Експерти спорят да се вдигне ли на 140 км/ч пределната скорост на магистралите

Експерти спорят да се вдигне ли на 140 км/ч пределната скорост на магистралите

© Красимир Юскеселиев



Предложението за нова пределна скорост от 140 км/ч на магистралите предизвика разнопосочни реакции. Идеята е на министерството на регионалното развитие и получи подкрепата на премиера Бойко Борисов.


"Нека да си кажем истината: кой кара на магистралата със 120 км? Просто новите автомобили не могат да отидат да 5-6 скорост на тази магистрала и стоят катаджии и ги глобяват", заяви вече Борисов. "140 км/ч е една прилична и икономична скорост за модерните автомобили. Който иска - да си кара със 110-120 км. Вдигаме горния праг, за да не бъдат санкционирани шофьорите", допълни той.



Другите идеи на регионалното министерство са да се премахнат билбордовете от всички магистрали, както и от районите преди и след кръстовища, за да не разсейват шофьорите. Предлагат и да се увеличат още глобите при превишаване на скоростта.



Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова обоснова предложението така: "Първо - това са десет километра увеличение, то е само за лекотоварните, особено с новия клас автомобили тази скорост почти не се усеща. Тя ще даде възможност наистина за по-бързо придвижване и за околната среда ще има добро влияние. Най-важното е, че тези десет километра всъщност няма да променят много по отношение на сигурността".


Пред БНТ тази сутрин обаче секретарят на държавно-обществената комисия по безопасността на движението Алекси Кесяков напомни, че превишената скорост е един от факторите, които най-често водят до загуба на контрол над автобомила.


Още повече, че по правилник превишение на скоростта с 9 километра над разрешеното не се наказва, т.е. всеки ще може да шофира със 149 километра в час.



На дискусия по идеите вчера председателя на Агенция "Пътна инфраструктура" Лазар Лазаров заяви, че 10 километра не са проблем за безопасността. Напомни обаче, че това увеличава спирачният път на автомобила - "с шестнайсет метра при суха настилка и при оптимална гума". Според Лазаров увеличаването на разрешената скорост би имало и икономически ефект от спестеното време при по бързото шофиране, макар ефектът още да не бил пресметнат.


Шефът на Пътната полиция обаче Алекси Стратиев изрази опасения от идеята за вдигане на пределната скорост. Даде за пример страните от ЕС, където с изключение на Германия, никъде скоростта по аутобаните не надвишава 130 км/час. Предложението им е докато се построят нови магистрали скоростта да се увеличи само на местата, където пътят позволява това по преценка на експерти. "Действащият закон позволява и сега скоростта да се промени с пътни знаци", напомни Стратиев.


Владимир Тодоров, председател на Асоциацията на пострадалите при катастрофи, заяви, че българските шофьори не са готови за подобна промяна.

Коментари (304)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    Кортежа на Борисов може и да се движи с 2000 км/ч. Болшинството шофьори рядко карат с нещо повече от 110 - 120 км/ч по нашите магистрали.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  2. 2 Профил на кинти
    кинти
    Рейтинг: 1273 Неутрално

    А чугуните от НАПИ да вземат и да огледат първо тия магистрали. Доскоро по тях имаше знаци "неравности" и органичение 70 .. от ями .. и после да се чудят как да вдигат скоростта.

    http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8
  3. 3 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 916 Неутрално

    140 е добре, но трябва да вдигнат и скоростта по добрите пътища които не са магистрали до 110.
    И да махнат ограниченията-хранилки.

  4. 4 Профил на Станишко
    Станишко
    Рейтинг: 450 Неутрално

    По цяла Европа ограниченията са по 110, 120, тука обаче мутрите здраво си натискат... Начело с главната мутра, така де, тиква.
    Първо направете немски магистрали с по три платна, равни като огледало, пък тогава вдигайте разрешената скорост.

  5. 5 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    "Просто новите автомобили..."

    А новите магистрали, обсипани със със знаци: Внимание! Неравности по пътя...

  6. 6 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 838 Неутрално

    За 140 км/ч (хората ще карат с 145-8 км/ч) трябват три ленти и една аварийна във всяка посока.

    А и преобновяване на всички магистрали.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  7. 7 Профил на Black Dragon
    Black Dragon
    Рейтинг: 561 Весело

    Аз съм за 140 км/час. Който иска и сега си кара с 140 км/час... нищо че ограничението е 130. Ако не знаете имат право да ви спрат само ако карате с 11 км/час над 130... т.е. 141...
    Така че, ако знаеш законите имаш много повече права от увсите!

    https://www.facebook.com/Mlekarite
  8. 8 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 8 Неутрално

    <quote>Просто новите автомобили не могат да отидат да 5-6 скорост на тази магистрала и стоят катаджии и ги глобяват", заяви вече Борисов. "</quote>
    Ъъъъм, я пак?

  9. 9 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 672 Весело

    Боко и тук дава пример на Европата. Ще ми се мъкнат със 130. Не 140 - направо 150, а защо не и 200!
    И Златев ще е доволен, защото разходът се качва значително при тези скорости!

  10. 10 Профил на БГ Владо
    БГ Владо
    Рейтинг: 567 Весело

    аз съм ЗА

    оти да се косиме, като ке ни мине
  11. 11 Профил на charlyb
    charlyb
    Рейтинг: 891 Неутрално

    [quote#7:"Black Dragon"]Аз съм за 140 км/час. Който иска и сега си кара с 140 км/час... нищо че ограничението е 130. Ако не знаете имат право да ви спрат само ако карате с 11 км/час над 130... т.е. 141...
    Така че, ако знаеш законите имаш много повече права от увсите! [/quote]
    И аз съм за увеличаване на скоростта. Само че, нали си наясно, че тези, които сега карат със 140 по твоите аргументи, ще подкарат със 150.

    Протестите ще стимулират управляващите да започнат реформи – протестират нереформираните, онези които смучат от държавата!
  12. 12 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1160 Неутрално

    На този етап, нито магистралите ни са като хората, нито водачите! За това считам, че не трябва да се увеличава скоростта за движение по магистрали на 140 км/h. Дано оторизираните органи, наистина си вършат работата както трябва по осъществяване контрол по спазване на ЗЗП и правилника за прилагането му! Особено що се касае до превишаване на разрешената скорост. Тези, които много бързат, далече не стигат, лошото е че повличат със себе си и невинни!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  13. 13 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2236 Неутрално


    Само туй ставаше!

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  14. 14 Профил на Extraordinary Gentlemen
    Extraordinary Gentlemen
    Рейтинг: 506 Гневно

    Чудесно, хвърлиха нова тема за чешане на езиците на матряла!
    Това ли е дневништ ред на обществото, та та ни занимавате от сутрин до вечер с глупости?!
    След като прочетох един анализ в Бивол (Бойко Борисов от Червен бряг до Ирак), реших, че главната ми сл вече е да направш всичко визмжно да пратя децата си далече от тази чалго-мутрнска държава!
    Обществото ни е неизлечимо болно!

    "Функциониращата полицейска държава не се нуждае от полиция." "A functioning police state needs no police." Уилям Сюарт Бъроуз
  15. 15 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3556 Неутрално

    Тази мярка е напълно безсмислена по няколко причини. Първо, когато има ограничение, всеки гледа (ако пътят позволява!) да го прецака поне с 20 километра отгоре. Ако е 100, ще карат със 120, и т.н. Сега ще карат със 160. Второ, онези, които се чувстват истински безнаказани от закона, открай време си карат с толкова, колкото може да вдигне колата им. Случвало ми се е да карам по мостовете на Витиня със 140, и те да ме задминават сигурно с 200, пък не съм забелязал катаджиите да ги спират много-много. И трето, по 95% от пътищата на България трудно може да се вдигне повече от 100, освен ако не си с крадена кола.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  16. 16 Профил на АБПФК
    АБПФК
    Рейтинг: 2236 Неутрално

    [quote#13:"Omnis Omnibus"]Само туй ставаше! [/quote]
    ни ЛИПСВА!

    ☭ "Если у вас начинается дрожь негодования при каждой несправедливости, то вы мой товарищ" ☭ — Эрнесто Че Гевара ✭ http://youtu.be/EC58ZjzejL0
  17. 17 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 998 Неутрално

    Идеята е ок. Но, трябва да има и минимална задължителна скорост за магистралите, изсискаванята за колите (прегледи, гуми и тн) трябва наистина да се спазват. За новите коли е ок, но за неподдържаните е опасно.
    Освен това магистралите ни плачат за ремонт. В тая връзка какво стана с прослувутия ремонт от Траянови врати до Пазарджик и Пловдив Чирпан в двете посоки?

  18. 18 Профил на rosen
    rosen
    Рейтинг: 616 Неутрално

    А бре хора дали скоро сте пътували по магистрала?!? Масово се кара със 150-160. А добрите коли си отиват са си на 170-180. Не го ли виждате? Бъдете обективни. Това е като ограничението 50 за населените места, не се спазва от80 процента от водачите

    Свободата е на върха на копието...
  19. 19 Профил на stefanova
    stefanova
    Рейтинг: 498 Разстроено

    Правителството да престане да работи на принципа на първосигналната система т.е да ми скимне нещо - да го кажем,а после 100 пъти да го променим!!!Решавайте комплекно нещата ,като отчитате много фактори - за и против!

    stefanova
  20. 20 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Весело

    Предполагам, че с толкова се движи кортежа, та затова и тази безсмислена промяна. Гузна съвест нек'ва
    А иначе, като знам състоянието на автопарка използван от матряла, "обут" основно с гуми втора употреба, сменящи основни ходови елементи "чак като се счупи", разумно би следвало да се помисли даже за намаляване на скоростта ))) Интересно ми е, как ще карам със 140 на магистралато около Пловдив?

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  21. 21 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2807 Неутрално

    "Който иска - да си кара със 110-120 км..." - всичко ББ втасал, само с километрите не дорасъл. Дори на фотографията личат недоизпипани неща, а на коя БГ магистрала всичко и е наред? Толкова ИЗЛИШНА енергия за спорове на експерти...

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  22. 22 Профил на pora
    pora
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Идеята е добра и аз я подкрепям, но много по-удачно би било да се премахнат безумните ограничния от 40, 60, 70 и т.н от първокласните пътища!

  23. 23 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 580 Неутрално

    Според мен това е безсмислена промяна - при положение, че имаме 200км магистрали, повишаването на разрешената скорост с 10 км/ч няма да промени с нищо скоростта на придвижване. Ако искат да ускорят пътуванията да махнат хранилките на полицаите и на четири лентовите скоростни пътища да им вдигнат скоростта на 100-110, така че наистина да има причина да им се казва скоростни. И на такива пътища да не им се ограничава до 50 скоростта, когато преминават през населено място. Ама естествено там КАТ глобява, а на магистралата колко хора карат с над 140...

  24. 24 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 498 Весело

    аз не знам за какви магистрали се говори .
    къде са тези магистрали?!!!
    има една лента която бива от време на време а дясната не става за каране изобщо.
    да направят магистрали ако правят и да вдигат скороста колкото искат.
    но при сегашното положение така наречените магистрали са един селски път и нищо повече.
    иначе и сега се кара на места където асфалта е добър и с 200.

  25. 25 Профил на Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Сега ще ме нацъкате с минуси, но смятам, че шофьорите в БГ нямат културата и възпитанието да карат със скорости повече от 120. С това визирам джентълменското отношение при каране. Впечатлението ми е, че всеки гледа да превари всеки, и да се докаже какъв бабит е на пътя, като дори не му минава през главата да намали и да даде път на другия. Да не говорим за техническото състояние на повечето коли и за състоянието на пътищата.

  26. 26 Профил на Петко
    Петко
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Съгласен съм, но като си пооправят магистралите. Има няколко отсечки, където и с позволените 130 не може да се кара безопасно и комфортно.

    Damnant quod non intellegunt.
  27. 27 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#0:""]...по правилник превишение на скоростта с 9 километра над разрешеното не се наказва, т.е. всеки ще може да шофира със 149 километра в час...[/quote]
    ...а който кара например със 100 км/ч, го спират и го подлагат на кръстосан разпит къде се прокрадва
    Ще има ли държавна поръчка за нови табели, значи, или ще лепим фолио на досегашните по кризисному?

    П.П. А колко ли ни остава до "минимална" скорост? Да си спомним:

    ...— А наблюдавали ли сте някога реактивните автомобили, които препускат по булевардите?
    — Сменяте темата!
    — Понякога си мисля, че шофьорите не знаят какво е трева или какво са цветя, защото никога не ги виждат добре — каза тя. — Ако покажеш на шофьор зелено петно, той ще ти каже: „О, да, това е трева!“ Ако му покажеш розово петно — това е градина с рози. Белите петна са къщи. Кафявите петна са крави. Чичо ми веднъж карал бавно колата си по една магистрала. Карал я с четирийсет мили в час и го прибрали за два дни в затвора. Това не е ли смешно и едновременно тъжно?
    — Мислите за твърде много неща — неловко каза Монтег.
    — Рядко гледам телевизионните предавания и рядко ходя на автомобилни състезания или пък в увеселителни паркове. Така че, струва ми се, остава ми много време за глупави мисли. Виждали ли сте някога седемдесетметровите реклами край шосето извън града? Знаете ли, че едно време те са били само седемметрови? Но колите започнали толкова бързо да прелитат край тях, че нарочно направили рекламите по-големи, за да могат шофьорите да ги прочитат.
    — Не знаех това. — Монтег рязко се изсмя.
    — Обзалагам се, че зная и нещо друго, което вие не знаете. Сутрин по тревата има роса.
    В момента не можа да си спомни дали знае това, или не и доста се ядоса.
    — А ако погледнете нагоре — тя вдигна глава към небето, — на луната има човек.
    Той отдавна не бе поглеждал към луната.

    ...откритата кола, която Милдред караше през града със скорост сто мили в час; той й крещеше и тя му крещеше, и двамата се опитваха да се чуят какво си казват, но чуваха само воя на колата. „Поне се придържай към минималната скорост!“ — крещеше той. „Какво?“ — викаше тя. „Дръж я поне на петдесет и пет мили!“ — крещеше той. „Какво?“ — викаше тя. „Скоростта!“ — крещеше той. А тя натискаше педала на сто и пет мили в час и му отнемаше дъха.

    ...Организирайте, организирайте, свръхорганизирайте свръх-свръхспортни забавления. Повече картинки в книгите. Повече рисунки. Мозъкът се храни все по-малко и по-малко. Настъпва глад. Пътищата се задръстват от тълпи, които отиват някъде, някъде, някъде, никъде. Бежанци с коли. Градовете се превръщат в мотели, хората се носят като номадски орди от място на място, следват фазите на луната и тази вечер спят в стаята, в която ти си спал днес на обяд, а аз — миналата нощ.

    ...Затова дайте ни клубове, увеселения, акробати и фокусници, авантюристи, реактивни коли, мотоциклети-хеликоптери, порнография и наркотици, давайте ни все повече и повече от всичко, което има връзка с автоматичните рефлекси. И ако фабулата е лоша, ако във филма не се казва нищо, ако артистите са бездарни, инжектирай ме с оглушителна електронна музика. Тогава ще имам чувството, че реагирам на пиесата, а всъщност това ще бъде само реакция на органите на осезанието ми към вибрацията. Но аз пет пари не давам, търся само да се забавлявам.

    ...— Но тази вечер ти все пак ще отидеш на работа, нали? — каза Милдред.
    — Още не съм решил. Мъчи ме някакво ужасно чувство. Иска ми се да мачкам и да унищожавам.
    — Иди, вземи колата.
    — Не, благодаря.
    — Ключовете за колата са на нощното шкафче. Когато изпадна в такова състояние, обичам да карам бързо. Вдигам около 95 мили в час и се чувствувам прекрасно. Понякога шофирам цяла нощ и се връщам вкъщи, без дори ти да разбереш. Много е приятно да излезеш извън града. Смазваш зайци, понякога и кучета. Иди, вземи колата!
    ...

  28. 28 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 498 Весело

    До коментар [#23] от "ugi":

    от софия до бургас може да видиш не повече от 10 коли да карат здраво над 120 . останалите носят душа под наем.

  29. 29 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 694 Неутрално

    Според мен първо трябва да почнат да глобяват поне 25% от хората каращи с над 130 км. Когато това стане практика - тогава ако искат и на 150 да я вдигнат.

    На г-жа министърката препоръчвам да си отвори учебника по физика (за 8-ми клас струва ми се) и да си преговори формулата за челно съпротивление при движение във флуид. За по-мързеливите - малко статистика от бордовият комп. на 3-годишна тойота: при движение с 90км/ч - 5,1 л/100км; 120км/ч - 8,5 л/100 км; при 140км/ч - 11л/100км;

    При лекотоварните автомобили коефициента на челно съпротивлени е още по-голям, т.е увеличението в консумацията на гориво е още по голямо, т.е. ще се увеличи замърсяването на околната среда - а не да се намали.

    От горното си правя извода, че министърката или лъже съзнателно или не може да смята. Мен като избирател и двете не ме устройват!

    Моралът не е порок!
  30. 30 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    Ако вдигнат горната граница до 140км/ч, която ще е 150 на практика , трябва да вдигнат и долната граница, която сега е 50км/ч. Много по-опасно от високата скорост е да има голяма разлика в скоростта, особено когато движението е само в две ленти (третата е аварийна).

  31. 31 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 498 Неутрално

    не е по темата но искам на бойко да му благодаря за спортна зала армеец!
    ни има паркинги ни има нищо.
    при всяко по голямо събитие се паркира кой където може и е ад за всички които минават или живеят наблизо.
    трябва нещо да направи общината по този въпрос!

  32. 32 Профил на Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Рейтинг: 672 Весело

    До коментар [#4] от "Станишко":

    Недей, че веднага ще ти дадат за пример неограничените скорости в Германия. Ама колко ли знаят, че не е съвсем така.

  33. 33 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#18] от "rosen": Ако погледнем какви са глобите, излиза, че цялата еквилибристика е заради тези, които масово карат със 150 - 160 км/ч. Да им намалят официално глобите с 50 лева!
    С 10 km/h 20 лв.
    От 11 до 20km/h 50 лв.
    От 21 до 30 km/h 100 лв.
    От 31 до 40 km/h 150 лв.
    От 41 до 50 km/h 200 лв.
    Над 51 km/h 300 лв. И с по 50 лв. отгоре за всеки 5 км/ч отгоре

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  34. 34 Профил на taz
    taz
    Рейтинг: 506 Весело

    "Просто новите автомобили не могат да отидат да 5-6 скорост на тази магистрала и стоят катаджии и ги глобяват"!

    Господи, ние ли криво ти се молихме, ти ли криво ни разбра?

    I am mine
  35. 35 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Има логика но изключително и само на магистралите.
    Че то даже и зависи на кои магистрали.
    Струма, към Гърция е ок за таквиа скорости, също и Тракия накъм Пловдив, ама Хемус със 140 има участъци където с такава спокойно можеш да излетиш.
    И докато разглеждат - да вдигнат и ограничението за мотори че тия 100 км/ч сега са за никъде.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  36. 36 Профил на zliqhui
    zliqhui
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Другаря Стратиев да погледне за Италия и Полша ограниченията, поне за тях знам от ЕС, защото са променени от тази година. И чак тогава да са изказва. Е....и капацитетите и експертите.

  37. 37 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#30] от "BlueWater":

    на мен ми е интересно да видя повечето коли в завой дали ще останат на пътя със скорост от 140 км.
    половината ще излетят от пътя.

  38. 38 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 450 Гневно

    и за околната среда ще има добро влияние.

    това е министър....

  39. 39 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Те да махнат десетките безмислени ограничения от 60 покрай работещи и неработещи капанчета край пътя... на всяка псевдо-бензиностаниця - 60, на кръстовища с ускорителни и намалителни шлюзове и платна за завиване - пак 60.. е как да не се изнерви човек... ама нали ония с "хранилките" инак гладни ще умрат и ще трябва после, видиш ли, да работят и да правят нещо полезно за обществото..

    скоростта по магистралите не е проблем.. проблем средната скорост по главните пътища и дори удвоените такива..

  40. 40 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    принципно сега по тракия и хемус има такива неравности, че на места каране с над 90 си е опасно. А и магистрали с две ленти са си малко опасни по-принцип - в едната лента се мъкнат някои с по 80, в другата хвърчат някои с 200, просто пътуването се превръща в газ, бягне от връхлитащ джип, спирачки да не наденеш някой охлюв и после пак. Като се има предвид че по магистралите съм карал всевъзможни возила без ТИР, имам поглед върху ситуацията и от позицията на бързия, бавния, големия и малкия. Просто трета (средна) лента си е наложителна.
    И по междуградските пътища там където има 4 ленти може да се вдигне скоростта за леки коли и да се остави същата за камиони. А не както при Благоевград изпреварих ТИР със 130, защото той караше поне със 110, и през цялото време пушлявеше пред мен. Целта е да се даде възможност на леките коли да изпреварват камиони и автобуси, а не обратно. След Монтана ме е изпреварвал автобус със 120 поне, а там пътя си е двулентов селски.
    А на Боце кортежа от убийци два пъти ме е засичал в София.

    low riders team
  41. 41 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    По-добре е да се направят дискусии по темата "Движение с несъобразена скорост". Доста често тази квалификация присъства в анализите на ПТП-та, но какво всъщност означава? Означава, че някой полицай знае каква е "Съобразената" скорост, но не казва, докато не стане ПТП. Като загинат хората - хоп "Движение с несъобразена скорост". Задължение на полицията е да регулира движението на пътни превозни средства така, че да се изключат инциденти, мисля.

  42. 42 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 609 Весело

    Идеята е прекрасна , дано да стане

  43. 43 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#37] от "caliostro":

    говорим за пределна скорост, на завои се отнема газта. И всичко пак опира до задкормилното устройство

    low riders team
  44. 44 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#40] от "Comandante Marques":

    покрепям мнението ти . нещата са точно такива каквито си ги описал.
    сега е една лайнарщина.

  45. 45 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Аз съм за. Но без полицаи, а с камери. Който е със 160 - хилядарка а не 150 лв. Който кара с 60- 70 също глоба. И забрана за автомобили, които не могат да вдигнат спокойно 100-110, понеже тия са голяма опасност.

  46. 46 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#40] от "Comandante Marques":Някой да е карал по двулентова магистрала със 140 разрешени? Аз поне не съм, дори и в Германия

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  47. 47 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 498 Весело

    До коментар [#43] от "Comandante Marques":

    каква пределна скорост?!
    кара се като за последно.

  48. 48 Профил на Александър
    Александър
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Аз също съм ЗА увеличението ан скоростта - в крайна сметка който иска да кара със 120 км - нека си кара с токова...Но наистна преди да го направят това, трябва да се обърне внимание на състоянието н апетищата - СЪСТОЯНИЕТО НА МАГИСТРАЛА ТРАКИЯ В УЧАСТЪКА ОТ ТУНЕЛИТЕ "ТРАЯНОВИ ВРАТА" ДО ОТБИВКАТА ЗА ПАЗАРДЖИК Е ПЛАЧЕВНА И В ДВЕТЕ ПОСОКИ - ТАМ И 120 КМ /Ч Е ОПАСНО ДА СЕ ДВИЖИ ЧОВЕК!!!!!!!!

    АЗ
  49. 49 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 498 Весело

    До коментар [#46] от "ь":

    в германия мноооо сте изостанали нещо.
    кара се и над 200 с две ленти тук и сега.
    лудница е.

  50. 50 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#25] от "plumpschi":

    А ти карал ли си по английски магистрали?! Защо си мислиш, че там шофьорите са по-културни?!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  51. 51 Профил на outside
    outside
    Рейтинг: 731 Неутрално

    [quote#29:"dnk"]От горното си правя извода, че министърката или лъже съзнателно или не може да смята. Мен като избирател и двете не ме устройват![/quote]
    Ами аз паднах, като го прочетох изказването на г-жата, че при 140 автомобилите харчат по-малко. Поредно недоразумение на висока позиция...

  52. 52 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 523 Неутрално

    130км/ч сие прекрасна не натоварваща скорост за магистрала, както и 80км по между градски път. Нервите идват от малоумното и агресивно каране на някои шофьори- не казвам бързото, защото и бавното каране, ако е неразумно и не придвидимо също е опасно.

  53. 53 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#49] от "caliostro":

    Въпросът му бе за двулентова! В Германия това не се води магистрала, а скоростен път.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  54. 54 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#41] от "yavooor":

    според заптиетата, всичко е от несъобразена скорост и строго погледнато, са прави. Всяка скорост е несъобразена с нещо. Ако автомобилите не се движат, няма да има несъобразени скорости, ерго катастрофи. Тогава и от КАТ няма да има нужда и ще се увеличат редиците на чобаните в България.

    low riders team
  55. 55 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 838 Любопитно

    Тогава всеки такъв по-мощен автомобил трябва да има специално разрешително за движение с по-висока от допустимата скорост. Напълно безплатно да се издава.

    Но водачът на този тип МПС трябва да има подписани декларации от спътниците му, че знаят и споделят отговорността от изключението и са поели рисковете. При инцидент те да да носят същата наказателна отговорност както и водачът на

    "специалното" превозно средство. При возенето на пътници без декларации, водачът да бъде лишаван от правото си на управление на автомобили с "изключителни" права доживотно.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  56. 56 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    130 е много добра скорост. При дистанция на пътуване 200км разликата е 6-7мин. Като бързаш -тръгни по-рано!
    Писна ми от състезатели, които се състезават сами със себе си. Елате на писта "Дракон" да ви видя.

  57. 57 Профил на Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Рейтинг: 672 Весело

    До коментар [#46] от "ь":

    Ааа, има има. На някои им се е случвало ...

  58. 58 Профил на osa
    osa
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Ами тя, нашата магистрала е като второстепенен път. На места имаш чувството ,че се возиш на кораб в бурно море.

  59. 59 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Е как може да увеличаваш максималната скорост на тези горски пътеки, които наричат магистрали. На места и с 90 е опасно да се кара...

  60. 60 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1391 Весело

    Всъшност, само КАТ са против увеличението на скороста...отнема им се част от хранилката на пеликаните...

    الرجل الكبير
  61. 61 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 498 Неутрално

    До коментар [#51] от "outside":

    това е факт .
    важи обаче за по големите коли.
    има и друго.
    никой до сега не си е направил труда да изчисли колко повече гориво се харчи от това че караме на фарове половин година!
    в сащ са го смятали това.

  62. 62 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Вместо това що не вземат да помислят малоумните ограничения (хранилки за куки) от 130 на 60-70, които са през 200-300 метра на всеки надлез или отбивка.

  63. 63 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 523 Весело

    До коментар [#56] от "yavooor":

    Получаваш голям плюс от мен! Като видя някой 'състезател' по улиците, винаги се чудя защо не съм го виждал на Дракон или картинг Лаута, примерно. Отговора е прост- явно не могат да карат А по мои наблюдения тия които ходят да карат спортно на писта, никога не си позволяват това в градска среда!

  64. 64 Профил на Дразнител
    Дразнител
    Рейтинг: 616 Неутрално

    "Тя ще даде възможност наистина за по-бързо придвижване и за околната среда ще има добро влияние."

    И как по-точно ще се подобри екологията?! Разходът на гориво съществено се увеличава при скорости над 100 км/час. С около 15% на всеки 10км/час. Подобен закон би обслужвал предимно интересите на Лук Ойл и на мутрите, които няма да плащат глоби. По-добре да разкарат караулките и безумните знаци (40), които се появяват изневиделица по пътищата. Такива караулки, да ви кажа, в нормална европейска държава не съм видял. Ако някой е виждал - да каже къде.

    Жизнь или Life - избор има.
  65. 65 Профил на stile libero
    stile libero
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Е това ли е сега най-важния въпрос?? Цар е бат Бойко на маневрите за отвличане на вниманието. И овцете веднага юруш - правилно е, не е правилно

  66. 66 Профил на Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Рейтинг: 672 Неутрално

    До коментар [#50] от "tribiri":

    Ами лично не съм, но доколкото ми е известно, законите им и вградените чипове в асфалта едва позволяват такова надпреварване като в БГ.

  67. 67 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1391 Весело

    "Нека да си кажем истината: кой кара на магистралата със 120 км?"
    Това го бях пропуснал! Борисич, смело твърдя, че поне 80% карат с толкова, че и по-малко, включая и себе си! Също смело твърдя, че ти винаги караш с повече, по какъвто и път да се движиш! Кога ще погледнеш по-далеч от носа си?
    До коментар [#51] от "outside":
    Тази май не е "естествена" брюнетка Маскирала се е ))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  68. 68 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Нека и аз се включа, Като цяло одобрявам мярката, а и ако се направи читав контрол (а именно камери за средна скорост) промяната ще е надолу. Ако някой сега иска да кара с 300 на магистралата му трябва един ГПС и малко ПОИ свалени например от трапстер. Тоест сега всеки може да кара с колкото си иска с малкото неудобство да намаля тук там.
    Ако има камери в СФ, Пазарджик, Пловдив, Ст загора и в Бургас не знам как спортистите ще обяснят стигането си от софия до бургас за 2.5 часа (или примерно от пазарджик до пловдив за 10 мин). Тогава всички ще карат с 150. Сега някои карат с 130 а други с 220 което в същност е най-опасното.

  69. 69 Профил на Lady  Zeppelin
    Lady Zeppelin
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    И сега стават непрекъснато тежки катастрофи по магистралите, а доколкото знам магистралите са най-сигурните пътища. Не мога да си представя с каква скорост ще се кара, ако вдигнат максимума на 140 км/ч.
    Аз съм против.

    Je suis Charlie. Fluctuat nec mergitur.
  70. 70 Профил на принцът
    принцът
    Рейтинг: 561 Весело

    Ахахахахахаха,
    щяло да щади околната среда... ахахахаха
    Разхода на автомобила/100 се качва с увеличаването на скоростта = повече СО2 в атмосферата... как точно ще пощади околната среда... ахахахаха

    Другото... икономическия ефект от спестеното време е направо смехория... нали като си бил напрегнат да караш като бесен после ти трябва и повече време за релакс да си влезнеш в релсите... а да не говорим за безопасността....
    тъкмо намаляха труповете/година и сега пак ще се вдигнат.. неминуемо след като се кара по бързо повече хора ще мрат при инциденти а и повече инциденти ще има...
    ахахахахаха!!

    Светът не е толкова прост, колкото ни се иска.
  71. 71 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    До коментар [#67] от "ь":

    В грешка си. 80% карат с повече, включително и аз. А поне 20% от тези, каращи сега с над разрешената скорост ме изпреварват докато съм със около 150 км/ч сякаш съм спрял.
    Предполагам, че малко пътуваш и затова смяташ така. Има дни в които наистина е забележимо, че много хора се придържат около 120-те км/ч., но са изключение.

    Решението е добро, но трябва да има и радари за тези с над 150 км/ч.
    И нали знаеш, разрешени 140 км/ч. не значи, че нещо ще се промени. Просто хранилката на полицаите на някои места ще изчезне. Друго няма да се промени.
    Още нещо. Доколкото помня загиналите на магистрали за миналата година бяха много малко.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  72. 72 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 850 Неутрално

    Добре е- и сега всички карат със 140-150 там където пътят позволява.А ББ си кара и с 200-отдавна е известно ,че за НСО няма ограничения и при всяка катастрофа с тяхна кола е виновен по правило другия водач-те не грешат по закон.Може и да се направят бързи пътища немагистрали със 110.Но всичко това трябва да стане едновременно с оправянето на пътищата.По новите части на АМ Тракия караш и пееш.Но в старата част е кръпка до кръпка и даже 130 са прекалено много. Всички онези 30 и 40 които са останали като капан за шофьорите може да се махнат.Хубаво са го написали-това са хранилки за КАТадажии,а не ограничения.

  73. 73 Профил на Øϰϰå Çҩßё
    Øϰϰå Çҩßё
    Рейтинг: 664 Весело

    .. Да я Дигат тая скорост.. чак от експерти няма нужда, да се учат от челния опит на братска Европа по въпроса..

    иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общо
  74. 74 Профил на DoPe
    DoPe
    Рейтинг: 523 Неутрално

    Тиквата построи с наши пари 30км. магистрали и вече взе да вдига и максималната скорост...Иначе всички други проблеми на държава са решени.

  75. 75 Профил на ec
    ec
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Стига са занимавали обществото с глупости. Ако всеки, който превишаваше скоростта получаваше една чиститка под формата на солена глоба по пощата такива глупави теми изобщо нямаше да са на дневен ред.

  76. 76 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1402 Неутрално

    До коментар [#70] от "принцът":

    Колко смяташ са колите на магистралата, които НЕ са на пропан и метан?
    [quote#70:"принцът"]като си бил напрегнат да караш като бесен после ти трябва и повече време за релакс да си влезнеш в релсите[/quote]
    На магистрала карането на НОРМАЛЕН автомобил, а не голфче със 140, 150 км/час НЕ уморява изобщо.
    [quote#70:"принцът"]тъкмо намаляха труповете[/quote]
    На магистралите загиналите са изключително малко на брой.

    Не разбирам защо хора без опит се изказвате.
    Опит сега, не някога и не стажа зад волана.
    Става въпрос за магистрали.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  77. 77 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 948 Неутрално

    До коментар [#66] от "plumpschi":

    Абе нагледал съм се на такива изпреварвания от крайно дясно в крайно ляво, че съвсем се ошашкваш от обратния волан!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  78. 78 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1327 Любопитно

    Като вдигнат разрешената на 140, с колкото караме в момента така или иначе, средната скорост на водачите на магистралата ще стане 155.
    ПРОСТА АРИТМЕТИКА
    А със 155 и двадесетгодишни Астри става СТРАШНООО!!!

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  79. 79 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 498 Весело

    До коментар [#76] от "Росен":

    един път да ми хареса твое мнение мама му стара.

  80. 80 Профил на stdmv
    stdmv
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Да ви имам проблемите - 130/140?

    То магистрали няма! Тия дето ги има са парцал, ама вие спорете за чергата...

  81. 81 Профил на Алекс
    Алекс
    Рейтинг: 618 Неутрално

    До коментар [#2] от "кинти":

    +++ Още ги има!

    Само слабите се стремят към порядък. Силните владеят хаоса.
  82. 82 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1168 Неутрално

    90% от хората карат с умерена скорост, за да не повишават разхода на гориво. Има джигити, които си избиват комплексите постоянно. Демонстрацията на "вижте ме кой съм" да си я правят с хеликоптери, примерно - щом имат мангизи. Да си живеят в някакъв собствен свят, който не интересува нормалните хора. Не сме длъжни да търпим лекета, които опъват нервите на хората напълно безмислено по пътищата. Като ме изпревари някой с над 150-200 км, винаги си казвам: "тоя пък педал какво иска от живота". Спомням си тъжната картина на катастрофата с оня пич от Сленг - Дими /Бог да го прости/. Мотоциклетът му беше последен модел с всички екстри. Карал с пределна скорост. Мантинелата му беше отрязала крака като хирургичен нож. Заради един счупен амортисор. Това може да се случи всекиму, който "търси адреналин".

  83. 83 Профил на Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Рейтинг: 672 Весело

    "Министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова обоснова предложението така: "Първо - това са десет километра увеличение, то е само за лекотоварните, особено с новия клас автомобили тази скорост почти не се усеща. "

    Калинки малинки ловят снежинки!

  84. 84 Профил на customize
    customize
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Бойко Борисов, при пуск на отсечка от транс - пернишката магистрала, се похвали, че сме купили за 300,000 евро акселерометър- джип с машинка която изследва неравностите и сертифицира магистрали и пътища, магистрали ли са или дупки с асфалт.

    Нека първо видим колко км са магистрали и колко "магистрали". Т.е. обективно оценяне на пътната мрежа и после ограниченията.

  85. 85 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 911 Неутрално

    До коментар [#63] от "DoPe":
    Позволяват си, знаем ги. После почват да говорят по форумите RIP, много свестен човек беше.
    Нямаме нужната култура при каране. Не може да изпреварвам в лява лента със 140 и да се излети някакъв зад мен да ме натиска и присветва. Изчакай и ще се прибера, г-н Простак. Не аз съм нарушителят.
    Ако вдигнат скоростта според мен няма да променим нищо. Да вземат да разрешат по-висока, например 110, по пътя след Перник към Долна Диканя, а не да храним полицаите там заради безумните 90. Има и още доста такива примери.

  86. 86 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 850 Неутрално

    И аз карам постоянно с 110-120 но никога повече,защото ми се вдига доста разхода- при тази скорост колата върви перфектно и бързо и икономично.Добре е ,да го няма ограничението-ако бързаш много може и със 150-160,ако не бързаш карай с 90-100 на супер икономичен режим -изборът да е твой ,а не на някой чиновник.Германците се познавали по това,че стъпят ли на магистрала веднага отиват на 180-така казва братовчед ми.С толкова карат и малките и големите коли.Не знам да са се избили.

  87. 87 Профил на mtsvetanov
    mtsvetanov
    Рейтинг: 481 Неутрално

    1. Борисов, започна и да закрива магистрали. На Хемус малко след София, табелката "90 за следвашите 10 км" си означава, че 10 км магистрала са закрити (мисля че имаше и табела "край на магистрала)". Плюс десетките 70/90 ограничения, които следват... Естествено това никой не го говори.
    2. От София до Правец не бих карал с 140, дори да е разрешено, пътя е отвратителен...
    3. Моите наблюдения (основно по Хемус) са че 70-80% от автомобилите се движат с до 120! Дори където пътя е хубав, може би пестят гориво, не знам.
    4. АБСОЛЮТНО подкрепям 100 на първокласните пътища, там има нужда от повишение!!! 130 си е съвсем добре за магистралита, въобще не е ниско дори сравнено с Европа/САЩ.

  88. 88 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#7] от "Black Dragon":

    Добре си за 140,ама като ме цапне6 и убиеш....за къде сте се разбързали,за 100 км спестяваш като време 5- 6 минути,за 500 км,колкото ще бъде най-дългата магистрала-спестява6 30 минути и кво ще свършиш за тез 30 минути-полата на жена си няма да можеш да вдигнеш,много проЗд народ сме.

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  89. 89 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 1391 Весело

    Крайно време е да забранят на руските соц. возила както на каруците да карат по магистралите...те са една от причините за задръствания и катастрофи...

    الرجل الكبير
  90. 90 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2114 Неутрално

    До коментар [#12] от "ogiigo":

    А и колите не са като хората. Новите коли не могат да включат на 5-6 скорост по магистралата, ако е вярно то моят опел е доста по-добра кола от новите, защото и при 90 мога да карам на 5-а. Само, че има ли информация, колко нови коли и колко стари се движат в България. И има ли в предвид, че новите коли много по-бързо се амортизират по българските пътища? А увеличението на спирачния път?
    Според мен българските шофьори трябва да се санкционират ефективно за превишена скорост, а не да се стимулират да, каквото на практика е предложението на Борисов. Както каза някой по-горе да няма ограничения хранилки, но да има сериозен контрол на наистина опасни участъци.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  91. 91 Профил на Sioux
    Sioux
    Рейтинг: 782 Любопитно

    "Секретарят на държавно-обществената комисия по безопасността на движението Алекси Кесяков напомни, че превишената скорост е един от факторите, които най-често водят до загуба на контрол над автобомила."

    Първо, не е "превишената" скорост, а несъобразената с пътните условия. И второ - да, наистина това казва статистиката, но да не забравяме как се изготвя тази статистика - реално КАТ може да си измие ръцете за абсолютно всяка катастрофа с тази "скорост, несъобразена с пътните условия", вкл. дупки, лоша или липсваща маркировка и т.н.

  92. 92 Профил на Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Böse plumpschi/ w ban do 06.01
    Рейтинг: 672 Весело

    До коментар [#77] от "tribiri":

    Е, спокойно де! Това го има навсякъде. Зависи как се изпреварва. В Германия например при задръстване, което си е класика, понякога се налага ако скочиш от 150-160 в задръстване. На мен ми се е случвало да го правя за да не се забия в този пред мен. Но трябва много да се внимава, за да не те отнесе този до теб.

  93. 93 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#86] от "dolna4erti4ka":

    германците наистина карат с толкова,та затова като стане верижна катастрофа при тях ,няколко десетки са ударените автомобили и пострадалите в тях,а пък какви са им автомобилите...а нашия автопарк е от автомобили на преклонна възраст,а да не се отваря и дума за това как се взима ве4е книжка в Бг....

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  94. 94 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 893 Весело

    "Нека да си кажем истината: кой кара на магистралата със 120 км? Просто новите автомобили не могат да отидат да 5-6 скорост на тази магистрала и стоят катаджии и ги глобяват", заяви вече Борисов. "140 км/ч е една прилична и икономична скорост за модерните автомобили.
    От тази брилянтна мисъл могат да се направи единственият извод:
    По магистралите се движат единствено и само НОВИ автомобили,поради което всички надвишават скоростта.
    Затова по-добре е да забрани със Закон използването на магистралите от всички стари коли,без 6-та предавка.
    Така ще се разкарат всички плебеи с 10-20 годишни трошки,и гарантирано няма да предизвикат проишествия с кортежа на властта.

  95. 95 Профил на snafuracer
    snafuracer
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Абсолютно безмислена тема - губене на време.
    Първо - 140 км/ч далеч не е икономична скорост - 90 или 100 - по-скоро.
    Второ - нямаме пътища за такива скорости. Да се фокусират основно върху това.
    Трето - И сега си има идиоти, които хвърчат по всевъзможни пътища.
    Четвърто - хората умират от глад, те тръгнали максималната скорост да оправят.
    За сведение - в Испания я намаляват от 120 на 110 - това не е проблемна скорост за една пет или шест-степенна скоростна кутия, за да достигне максимална предавка, и оттам най-голяма икономия.

  96. 96 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1402 Весело

    До коментар [#79] от "caliostro":

    Във всеки човек има нещо хубаво. Просто трябва добре да се търси .

    Обаче и по-рано изказалите се имат право. Магистралите трябва да са с минимум три ленти за да може да има лента и за бавните.

    Трябва и да има ограничение "задължителна минимална скорост". Такъв знак съм виждал като дете в Луковит и никога след това. Не може да искаш да си каркаш по магистрала и да се мъкнеш със 70 км/ч.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  97. 97 Профил на Trayan
    Trayan
    Рейтинг: 792 Неутрално

    Абсолютно МАЛОУМНА управленска идея. Защо ли?
    Защото:
    1. 130 км/ч е ограничението в цяла Европа с изключение на някои участъци в Германия;
    2. Качеството на магистралите ни е под всякаква критика и нямаме магистрала с 3 ленти за движение в посока;
    3. Средната възраст на автопарка ни е над 10 години и повече от половината шофьори карат с гуми втора употреба;
    4. Икономичността (и съответно пазенето на околната среда) е обратно пропорционално на скоростта. Най-икономичната скорост е 80 км/ч, при скорости над 110 км/ч разходът на гориво драстично нараства;
    5. Шофьорите ни са неподготвени за шофиране по магистрали, защото те са изключителна рядкост у нас.

  98. 98
    saseff
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  99. 99 Профил на Carrie Bradshaw
    Carrie Bradshaw
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Първо да направят магистралите и да оправят съществуващите дупки, а чак тогава ако искат да вдигат скоростта. Много е необмислено, както и всичко останало на Бойко.

    Carrie Bradshaw
  100. 100 Профил на caliostro
    caliostro
    Рейтинг: 498 Весело

    До коментар [#94] от "нервна":

    разби ме с тази 6 предавка направо.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK