Доколкото разбирам, става въпрос за допълващи линии. Защо мислиш, че ще закриват трамвай?
Не знам доколко качествен анализ е направен, за да се оформят тези трасета. Но иначе това е нормална практика - малки локални автобуси да свързват кварталите с най-близката метростанция.
Ти най-вероятно не си от София или просто си прочел статията по диагонал и си тръгнал да плюеш по навик... Нищо не се заменя, пускат се нови линии, за да могат хотрата от тези квартали да стигат по-бързо до трамвая и новата линия на метрото.
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия Нинова
Не сте разбрали. Идеята е точно обратното - да се улесни достъпа до метрото и трмвайните маршрути.
Прочетете още веднъж това
"...Целта е да се осигури връзка с основните маршрути на трамвайния транспорт и метростанциите, заради което по тези маршрути ще пътуват по-малки автобуси..."
Изречението е излишно сложно, и наистина може да обърка човек.
Ако погледните внимателно картата на София, ще се убедите, че Вашето предположение е грешно!
Обикаляш целият квартал за 30 минути като турист и после се качваш на метрото за 10мин. Невероятна концепция.
А какво пречи до летището например да се електрифицира 1км. жп линия и да се пусне градски влак - връзка между половин София, вкл. с метрото на центр. жп и авто гари. Или така ще има много малко за "усвояване"? Истината е, че София няма визия за развиването на транспортната схема.
Хайде, следващия път, преди да раздаваме коментари кой какво е разбрал и кой е от София да понапънем горните си части от тялото в размисъл. Трамвайната линия по Ломско шосе беше закрита. Като чета, тя се замества с три автобуса. Това е убийствена тъпотия, която през 21ви век няма своето обяснение. Защо е така е обяснено прекрасно в 6ти и 9ти коментар.
Поздрави!
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
За второто си невероятно прав. Не само летището, но и доста от заформящите се като сателити малки населени места и квартали около София могат да се свържат с градски влакове, още повече има вече съществуващи линии. Очевидно обаще лобито на такситата , маршрутките и мутрите-строители е много силно.
За първото - локалният траспорт е винаги бавен. Невъзможно и икономически нецелесъобразно е да се пускат 5 линии, които да могат да те закарат за 5 минути до метростанцията. На Запад, където мрежата на метрото е много гъста, локалният траспорт се ползва главно от възрастни хора, майки с деца и при лощо време. Тъй като метростанциите са на 1-2 километра от всяка точка в квартала, повечето хора ходят с колело или пеша до метростанцията.
Аз не ти противореча, а питам. Да, тъпотия е да се закриват транваи, вместо да се направят по-удобни и бързи.
Трамваите обаще са по-скоро основен, а не локален транспорт.
Слушай сега, аз за това че в София няма стратегия за транспорта изобщо не споря. Това, което казвам е че локалния транспорт, при добре направен анализ е една логична стъпка.
кажи го на англичаните, които замениха трамваите с автобуси преди доста десетилетия, но да де те кво разбират не е като да имат метро от 19 век! умник си ми ти, от всичко увираш!
Fast überall wo es Glück gibt, gibt es Freude am Unsinn. ~Friedrich Nietzsche
И англичаните като са го направили, да следваме неотлъчно светлия им път, а? Гениално? Ми що не погледнеш останалите нации из ЕС, които наблягат на релсовия транспорт?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Замисълът е добър, сега нека видим реализацията! От особено значение е връзката на Бизнес парка с МС "Младост 3".
Но примерно линия 508 трябва да я пуснат до Зоопарка, за да може до там да се ходи с метро + автобус.
Също така не виждам линия от МС "Баучер" в посока "Токуда". В офисния комплекс по "Вапцаров" са се концентрирали едни от най-закоравелите автоталибани. Много коли, много паркирали в нарушение, много по тротоарите на чисто новата улица "А. Дуков" (и вече не личи, че е нова), много скандали за паркиране, много побоища...Може и убийство да се случи...Грозна гледка...Трябва да се направи нещо
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
ами защото някак си светлия пример на ук и сащ дава резултати в последните 100 години. трамваите се заменят от подземни/надземни железници и автобуси по ред причини, най-вече по-лесната промяна на маршрута при автобусите и по-лесната поддръжка
Fast überall wo es Glück gibt, gibt es Freude am Unsinn. ~Friedrich Nietzsche
Още 12 нови маршрута ще бъдат добавени към съществуващата в момента транспортна схема на София, съобщи БТА. Целта е да се осигури връзка с основните маршрути на трамвайния транспорт и метростанциите.
Не те разбирам как го заменят.
Резултатите са прекрасни, затова англичаните се принудиха да въвеждат убийствини такси за влизане в центъра на Лондон, а щатските задръствания са пословични. Гениално, ама ми омръзваш...
Проблема е, че точно локалния транспорт, който би трябвало да е довеждащ за метрото е уникално тъпо проектиран. Някак си на парче, безмислено. Таксуването му също е тъпо. Но каквото и да говорим, да махаш релси, за да слагаш автобус е неприемливо при всякакви условия.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Ми че ти бе! Не разбирал! Имаше ли трамвай по Ломско? Имаше. Сега има ли - не! На негово място ще има три нови автобуса. Кво не разбираш?
Има ли трамвай по Борис? Има. Ще го махат ли? Да. Кво не разбираш?
Имаше ли трамвай по Драган Цанков? Имаше. Сега има ли? Не.
Три от петте основни трамвайни артерии ги няма, той не разбирал... Добре, че направиха трамвая в Дружба, да не е пълен резила..
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Не, той е патологичен мошенник и наплевател. Прекрасно знае и разбира за какво тава дума.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
ТОЙ има достатъчно аргументи за мнението си, които щеше да си схванал, ако ти се отдаваше четенето.
Пускай си комунистическите песнички и им се радвай. На утрепания ни транспорт и задръстванията също.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Ами за съжаление за да се направи смислен, трябва да се направи много голямо проучване за цяла София. В България няма кой да го направи, за това трябва да се наеме наеме някоя от малкото силни европейски фирми, които правят анализи и проекти с такъв мащаб, а те струват много пари. Освен това и интерес няма, защото от такъв конкурс няма да падне никаква лепта.
Така че получаваме аналога на градоустройство марка Диков. Освен това има ли нещо в България - култура, здравеопазване, елекронна администрация, което да не се прави на парче?
Според мен не си прав. Англия, може да е еталон за много неща, но специално по отношение на градския траспорт има други евпропейски държави, които се справят доста по-добре. А САЩ изобщо няма градски транспорт в смисъла, в който ние го познаваме. Там хората са много по-зависими от колите си и градовете им са проектирани в съответсвие с това. Според мен е по-добре да се ориентираме към европейски модели.
Всъщност, за пореден път говориш глупости. Ломско шосе след ремонта започна да влиза в сутрешните сводки по новините за задръствания, преди това никога не е имало.
Колкото до трамвая - трамвая и метрото са два несравними вида транспорт. Не можеш да изхвърлиш едното за сметка на другото, защото после ще трябва да го заместиш с нещо друго - както в случая - с автобусен транспорт. Още нещо неясно ли остана?
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Подкрепям Тони - в цяла Европа се залага на трамваите и метрото, а се ограничават автобусите. В Сащ трамваи така и не са имали особено и с техните убийствени разтояния е нормално да имат метро + автобуси, но на практика повечето карат колите си до метрото и от там с него. Факт е, че транспортната организация на София е на отвратително ниво, има някакви измислени планове, много пари потъват някъде и тъпанарите в общината не могат да измислят обща стратегия за София и освен това да я приложат! Метро, трамваи, автобуси, влакове, пътища - всичко трябва да бъде обвързано и с целия архитектурен план на София, кое как ще се развива за следващите поне 20 години. За съжаление, никой няма желание да го направи.
Не можеш да пускаш в комплексите трамваи, които да обхождат улиците, без да натоварват движението. С автобусите е по-евтино и доста гъвкаво. Вероятно някои автобусни линии ще се променят, а доколкото си спомням ще има и нови трамвайни линии. Хайде най- напред да се видят детайлите и след това да се плюе.
[quote#13:"arch_"]На Запад, където мрежата на метрото е много гъста, локалният траспорт се ползва главно от възрастни хора, майки с деца и при лощо време.[/quote]
На тези хора им трябват връзки с парковете /като например Западния, който е Западналия/. Освен това трябва да изчезнат субсидиите за пътувания на работещите в държавни и общински структури, а тези на пенсионерите силно да се ограничат, например до 50 билета/месец и да важат извън час пик. В големите квартали общината може лесно да прокара тролейбусни линии или трамваи. В по-малките квартали - автобусни линии на концесия. Няма какво толкова да се мисли. Има примери - Прага, Виена, Будапеща, Рим, Мюнхен и много други.
Детайлите са следните - в Надежда трамвая имаше километър и половина отделен път, само за него, ограден. На Драган Цанков беше същото. Предвидения за премахване трамвай по Борис е по същия начин. Това е най-бързия, безопасен, редовен и еолочиген наземен транспорт в един град. Няма как такъв трамвай да прави задръстване или да е скъп. Премахването му е или безумие или лобизъм. Избери си сам.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Става въпрос за друго. Принципът е, че във всяка част на града трябва да можеш да стигнеш до спирка на градския транспорт като изминеш не повече от 500м. Не знам какво е положението в София, но в Берлин има спирка на метрото на средно километър и нещо, в други европейски столици до 3-4. Затова към повечето станции на метрото има и по една локална линия, която обикаля квартала. Обикновено е бавна, обикновено на голям такт. В Берлин например са на 20 минути. По принцип повечето хора ходят пеша до метрото. Аз ходя с колело и го оставям там. При лошо време обаче абтобусите са пълни. Сутрин има много хора с малки деца.
Дали тази локална линия ще бъде трамвай, микробусче, автобус или тролей, вече зависи от анализа на конкретната ситуация.
И аз като Тони съм по-скоро против закриването на трамвайни линии. Повечето от тях си имат собствени трасета, отделно от улиците. Те не са локален транспорт, а по-скоро допълващ към метрото. В Берлин има трамваи по маршрути, които могат да се минат и с метро, но с цената на 2-3 прекачвания. Виена, която се води с най-добрия градски транспорт в Европа, има гъста трамвайна мрежа.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
[quote#35:"Тони!"]Предвидения за премахване трамвай по Борис[/quote]
Инфото ти е старо, трамвая остава, защото трасето на третия лъч го преместиха оттам и ще цепи някъде през кварталите до крайна точка Овча купел. Линия 508 е добре измислена. Метрото стига само до Баучър, нататък до Хладилника трябва да се ходи пеша. В другия й край се получава удачна връзка по Каблешков към Арсеналска. Явно на Хемус станцията ще е доста натоварена. Не знам защо обаче я строят с едни тесни входчета към подлеза, две лели с торби трудно ще се разминат по стълбите, без да се забършат.
За да е още по-интересно, новата линия 501 на практика ще дублира трамвайната линия (не помня какво пуснаха, 1 или 7 или 15), която тръгва от Обеля, минава покрай Връбница, Свобода, Надежда, гара София-Север.
Ти що се пениш толкова. Дали е смислено да се дублират метро и трамвай и дали е икономически обосновано - сам си отговори. При сегашното изграждане на метро, което дублира трамвая отгоре, кое прави целесъобразно поддръжката на трамвая? Да не говорим, че тези трамваи в София са толкова допотопни и остарели, че....Там , където трамвая не навлиза директно върху пътното платно -няма задръствания - Цар Борис, а Ломско с трамвая си беше един ужас.
Горна Баня и частта на околовръстното между Бояна и разклона за очва купел пак остава на сухо с един-единствен автобус, който дори няма връзка с метро. Гениално.
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchill
Само не говори за светъл пример от САЩ, че там обществения транспорт е бил умишлено съсипан навремето за сметка на автомобилния от петролното лоби за да има максимална консумация на петрол, а държавната дотация за бензина в САЩ си е чисто преливане на държавни пари в петролните компании. Що за транспортна система в която ако ти вземат книжката за алкохол, могат да ти оставят възможност да караш САМО до работата си и САМО по един маршрут което се следи с GPS, че по друг начин не може да стигнеш.
Кога най-после ще се сетят за автобусна линия от последната спирка на метрото в Младост до двата терминала на аерогара София? Така би могло със същите коли да се обслужват и двата терминала, като има автобус на всеки 5 минути, вместо да въртят абсолютно излишно до Спортната палата и са на половин-един час! Ама тогава май се прецакват таксиджиите, та затова не се "сещат" другарете от общината!
Дали е икономически обосновано говори факта, че вече премахнатия трамвай, явно неикономически издържан според теб, ще се замества с три автобусни линии. Прекрасна икономическа мисъл, неам думи.
Колкото до задръстванията по Ломско - вече булеварда присъства всяка сутрин в новините като задръстена точка, заедно с традиционните. Преди това не беше така, а задръстванията бяха по Кубрат.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
До коментар [#13] от "arch_": Да, обаче ние като гениална нация закрихме околовръстната ЖП линия на София и сега ще я правим наново, но какви ще са комисионните, а?
Вероятно ще са еко-автобуси с метанови уредби. А и много по-добре е такива малки автобуси, отколкото множеството бангии/таралясници, които задръстват улиците...
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма!
ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!
[quote#39:"aleko"]Линия 508 е добре измислена. Метрото стига само до Баучър, нататък до Хладилника трябва да се ходи пеша. В другия й край се получава удачна връзка по Каблешков към Арсеналска. [/quote]
Ами именно там имаше трамвай, нали? Ще го дублират или ще го заместват? По Каблешков също има проект за трамвай, но от 6 години нищо в София, освен метрото не е почнато и естествено този проект си отлежава.
Сега - автобуси, защото е по-лесно да мърсят и да стоят в задръстванията.
Или по Г.М. Димитров няма място за трамвай, вместо този 507 да виси задръстен (също има проект за такъв)?
Просто това е лесно решение на некадърни общинари. Но те толкова си могат, а и защо да се напъват, когато има хора, които явно и на толкова прах в очите са доволни...
Или заради наспрелите трошки? (виж снимката на 27 за подсказка, ако не схващаш верния отговор)
Линията се измества по краищата на булеварда и като не могат да си спират бараките остават четири чисти ленти...
[quote#31:"Тони!"]Всъщност, за пореден път говориш глупости. Ломско шосе след ремонта започна да влиза в сутрешните сводки по новините за задръствания, преди това никога не е имало.
Колкото до трамвая - трамвая и метрото са два несравними вида транспорт. Не можеш да изхвърлиш едното за сметка на другото, защото после ще трябва да го заместиш с нещо друго - както в случая - с автобусен транспорт. Още нещо неясно ли остана?[/quote]
Пич, извинявай, ама ти или си изключително тъп или доста успешно успяваш да се правиш на такъв!!!
Искаш да ми кажеш, че след като има метро под Ломско и Драган Цанков, трябваше и да се запази трамвая отгоре? И защо точно, драги ми смехурко? Ти наистина си ТЪП!
Или че на хората по Ломско им липсва трамвая, който сутрин ги будеше в 5:20 , разпадайки се по линията? Или че Ломско беше по-добре преди, когато нямаше откъде да се мине - или паркиран автомобил или трамвай в центъра?
Наистина човек трябва да мисли, преди да пише - хейтъри , като теб, стават смешни, когато не знаят кога да замълчат и кога да говорят!
Аз гледам факти, ти се уповавай на тъпотата си. Ломско шосе за пръв път започна да влиза в сводките сутрин за задръстванията. Стани някоя сутрин рано и ще чуеш. Ако не вярваш - мини по него. ТОва е, защото идиотите в общината си мислят, че пътникопотока може да се управлява по законите на Кирхов.
Колкото до трамвая - да, трябваше да остане, най-малкото щото Надежда в момента няма локален транспорт, а метрото не е и не може да е такъв. Метрото и трамвая не се дублират, а се допълват, и така е редно. Трамвая трябваше да се обнови откъм маршрути и таксуване, но не и да се спира. Защото сега вместо него ще щъкат три автобусни линии, нали било излишно бе, акълчо? Що са автобусите тогава? Нали има метро?
Хайде, напъни се малко, тя тая работа не е като оная.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
[quote#37:"arch_"]Принципът е, че във всяка част на града трябва да можеш да стигнеш до спирка на градския транспорт като изминеш не повече от 500м.[/quote]
Точно така, но в София спирките са на 200м, което означава бавно, мръсно /заради сергиите с боклуци на всяка спирка/ и в на края работещите хора на ползват градски транспорт, защото не могат никога да стигнат навреме.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Спирките на локалния транспорт са на 200-500 метра и в Берлин, Лондон и Париж, както и в Хелзинки и Виена, които са градовете с най-добър градски транспорт. Значи не точно това е проблемът, или?
До коментар [#58] от "arch_":
Има по 10 спирки през 200м, като движението на транспорта е изключително нерационално. Возиш се 30мин обиколно, за да стигнеш на 1200м ако вървиш по права линия, след което ползваш метро до някъде за 10 мин. и след това отново 1200м/10спирки/30мин. за да стигнеш крайната си цел. Това сега ще се утвърждава като принцип + разбира се безплатните услуги за 50% от пътниците на ГТ + на всяка керемидка - възможно най-грозните киоски в Европа и ламаринени сергии. Не знам къде живееш, но в София много хора все още вярват в безплатния обяд. За това са кисели.
Това просто значи, че спирките не са разположени рационално и не са планирани добре. А панаирите по спирките и не само са отдавнашен и съвсем отделен проблем на общината.
Това не значи обаче че схемата основен-локален транспорт е грешна. Просто трябва да се оптимизира.
Живея в Берлин. Кварталният ми автобус има към 20 сприрки между 2 метростанции, като ги минава за двайсетина минути. Средно до метрото трябват 8-9 минути от далечните части на квартала. Само че там има бусленти, почти няма задръствания и няма паркирали, които да пречат на движението.
До коментар [#60] от "arch_":
Живееш в 4 пъти по-голям град, който преди 100г. е свързан с S-Ban - 12 гари и е транспортирал още тогава милиони пътници. София е най-близо по размер до Прага и Виена. Но тук няма такова нещо като точност. Тук всички държавни и общински служители се возят безплатно. Учениците също, вкл. и след 22ч. когато тръгват по заведения. Пенсионерите също се возят безплатно. За сметка на това цената на билета /за нормалните работещи хора/ е 1лв. независимо дали е за една спирка или за целия маршрут. Няма билети за 30мин. или 1ч. Както всички изостанали народи - пътя го измерваме само в км. и още сме далече от меренето във време. Скоро няма да мръднем. Толкова е смотана транспортната схема на София, че основния транспорт до летището е с лични коли или таксита. Пътуването с ГТ рядко отнема под 30мин. Имаше замервания в час пик - средна скорост на ГТ - 6км/ч, с кола 18км/ч. Сега покрай кризата скоростта малко се вдигна. Трамваите вървят и спират в средата на булевардите и хората пресичат през двулентови платна за да ги използват, при изкуствено създадени конфликти с автомобилистите.
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
kalin_m, попитах те имаш ли родители. Защото само простак може да се отнася с пренебрежение към възрастните хора. За твое сведение, пенсионерите не се возят безплатно и те са единствените , които са редовни пътници.
[quote#62:"kalin_m"]Както всички изостанали народи - пътя го измерваме само в км. и още сме далече от меренето във време. Скоро няма да мръднем.[/quote]
Ами не. Изискването за 500м. не е произволно или за "мерене" а заради презумцията че всеки има право на досъпен транспорт, включително възрастни, бавноподвижни, хора с малки деца и тн. Да, в това отношение няма да "мръднем" скоро по-далеч от Третия свят.
Не твърдя, че не си прав. При такива големи растояния между метростанциите може би е добре да има "бързи" и "бавни" поддържащи линии, като "бързите" да са само от няколко спирки.
То именно заради това се правят анализи и стратегии.
До коментар [#63] от "stedim":
Имам родители и съм им благодарен. За твое сведение те са ме възпитали да мога да сметна, че вместо майка ми да взема мизерна пенсия след 41г. трудов стаж!, ако на мен държавата не ми взема 40% от дохода, аз бих могъл да осигуря на майка ми пенсия в троен размер. Моите родители се уповават на мен, а не на държавата и общината и майка ми не си е взела картата с привилегии за градския транспорт. За мен това е положителен пример, независимо от простотията която ни заобикаля!
До коментар [#64] от "arch_":
[quote#64:"arch_"]При такива големи растояния между метростанциите може би е добре да има "бързи" и "бавни" поддържащи линии, като "бързите" да са само от няколко спирки.
То именно заради това се правят анализи и стратегии. [/quote]
В това е въпросът - няма метростанция в София на повече от 1км една от друга. Единствено между стадион "В. Левски" и "Интерпред", защото метрото минава под парка "Борисовата градина". Относно времето - в Прага има 20 минутен билет - струва около 70 стотинки и можеш да го ползваш колкото е възможно в рамките на 20 мин. Обикновено като комбинираш метро и нещо друго ти стига да стигнеш в 90% от която и да е точка "А" до която и да е точка "Б" в града. Давам го като пример.
В София билет на време е немислим, трябва да е на километър. Щото с неуредения ни транспорт ще си висиш с часове в задръстванията и ще си плащаш за това.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
До коментар [#54] от "gerotheone":не се сърди на Тони-той е върл фен на ДСБ и Костов,и изключително мрази ГЕРБ и Фандъкова.Каквото и да се предлага в София,докато е Фандъкова кмет,друго освен хейтърство не очаквай от него.Не че тя е идеален кмет,но определено е по-добра от Софиянски например.Мисълта ми е-не се сърдете на Тони-това му е работата..
Яне, тая работа нема да мине - кои са платените писатели тук мисля стана ясно отдавна. Да обвиняваш някой, че работата му е да пише против Герб, при положение, че тоя някой е регистриран в тоя форум още преди Герб да се роди дори като идея в папките на ДС е повече от малоумно. Ако се беше напънал да четеш, щеше да видиш, че аз слагам аргументи и факти. Ти ме нападаш директно мен, по стар комунистически прийом, щото не можеш да извадиш нито един аргумент, с който да защитиш премахването на трамвай и заместването му с автобус. Тежка и жалка е герберокомуноидната съдба, но не съм ти виновен аз. Искайте на оперативките по-добри данни и интсрукции, щото се излагате.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
Мисля, че една допълнителна кратка тролейбусна линия от бившата Окръжна болница до сегашното колело (крайна спирка на тролей № 5) в "Младост 1" при посолствата ще направи много по-редовен напречният достъп до метростанцията "Младост 1" от и до много-населени райони. Сега дългите маршрути на тролеите № 5 и 8 правят много нередовни тролеите в този район.
Тъй като не става ясно кои ще вози по тези линии, смятам че тази схема е направена за следното: Отпадат маршрутките (които са на самоиздръжка) и се заменят с малки автобуси на същите собственици, само че вече им се плаща ма километър от общината.
Според мен Тони е по-скоро прав за билетите за време - в едно задръстване можеш да киснеш и 40 минути. Нищо не пречи обаче да има и билет за 1 час или 1.30 часа, В Берлин е за два часа, но има изизскване да не се връщаш по същия път. Тоест ако искаш да отидеш, примерно да напазаруваш и да се върнеш, трябва да вземеш втори билет. Друг смислен вариант би бил билет за брой станции или спирки за по-късите разстояния. Абсурдно е билетът за 2 и за 20 спирки да е на една цена.
За всички тия иновации се искат пари, а в България и осбено в София броят на нелегалните пътници е огромен.
Да се сравнява София с нормален европейски град е груба грешка.
София не може да стане скоро град осигуряващ добро качество на живота, както е в Берлин, Виена, Рим, Париж ...
Има много добри неща, но хората се променят бавно.
В София има десетки хиляди българи без лична карта, които не знаят български, нямат образование, не работят, и се изхранват по тъмно сиви начини.
Тези хора се стараят да направят живота ни като техния, а не да направят живота си като нашия.
Необходими са няколко успешни правителства и няколко мандата на успешни кметове за да се промени КАЧЕСТВОТО на живот .
Пожелавам здраве на г-жа Фандъкова !
След година - две София ще е по-добро място.
Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
Гъвкавостта и диференциацията на билетите по време и разстояние е добра идея, но засега не е толкова спешна и едва ли ще се осъществи скоро.
Подкрепям мнението на kalin_m, че едно от най-ирационалните неща на гр. транспорт в София е сгъстеността на спирките. Съгласен съм, че разстоянието м/у две спирки да кажем на тролей 5-ца, ако на мен пеша ми отнема 5 мин., на Баба Пена ще и отнеме 15, но аз съм готов да жертвам 10 мин. на Баба Пена с/у 5-те минути на 50-те човека, които отиват на работа с тролея.
Не знам дали съм прав, но смятам, че просто много софиянци са свикнали като излязат от входа на панелката, автобуса да спира пред тях и да ги вози за 1лв. до където си пожелаят!
Напротив, не се искат пари. Основната цел на валидаторите е точно тая - да следят пътникопотоците, и да предлагат каквато си искаш схема на тарифиране. Още от утре с пренастройка на валидаторите можем да бъдем към схема на заплащане на разстояние или на време, стига някой да го поиска. Засега не се случва това, а причините са доста дълбоки.
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
И на вниманието на arch_.
Тези линии доколкото съм запознат липсват в "Генерален план за организация на движението" за които СО трябваше да плати на консултанта Мот Макдоналдс за "Генерален план за организация на движението" през 2011г.
На вниманието на "Тони".
като искаш трамвай - в този ли вид и трасе да бъдат? Сигурно знаеш, че общината плаща около 4 лв. на километър на трамвайте и около 3 лв на автобусите? Кое е по евтино? Отделен е въпросът защо СО плаща на километър, а не доказване на разходите, отделно счетоводство, отчитане на приходите от реклама и др. и съответно компенсиране, както изисква регламент 1370 на ЕС.
За определяне на броя на превозните средства се използуват данни за пътникопотоците, които могат да се получат от валидаторите.
За определяне на Маршрути трябват данни за кореспонденцийте между точката на ЖЕЛАНИЕТО за тръгване и точката за пристигане, т.е. трябват данни за транспортните потребности - кореспонденциите между районите.
Такова масово проучване в София не е правено. Мот Макдоналд го прави на база 1300 (хиляда и триста) анкетирани по телефона граждани на София. Ебати представителната извадка. ХА, ХА
Тези маршрути и цялата транспортна мрежа как се прави - гледайки в тавана?
Сега от общината остава да въведат ПОЧАСОВ БИЛЕТ - демек да се возиш 1 час и цялата градска мрежа, с колкото искаш прекачвания на цената на едно билетче (както е в множество европейски столици). Обаче те не го правят, и доколкото помня заявиха "че не са планирали да го правят". Не е нормално за една спирка и за 25 спирки все един билет да ти искат. Въвеждат ми само некви електронни билети на линукс, дето единственият кяр е в неделя, ако никой включая шофера, не продава билети. Тука бих добавил нещо нецензурно...
Общо взето всичко изглежда нормално но като..... проект??
Ако тези автобусни линии се движат в интервал по който се движи автобус 113 от ,Младост 1 до Младост 3 и 4 , по добре си хванете директните автобуси, отколкото метрото.
Днес чаках 30 мин. този рейс от Младост 1 до 3.
Като прибавя времето за чакане на метрото, времето за пътуване и чакане на автобуса- ами най добре би било да се прибера пеша.
Хубава работа, ама..... българска.
Столична Община вече 2 пъти мисля плати по няколко милиона на западни консултантски фирми, за които говори колегата _арх. Файда обаче няма. Грам концепция нямат тия хора ни за градски транспорт, ни за синя зона, ни за трафик...
Абе,какви трамвай (в този вид), какви пет лева. Я вижте колко хора се возят в трамвая в 7.30 часа (сутринта) в подлеза на НДК или в двете мотриси през Дружба2. Само харчатток и наши пари...
Много интересна информация, благодаря. 1300 души от милион и половина не ми се вижда особено представителна извадка. Наскоро четох някакво изследване за Майнц и представителната извадка беше 4000 домакинства, към 10000 хиляди души. А Майнц е по-малък от Пловдив.
Ами не знам. Такива фирми правят и стратегиите и в Германия и Австрия, пък нещата тук си работят. Би ми било интресно да знам с какви конкурси са избрани тези консултанти и какви референции имат. Погледнах сайта на Мот Макдоналд и честно казано не съм впечатлена. Още повече техните проекти са в по-скоро друга сфера. Сещам се поне за 2-3 европейски фирми с доста по-солидни референции, като се почне с Дорш.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДа замениш трамвай с автобус, това е уникална тъпотия!
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКarch_
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#1] от "Тони!":
Доколкото разбирам, става въпрос за допълващи линии. Защо мислиш, че ще закриват трамвай?
Не знам доколко качествен анализ е направен, за да се оформят тези трасета. Но иначе това е нормална практика - малки локални автобуси да свързват кварталите с най-близката метростанция.
disastrous
Рейтинг: 515 НеутралноМижи да те лажем, че требе да осе отчита дейност.
nv
Рейтинг: 2473 НеутралноДо коментар [#1] от "Тони!":
Norman Granz предпочита правителство на БСП с премиер Корнелия НиноваТи най-вероятно не си от София или просто си прочел статията по диагонал и си тръгнал да плюеш по навик... Нищо не се заменя, пускат се нови линии, за да могат хотрата от тези квартали да стигат по-бързо до трамвая и новата линия на метрото.
k
Рейтинг: 1058 НеутралноДо коментар [#1] от "Тони!":
Не сте разбрали. Идеята е точно обратното - да се улесни достъпа до метрото и трмвайните маршрути.
Прочетете още веднъж това
"...Целта е да се осигури връзка с основните маршрути на трамвайния транспорт и метростанциите, заради което по тези маршрути ще пътуват по-малки автобуси..."
Изречението е излишно сложно, и наистина може да обърка човек.
Ако погледните внимателно картата на София, ще се убедите, че Вашето предположение е грешно!
kalin_m
Рейтинг: 571 ЛюбопитноОбикаляш целият квартал за 30 минути като турист и после се качваш на метрото за 10мин. Невероятна концепция.
А какво пречи до летището например да се електрифицира 1км. жп линия и да се пусне градски влак - връзка между половин София, вкл. с метрото на центр. жп и авто гари. Или така ще има много малко за "усвояване"? Истината е, че София няма визия за развиването на транспортната схема.
роджър
Рейтинг: 909 НеутралноДо коментар [#3] от "disastrous":
https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRgОптимисте шопски, какво ти пречат 12 НОВИ линии ?!
B52
Рейтинг: 1640 НеутралноИдеята по принцип е добра, сега остава да не се препънат ПАК с изпълнението и някой ми ти друг "детайл"...
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.jubal harshaw
Рейтинг: 1416 Весело[quote#7:"deepdp"]какво ти пречат 12 НОВИ линии[/quote]
http://jubalharshaw.wordpress.comИзгорелите газове.
disastrous
Рейтинг: 515 НеутралноДо коментар [#7] от "deepdp":Засичат се със стари линии
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#2] от "arch_":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДо коментар [#4] от "nv":
До коментар [#5] от "k":
Хайде, следващия път, преди да раздаваме коментари кой какво е разбрал и кой е от София да понапънем горните си части от тялото в размисъл. Трамвайната линия по Ломско шосе беше закрита. Като чета, тя се замества с три автобуса. Това е убийствена тъпотия, която през 21ви век няма своето обяснение. Защо е така е обяснено прекрасно в 6ти и 9ти коментар.
Поздрави!
Стойчо
Рейтинг: 744 НеутралноМного добра идея е да се покажат новите линии на карта
Стойчоarch_
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#6] от "kalin_m":
За второто си невероятно прав. Не само летището, но и доста от заформящите се като сателити малки населени места и квартали около София могат да се свържат с градски влакове, още повече има вече съществуващи линии. Очевидно обаще лобито на такситата , маршрутките и мутрите-строители е много силно.
За първото - локалният траспорт е винаги бавен. Невъзможно и икономически нецелесъобразно е да се пускат 5 линии, които да могат да те закарат за 5 минути до метростанцията. На Запад, където мрежата на метрото е много гъста, локалният траспорт се ползва главно от възрастни хора, майки с деца и при лощо време. Тъй като метростанциите са на 1-2 километра от всяка точка в квартала, повечето хора ходят с колело или пеша до метростанцията.
arch_
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#11] от "Тони!":
Аз не ти противореча, а питам. Да, тъпотия е да се закриват транваи, вместо да се направят по-удобни и бързи.
Трамваите обаще са по-скоро основен, а не локален транспорт.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#14] от "arch_":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЕ как ще са основен, след като ги закриват?
arch_
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#15] от "Тони!":
Слушай сега, аз за това че в София няма стратегия за транспорта изобщо не споря. Това, което казвам е че локалния транспорт, при добре направен анализ е една логична стъпка.
Добрия войник Швейк
Рейтинг: 1078 НеутралноДо коментар [#1] от "Тони!":
Fast überall wo es Glück gibt, gibt es Freude am Unsinn. ~Friedrich Nietzscheкажи го на англичаните, които замениха трамваите с автобуси преди доста десетилетия, но да де те кво разбират не е като да имат метро от 19 век! умник си ми ти, от всичко увираш!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#17] от "Добрия войник Швейк":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКИ англичаните като са го направили, да следваме неотлъчно светлия им път, а? Гениално? Ми що не погледнеш останалите нации из ЕС, които наблягат на релсовия транспорт?
cinik
Рейтинг: 2308 НеутралноЗамисълът е добър, сега нека видим реализацията! От особено значение е връзката на Бизнес парка с МС "Младост 3".
По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупцияНо примерно линия 508 трябва да я пуснат до Зоопарка, за да може до там да се ходи с метро + автобус.
Също така не виждам линия от МС "Баучер" в посока "Токуда". В офисния комплекс по "Вапцаров" са се концентрирали едни от най-закоравелите автоталибани. Много коли, много паркирали в нарушение, много по тротоарите на чисто новата улица "А. Дуков" (и вече не личи, че е нова), много скандали за паркиране, много побоища...Може и убийство да се случи...Грозна гледка...Трябва да се направи нещо
Добрия войник Швейк
Рейтинг: 1078 НеутралноДо коментар [#18] от "Тони!":
Fast überall wo es Glück gibt, gibt es Freude am Unsinn. ~Friedrich Nietzscheами защото някак си светлия пример на ук и сащ дава резултати в последните 100 години. трамваите се заменят от подземни/надземни железници и автобуси по ред причини, най-вече по-лесната промяна на маршрута при автобусите и по-лесната поддръжка
bta
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#1] от "Тони!":
Още 12 нови маршрута ще бъдат добавени към съществуващата в момента транспортна схема на София, съобщи БТА. Целта е да се осигури връзка с основните маршрути на трамвайния транспорт и метростанциите.
Не те разбирам как го заменят.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#20] от "Добрия войник Швейк":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКРезултатите са прекрасни, затова англичаните се принудиха да въвеждат убийствини такси за влизане в центъра на Лондон, а щатските задръствания са пословични. Гениално, ама ми омръзваш...
До коментар [#16] от "arch_":
Проблема е, че точно локалния транспорт, който би трябвало да е довеждащ за метрото е уникално тъпо проектиран. Някак си на парче, безмислено. Таксуването му също е тъпо. Но каквото и да говорим, да махаш релси, за да слагаш автобус е неприемливо при всякакви условия.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#21] от "bta":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКМи че ти бе! Не разбирал! Имаше ли трамвай по Ломско? Имаше. Сега има ли - не! На негово място ще има три нови автобуса. Кво не разбираш?
Има ли трамвай по Борис? Има. Ще го махат ли? Да. Кво не разбираш?
Имаше ли трамвай по Драган Цанков? Имаше. Сега има ли? Не.
Три от петте основни трамвайни артерии ги няма, той не разбирал... Добре, че направиха трамвая в Дружба, да не е пълен резила..
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1123 НеутралноДо коментар [#4] от "nv":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Не, той е патологичен мошенник и наплевател. Прекрасно знае и разбира за какво тава дума.
bta
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#23] от "Тони!":
Не разбирам къде пише ,че ще закриват трамвай.Дай да го прочетем.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#24] от "Югозомби":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТОЙ има достатъчно аргументи за мнението си, които щеше да си схванал, ако ти се отдаваше четенето.
Пускай си комунистическите песнички и им се радвай. На утрепания ни транспорт и задръстванията също.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#25] от "bta":
thumb_400x300_55723.jpg
tos/gngn_0.jpg
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКТи си уникален случай. Къде е трамвая по Ломско?
Ломско сега - http://static.bnt.bg/public/files/articles/201106/
Ломско преди две години -
http://www.manager.bg/sites/default/files/news_pho
Откриваш ли разликата? Да ти търся ли снимки и за Драган Цанков или просто ще се върнеш в реалноста сам?
bta
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#23] от "Тони!":
А трамвай по ломско не трябва ,защото има метро.
bta
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#27] от "Тони!":
А И ЗА ИНФО ПО ЛОМСКОТО НЯМА ВЕЧЕ ЗАДРЪСТВАНЕ.
arch_
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#22] от "Тони!":
Ами за съжаление за да се направи смислен, трябва да се направи много голямо проучване за цяла София. В България няма кой да го направи, за това трябва да се наеме наеме някоя от малкото силни европейски фирми, които правят анализи и проекти с такъв мащаб, а те струват много пари. Освен това и интерес няма, защото от такъв конкурс няма да падне никаква лепта.
Така че получаваме аналога на градоустройство марка Диков. Освен това има ли нещо в България - култура, здравеопазване, елекронна администрация, което да не се прави на парче?
До коментар [#20] от "Добрия войник Швейк":
Според мен не си прав. Англия, може да е еталон за много неща, но специално по отношение на градския траспорт има други евпропейски държави, които се справят доста по-добре. А САЩ изобщо няма градски транспорт в смисъла, в който ние го познаваме. Там хората са много по-зависими от колите си и градовете им са проектирани в съответсвие с това. Според мен е по-добре да се ориентираме към европейски модели.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#29] от "bta":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВсъщност, за пореден път говориш глупости. Ломско шосе след ремонта започна да влиза в сутрешните сводки по новините за задръствания, преди това никога не е имало.
Колкото до трамвая - трамвая и метрото са два несравними вида транспорт. Не можеш да изхвърлиш едното за сметка на другото, защото после ще трябва да го заместиш с нещо друго - както в случая - с автобусен транспорт. Още нещо неясно ли остана?
bastaa
Рейтинг: 516 НеутралноПодкрепям Тони - в цяла Европа се залага на трамваите и метрото, а се ограничават автобусите. В Сащ трамваи така и не са имали особено и с техните убийствени разтояния е нормално да имат метро + автобуси, но на практика повечето карат колите си до метрото и от там с него. Факт е, че транспортната организация на София е на отвратително ниво, има някакви измислени планове, много пари потъват някъде и тъпанарите в общината не могат да измислят обща стратегия за София и освен това да я приложат! Метро, трамваи, автобуси, влакове, пътища - всичко трябва да бъде обвързано и с целия архитектурен план на София, кое как ще се развива за следващите поне 20 години. За съжаление, никой няма желание да го направи.
stedim
Рейтинг: 1997 НеутралноНе можеш да пускаш в комплексите трамваи, които да обхождат улиците, без да натоварват движението. С автобусите е по-евтино и доста гъвкаво. Вероятно някои автобусни линии ще се променят, а доколкото си спомням ще има и нови трамвайни линии. Хайде най- напред да се видят детайлите и след това да се плюе.
kalin_m
Рейтинг: 571 Неутрално[quote#13:"arch_"]На Запад, където мрежата на метрото е много гъста, локалният траспорт се ползва главно от възрастни хора, майки с деца и при лощо време.[/quote]
На тези хора им трябват връзки с парковете /като например Западния, който е Западналия/. Освен това трябва да изчезнат субсидиите за пътувания на работещите в държавни и общински структури, а тези на пенсионерите силно да се ограничат, например до 50 билета/месец и да важат извън час пик. В големите квартали общината може лесно да прокара тролейбусни линии или трамваи. В по-малките квартали - автобусни линии на концесия. Няма какво толкова да се мисли. Има примери - Прага, Виена, Будапеща, Рим, Мюнхен и много други.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#33] от "stedim":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДетайлите са следните - в Надежда трамвая имаше километър и половина отделен път, само за него, ограден. На Драган Цанков беше същото. Предвидения за премахване трамвай по Борис е по същия начин. Това е най-бързия, безопасен, редовен и еолочиген наземен транспорт в един град. Няма как такъв трамвай да прави задръстване или да е скъп. Премахването му е или безумие или лобизъм. Избери си сам.
Жельо Панайотов
Рейтинг: 789 Неутрално509 е 1 към 1 с вече съществуващия 113. Ако само ще ги прекръщават - ОК. Ама да ги пробутват като нови - някой друг път.
Eff U Gretaarch_
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#34] от "kalin_m":
Става въпрос за друго. Принципът е, че във всяка част на града трябва да можеш да стигнеш до спирка на градския транспорт като изминеш не повече от 500м. Не знам какво е положението в София, но в Берлин има спирка на метрото на средно километър и нещо, в други европейски столици до 3-4. Затова към повечето станции на метрото има и по една локална линия, която обикаля квартала. Обикновено е бавна, обикновено на голям такт. В Берлин например са на 20 минути. По принцип повечето хора ходят пеша до метрото. Аз ходя с колело и го оставям там. При лошо време обаче абтобусите са пълни. Сутрин има много хора с малки деца.
Дали тази локална линия ще бъде трамвай, микробусче, автобус или тролей, вече зависи от анализа на конкретната ситуация.
И аз като Тони съм по-скоро против закриването на трамвайни линии. Повечето от тях си имат собствени трасета, отделно от улиците. Те не са локален транспорт, а по-скоро допълващ към метрото. В Берлин има трамваи по маршрути, които могат да се минат и с метро, но с цената на 2-3 прекачвания. Виена, която се води с най-добрия градски транспорт в Европа, има гъста трамвайна мрежа.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
aleko
Рейтинг: 684 Неутрално[quote#35:"Тони!"]Предвиден ия за премахване трамвай по Борис[/quote]
Инфото ти е старо, трамвая остава, защото трасето на третия лъч го преместиха оттам и ще цепи някъде през кварталите до крайна точка Овча купел. Линия 508 е добре измислена. Метрото стига само до Баучър, нататък до Хладилника трябва да се ходи пеша. В другия й край се получава удачна връзка по Каблешков към Арсеналска. Явно на Хемус станцията ще е доста натоварена. Не знам защо обаче я строят с едни тесни входчета към подлеза, две лели с торби трудно ще се разминат по стълбите, без да се забършат.
Yotce
Рейтинг: 1544 НеутралноДо коментар [#11] от "Тони!":
За да е още по-интересно, новата линия 501 на практика ще дублира трамвайната линия (не помня какво пуснаха, 1 или 7 или 15), която тръгва от Обеля, минава покрай Връбница, Свобода, Надежда, гара София-Север.
bta
Рейтинг: 1416 НеутралноДо коментар [#31] от "Тони!":
Според мен много си в грешка.За метрото няма задръстване,а с махането на тамвая от ломското трафика става супер всеки шофиор ще ти го каже.
SSS
Рейтинг: 944 НеутралноДо коментар [#35] от "Тони!":
. Дали е смислено да се дублират метро и трамвай и дали е икономически обосновано - сам си отговори. При сегашното изграждане на метро, което дублира трамвая отгоре, кое прави целесъобразно поддръжката на трамвая? Да не говорим, че тези трамваи в София са толкова допотопни и остарели, че....Там , където трамвая не навлиза директно върху пътното платно -няма задръствания - Цар Борис, а Ломско с трамвая си беше един ужас.
Ти що се пениш толкова
Сашо
Рейтинг: 740 РазстроеноГорна Баня и частта на околовръстното между Бояна и разклона за очва купел пак остава на сухо с един-единствен автобус, който дори няма връзка с метро. Гениално.
"Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy." Winston Churchillvinetu
Рейтинг: 458 НеутралноДо коментар [#20] от "Добрия войник Швейк":
https://sites.google.com/site/demokraturailidictatura/Само не говори за светъл пример от САЩ, че там обществения транспорт е бил умишлено съсипан навремето за сметка на автомобилния от петролното лоби за да има максимална консумация на петрол, а държавната дотация за бензина в САЩ си е чисто преливане на държавни пари в петролните компании. Що за транспортна система в която ако ти вземат книжката за алкохол, могат да ти оставят възможност да караш САМО до работата си и САМО по един маршрут което се следи с GPS, че по друг начин не може да стигнеш.
gibi
Рейтинг: 740 НеутралноКога най-после ще се сетят за автобусна линия от последната спирка на метрото в Младост до двата терминала на аерогара София? Така би могло със същите коли да се обслужват и двата терминала, като има автобус на всеки 5 минути, вместо да въртят абсолютно излишно до Спортната палата и са на половин-един час! Ама тогава май се прецакват таксиджиите, та затова не се "сещат" другарете от общината!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#42] от "SSS":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДали е икономически обосновано говори факта, че вече премахнатия трамвай, явно неикономически издържан според теб, ще се замества с три автобусни линии. Прекрасна икономическа мисъл, неам думи.
Колкото до задръстванията по Ломско - вече булеварда присъства всяка сутрин в новините като задръстена точка, заедно с традиционните. Преди това не беше така, а задръстванията бяха по Кубрат.
СТОЛОТРИЕЦ
Рейтинг: 513 ВеселоДо коментар [#13] от "arch_": Да, обаче ние като гениална нация закрихме околовръстната ЖП линия на София и сега ще я правим наново, но какви ще са комисионните, а?
naturisten
Рейтинг: 627 НеутралноДо коментар [#9] от "jubal harshaw":
Какъвто им беше социализЪма, такъв им е и капитализЪма! ЗАБРАНА за движение на товарни камиони и ТИРОВЕ през почивните дни!!!Вероятно ще са еко-автобуси с метанови уредби. А и много по-добре е такива малки автобуси, отколкото множеството бангии/таралясници, които задръстват улиците...
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#48] от "naturisten":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКДа. Това е единственото положително в новината - че автобусите ще са малки, вместо съчленени.
dnk
Рейтинг: 578 Неутрално[quote#11:"Тони!"]Трамвайна та линия по Ломско шосе беше закрита. [/quote]
Моралът не е порок!И това е една много добра идея. Заради трамвая пропускливостта на 50м широк булевард беше сведена до 10 коли на час.
enterfornone
Рейтинг: 1182 Неутрално[quote#39:"aleko"]Линия 508 е добре измислена. Метрото стига само до Баучър, нататък до Хладилника трябва да се ходи пеша. В другия й край се получава удачна връзка по Каблешков към Арсеналска. [/quote]
Ами именно там имаше трамвай, нали? Ще го дублират или ще го заместват? По Каблешков също има проект за трамвай, но от 6 години нищо в София, освен метрото не е почнато и естествено този проект си отлежава.
Сега - автобуси, защото е по-лесно да мърсят и да стоят в задръстванията.
Или по Г.М. Димитров няма място за трамвай, вместо този 507 да виси задръстен (също има проект за такъв)?
Просто това е лесно решение на некадърни общинари. Но те толкова си могат, а и защо да се напъват, когато има хора, които явно и на толкова прах в очите са доволни...
enterfornone
Рейтинг: 1182 НеутралноДо коментар [#50] от "dnk":
Или заради наспрелите трошки? (виж снимката на 27 за подсказка, ако не схващаш верния отговор)
Линията се измества по краищата на булеварда и като не могат да си спират бараките остават четири чисти ленти...
enterfornone
Рейтинг: 1182 НеутралноДо коментар [#45] от "gibi":
Такава линия и сега си има, провери си фактите
gerotheone
Рейтинг: 614 Неутрално[quote#31:"Тони!"]Всъщност, за пореден път говориш глупости. Ломско шосе след ремонта започна да влиза в сутрешните сводки по новините за задръствания, преди това никога не е имало.
Колкото до трамвая - трамвая и метрото са два несравними вида транспорт. Не можеш да изхвърлиш едното за сметка на другото, защото после ще трябва да го заместиш с нещо друго - както в случая - с автобусен транспорт. Още нещо неясно ли остана?[/quote]
Пич, извинявай, ама ти или си изключително тъп или доста успешно успяваш да се правиш на такъв!!!
Искаш да ми кажеш, че след като има метро под Ломско и Драган Цанков, трябваше и да се запази трамвая отгоре? И защо точно, драги ми смехурко? Ти наистина си ТЪП!
Или че на хората по Ломско им липсва трамвая, който сутрин ги будеше в 5:20 , разпадайки се по линията? Или че Ломско беше по-добре преди, когато нямаше откъде да се мине - или паркиран автомобил или трамвай в центъра?
Наистина човек трябва да мисли, преди да пише - хейтъри , като теб, стават смешни, когато не знаят кога да замълчат и кога да говорят!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#54] от "gerotheone":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКАз гледам факти, ти се уповавай на тъпотата си. Ломско шосе за пръв път започна да влиза в сводките сутрин за задръстванията. Стани някоя сутрин рано и ще чуеш. Ако не вярваш - мини по него. ТОва е, защото идиотите в общината си мислят, че пътникопотока може да се управлява по законите на Кирхов.
Колкото до трамвая - да, трябваше да остане, най-малкото щото Надежда в момента няма локален транспорт, а метрото не е и не може да е такъв. Метрото и трамвая не се дублират, а се допълват, и така е редно. Трамвая трябваше да се обнови откъм маршрути и таксуване, но не и да се спира. Защото сега вместо него ще щъкат три автобусни линии, нали било излишно бе, акълчо? Що са автобусите тогава? Нали има метро?
Хайде, напъни се малко, тя тая работа не е като оная.
kalin_m
Рейтинг: 571 Неутрално[quote#37:"arch_"]Принципът е, че във всяка част на града трябва да можеш да стигнеш до спирка на градския транспорт като изминеш не повече от 500м.[/quote]
Точно така, но в София спирките са на 200м, което означава бавно, мръсно /заради сергиите с боклуци на всяка спирка/ и в на края работещите хора на ползват градски транспорт, защото не могат никога да стигнат навреме.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
arch_
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#56] от "kalin_m":
Спирките на локалния транспорт са на 200-500 метра и в Берлин, Лондон и Париж, както и в Хелзинки и Виена, които са градовете с най-добър градски транспорт. Значи не точно това е проблемът, или?
kalin_m
Рейтинг: 571 ЛюбопитноДо коментар [#58] от "arch_":
Има по 10 спирки през 200м, като движението на транспорта е изключително нерационално. Возиш се 30мин обиколно, за да стигнеш на 1200м ако вървиш по права линия, след което ползваш метро до някъде за 10 мин. и след това отново 1200м/10спирки/30мин. за да стигнеш крайната си цел. Това сега ще се утвърждава като принцип + разбира се безплатните услуги за 50% от пътниците на ГТ + на всяка керемидка - възможно най-грозните киоски в Европа и ламаринени сергии. Не знам къде живееш, но в София много хора все още вярват в безплатния обяд. За това са кисели.
arch_
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#59] от "kalin_m":
Това просто значи, че спирките не са разположени рационално и не са планирани добре. А панаирите по спирките и не само са отдавнашен и съвсем отделен проблем на общината.
Това не значи обаче че схемата основен-локален транспорт е грешна. Просто трябва да се оптимизира.
Живея в Берлин. Кварталният ми автобус има към 20 сприрки между 2 метростанции, като ги минава за двайсетина минути. Средно до метрото трябват 8-9 минути от далечните части на квартала. Само че там има бусленти, почти няма задръствания и няма паркирали, които да пречат на движението.
т
Рейтинг: 519 Неутралнои да има бус линии!
kalin_m
Рейтинг: 571 ВеселоДо коментар [#60] от "arch_":
Живееш в 4 пъти по-голям град, който преди 100г. е свързан с S-Ban - 12 гари и е транспортирал още тогава милиони пътници. София е най-близо по размер до Прага и Виена. Но тук няма такова нещо като точност. Тук всички държавни и общински служители се возят безплатно. Учениците също, вкл. и след 22ч. когато тръгват по заведения. Пенсионерите също се возят безплатно. За сметка на това цената на билета /за нормалните работещи хора/ е 1лв. независимо дали е за една спирка или за целия маршрут. Няма билети за 30мин. или 1ч. Както всички изостанали народи - пътя го измерваме само в км. и още сме далече от меренето във време. Скоро няма да мръднем. Толкова е смотана транспортната схема на София, че основния транспорт до летището е с лични коли или таксита. Пътуването с ГТ рядко отнема под 30мин. Имаше замервания в час пик - средна скорост на ГТ - 6км/ч, с кола 18км/ч. Сега покрай кризата скоростта малко се вдигна. Трамваите вървят и спират в средата на булевардите и хората пресичат през двулентови платна за да ги използват, при изкуствено създадени конфликти с автомобилистите.
stedim
Рейтинг: 1997 НеутралноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
kalin_m, попитах те имаш ли родители. Защото само простак може да се отнася с пренебрежение към възрастните хора. За твое сведение, пенсионерите не се возят безплатно и те са единствените , които са редовни пътници.
arch_
Рейтинг: 796 Неутрално[quote#62:"kalin_m"]Както всички изостанали народи - пътя го измерваме само в км. и още сме далече от меренето във време. Скоро няма да мръднем.[/quote]
Ами не. Изискването за 500м. не е произволно или за "мерене" а заради презумцията че всеки има право на досъпен транспорт, включително възрастни, бавноподвижни, хора с малки деца и тн. Да, в това отношение няма да "мръднем" скоро по-далеч от Третия свят.
Не твърдя, че не си прав. При такива големи растояния между метростанциите може би е добре да има "бързи" и "бавни" поддържащи линии, като "бързите" да са само от няколко спирки.
То именно заради това се правят анализи и стратегии.
Daj Ribu
Рейтинг: 1078 ВеселоМдааа, пак ще уредим някой наш човек
Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дайБивш милиционер и настоящ виден гербераст
kalin_m
Рейтинг: 571 ЛюбопитноДо коментар [#63] от "stedim":
Имам родители и съм им благодарен. За твое сведение те са ме възпитали да мога да сметна, че вместо майка ми да взема мизерна пенсия след 41г. трудов стаж!, ако на мен държавата не ми взема 40% от дохода, аз бих могъл да осигуря на майка ми пенсия в троен размер. Моите родители се уповават на мен, а не на държавата и общината и майка ми не си е взела картата с привилегии за градския транспорт. За мен това е положителен пример, независимо от простотията която ни заобикаля!
kalin_m
Рейтинг: 571 НеутралноДо коментар [#64] от "arch_":
[quote#64:"arch_"]При такива големи растояния между метростанциите може би е добре да има "бързи" и "бавни" поддържащи линии, като "бързите" да са само от няколко спирки.
То именно заради това се правят анализи и стратегии. [/quote]
В това е въпросът - няма метростанция в София на повече от 1км една от друга. Единствено между стадион "В. Левски" и "Интерпред", защото метрото минава под парка "Борисовата градина". Относно времето - в Прага има 20 минутен билет - струва около 70 стотинки и можеш да го ползваш колкото е възможно в рамките на 20 мин. Обикновено като комбинираш метро и нещо друго ти стига да стигнеш в 90% от която и да е точка "А" до която и да е точка "Б" в града. Давам го като пример.
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#67] от "kalin_m":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКВ София билет на време е немислим, трябва да е на километър. Щото с неуредения ни транспорт ще си висиш с часове в задръстванията и ще си плащаш за това.
wre501051215
Рейтинг: 2666 ВеселоДо коментар [#54] от "gerotheone":не се сърди на Тони-той е върл фен на ДСБ и Костов,и изключително мрази ГЕРБ и Фандъкова.Каквото и да се предлага в София,докато е Фандъкова кмет,друго освен хейтърство не очаквай от него.Не че тя е идеален кмет,но определено е по-добра от Софиянски например.Мисълта ми е-не се сърдете на Тони-това му е работата..
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#69] от "yanne":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКЯне, тая работа нема да мине - кои са платените писатели тук мисля стана ясно отдавна. Да обвиняваш някой, че работата му е да пише против Герб, при положение, че тоя някой е регистриран в тоя форум още преди Герб да се роди дори като идея в папките на ДС е повече от малоумно. Ако се беше напънал да четеш, щеше да видиш, че аз слагам аргументи и факти. Ти ме нападаш директно мен, по стар комунистически прийом, щото не можеш да извадиш нито един аргумент, с който да защитиш премахването на трамвай и заместването му с автобус. Тежка и жалка е герберокомуноидната съдба, но не съм ти виновен аз. Искайте на оперативките по-добри данни и интсрукции, щото се излагате.
sceptic_vgk
Рейтинг: 458 НеутралноМисля, че една допълнителна кратка тролейбусна линия от бившата Окръжна болница до сегашното колело (крайна спирка на тролей № 5) в "Младост 1" при посолствата ще направи много по-редовен напречният достъп до метростанцията "Младост 1" от и до много-населени райони. Сега дългите маршрути на тролеите № 5 и 8 правят много нередовни тролеите в този район.
Софианец
Рейтинг: 624 НеутралноТъй като не става ясно кои ще вози по тези линии, смятам че тази схема е направена за следното: Отпадат маршрутките (които са на самоиздръжка) и се заменят с малки автобуси на същите собственици, само че вече им се плаща ма километър от общината.
arch_
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#67] от "kalin_m":
Според мен Тони е по-скоро прав за билетите за време - в едно задръстване можеш да киснеш и 40 минути. Нищо не пречи обаче да има и билет за 1 час или 1.30 часа, В Берлин е за два часа, но има изизскване да не се връщаш по същия път. Тоест ако искаш да отидеш, примерно да напазаруваш и да се върнеш, трябва да вземеш втори билет. Друг смислен вариант би бил билет за брой станции или спирки за по-късите разстояния. Абсурдно е билетът за 2 и за 20 спирки да е на една цена.
За всички тия иновации се искат пари, а в България и осбено в София броят на нелегалните пътници е огромен.
Владимир Йосифов
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноБраво !
Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имотиВладимир Йосифов
Рейтинг: 1416 ЛюбопитноДо коментар [#73] от "arch_":
Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имотиДа се сравнява София с нормален европейски град е груба грешка.
София не може да стане скоро град осигуряващ добро качество на живота, както е в Берлин, Виена, Рим, Париж ...
Има много добри неща, но хората се променят бавно.
В София има десетки хиляди българи без лична карта, които не знаят български, нямат образование, не работят, и се изхранват по тъмно сиви начини.
Тези хора се стараят да направят живота ни като техния, а не да направят живота си като нашия.
Необходими са няколко успешни правителства и няколко мандата на успешни кметове за да се промени КАЧЕСТВОТО на живот .
Пожелавам здраве на г-жа Фандъкова !
След година - две София ще е по-добро място.
korynd
Рейтинг: 233 НеутралноГъвкавостта и диференциацията на билетите по време и разстояние е добра идея, но засега не е толкова спешна и едва ли ще се осъществи скоро.
Подкрепям мнението на kalin_m, че едно от най-ирационалните неща на гр. транспорт в София е сгъстеността на спирките. Съгласен съм, че разстоянието м/у две спирки да кажем на тролей 5-ца, ако на мен пеша ми отнема 5 мин., на Баба Пена ще и отнеме 15, но аз съм готов да жертвам 10 мин. на Баба Пена с/у 5-те минути на 50-те човека, които отиват на работа с тролея.
Не знам дали съм прав, но смятам, че просто много софиянци са свикнали като излязат от входа на панелката, автобуса да спира пред тях и да ги вози за 1лв. до където си пожелаят!
Darth Plagueis
Рейтинг: 1759 НеутралноДо коментар [#73] от "arch_":
Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕКНапротив, не се искат пари. Основната цел на валидаторите е точно тая - да следят пътникопотоците, и да предлагат каквато си искаш схема на тарифиране. Още от утре с пренастройка на валидаторите можем да бъдем към схема на заплащане на разстояние или на време, стига някой да го поиска. Засега не се случва това, а причините са доста дълбоки.
svoboda1
Рейтинг: 458 НеутралноБраво !
Софианец
Рейтинг: 624 НеутралноИ на вниманието на arch_.
Тези линии доколкото съм запознат липсват в "Генерален план за организация на движението" за които СО трябваше да плати на консултанта Мот Макдоналдс за "Генерален план за организация на движението" през 2011г.
На вниманието на "Тони".
като искаш трамвай - в този ли вид и трасе да бъдат? Сигурно знаеш, че общината плаща около 4 лв. на километър на трамвайте и около 3 лв на автобусите? Кое е по евтино? Отделен е въпросът защо СО плаща на километър, а не доказване на разходите, отделно счетоводство, отчитане на приходите от реклама и др. и съответно компенсиране, както изисква регламент 1370 на ЕС.
Софианец
Рейтинг: 624 НеутралноЗа определяне на броя на превозните средства се използуват данни за пътникопотоците, които могат да се получат от валидаторите.
За определяне на Маршрути трябват данни за кореспонденцийте между точката на ЖЕЛАНИЕТО за тръгване и точката за пристигане, т.е. трябват данни за транспортните потребности - кореспонденциите между районите.
Такова масово проучване в София не е правено. Мот Макдоналд го прави на база 1300 (хиляда и триста) анкетирани по телефона граждани на София. Ебати представителната извадка. ХА, ХА
Тези маршрути и цялата транспортна мрежа как се прави - гледайки в тавана?
Гогич
Рейтинг: 1289 НеутралноЗамисълът за довеждащ транспорт до метрото е добър. Въобще след пускането на втори метродиаметър трябва да се преосмисли цялостната транспортна схема.
ozd05563707
Рейтинг: 470 НеутралноСега от общината остава да въведат ПОЧАСОВ БИЛЕТ - демек да се возиш 1 час и цялата градска мрежа, с колкото искаш прекачвания на цената на едно билетче (както е в множество европейски столици). Обаче те не го правят, и доколкото помня заявиха "че не са планирали да го правят". Не е нормално за една спирка и за 25 спирки все един билет да ти искат. Въвеждат ми само некви електронни билети на линукс, дето единственият кяр е в неделя, ако никой включая шофера, не продава билети. Тука бих добавил нещо нецензурно...
ovi
Рейтинг: 458 НеутралноОбщо взето всичко изглежда нормално но като..... проект??
Ако тези автобусни линии се движат в интервал по който се движи автобус 113 от ,Младост 1 до Младост 3 и 4 , по добре си хванете директните автобуси, отколкото метрото.
Днес чаках 30 мин. този рейс от Младост 1 до 3.
Като прибавя времето за чакане на метрото, времето за пътуване и чакане на автобуса- ами най добре би било да се прибера пеша.
Хубава работа, ама..... българска.
valeridg
Рейтинг: 458 НеутралноСтолична Община вече 2 пъти мисля плати по няколко милиона на западни консултантски фирми, за които говори колегата _арх. Файда обаче няма. Грам концепция нямат тия хора ни за градски транспорт, ни за синя зона, ни за трафик...
Софианец
Рейтинг: 624 НеутралноАбе,какви трамвай (в този вид), какви пет лева. Я вижте колко хора се возят в трамвая в 7.30 часа (сутринта) в подлеза на НДК или в двете мотриси през Дружба2. Само харчатток и наши пари...
arch_
Рейтинг: 796 НеутралноДо коментар [#80] от "Софианец2":
Много интересна информация, благодаря. 1300 души от милион и половина не ми се вижда особено представителна извадка. Наскоро четох някакво изследване за Майнц и представителната извадка беше 4000 домакинства, към 10000 хиляди души. А Майнц е по-малък от Пловдив.
До коментар [#84] от "valeridg":
Ами не знам. Такива фирми правят и стратегиите и в Германия и Австрия, пък нещата тук си работят. Би ми било интресно да знам с какви конкурси са избрани тези консултанти и какви референции имат. Погледнах сайта на Мот Макдоналд и честно казано не съм впечатлена. Още повече техните проекти са в по-скоро друга сфера. Сещам се поне за 2-3 европейски фирми с доста по-солидни референции, като се почне с Дорш.
pppdaemon
Рейтинг: 500 НеутралноА какво става с трамвай 10? Ще стига ли отново до Хладилника или ще обръща по сегашния малоумен начин на Дж. Баучер и Черни връх?