Абонатите ще могат да се откажат от мобилния си оператор 7 дни след сключването на договор

Абонатите ще могат да се откажат от мобилния си оператор 7 дни след сключването на договор

© Иван Пейков



Абонатите на мобилните оператори ще могат да се отказват от сключените с тях договори в рамките на седем дни без да плащат неустойки. Това предвиждат промени в Закона за електронните съобщения, които днес депутатите гласуваха на второ четене.


Договорът за общите условия между оператор, предоставящ обществени телефонни услуги, и крайния потребител влиза в сила в седемдневен срок след сключването му, освен ако абонатът изрично не е заявил желание за незабавно влизане в сила, гласят приетите текстове.


Парламентът даде право на потребителите да прекратяват договори си, ако операторът е променил общите условия, а те на са съгласни с това. Срокът, в който това може да стане, е 30 дни. Компаниите пък се задължават да уведомяват клиентите си, когато правят промени в общите условия.


От 5000 до 60 хиляди лева може да стигне глобата за мобилен оператор, който не спази условията за преносимост на номерата към друг оператор. Председателят на комисията по транспорт, информационни технологии и съобщения Иван Вълков (ГЕРБ) поясни по-късно пред медиите в парламента, че такава глоба ще бъде налагана, ако техническите смущения при прехвърляне на номер от една мрежа към друга продължат повече от осем часа. Фактическото прехвърляне на номерата от подаването на заявлението до края на процедурата пък ще е 7 дни.

Коментари (25)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1018 Неутрално

    МоБОЛНИЯ е съвсем точно казано

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  2. 2 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1092 Неутрално

    "... освен ако абонатът изрично не е заявил желание за незабавно влизане в сила,"

    Ето това "освен" разваля цялата работа!

    TAKE THE RED PILL!
  3. 3 Профил на Santa_Claus
    Santa_Claus
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Дрън, дрън, глупости. Какъв трябва да си, че да сключиш договор и след 7 дни да се откажеш? Първокласник?

    Powerful you have become, the dark side I sense in you.
  4. 4 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 554 Неутрално

    До коментар [#3] от "Santa_Claus":

    Да си отишъл без да знаеш какво искаш, да са те набутали с нещо, което не ти трябва и конкурентът да пусне по-изгодна оферта. Например.

    Всичко ще става за сментка на заплащането на ниските нива. Представям си какви глоби ще има за офисите, където ще се прекратяват договорите.

  5. 5 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#3] от "Santa_Claus":

    Не, пенсионер! Хората просто не успяват да схванат всички особености на договорите, а и не им ги казват.

    Промяната е добра, но има прекалено много уговорки. В предишното съобщение (може би за предишно четене на законопроекта) имаше още една подмолна вратичка - ако има веществена (материална) част в договора - т.е. ако ти подарят някое старо апаратче, те набутват без тези 7 дена.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  6. 6 Профил на Santa_Claus
    Santa_Claus
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Мисля, че дадох точен пример за човек който без да проверява офертите се набутва за нещо което не му трябва - първокласник. Друг е въпроса, че на такива няма да им стигнат 7 дни да се "усетят".

    Powerful you have become, the dark side I sense in you.
  7. 7 Профил на sena5
    sena5
    Рейтинг: 370 Неутрално

    трябва договорът да може да се прекрати след 30 дена, и без никакви други уговорки..иначе не знам как договор за 1-год. или 2-год. може да се прекрати... май все трябва да платиш остатъка от времето..

  8. 8 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#6] от "Santa_Claus":

    Не е така! По-миналата година така набутаха майката на моя приятелка. Приятелката ми живее в чужбина и тук й трябва телефон само за един месец. Освен това повечето ни приятели са абонати на единият от мобилните оператори. Да, ама в магазина пробутали на майка й карта с абонаментен план точно на другия оператор.

    Тази година бях с нея и отново се опитаха да я набутат с абонаментен план. В магазините работят някакви абсолютни роботи (т.нар. "консултанти", които изобщо не чуват какво им казваш. Те си имат стока/ услуга за продаване и са като латерни. С една такава латерни стигнахме до надвикване! Не можеш да им затвориш устата.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  9. 9 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#7] от "sena5":

    Ами, да, прав/а си! Някои хора се усещат чак, когато им дойде първата сметка! Тогава се сещат да питат по-млади или по-разбиращи защо се получава така.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  10. 10 Профил на Santa_Claus
    Santa_Claus
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Латерни, ама чак да си ти държали ръката докато подписваш... Типично по комунистичеки наследения навик, да чакаме държата да ни "оправи" вместо да четем преди да подписваме....

    Powerful you have become, the dark side I sense in you.
  11. 11 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 554 Неутрално

    Това не е толкова заради хората, коитоработят там, а заради условията, при които работят - ако си спазват малоумните таргети, ще има заплата, ако не си ги спазят - глоба. При това таргета дори не е за отделен обект, а загрупа обекти - един да не се справи всички горят. Като в Северна Корея.
    Как мислите ако не бяха това условията дали сега 150% от населението щеше да има карти и телефони?

  12. 12 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    До коментар [#10] от "Santa_Claus":

    По цял свят имаш право в някакъв разумен срок да прекратиш подобен договор. Дори доста повече права имаш. Тук не става дума някой да ти държи ръката, докато подписваш, т.е. да те предпазва. Става дума за това, че буквално изнудват и принуждават. И винаги пропускат важните елементи от договора.

    Колкото до онази латерна - плащах си сметките в техния магазин и всеки път й обяснявах, че решение за подобна покупка взимам у дома и след справка в сайтовете на фирми/ магазини. Е, тя не млъкваше. Не, че аз ще се вържа, но отивам там за да си свърша задължението, а не да й слушам половин час глупостите.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  13. 13 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 792 Неутрално

    С нетърпение очаквам Европарламента да приеме закон за преносимост на ЕГН към друга държава. Късам синджира веднага.

  14. 14 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 993 Любопитно

    [quote#12:"Музар"]По цял свят имаш право в някакъв разумен срок да прекратиш подобен договор.[/quote]

    Кога успяхте да обиколите целия свят?!

    [quote#12:"Музар"] Става дума за това, че буквално изнудват и принуждават. [/quote]

    Те не принуждават, а често заблуждават клиентите че имат нужда от от определена услуга само за да направят продажба. Този търговски трик го има не само при мобилните оператори. Не случайно в САЩ можеш да върнеш закупена стока в 30 дневен срок, за да има човек достатъчно време да прецени дали наистина има нужда от нея.

  15. 15 Профил на прашинка
    прашинка
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Условията стават значително по-приемливи.

    Красотата ще спаси света. А злобата ще закопае форумците на "Дневник".
  16. 16 Профил на mushmurok
    mushmurok
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До
    Santa_Claus ей ама много си отворен защо си мислиш че от телефон имат нужда само млади и грамотни хора трябва ли дядо ми да баде придружаван във всеки магазин за да не го измамят???

  17. 17 Профил на vladislavvalev
    vladislavvalev
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Остава открит въпроса кога операторите ще намалят цените на услугите си и най-после ще станем "бели хора" като останалата част на Европа!

  18. 18 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#17] от "vladislavvalev":

    Булсатком са спечелили търга за четвърти оператор и баницата вече трябва да се дели не на три, а на четири. Тепърва ще започнат и нови измами, сигурно.

  19. 19 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1272 Неутрално

    Има прехвърляне на сметки когато се закрие номер,прехвърлят го на съседния от групата.Няма загуба за Оператоера,в никаком случае.

  20. 20 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 3950 Весело

    СВОБОДА,СВОБОДА И ОТНОВО СВОБОДА ОТ ИГОТО НА МОБИЛНИТЕ ОПЕРАТОРИ У НАС!!!!!!!

  21. 21 Профил на brbr
    brbr
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Не е задължително да си малограмотен или възрастен за да те набудат с някакъв договор.
    Плащам си сметката и ме питат защо от няколко месеца е толкова голяма-обяснявам, член от семейството е във Франиция и за това.
    Предлагат ми някаква абонаментна нов вид карта-обяснявам, там е само с мобилен телефон няма стационарен- отговарят ми - да имате право към 1 такъв абонат да говорите до 100 минути, освен това можете да подпишете и молба за прекратяване на договора след първия месец. Взимам картата подпълвам молба за прекратяване след един месец. Да ама не оказва се, че нямало лимит на картата, че не било за мобилен абонат и да пусна молба за изясняване. Отговора е - да говорили сте само с 1 абонат, но понеже не сте плати сметката от над 300 лева (а как са 300 след като е говорено 60 минути не ми е ясно) договора Ви не е прекрате3н и понеже вече

  22. 22 Профил на brbr
    brbr
    Рейтинг: 8 Разстроено

    Не е задължително да си малограмотен или възрастен за да те набудат с някакъв договор.
    Плащам си сметката и ме питат защо от няколко месеца е толкова голяма-обяснявам, член от семейството е във Франиция и за това.
    Предлагат ми някаква абонаментна нов вид карта-обяснявам, там е само с мобилен телефон няма стационарен- отговарят ми - да имате право към 1 такъв абонат да говорите до 100 минути, освен това можете да подпишете и молба за прекратяване на договора след първия месец. Взимам картата подпълвам молба за прекратяване след един месец. Да ама не оказва се, че нямало лимит на картата, че не било за мобилен абонат и да пусна молба за изясняване. Отговора е - да говорили сте само с 1 абонат, но понеже не сте плати сметката от над 300 лева (а как са 300 след като е говорено 60 минути не ми е ясно) договора Ви не е прекратен и понеже вече 2 месеца не сте плащали взимаме Ви картата и искаме и неустойка по договора като заплатите абонамента за 1 година.
    Е това, ако не е мафиотски шантаж....
    Другата ми карта е от 8 години, била съм лоялен клиент, оказва се, че и там имало 2 годишен договор и него немога да прекратя.
    От сега нататък никаква лоялност към тези мафиоти.

  23. 23 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1303 Неутрално

    На триха им носовете.само не разбрах дали ако имаш договор за 1 г.и на 6 м.се откажеш с предизвестие дали ще трябва да плащаш някаква неустойка за оставащите 6 м.

  24. 24 Профил на nehaen
    nehaen
    Рейтинг: 411 Весело

    Да ни е честит новия GSM оператор, който очвидно ще се появи скоро на пазара. Дано при него цените станат малко по-поносими
    Другото са кьор фищъци

  25. 25 Профил на gelkata15
    gelkata15
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До не помня кой номер беше,но той ще разбере.Ако на служителите работещи в тези мобилни оператори не им харесват лошите им условия за работа да напуснат.Да ама не ,къде на друго по- удобно място за безплатни разговори,а има и кого да пришиеш към твоята или към сметката на някой друг.Как смятате,защо аз не съм получил нито една хартиена сметка за 20месеца.Дори след приключването на едногодишния договор нямам разпечатка за какво съм плащал през Изи -пей?Когато отидох в магазина за обяснения се държаха арогантно и нагло.Е какво да ги жаля ли ,че работата им била неприятна?Защо не стачкуват като са толкова зле?

    ААГ.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK