ДСБ: ГЕРБ продължава политиката на тройната коалиция за източване на БДЖ

ДСБ: ГЕРБ продължава политиката на тройната коалиция за източване на БДЖ

© Анелия Николова



Правителството на ГЕРБ продължава политиката на НДСВ и на тройната коалиция за източване на железниците и воденето им към фалит. Затова ДСБ не може да подкрепи действията на управляващите по отношение на Българските държавни железници (БДЖ). Това заяви зам.-председателят на парламентарната група на "Синята коалиция" Иван Иванов по повод реформите в железницата, цитиран от БТА. В сектора вече 12-ти ден тече стачка.


Той представи данни за "Товарни превози" - имали приход от около 170 млн. лв. през 2010 г. "Сега чуваме, че правителството бърза да ги продаде за около 200 млн. лв.", обясни Иванов. Според него, ако БДЖ бъде продадено, ще бъде "обезкръвена печеливша дейност".


Десницата открива вина за създалата се ситуация на кабинетите непосредствено след тяхното управление - на Симеон Сакскобургготски (2001 - 2005 г.) и на Сергей Станишев (2005 - 2009 г.). "Кабинетът на НДСВ закупи електрически и дизелови мотриси "Сименс" за над 20 хиляди евро за едно място, в същото време конкурентни фирми предлагаха не по-лоши като качество влакове за цена около 1600 евро за едно място, т.е. 15 пъти по-евтини", заяви депутатът.


Тройната коалиция пък продала стари спални вагони за около 40 хиляди евро всеки и веднага след това са били закупени още по-остарели за 800 евро на вагон.

Коментари (39)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на СърПичук
    СърПичук
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Има резон в думите му!

    Подпис - електронен ;)
  2. 2 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    Е така е де. Има ли някой, на който не му е ясно ??? Управителния съвет начело с Министъра трябва незабавно да бъдат уволнени и на прокурор за издевателството над хората от ЖП-то. И като се започне да се разплита ще се види, че не било на загуба, а всички, които са били на власт са просперирали от него.

  3. 3 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2619 Любопитно

    "...за цена около 1600 евро за едно място т.е. 15 пъти по-евтини..." - явно е, че комисионите са определящи, но защо ЧАК сега?!? Нито НЯКОЙ ще признае, нито НЯКОЙ ще ГО отнесе, освен "пътниците" за НИКЪДЕ...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  4. 4 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    Както винаги Бате Ваньо отново е прав.

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  5. 5 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 942 Неутрално

    Брееей, ДСБ повтарят думите ми от миналата седмица...

    PHILIP
  6. 6 Профил на 1951
    1951
    Рейтинг: 838 Неутрално

    [quote#0:"статия"]Той представи данни за "Товарни превози" - имали приход от около 170 млн. лв. през 2010 г. "Сега чуваме, че правителството бърза да ги продаде за около 200 млн. лв.", обясни Иванов. Според него, ако БДЖ бъде продадено, ще бъде "обезкръвена печеливша дейност".[/quote]

    Това с две думи значи, че "Товарни превози" ще бъдат продадени на наши хора, които после ще връщат "услугата" в партийната касичка.

    Цензуриран от "Икономедиа"
  7. 7 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2828 Весело

    Божеее прибери си вересиите!
    В ДеСееБе изтрещяха тотал(итар)но!!
    БДЖ - свещенната крава на България (как да не е свещенна като след време може и те да пият пак мляко - де празни надежди,ама нейсе)!!!

  8. 8 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    Какво стана с депозита от 60 милиона на БДЖ в корпоративна банка?

  9. 9 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    До коментар [#8] от "telqk":

    Ами питай "Мистър Икономика" - приятелчето на Доган и Бойко.

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  10. 10 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Само че никой не им иска мнението и констатациите,защото
    .... The Game is over... Rien ne va plus!
    Авантата свършва.. Дай Боже!

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  11. 11 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2828 Неутрално

    Пояснение : Железопътната инфраструктура (както пътната) си остават държавни ! Товарните превози се раздържавяват ( нима има още държ.товарни пътни превози?) !!
    Пускат се колкото искат конкурентни фирми по железоп.мрежа и вижте колко ще скочат приходите !!!
    Оттам вече може да се покрива социалната цена на пътническите!!!

  12. 12 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 963 Неутрално

    колко съм съгласен. Явно в далаверата са и синдикатите.

  13. 13 Профил на прашинка
    прашинка
    Рейтинг: 628 Разстроено

    Другаря Костов го видяхме с БГА - Балкан и Гад Зееви.
    Да се беше позамълчал малко.

    Красотата ще спаси света. А злобата ще закопае форумците на "Дневник".
  14. 14 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#8] от "telqk":

    От Позитано ли имаш информация за този депозит?

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  15. 15 Профил на прашинка
    прашинка
    Рейтинг: 628 Разстроено

    Да си беше позамълчал малко

    Красотата ще спаси света. А злобата ще закопае форумците на "Дневник".
  16. 16 Профил на the_skull
    the_skull
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Опааа, от ДСБ пак заловиха Боко преди поредната кражба.

  17. 17 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1099 Неутрално

    Мдааа, за 22 години българинът доказа, че е цар на разрушението, а не на съзиданието. Всичко, що беше печелившо, беше умишлено фалирано, продадено за жълти стотинки на "наши" хора срещу тлъсти комисиони и нищо ново не беше създадено. Та и сега, товарните превози, които всъщност са печеливши, се фалират умишлено, за да ги купят "наши" хора. После иде ред на пощите. И така, докато не остане неоглозгано кокалче от тази многострадална страна. А народът или ще се изнесе през терминал 2, или ще се пренесе скоропостижно при свети Петър.

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  18. 18 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 950 Неутрално

    Герб доказа, че продава на безценица с подаръка към двойно вложена офшорна компания на Булгартабак.

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  19. 19
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  20. 20 Профил на xx00xx
    xx00xx
    Рейтинг: 426 Весело

    От ДСБ как не разбраха, че с плюене по ГЕРБ плашат само гаргите. От както е създадена ГЕРБм от ДСБ не са се спряли да плюят и да се мъчат да им подливат вода, но не не виждам да са цъфнали и вързали....даже обратното от година на година сектата става във все по малък и по малък състав, но това не преди лидера им да бъде преизбран с 99,99% ....

  21. 21 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Според мен изказването на това другарче от ДСБ е разочароващо...
    В едно изказване на лидер на ДСБ бих искал да видя ясна подкрепа за приватизацията на "Товарни превози". На каква цена - друг въпрос. Но един десен политик, би следвало да знае, че който и да купи товарни превози, ще му предстои яко инвестиране в подвижен състав. Колко са приходите на една компания не е от особено значение за цената й, ако работи на загуба или с малка печалба, ако е изпаднала в ясна тенденция за намаляване и на приходи и на печалба.
    Всичките примери, които е изтъкнал господина засягат предишни правителства и не е дал примери, които да покажат "сходството", продължаващата политика.
    От г-н Иванов очаквах да чуя действителна критика в посока нерешителност и забавяне на реформата в БДЖ. Точно правителството на ГЕРБ преди малко повече от година се огъна пред синдикатите и не посмя да започне това, което се кани да направи сега. Очаквах да чуя настойчиво искане за търсене на отговорност за изчезналите вагони, за неизгодните сделки, за източеното гориво. Дадоха ли на прокурор поне тези крадци на нафта, които хванаха на място?
    Боза!....

  22. 22 Профил на telqk
    telqk
    Рейтинг: 1247 Неутрално

    До коментар [#14] от "Captain Shakespeare":
    Споменаха го по новините на БТВ сътрешния блок.

  23. 23 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    Казано с две думи: случва се това, от което се страхувах - в момента в който ГЕРБ от немай къде започнаха да се правят на десни, за да извлекат политически дивиденти ДСБ застават на леви позиции. Давай Иванов, стани пръв защитник на синдикатите и ще видиш следващия парламент през крив макарон.

  24. 24 Профил на hanseatic
    hanseatic
    Рейтинг: 571 Весело

    До фалиралия 19 "БГА Балкан"(извозвач с принципи)


    Шамар да е, ама от Борисов да е! А за Костов или лошо, или нищо!

  25. 25 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Любопитно


    Ванка - не върши работа напъна Ти.

    Така беше и на изборите ... само напъни.

    Продължавай да гласуваш в пакет с
    БСП - ДПС - Първанов,
    както го правиш през последните 11 месеца.

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  26. 26 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1264 Неутрално

    До коментар [#13] от "прашинка": Нищо ме са заловили. За Товарни превози още няма процедура за приватизация. Ще мине поне половин година докато се натуткат. Това са изтели в мъглата. Може след година "Товарни превози" да не струват и 200 млн. Смисълът на приватизацията НЕ Е в набирането на средства за бюджета! Смисълът е в създаването на жизнеспособни компании, които да работят, да печелят, да плащат заплати и данъци... Ако Товарни превози не се приватизират бързо, след година две ще са пред фалит и те, подобно на пътнически превози, по простата причина, че за разлика от НЕК и Булгаргаз, те нямат пазарен монопол. И в момента има поне три частни компании, извършващи товарни превози. Една от тях е румънска. Възможно е да се появи турска... Големи товародатели в България, отчаяни от обслужването на БДЖ инвестираха в собствени специализирани вагони и локомотиви и плащат само таксата за пренос на НКЖИ

  27. 27 Профил на Борис Иванов
    Борис Иванов
    Рейтинг: 447 Неутрално

    До коментар [#17] от "red_rose":

    Има и трети вариант - либийски.

  28. 28 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 426 Неутрално

    "Според него, ако БДЖ бъде продадено, ще бъде "обезкръвена печеливша дейност".Ако ДСБ бяха наистина поне частица от това което си мислят,че са шяха да бъдат на власт , не шепа курешки на пода на пленарната зала.Костов хората не те мразят за това,че си некадърен политик ти предаде синята идея в която много от тях вярваха.

  29. 29 Профил на theanalyser
    theanalyser
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    "Български Транспортен Вестник бр. 9 / 4 март 2010
    БДЖ и НКЖИ работят неефективно и с раздут щат, твърдят от Института за пазарна икономика
    Пълна приватизация на БДЖ и избор на един или няколко частни оператора за железопътната инфраструктура – това са само две от мерките, препоръчани от експертите от Института за пазарна икономика. През февруари от ИПИ публикуваха доклад за актуалното състояние на жп транспорта в България. В документа е направен преглед на периода 2000 – 2009 г., посочени са слабостите на двете компании БДЖ и НКЖИ и са дадени конкретни предложения за реформи.
    От ИПИ смятат, че за да се случат реформите в жп сектора, трябва да заработят пазарните механизми. Те включват преди всичко навлизане на частни превозвачи, което според експертите е единственият начин качеството на жп превозите да нарасне дългосрочно".
    Получатели на субсидии за жп транспорт в България са и двете държавни
    предприятия – БДЖ ЕАД, респ. БДЖ – Пътнически превози, и Национална компания „Железопътна инфраструктура.
    Двете държавни дружества получават и субсидии за текуща дейност и
    капиталови трансфери от държавата. В разрез със спада на превозените пътници и товари през разглеждания период общият размер на държавните разходи за жп транспорт отбелязват устойчив ръст от 2000 до 2009 г. Общо за целия период държавата е наляла над 2,1 млрд. лв. в жп сектора".
    Целият материал е тук:
    http://www.logistika.bg/rdetails/3/58/6/1955
    Та като извод и аз съм съгласен с Дамян - какъв е смисъла да наливаме по 200 млн. лв. годишно и то без да са извършвани съществени инвестиции в железниците
    На практика тези пари отиват почти изцяло за текуща дейност, а накрая и пак излизат на загуба, което пък не им позволява да кандидатстват за заеми от Световната банка за инвестиции и съответно да се модернизират...

    Параграф 22...
    А относно цената при евентуална приватизация - при положение, че бъде проведен открит търг би трябвало да се очаква реална, т.е. добра цена.

  30. 30 Профил на Весо
    Весо
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#14] от "Captain Shakespeare":

    Виж днешния в-к Труд.

  31. 31 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    [quote#28:"exit13"]Костов хората не те мразят за това,че си некадърен политик ти предаде синята идея в която много от тях вярваха. [/quote]

    Що не се научиш първо да пишеш правилно?

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  32. 32 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Смърфовете са малки сини създания, подобни на елфи, живеят в къщи от гъби сред гора, обитавана предимно от техния вид. Тези миролюбиви създания предвождани от своя Татко Смърф имат само една заплаха за съществуването си - злия, но несръчен магьосник Гаргамел и неговата лукава котка Азраел, чийто цели са в широки граници: да ги изядат за вечеря, да ги превърнат в свои роби или да придобият техните магически тайни, за да спечелят власт сред обществото на магьосниците.

  33. 33 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 479 Неутрално

    От хора в БДЖ знам, че товарните превози са на печалба въпреки огромното крадене. Костов си е прав - тази приватизация ми прилича на това, което се случи с БТК.

  34. 34 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#33] от "Sinergy":

    ++++++
    така е! Хората в БДЖ доказаха , че не са мат,рял.
    А Костов за сетен път е Прав в оценката си за това правителство и вредността му за страната.

  35. 35 Профил на BSRD
    BSRD
    Рейтинг: 689 Неутрално

    До коментар [#28] от "exit13":

    А за твоя информация , аз Не мразя Костов.

  36. 36 Профил на Sinergy
    Sinergy
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#28] от "exit13":

    Аре стига вече с тази "синя идея". Каква синя идея, какви пет лева бе байка? Не видя ли на президентските избори какво значи "синя идея"? Някакви си политически ренегати, за които всеки знае колко са крадили. Костов много правилно се отдръпна от тази коалиция и не реши да се приравнява до тях. И също много правилно спази своята част от договорката, а именно да подкрепи издигнатият кандидат за президент. Съвестта си му е чиста и си е изпълнил ангажиментите. СДС като не желае да си изчисти кочинката както направи Костов с ДСБ, това не е негов проблем.

  37. 37 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1914 Неутрално

    ДСБ заприличаха на Яневото РЗС-бомбастични приказки,дано някой ги забележи!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  38. 38 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 2212 Весело

    Съгласен съм с пост 37. Една от причините Яне да свие знамената е че осъзна колко е невъзможно да се конкурира с ДСБ чрез радикални простотии защото неговото поведение не бе насочено толкова срещу ГЕРБ колкото към синьото наследство което вече е сведено до 3-4%. След като разбра че с радикални действия няма как да пребори Костов реши да смени тона с по-умерен с което пък изцяло се изтри от политическата карта.

    Сега остава да видим обратното явление - все по-силно радикализиране от страна на ДСБ за овладяване на освободеното от Яне и донякъде и от Волен поле.

    Заглавие в Дневник: ДБ са килимчето на което БСП стъпи за да се върне на власт
  39. 39
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK