БДЖ възстанови движението на 166 влака, стачката обаче продължава

БДЖ възстанови движението на 166 влака, стачката обаче продължава

© Юлия Лазарова



Дали, кога и кои влакове ще се движат днес остава неясно, въпреки решението на ръководството на БДЖ да възстанови разписанието на 166 влака, които бяха спрени от движение в интервала от 8 до 16 часа заради финансовите загуби от продължителната стачка на работещите в железниците.


Днес от ръководството на компанията твърдят, че влаковете се движат по разписание. "Служителите на БДЖ са влезли в работен ритъм и са се отзовали на призива на ръководството - съвестно да извършват своите задължения и да не се нарушава нормалният график на движение на влаковете", са казали от пресцентъра на дружеството пред агенция "Фокус".


Според тях е възстановено движението на Централна гара в София, единствено на гара Волуяк все още водят преговори да се пуснат влаковете.




В същото време синдикатите и днес потвърдиха, че продължават стачката в железниците, независимо от това колко работници ще се включат в нея. Днес ще е 23-тият ден от началото й. От синдикалната организация не можеха да уточнят колко влака няма да се движат. "Стачкуването е индивидуално, който отива на работа решава в момента дали ще стачкува или няма да стачкува" - така председателят на Синдиката на железничарите към КНСБ Петър Бунев отговори на въпрос колко служителя на БДЖ ще се включат в протестите днес.


Вчера в "Пътнически превози" стачкуваха 9  служители в цялата страна по информация на ръководството на компанията.


"Не мога да съм сигурен кои влакове ще потеглят, кои не, и докъде ще стигнат. Може да се окаже, че точно там, където има пътници, синдикатите спират влака" - това каза пред БНР и изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев. Той допълни, че не разбира какво продължават да искат протестиращите, по думите му исканията на синдикатите са постигнати.


Днес ще продължат преговорите между ръководството на холдинга и синдикатите по новия колективен трудов договор в БДЖ "Пътнически превози". Ден по рано беше подписан колективния трудов договор в "БДЖ - Товарни превози".


Междувременно 1038 служители приеха да напуснат компанията срещу шест брутни работни заплати. Планът за модернизация на компанията предвижда да бъдат освободени 2000 души.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (28)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 4i_ta_tel
    4i_ta_tel
    Рейтинг: 541 Неутрално

    "В същото време синдикатите и днес потвърдиха, че продължават стачката в железниците, независимо от това колко работници ще се включат в нея."

    От днес нататък ще стачкува само Бунев, до пълната победа на.....

  2. 2 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    [quote#1:"4i_ta_tel"]"В същото време синдикатите и днес потвърдиха, че продължават стачката в железниците, независимо от това колко работници ще се включат в нея." [/quote]


    УРАААААААААА!

    Дтачкуват всички органи на Тренчев!ВСИЧКИ!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  3. 3 Профил на Eisbär
    Eisbär
    Рейтинг: 981 Неутрално

    това не е стачка а трагикомедия.

  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Изключително не адекватно управление. Като се почне от Бойко Борисов та до последния назначен от него да риформира нещо. Преди няколко дни Цветанов не разбираше, защо протестират полицаите, онзи ден на онзи болниците му бяха много, сега и директора на БДЖ не разбира какво продължават да искат протестиращите. Ами то стана ясно, че в час няма да влезете, ама поне за голямото междучасие идвайте, все нещо ще научите.

  5. 5 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2679 Разстроено

    "...че не разбира какво продължават да искат протестиращите..." - голямото надлъгване между "преговарящите" води до такива ситуации, така че накрая не "хитрушковците", а ПЪТНИЦИТЕ ще са за никъде.

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  6. 6 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Тоя тъпанар Недев какво не разбира? Хората искат да се подпише нов колективен договор при същите условия от 2009 г. и да не им се намаляват социалните придобивки. Толкова ли е неразбираемо? Не искат и да има съкращения на работници.
    Защото тия, дето са приели доброволно да напуснат, всъщност го правят доброЗорно. Ако не подпишат, че са съгласни да напуснат, пак ще ги съкратят, но няма да им дадат 6 заплати. Затова хората са принудени да подписват, за да вземат някой лев и да не останат без пари посред зима.

    Аман от гербери неразбирачи! Изумявам се, като си помисля как така народът се излъга в тия тъпанари и некадърници!

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  7. 7 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Tия кърлежи са доста смешни.
    Протеста им се лиши от основания, исканията им се превърнаха в претенции на едно малко дете тропащо с крак недоволно по пода.
    И вместо да се засрамят и да си идат в къщи и да траят по-ниски от тревата, по тихи от водата че да не ги разкарат от работните им места, както между другото би трябвало - те видиш ли, стачкували. Смешници

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  8. 8 Профил на 4i_ta_tel
    4i_ta_tel
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#6] от "red_rose":

    А разходите за тия придобивки с какви пари ще се плащат? С нашите пари от данъците ли ?

  9. 9 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#8] от "4i_ta_tel":

    Разходите за тези придобивки могат да се плащат от приходите на товарните превози и няма да се плащат от твоите данъци. Обаче нещо не те виждам да протестираш против продажбата на товарните превози.
    Двойни стандарти а....

  10. 10 Профил на 4i_ta_tel
    4i_ta_tel
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#9] от "ven11":

    Естествено, че няма да протестирам ! Мисля, че и товарни, и пътнически превози трябва да се приватизират ! До тогава ще си останат само хранилка за хрантутници.

  11. 11 Профил на 4i_ta_tel
    4i_ta_tel
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#9] от "ven11":

    И ако товарни превози са на печалба, тя трябва да отива в бюджета, а не за издръжка на хранилката.

  12. 12 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    До коментар [#10] от "4i_ta_tel":

    БРАВО!+++++++++++++

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  13. 13 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1990 Неутрално

    До коментар [#11] от "4i_ta_tel":

    ПАК БРАВО!++++++++++++++

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  14. 14 Профил на red_rose
    red_rose
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    До коментар [#8] от "4i_ta_tel":

    Това е отделен въпрос.
    Ставаше дума в статията, че Недев не разбирал какво искат стачкуващите. Е, аз му го написах.

    Не знам, но си мисля, че от тази железница само крадоха 20 години, без да се вложи и един лев за модернизация, за нови локомотиви и вагони, като изключим ония мотриски, дето са абсолютно ненужни. И то крадоха на едро, горе по върховете, не толкова обикновените работници. Вярно, имало е и такива, дето са крали нафта или железа примерно, но всички ги хванаха и уволниха, а някой от ония управляващи да е бил уволнен и влязъл в затвора?
    Дето им липсват 1000 вагона - да не са ги откраднали работниците? Май ги изнесоха в Сърбия по време на югоембаргото, а после така и не ги върнаха.
    Та, ей затова сме плащали данъци 20 години - за тоталната разсипия и кражба на БДЖ, затова сега ножът опря у кокала. Обаче ще го отнесат най-невинните - обикновените работници.

    Това, че ти се свидят придобивките на железничарите, означава, че изобщо не знаеш нищо за тяхната професия. Не се притеснявай, не са чак толкова много. Все пак, една тъпа секретарка в София взема двойно по-голяма заплата от един железничар. Хайде да не сравнявам каква работа върши тя и каква железничаря.

    Да пишеш на български с латиница е като да пишеш с лайна по стената - чете се, но не е красиво!
  15. 15 Профил на gabriella.m
    gabriella.m
    Рейтинг: 381 Весело

    "Междувременно 1038 служители приеха да напуснат компанията срещу шест брутни работни заплати. Планът за модернизация на компанията предвижда да бъдат освободени 2000 души."
    Ето това е модернизация, дами и господа - така се модернизира нашата държава - оставяйки хиляди без хляб. Естествено, че ИМА смисъл от стачката. Не просто има смисъл, а всички трябва да се вдигнем на една масова стачка по редица причини. А не да си траем, да сме "по-тихи от водата", както някой се изрази в горните коментари, и после да се оплакваме в личния си живот колко ни е тежко и как никога няма да догоним Запада. Запада си защитава интересите и хората, а ние вместо да застанем зад нашите съграждани и да изразим активна гражданска позиция, ги обвиняваме за смелостта им да се опълчат на ОРГАНИЗИРАНАТА анархия, която цари.

  16. 16 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#10] от "4i_ta_tel":

    Дали можеш да покажеш поне една часта железница в Европа която да оперира като национална компания.
    Иначе частната инициатива е добра, но не в този случай. Няма нужда да откриваме топлата вода.

  17. 17 Профил на Читателят
    Читателят
    Рейтинг: 480 Неутрално

    БДЖ загубиха доверие.
    Дори и това, което досега имаха.
    Не ми е ясно как ще го възстановяват, но с тези си действия поеха пътя към фалита.
    За мен е виновно ръководството за некадърното си управление и липсата на всякакви переспективи.
    А това че синдикатите си играят някаква тяхна си игра - нищо ново под слънцето в България.

    Попътен вятър в главите!
  18. 18 Профил на 4i_ta_tel
    4i_ta_tel
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#14] от "red_rose":

    Краде се от държавното ! Затова пълна приватизация! Който може нека краде от частната компания. Който може нека взема заплата без да работи в частната компания. И т.н.

  19. 19 Профил на 4i_ta_tel
    4i_ta_tel
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#16] от "ven11":

    Държавното БДЖ е фактически фалирало, така че ще се наложи да "открием топлата вода".

  20. 20 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 914 Неутрално

    Това май беше последния гърч на БГ синдикалното движение в този му вид!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  21. 21 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#19] от "4i_ta_tel":

    Е ми при такова ръководство как няма да фалира....

  22. 22 Профил на mik2
    mik2
    Рейтинг: 1125 Неутрално

    Досрамя ги. Смяраха да спрат всички влакове, но идва нова година, няма как.. Имат поръчка да фалират по-бързо железницата, за да се продаде евтино. Май ще стане като пощите. Хванаха ги в "крачка" и позатихнаха.

  23. 23 Профил на 4i_ta_tel
    4i_ta_tel
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#21:"ven11"]Е ми при такова ръководство как няма да фалира....[/quote]

    Съгласен си, че е фалирала, но въпреки това да си запазят придобивките, да продължават да получават заплати , нищо, че няма какво да работят. Да си остане целия личен състав. А ние будалите ще ги издържаме чрез данъците си! Няма да стане.

  24. 24 Профил на morbo
    morbo
    Рейтинг: 381 Неутрално

    щом и хората в БДЖ ги нарекоха хрантутници, чакам и за миньорите да се обяви, че цял живот работят на сянка и после искат да се пенсионират млади...

  25. 25 Профил на ven11
    ven11
    Рейтинг: 425 Неутрално

    До коментар [#23] от "4i_ta_tel":

    Изобщо не си наясно защо железниците са в това полжение. След 20-на години крадене от страна на всякакви партиини кадри назначавани за управители на БДЖ е логично железиците да са във фалит. Нито синикатите нито обикновенните работници могат да източат БДЖ така както шефовете. Ако не можеш да схванеш това...

  26. 26 Профил на Ekaterina Subeva
    Ekaterina Subeva
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#6] от "red_rose":

    "Хората искат да се подпише нов колективен договор при същите условия от 2009 г. и да не им се намаляват социалните придобивки. Толкова ли е неразбираемо? Не искат и да има съкращения на работници. " .... Това е нагло! И сега, ако ми обясниш кой ще плаща за т.н. социални придобивки, кой ще продължи да плаща загубите, които трупа БДЖ? Аз не искам. Работя в частна фирма и ние нямаме КТД. Борим се за всяка поръчка, работим като луди, пестим всяка стотинка, за да вземем заплатите си. Време е и вие от БДЖ да приключите със социализма. Ако бяхте частна фирма - не ме касае! Този филм вече го гледахме с Кремиковци. Съкрашавали са ме 2 пъти. Трудно е, но живота продължава!

  27. 27 Профил на 4i_ta_tel
    4i_ta_tel
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#25] от "ven11":

    Напротив, на ясно съм защо БДЖ е в това състояние. И докато не бъде приватизирана, състоянието и ще е все такова. Докато компанията е държавна, там ще се назначават партийни кадри, ще се краде и ще има разхищения. А когато бъде приватизирана също ще са нужни служители, но работещи, а хайлазите ще си търсят друга работа. Точно тия хайлази сега вдигат най-много шум.

  28. 28 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 648 Неутрално

    И целият този цирк само за да се продадат Товарни превози по "Предназначение"...
    Булгартабак се продаде по "предназначение" и без циркове.

    "We're not gonna take it! Anymore."




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK