Коледната украса на София - бранд върху бранд

Веригата "Лидл" си е платила за реклама въпху скелетата на "Орлов мост".

© Красимир Юскеселиев

Веригата "Лидл" си е платила за реклама въпху скелетата на "Орлов мост".



Коледната украса в София създаде своеобразно рекламно "задръстване" на площад "Орлов мост" в последните два дни и предизвика реакции в социалните мрежи. На практика двете страни на моста бяха опаковани от големи рекламни пана с пожелания от веригата "Лидл", а над тях стърчат орлите (виж снимките). Оказа се, че паната са закрили и коледните послания на Банка ДСК, опънати между колоните.



Вашите реакции и коментари за рекламата чрез украса - споделяйте във форума под статията и на [email protected]. Пишете ни има ли рекламна украса и във вашия град, каква, харесва ли ни. Може да изпращате снимки и видео.

Паната са разположени, за да закриват реставрацията на каменните и чугунени елементи под орлите, поръчана от общинската дирекция "Култура", съобщиха от пресцентъра на Столичната община. След запитването от "Дневник" кметът Йорданка Фандъкова разпореди да се направи проверка на договора за реклама, тъй като стана ясно, че не общината, а фирмата-изпълнител на реставрацията - "Конструктивно проектиране" ЕООД е отдала на "Лидл" площта. Фирмата е спечелила поръчката за 30 000 лв. за реставрация на част от моста - каменните елементи, чугунените парапети, канделабрите и пешеходната част, съобщиха от общината.




"Макар да са със светещи елементи, те не са коледна украса и са платена реклама", беше лаконичен управителят на "Лидл България" Милена Драгийска пред "Дневник". Тя не коментира цената и условията на позиционирането. "Дневник" потърси за коментар и отдела за връзки с обществеността на Банка ДСК, чиято светеща реклама е закрита, но до момента няма отговор.


Внимание. В коледната украса има рекламно позициониране


Коледната украса в София, спонсорирана от различни фирми срещу реклама, ще остане до 20 януари, съобщиха от столичната община. За рекламните украси са сключени договори с всяка от фирмите за срока 1 декември – 20 януари, след което рекламата трябва да се отстрани, посочиха оттам. По-рано договорите са били за 3 години, т.е. за три поредни Коледи.


На практика фирмите украсяват столичните улици срещу реклама и не плащат за наем на рекламни площи, обясниха още от общината. Компаниите заплащат и електричеството за украсата. За миналата година по този начин от украса общината е спестила около 500 000 лева, изчислиха оттам. Общината не уточни колко са общо коледните рекламодатели. Нейните инвестиции в реклама за тези празници са около 20 000 лева - основно за украса пред ведомствени сгради.



В центъра на София могат да бъдат видени брандирани елхи и светещи инсталации, като сред рекламодателите са Първа инвестиционна банка, минерална вода "Банкя", "Кока-Кола", лекарственият продукт "Терафлу" и "Аспирин", "Астра Зенека" (списъкът не претендира за изчерпателност - бел. ред.). Част от рекламното позициониране е по-дискретно и с малки лога, на други места е водещо. Коментари сред столичани предизвика и посланието "Терафлу пожелаваме ви топли празнични дни" ("Терафлу" е продукт срещу простуда и грип - бел. ред.)


От скандално до поносимо


Паната, изникнали на Орлов мост, предизвикаха от вчера дискусия във "Фейсбук" и блоговете. Много от коментиралите намират брандирането на моста за скандално и смятат, че при реставрационни работи общината трябва просто да опакова обекта. Други са на мнение, че стига патинираните скулптури да бъдат почистени, рекламата е поносима.


Очаквайте подробности.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK