Демокрацията в България става по-малко, показва изследване

Най-високо в България са били оценени изборните процеси и плурализмът -  9.17.

© Анелия Николова

Най-високо в България са били оценени изборните процеси и плурализмът -  9.17.



Проучване на Economist Intelligence Unit (EIU) постави България на 52-ро място по индекс на декомрацията измежду общо 167 държави, съобщи capital.bg. Държавата е поставена в групата на страните с "проблемна демокрация" с индекс 6.78 от при максимален резултат 10.


През всичките четири класации досега България постепенно влошава представянето си. През 2006 г. тя беше поставена на 49-то място с индекс 7.10, година по-късно отстъпва на 52-ра позиция с индекс 7.02, а през миналата вече е на 51-во място и индекс 6.84.


Класацията разпределя държавите в четири групи - пълни демокрации, проблемни демокрации, смесени режими и авторитарни режими. Най-демократични според EIU са Норвегия, Исландия, Дания, Швеция и Нова Зеландия, а в дъното на класацията са в Северна Корея, Чад, Туркменистан, Узбекистан и Мианма.




Според проучването близо половината от хората по света живеят в държави, в които има по-висока или по-ниска степен на демокрация, но само 11% от тях се радват на пълна демокрация. Около 2.6 млрд. от хората или близо 30% все още са под авторирарен режим, като по-голямата част живеят в Китай (141-во място).


България е в една група с Португалия (27-мо място, Франция (29-то), Италия (31-во), Гърция (32-ро). След нас в същата група са Хърватия (53-то място), Румъния - (59-то).


През 2011 г. най-високо в България са били оценени изборните процеси и плурализмът - 9.17, а също гражданските права - 8.53. Политическото участие е с оценка 6.11, функционирането на правителството - 5.71, а политическата култура получава най-малко точки - 4.38.

Ключови думи към статията:

Коментари (133)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вашето име
    Вашето име
    Рейтинг: 466 Неутрално
  2. 2 Профил на rakia_on
    rakia_on
    Рейтинг: 145 Неутрално

    Държавата е поставена в групата на страните с "проблемна демокрация" с индекс 6.78 от при максимален резултат 10.
    ====================
    Ако меката на демокрацията е САЩ,която е полицейска държава зна4и България трябва да е в 4елната тройка по демокрация.

  3. 3 Профил на _dan_
    _dan_
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Да, но демокраДцията в България става все повече.

  4. 4 Профил на HAGBARD
    HAGBARD
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Как така по- малко? Може ли да се измери количествено и каква е мерната единица?

  5. 5 Профил на kableshkov
    kableshkov
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Мафията си има държава...много е 52-ро място.

  6. 6 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 925 Любопитно

    През 2011 г. най-високо в България са били оценени изборните процеси и плурализмът - 9.17,
    Верно?Да не са оценявали работата на ЦИрК?

  7. 7 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1212 Весело

    И това е култово :
    .....постави България на 52-ро място по индекс на декомрацията измежду общо 167 държави, .....

    декомрация

  8. 8
    anonimen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  9. 9 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 638 Весело

    Добре, че не мерят културата и грамотността.

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  11. 11 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Демокрацията в България има фасаден характер. Зад фасадата няма закони, има тежка престъпност, свързана с разпределянето на "едни пари" - от контрабанда и "дробчета" за нашите хора...

  12. 12
    boby1945
    Рейтинг: 918 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  13. 13 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 918 Весело

    [quote#11:"dobrich"]Демокрацията в България има фасаден характер. [/quote] Протестанската демосрация въобще няма място в Ориента, на изток от Земун, просто загуба на време и ресурси (то и времето е ресурс м/ впрочем).....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  14. 14 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1141 Гневно

    "а политическата култура получава най-малко точки"

    Това категорично не е възможно при всичките налични професионалисти+дългата скамейка.

  15. 15 Профил на 3аНиЗа
    3аНиЗа
    Рейтинг: 2149 Любопитно

    "...досега България постепенно влошава представянето си..." - защо ли ТУК от ТЯХ никой не ВИЖДА?!? За признаване, не случайно грешката в текста е вярна: "индекс на декомрацията" - ОБЪРКВАЦИЯ голяма...

    Коментиране на анализираното, вече...
  16. 16 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1108 Неутрално

    Ами естествено, следа кото властта узурпираха некадърни мутро-милиционери, от две години живеем в Диктатурата на Лакея на Тодор Живков.

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  17. 17 Профил на slav_kazanlak
    slav_kazanlak
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Лично аз смятам, че почти не е имало демокрация в България.
    Старите комуняги които изкупиха с крадени пари от Държавата фирми, фабрики и прочие, си я карат както преди демокрацията. И като не си съгласен с тях и се почва- Ти знаеш ли кой/ коя съм аз? Ти знаеш ли че ако аз реша може да не си намериш работа в тоя град? И така на татък.
    Преди 3 години моята шефка мина на един сантиметър с колата си до мен, удари ми шамар затова, че си потърсих правата в инспекция по труда имах и свидетели колеги. Които после от полицията ми казаха, че били напуснали и си заминали по родните места. Вече три години полицията се мотае, а аз реших да се обърна към тях, а не да и натроша кофата понеже нали сме цивилизована страна, но май не сме. Каква демокрация какви пет лева?

  18. 18 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1551 Неутрално

    [quote#5:"kableshkov"]Мафията си има държава...много е 52-ро място.[/quote]

    Определено... А и не може друго да се очаква, след като "управлява" партията на чантаджиите, шофьорите, маркучите, мутрите и цялата друга клика, свързана с едни служби.
    А тези служби от своя страна си имат и отдел "мутри".

    Всички са оплетени като свински черва, и при отсъствието на ГРАЖДАНСКО ОБЩЕСТВО безконтролно си издигат една фасадна демокрация. Пусто мазилката се поолющва отвреме навреме и им лъска задника...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  19. 19 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4218 Неутрално

    До коментар [#14] от "Мария Антоанета":

    Има се предвид политическата култура на населението.
    Като се знае,че българинът разбира най-много от футбол,жени и политика-нещо бъркат, май!

  20. 20 Профил на boromy
    boromy
    Рейтинг: 581 Весело

    Гарантирано от ГЕРБ !
    Мутровизацията на България е 100 % ...
    Под "мъдрото" ръководство на партията на милиционерите упорито вървим към "светлото бъдеще" на Северна Корея, Чад, Туркменистан, Узбекистан и Мианма...

    ВСЯКО ПЛЕМЕ си заслужава УПРАВЛЕНИЕТО, КОЕТО ИМА !...

    ТУК СЪМ ! И ЩЕ БЪДА !... Милиционерщината няма да успее да ми запуши устата! Защото казвам ИСТИНАТА !!!
  21. 21 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    През 2011 г. най-високо в България са били оценени изборните процеси и плурализмът - 9.17, ::::))))))))))))))
    .....................
    Е , следващият път ще вземат предвид и ИЗБОРИТЕ през 2011 година и ..потъването ни надолу -ще продължи ::))))

    BIG AL
  22. 22 Профил на Dollar Akbar
    Dollar Akbar
    Рейтинг: 1432 Неутрално

    Разликата между "демокрация" и "организирана престъпност" е колкото между глаголите "имам" и "притежавам"

    In debt we trust
  23. 23 Профил на rakia_on
    rakia_on
    Рейтинг: 145 Неутрално

    Проучване на Economist Intelligence Unit (EIU) постави България на 52-ро място по индекс на декомрацията измежду общо 167 държави, съобщи capital.bg.
    ===============================
    Капитал,а защо сте пропуснали този факт?
    Давам ви го в превод,защото цитирате в България демокрацията се копира от САЩ,а и спонсорите ви са от САЩ ,за да пръскате 'демокрация' в промишлени коли4ества:/

    Сенатът на САЩ прие на 10. 12. законопроект, който ефективно слага край на Хартата за правата в Америка

    Salem-News.com

    Един зашеметяващ ход - Сенатът на САЩ прие законопроект, който ефективно слага край на Хартата за правата в Америка

    Този законопроект, прокаран късно през нощта, с гласуването 93 на 7, обявява САЩ за "бойно поле", в което американските военни сили могат да действат безнаказано, пренебрегвайки Posse Comitatus, като предоставя на военните безконтролното правомощие да арестуват, задържат, разпитват и дори да убиват американски граждани безнаказано.

