Подписан е колективният трудов договор в "БДЖ - Пътнически превози" (допълнена)

Подписан е колективният трудов договор в "БДЖ - Пътнически превози" (допълнена)

© Георги Кожухаров



Подписан е колективният трудов договор в "БДЖ - Пътнически превози" . Това съобщиха от пресцентъра на компанията, цитирани от агенция "Фокус".


Днес разговорите между работодатели и синдикати са продължили повече от 9 часа. Двете страни са се споразумяли до 1 юни 2012г. да не се намаляват доходите на работещите в холдинга. След това влиза в сила бонусната система при заплащането на труда на железничарите. Отпуските се намаляват с два дни и стават 20 дни. Според новия Колективен трудов договор при пенсиониране железничарите ще получават вече по 8 заплати като обезщетение, а не 9, както е било досега.


Така официално приключва и стачката в БДЖ след поредица тежки преговори и 24 дни хаос в движението на влаковете.




Министърът на транспорта Ивайло Московски вече изчисли щетите от стачката на 2.5 млн.лв. Междувременно поне 1050 служители на БДЖ са приели предложението на ръководството за доброволно напускане и обезщетение в размер на шест брутни заплати. Плановете на ръководството бяха до края на годината да освободят 2000 души.


Късно в петък ръководството на компанията и синдикатите съобщиха, че са постигнали съгласие пo всички спорни точки от колективния трудов договор в "БДЖ - Пътнически превози".


Липсата на колективен трудов договор беше един от аргументите на синдикалистите в компанията да започнат ефективни стачни действия.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (23)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    По- интересно е какво става с БДЖ- товарни превози...

    Много народ тук се е взел насериозно! :)
  2. 2 Профил на kilgoretrout
    kilgoretrout
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#1] от "ръпончо":
    Не какво, а кога.............

  3. 3 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1054 Весело

    До коментар [#2] от "kilgoretrout":

    Да питаме синдикатите?

  4. 4 Профил на прашинка
    прашинка
    Рейтинг: 625 Неутрално

    Нейсе!

    Красотата ще спаси света. А злобата ще закопае форумците на "Дневник".
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на Георги Кузманов
    Георги Кузманов
    Рейтинг: 374 Неутрално

    Е, и за какво ги ручахме жабетата?

  7. 7 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    До коментар [#5] от "kilgoretrout":

    Питай я...но за там няма мобилна връзка....

  8. 8 Профил на partakesh
    partakesh
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ами време беше, идват празници!

  9. 9 Профил на Evidence
    Evidence
    Рейтинг: 374 Неутрално

    И лошата реклама е все пак реклама, така че нещата трябва да се стабилизират в БДЖ-то и в икономиката ни.

    А уволнените хора от БДЖ-то, надявам се (силно), че ще съумеят да изплуват в това бурно време.

  10. 10 Профил на Evidence
    Evidence
    Рейтинг: 374 Весело

    А и всички млади хора знаем, че е много по-голям купон да се возиш във влак, отколкото в автобус,

  11. 11 Профил на борко
    борко
    Рейтинг: 1002 Неутрално

    А какво стана с плановете за съкращения на 2000 работници и над 130 влакове?

    If you want to kiss the sky, better learn how to kneel.
  12. 12 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 531 Неутрално
  13. 13 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    направо невероятно споразумение! Колосален успех на гърба на данъкоплатците.
    Интересно ми е в колко частни фирми които от години работят на загуба (естествено такива няма, но все пак) е в сила "бонусна система" ?
    В колко печеливши частни фирми работещите получават дори една заплата като обезщетение при пенсиониране? (обезщетение за какво точно?)
    След като дори работещите в печеливши фирми не получават никакво "обезщетение" , по силата на каква логика работещите в губещи и издържани от всички нас държавни недоразумения трябва да се "обезщетяват" с 8 или 9 заплати???

  14. 14 Профил на Димитров
    Димитров
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Да, а какво стана с безумната клауза, според която синдикатите имаха право на вето при съкращения. С това какво се случи?

  15. 15 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 845 Неутрално

    До коментар [#13] от "Ментор":

    Ами по същата "логика" /не зная дали я помниш/, по която през соца инженерите /и изобщо хората с висше образование/ получаваха в пъти по-малки заплати от т.нар. работническа класа. Някои неща просто ужасно упорито са се вкопчили в безсмислеността, мързела и крадливостта, обличайки ги по стар комунистически навик в измамна фразеология, но винаги на гърба на тези, които могат, знаят и работят. Дано да е на изпроводяк ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  16. 16 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 483 Неутрално

    Бития-бит,онодения-оноден.

