Таксите за електронни заявления в Търговския регистър ще паднат с 20% догодина

Виолета Николова

© Цветелина Белутова, Капитал

Виолета Николова



Планира се таксите за подаване на заявления в Търговския регистър по интернет да поевтинеят с 20% от началото на 2012 г. , съобщава директорът на Агенцията по вписванията Виолета Николова в интервю за в. 24 часа. И в момента те са с 30% по-ниски от тези за обработка на гише, допълва тя.


Още през юни Николова обяви намерение това да стане.


Така регистрацията на ООД, чрез подаване на документи с електронен подпис, щяло да струва 80 лв., а не 110 лв., както е сега. За АД, холдинг, банка или кредитна институция тарифата ще стане 850 лв., вместо 1200 лв. Таксата по заявления за промяна на обстоятелствата по партидата на фирми пък ще падне до 15 лв., а при подаване на годишен финансов отчет ще се плащат 25 лв., вместо 35.




Николова съобщава, че агенцията работи с Националния статистически институт и Министерството на икономиката по проект за изграждане на система между трите институции, за да може дружествата да подават годишния си финансов отчет на едно място.


По думите й от началото на тази година до 1 ноември ведомството е получило постъпления от такси в размер на 60 млн. лв., а за цялата 2010 г. са били събрани 62 млн. и 458 хил. лв. Обслужващата банка на агенцията е Токуда банк, информира тя.


Директорът на Агенцията по вписванията казва, че се предполага, че по-голяма част от търговците, които не са предприели действия за пререгистрация на фирмите си са неработещи. "В последните дни на годината ще приемаме и обработваме постъпилите заявления от 7 до 18 ч", посочва тя.


От 1 януари до 1 ноември са били вписани общо 603 решения за откриване и обявяване на производства по несъстоятелност, а заличените търговци са общо 20 192, съобщава Николова.


"Интересен е и фактът, че спрямо 2009 и 2010 г. се увеличава броят на новорегистрираните фирми със смесено участие. Сред тях най-много са тези с италиански капитали - 278. Повече са и гръцките и румънските физически и юридически лица, които са заявили, че искат да развиват търговска дейност съвместно с българско участие", обявява тя.


Кражбите на фирми продължават, информира Виолета Николова. "Към момента механизмът за този вид злоупотреба е чрез фалшифициране на подписа на управителя на юридическото лице. Въз основа на него се изготвя недействителен протокол за смяна на управителя и се подава заявление за вписването му в регистъра."


"Срокът за произнасяне на агенцията по заявлението е 2 дни. Ако действителният управител следи ежедневно движението по партидата си, може да установи злоупотребата в рамките на този срок и да спре процедурата, като подаде заявление в агенцията заедно с удостоверение, че е сигнализирал разследващ орган. В противен случай фалшивият управител разпродава светкавично имуществото и източва капитала на дружеството."


Тя смята, че, ако се въведе законодателно промяната на обстоятелствата да се прави съвместно със стария управител, вместо само с новия, както е сега, измамите ще станат по-трудни.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1291 Неутрално
  2. 2 Профил на chara
    chara
    Рейтинг: 572 Весело

    Нямам идея какво точно е калкулирано като стойност на услугата при подаване на ГФО в регистъра .
    Приемане на листове хартия и сканиране за минути е оценено на 35 лева!!!
    Това е чисто административна работа и може да се върши от хора със средно образование.

  3. 3 Профил на Вени Г.
    Вени Г.
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    Управляващите са гениални. Две години след като взеха властта, се сетиха да пипнат една от тесните точки за бизнеса. Не че не им го казваха...

    Най-добрият аргумент против демокрацията е 5-минутен разговор с избирател - Уинстън Чърчил
  4. 4 Профил на Краси
    Краси
    Рейтинг: 540 Неутрално

    И 5 лева са много за подаване на ГФО в търговския регистър.
    35 лева са си данък а не такса.

    Да почистим България от агентурата на руската империя!!!
  5. 5 Профил на chara
    chara
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#4] от "Краси":

    Съгласна съм!
    Още повече, че едва ли могат смислено да покажат (разходооправдателно имам предвид) какво точно остойностяват с тия 35 лева!

  6. 6 Профил на karni
    karni
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#5] от "chara":

    Е все пак има разходи за лицензи и подръжка на хардуера и софтуера които не са евтини по-принцип... но пък те едва ли са пове4е от 1-3-5 милиона, а приходите 60 милиона ...

  7. 7 Профил на Боян Юруков
    Боян Юруков
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Поисках справка от тях със заявление за достъп до обществена информация, за това колко им струва поддържането на сървърите, колко фирми и колко пари са дали за това да получат цялостната база данни с търговската информация. Целта ми е да покажа, че е нерентабилно да се плаща за нещо такова. Вместо това трябва да отворят интерфейса си безплатно и да позволят автоматични справки от всеки. Сега през сайта им е цял тормоз да се намери нещо.

    Lipsva.com | Yurukov.net | Crime.bg
  8. 8 Профил на grohnal
    grohnal
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Те не могат да си настроят като хората пощенските сървъри, ще обменят информация с други ведомства... Който го интересува, да погледне MX-записа на домейна им. За едно и също - 4 адреса в мрежите на 2 министерства!

    За версията за версията на английски - нито думичка. Барем байрака да махнат, че е смешно.

    Еееех, този мат'рял!

  9. 9 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 829 Весело

    все пак напредък ! просто трябва да продължаваме с натиска и публичното говорене и писане.

    и най-умният си е малко прост....
  10. 10 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    "Срокът за произнасяне на агенцията по заявлението е 2 дни. Ако действителният управител следи ежедневно движението по партидата си, може да установи злоупотребата в рамките на този срок и да спре процедурата, като подаде заявление в агенцията заедно с удостоверение, че е сигнализирал разследващ орган."

    ????????

    На управителя на фирмата това ли му е работата - да си следи партидата в търговския регистър всеки ден? Администрацията май забравя кой на кого трябва да е в услуга.

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK