Трима са обвинени за катастрофата на "Тракия" с 9 загинали

Трима са обвинени за катастрофата на "Тракия" с 9 загинали

© Reuters



Шофьорът на автобуса, който това лято катастрофира на магистрала "Тракия" и 9 души загинаха, е един от тримата обвинени за произшествието. Управителят на дружеството - притежател на лиценза за превози и шеф в компанията са другите двама, на които Окръжната прокуратура в Пловдив днес е повдигнала обвинения за причиняване на смърт по непредпазливост и телесни повреди на повече от едно лице при произшествието, станало на 15 юни, съобщи dariknews.bg


Шофьорът Светослав Димитров е обвинен освен това за нарушаване на правилата за движение, шефът на дружеството "Ентуртранс", с чийто лиценз е осъществено пътуването по редовната линия София - Бургас Ениз Ченгел, и Николай Тончев, ръководител група "Транспорт" в компанията, са обвинени и за немарливо изпълнение на задълженията си.


Според експертизата гредите на шасито на автобуса са били напукани, а заварките са били направени некачествено. Вероятната причина за катастрофата е скъсване на ръждясал елемент от рамата, към която е била прикрепена предната носеща щанга. Неизправна е била и задната дясна спирачка.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Roger
    Roger
    Рейтинг: 796 Любопитно

    "Според експертизата гредите на шасито на автобуса са били напукани, а заварките са били направени некачествено. Вероятната причина за катастрофата е скъсване на ръждясал елемент от рамата, към която е била прикрепена предната носеща щанга. Неизправна е била и задната дясна спирачка"

    Тогава защо и шофьора е виновен?!

    НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.
  2. 2 Профил на Ignis Fatuus
    Ignis Fatuus
    Рейтинг: 892 Неутрално

    От цитираната от dariknews статия:

    Шофьорът, който се е движил с 97 км в час, е загубил управление над автобуса. Той се опитал да завие надясно, но автобусът тръгнал в обратна посока към мантинелата.

    Колко е било ограничението на скоростта в този участък? Кои правила за движение по пътищата е нарушил шофьора? С какво свое действие или липса на такова е причинил смърт по непредпазливост?

  3. 3 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3378 Неутрално

    100 000 пъти по малко вероятно е да умреш във влак и 1 000 000 пъти е по малко да умреш във самолет!

    Но понеже няколко фирми с политическо лоби изкарват пари от автобусни превози за това тенденцията да се мре по този начин ще се запази!

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  4. 4 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 909 Гневно

    Един протоколен въпрос:

    КОГА е била наказвана отговорна структура /фирма, община, държава/ за некачествена и напълно неотговаряа на стандартите пътна настилка?

    Например за дупка с диаметър 40 см и дълбочина 30 см на несигнализиран участък от магистрала, на която не се обръща внимание с месеци! И на която на всеки 30 минути някой пука гума със 130км/ч.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  5. 5 Профил на dart_vather
    dart_vather
    Рейтинг: 449 Разстроено

    До коментар [#4] от "NK":

    И мен ме интересува отговорът на този въпрос.

  6. 6 Профил на rimohit
    rimohit
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#1] от "ferhunde":

    Тогава защо и шофьора е виновен?!

    Ами защото е най невзрачен,и всички ще си измият ръцете с него

  7. 7 Профил на Vladiznaiko
    Vladiznaiko
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Шофьора е знаел много добре какво е състоянието на автобуса. Затова е виновен. Като с аптеката и Господари на ефира - защо продадохте на тези деца лекарства (деппресанти) - "ами аз и да не им дам, то в другата аптека на ъгъла ще им дадат?!?!?"

    Всеки, който знае, че нещо не е наред и премълчава е съучастник!
    А защо тези в ДАИ, техническия преглед и т.н. не са подведени под отговорност - това е въпросът! Защото има още десетки хиляди неизправни тежки превозни средства (да не забравяме онзи на моста в Бяла) който са с морално и физически остарели машини, гуми за мъгла, предобряни за всякакви товари и т.н. бай ганьовщини. И никой от нас не е защитен, в каквато и кола да вози себе си и детето си от удар с нещо, което е 20 тона изневиделица!

    Животът е прекрасен!
  8. 8 Профил на chelsea87
    chelsea87
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Шофьора на автобуса е с най-малка вина в така създадената ситуация.Човечеца е отишъл да заработи някой лев просто.Шефа му трябва да поеме цялата отговорност,след като си е позволил да изкара на пътя неизправен автобус.

  9. 9 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 737 Неутрално

    До коментар [#7] от "Vladiznaiko":

    Глупости - не че не си прав от морална гледна точка, но шофьора не е техническо лице! Шофьора няма правомощия да казва, прави или взема решения по техническото състояние на автобуса. Това е като да кажеш, че изнасиленото момиче не е изнасилено, защото би трябвало да и е харесало. Шофьора няма знанията и уменията да прецени кое е повредено и кое не, а й не е длъжен.

  10. 10 Профил на Ментор
    Ментор
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#7] от "Vladiznaiko":

    шофьора може и да не е знаел. Тия фирми сигурно имат десетки автобуси и шофьорите карат който им кажат. Естествено сигурно знаят за повечето неизправности, но едва ли за напукани греди и кофти заварки - няма как шофьор да забележи такова нещо, на тях не им е работа да правят технически прегледи.
    Просто автобуси над 20 години трябва задължително да се бракуват и режат за старо желязо.

  11. 11 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3378 Неутрално

    До коментар [#4] от "NK":
    Точно в този участък нямало дупки .
    Но никъде не се споменава ,че е силно неравен и особено средните ленти са с 50-60% кръпки.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  12. 12 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Аз ме мисля че шофьора има някаква вина.
    Човека управлява това което му дадат от фирмата към която работи.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  13. 13 Профил на Vladiznaiko
    Vladiznaiko
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Хора, вие нали не вярвате все още в Дядо Мраз?!?! Фирмата е относително малка - всеки знае всичко, в общия случай тайни и далаверки. Със сигурност и този и останалите шофьори са получавали напомняния от вида "Кире, нали знаеш за гредите? И по внимателно кат спираш, че задната спирачка у десно не лови." или "спокойно, шефа, знаеш има контакти - звънни, ако те спрат."

    За мен по този случай трябваше да разкатаят фамилията на всички по веригата и то публично, за да се знае за в бъдеще, че майка им жална на всички корумпета. Не може рейса да е минавал на преглед, докато е бил на курс?!?! И после този, който е разписал за прегледа да си седи в къщи при жената, бобеца и да зяпа Глистопад по телевизора, докато 9 фамилии са почернени завинаги!
    Кога ли някой от десетките, които са били наясно с техническото състояние на автобуса, ще има доблестта да излезе и да кажа - СГРЕШИХ, хора съжалявам, дедо Боже прости ми! Е тогава ще има надежда нещо някога тук да се промени.

    Това не е Сена на Имола и само Патрик Хед да е виновен. И Франк е знаел и половината инженерен екип. Но той караше сам, а когато возиш хора с рейс отговорността е хилядократна!

    Животът е прекрасен!
  14. 14 Профил на Philip
    Philip
    Рейтинг: 1014 Разстроено

    Колеги, състоянието, на така наречената МАГИСТРАЛА, е трагично и то в един голям участък, който започва от разклона за Нови хан и завършва след Пловдив. Това е от една страна. От друга - имаме технически "прегледи", които се правят за 10 минути. Мисля, че настоящия транспортен министър даваше по 100 кинта, ако някой му докаже, че е минал проформа на годишен преглед...Няма проблем - аз се сещам за поне 500 кинта...От трета страна - имаме алчни собственици на фирми, които си позволяват да возят хора, в огромни летящи ковчези. Естествено, същите "бизнесмени" се отчитат на всевъзможни контролни органи (ДАИ, КАТ, Инспекция по труда и всякакив други) и общински админстрации. Естествено, тук са и водачите на тези ковчези, които добре знаят какво точно управляват, но не протестират. Защото ще си изгубят работата, няколкото туби нафта месечно, както и далаверата с правостоящите пасажери. И най - вече, имаме една четвърта страна - гражданите, които използваме услугите. Ние сме пасивни, не си отстояваме правата и само за да стигнем с един час по-бързо, сме готови да се возим прави, да не си купуваме билет, а да даваме пари на шофьорите. Готови сме да ни мачкат мълчаливо, да псуваме на ум, а когато седнем на маса и обърнем 3 ракии, да се заканваме люто, че ще им покажем кои сме ние. А като изтрезнеем - отново ставаме поданици, а не граждани...
    Малко се отплеснах от темата, за което се извинявам.

    PHILIP
  15. 15 Профил на kirilrz
    kirilrz
    Рейтинг: 458 Неутрално

    ДАИ,пунктовете за технически преглед,съответните институции отговарящи за лицензии и разрешителни -под отговорност-съд,затвор и изплащане на компенсации от виновните.Шофьора си кара автобуса и не е компетентен за такива работи.инак трябва да закачи един автосервиз към рейса барабар с майсторите и да го оправят на пътя

  16. 16 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 909 Гневно

    До коментар [#11] от "comandante":

    Въпросът ми е принципен, не за конкретната ситуация. В България всеки гражданин е виновен до доказване на противното. Държавната и общинска администрации отговорност НЕ НОСЯТ!!!

    Конкретно в случая според мен основната вина следва да се носи от техническата поддръжка. Защото шофьора си носи отговорност за начина на експлоатация, не за техническото състояние на превозното средство. За да бъде признат за виновен би трябвало безусловно да бъде доказано, че е знаел за опасното състояние на МПС-то. И пак по-голямото наказание следва да е за този, който е разрешил въобще автобуса да бъде пуснат по рейса.

    Т.е. в случая според мен най-голяма вина носи техническата служба, след нея началник автопарк наедно с управител/собственик и чак след това идва водача. Но традиционно последния е и с най-малка тежест, ерго познайте кой ще духа супата...

    ...и познайте дали транспортът със тази фирма ще стане по-безопасен, след като основните виновници пак ще са си там.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK