
© Юлия Лазарова
Дали, кога и кои влакове ще се движат днес остава неясно, въпреки решението на ръководството на БДЖ да възстанови разписанието на 166 влака, които бяха спрени от движение в интервала от 8 до 16 часа заради финансовите загуби от продължителната стачка на работещите в железниците.
Днес от ръководството на компанията твърдят, че влаковете се движат по разписание. "Служителите на БДЖ са влезли в работен ритъм и са се отзовали на призива на ръководството - съвестно да извършват своите задължения и да не се нарушава нормалният график на движение на влаковете", са казали от пресцентъра на дружеството пред агенция "Фокус".
Според тях е възстановено движението на Централна гара в София, единствено на гара Волуяк все още водят преговори да се пуснат влаковете.
В същото време синдикатите и днес потвърдиха, че продължават стачката в железниците, независимо от това колко работници ще се включат в нея. Днес ще е 23-тият ден от началото й. От синдикалната организация не можеха да уточнят колко влака няма да се движат. "Стачкуването е индивидуално, който отива на работа решава в момента дали ще стачкува или няма да стачкува" - така председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев отговори на въпрос колко служителя на БДЖ ще се включат в протестите днес.
Вчера в "Пътнически превози" стачкуваха 9 служители в цялата страна по информация на ръководството на компанията.
"Не мога да съм сигурен кои влакове ще потеглят, кои не, и докъде ще стигнат. Може да се окаже, че точно там, където има пътници, синдикатите спират влака" - това каза пред БНР и изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев. Той допълни, че не разбира какво продължават да искат протестиращите, по думите му исканията на синдикатите са постигнати.
Днес ще продължат преговорите между ръководството на холдинга и синдикатите по новия колективен трудов договор в БДЖ "Пътнически превози". Ден по рано беше подписан колективния трудов договор в "БДЖ - Товарни превози".
Междувременно 1038 служители приеха да напуснат компанията срещу шест брутни работни заплати. Планът за модернизация на компанията предвижда да бъдат освободени 2000 души.