: 225 НеутралноТой ще ги смачка
drobim_syrbame
Рейтинг: 225 НеутралноДо коментар [#12] от "lz2":
Няма да е за урок на останалите, а на подвелите се по идеите на синдикатите
lz2
Рейтинг: 2009 Неутрално[quote#14:"drobim_syrbame"]Няма да е за урок на останалите, а на подвелите се по идеите на синдикатите [/quote]
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Тях имам предвид!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
qbn24558812
Рейтинг: 1084 НеутралноДо коментар [#8] от "4e":
Почакай да видиш какво ше стане с пощите. БДЖ ряпа да ядат.
ЗаНиЗа
Рейтинг: 2997 Любопитно"Железничарите са недоволни и от това, че никой от мениджмънта не разбира от този бранш..." - за сметка на това обаче най-ПАЧЕ разбират от рафинирани далавери.
Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.lz2
Рейтинг: 2009 НеутралноДо коментар [#1] от "Алеко":
ПравописА е поле за изява на неграмотните!Ти под всяка статия ще пействаш една и съща глупост?
Стачка в силно губещо предприятие,е меко казано,нахалство!
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
drobim_syrbame
Рейтинг: 225 НеутралноДянков даде нагледен урок при Цветанка Ризова. Защо не сте пуснали още инфо?
_dan_
Рейтинг: 573 ЛюбопитноБоклукът вДянкофф успя да обере резервите на Здравната Каса и НОИ и сега реве, че няма пари. Пренасочи парите за БДЖ към метрото и иска да фалира БДЖ, иска да фалира и пощите и да ги продаде на безценица.
И това е само началото, гледайте какво ще става по-нататък ... Щом от Грузия са го изгонили, след като успял да фалира и закрие тамошната БАН, и се опитал да им отмени (реформира) кодекса на труда ...
forumer
Рейтинг: 551 НеутралноПравилно, отговорността я носи и Московски. Да преговаря и после да си ходи след фалита
1951
Рейтинг: 862 НеутралноИдеята на правителството е БДЖ е малоумна.
Цензуриран от "Икономедиа"Продаваме единствения печеливш отдел на наши хора, после практически закриваме всичко останало и чакаме 2014 г. ЕС да даде някой лев, че да има на какво да се режат ленти. До тогава обаче БДЖ няма да съществува и сигурно ще има 20 влака на кръст - София - Пловдив, София - Варна и прочие.
Ивайло Московски определено е най-противния и нагъл министър. Много е зле момчето, не знам защо му дават да говори по телевизията...
acarid
Рейтинг: 555 НеутралноАз пък разбрах че основния проблем на синдикатите са им орязаните придобивки и превилегии. И то при състояние на фалит! Искат си стария договор от 2009. преди кризата
Сори за жепейците но...
Моите доходи намаляха наполовина, нямам превилегии, бонуси и др. такива държавни благинки. Аз къде да блокирам?
НЕ ПОДКРЕПЯМ СТАЧКАТА
ЗА синдикати военни и ченгета не ми се говори чак
acarid
Рейтинг: 555 НеутралноСлед две седмици протести, стачки и медиини гюрултии обобщавам. Протестиращите днес са хора, които искат да запазят своите преференции, плащани с парите на останалите данъкоплатци.
1. Зърнопроизводителите протестират заради орязани БЮДЖЕТНИ ДОПЛАЩАНИЯ.
2. СИНДИКАТИ в БДЖ-то протестират основно за орязани превилегии и бонуси. Искат си колективния договор от 2009г. (преди кризата). Държавното и фалирало БДЖ е на дългогодишна загуба и е на БЮДЖЕТНА ИЗДРЪЖКА.
3. СИНДИКАТИ в силовите министерства протестират заради все още неорязани превилегии, придобивки, бонуси, 20-заплати, ранно пенсиониране и други екстри, който са РАЗХОД за БЮДЖЕТА! ЗДРАВИ ПРАВИ И МЛАДИ 45-г. мЪЖЕ и жени – пенсионери! СРАМОТА!!!
4. А. Ангелов и Цв. Цв. действат като синдикалисти. Те не защитават интересите на гражданите и държавата а на съсловията които представляват.
5. БЮДЖЕТА се пълни и от мойте данъци. БЮДЖЕТА не ми е дал и 1-стотинка под каквато и да е форма. АЗ като самоосигуряващ се, плащам по-голям данък печалба от БДЖ и ЛУКОЙЛ НЕФТОХИМ, взети заедно. Те просто не плащат!
6. Недолюбваният министър Дянков май е единствения който се мъчи да промени това.
т
Рейтинг: 501 НеутралноАма те продължават да поставят условия. Не разбраха ли, че на никого не му пука, че влаковете на вървят. БДЖ трябва да се обяви в несъстоятелност и няма друга опция.
роджър
Рейтинг: 877 НеутралноИма ли някой от всички, които мразят ББ, министър Московски и борда на директорите на БДЖ, и които са големи специалисти, който да знае случайно откъде да се вземат пари и да се дадат на синдикатите, и защо да стане така ?!!!
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg_dan_
Рейтинг: 573 НеутралноДо коментар [#29] от "deepdp":
Веднага ще ти отговоря откъде ще намерят пари - премахват плоския данък и въвеждат подоходен данък, като за най-богатите е най-голям. Увеличават данъци и такси за монополисти мобилни оператори, Енергота, ВиК-та, Чужди хранителни вериги и т.н. ако не им изнася - да дават бизнеса си на държавата и да се махат. Разкарват СИБАНК и дават на Българската банка за развитие да събира (да минават през нея) всички данъци и такси и т.н. и т.н.
Ментор
Рейтинг: 779 Неутралноинтересно колко са частните фирми работещи на загуба, в които вместо да се работи се разработват бонусни системи.
Шефовете на БДЖ може да не познават железниците, но пък работещите там и профсъюзните им тартори никога не са работили в обстановка, където колко получаваш зависи от това колко изкарваш, а не колко крякаш.
Massive atack
Рейтинг: 362 НеутралноДано стачката продължи.
Да живее България и българският народ.stenli1
Рейтинг: 1033 Гневно"60 млн. лева на БДЖ са блокирани на 2-годишен депозит в Корпоративна търговска банка, съобщи високопоставен правителствен източник. Парите не могат да бъдат теглени, защото в договора има наказателни клаузи за предсрочно прекратяване."
http://www.trud.bg/Article.asp?ArticleId=1137833
===========================
Цялата шайка престъпници от ГЕРБ са за съд.
От Борисофф всички надолу
exit13
Рейтинг: 442 НеутралноКато гледам как се надпреварвате да плюете,на някой случайно да му е ясно какво всъщност искат синдикатите??
b2b
Рейтинг: 225 ВеселоНай-големите боклуци в цял свят са еколозите и вс форми на профсъюз.
BGman1
Рейтинг: 1366 НеутралноДо коментар [#32] от "wilful":
الرجل الكبير[quote#32:"wilful"]Дано стачката продължи.[/quote]
На кой му пука...Те и когато не стачкуваха ,не работеха...
popovski31
Рейтинг: 1332 НеутралноПо-вероятно е много скоро да започнат преговори с чиновниците от бюрото по труда...
селянин
Рейтинг: 497 ВеселоДо коментар [#2] от "Mayhem": а ти господине що не ходиш да ядеш жълт сняг?
Darth Plagueis
Рейтинг: 1444 НеутралноТук разделението е все по-видно. Една част от форумцитеса видяли глобалната картинка, че БДЖ се води към фалит и отделяне на губещата дейност, която ще бъде захвърлена в нищото. За наша сметка, разбира се.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКОстаналата част, явно тази с по-скромни интелектуални възможности все още се държат като фенове на футболни отбори и говорят за мързеливи стрелочници и крадливи машинисти. Не, че те не са факт, но когато ти гори къщата праха по мебелите ти е последния проблем.
twizal
Рейтинг: 394 Любопитно"Министърът съобщи и че са разубедили един от гладуващите, който е с няколко инфаркта, да престане за гладува. "
Култово е като се прекали с отрицанието
Вели
Рейтинг: 1057 ВеселоБДЖ си отива.... Само за видим, при кого отива.... Всички дружно играят в тази "пиеска"!!!!
Един виц: Слез 10 години ще питат - кой продаде на безценица БДЖ? Медиите дружно отговарят - ИВАН КОСТОВ!!!
dnk
Рейтинг: 613 Неутрално[quote#5:"442"]Просто ЖП-то е поредната кокошка снасяла златни яйца, която ще бъде подарена на мафията.[/quote]
Моралът не е порок!Грешка - крайно време е комунизмът в БДЖ да свърши.
Eisbär
Рейтинг: 1047 НеутралноСнощи Дянков го каза ясно. Очаква фалит на БДЖ, след това ново дружество за пътнически превози, а товарните се продават. Какво става с материалната база (терени, почивни станции и тн) дори не ми се мисли.
Петър Манолов
Рейтинг: 388 НеутралноБ, като БДЖ, из „Глаголически азбучник”.
Петър Манолов-безсребреникБДЖ, BDZ; както и да го напишете „сънно релсите във мрака” пак ще тракат „БеДеЖе! БеДеЖе! БеДеЖе!” Тази ритмика може да прати пренатоварените психики на СПГ (Световната Политическа Гадост) в лудница, защото съдържа три омразни слова; България, Държава и Желязо!
Така, както преди време, с няколко форумни слова, предпазихме един зам. министър председател от неволно национално предателство – претопляне продажбата на здравеопазването, нека сега, пак от ДНЕВНИК, нажежим ж.п. релсите и предпазим друг зам. министър председател от неволно национално предателство ─ продажбата на БДЖ!
Защото, представете си, че от 01. 01. 2012 петролът се вдигне на 1 000 юана за барел! Тогава, по прословутите магистрали ще могат да препускат само високи гости от НАТО, ЕС и шефовете на Лукойл, а бъдещите собственици на релсите може да определят цената на билета Бургас – София по жив бъбрек за отиване и връщане!
Какво са подготвяли 20 години богатите външни инвеститори чрез мекерета и крадливи безхаберници? Приватизиране на БДЖ! Добре, но нека министър Москов назначи независими експерти от Китай, Иран и Северна Корея, които да изчислят БДЖ като скрап в CNY (китайски юани)!
Гръцките железници са губени с много узо, сиртакета, възгласи „опа-а-а!”и планини чирепи от порцеланови чинии, а нашите железничари мишкуваха в мотрисните резервори да си топлят децата! Боже, Боже, колко кукувщини има още по земята.
jelev_jelqzko
Рейтинг: 1040 НеутралноСолидарен със стачкуващите!Всичко приватизирано може да бъде одържавено,може и народен съд да има пак!Тиквясалите олигарси и полицайщината ще я докарат дотам!И като сравня статистиките
45-66г. и 1990-2011г. май народния съд идва като добра панацея!
Народ посложен на геноцид от собствените си господари става доста кръвожаден!
jelev_jelqzko
Рейтинг: 1040 НеутралноДянков ми е паравил впечатление като човек който отвреме има смелоста да хвърли по мякой камък в блатото!Но в едно от последните си интерв'та направо ме отврати!Перифразирам"Сл д 2015г няма да съм фин. министър все пак един живот се живее"=т.е. човека дошъл да ни оправи и си заминава!Питам се докога мекерата ще управляват държавата ни!?Докога ще позволяваме психясали мутри да манипулират и печелят избори!?Докога безгръбначни и богати мекотели ще са президенти в среаната ни!?Докога!?
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#5] от "442":
Аз не мога да си обясня какво е това нещо дето снася златни яйца а не на колосална загуба и има близо милиард дълг? Кой ще го вземе с дълга? Кой ще го вземе без дълга, като с него ще си заминат всички активи, които са заложени по него? ЕК смята, че това е най нереформираната компания в ЕС, в официално съобщение. Това е компанията с най-високата разрешена държавна субсидия в ЕС и пак е на загуба, защото пътниците (и то не от вчера а от повече от 15 години) вече не искат да пътуват с нея. И как да пътуваш когато средната скорост е 2 пъти по-бавна от автобусният превоз, а вагоните се запалват по един всеки месец. Дори да спрат напълно автобусите, хората по скоро ще си купят коли отколкото да пътуват с БДЖ и това е очевидно. Отделно БГ не спазва задължението си по глава транспорт за демонополизация на железопътните превози както товарни така и пътнически. За което ни съдят. При появата на алтернативни оператори, макар те да се сблъскат със същите проблеми (защото основният проблем е в НКЖИ), те все пак ще отнемат дял на БДЖ и то съвсем ще го закрета. Не е ли по лесно да си направя алтернативен оператор, отколкото да купувам БДЖ. Ние спешно се опитваме да продадем транспортната дейност, за да не ни съди ЕК и да разреши еднократно увеличаване на държавната помощ към БДЖ с 600 милиона, за да не фалира компанията със задна дата, и вече 3 месеца обиколки и молби, и колко са точно кандидатите да купят транспортната дейност, златна кокошка според синдикатите (а тя ще е извадена без дългове)? Ми 0. А ако не го продадем ударно до края на годината, няма да има разрешена държавна помощ за БДЖ и няма да си говорим за уволняването на 2000, а за оставането на работа на 2000, в нова компания по модела Балкан. БДЖ не е златна кокошка. То е таралеж в гащите.
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#6] от "latcho59":
В известен смисъл това е вярно. Но той е слуга не само на железничарите. Той е слуга и на останалите данъкоплатци като мен, и е задължен да спазва законодателството. Няма законен начин БДЖ да получи по-голяма държавна субсидия или държавна помощ (за това ЕК е участник, защото ги молим да разрешат поне държавните гаранции по заема от СБ). БДЖ трябва да намери от някъде 15 милиона евро до края на този месец, да плати на KfW за да не бъде обявена във фалит, и отелно баба Меркел, която в момента уволнява 80000 държавни служители в Гърция, да не ни погледне и нас строго (вадейки изненадващо 140 милиона евро от германският бюджет). БДЖ не може да получи тези пари от държавата по никакъв повод (иначе държавата от една страна ще ги плати като глоба на ЕК, от друга страна ще получи спиране на помощи и други пари, от трета страна БДЖ никога няма да има право в бъдеще време на държавна помощ и се разделя и с шанса за 600 милиона). Така че какво да направи Москов? Да прецака всички данъкоплатци за да може 2000 души да получат по 9 заплати вмести 6 или да поработят още 2 месеца, преди Kfw да затвори компанията? Или България да напусне ЕС, за да може тия хора да останат на работа повече?
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#8] от "4e":
(и числото не е случайно, виж дълга към KfW).
Товарните превози не са златна кокошка. Ако бяха, вече щеше да има кандидати за тях. Приватизацията им е задължително условие за да може БДЖ да получи държавна помощ като разрешение от ЕК, иначе БДЖ трябва да ко участва с 50% от парите, което значи минимум 300 милиона. А това би значило 100% уволнения, което е ясно че няма как да стане. Товарните не могат да бъдат продадени ако БДЖ фалира преди това, защото ще бъдат част от активите към кредиторите. Товарните трябва да бъдат продадени преди фалита, тъй като освен изискване на ЕК, те ще са и единственият шанс ако KfW все пак реши да фалира БДЖ, да направим схема Балкан тук. Проблемът обаче е, че никой не ги ще, а ние трябва да ги продадем до края на тази година. Иначе си е фалит. Та вместо да сте против това, търсете купувачи на товарните превози, щото това е ключово за оцеляването на БДЖ (ще позволи държавна помощ за БДЖ, делото за монополизъм на БДЖ от ЕК към БГ ще бъде и прекратено, при евентуален фалит, изчистената от пасиви отделна компания за товарни превози може да бъде схемата Балкан за възстановяването на БДЖ), които да я купят до края на годината, иначе ще е късно. Лошото е, че няма желаещи в тази криза, а нашите на всичко отгоре искат поне 140 милиона от там
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#23] от "_dan_":
Това е тотално некоректно сравнение. БДЖ и Метрополитен са различни компании. За първата няма разрешена държавна помощ и сега кандидатстваме пред ЕК за държавните гаранции по заема от СБ, за втората има разрешени евро проекти и там говорим за задължителното кофинансиране от държавата. Чети изказванията на ЕК за БДЖ (а те са доста и от години) - ЕК няма и не разрешава помощ или евро средства за БДЖ, защото е най-нереформираната в европа, и защото е монополист (за което има дело срещу БГ), поради непроменен закон. Продажбата на товарните превози е задължително условие от ЕК (ако БДЖ не извади сама 300 милиона за коучастие по държавната помощ) за разрешение на държавна помощ и за прекратяване на делото срещу страната за неспазването на европейските правила.
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#25] от "1951":
Идеята не е на правителството. Това е изискване на ЕК за да спре делото срещу България за неизпълнена демонополизация на железниците, и за да разреши държавна помощ за БДЖ (държавните гаранции по заема на СБ). Тук правителството няма вина. Даже се опитаха да го предотвратят чрез промяна на законовата база за автобусният транспорт в началото на годината, но тогава ЕК прие че това също си е държавна помощ за БДЖ, а тя се разрешава само веднъж, и нямаше да прекрати делото за монополизма.
jelev_jelqzko
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#49] от "Делян Делчев":
ването на последните два фактора води до клади на които се гори всичко което не можем да разберем! Безмозъчните почти нищо не могат да разберат те реагират на топло студено!Питам се екологично ли е съществуването на безмозъчните след като със своите първични реакции затриват всичко създадено от разума ,а и самият разум!?
Много е неприятно когато някой цитира ЕС както Ленин преди 20г!Всъщност и в двата вариянта се касае за безмозъчно същество с уклон в идолопоклонничество!Съчет
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#30] от "_dan_":
Това пак са парите на данъкоплатците. И дълбоко се съмнявам че ще събере повече приходи, идея си нямаш явно от данъчно облагане. За пример погледни Гърция. Но най-вече дори да увеличат данъчните приходи, от тях не могат да помогнат на БДЖ. Защото проблема не е, че държавата няма пари. Проблемът е че БДЖ получава най-голямата разрешена държавна помощ в ЕС, и всеки дори лев отгоре е неразрешена държавна помощ, за която трябва разрешение от ЕК и може да се направи еднократно. Ние кандидатстваме за такова, за държавните гаранции по 600м заема от СБ за БДЖ, но ЕК иска продабжата на товарно транспортната дейност в замяна, и иска демонополизация на БДЖ. Дори и тогава, акта е еднократен. Парите няма да покрият дори 2/3 от дълга на БДЖ (за това правителството се надява 1/3 от дълга да дойде от самата продабжа на транспортната дейност), а дори и покриването е замяна с нов дълг, което прави само консолидация, но не решава проблема. БДЖ пак ще блъска загуби. А за да кандидатства за ЕС пари по оперативните програми в следващият бюджетен период (след 2014, за преднишният вече ни отказаха) БДЖ трябва да премахне причините поради които и отказаха евро пари в предният бюджетен период. А именно да постигне определено ниво на ефективност за да, цитирам ЕК, "не се загубят парите на евро данъкоплатците". Това означава драматично съкращаване на персонала. И всичко това, оптимистично, ако KfW не фалира БДЖ на 1-ви Януари (което ще създаде такъв вой от баба Меркел, щото тя ще извади 140 милиона евро от своят бюджет по въпроса), че после МВФ ще ни се стори на всичките най-сладкият избор. Това е положението.
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#52] от "jelev_jelqzko":
Тук не става въпрос за цитиране като "ленин така каза", на първо място става въпрос за законодателство, което ние сме ратифицирали, така че си свободен да отидеш на lex.bg за да си го провериш. От тук нататък е достатъчно да потръсиш в медиите изказванията на Оли Рен и писмото на ЕК от преди 2 седмици. Няма нужда аз да ти го интерпретирам, щом пишеш, значи можеш и да четеш. Другото е само емоция, която няма стойност. Ако искаме да игнорираме ЕК, може да се откажем от еврофондовете и да предложим да напуснем ЕС. Но тогава БВП-то на страната ще се срине, защото безспорно сериозен дял от него е генериран от ЕС. И тогава няма да си говорим за БДЖ въобще (виж Колумбия). Но аз отбелязвам, че дори може да не стигнем до преговарянето по същество с ЕК за държаваната помощ за БДЖ. Тъй като първо трябва да убедим KfW да не фалира БДЖ до края на месеца (за което те искат 15м евро добра воля, което по НАШЕТО законодателство, значи да се извадят от БДЖ директно).
jelev_jelqzko
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#53] от "Делян Делчев":
Весниците не са най-доброто място за образоване!Но да допуснем .че все пак имаш добро образование ако не мислиш критично баща ти напразно е харчил парите си,а самият ти ще въведеш много хора в заблуждение!В закл'чение до образоване трябва да се допускат мислещи хора!
jelev_jelqzko
Рейтинг: 1040 НеутралноДо коментар [#54] от "Делян Делчев":
Благодарен съм на човека който всеки път когато кажех не може получавах веднага 2 !И в живота е така!Няма смисъл да ми цитиращ договори с ЕС кагато те самите не ги спазват,няма смисъл да се хващаме като удавник за сламка /за ЕС/ като те вече се давят и самоизяждат!В глутницата вълците изяждат най слабия,ЕС похапнаха Гърция,Исландия им приседна!Чети повече и мисли ,това донякъде може да компенсира липсата на академично образование!
Димитров
Рейтинг: 931 НеутралноЯвно е, че целта е да се открадне БДЖ, както се открадна всичко друго в тази държава. Това е жалко, пошло и криминално. Но както си знаем, нашето криминално правосъдие отдавна работи успешно в полза на мафията. Тази мафия, дали е в лицето на Боко, Станишев или Милен Велчев, значка никаква. Но докато хората не могат да ползват услугите на БДЖ, товарните си трупат печалби и хич не им пука. Сигурно им е и по-добре, за да не се съобразяват с трафика на пътническите превози. Гадна история! А след изборите тук, проведени по руски или африкански образец, не вярвам и при отрицателни данъчни ставки да стъпи тук нормален инвеститор.
Димитров
Рейтинг: 931 НеутралноСтранно ми е, че форумците пишат и знаят повече по темата от журналистите. Дреме ми кой с кого си говори. Но такива подробни факти по темата не бях чел в дневник, каквито привежда Делян Делчев. Дали са верни, не зная. Но съм фрапиран защо статиите са толкова повърхностни и неинформиращи, а данните са там някъде.
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#56] от "jelev_jelqzko":
В правото има основен принцип. И той е, че това, че някой не спазва закона, не те освобождава теб от необходимостта да го спазваш. Престъпление не оправдава престъпление. Тъй като говорим за ратифицирано законодателство, в случая дори не става въпрос за чужди закони, те са си наши. При това положение ключовият въпрос е искаме ли да си спазваме законодателството, или искаме да нарушим принципа на правото и да си правим анархия. За да съществува държава, която да преразпределя чуждите пари, отнети чрез данъци, в полза на такива, които не могат да си ги създадат сами, е очевидно че трябва да се спазва върховенството на закона. В противен случай как ще искаме за да може едни да не го спазват да го спазват плащащите? Това е основен постулат. Това е законодателството. То трябва да се спазва. А ако имаш в предвид германските железници, техният КС отмени държавната помощ, която получаваха. Ако визираш маастрихтските критерии неспазвани от държави в еврозоните, те не са законодателство, и техните изисквания бяха само за приемане в клуба + обещание че ще продължиш да ги спазваш след това, което не се спазваше. Но това не е закон, ако беше, сега нарушителите щяха да са пред съда на ЕС. Това се и опитва Германия сега да прокара като промяна в Лисабонският договор. Но факта, че някой не спазва маастрихтските критерии не оправдава по никакъв начин ние да се опитваме да не спазваме споразумението си по глава транспорт, което е и част от подписаният ни присъединителен договор към ЕС, и неспазването му означава автоматично напускане на ЕС.
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#58] от "Димитров":
Всъщност всички тези факти можеш да прочетеш по вестниците също, но са рядко обобщени на едно и също място. Въпреки това има няколко статии, които са ключови за да ви въведат в проблема, който е мноооооого дълбок, и въобще не е от вчера. А правителството не е като да не се е опитвало законно и незаконно да спаси БДЖ, но всички други опции постепенно отпаднаха. Добро място за старт е БДЖ Live и линковете по него. В Капитал имаше една секция една събота, посветена на БДЖ, където бяха събрали статии правени по темата от няколко години, където беше и изказването на Оли Рен, и обобщителен анализ на проблема. Също така информация може да се види от изказванията на Москов и Дянков. Много е ключово защо Дянков не отпусна гласуваният миналата година мостов кредит от 140 милиона за БДЖ (не случайно число пак). Защото държавна помощ се разрешава само веднъж, а това щеше да значи ЕК да блокира 600-те милиона. 140 милиона са капка в морето на дълговете на БДЖ. После опитаха да форсират пътници през БДЖ-то за да имат основание да увеличат държавната субсидия. Оказа се че е незаконно (и имаше решение в Германия по въпроса). После нашите се надяваха, че KfW ще се съгласи да чака, но в кризата те не искат да изпуснат бюджетното преразпределение в Германия, и няма да чакат по късно от първи януари, защото иначе ще трябва да отпишат активи, и ще изпуснат възможността да бъдат компенсирани от германският бюджет (което активира баба Меркел). Нашите се надяваха че ЕК ще разреши помощта, но вижте писмото им от преди няколко дни (пуснато в медиите), вместо разрешение те започнаха разследване дали преди това не е давана недопустима държавна помощ (включително и през държаното полу живо кремиковци, за което също ни разследват за неправомерна държавна помощ към частна компания). Това като минимум ще забави разрешението, а то помощта от бюджета и СБ за БДЖ. Дано да не решат, че е давана помощ преди (не е като да нямат основания), че тогава БДЖ се композира и заминава. Но ние ще изпуснем срока на KfW и няма да можем да ги компенсираме от парите от СБ или бюджета. Тук изборите са 2 - или БДЖ изважда 30 милиона лева, с каквито и да е уволнения, продажби и съкращения, или някой купува товарните превози до 1 седмица, плаща поне толкова, и ние ги превеждаме на германците. Ясно е, че и двете не могат да станат. Така че сигурно текат някакви преговори дебели, БДЖ може да опитва да предоговори те дори да си блокират активите да не обявят компанията във фалит. Но дълговете на БДЖ са ужасно фрагментирани и има поне още 100 други компании, които могат да направят същото. Всъщност парите на СБ няма да спасят БДЖ, те само ще консолидират дълга, което ще го направи по-лесен за преговори и контрол. Но няма да реши дори за миг проблема на БДЖ, тъй като те ще продължат да имат нужда да си го плащат и ще имат десетки други проблеми да решат по пътя си докато застанат в позиции за реформи. Тук не говорим за реформи, говорим за ситуация, дето БДЖ е в минно поле, и е изпила отрова, трябва за 20 сек да се добере до противоотрова и не знае къде са мините. Най-вероятно някъде ще се обърне каруцата и БДЖ ще фалира. За това план Б е най-важен. Но БДЖ не е Балкан, всичките активи са си били негови и са заложени по кредити, кредиторите ще си ги приберат като обезпечение. Така държавата дори да направи ново БДЖ ще трябва да купи активите - и отново се връщаме на държавната помощ. ЕК трябва да я разреши, а те не са идиоти да не видят връзката. Единствената възможност е ударното изваждане на товарните превози преди фалита, и после да се направи БДЖ върху нея, твърдейки се че няма връзка, защото е извадена преди фалирането. Може би мислят и схеми, ако никой не иска да ги купи, пак да ги обособят, като дори пътническите мотрисите да минат в товарните, те да си гласуват формална печалба и с нея да платят 15-те милиона, а да дадат мотрисите под наем на БДЖ, но тия пари пак ще се извадят от БДЖ под една или друга форма. Това са само спасителни трикове, те не решават проблема а ще го отложат с месец-два. KfW иска още едно плащане февруари-март. Какво ще правят тогава съвсем не знам, ако ЕК не е разрешила парите от СБ.
Делян (delian) Делчев
Рейтинг: 1698 НеутралноДо коментар [#55] от "jelev_jelqzko":
Тоя коментар не виждам да има каквато и да е стойност извън нападки, така че ще го игнорирам по същество, и ще кажа че вестниците предоставят информация в далеч по реално време, отколкото учебници, които се правят веднъж на 10-20 години. Така че вестниците и списанията БЯХА (вече има и други по-популярни медии) тези, които правиха образованието актуално. За това и над базовите образователни степени се дава(ха)т само след публикации в специализирани издания. По отношенние на потенциален страх от обективност на това какво мисли ЕК, можеш да прескочиш Българската преса и да четеш официалните издания на ЕК (повечето неща са преведени и на Българси, ако езика е проблем) и euobserver. Това ако не друго ще ти покаже, че правителството е много притиснато, и няма много опции и синдикатите далеч не са му проблем. Тепърва има много неща да се правят за да застане БДЖ в позиция да може да се правят реформи. Сега говорим за дишане уста в уста за спасяване на удавен, при дишащият е с вързани ръце.
ariel28
Рейтинг: 551 НеутралноГ-н Делчев, благодаря за пълната информация и компетентните коментари по темата!
'Let light surround you' Dream TheaterГригор Лилов
Рейтинг: 931 Неутрално"Има само едно-единствено нещо по-лошо от държавния монопол и това е частния" - Джоузеф Стиглиц, бивш главен икономист на Световната банка, Нобелов лауреат, проф. в Колумбийския университет.
Г-н Делчев, при монопол всяка дейност е печеливша. БДЖ не печели достатъчно, понеже много се краде. Не съм за държавното, а за частното, ала не по този начин, който предлага правителството.
Въпросът не е да се продаде дейност като товарните превози и не това иска Европа от нас! Проблемът е да се даде равнопоставеност на всеки да се занимава с превоз на товари по жп пътища. Т.е. онова, което се иска от нас в електропреносната мрежа, газовата инфраструктура и т.н. - свободен достъп и равни условия.
Частният монопол, макар и регионален, го видяхме - качество на услугата - много ниско, цени - много високи. Пример са ЕОН, ЧЕЗ, Софийска вода, Лукойл и да не изброявам по-нататък.
Накратко: правителството не реформира, а подготвя нова далавера с идеята за приватизация на товарните превози. Защото по този начин фактически ще даде концесия върху тази дейност и ще създаде един-единствен субект в бизнеса. Нещо, което се опитаха да направят с автобусните превози - спомняте си, нали! Или Столичната община, която определя линиите на маршрутките и фирмите за тях, вместо да са дело на свободната конкуренция, като се готви да приложи същия трик и за такситата.
Затова за никаква реформа не става дума в случая с БДЖ, а за пореден нагъл и отвратителен мутренски грабеж - в законова форма. Напомням ви, че наскоро приватизираха и Булгартабак срещу жълти стотинки - на цена 100 млн. срещу складови наличности и пари по сметки за над 88 млн. без другите им активи - от терени, машини, сгради, лицензи, търговски марки, та до почивни станции на морето.
А иначе нямало пари!
Батков-вън
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#30] от "_dan_":
С други думи искаш да върнем комунизма?????? И имаш 18 плюс - после защо бил лош материала
Батков-вън
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#39] от "Тони!":
Ти си десен човек, учудваш ме че правиш такива заключения... Приватизацията на бдж е задължителна. Нито е работа на бедна държава като нашата да налива пари в транспортен бизнес, нито може държавата да управлява добре подобен бизнес. Като няма държавна авиокомпания или автобусни превози нещо ни е по-зле ли???? Впрочем виж кое са печелившите железници в европа - все са частни. Така че си прав само с това, че проблемът не е крадливите машинисти - те са следствието от проблема наречен "неспицифична за държавата дейност " -въртенето на бизнес.
Така че колкото по-скоро се продаде/фалира бдж, толкова по добре за бг. Ще се появят бързо частните ефективни фирми, които ще направят качествен жп транспорт а държавата само ще управлява инфраструктурата и с еврофондовете ще подпомага сектора.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1444 НеутралноДо коментар [#65] от "Батков-вън":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКСъгласен съм до голяма степен, с малко изключение. Нямам нищо против да бъде приватизирана. Проблема тук е, че напрактика железниците из Европа са по правило с губещ пътнически сектор и печеливш товарен. И като са едно цяло, товарния дотира пътническия. Ако ги отделим при нас, няма как да има дотации за пътническия, а това ще е фатално за нас. Нищо, че е губещ.
омбре
Рейтинг: 714 НеутралноСтачката е излишна,състоянието на страната ни е подобно на ЖП-то .ГЕРБ махайте се не ставате.
НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКОомбре
Рейтинг: 714 НеутралноПП Държавни железници са съществували от освобождзението ни и до сега.Те са били такива и при капитализма и при соца,в кризи и в разцвет и във войни и в мир...сега когато дойде мутринското управление на ГЕРБ те ги загробиха жалко наистина но факт.Мисля че това е направо престъпление.
НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКОомбре
Рейтинг: 714 НеутралноПП целта е ясна..не оптимизиране а пълно разграбване за жълти стотинки така както се съсипаха и продадоха на безценица редица напълно печеливши отрасли печалбата от които можеше да служи напълно за покриване на разходите прм. за пенсий.Мафия и безхаберие това е определението.
НЯКОЙ НЕ ГИ БИВА ЗА НИЩО...НО СА СПОСОБНИ НА ВСИЧКОДИАНА
Рейтинг: 442 НеутралноМисля, че е крайно време железничарите да спрат с глупостите си. Прекалиха.
Диана РусиноваБатков-вън
Рейтинг: 514 НеутралноДо коментар [#66] от "Тони!":
в англия има 4-5 частни пътнически и нищо им няма
на много места товарните са заедно с пътническите и са губещи, така че това не е фактор
а пътническата част на бдж е непродаваема (щото няма клиенти реално), така че ще се приватизира товарната, а пътническата ще се прави на чисто - дали частник ще почне от нулата, или държавата ще го направи и след това приватизира (като с българия еър) няма голяма значение, друг път обаче няма.
бдж в момента има клиенти, които са там само заради безумно ниските цени и възможността често въобще да не плащаш. тоест, при нужните промени в пътническия транспорт тези клиенти си заминават. За да има пътнически железници трябва да се вземат изцяло нови влакове, подобрени гари и т.н., което бдж не може да направи, защото с тези задължения не може да вземе кредити, тоест трябва да се почва на чисто