    Той бе наречен най-предателският акт, който някога е потвърждаван в Сената, като езикът на законопроекта е умело подбран, с фината юридическа уловка, която внушава мисълта, че не се прилага за американците. Всъщност към края на законопроекта по същество се казва, че може да се прилага за американците "ако го искаме. "

    http://www.wired.com/dangerroom/2011/12/se...tary-detention/

    ==============

    списание ТЕЛЕГРАФ оскърбен от този законопроект пише:

    ... Нареждането за задържане да се използва неограничено в случаите на тероризъм не е само за чужденци. Това е смущаващо, защото два различни разделa на законопроекта изглежда да си противоречат един на друг, но в решението "Робърт Чесни - непартийна организация на военни задържани" от Университета на Тексас - гражданите на САЩ са включени в предоставянето на пълномощия за задържане. "

    Прокарването на този закон не е нищо друго, освен една открита декларация за война срещу американския народ от военния елит, свързан с властта. Това ще отприщи върху Америка всеобща военна диктатура, пълна с тайни арести, тайни затвори, незаконни разпити, неопределено задържане, без изобщо да има обвинение в престъпление, изтезания на американците и дори "легитимни убийства” на американски граждани и то точно върху на американска земя !

    Ако все още не сте се събудили за реалността на полицейската държава, за която сме ви предупредили, надявам се да осъзнаете, че времето ни бързо се изчерпва. След като това стане закон, вие нямате нито Първа поправка за свобода на словото, нито право да мълчите – нямате нищо.

    Прочетете червения сигнал на предупреждение за това бързо развитие на

    http://www.naturalnews.com/034291_SB_1867_...terror.html>

    ... и гледайте това интервю с Алекс Джоунс от InfoWars.com

    http://www.infowars.com/stewart-rhodes-cro...s-pure-treason/

    Основните медии са заети със срамно и конспиративно затъмнение на новините по целия този въпрос:

    http://www.businessinsider.com/the-medias-...hameful-2011-12

    ... и дори ACLU е възмутен от този потенциален закон: http://www.aclu.org/blog/national-security...inite-detention

    Няма съмнение - Америка е на път да бъде залята от собствени си военни. Върховенството на закона ще бъде напълно погубено. Няма справедлив процес. Няма юридическо представителство. Нямате дори и право да знаете в какво сте били обвинени, когато сте (незнайно за какво) задържани.

    Това е време за спешни действия, за да протестираме срещу превръщането на Америка във военно-полицейска държава. Незабавно се обадете на представителите ви във Вашингтон и призовете сенаторите ви, за да се отхвърли този законопроект във фазата на спогодба със Сената. Потърсете офиса на Президента и призовете Обама да наложи вето на този законопроект, ако той е приет от двете камари.

    Обадете се на вашите местни вестници и протестирайте срещу този възмутителен и предателски опит да се унищожи цялата Харта за правата. Не се заблуждавайте от тролове и дезинформиращи агенти, които твърдят, че този законопроект не се прилага за граждани на САЩ - факт, който вече е установен - ще обикалят по улиците на големите градове на САЩ, с контролно-пропускателни пунктове на кръстопътищата, незаконни арести, тайни операции за изтезания и окончателно убийство на правата на американски граждани в собствените си градове и у дома.

    Като наблюдавате всичко това, можете да попитате защо това се случва точно сега? Защо Сенатът на САЩ умишлено обезсилва Хартата за правата и търси да разреши военни действия по улиците на градовете в САЩ?

    Отговорът няма да ви утеши: идва глобален икономически колапс и веднъж започнал, той вероятно ще отприщи вълна от социално недоволство и безредици, които биха могли да превърнат в пепелища много градове на САЩ. Сенатът на САЩ вероятно се опитва да прокара разрешението за военните да действат и работят в американските градове, преди да дойде икономически колапс, като по този начин войските се разположат вътре в непокорните американски градове, където имат шанс да спират бунтовете на бегълци, които сигурно ще избухнат, когато народните спестявания изчезнат, след като банките се сгромолясат.

    Продължавайте да четете Natural News.com, за да актуализирате тази ситуация. Ние ще продължим да правим репортажи за Еврозоната през икономическата криза, както и този законопроект на Сената от 1867 г., който не е все още закон. Нашата последна надежда ще бъде Обама да наложи вето. Ние ще излъчваме червен сигнал, ако това действие е необходимо.

    И не забравяйте, приятели, Хартата за правата защитава всички нас - либерали, консерватори, либертарианци, агностици, християни, евреи, всички! Ако изгубите Хартата за правата, вие губите Америка и всички свободи, за които са се борили много поколения. Точно сега защита на Хартата за правата е може би най-важното нещо, което можем да направим за нашето общо бъдеще.

    Всички ние, които сме издигали глас за значението на Конституцията на САЩ, сега се опитваме да ви предпазим от точно този вид сценарий. Общата цел на Хартата за правата е да се ограничи властта на правителството, така, че такъв вид действие на Сената никога да не бъде позволено.

    Специални благодарности на Salem-News.com's John McCarthy в Los Angeles и Paul de Burgh-Day в Tasmania, Aust.

    http://www.salem-news.com/articles/decembe...rights-ends.php

    =====================
    САЩ стават едно голямо Гуантанамо. А вие полу4авате субсидии и демократи4ни "тезиси" именно от тях.

  24. 24 Профил на slav_kazanlak
    slav_kazanlak
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Сетих се за един пример. Протестите в Добрич против, пробите за шифтов газ Бойко каза - „ Не ме дразнете, че ще подпиша на инат.“ Симеон Дянков- „ Ако продължават може и да спрем парите.“ Те вече ни заплашват и по телевизията.
    ТОВА ЛИ Е ДЕМОКРАЦИЯ? Като протестираш и премиера или финансовия министър да те заплашва, че ще подпише на инат. Между другото тия двамата Бойко и Дянков са ми толкова противни, че чак не мога да намеря достатъчно обидна дума за тях.

  25. 25 Профил на HAGBARD
    HAGBARD
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#7] от "xmm":
    Определено плаче за редакция статията, като се започне от заглавието.

  26. 26 Профил на anonimen
    anonimen
    Рейтинг: 638 Неутрално

    До коментар [#12] от "boby1945":

    Индийският е 10 пъти по-голям, значи е 10 пъти по-велик.

  27. 27 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1157 Неутрално

    [quote#2:"rakia_on"]Ако меката на демокрацията е САЩ,която е полицейска държава зна4и България трябва да е в 4елната тройка по демокрация. [/quote]Защо не четете, а бързате да пишете глупости?
    [quote#0:"Статията"]Най-деократични според EIU са Норвегия, Исландия, Дания, Швеция и Нова Зеландия, [/quote]

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  28. 28 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1141 Неутрално

    До коментар [#19] от "faeton":

    Е анджък де, "професионалистите" в политиката обикновено населението ги избира. Верно че след тазгодишните и това не е съвсем сигурно, но поне на теория...

  29. 29 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 967 Любопитно

    На нас нищо ново не ни казват. Ние демокрацията на бухалката я знаем. Явно тези изследвания са за тяхна сигурност и за оправдаване на едни пари.
    Странно, как са оценили точно "изборните процеси и плурализмът" с най-висока оценка, имайки предвид фарса на тазгодишните избори???
    Гражданските права на второ място с най-висок показател? Да не би да са интервюирали циганите в България?

  30. 30 Профил на b777
    b777
    Рейтинг: 524 Неутрално

    СССР на 117-то място - авторитарен режим.

    #ОСТАВКА #ИЗВИНИСЕБЕ
  31. 31 Профил на райничка цветкова
    райничка цветкова
    Рейтинг: 696 Неутрално

    Демокрация за олигархията.За останалите,курец.

  32. 32 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    Само червенеещи недорасляци , да не ми споменват за "руската" демокрация , за "лошата" демокрация , " за "протестанската" демокрация и прочие глупости..
    ДЕМОКРАЦИЯТА или я има - пълна или ограничема :), или я НЯМА- колкото и хубаво да е , както си мислят някой ..) Да я няма , де ..:)))))
    Трябва да си от овчето стадо- за да внушаваш комуно теорията , по въпроса ...))
    През 21- вия век , да ТЕ ЛИШАВАТ от възможността да мислиш - а само някой да "мисли " за теб !!?? - си е чист комуно- феодализъм и мечта да им се върне пак , това време ..)
    Ако нямаме ПРАВОТО да мислим, избираме , критикуваме , ..тогава по какво се различаваме от ..маймуните ???
    Навремето, пуснаха " Планетата на маймуните " по БНТ - и след време я спряха :) Хората започнаха да си правят АСОЦИАЦИИ - със собствения си живот - в комунизЪма у нас ..))

    BIG AL
  33. 33 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 4218 Неутрално
  34. 34 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 810 Неутрално

    Демокрацията не се дава от държавата и правителството, а се извоюва от народа. Толкова можем, толкова имаме.

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  35. 35 Профил на rakia_on
    rakia_on
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#22] от "Dollar Akbar":

    България се у4и на демокрация от САЩ. След като САЩ е полицейска държава зна4и и у нас имаме такава държава. Единствената разлика ,която виждам е,4е в САЩ легализираха корупцията със "закон за лобизма",а у нас все още се нари4а "корупция" поради липса на такъв закон.

  36. 36 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    "политическата култура получава най-малко точки - 4.38"

    За това не е виновен Бойко Борисов, а сме си виновни самите ние. Защото вместо да се опитваме да търсим конструктивни решения и предлагаме алтернативи на олигархията, ние се вживяваме в теории на конспирацията.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  37. 37 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    [quote#4:"zlatina3"]Може ли да се измери количествено и каква е мерната единица?[/quote]

    Този въпрос е отговорен в последния абзац на статията.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  38. 38 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#13] от "boby1945":

    Виж, знаем, че при Бай Тошо си бил привилегирован, но това не значи, че българите предпочитат диктатурата. Просто такива като теб не са представителна извадка.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  39. 39 Профил на hammer
    hammer
    Рейтинг: 524 Весело

    БококраДцията е усложнен вариант на играта "тука има,тука нема" и той е "тука нема,тука пак нема" Нема работа,нема бизнес,нема демократичност,нема откритост. Но има втора част-"тука много има"-за олигарсите,за герберастите,за БОКО,ЗА БОКО,ЗА БОКО И ЗА....БОКО.
    А честито.

    И левите,и десните фанатици са вредни.Но са безвредни в сравнение с гербаджиите.
  40. 40 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#22] от "Dollar Akbar":

    За теб лично не разбрах дали идеалното държавно управление се базира на фашизъм или на комунизъм. Но така или иначе разликата е малка, така че няма значение.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  41. 41
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  42. 42 Профил на ognenija
    ognenija
    Рейтинг: 409 Неутрално

    Някой би казал що е демокрация и има ли почва у нас ? ББ и другите като него биха казали - Да българската демокрация - по-малка сестра на американската. Звучи познат нали ? Много, ама много им липсва на днешните ни управници за да имат правото да споменават думата демокрация. Оставам с надеждата, че вече не е далече времето когато ще се освободим от действащия в момента в Родината ни тоталитаризъм.

  43. 43 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#23] от "rakia_on":

    Пий си ракията и не се притеснявай за американците, а по-скоро се опитай да решиш проблемите в собствената си страна. Там си имат гражданско общество, което да си гледа своите проблеми. Тук не знам дали имаме. Като гледам имаме един много добър процент, които харесваха тоталитаризма повече - може би защото тогава да всичко беше виновен друг, а сега се налага всеки да понася отговорност за действията си.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  44. 44 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 571 Любопитно

    До коментар [#43] от "mapto":

    Това с паленето на коли как го мислиш поради липса на демокрация или поради излишък е

  45. 45
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  46. 46 Профил на Вождът Бял Полуовес
    Вождът Бял Полуовес
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Живея в Дания и виждам какво гарантира истинската демокрация-гарантира спокойствието на хората.Те знаят,че живеят в сигурност,че правата им са гарантирани,а не само задълженията.Държавата и нейните институции не абдикират от задълженията си.Лоялността и грижата е двупосочна,затова и гражданското общество е много развито.

    Не те дебне полицейска патрулка на всеки втори ъгъл,но престъпността е много ниска.Корупцията е почти нулева.

    Големите стъпки в „краченето“ на държавата се правят след референдум-като влизането в ЕС и невлизането в Еврозоната.

    Тук е незаконно да се остави гражданин без средства и без покрив над главата.Единствено изключение са вагабонтите,които със специален документ се отказват от всякаква помощ и обикалят със стари детски колички,в които е събрано цялото им имущество.Работят във фермите за храна и подслон.

    Грижите за хората в неравностойно положение са огромни-възрастни хора,инвалиди,самотни майки.
    Здравеопазване и образование са безплатни.

    Политиците са хора с призвание да работят за просперитета на държавата и народа,а не такива,които искат да си пълнят джобовете....

    И всичко това не е подарено,а извоювано с работата и приемствеността на много поколения.

  47. 47 Профил на stop_idiot
    stop_idiot
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Споко бе ...Боко още ще ни надемократизира изотзадзе.Само почакайте.

    ЛЪЖАТА,ДОРИ КОГАТО ПРЕТЕНДИРА ДА Е С БЛАГОРОДНИ ЦЕЛИ ,Е ПАГУБНА ЗА ОБЩЕСТВОТО.
  48. 48 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 810 Неутрално

    До коментар [#46] от "Вождът Бял Полуовес":

    Прекрасно изказване! Поздравявам ви господине и ми е мъчно, че у нас не е така.

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  49. 49 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1468 Неутрално

    [quote#12:"boby1945"]и то народи като руският 146 млн. души....... [/quote]
    абе бая по малко са да ти кажа

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  51. 51 Профил на kratuncho1
    kratuncho1
    Рейтинг: 466 Весело

    Забележете, че не случайно най-ниски са оценкита за България по отношение на функциниране на правителството и политическа култура. Ми то как да имаш фунциорниращо правителство, като е избрано без наличието на необходимата култура.

  52. 52 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#41] от "rakia_on":

    Опитах се да ти обясня нещо в коментар [#36], но явно не се е получило

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  53. 53 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 1121 Неутрално

    [quote#34:"Мерилин"]Демокрцията не се дава от държавата и правителството, а се извоюва от народа. Толкова можем, толкова имаме.[/quote]

    -Вярно е,народът си избира правителството.Какъвто е народът-такова му е правителството.
    -„Тиранства съществуват и там, дето няма турци.” .”/Христо Ботев/
    -„Човешката борба за свобода изисква множество ръце и мозъци.” .”/Христо Ботев/
    -„Най-добрият довод против демокрацията е петминутен разговор с редови избирател/Сър Уинстън Чърчил/
    - „Който си взема за водач петел, нощува в курника. ...”

  54. 54 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#44] от "goshogoshev":

    Опитах се да ти обясня нещо в коментар [#36], но явно не се е получило.

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  55. 55 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1090 Любопитно

    Демокрацията в България става по-малко, показва изследване

    ==========

    А какво казва Цирк Борисофф по въпроса

  56. 56 Профил на rakia_on
    rakia_on
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#54] от "mapto":

    Само дето не си посо4ил алтернатива,а аз не съм Ванга да те гадая.

  57. 57 Профил на Musashi
    Musashi
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Невероятно!!!

    Демокрация, по-демокрация, най-демокрация!

  58. 58 Профил на rakia_on
    rakia_on
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#50] от "Мани_pula":

    За да докажат за кой ли път,4е съвсем "демократи4но" са заслужили дебелите "демократи4ни" заплати от световните"демократизатори". Ина4е ще има "демократи4на" метла и за тях и ще кукуригат на борсата немили -недраги

  59. 59 Профил на Мани_pula
    Мани_pula
    Рейтинг: 237 Неутрално

    До коментар [#51] от "kratuncho1":
    Всеобщото и равно избирателно право превръща Суверена в избирателно тяло, ....или простичко речено ...матрял.

    ...de Legio IX, ...изчезващият у Тефтеро.БиДжи
  60. 60
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  61. 61 Профил на бАрни
    бАрни
    Рейтинг: 631 Неутрално

    Докато мутро-милиционери ни управляват демокрация няма да има.Мисля,че мястото ни е незаслужено защото положението е трагично.

  62. 62 Профил на Мани_pula
    Мани_pula
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#58] от "rakia_on":
    "They may be bastards, but they are our bastards"


    ...de Legio IX, ...изчезващият у Тефтеро.БиДжи
  63. 63
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  64. 64
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  65. 65
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  66. 66 Профил на Руски трупове навсякъде
    Руски трупове навсякъде
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#63] от "rakia_on":

    баджанаци са си не по соросова линия както и ти не си лекар. но са си някакви много гъсти. Та от 1г Дневник да е обичан пудел на борисич.

    http://e-vestnik.bg/13324/dnevnik-izgoni-nay-dobrata-si-komentatorka-lyuboslava-ruseva-zashto/ Време е да заместим Русева с Бареков! Ех, напредък...
  67. 67 Профил на Roger
    Roger
    Рейтинг: 810 Любопитно

    Кога е имало демокрация в България,та сега намалява?

    НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.
  68. 68 Профил на Мани_pula
    Мани_pula
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#64] от "zrenaxby":
    Тя, ...тя, ...към 9:30, ...ша си изпие кайвето и ша грабне парцала.


    ...de Legio IX, ...изчезващият у Тефтеро.БиДжи
  69. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  70. 70 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1444 Весело

    Демокрацията в България става по-малко, но полицаите и тези които студуват - все повече.
    Нали социалните инженери черпят познанията си за капитализма от трудовете на Маркс, та ни предоставят едно изкривено копие на реалностите от средата на 19 век.
    Също както и соца, така и техният модел на капитализъм ще се срути. До каквото са се докоснали другарите - повредили са го. Дай им една греда и нея ще повредят-

    nemo malus felix, minime corruptor.
  71. 71 Профил на Руски трупове навсякъде
    Руски трупове навсякъде
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#69] от "Мани_pula":

    Бареков е на 1-во по несвободност(зависимост), Дневник е на последно. Gap-а м/у тях е 0.000001 точки от 100, просто на днешникът стила му е някък по добър.

    http://e-vestnik.bg/13324/dnevnik-izgoni-nay-dobrata-si-komentatorka-lyuboslava-ruseva-zashto/ Време е да заместим Русева с Бареков! Ех, напредък...
  72. 72 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2069 Любопитно

    Правителството ПОБЕДИ народа СИ !!!!

    Конгреджулейшънс, Борисов!
    Конгреджулейшънс, на герберастките гаулайтери от села, градчета, градове и столицата!
    Конгруджулейшънс, на приятелските амбасадори, вещо интервениращи в полза на победата!
    Конгреджулейшънс, мат"риал!
    Победените да платят репарации!
    Конгреджулейшънс ...

  73. 73 Профил на Руски трупове навсякъде
    Руски трупове навсякъде
    Рейтинг: 581 Неутрално

    До коментар [#72] от "AzDebil":

    Е те така - от урва на урва, от комуне на комуне. Ама борисич излезе много вдлъбнато.

    http://e-vestnik.bg/13324/dnevnik-izgoni-nay-dobrata-si-komentatorka-lyuboslava-ruseva-zashto/ Време е да заместим Русева с Бареков! Ех, напредък...
  74. 74 Профил на rakia_on
    rakia_on
    Рейтинг: 145 Неутрално

    До коментар [#68] от "Мани_pula":

    Нали трябва да имитира дейност на работеща жена. Ина4е с онези 12 милиона дето е депозирал правоверния и в сметките и в банка 4удесно може да си маа с парцала и кофата в луксозното жилище

  75. 75 Профил на Мани_pula
    Мани_pula
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#72] от "AzDebil":
    Време е да възстановят и манифестациите, ....да крескаме възторжено "ГЕРБ", ...да им разнасяме ликчетата като хоругви, ... тежко му на кой са падне Фидоска.

    ...de Legio IX, ...изчезващият у Тефтеро.БиДжи
  76. 76
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  77. 77 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 918 Весело

    До коментар [#38] от "mapto":точно обратното, драги, сега живея значително по-добре от при бай Тошо (при бай Тошо работници много много не се търсеха), въпреки това историята показва, че българите са консервативни мрънкалници от типа "преклонена главица сабя не сече" и като така си обичат силната ръка, било барон Еренрот, било Стамболова, била Фердо, Стамболийски, Царот, Гецата, бай Тошо, даже Лостов и барабойко...
    Виж меката китка ФД се провали с трясък, биха му щута веднага след като почна да си играе на демосрат, за два месеца... научи първом българската история, после обощавай....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  78. 78 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 918 Весело

    [quote#26:"anonimen"]Индийския е 10 пъти по-голям, значи е 10 пъти по-велик.[/quote] индийският нарад, ако мешавицата на Индийският подконтинет, може да се нарече народ, наистина има изключителен принос в световната история и култура.... Тач Махал например е бижу за хилядолетия....... но трябва да си много примитивен, за да мислиш медитиращите на бреговете на Ганг за "примитиви ", примитив....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  80. 80
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  81. 81 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1090 Весело

    [quote#72:"AzDebil"]Конгруджулейшънс, на приятелските амбасадори, вещо интервениращи в полза на победата! [/quote]

    Онова недоразумение, Хамериканския посланник, и той се покри от срам - не дава подкрепящи "интервюта", няма го в БГ сериалите, не се появява по събития... седи си посолството и си скубе брадата

  82. 82
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  83. 83 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#81] от "stenli1":

    Много си е добър , щом не ти РЕДИ директно от Масква- поименно политбюрото и Мин.съвет ..))
    Ориентира се сега , човека, в "народната" любов...))

    BIG AL
  84. 84 Профил на Мани_pula
    Мани_pula
    Рейтинг: 237 Весело

    До коментар [#81] от "stenli1":
    Джеймс Пардю нещо му вкара депресия, ...нищо не става от тва момче вече.

    ...de Legio IX, ...изчезващият у Тефтеро.БиДжи
  85. 85 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#80] от "Мани_pula":

    Е , не може само на пърДжоли :) Ше ни обвинят , че сме "партизани- капиталисти " ..))

    BIG AL
  86. 86 Профил на Мани_pula
    Мани_pula
    Рейтинг: 237 Весело

    "Последните президентски и местни избори бяха крачка назад за демокрацията в България. Провеждането на изборната кампания в тази страна членка на НАТО и ЕС, показа тревожен упадък на свободата и независимостта на печатните и електронни медии и политическо сплашване до нива, невиждани от десетилетия."
    Джеймс Пардю
    ...
    Тва шо го изтъркат, щото изобщо не е по темата.

    ...de Legio IX, ...изчезващият у Тефтеро.БиДжи
  87. 87
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  88. 88
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  89. 89 Профил на kratuncho1
    kratuncho1
    Рейтинг: 466 Неутрално

    До коментар [#59] от "Мани_pula":

    По принцип съм съгласен - демокрацията се гради върху широка основа, което носи своите недостатъци. Аз лично съм изумен от късата памет на матряла, включително образовани хора, които стигат до извода, че единствения начин да се реализират е смяна на статуквото ... и отново ... и отново. В крайна сметка, гласувалите "на майтап" и за "лична реализация" се превръщат във фактор, който просто не разбира, че са нужни подготвени политици, които да направят живота ни по-добър, месии няма ...

  90. 90 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3721 Неутрално

    "декомрацията" каквото и да значи това ...
    Аз го тълкувам като мутровизация в демоктатичен вид в смисъл ,че държавата се управлява от мутрите които пък печелят от проектите на международните финансови институции и спойката на тази симбиоза се засилва от овчедушието на населението което няма нужда от свобода и демокрация.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  91. 91 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1182 Неутрално

    Е та, нормално- я и вие къде сбутахте новината за освиркването на Борисов. По националните телевизии нито думичка. Иначе когато освиркаха Путин, новината беше водеща. Мълчи дарик, мълчи и бнр... само "мунчото" Диков току виж се обадил с кадри...

  92. 92 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1422 Неутрално

    До коментар [#91] от "diegos":

    Респект за Сашо Диков!

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  93. 93 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1441 Любопитно

    Демокрацията простена:
    Няма ги Белене, Ловеч
    и Скравена!!!

    www.berbenkov.hit.bg
  94. 94 Профил на horemag
    horemag
    Рейтинг: 581 Весело

    [quote#76:"Мани_pula"]Днес пълна, утре окончателна победа на комутризма! Напред, ..дрогарки и дрогари десари! [/quote]

    БРАВО, ИСКРЕНИ АДМИРАЦИИ !
    Най накрая се намери точен термин за обществено -политическия ни строй - то не беше "демократичен социализъм", "човешки капитализъм", "посткомунизъм" и прочие "-изми".
    К О М У Т Р И З ЪМ - това е правилната дума , изчерпва цялата същност на съдържанието .
    Ех...и ний сме дали нещо на света ...

    Да си върнем държавата и бъдещето
  95. 95 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 868 Весело

    Е , щом намалява демокрацията у нас , то трябва световният жандарм да направи и" Балканска пролет" през пролета на 2012 .Нали е много загрижен за демокрацията по света и правата на човека ........................!

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  96. 96 Профил на myth
    myth
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Степента на демократичност е дело на самите народи. Не е възможно да си изберем за управляващи Борисов, Цветанов, Фидосова и цялото им престъпно котило и да очакваме демократични нрави. Когато избираме полуграмотни агресивни индивиди - дикаторските и недемократични маниери са най-сигурният резултат. Затова и президент ще ни бъде комсомолски секретар от провинциален град. Зад всичко това стоят (за съжаление) културата и манталитетът на избирателите.

  97. 97 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 2069 Любопитно

    До коментар [#75] от "Мани_pula":

    Както и Мавзолеят за Вожда ....


    Адмирации за : "КОМУТРИЗМА" !!!!!

    !

  98. 98 Профил на mr_vach
    mr_vach
    Рейтинг: 481 Весело

    [quote#8:"anonimen"]Демокрацията не работи при примитивни народи. Като при руснаците и българите, например.[/quote]

    По-скоро демокрацията не е нещо което се постига за 10 или 20 години. Демокрацията се развива постепенно. Разбира се ако не залитаме да си избираме лумпени по пътя... тогава може да е необходимо още повече време

    Порусначен народ- слаба държава
  99. 99 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3695 Неутрално

    Не се учудавам.
    За българските режими от 1878 до днес...най-големия враг е българския народ.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  100. 100 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    След най-ниската оценка на политическата ни култура, която получаваме, остава да се замислим дали качеството на демокрацията у нас не зависи най-вече от самите нас - дори в Русия въстанаха срещу фалшифицираните избори, но не и ние. Докато не сменим клавиатурата с демонстрации по улиците все по-лошо ще става. Защото демокрацията е двустранен процес - между управляващи и управлявани. И е ясно, че докато си кютаме на топло у компютеро, тези горе ще си развяват коня на наш гръб толкова дълго, колкото им позволим.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK