Столична община маха и новата "опаковка" на Орлов мост заради нарушения (допълнена)

Новата опаковка на "Орлов мост", която отново е с нарушения.

© Юлия Лазарова

Новата опаковка на "Орлов мост", която отново е с нарушения.



Кметът на София Йорданка Фандъкова е разпоредила да се премахнат всички изображения по оградните скелета на площад Орлов мост (те са издигнати заради реставрацията на моста). Това отговориха от пресцентъра на столичната община след настоятелни въпроси от "Дневник". Причината е, че след като вчера бяха свалени рекламните пана от скелетата, фирмата – изпълнител на реставрацията "Конструктивно проектиране" ЕООД постави нови - с фотоси на стара София и информация за проекта. От едноименния сайт днес обаче обявиха, че снимките практически са откраднати от тях, защото никой не им е поискал разрешение. 


Гаф след гаф


Вместо да ползва архивни снимки на общинското предприятие "Стара София", която разполага с много фотографии от миналото на столицата, реставраторът е взел снимки от едноименния частен сайт "Стара София", който няма нищо общо с общината, обясниха от пресцентъра решението на кмета.




"Конструктивно проектиране", еднолична собственост на Мирослав Тодоров (според справка в "Дакси") досега не е коментирала нарушенията и на практика е неоткриваема.


В новите пана има и правописна грешка, която допълнително засили коментарите за абсурдните ситуации, които от четири дни се случват с опаковането на "Орлов мост". В информацията е записано, че това е по "ПрЕоритет № 8 на Столична програма "Култура", а обектът е "консервация, реставрация и социализация на "Орлов мост".


От общината заявиха, че информацията публикувана днес по-рано от "Дневник", че реставраторът е имал разрешение да разположи реклама на моста, не отговаря на истината.


Фандъкова: Аз нищо не съм разрешавала


"Аз разрешение не съм давала, издадох нареждане да се свалят веднага, защото това не е обичайния проект за възстановяване на фасади срещу реклама, който виждаме и подкрепяме, защото по този начин са възстановени и досега над 300 фасади на знакови сгради в София, а това е проект, финансиран по програма Култура на Столична община за възстановяване и реставрация на орлите", коментира тази вечер пред "Дневник" Йорданка Фандъкова, която присъства на запалване на свещите послучай еврейския празник Ханука в софийската синагога. Тя посъветва да се задават въпроси, на който е одобрил паната.


Фандъкова добави още, че "наредих да се свалят всякакви реклами, включително и това, което са се опитали днес за красота да поставят".


Кметът обясни, че в договора с фирмата няма възможности да се слагат реклами. "Ние имаме договор с фирмата, която реставрира орлите и елементите. Те имат своите задължения и там никъде не е казано, че могат да поставят рекламни елементи, така че очакваме да си свършат работата. Ако те имат договорености с друга фирма, вече другата фирма ще си търси от тях обяснение", каза Фандъкова.


Освен разрешението за строеж (виж снимка 4), което главният архитект Петър Диков е подписал и то съдържа само най-общата информация, той е подписал и примерна визия, на която се виждат рекламни пана (виж снимката).


Диков: Разреших, но не точно това


Одобрената "примерна визия", с която "Дневник" разполага. Според главния архитект Петър Диков той одобрил предпазна мрежа, а не рекламни пана.

© Дневник

Одобрената "примерна визия", с която "Дневник" разполага. Според главния архитект Петър Диков той одобрил предпазна мрежа, а не рекламни пана.


Миналият месец фирмата е получила разрешение от дирекцията по архитектура да разположи предпазни мрежи около обекта, но не и рекламни изображения върху тях, заяви пред "Дневник" главният архитект на столицата Петър Диков. Той обясни, че одобрената примерна визия, с която разполагаме не била за рекламни изображения, а само за предпазни мрежи. Диков не коментира защо се одобрява проект за мрежи и не му ли е направило впечатление, че в проекта, който подписва, те са покрити с гигантски пана, на които има и рекламно позициониране.


Сравнение между одобрената "примерна визия" и снимките на монтираните пана показва, че първите пана са я нарушавали, защото са поставени към платната за движение. Монтираните снощи пана вече следват проекта и са към пешеходните зони на моста. Липсват и страничните пана, които правеха първоначалната конструкция с рекламата на търговска верига "Лидл" да бъде оприличавана на два големи тира (снимка 3), но които присъстват в позволената примерна визия. 


При направените в сряда вечер от "Дневник" снимки, предпазна мрежа към пътното платно липсваше.


Още не е ясно дали и как фирмата-нарушител ще бъде санкционирана и по друг начин.


Петър Диков обясни, че "Конструктивно проектиране" първоначално е "раздула цената на реставрацията, внасяйки в общината проект за 74 000 лв., но в крайна сметка договорът е бил одобрен при цена 30 000 лв", като още 3000 лева трябва да бъдат осигурени от фирмата.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK