Потребители масово се оплакват от нередности с промоции в магазините

Потребители масово се оплакват от нередности с промоции в магазините

© Надежда Чипева



По повече от 18 000 проверки е работила Комисията за защита на потребителите(КЗП) през изминалата година, съобщи председателят на комисията Веселин Златев, цитиран от dariknews.bg.
Той посочва, че около 63% от сигналите, получени в комисията, са били основателни.


През следващата година усилията на ведомството ще се насочат към превенция на различните нарушения, обясни председателят на ведомството.


Сред най-честите оплаквания от потребители по празниците са подвеждащите промоции на различни стоки.




"Масово се оплакват от това, че когато отидат да пазаруват една стока, на касата се таксува на редовната й цена. Доста търговски вериги и отделни търговци си позволяват да правят това, което е лоша, нелоялна търговска практика. Тя трябва да се преустанови и правим всичко възможно. Често се наблюдава и друг факт – отиваме след много широка реклама в съответното търговско заведение, за да се сдобием с един вид стока, която се оказва, че е свършила отдавна. Това също е нелоялно действие спрямо потребителя", обяснява Веселин Златев. 


Той посочва, че често има нередности при сайтовете за колективно пазаруване. "Когато стока се предлага с едни технически характеристики, а тя се оказва с други. Правят се затруднения от страна на търговеца тази стока да бъде върната", обясни той.


Златев призова по празниците да се пазарува с по-малко емоция и да се преглежда внимателно етиката на стоката. Когато имаме съмнения, е добре да се обръщаме към консултанта или техническия директор в магазина, добави председателят на Комисията.


Хората, които пътуват чрез туроператори, Златев посъветва да проверяват за лиценза и застрахователната им полица. "Първото нещо, което трябва да се направи след като изберем своя маршрут, е да разберем какви са условията по договора. Трябва да видим до кога е възможно да правим рекламации и чрез кого".


От комисията и в момента проверяват големите магазини и курортите, уточни още Златев. Масовите нарушения с въвеждането на самозагасващите цигари са били избегнати заради предварителните разговори, които са водени с вносители и търговци, посочи председателят на комисията.

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1191 Неутрално

    Това тук е като с цените по празниците! Т.н. търговци, очакват с нетърпение да се зададе някакъв празник, за да се опитат да измамят потребителя! Принципът е формулиран отдавна - ден година храни!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  2. 2 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 620 Весело

    Стиснатите немци имат поговорка:

    -Бай кауф ди Ауген ауф!

    При покупка отваряй си очичките.

    Принципно обаче ув. колега по горе е абсолютно прав.
    Просто БГ търговеца жадува да преметне клиента си

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  3. 3 Профил на Roger
    Roger
    Рейтинг: 735 Гневно

    Жалка държава е България- навсякъде по света НАМАЛЯТ цените за празниците,за да могат и бедните да празнуват.Тук такова чудо няма-ДЕН ГОДИНА ХРАНИ.

    НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.
  4. 4 Профил на Sniper
    Sniper
    Рейтинг: 1086 Неутрално

    Ми нищо изненадващо, затова с подобно тарикатско мислене на алчни търгаши потребителите да си отварят очите на четири, и да го имат винаги предвид. Аз само един път се бях прецакал с едни ягоди, и оттогава изобщо не ми е проблем, когато виждам, че някой се опитва да ме метне най-нагло да му запратя стоката обратно с " комплименти " за него и " поздрави " за майка му.

    "Какъвто човекът, такава и речта му." - "Qualis vir, talis et oratio." Луций Аней Сенека
  5. 5 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1291 Весело

    Има един много стар и прост трик, който повечето търговци използват. Написват нова, по-висока цена над старата и веднага я зачеркват Доста се връзват

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  6. 6 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    Проблема е в тоталната липса на информация. Защо няма потребителски сайт, на който да се вижда кои са нелоялните търговци? При толкова много магазини няма да е приятно да видиш твоя в такъв позорен списък.
    Иначе става като в новините на ЬТВ - В един магазин се продават опасни вафли! - Кой магазин, кои вафли?

  7. 7 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 726 Неутрално

    Комисията за защита на потребителите(КЗП) през изминалата година, съобщи председателят на комисията Веселин Златев,

    Какво ли щеше да е, ако председател на Комисията за защита от Лукойл, беше Валентин Златев, защото и другият Златев говори само за проверки, но не и за наложени санкции на търговците. Веселин Златев изглежда обикаля като сурвакар обектите, за да се подпомогне преди Коледа и Нова година, заедно с цялата си сюрия от гладни и корумпирани "златевчета"

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  8. 8 Профил на greenwich,ct
    greenwich,ct
    Рейтинг: 367 Весело

    "беит анд свич" (стар познат и често употребяван метод на търговия)
    освен че забранен но и се наказва доста сурово
    като често завършва с "клас акшън'' от която адвокатските фирми най много печелят (в америка)
    ако адвокатите в бг се поучат от тази държава потребителите ще спрад да страдат толкова често

  9. 9 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1275 Неутрално

    Като е казал да не залепил обява на дирека.

  10. 10 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1849 Неутрално

    Някъде по света, такива "комисии" за защита на потребителите може и да работят, у нас обаче, само получават заплати. У нас такива комисии, са просто добре платени и добре уредени работни места за НАШИ ХОРА. Все пак най-големите нарушители са и най-големите спонсори, а не е добре да хапят ръката която ги храни.

  11. 11 Профил на greenwich,ct
    greenwich,ct
    Рейтинг: 367 Весело

    пропуснах да поясня "бейт анд свич"
    байт се използва при риболов на всякакви риби може да бъде в изкуствен или натурален веднъж рибата захапала въдицата се измъква от водата като бейта се използва за нова риба така и така докато количеството от риба задоволи въдчаря

  12. 12
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13
    iii69
    Рейтинг: 213 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  14. 14 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    След касите на Била стоят на пост полицаи. Гледат , демек, някой да не краде. А че крадат на касите - няма смисъл. Как крадат ? На касите издават служебен бон , а не фискален бон. После Била отчита 1000 лева дневен оборот. Свестните полицаи трябва да затворят магазина, да извикат ревизия и т.н.

  15. 15 Профил на greenwich,ct
    greenwich,ct
    Рейтинг: 367 Весело

    бих искъл да съм във първи
    ако имаше бъл. училище ...
    вие трябва да се много грамотен
    след като правите подобни забележки
    но откровенно не ви завиждам по скоро бих ви съжелявал

  16. 16 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 645 Неутрално

    Със изявлението си Златев само потвърждава мнението ми,че тази комисия имитира работа.Сред най-честите оплаквания били подвеждащите промоции-липсата на стоки след масирана рекалма за тяхната промоция.Какво нарушение е това?Колко време една стока с промоция трябва да стои по щандовете?Нали цената й се намалява,за да се продаде по-бързо?В края на крайщата,ние-купувачите сме тези,които се застояваме пред щандовете,оглеждаме стоките,пипаме ги ръка,четем какво пише по опаковките/дали въобще правим това е друга работа?/,ние плащаме със собствените си пари и е наша отговорността какво купуваме в повечето случаи.А търговеца ще го корим за продажба на стоки със скрити дефекти,с изтекъл срок на годност,за упоритият отказ да приемат правени от нас рекламации,въпреки,че и тук ние се опитваме да хитруваме.И от двете страни се води война на надхитряне.А тази комисия харчи народни пари и имитира някаква дейност.

  17. 17 Профил на noshorn
    noshorn
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Кои ли пък са тези с "подвеждащите промоции" от които най-много се оплакват клиентите ? Като погледна коша с боклука в който съм оставил промоционалните брошури и листовки, чета все имена на утвърдени в Европа вериги за търговия на дребно.

    Сълзи ми пълнят очите, като си спомням с какво нетърпение нашите сънародници се радваха на откриването на всеки търговски обект на тези големи имена в търговията на дребно, които трябваше да поставят родния търговец-тарикат на мястото му, като предоставят качествено обслужване на изстрадалия клиент.

    "Да ама Не" - както обичаше да казва един политолог в миналото. Работата се оказа доста по-различна.

  18. 18 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Разни подобни "фатки" ги правят и по т.нар. бял свят - разместени етикети по стелажите, промоции, за които на касата не знаят нищо и т.н. Разликата, е че ако се усетиш навреме и повдигнеш въпроса, всичко се урежда много бързо, безшумно и в твоя полза. На мен лично ми се е случвало да ми върнат десетачка три дни след пазаруване, когато случайно бях решил да си прегледам касовата бележка. В БГ най-много да те обогатят с лафа "кьорав карти не играе".

  19. 19 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 817 Неутрално

    В България няма реална защита на потребителите. Има някаква комисия, която претендира, че върши нещо. В Западна Европа има сериозен контрол върху сезонните намаления и при фалшиви намаления има много сериозни глоби.

  20. 20 Профил на zaio_baio
    zaio_baio
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#14] от "ahasver": и в Карфур издават служебен бон. Просто вече са свързани към НАП.
    А за етикетите имам лични наблюдения как се работи в големите вериги - при асортимент от 2000 до 20 000 артикула е много вероятно без умисъл да се пропусне някоя цена не бъде актуализирана.

    Весела Коледа на всички!

  21. 21 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 434 Весело

    До коментар [#2] от "07":

    Много прав си, има и друга поговорка: 'триста гледали, трима разбрали'

  22. 22 Профил на Peacock
    Peacock
    Рейтинг: 1068 Весело

    Тежка коледа!

    Но пък ето една красива СНЕЖИНКА!

    http://beli-pauni.blogspot.com/

  23. 23 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2318 Неутрално

    В България няма лоялни търговци,защото всички са мутри от Партията майка и действията им са мутренски!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  24. 24 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1513 Неутрално

    До коментар [#23] от "lz2":

    Стига си плюл ГЕРБ! Празници са!

  25. 25 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#23] от "lz2":

    Аз съм търговец и нямам нищо общо с партията майка или с твоята майка! Претендирам и да не съм мутра, както и да съм лоялен търговец! А най-малко, деиствията са ми мутренски!
    Искам извинение, или навсякъде ще те благославям до 9-то коляно начело с твоята майка!!!!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  26. 26 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    "Доста търговски вериги и отделни търговци си позволяват да правят това, което е лоша, нелоялна търговска практика. Тя трябва да се преустанови и правим всичко възможно. "

    И какво точно сте направили? Коя верига го отнесе, ама така, че да и замине печалбата от тези измами?

  27. 27 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 813 Неутрално

    До коментар [#18] от "Stardust":

    А в България колко пъти ти се е случвало да те излъжат с десетачка и да не ти я върнат? Щото на мен - никога, ставали са грешки и сме се оправяли. Проблемът в българските магазини са боклуците, които се продават в тях, а не някакви особено разпространени нелоялни практики на самите търговци.

  28. 28 Профил на wqweto
    wqweto
    Рейтинг: 372 Неутрално

    До коментар [#14] от "ahasver":

    Касите на Била и другите големи вериги директно се отчитат online в НАП затова могат да издават служебни бонове на тоалетна хартия ако искат.

  29. 29 Профил на Thoth
    Thoth
    Рейтинг: 572 Любопитно

    Препълнено е с мошеници и измамници по магазините. Факт, известен не от вчера. Но има и индивиди, които са склонни и способни да прекосят тихия океан - за 5ст. по-евтино. И очевидно, от статистиката, тези с промоцоиите го знаят прекалено добре. Аз, лично за себе си, не мога да преценя кой от двата вида ми е по-неприятен.

    “Religion is regarded by the common people as true, by the wise as false, and by the rulers as useful.” - Seneca
  30. 30 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#25] от "zlatco33":

    Няма смисъл. Тоя си носи комунистическата жилка в себе си - всичко що е частник е мръсна гад, и трябва нов народен съд. За съжаление - далеч не е единствен.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 31 Профил на Йоаникий
    Йоаникий
    Рейтинг: 794 Разстроено

    Аман от оплаквачи и полуграмотни "потребители"...Самият факт, че у нас има Закон за потребителя и Комисия за защита, никак не е малко. Бъдете сигурни, че много от големите търговски центрове почти всеки месец плащат солени глоби за какво ли не...Ако "деятел" от Комисията си постави цел да глобява - не е много трудно да намери причина, имат доста права по закон. Хиляди права придобиха от 5 години насам и всички българи, което не им пречи да реват, да псуват и леят простотии. По закон при промоция търговецът задължително показва и старата (по-висока) цена. Ако в търговски център (големите вериги) си позволиш да "надуеш" цената преди промоция, ще платиш на момента петцифрена глоба, затова такива "трикове" са възможни само по сергиите...Огромното мнозинство българи правят сериозна грешка, сравнявайки Търговски център със сергия, което е несъстоятелно, да не кажа смешно. Ежедневно през огромните хипермаркети и молове у нас преминават стотици хиляди клиенти, но българите (наричани от много търговци "зрители" вместо "потребители" са определено най-отвратителните клиенти. В повечето случаи те не са наясно с много неща, в т. ч. и със самите себе си, но това е друга тема.

    Най-високите препятствия са тези, които сами си поставяме.
  32. 32 Профил на bel_bel
    bel_bel
    Рейтинг: 778 Неутрално

    В нашата верига(Няма да я назова) имаме клиентка,която обикаля магазините ни на следващия ден след смяна на промоциите.Специално търси останали забравени етикети от предишната промоция(Случва се да се забравят такива-все пак се обработват стотици позиции).После „дамата“ носи стоките,чиито етикети се разминават с актуалните цени на касите и там „създава проблеми“(меко казано)!Или търси някой пробит пакет(който подлежи на иземане от търговсата зала е на бракуване) и настоява да и го продадем на половин цена!Имам сведения,че обикаля почти всички магазини на веригата!
    Струва ми се,че в подобни случаи КЗП трябва да защитава правата на касиерите и останалите служители от попълзновенията на такива „клиенти“-вампири!

    Кто-то сказал, что жизнь была бы тяжелой, если бы не честные глаза собак. Дурак он. Собака — это хорошо. Но самое лучшее — это честные глаза людей.
  33. 33 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 689 Неутрално

    Добре, че дойдоха големите вериги за да видим промоции по празниците. Нали не сме забравили, как преди 8 март цените на карамфилите се утрояваха, и преди 6 декември цените на шарана се удвояваха?
    Жертви на големите вериги не са потребителите, напротив! Тоя път жертвите са производителите, или някои вносители, които си чакат парите по няколко месеца (това са им условията). А ако имате нещо против веригите, на разположение са малки представителни магазини на някои производители (месарници, магазини за млечни продукти, новите "пекарници" - вече имаме избор, и някой като не ни харесва, нищо не ни пречи да не отиваме при него.
    Но замисляли ли сте кой ще спаси малките търговци, или някои малки занаятчии от развилнелите се НАП-аджии? Напр. шивачката, взела някакво помещение под наем, която ви скъсява новите панталони само за 4-5 лв, изведнъж е принудена да си смени касовия апарат, който си е купила в края на 2010г. с нов за 400лв, само за да напълни гушите на производителите им, и на мобилните оператори - все авери на Бойко, Дянков и компания?

  34. 34 Профил на post
    post
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това и тук в Сащ го правят някой големи вериги, слагат една голяма special offer табела с цената, после като погледнеш отдолу старата цена, с малки цифри, разликата при храните е 10-20 цента надолу. Все пак са празници все още и те сега печелят, нямат причина да свалят с много цените след като всеки се е втурнал да пазарува точно сега

  35. 35 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1281 Неутрално

    има едно нещо, някой стоки се маркират с нормалната цена а долу в касовата се вписва отстъпката, очевидно е че това е трудно за проумяване от матриала

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  36. 36 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#32] от "berjerak":

    Глупости. Като намери етикетче си е в правото. Ваша отговорност е да не оставяте такива етикетчета, жената е намерил пропуск във и без това дебилния мениджмънт на веригите и се възползва от това - какво по-хубаво? Нали не нарушава закони, не краде?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  37. 37 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 625 Неутрално

    До коментар [#14] от "ahasver":
    Стига е тези простотии за служебния бон де. Издават системен, не служебен. Проверете, прочетете, ограмотете се кой може да издава системен бон.

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  38. 38 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1292 Любопитно

    А магазини разни.... Аз си пазарувам във Фантастико на Бузлуджа и Цар Петър и там си купувам тези дни банани - в прекрасно състояние за 1,60лв/кг ; 2 ,5 литра нектар от праскови и кайсии на Флорина, има и други намаления на цените. И никога не ме лъжат!!! Дано не ме изтрие модратора за неразрешена безплатна раклама....

  39. 39 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 1010 Любопитно

    Вярно е...купих си чорапи от "Кауфланд" - на рафта пишеше чена 1.99, ...на касата 2.99 Няма да стъпя повече!

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  40. 40 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 1010 Неутрално

    *цена

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  41. 41 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#31] от "Йоаникий"

    Ама ти сериозно ли смяташ, че наличието на закон и комисия са вся и всЮ!--------------------------------------";Ако "деятел" от Комисията си постави цел да глобява - не е много трудно да намери причина, имат доста права по закон."-------------------------------
    Вярно е, но също така е вярно, че си нямат хал хабер от това което трябва да контролират и защитават. Най-драстичния пример е госпожа Пръмова- образец на некадърност и незнание, докато бе Европейски комисар за защита на потребителите! Та как ни защитаваше тя докато бе там???????
    Нали имаше и тогава закони?

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  42. 42 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 984 Неутрално

    Много лесно ще се оправиме - пазаруваш - имаш проблем.Не пазаруваш - нямаш проблем.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  43. 43 Профил на Режисьор на Дублажа
    Режисьор на Дублажа
    Рейтинг: 726 Неутрално

    жертвите на големите вериги сме всички. с или без промоции.

    Обществото на бъдещето: робство без господари. "Н.Давила"
  44. 44 Профил на ahasver
    ahasver
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    До коментар [#37] от "Daniboy":Може да си много грамотен , ама докрая на азбуката има още букви. На касовите бележки, даскале , пише СЛУЖЕБЕН бон !

  45. 45 Профил на Daniboy
    Daniboy
    Рейтинг: 625 Весело

    До коментар [#44] от "ahasver":
    Да бе, да
    А в магазините ПОЛИЦАИ следят дали не се краде, нали?
    Акъл - море...

    "Щастие за всички даром, и никой да не бъде пренебрегнат!"
  46. 46 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 514 Весело

    До коментар [#39] от "scorpi_4404":

    Пазарувай си от интернет И без това запада непрекъснато ни споменава че малко купуваме през нета

  47. 47 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#43] от "NO2ID":

    Щом пазарувате от там, нямате право да се оплаквате! Аз не пазарувам там и не се оплаквам!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  48. 48 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 1010 Весело

    До коментар [#46] от "goshogoshev":

    Тц, там пък хептен...Без да си видял стоката и като дойде - изненадата е пълна ))

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  49. 49 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#33] от "shumkar":

    Има някой неща в твоето мнение кото са верни , а други не!----------------------------

    "Добре, че дойдоха големите вериги за да видим промоции по празниците. Нали не сме забравили, как преди 8 март цените на карамфилите се утрояваха, и преди 6 декември цените на шарана се удвояваха? "-------------------------------

    Защо е така? Малък анализ. Като отидеш и искаш паспорт от МВР какво е? За един месец-40 лева, за 3 дена 80 лева, за 24 часа-200 лева! Или някакви други удостоверения? Кой е първия рекетЮр? Що никой не протестира против това?
    Какво бе при строителите и брокерите? Къде стигнаха цените? Но всички си купувахте и мълчахте! Как беше при автоджамбазите? Къде бяха цените на колите и къде са сега? Що не протестирате? А при адвокатите и техните хонорари или при лекарите, стоматолозите и техния рекет? Що не протестирате??
    Всеки от вас може да продължи тоя списък до безкрай! Но когато е за вас и го правите ВИЕ , е оправдано, а ако е за други не!!
    Така ли е?
    Да разгледаме цените? Преди ги повишаваха търговците преди празници- Вярно е макар,че го правеха не ВСИЧКИ! А сега цените са си високи целогодишно и то неоправдано високи, а се намалят само по празниците УЖКИМ! Защо не направите сравнение с цените на така бленуваните западни демокрации и да видите колко са по-ниски от България/ говоря за промоциите основно/. Що не протестирате,че е така? Имахме Еврокомисар за защита на потребителите! Какво свърши той??

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  50. 50 Профил на nulew
    nulew
    Рейтинг: 418 Неутрално

    До коментар [#33] от "shumkar":

    Като съм почнал, па да продължа!--------------------------------------------------

    "Жертви на големите вериги не са потребителите, напротив! Тоя път жертвите са производителите, или някои вносители, които си чакат парите по няколко месеца (това са им условията)."___________----------------------------
    Да, жертва са производителите и вносителите, но основна жертва са основно ПОТРЕБИТЕЛИТЕ ПАК! А производителите и вносителите сами са си виновни, като са си събули гащите!
    Пак малък анализ! Когато ти искат отстъпки по 50 %/ много често под производствена цена/ ти, като производител, какво можеш да направиш??
    Два варианта реални! Първи-Качваш цената на стоката и то сериозно, за да имаш поне някаква печалба! Това се случи със стоките в България и поскъпването им във времето бе драстично! Втори вариант-Сваляш качеството на стоката драстично, която произвеждаш, за да можеш да оцелееш! Не се чудете що ядете боклуци!
    И третия, необявен вариант е: Просто фалираш от глупост!
    Същото е със стоките от внос, но там темата е още по-дълга!
    Та не ми хвали големите вериги! В следствие на тяхната експанзия и липса на всякакъв контрол от институциите и стоките поскъпнаха драстично и качеството падна пак драстично!
    Ще дойде момента в който силно рекламираните и нискокачествени стоки ще се продават основно в големите вериги магазини и който иска ще си ги купува от там, а другата по-качествената и не толкова рекламирана стока ще се продава в нормалните магазини!
    Ха останете си със Здраве!

    Липсва Закон за защита на РАБОТОДАТЕЛЯ
  51. 51 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 514 Весело

    До коментар [#48] от "scorpi_4404":

    Това е много съвременно и много американско Само заблудени комунисти и руски ушанки ходят по магазините

  52. 52 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1988 Неутрално

    До коментар [#33] от "shumkar":

    Не си прав. Жертви на веригите сме ние, потребителите, както и малките магазинчета, за които ти твърдиш, че ги има, просто щото вече ги няма. Производителите също пострадаха, но са си виновни основно сами - заради собствената им алчност и некадърност. Не, че със собствениците на малките магазини не беше подобна ситуацията, но те поне нямаха вина. Но потребителя го отнесе, и отнася и ще го отнася и за в бъдеще.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 53 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 1010 Весело

    До коментар [#51] от "goshogoshev":

    Точките и запетайките за нищо ги нямаш...

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  54. 54 Профил на Phips
    Phips
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#6] от "yavooor":
    Ми напр. аз съм се абонирал за списание "Активни потребители" и там сравнителните изследвания си ги пишат с марките и формите. ТВ нещо ги друса параноя от реклами.

  55. 55 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 514 Неутрално

    До коментар [#53] от "scorpi_4404":

    Това е много съвременно и много американско .Само заблудени комунисти и руски ушанки ходят по магазините!

  56. 56 Профил на Scorpi_4404
    Scorpi_4404
    Рейтинг: 1010 Весело

    До коментар [#55] от "goshogoshev":

    Ееееееее.....,това вече е друго нещо

    Опознай себе си...Нищо излишно.
  57. 57 Профил на goshogoshev
    goshogoshev
    Рейтинг: 514 Весело

    До коментар [#56] от "scorpi_4404":

    раниме му а и се учиме му а ?

  58. 58 Профил на forumer
    forumer
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Проверки уж се правят, ползата е никаква

  59. 59 Профил на greco_jlt
    greco_jlt
    Рейтинг: 418 Гневно

    Факт е, че в социално отношение България се влошава, а това буди сериозно безпокойство. Българите получават най-ниските заплати и най-ниските пенсии в Европейския съюз, безработицата в страната бързо се покачва.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK