"БДЖ Товарни превози" натрупа дългове за 5 млн. лева

"БДЖ Товарни превози" натрупа дългове за 5 млн. лева

© Юлия Лазарова



Загубата на "БДЖ Товарни превози" към момента е около 4-5 млн. лева, но тя не е заради стачката, дружеството със сигурност ще бъде продадено. Това коментира пред журналисти в парламента министърът на транспорта Ивайло Московски. Дружеството било минимално засегнато от протеста на железничарите, тъй като товарите се движат предимно във вечерните и нощните часове.


"Откъде да дойде печалбата на "Товарни превози" - няма "Кремиковци", няма заводи,
дружеството е на загуба, не на печалба", коментира Московски.


Министърът не се ангажира с цена, която би могла да се вземе от приватизацията на дружеството. Номиналната стойност на активите е 300-320 млн. лева, уточни Московски. Той е склонен да се приеме предложението на синята коалиция да се направи стратегия за БДЖ и уточни, че това е част от договорките със Световната банка. Московски посочи, че е много по-добре документът да бъде подкрепен от парламента, защото така реформата ще има "много по-широк периметър на подкрепа".




Московски още веднъж подчерта, че вратата му е отворена за разговори със синдикатите, но няма да отстъпи от мерките, които са заложени.


От думите му стана ясно, че все още няма решение откъде ще се вземат парите за погасяване на просрочените задължения по заема за мотрисите "Сименс". Срокът за плащане е до края на годината.
"Предполагам, че няма да се стигне веднага до изземване на влаковете, по-скоро само ще ги запорират под някаква форма и темата ще намери място на преговорите между Борисов и Меркел през януари", добави Московски.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (53)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Закривай и на ново както трябва.

  2. 2 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    Тъпанари. Товарните превози са печеливши за разлика от пътническите. Пускате ро-ла терминалите, качвате турските тирове на тях, става печелившо и тогава го продавате, заедно с пътническите. Товарните печелят и дотират пътническите.
    Кретени некадърни!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  3. 3 Профил на Roger
    Roger
    Рейтинг: 796 Неутрално

    По-допре да го продадат.

    НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.
  4. 4 Профил на n8299
    n8299
    Рейтинг: 402 Неутрално
  5. 5 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    това означава, че товарните превози в държавата преминават изцяло в частни ръце

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  6. 6 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    До коментар [#2] от "Тони!":

    Тонка, не се нерви. Още щом боднаха московски(той между другото е от квотата на ВИС) беше ясно, че нещо апетитно ще оттече на безценица . Въпросът е, черепа или милен велчев ще получи товарни превози...... АЗ залагам на компания на черепа . А ти ?

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  7. 7 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#2] от "Тони!":

    Вземи стани министър! А вярно не можеш , защото Костов има само няколко депутата!

  8. 8 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 683 Неутрално

    Тоя филм сме го гледали много пъти. Докарвате едно печелившо предприятие до декапитализация и след това го продавате на ПРАВИЛНИТЕ ХОРА ЗА ЖЪЛТИ СТОТИНКИ , А ТЕ ВИ "ЧЕРПЯТ" ЩЕДРО. ДГД!

  9. 9 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Е тва е зора. И тази кокошка снасяща златни яйца ще отиде в ръцете на мафията. Останалото го знаем. За бюджета вече няма и опаковка от пица.

  10. 10 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#7] от "partakesh":

    Не искам. Принципно ламтежа към власта е типичен за хора, които не са способни на нормална реалицазия в живота. Затова и министри в общия случай стават случайни отрепки и незначителници. Това не е особен проблем, стига да служат на народа си, поне в общи линии. Тук обаче разликата между интереса на нацията и управляващите е коренно различен и това е проблем.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  11. 11 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#6] от "ARRI":

    Глас за Черепа. Мисля, че интересите на Велчев са на други места.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  12. 12 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1119 Разстроено

    "Откъде да дойде печалбата на "Товарни превози" - няма "Кремиковци", няма заводи,
    дружеството е на загуба, не на печалба", коментира Московски.

    Хич пък да няма заводи. Ни стоки за превоз. Пътувам понякога през котленския проход. Що тирове на Каолин минават ежедневно. Специализирани.
    Но трябва някой да се раздвижи. Да потърси клиенти, а не като монополист да чака да се стекат при него. С носталия за времето на Кремиковци.

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  13. 13 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1416 Весело

    До коментар [#11] от "Тони!":

    Не подценявай велчев . След парцалуването му, интересите му станаха огромни....... Пък и дървения матерял на царчока, може и с вагони да го карат към Турция.....излиза по-ефффтинко от с тирове ......... Ще се сборят с черепа, ама ще видим кой ще надделее .....

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  14. 14 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 529 Неутрално

    Пичове те и сега частните фирми държат повечето от товарните превози , как виждате бдж успешно да конкурира шенкер дойче бан? Бъзикате ли се? Товарните са на малка загуба щото не върват по разписание - ако нема клиенти не трупат загуби. Това не означава че работят по ефективно от пътническите...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  15. 15 Профил на smile
    smile
    Рейтинг: 527 Неутрално

    Държавата е доказала, че не е добър собственик. Най добре е да си оставят златна акция и да го продават на частно...

  16. 16 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1183 Разстроено

    Нямало Кремиковци, нямало заводи. А защо няма? Защото за 20+ години всичко беше умишлено фалирано, продадено за жълти стотинки, обезкостено, оглозгано, папер не остана от построеното за предишните няколко десетилетия. Та така и сега с БДЖ-то. Умишлен фалит, за да го вземат "нашите хора". Дали ще е черепа, дали ще е Миленчо, все тая. Ще мине в ръцете на мафията. А народът да го духа.

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  17. 17 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1459 Неутрално

    твърдо в частни ръце! познавам доста хора, които работят в частната железница и са много доволни от условия, заплащане...така че няма две мнения по въпроса

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  18. 18 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 1014 Весело

    Нещата вече са си на мястото - подготовката за продажба на товарните превози е вече факт. Вървим към ликвидация, уважеми пасажери и железничари.
    Развам се, че още в началото на стачката писах, че се подготвя продажбата на парче и ликвидация на всичко останало. Честито на Васил Божков... Или може би са ТИМ? Не имат апетити към стратегически обекти.

    PHILIP
  19. 19 Профил на zidane
    zidane
    Рейтинг: 733 Весело

    аз па залагам да е някой "около Кремиковци"... Той Московски ин-директно си навежда на таквиз размисли...
    ша видим.

  20. 20 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#16] от "red_rose":

    Няма заводи и производство, защото наследената ни комунистически индустрия беше тотално неконкурентно способна и можеше да генерира единствено загуби и скъпа и неефективна продукция. След СИВ, за такъв тип индустрия откъм18ти век, няма място и съвсем нормално отиде на бунището. А не можахме да създадем нова, защото качеството на образованието, което се предполага да подготви необходимите кадри също беше на изключително ниско ниво, а без кадри създаването на каквато и да е технология е немислимо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  21. 21 Профил на moreto
    moreto
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Всичко за п(р)ода(ря)ването върви по учебник. Вече имаме налична и загуба, малка, но от сърце.

  22. 22 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1511 Неутрално

    Да го продават, но с клауза "Без нарязване". Мутрите-акули се превърнаха май в мутри-скакалци. Тука става опасно за нашето здраве....

  23. 23 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#20] от "Тони!":

    Тук те подкрепям!

  24. 24 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#23] от "partakesh":

    Ма гласуваш за тях? ...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  25. 25 Профил на bg05
    bg05
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Това е идеята да се продаде печелившото товарно а губещото пътническо ще пода печеееели и ееееееееех мечти.
    Тоя Недев се оказа спец по приватизация и фирмичката във която е "управляващ съдружник" е клиент на БДЖ на което пък е Изпълнителен Директор. Айде сега кажете ми това не е ли конфликт на интереси?
    И за да не кажете че си измислям кликнете на клиенти
    http://www.mmdpartners.com/bg/index.php?option=com_content&view=article&id=8:hs&catid=5:team&Itemid=7

  26. 26 Профил на драган
    драган
    Рейтинг: 627 Разстроено

    "Откъде да дойде печалбата на "Товарни превози" - няма "Кремиковци", няма заводи,
    дружеството е на загуба, не на печалба", коментира Московски.
    Не се връзвайте на този. Поредната ЛЪЖА! В ЦЯЛ СВЯТ ТОВАРНИТЕ ПРЕВОЗИ СА ПЕЧЕЛИВШАТА ЧАСТ ОТ ЖП ТРАНСПОРТА!
    Губещи са при нас щото искат да ги шитнат по-евтино за свои хора.
    Губещ е пътническият транспорт, поради това, че има и социална функция, поради това, че няма ред и маса народ не си плаща даже дотираните билетчета.
    След Булгартабак това е втората сладка хапка която ще лапнат "принципните и честни" ГЕРБ, които за пореден път излъгаха народа, че ще въведат ред.

  27. 27 Профил на драган
    драган
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#16] от "red_rose":


    До коментар [#2] от "Тони!":

    От мене ++++++++

  28. 28 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 529 Неутрално

    22 години минаха а българинът продължава да бленува за държава която се грижи за всичко , а частник = мафия. Чудите ли се що сте бедни?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  29. 29 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Има и частни превозачи,това са бивши комунистически шефове в БДЖ,така ,че няма как да се спаси БДЖ-товарни превози.

  30. 30 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Абе по едно време казаха, че товарните превози били печеливши, после казаха, че не били печеливши.. А ако не са печеливши едва ли толкова лесно ще се намери желаещ да ги приватизира?

    Нещо не е наред тук..

  31. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1636 Неутрално

    До коментар [#28] от "Батков-вън":

    Проблема тук далеч не е в приватизацията, а в начина, по който се продава предприятието.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  32. 32 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#16] от "red_rose":

    [quote#16:"red_rose"] Умишлен фалит, за да го вземат "нашите хора"[/quote]
    А бе Розке,да не би правителството да е накарало железничарите да стачкуват...години на ред комунетата източваха железниците,много ясно че е умишлен фалит...но от вас...

    الرجل الكبير
  33. 33 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 515 Неутрално

    скоро много скоро,ще го дадат на правилният човек,чрез някоя от слугинските банди,пардон банки ,обслужващи провителството.ГЛЕДАМ И ПОДЪРЪК ЗА КОЛЕДА МУ ГОТВЯТ НА ТОЯ СЪЩИЯТ,събота и неделя да не вървели тирове видиш ли,и как ше преминават през страната,него време,НЯКОЙ ЗАДАВАЛ ЛИ СИ Е НЯКОГА ТОЯ ВЪПРОС!!!

  34. 34
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  35. 35 Профил на Georgi Angelov
    Georgi Angelov
    Рейтинг: 458 Неутрално

    България е сигурно единствената държава в света, в която товарните превози са на "загуба". Не мога да разбера как може да си на загуба при положение, че извършваш услуга, за която ти се плаща - нито има разписания за следване, нито празни влакове, нито нищо, просто има заплащане за точно определена услуга и ни лъжат, че било на загуба. Доста съмнително е как са се запънали скоростно да приватизират точно сега Товарни превози като навсякъде товарните компенсират загубите на пътническите. А тия палячовци искат печелившите товарни да ги дадат за без пари, а губещите пътнически да станат още по-губещи и да си останат държавни.

  36. 36 Профил на ikar
    ikar
    Рейтинг: 515 Неутрално

    номера е ясен,пак сме прецаканите от уж загрижените за нас и държавата

    в събота-СОРОС-иада,в неделя-ПРОКОПИ-ада
  37. 37 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 2258 Неутрално

    Всички бивши шефове на БДЖ имат фирми за товарни превози и много добре печелят. Сега ще дадат шапката на Карпоративна банка и виж кво става....Ще лапнат транспортния пазар, а за държавата...друг път.
    Ще стане както с износа на ел.енергия. Частни фирми на червени съпруги са най-печелившите.
    Ех БГ.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  38. 38 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#37] от "chichka":
    Точно така е

  39. 39 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#35] от "brannik":
    В товарните превози бюрокрацията е ужасна.Един товарен вагон от южна за северна България му трябват най малко 2 седмици за да стигне до където трябва,докато часните превозвачи са много по пъргави

  40. 40 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Московски хайде кажи кой си е поръчал да му продадеш "Товарни превози"

    "We're not gonna take it! Anymore."
  41. 41 Профил на shoprail
    shoprail
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До 39.тия-Китаецьало китаец,ти ди надалеч и настрани .При добра организация и план/Миниджмънт/един вогон от Пловдив до Русе стига за 10-12 часа без много напъни.Явно си наистина китаец

  42. 42 Профил на ventsy
    ventsy
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#16] от "red_rose":

    Металрулгичните заводи по цял свят фалират. Тези които все още работят са вече високо механизирани. Кремиковци от самото начало е не ефективно. Нито е близко до суровината, нито има достъп до пристанище.

    Затова и не се явиха купувачи за него и отиде за скрап.

  43. 43 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#31] от "Тони!":

    Е чакай тя още не е станала - как да коментираме нещо, което не се е случило?

    Гледай сега, не съм гербаджия, но трябва да мерим с еднакъв аршин. Навремето ситуацията в балкан беше почти идентична - толкова закъсала държавна структура, че спасение няма. И проблемът беше не да се приватизира или не, а как въобще да намериш някой да се навие да я купи. С балкан голяма фирма така и не се нави - тук няма да е различно. Какво биха купили шенкер , че да имат интерес примерно те? Вагони, които стават само за скрап и почти никакви клиенти + синдикализирани стари и немотивирани работници. Би било щастие ако дори черепа се заинтересува защото така поне някакви пари ще вземе държавата - иначе фалит и нула лева приход.

    Няма нито един аргумент държавата да върти транспортен бизнес, така че колкото по-скоро това се случи, толкова по-добре. Допълнителен бонус е, че и министерството на транспорта ще може да намали щаба си ако няма държавни фирми в транспорта

  44. 44 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 529 Неутрално

    До коментар [#41] от "shoprail":

    Не е само организация - трябва да имаш и свободен и работещ локомотив, който да го издърпа - иначе как, по вятъра ли ще го пуснеш? Знаеш ли на колко години са локомотивите на бдж? Повече дни прекарват в ремонтните отколкото по линиите

  45. 45 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4404 Неутрално

    Приватизирай,приватизирай и пак приватизирай!Иначе няма оцеляване!

  46. 46 Профил на bayern
    bayern
    Рейтинг: 458 Неутрално

    скоро сиеменсите ще хванат към германия тези няма и да ги платат

    Welthauptstadt Germania
  47. 47 Профил на viking
    viking
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Лелеее! Тази държава върви към тотална разруха! Не е за вярване,колко пошло т.нар. "политици" си правят,каквото си искат! Не остана друго и на БДЖ му дойде времето.....
    Интересното е,че като стане частно ще е като при автобусния транспорт-по-добре не се качвай,защото превозвача не го е еня особено за ТЕБ! А относно "сименсите" те и без това не бяха пригодени за нашата железопътна инфраструктура и за тези няколко години експлоатация живота им е скъсен повече от половината,изпорисувани са половината, а на 80% има изпочупени и залепени с тиксо стъкла - т.е вече са полуразвалини!

    "Be the change you want to see in the world"
  48. 48 Профил на kitaec__
    kitaec__
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#41] от "shoprail":
    Ти наясно ли си,че след появата на товародател в дадена гара,поне 72 часа са необходими да бъдат доставени вагони на местото където ще бъдат натоварени.Ти наясно ли си,че това става с тъй наречените локални влакове,които се движат веднъж в седмицата

  49. 49 Профил на ЛиБератор
    ЛиБератор
    Рейтинг: 557 Гневно

    Престъпници!!!!!!!!! Кой се опитват да лъжат? Бабите и дядовците? Как може ,предпиятие ,което е на печалба , и има потенциала да носи МНОГО ПАРИ в бюджета да бъде продадено толкова безцеремонно? Номера мина с Булгартабак, мина с Кремиковци, Но тези игри с БДЖ са недопустими!!!!
    Ако нещата тръгнат към продажба е време за протести!
    Стига вече мутренски интереси!

    #СъдебнаРеформа ‬
  50. 50 Профил на interesen1
    interesen1
    Рейтинг: 571 Разстроено

    "Откъде да дойде печалбата на "Товарни превози" - няма "Кремиковци", няма заводи,
    дружеството е на загуба, не на печалба", коментира Московски.

    СТИГА Риторика, другарю-ууууу! Нали затова си Шеф, да търсиш отговори заедно с екипа...

  51. 51 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 571 Любопитно

    До коментар [#2] от "Тони!":

    Много вярно!! За съжаление обаче, те не целят това!! Ще го продадат на некой свой в тия "огромни загуби", за които умишлено са си затваряли очите толкова правителства. Честито на мутрата, която ще го купи, а за нас по студена вода. Наздраве!!

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!
  52. 52 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 909 Неутрално

    До коментар [#51] от "forum_terrorist":
    Още един частен МОНОПОЛ.

  53. 53 Профил на forum_terrorist
    forum_terrorist
    Рейтинг: 571 Любопитно

    До коментар [#52] от "acb16":

    Такава е демокрацията навсякъде!! Това, което се случва сега в БГ е ставало и в западна Европа и в щатите...преди 40 години и тук ще се установи един "елит", които е тръгнал с престъпни практики, както и там.

    You can fool some people sometimes, But you can't fool all the people all the time!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK