Ръководството на БДЖ и синдикатите пак не стигнаха до споразумение (обновена)

Ръководството на БДЖ и синдикатите пак не стигнаха до споразумение (обновена)

© Анелия Николова



И днешните преговори между ръководството на БДЖ и синдикатите завършиха без споразумение, предаде БНР. Профсъюзите не са се съгласили с предложенията, направени вчера от мениджърския екип на дружеството.


Синдикатите показали и списък, според който освен предвидените 138 влака, БДЖ ще спрат още 166 за периода от 14 декември до 5 януари, за да не трупат по-големи загуби по време на стачката, което синдикатите обявиха като локаут.


Протестите на железничарите продължават вече 15 дни. Вчера разговорите продължиха повече от шест часа, но пак без резултат.




"Стачката на БДЖ продължава, споразумението стана на пух и прах, а диалогът беше ултимативен", обобщи на пресконференция изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев, цитиран от БТА. Според него предложението за бонусната система е било единствената консенсусна точка в днешните преговори.


Те са приключили рекордно бързо с още по-голяма конфронтация. Подписването на колективния трудов договор от 2009 г. е взривило обстановката, стана ясно след срещата.


"Това е абсолютно неприемливо за нас и автоматично означава, че няма база, на която да се подписва споразумение", каза още Недев. Той отрече да е отправял заплахи за уволнения и дори бой, както твърдят синдикалистите.


Стачката в БДЖ и сега е незаконна, но след 12 декември, когато влиза в сила новия график на движение, тя ще стане още по-незаконна, казаха ръководителите на холдинга. Причината е, че няма влязло в сила арбитражно решение за него.


Така, ако не спрат да стачкуват до 12 декември, ние ще спрем влаковете, които се движат от 8 до 16 часа, обявиха от ръководството. "Така или иначе с тези 166 влака пътуват по три, пет до осем пътника по цялата линия и са абсолютно нерентабилни", посочи Недев.


Според председателя на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров общо 283 служители - в пътнически превози и само трима - в товарни, са протестиращите днес в железницата от общо 12 600 служители в дружеството. На практика днес се връщаме на ниво отпреди два месеца - на дискусия по КТД, коментира ситуацията Владимиров.


"Допитахме се до колегите си от цялата страна във връзка с предложението на ръководството на БДЖ за намаляване на доходите и то категорично бе отхвърлено, каза пред журналисти Росен Зарков, председател на железничарския синдикат към КТ "Подкрепа". По думите му те са абсолютно прави и обединени в искането за оставките на изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев и на председателя на Съвета на директорите Владимир Владимиров.


За Коледните празници се предвижда пускането на допълнителни влакове, но нищо не може да бъде гарантирано в условията на стачка, коментираха в отговор на въпрос шефовете на железницата.


Попитани колко още би могла да издържи, те не изключиха възможността БДЖ да бъде единствената фалирала железница в света. От ръководството припомниха, че загубите от стачката досега са около 2 млн. лева и продължават да се трупат.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (48)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 434 Неутрално

    БДЖ вече е на ръба!! Синдикатите май направиха мечешка услуга на своите членове!?

  2. 2 Профил на sadparrot
    sadparrot
    Рейтинг: 488 Гневно

    Заради алчността на синдикатите, сега ще стане по-зле!

  3. 3 Профил на zdravass
    zdravass
    Рейтинг: 440 Любопитно

    Какви са тия синдикати? 20 години едни и същи хора! И защо не направиха през цялото това време един преквалифициращ курс, поне!

  4. 4 Профил на ПАВЛА
    ПАВЛА
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    Дозагробването на БДЖ продължава. Учудени?

    При главоболие не се дава Но-Шпа, въпреки че при много хора главата е кух орган с гладка мускулатура.
  5. 5 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    Не наричайте тези - ръководство. Най-правилната дума в случая е ЛИКВИДАТОРИТЕ на БДЖ.

  6. 6 Профил на exit13
    exit13
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#1] от "partakesh":

    А може би точно това целят и някой чака да го лапне когато фалира

  7. 7 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 396 Неутрално

    Явно синдикатите колят и бесят в тая държава а правителството гледа отстрани като цополиво цигане как му фалират държавните фирми

  8. 8 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#7] от "ven11":

    Ако колеха и бесеха, сега щяха да приемат техните искания , но просто този път държавата е на мястото си и номерата им не минават. То няма и накъде да се отстъпва вече!

  9. 9 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 434 Неутрално

    [quote#6:"exit13"]когато фалира [/quote]

    ами че то вече е фалирало!! 800 000 000 лв са дълговете! То самото БДЖ не струва толкова.


  10. 10 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#8] от "partakesh":

    Прав си! Затова дай по-добре да фалираме железницата. Няма железница няма проблем. А пък каквото остане лешоядите ще излапат.

  11. 11 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#10] от "ven11":

    То и да не искаме натам върви! Един кредитор да си поиска официално задълженията и другите ще дойдат като лешояди.
    14 дена стачки = 14 дена загуби. На всичкото отгоре не стачкуват повече от 300-400 човека , но спират работата на другите. Тези другите стоят без работа , но за това стоене им се плаща т.е. пак загуба. Синдикатите затова обявяват спрени влакове, а не стачкуващи работници, защото ще стане ясно, че от 10 000 - 12 000 в БДЖ стачкуват под 500 човека!

  12. 12 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#11] от "partakesh":

    От това което казаваш разбирам че има лош мениджмент. Няма друго обяснение как така само 500 стачкуват от 12 000 а влакове не вървят. Некадърни шефове - нямам друго обяснение. Ти ако имаш кажи!

  13. 13 Профил на blader
    blader
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Така наречените 'синдикати' и хорицата покрай тях не разбраха, че в 21 век не може да се возиш на каруца отпреди 100 години. Как може на -10 градуса да мръзнеш като идиот и да ти казват: "Ми то парнуту ни работи в тоз вагон, примисти се в някой друг!"
    Това ниво на услугата не оправдава и не заслужава съществуването си. Нека повторя - синдикатите са се запътили към пълна ликвидация в не много далечните дни. Не е ясно обаче дали и редовите служители са наясно с това или са се оставили на началниците да ги водят за носа. Вместо 2500 уволнените ще са 7-8 хиляди.
    И тогава синдикатите ще останат без членска маса, без членски внос и т.н. Благинките ще изчезнат.

    Май за това е цялата тарапана.

    They didn't know it was impossible so they did it...
  14. 14 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 396 Неутрално

    [quote#13:"blader"]синдикатит са се запътили към пълна ликвидация в не много далечните дни[/quote]

    [quote#13:"blader"]И тогава синдикатите ще останат без членска маса, [/quote]

    Нещо не разбрах! Синдикатите гледат да фалират БДЖ за да си намалят членската маса.
    Така ли?

  15. 15 Профил на blader
    blader
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#14] от "ven11":

    Чети по-внимателно, може и да схванеш!

    They didn't know it was impossible so they did it...
  16. 16 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#15] от "blader":

    Схващам, добре схващам. А ти по-добре чети какво си написал.

  17. 17 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#12] от "ven11":

    Един влак , за да се движи зависи от всички хора по гарите и в самия влак. Ако началника на влака или друг ключов персонал стачкува другите не могат да заемат неговото място, защото не са квалифицирани аз това. Причините са технически, а не мениджърски! Сегд разбра ли!?

  18. 18 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#17] от "partakesh":

    Искаш да кажеш че мениджерите не разбират бизнеса който управляват! И не знаят тия подробности! Не вярвам. Щото ако е вярно наистина менаджерите са некадърни.
    А с тези който стачкуват се сяда и се преговаря. Навсякъде по света е така не само в БГ. Не може да се преговаря вече 7-8 дни и да не се договорят. Значи някой иска безкрайна стачка. И това едва ли са синдикатите. Сам каза че ще им се намали членската маса и благинките като фалира БДЖ

  19. 19 Профил на NewRe
    NewRe
    Рейтинг: 488 Неутрално

    царя затова ни пробута мутрата - за да ни оправи
    800-те дни вече минаха и започнаха, БТ, БДЖ ....

  20. 20 Профил на Колаборационист
    Колаборационист
    Рейтинг: 907 Неутрално

    За синдикатите по градовете 40% от членския внос, за ЦЕНТРАЛАТА - 60 % .....

    Мамини сладки ...

    Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !
  21. 21 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 434 Любопитно

    Последните 4-5 години в БДЖ е масова практика здраво назначаване на ШУРОБАДЖАНАЦИ...
    Който има връзки се урежда с работа. Дошъл е "Видовден" и трябва отзад-напред да напускат и се самоизнасят, ако не от тях да се почне първо със съкращенията. Некачествени кадри, без никакъв опит и образование. ВНВТУ "Т. Каблешков"отдавна не работи като хората и в железницата цари пълен ХАОС.
    Аз не се возя на влакове от доста време, а вие?!?!?!

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  22. 22 Профил на KTPK
    KTPK
    Рейтинг: 594 Гневно

    Ръководството на БДЖ иска да съкрати 1/3 от влаковете, но въпреки това да вземе субсидия за тях, която ние всички ще платим. И понеже органът (железопътната администрация), който трябва да контролира тази субсидия е под шапката на транспортния министър си мълчи и си трае.
    Това са подарени 60 млн. лв. от държавния бюджет на комсомолския лидер Владимир Владимиров.
    Егати финансистите, егати и реформата.

    To argue over internet is like participating in special Olympics - even if you win, you will be still retarded. www.misho.eu
  23. 23 Профил на bg05
    bg05
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Недев,Владимиров,Московски са бушони които са сложени да съсипят остатъците от БДЖ. Ще докарат умишлено компанията до фалит и не ги интересуват въобще преговори и хората които им изкарват заплатите. Затова се протакват преговорите и не се стига до споразумение. Слабо ги интересува какво ще стане със компанията. И знаят че никой няма да им търси отговорност понеже са герберчета.

  24. 24 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 541 Неутрално

    Тия Недев, Владимиров и Московски кога най-накрая ще ги уволнят?

  25. 25 Профил на dr_t
    dr_t
    Рейтинг: 434 Неутрално

    В случая синдикатите искат единствено да останат превилегиите в нереформираната и технически фалирала фирма БДЖ, без изобщо да се опитват да мислят за реформи, а да не говорим и да ги извършват...

  26. 26 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#25] от "dr_t":

    Не им е работа на синдикатите да правят реформи. Никъде по света синдикати не правят реформи.

  27. 27 Профил на bg05
    bg05
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#25] от "dr_t":

    Я да те попитам тебе хубаво ли ще ти е да ти отрежат 35-37% от заплатата която и без това е ниска? За справка във ЖП бранша във европата нашите жепейци са със най-ниските заплати и най-мизерните условия на работа. Шефчетата си пръцкат на топличко и им дреме за ония балъци дето бъхтят на студено и във мизерията. Няма отопление няма топла вода няма работни дрехи няма работни обувки няма части няма инструменти. ОБАЧЕ има пари за климатици има пари за разходки из страната да видят простолюдието със новите служебни коли.
    ОСТАВКА на тези двамата некадърници Недев и Владимиров.

  28. 28 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#12] от "ven11":

    2-ма човека като застанат на релсите и влака е спрян. Ако съда отсъди че стачката е незаконна, тогава може би ще могат да направят нещо по въпроса - ще викнат полиция и прочее, но дотогава не виждам какво ще направят

  29. 29 Профил на ga6tisperka
    ga6tisperka
    Рейтинг: 434 Неутрално

    тука има мн въпроси, които искат отговор
    1.Некой да е чувал за фалирал държавен монополист, по целия широк бел свет
    2.Защо след като са в несъстоятелност бе изплатен единствено дълга на БДЖ към лукойл

  30. 30 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#28] от "ventsy"

    Ако застанат 2 стачкуващи на релсите - преговори, като навсякъде по света.
    А ако съда отсъди че стачката е законна какво правим?

  31. 31 Профил на Инспектор Гаджет
    Инспектор Гаджет
    Рейтинг: 488 Неутрално

    БДЖ беше на ръба преди 3 години, това сега е само агония. Трябва да се реформират!А реформата май трябва да започне от СТОТИЦИТЕ "компетентни" ръководни органи или т.нар. администрация, която с действие или бездействие докара компанията до тук! Истинската загуба е липсата на потенциал да се управлява на всички нива! Да не забравяме, че точно в тази администрация са и големите заплатки, а не в Кака Пена Стрелочничката! Та това ясно(поне за мен де), ама истината е че сега трябва да се дадат товарните превози на едни "наши хора", "стратегически инвеститори", "честни работодатели"....

  32. 32 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    Ръководството не са прави да твърдят, че БДЖ би била единствената банкрутирала железница в света. Историята помни невероятно количество случаи на такива банкрутирали, било държавни или частни. Достатъчно е просто човек да попита чичо google за bankrupted railways, списъка е невероятен. Дори мернах, че Индииските и Пакистанските железници са на ръба да банкрутират всеки момент, и са по-зле от БДЖ дори.

  33. 33 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    До коментар [#17] от "partakesh":

    Не могат да го заместят не само защото не са класифицирани, а защото законът определя това като "локаут" (пречене на стачката чрез изхвърляне и обезсмисляне на стачкуващите) и е незаконно макар и глобата да е 200 лв само. Мен ме кефи други, как синдикатите обявяват колосални цифри на стачкуващи, но последните не са се рапортували като такива пред ръководството. Явно служителите в БДЖ ги е страх едновременно и от синдикатите и от ръководството и им приказват и на двете каквото искат да чуят. И очевидно нито едните, нито другите ги представляват, както и да се пъчат у рунтавите буки.

  34. 34 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    До коментар [#22] от "KTPK":

    Мисля че субсидията е най-вече на пътник а не на влак (макар преварително да се осреднява и броят на влаковете да участва) и съкращението на влаковете само намалява разходи, ако става въпрос за влакове, в които няма пътуващи. Което принципно е добре.

  35. 35 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    До коментар [#23] от "bg05":

    Това не е коректно изказване, умишлен фалит би значило те да въведат компанията в дългове и да принудят дългодържателите да я обявят във фалит. Дори да приемем, че те носят 100% вина за загубите от стачката (а аз смятам че синдикатите заслужават поне 50% от вината), 2 милиона загуби на фона на 800 милиона дългове от преди поемането на управлението на БДЖ от тях, означават 0.25% от общата тежест. А желанието на KfW да обяви БДЖ във фалит бе анонсирано от преди тази стачка мисля. Така че, въпреки че очевидно новото ръководство не прави достатъчно да спаси положението, ако въобще може, не смятам че би било коректно те да бъдат обвинени, че носят технически повече от 0.25% от вината за евентуален фалит на БДЖ. Проблемите на БДЖ не са от вчера.

  36. 36 Профил на Делян (delian) Делчев
    Делян (delian) Делчев
    Рейтинг: 1653 Неутрално

    До коментар [#30] от "ven11":

    Както коментирах абсолютно същият ти коментар от вчера, ще повторя моят. Въобще не може да бъде интересен въпросът какво правим ако съдът отсъди че стачката е законна, просто защото това не би променило нищо. За сега се процедира предимно (с изключение на обвиненията за локаут) като за законна стачка. Така че интересното може да бъде единствено ако съдът приеме, че стачката е незаконна. Така или иначе с решение, което ще се вземе заради отлагането на делото, не по-рано от февруари, за сега мнението на съдът няма никакво значение, а стачката (а може би и БДЖ) ще приключи по един или друг начин до тогава.

  37. 37 Профил на Captain Shakespeare
    Captain Shakespeare
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#12] от "ven11":

    Абсолютен некадърник си.Ако някой ви открадне захранващия кабел от блока където живееш, какво става.Достатъчно е някой да блокира стрелките на гарата и .."стачка"/под прикритието на синдикатите/.

    Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
  38. 38 Профил на kilgoretrout
    kilgoretrout
    Рейтинг: 434 Неутрално

    И що ли пък синдикатите не могат да намерят общ език с бившото ръководство на Българската социалистическа младеж, днес ГЕРБ кадър-реформатор Владимиров? Нясоя от двете страна е комунистическа гад. Коя ли ?

  39. 39 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 396 Неутрално

    До коментар [#37] от "Captain Shakespeare":

    Имай в предвид че става дума за стачка а не за криминално престъпление.Така че за сравнение не може да става дума. А квалификациите ги запази за себе си.

  40. 40 Профил на Инспектор Гаджет
    Инспектор Гаджет
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Споко, нека построят метрото, после ще почнем да умуваме защо ще стачкуват метроработниците и има ли метрото почва у нас, "това метрото е губеща кауза и трябва да се преструктурира, т.е да се продаде, та да губи не държавата, а частния капитал" Такива играни мачове гледам, откато съм осъзнат гражданин, не са ми много годините, така да се каже средни, ама до пенсия така и така няма да стигна

  41. 41 Профил на KTPK
    KTPK
    Рейтинг: 594 Неутрално

    „Реформата“ в БДЖ – нагла кражба на 60 млн. от бюджета - http://www.misho.eu/?p=303
    Диляне, пиши ми на [email protected], в понеделник ще ти пратя текста на целия договор, ти си умен човек, като го прочетеш ще ти станат ясни работите.

    To argue over internet is like participating in special Olympics - even if you win, you will be still retarded. www.misho.eu
  42. 42 Профил на bg05
    bg05
    Рейтинг: 221 Неутрално

    http://www.mmdpartners.com/bg/index.php?option=com_content&view=article&id=8:hs&catid=5:team&Itemid=7
    То сега какво се оказа Недев спец по приватизация къде бил ключа за бараката.

  43. 43 Профил на bg05
    bg05
    Рейтинг: 221 Неутрално

    http://www.mmdpartners.com/bg/index.php?option=com_content&view=article&id=4&Itemid=6
    Забележете кои са клиенти на фирмата в която работи явно като съдружник г-н Недев
    БДЖ абе сега като се бара шефче във БДЖ това не е ли конфликт на интереси?

  44. 44 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1341 Неутрално




    - ЗАКРИВАЙ ОФИЦИАЛНО !!!

    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  45. 45 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    това не е стачка на железничарите, а стачка на синдикатите. само ще ви дам един пример: в Горна Оряховица от 400 човека, само 100 си плащат членския внос към синдикатите. така че това не е никаква стачка на железничарите

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  46. 46 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1360 Любопитно

    До коментар [#44] от "barcelonski":

    и като го закрият на какво ще се возиш плювач

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#9] от "partakesh":

    Е как вече е фалирало и е с тия дългове, и същевременно, стачкуващите са го фалирали? Хайде по-ясна позиция, моля

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 861 Неутрално

    Зная, че повечето автори тук не ги интересува, но:
    1/ Синдикатите ли да назначават ръководството на БДЖ ?
    2/ Ако собственикът /държавата/ смени ръководството на БДЖ, изведнъж ще се намерят 800 млн ли ?
    3/ Това ръководство ли натрупа този дълг, за да се твърди, че то води БДЖ към умишлен фалит ?
    4/ Твърди ли някой сериозно, че обществото има нужда от железници на нивото на началото на 20 век ?
    5/ Твърди ли някой, че обществото има нужда от железници, еднакви с тези, когато /само преди 20 години/ българите нямаха лични автомобили, а автобусния превоз беше в зародиш ?
    За мен отговорът е не !!!
    Единственото хубаво на тази ситуация е, че след тази малоумна стачка синдикатите няма да са такива, каквито ги търпим 20 години. Колкото и да не искат, по-скоро да не могат някои хора, животът върви напред и не прощава.

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK