
© Юлия Лазарова
Парламентът отложи с една година влизането в сила на платения достъп до данните в Търговския регистър на извънредното си заседание снощи. Това се предвиждаше да стане от 1 януари 2012 г. С одобрените промени в Закона за търговския регистър се въвежда регистриран достъп до делата на търговците и съдържащите се в тях електронни образци на документи от 1 януари 2013 г. Целта на отлагането е да се осигури технологично време, за да бъдат направени необходимите промени в нормативни актове, регулиращи режима на търговската регистрация и привеждане на информационната система на Търговския регистър в съответствие с измененията.
На днешното си заседание пък правителството реши да намали наполовина таксите, които се плащат за вписване на данни в Търговския регистър от страна на Агенцията по вписванията.
В момента таксите за подаване на данни по електронен път са с 30% по-ниски в сравнение с тези, които се плащат при подаването на документите в самата агенция. Едноличните търговци ще плащат 15 лева за вписване на обстоятелства в Търговския регистър, ако подадат заявление по електронен път. Ако обаче го направят на хартиен носител, то дължимата такса е 35 лева, съобщиха от Министерски съвет.
Събирателните и командитните дружества ще плащат такса от 60 лева при подаване на данните по електронен път и 130 лева, ако го направят на хартиен носител, уточняват от пресслужбата на кабинета.
Акционерните дружества и командитните дружества с акции ще подават заявленията за вписване и за заличаване на обстоятелства и заявленията за обявяване на актове само по електронен път, предвижда още решението на министрите.