    Моля, дайте следващото порно. С железни4арските униформи се изтърка клипа.

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  17. 17 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1376 Неутрално

    Ееееее, видяхте ли ги големите риформатори ??? За 2.5 мил. вътрешно, какво постигнаха. ХА ха ха. Бойкооо, Бойко, цялата ти пасмина са такива, затова сме на това дередже, по точно на тезгере.

  18. 18 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2212 Неутрално

    До коментар [#10] от "Evidence": Наистина по-голям купон е. При спазване на правилата влака трябва да присига преди автобуса по много от дестинациите, дори при това калпаво състояние на жп линиии и подвижен състав. И никой не съм чул да полага усилие да обясни на хората, че с влак трябва да се ползва. Но дано пък да се случат нещата. Коледа идва.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  19. 19 Профил на GMG
    GMG
    Рейтинг: 374 Гневно

    Не мога да разбера за какво се отлага присъдата над железничарите от пътническия жп превоз до 1-и юни? Ясно е, че този превоз работи на загуба, че няма да го бъде, но излиза, че ще вземат от данъците на всички хора, за да се угоди на Бунев и Тренчев! Някакъв си инат тракиец от Ески Заара пък беше решил да продължи стачката до победен край! Вижда се, че трябва да се реже живо месо, правете го по-рано, а не да трупате загуби върху загубите! Защо се държите страхливо? Навремето юначагите на Ив.Костов така ни съкратиха цялото ООД - 3700 човека инженери и работници до един на улицата! Е, оживяхме! В две други фирми съкратиха съответно около 4 хил.човека и 2300 човека - ами намериха си работа! Сега отново позволявате синдикатите да ви разиграват като маймуни!

  20. 20 Профил на Милен
    Милен
    Рейтинг: 1343 Любопитно

    а кога ще можем да разберем някакви детайли около този договор? или е някаква тайна? любопитно ми е да разбера какво става с членския внос към синдиката? дали става по желание или е част от КТД, съответно задължителен. също така се говореше, че до края на януари ще махнат още 2 000 души и намаляване на бройката до 9 000. какво става и с този план, ще се реализира ли?

    "Колкото по-малко е умът, толкова по-трудно е да бъде скрит."
  21. 21 Профил на roni.1965
    roni.1965
    Рейтинг: 217 Гневно

    В БДЖ /пътн. + товарни превози/ трябваше да се съкратят 2 000 железничари и трябваше да се спрат от движение и 150 влака. Синдикатите обявиха и проведоха стачката, за да се осуетят тези намерения на Владимиров и компания. След започването й се сетиха, че това няма да проработи и тогава включиха искания за ново КТД. Близо месец продължи цялото това ходене по нервите на участниците в спора и на обществото. Подписаха се КТД в двете дружества, но намеранията на ръководството на БДЖ (първото изречение) остават в сила. И защо ...жабетата?

    Стачката се проведе поради една единствена причина: - В ДП"НКЖИ" икономическия директор Димитрова вече четвърти месец е забранила събирането на синдикален членски внос по ведомост. Синдикалните метили - Бунев, Гърков, ... остават без 1/2 от храната си и не ги очаква нищо друго освен полу гладно съществуване, за това и няма ново КТД с НКЖИ.
    След подписване на КТД с БДЖ си осигуряват само 1/2.
    ТОВА Е ПРИЧИНАТА за железничарската стачка през 2011 година.

  22. 22 Профил на Evidence
    Evidence
    Рейтинг: 374 Весело

    Огняроинтелигентска

    Сънно тракат

    релсите във мрака.

    От умора

    ставите болят.

    Някой би въздъхнал:

    "Не очаквам..."

    Не! Очаквам!

    Чака ме светът.



    Зная свойто място

    във живота

    и напразно

    няма да се дам.

    Честно ще умра като

    работник

    в боя ни

    за хляб и свобода.

    Никола Вапцаров, спомняте ли си? Не е лесно да си мениджър. Пожелавам успех на тези, които наистина искат да подобрят състоянието на жп-транспорта в България. Писна ми, обаче някой външен да експлоатира и да печели от това, което хората в България са градили през годините. Надявам се, че няма да бъде допуснато.

  23. 23 Профил на jeki4a1
    jeki4a1
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#19] от "GMG":

    А ти н кои свят си синдикати и власт винаги и навсякъде са ръка за ръка,всичко беше кои кокал ше ръфат!!!А железницата навсякъде е на дотации от държавата та винаги ще има пътнически превози дори теб и мен пък и тях да ги няма!!!!





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK