Борисов поиска парламентът да го подкрепи за заем от 50 млн.лв. за "Дунав мост 2"

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (75)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Вени Марковски
    Вени Марковски
    Рейтинг: 726 Гневно

    Тъкмо да е зарадвам от заглавието и чета по-надолу какви глупости е надрънкал премиерът. Проектът ВЕЧЕ е оскъпен, дали депутатите ще се съгласят или не, той Е оскъпен. Естествено, че те ще се съгласят, защото заемът ще го изплащаме ние - гражданите, а не те - политиците. Въпросът не е защо ще е с 50 млн. лева по-скъп, а с колко се оскъпяват всички тези уж евтини проекти, за които четем, че държавата е "прецакала" строителните фирми. Защото на мен не ми е известен случай, в който строителна фирма да не е прецакала клиента си. Всеки от нас, който е правил ремонт вкъщи знае, че задължително ще отнеме двойно повече време и двойно повече пари.

    Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.
  2. 2 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 562 Неутрално

    в крайна сметка по добре да го има дори и за 50 млн. повече. Държавата и без това ще събира такси от там. Така че проекта се избива.

  3. 3 Профил на bendjie
    bendjie
    Рейтинг: 367 Гневно

    ТАКА БЕ И "ОСКЪПЕНА" МАГИСТРАЛА "ЛЮЛИН"!!! ПЪРВО, НАПРАВИХА ТУНЕЛИТЕ, А ПОСЛЕ ГИ ЗАСИПАХА С ПРЪСТ - БРАВО НА ГЕРБ!!!

  4. 4 Профил на jetchev
    jetchev
    Рейтинг: 367 Неутрално

    ОК НЕМА ПРОБЛЕМ, ПОДКРЕПЯМЕ

  5. 5 Профил на jetchev
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на jetchev
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 816 Неутрално

    Защо всички договори, които българската държава сключва впоследствие се оскъпяват. Кой носи отговорност за подобни договори? Поименно. Идиоти ли сключват договорите, некомпетентни ли са, или пък имат някакви интереси, за да сключат договорите по такъв начин? Стига вече са си играли тази игра на наш гръб.

  8. 8 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Така или иначе вече са наляти толкова много пари ,че циркът става излишен ,започнат проект от комунисти/обаче необходим/ довършен от пребоядисани комунисти нещата са ясни и неизбежни !!!
    Касто винаги спечелила фирмата с най-ниска оферта и много скрити клаузи !!!

  9. 9 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 628 Неутрално

    Ако се не лъжа, имаше идея за еврофинансиране на този мост, но всичко пропадна от бавенето му. 12 години, откакто се взе решение да се строи! Защо не се проведе една парламентарна анкета кое забави и оскъпи толкова много моста!
    Къде са медиите?

  10. 10 Профил на Mayhem
    Mayhem
    Рейтинг: 418 Весело

    Попитали японците:
    - Вярно ли е, че българите били 100 години след вас ?
    - Да вярно е, но и 45 години встрани.

    - Защо СерГей говори толкова бавно ? - Защото превежда от руски !
  11. 11 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2298 Неутрално

    Случаят "Дунав мост 2" трябва да стане христоматиен, да се вкара в учебниците и да се изучава от студентите във всички строителни ВУЗ, плюс всички правни факултети. Това е пример, как 4 колониални нации (испанци изпълнители, португалци "подизпълнители" и англичани + французи - "консултант-надзорник на инвеститора" се съюзяват, за да изработят аборигените по всички правила на играта. С такова впечатление остава човек, когато чете хронологията на строежа. Последният пример, който ме хвърли в оркестъра, беше че надзорът (който е застъпник на българската държава пред строителя, държа да отбележа!) получил удвояване на хонорара от 6 на 11,5 милиона евро, понеже "строителят проточил обекта". Вместо да бъде извхърлен като некадърен, набутан във всички черни листи и т.н., той си удвоил хонорара по този повод...

    Тепърва ще има нови обекти, дано този "акъл парасъ" е еднократен и последен....

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  12. 12 Профил на pavelsilistra
    pavelsilistra
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Румънците въобще не им пука за Дунав мост 2 !
    Те нямат интерес от този проект защото преминаващите през него за Западна Европа фактически минават транзит и набързо през незначителна румънска територия - тоест, далавера нулева !!!! Така че, целият гърч и разход е за българска страна Кога беше първа копка на този проект - 1995 ???????

  13. 13 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#11] от "cinik":И си много прав обаче пропускаш и новопостроените магистрали с бабуните и вечното зимно затваряне !!!! И не забравяй ,че комунистите под една или друга форма не са спрели да ни управляват от 1944 г, насам ,затова сме аборигени !!!

  14. 14 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 816 Неутрално

    [quote#12:"pavelsilistra"]Румънците въобще не им пука за Дунав мост 2 !
    Те нямат интерес от този проект защото преминаващите през него за Западна Европа фактически минават транзит и набързо през незначителна румънска територия[/quote]
    Тази незначителна територия е с дължина 420 км.

  15. 15 Профил на doncorleone
    doncorleone
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Кой изобщо ще минава по тоя мост? През Сърбия е със 100-200 км по-кратък маршрута, докато построим и магистрала до моста, Сърбия ще е вече в ЕС. Нито трафика за Гърция ще хванем, нито за Турция, а и ние самите нема да го ползваме. Изграден точно на това место, мостът е безсмислен, нищо чудно че румънците не го искат.

  16. 16 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2298 Неутрално

    До коментар [#12] от "pavelsilistra":

    Румънската страна е по-напред от нас. Не забравяй култовата фраза на ББ при последното му посещение на площадката, в реплика на мънкащия строител: "Всичко ли построихте от българска страна, че да се оправдавате с румънската?". Много на място казано...

    „Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
  17. 17 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#6] от "jetchev":Явно си младо момче и не знаеш ,че комунистите не са спрели да ни управляват боядисани в синьо,жълто ,червено и всички цветове на дъгата !!!
    Когато умре последният комунист и тия които ги помнят шъ съ оправим !!!

  18. 18 Профил на ХФБ
    ХФБ
    Рейтинг: 470 Неутрално

    [quote#15:"doncorleone"]Сърбия ще е вече в ЕС[/quote]

    Всичко хубаво и ясно е казано, но ето едно такова твърдение потапя целия коментар. Съжалявам, но не съм съгласен.

  19. 19 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 816 Неутрално

    До коментар [#15] от "doncorleone":

    Там ще минава трафика от Албания за Беларус.

  20. 20 Профил на stoqnpetrov
    stoqnpetrov
    Рейтинг: 213 Гневно

    най-голямото крадене пада при строеж на инфраструктурни проекти -да го знаете , и герп се възползват максимално от това

  21. 21 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 514 Весело

    Умен ход на Премиера!Сега Станишев няма да има очи,може би,да си отваря устата за проветрение....

  22. 22 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 983 Неутрално

    Без излишни глупости, моля, те са патент на комунистите. Очевидно проектът се забави и оскъпи. Стои се от януари 2007 година и трябваше да е готов отдавна. А съгласието от парламента е нормална демократична практика.

    Няма шики-мики.
  23. 23 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 675 Неутрално

    Интересно, инвеститорите които рискуват да строят по време на криза твърдят, че рискът си струва, защото в криза строителството е значително по-евтино. При нас става по-скъпо. Така беше със спортната зала, сега със "Дунав мост 2", да го очакваме и при "Тракия".

  24. 24 Профил на Васил Дакев
    Васил Дакев
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#9] от "shumkar":Според мен вината не е изцло българска за забавянето на това строителство.Още в началото на епопеята беше ясно,че този мост Европа го финансира с не особено голямо желание,а от немай къде и заради проблемите,които създаде НАТО с войната в Югославия.Европа все още не смяташе,че Югославия ще се разпадне толкова бързо и ,че Сърбия ще се устреми към ЕС.Румъния от своя страна правеше всичко възможно моста да се строи на друго място-по-надолу по Дунав с оглед таксите за преминаването на магистралата през Румъния и с нежелание и много скъпернически даваше нещо за неговото финансиране,по-скоро за инфраструктората от татък Калафат.При нас отчуждителните дейностти поради тежки съдсебни процедури и желанието на собствениците на отчуждавани земи да измъкнат максимално повече пари от държавата,също бавеше строителството.Постепенно ЕС започна да се оттегля на практика от този проект и ни насочваше към банкови заеми.Това е истината.С бавенето идва и оскъпяването.Така ще е и с АЕЦ Белене и с много други инфраструкторни проекти.Б.Борисов е прав да иска парламентарно решение за заема и действително този заем е нужен.Но защо той продължава навика си за всичко да търси вина най-често у Станишев,Позитано.А подклрепящите го форумци винаги в тези случаи намесват "комунягите" "агентите на ДС",а някои от тях и КГБ.Аз като левичар смятам,че в тази работа има пръст и ЦРУ.

  25. 25 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1295 Неутрално

    От мене Бойко - НЕ. Съди фирмите за не спазените срокове. 50милиона на заем, колко ще върнем ??? Една "магистрала" вече излезна 120 милиона за 19 км., смятам, че е достатъчно. Съди ги.

  26. 26 Профил на Zlodeyski
    ****

    Мненията на потребителя Zlodeyski бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.

  27. 27 Профил на svoboden
    svoboden
    Рейтинг: 1836 Неутрално

    ГЕРБ взимат пари от строителите, независимите депутати взимат пари от ГЕРБ, какъв е проблемът да го подкрепят!
    Интересно досега пожарникарът-премиер обясняваше, че е много лошо че има задължения поети от предишни правителства, а сега не стига, че ще си пълнят джоба ами и ще оставят сметката на следващото правителство!?

  28. 28 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1570 Неутрално

    Много по- добре оскъпен мост, отколкото паметник.

  29. 29 Профил на dosetliv
    dosetliv
    Рейтинг: 1402 Любопитно

    Ха, че тоя мост нали ЕС щеше да ни го подарява още 1998 като компенсация за загубите от югоембаргото и да има откъде да вървят тировете? Още ли го копат? Че и сами го плащаме?
    Тогава щеха от ЕС да ни дават пак по тоя повод на нас и Румъния 4 милярда $ (евро още нямаше) инвестиции. Балкански пакт некакъвси. Дека ги?

  30. 30 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1291 Весело

    Бас държа, че половината от тези 50 милиона са за комисионни на искащите увеличението от българска страна А данъкоплатецът ще плаща..... Схемата вече стана добре отработена и не се надявайте на промени при следващите строежи. Те затова гербаджии така обичат да "строят"

  31. 31 Профил на teridan
    teridan
    Рейтинг: 816 Неутрално

    [quote#28:"stedim"]Много по- добре оскъпен мост, отколкото паметник.[/quote]
    По-добре неоскъпен мост отколкото оскъпен мост.

  32. 32 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1291 Весело

    Борисич, не ми се прави на интересен, ами дай поне някаква обосновка, за какво аджеба се оскъпява този обект. Сакън и да не земеш сега, да влезеш в дружески разговори с изпълнителя да намали цената ей така, защото ти си ги помолил, пък къ'вто си неустоим ) Току виж, цената останала същата, пък моста по- къс и по- тесен станал ))))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  33. 33 Профил на petromaks
    petromaks
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Дунав мост 2 Завод за преработка на отпадъци,Прохода Маказа и още колко обекта има които не са завършени в срок.То евтиното винаги ни излиза скъпо.

  34. 34 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 662 Неутрално

    А според мен трябва да се говори за Дунав мост 3, 4, 5...
    Щом само в Будапеща има 7 моста, плюс един железопътен, да има само два между две държави-членки на ЕС, е смешно. Всеки мост означава живот, бизнес, контакти, улеснение за пътуващите. Все хубави неща.

  35. 35 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1087 Неутрално

    От статията:
    "Аз искам българският народ от тази трибуна да чуе, че не ГЕРБ оскъпява проекта. Ако искат да имат Дунав мост 2, както и магистрала Люлин, трябва да дадем 50 милиона повече", допълни премиерът.

    Понеже се изтърка плочата за "лошото наследство" вече иска пари ей така - на едро, за диш-хакъ.
    Нещо като обосновка? И колко като % от стойноста са тези пари?
    Куче влачи -диря няма!
    Герперска работа.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  36. 36 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#9] от "shumkar":

    Не само че има идея за еврофинансиране, но голяма част от стойноста на моста ще бъде платена от ИСПА. При едно условие - ако мостът бъде завършен до края на годината, защото срокът на ИСПА беше удълен специално за този проектдо края на настоящата година.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  37. 37 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#15] от "doncorleone":

    Всъщност трасето през Румъния е по-дълго с по-малко от 100 километра. Използвай Гугъл Мапс, ако не ти се вярва. Пловдив - София - Белград - Будапеща 908 км, Пловдив - София - Видин - Будапеща 950 км.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  38. 38 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#12] от "pavelsilistra":

    Кога дапочна строителството ли? Около десет години след посочената от теб дата.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  39. 39 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#16] от "cinik":

    Румънската страна е по-напред в строителството на моста по простата причина, че мостът се строи главно от българска страна, Румъния строи само прилежащата инфраструктура, тоест пътни и жп възли към моста.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  40. 40 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#23] от "virgin":

    Строителството на този мост е договорено преди началото на кризата. Опитай отново с по-смислени аргументи.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  41. 41 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#24] от "molesan2":

    Сърбия се била устремила към ЕС? Някак не личи да бърза...

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  42. 42 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Любопитно

    Заключение: тъй като съм настроил така сайта, че не виждам коментарите, реших да видя какво се пише по темата. И какво открих? Обичайните спекулации, политикантщини, помия и незнание. Отново скривам коментарите.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  43. 43 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1291 Весело

    До коментар [#42] от "Югозомби": Прочетох само последния ти коментар. Другите ще ги пропусна Да не забравиш и ти да се скриеш

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  44. 44 Профил на ivils
    ivils
    Рейтинг: 213 Неутрално

    така е в строителството и много други аспекти на живота ако не се проектира правилно ако не се направи експедитивно ако едно или друго се забави. това е резултата. ако засееш една нива по неподходящо време нищо няма да стане а точно така е работил станишев.то хубаво да стоварим вината на борисов ама всички знаем че ако не го построи ще загубим. трябва да мислим за дунав мост 3 и 4 при свищов и един при силистра

  45. 45 Профил на ivils
    ivils
    Рейтинг: 213 Неутрално

    еи много чудно римляните как са построили мост на това място без присъединителни фондове без европартньорство. как са обяснили на сената за важността на този път. то човек като разполага със способни и отговорни хора. нищо не може да бъзпрепятства. тука сега много хвалят Рейгън голяма работа бил. като губернатор на калифорния намалил данъците и нещата тръгнали после като президент увеличил данъците и нещата пак се оправили. като има сериозни и отговорни хора които да вникнат в проблемите и да ги преодолеят ще тръгнат нещата. Сега за пръв път от времето на Живков имаме отговорен човек начело който мисли за доброто на държавата.

  46. 46 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 866 Весело

    [quote#30:"Mai Tai"]Бас държа, че половината от тези 50 милиона са за комисионни на искащите увеличението от българска страна А данъкоплатецът ще плаща..... Схемата вече стана добре отработена и не се надявайте на промени при следващите строежи. Те затова гербаджии така обичат да "строят"[/quote]човек като Ви чете постингите ще помисли, че преди ГЕРБ в България всичко по мед и масло е вървяло.

  47. 47 Профил на doncorleone
    doncorleone
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#37] от "Югозомби":

    Пловдив-Видин-Будапеща не е 950 км, а 965 км., демек с 60 км повече. Гугъл ти избира селски пътища и съкращава разстоянието.
    От центъра на София през Видин до Будапеща - 866 км, през Белград - 786 км. Разлика 80 км.
    От Гърция вече отива към 200 км разликата.

    Така че всичките тия километри съм ги закръглил и усреднил до 100-200 км разлика, както е в горния ми коментар.

  48. 48 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 675 Неутрално

    До коментар [#40] от "Югозомби":

    Именно! Договорено е преди кризата, а след това цената на желязото и други строителни материали намаля значително. Но на нас ще ни излезе по-скъпо.
    И си измиха ръцете чрез гласуване в парламента.

  49. 49 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#48] от "virgin":

    Може би нещата са по-сложни, отколкото форумното дърдорене обича да бъдат. Междувременно бяха променени части от проекта, строителната компания наложи свои условия за някои дейности и на няколко пъти бавеше работата, през което време разходите си течаха... Договорът явно е бил сключен така, че позволява подобни маневри и предоговаряния. Освен това Дунав мост 2 не е строеж, който безпроблемно може да бъде започнат от една компания и после завършен от друга. Обектът е сложен и съобразен с конкретните технологии и оборудване на испанската FCC, така че оттеглянето им на практика би значело прекратяване на строежа. Друго средство за изнудване е приближаването на крайния срок по ИСПА, с което българските власти стават все по-отстъпчиви, за да не останат с построен на 85% мостов мемориал насред реката.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  50. 50 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#47] от "doncorleone":

    Солун - Скопие - Белград - Будапеща 985 км, Солун - София - Видин - Будапеща 1125 км. Разлика 140 км. Разликата при пътуване от Истанбул, както се видя, е много по-малка, около 50 км. Двете трасета са напълно конкурентни като разстояние. Желателно е да умееш да признаваш грешките си.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  51. 51 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1292 Весело

    До коментар [#45] от "ivils":
    еи много чудно римляните как са построили мост на това място без присъединителни фондове без европартньорство.
    ..........
    Дунав мост 1 е строен за 2г и половина.
    Който иска - може.
    Само че тогава приоритетите са били други:
    НАТО, Турция и Гърция влизат в съюза на 18 февруари 1952г., а мостът е завършен на 20 юни 1954г.
    Две години и половина, съвсем очевидна причина и приоритет.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  52. 52 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#47] от "doncorleone":

    Единственият така наречен селски път, който скъсява разстояние в Румъния, е този от Калафат до Дробета Турну Северин. Другите пътища в района не са повече или по-малко селски. Съкращаването е логично и го правят много от пътуващите към Видин, защото по прекия път разстоянието е 90 км, а по заобикалянето през Крайова - 190 км.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  53. 53 Профил на П>П>П
    П>П>П
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#3] от "bendjie":


    ????? добре ли сиии ????

  54. 54 Профил на doncorleone
    doncorleone
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#50] от "Югозомби":

    Пак изяждаш едни 15 км. Гугъл откъдето те кара да минеш, от там никой нема да минава, става въпрос за отсечката Монтана-Видин. Знам колко е до Солун, но до Атина и останалата част от Гърция разстоянието е почти 200 км, затова съм дал по-големото число, тъй като в случая то е важното. Не знам защо задълбаваш в такива несъществени детайли, оставям настрана факта че не си прав.
    Както се виде, пътят до Истанбул е с 60 км по-дълъг през Видин, а до София с 80 км. За да е конкурентен на сръбския, требва да е доста по-бърз и икономичен. По-бърз нема да е със сигурност, защото доколкото знам ние ще строим скоростен път до Видин, а не магистрала и нема къде да се наваксат тия 60-80 км разлика. Може да е само по-евтин, от което следва че и приходите за държавата ще са малки, след това и Сърбия ще намали таксите за преминаване и ние бързо ще изгубим и това предимство. Единствено ще е по-слабо натоварен.

    Единствения начин да скъсим разстоянието е ако мостът беше изграден северно от Видин, а магистралата (а не скоростен) Монтана-Видин минава по права линия, както ти го начертава Гугъл. След това директна връзка от Тракия към Хемус некъде преди Горна Малина. При тия условия щехме да имаме и по-къс маршрут, и по-бърз, а и по-евтин, всички които са за Турция щеха да го изберат. Тогава можехме да сложим и високи такси за преминаване като в Сърбия и приходите за държавата да са много по-големи, а сега само ще подбиваме цената и ще се задоволяваме с трохи.

  55. 55 Профил на zeer_streng
    zeer_streng
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#35] от "skara":

    + и от мене

  56. 56 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    До коментар [#50] от "Югозомби":

    като стана дума за бюрм - какво става с жп линията София - Скопие? Ще я има ли някога?

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  57. 57 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 1139 Весело

    До коментар [#54] от "doncorleone":

    имам по евтин план пич - албанците дестабилизират македония и южна сърбия за следващите 50-60 години докъто ние наваксаме с инфраструктурата

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  58. 58 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#56] от "Пешката":

    Струва ми се, че не е в близките планове на македонското правителство. Не много отдавна в македонските медии се беше появило изчисление, че общата стойност на новите "антични" строежи в Скопие е вече съизмерима със стойността на завършването на железницата до България.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  59. 59 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#54] от "doncorleone":

    Не ти ли омръзна да преувеличаваш едно и пропускаш друго? Разликите в разстоянията са пренебрежими, не надхвърлят два часа пътуване при завършена модернизация. Според последните публикации на плановете за бъдещото строителство скоростите по така наречените скоростни пътища ще са почти изравнени с тези по магистралите. Това означава, че при завършване на модернизацията на южното отклонение на Пан-европейски коридор IV двете трасета ще са конкурентни и в това отношение. Поне до 2020 година, а вероятно и след нея, друго предимство ще е разположението на видинското трасе изцяло в ЕС и липсата на граничен контрол на него. Видинският маршрут като цяло е конкурентен на белградския, поради което има европейска подкрепа.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  60. 60 Профил на hammer
    hammer
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#8] от "mitkobomb":Проектът започна при Симеон,тогава се игра и търга.

    И левите,и десните фанатици са вредни.Но са безвредни в сравнение с гербаджиите.
  61. 61 Профил на latsy
    latsy
    Рейтинг: 470 Неутрално

    До коментар [#6] от "jetchev":

    Не човек, а желязо. Това е новият Павлик.

  62. 62 Профил на lz3bupetar
    lz3bupetar
    Рейтинг: 470 Неутрално

    Не само политиците са боклуци !!!=???

  63. 63 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#9] от "shumkar":

    От това,което знаем,за забавянето голяма вина имат и нашите комшии,поне при първите години от строителството.Това не принизява и нашите пропуски,особенно в отчуждаването на терени на прилежащите пътища.Така се изтъркаляха много години и естествено и пари,пари....

  64. 64 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 628 Неутрално

    [quote#63:"miho45"]Това не принизява и нашите пропуски,особенно в отчуждаването на терени на прилежащите пътища[/quote]
    Точно там бе далаверата, изчака се "определените хора" да изкупят терените, и точно те да бъдат обзщетени.
    А за това се изисква време.

  65. 65 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 939 Неутрално

    Тези 50 млн. лв са за доизплащане рушвет на Боко.

  66. 66 Профил на Цезар
    Цезар
    Рейтинг: 565 Любопитно

    Прекрасен Дунав мост на прекрасно място , коридор № 4 , даже Дискавъри направи филм за него , Камилски гръб - японска технология , УНИКАЛЕН МОСТ СЪС ГОЛЯМА ТЕХНОЛОГИЯ , този мост ще оживи Видинският раьон , добре е че ЩЕ ГО ИМА

  67. 67 Профил на 212
    212
    Рейтинг: 470 Весело

    До коментар [#30] от "Mai Tai": интересен коментар ...
    а аз мисля че тези 50мил. са отдавна "изядени " още преди да е започнат моста и затова те не стигат но едвали ще са само 50милиона след няколко години ще се появят нови (гладни)които също ще искат вече 100 мил.
    като помощите спрат това е другата форма на "прехранване"

  68. 68 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 829 Весело

    Едната ръка мие другата

    и най-умният си е малко прост....
  69. 69 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1276 Неутрално

    Очакват се постъпления от приватизацията на Тоаврни ЖП превози.Но от тях 33 млн диредктно отиват по заема KFW Bankengruppe за мотрисите.Меркел е скептична за съфинансиране от Еврофиндовете и призова за финансова дисциплина и гъвкавост.За заем..още ли мислите.Спрете нещо да строите,например отсечка на Метрото или на Борисов му харесва повече Разигравка Титаник в тунелите на метрото.

  70. 70 Профил на doncorleone
    doncorleone
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#59] от "Югозомби":

    Айде пак глупости... Пишеш, пишеш и накрая пак си знае неговото. Не ти ли обясних, че сръбското трасе има предимството да е по-късо и за да сме конкурентни ще требва да имаме предимство поне в скоростта? Е как ще наваксаме разликата в километрите след като по нашия скоростен път и по сръбската магистрала максималната скорост ще е еднаква?
    А последното оставям без коментар, ако това го считаме за предимство и мотив за строеж на моста, значи ни липсва дори минимална далновидност. Сърбия може да влезне в ЕС и по политически причини като нас, може да размени членството срещу нещо др. и т.н.
    То не става само с четене на новини, требва малко и да се мисли.

  71. 71 Профил на doncorleone
    doncorleone
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#66] от "Цезар":

    Поредния паметник на Глупостта.

  72. 72 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#70] от "doncorleone":

    Не само че не ми обясни, но и си послужи с преувеличения и спекулации. С невалидни аргументи, иначе казано.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  73. 73 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1027 Неутрално

    До коментар [#70] от "doncorleone":

    Завидна некомпетентност относно сръбската евроинтеграция. "Влизане в ЕС по политически причини както нас" означава период от вземане на решение за започване на преговори, за България през 1999 година, до дата на влизане в съюза, 2007 година. Това са 8 години, тоест при такова мислене по аналогия трябва да очакваме най-ранно сръбско еврочленство около 2020 година. При Сърбия обаче има коренно различна вътрешна и външна ситуация. Вътре има голям дял от политически сили и население, близки до крайния национализъм и антиевропеизма, съответно няма широк политически и обществен консенсус за бъдещето, а вън има Косово и Босна и Херцеговина, с недоизградени институции, тежки противопоставяния на национална основа, сепаратистки настроени сръбски малцинства и сериозни надежди за присъединяване към сръбската държава. Тези обстоятелства подсказват, че присъединяването на Сърбия към ЕС може да не прилича на това на България и Румъния и да има по-друга продължителност.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  74. 74 Профил на doncorleone
    doncorleone
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#72] от "Югозомби":

    И кое е преувеличение и спекулация, дай конкретен пример? Аз обясних като за слабоумни защо не можем да конкурираме сръбската магистрала, ако ти се правиш на неразбрал си е твой проблем. Не аз скъсявам разстоянието чрез селски пътища по които скоростния път нема да мине... да говориш за невалидни аргументи в случая е висша форма на наглост.

    По темата Сърбия и ЕС показваш още по-голема неадекватност. България може и 50 години да е била кандидатка за член, но я приеха по политически причини без да е готова за членство, което не е тайна и се признава от всички. Каква връзка намери между "приемане по политически причини" и "дата на започване на преговори"? Ами то едното нема никаква връзка с другото. Логиката ти куца много сериозно. Точно в Сърбия има предпоставки за бързо приемане в ЕС, всичко е въпрос на преговори и пазарлък - какво да отстъпи Сърбия, какво да й обещаят.

    Едно че си пълен лаик с претенции за компетентност по темите магистрали и Сърбия, но и си надъхан и вманиачен и се появяваш винаги стане ли въпрос за тех, можеш месеци наред да циклиш една и съща глупост без да ти омръзне, а като ти кажат накрая че си тъп обвиняваш опонентите в липса на аргументи, въпреки че са ти предоставили железни такива и са те направили за никъде... Досаден си, така че ако немаш с какво да обориш твърденията ми, просто не пиши глупости и не ми губи времето

  75. 75 Профил на miho45
    miho45
    Рейтинг: 563 Неутрално

    До коментар [#64] от "shumkar":

    Може би тук си прав.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK