Тъкмо да е зарадвам от заглавието и чета по-надолу какви глупости е надрънкал премиерът. Проектът ВЕЧЕ е оскъпен, дали депутатите ще се съгласят или не, той Е оскъпен. Естествено, че те ще се съгласят, защото заемът ще го изплащаме ние - гражданите, а не те - политиците. Въпросът не е защо ще е с 50 млн. лева по-скъп, а с колко се оскъпяват всички тези уж евтини проекти, за които четем, че държавата е "прецакала" строителните фирми. Защото на мен не ми е известен случай, в който строителна фирма да не е прецакала клиента си. Всеки от нас, който е правил ремонт вкъщи знае, че задължително ще отнеме двойно повече време и двойно повече пари.
Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
6
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Защо всички договори, които българската държава сключва впоследствие се оскъпяват. Кой носи отговорност за подобни договори? Поименно. Идиоти ли сключват договорите, некомпетентни ли са, или пък имат някакви интереси, за да сключат договорите по такъв начин? Стига вече са си играли тази игра на наш гръб.
Така или иначе вече са наляти толкова много пари ,че циркът става излишен ,започнат проект от комунисти/обаче необходим/ довършен от пребоядисани комунисти нещата са ясни и неизбежни !!!
Касто винаги спечелила фирмата с най-ниска оферта и много скрити клаузи !!!
Ако се не лъжа, имаше идея за еврофинансиране на този мост, но всичко пропадна от бавенето му. 12 години, откакто се взе решение да се строи! Защо не се проведе една парламентарна анкета кое забави и оскъпи толкова много моста!
Къде са медиите?
Случаят "Дунав мост 2" трябва да стане христоматиен, да се вкара в учебниците и да се изучава от студентите във всички строителни ВУЗ, плюс всички правни факултети. Това е пример, как 4 колониални нации (испанци изпълнители, португалци "подизпълнители" и англичани + французи - "консултант-надзорник на инвеститора" се съюзяват, за да изработят аборигените по всички правила на играта. С такова впечатление остава човек, когато чете хронологията на строежа. Последният пример, който ме хвърли в оркестъра, беше че надзорът (който е застъпник на българската държава пред строителя, държа да отбележа!) получил удвояване на хонорара от 6 на 11,5 милиона евро, понеже "строителят проточил обекта". Вместо да бъде извхърлен като некадърен, набутан във всички черни листи и т.н., той си удвоил хонорара по този повод...
Тепърва ще има нови обекти, дано този "акъл парасъ" е еднократен и последен....
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
Румънците въобще не им пука за Дунав мост 2 !
Те нямат интерес от този проект защото преминаващите през него за Западна Европа фактически минават транзит и набързо през незначителна румънска територия - тоест, далавера нулева !!!! Така че, целият гърч и разход е за българска страна Кога беше първа копка на този проект - 1995 ???????
До коментар [#11] от "cinik":И си много прав обаче пропускаш и новопостроените магистрали с бабуните и вечното зимно затваряне !!!! И не забравяй ,че комунистите под една или друга форма не са спрели да ни управляват от 1944 г, насам ,затова сме аборигени !!!
[quote#12:"pavelsilistra"]Румънците въобще не им пука за Дунав мост 2 !
Те нямат интерес от този проект защото преминаващите през него за Западна Европа фактически минават транзит и набързо през незначителна румънска територия[/quote]
Тази незначителна територия е с дължина 420 км.
Кой изобщо ще минава по тоя мост? През Сърбия е със 100-200 км по-кратък маршрута, докато построим и магистрала до моста, Сърбия ще е вече в ЕС. Нито трафика за Гърция ще хванем, нито за Турция, а и ние самите нема да го ползваме. Изграден точно на това место, мостът е безсмислен, нищо чудно че румънците не го искат.
Румънската страна е по-напред от нас. Не забравяй култовата фраза на ББ при последното му посещение на площадката, в реплика на мънкащия строител: "Всичко ли построихте от българска страна, че да се оправдавате с румънската?". Много на място казано...
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "
До коментар [#6] от "jetchev":Явно си младо момче и не знаеш ,че комунистите не са спрели да ни управляват боядисани в синьо,жълто ,червено и всички цветове на дъгата !!!
Когато умре последният комунист и тия които ги помнят шъ съ оправим !!!
Без излишни глупости, моля, те са патент на комунистите. Очевидно проектът се забави и оскъпи. Стои се от януари 2007 година и трябваше да е готов отдавна. А съгласието от парламента е нормална демократична практика.
Интересно, инвеститорите които рискуват да строят по време на криза твърдят, че рискът си струва, защото в криза строителството е значително по-евтино. При нас става по-скъпо. Така беше със спортната зала, сега със "Дунав мост 2", да го очакваме и при "Тракия".
До коментар [#9] от "shumkar":Според мен вината не е изцло българска за забавянето на това строителство.Още в началото на епопеята беше ясно,че този мост Европа го финансира с не особено голямо желание,а от немай къде и заради проблемите,които създаде НАТО с войната в Югославия.Европа все още не смяташе,че Югославия ще се разпадне толкова бързо и ,че Сърбия ще се устреми към ЕС.Румъния от своя страна правеше всичко възможно моста да се строи на друго място-по-надолу по Дунав с оглед таксите за преминаването на магистралата през Румъния и с нежелание и много скъпернически даваше нещо за неговото финансиране,по-скоро за инфраструктората от татък Калафат.При нас отчуждителните дейностти поради тежки съдсебни процедури и желанието на собствениците на отчуждавани земи да измъкнат максимално повече пари от държавата,също бавеше строителството.Постепенно ЕС започна да се оттегля на практика от този проект и ни насочваше към банкови заеми.Това е истината.С бавенето идва и оскъпяването.Така ще е и с АЕЦ Белене и с много други инфраструкторни проекти.Б.Борисов е прав да иска парламентарно решение за заема и действително този заем е нужен.Но защо той продължава навика си за всичко да търси вина най-често у Станишев,Позитано.А подклрепящите го форумци винаги в тези случаи намесват "комунягите" "агентите на ДС",а някои от тях и КГБ.Аз като левичар смятам,че в тази работа има пръст и ЦРУ.
От мене Бойко - НЕ. Съди фирмите за не спазените срокове. 50милиона на заем, колко ще върнем ??? Една "магистрала" вече излезна 120 милиона за 19 км., смятам, че е достатъчно. Съди ги.
Мненията на потребителя Zlodeyski бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.
ГЕРБ взимат пари от строителите, независимите депутати взимат пари от ГЕРБ, какъв е проблемът да го подкрепят!
Интересно досега пожарникарът-премиер обясняваше, че е много лошо че има задължения поети от предишни правителства, а сега не стига, че ще си пълнят джоба ами и ще оставят сметката на следващото правителство!?
Ха, че тоя мост нали ЕС щеше да ни го подарява още 1998 като компенсация за загубите от югоембаргото и да има откъде да вървят тировете? Още ли го копат? Че и сами го плащаме?
Тогава щеха от ЕС да ни дават пак по тоя повод на нас и Румъния 4 милярда $ (евро още нямаше) инвестиции. Балкански пакт некакъвси. Дека ги?
Бас държа, че половината от тези 50 милиона са за комисионни на искащите увеличението от българска страна А данъкоплатецът ще плаща..... Схемата вече стана добре отработена и не се надявайте на промени при следващите строежи. Те затова гербаджии така обичат да "строят"
Борисич, не ми се прави на интересен, ами дай поне някаква обосновка, за какво аджеба се оскъпява този обект. Сакън и да не земеш сега, да влезеш в дружески разговори с изпълнителя да намали цената ей така, защото ти си ги помолил, пък къ'вто си неустоим ) Току виж, цената останала същата, пък моста по- къс и по- тесен станал ))))
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
А според мен трябва да се говори за Дунав мост 3, 4, 5...
Щом само в Будапеща има 7 моста, плюс един железопътен, да има само два между две държави-членки на ЕС, е смешно. Всеки мост означава живот, бизнес, контакти, улеснение за пътуващите. Все хубави неща.
От статията:
"Аз искам българският народ от тази трибуна да чуе, че не ГЕРБ оскъпява проекта. Ако искат да имат Дунав мост 2, както и магистрала Люлин, трябва да дадем 50 милиона повече", допълни премиерът.
Понеже се изтърка плочата за "лошото наследство" вече иска пари ей така - на едро, за диш-хакъ.
Нещо като обосновка? И колко като % от стойноста са тези пари?
Куче влачи -диря няма!
Герперска работа.
Не само че има идея за еврофинансиране, но голяма част от стойноста на моста ще бъде платена от ИСПА. При едно условие - ако мостът бъде завършен до края на годината, защото срокът на ИСПА беше удълен специално за този проектдо края на настоящата година.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Всъщност трасето през Румъния е по-дълго с по-малко от 100 километра. Използвай Гугъл Мапс, ако не ти се вярва. Пловдив - София - Белград - Будапеща 908 км, Пловдив - София - Видин - Будапеща 950 км.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Кога дапочна строителството ли? Около десет години след посочената от теб дата.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Румънската страна е по-напред в строителството на моста по простата причина, че мостът се строи главно от българска страна, Румъния строи само прилежащата инфраструктура, тоест пътни и жп възли към моста.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Строителството на този мост е договорено преди началото на кризата. Опитай отново с по-смислени аргументи.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Сърбия се била устремила към ЕС? Някак не личи да бърза...
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Заключение: тъй като съм настроил така сайта, че не виждам коментарите, реших да видя какво се пише по темата. И какво открих? Обичайните спекулации, политикантщини, помия и незнание. Отново скривам коментарите.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
така е в строителството и много други аспекти на живота ако не се проектира правилно ако не се направи експедитивно ако едно или друго се забави. това е резултата. ако засееш една нива по неподходящо време нищо няма да стане а точно така е работил станишев.то хубаво да стоварим вината на борисов ама всички знаем че ако не го построи ще загубим. трябва да мислим за дунав мост 3 и 4 при свищов и един при силистра
еи много чудно римляните как са построили мост на това място без присъединителни фондове без европартньорство. как са обяснили на сената за важността на този път. то човек като разполага със способни и отговорни хора. нищо не може да бъзпрепятства. тука сега много хвалят Рейгън голяма работа бил. като губернатор на калифорния намалил данъците и нещата тръгнали после като президент увеличил данъците и нещата пак се оправили. като има сериозни и отговорни хора които да вникнат в проблемите и да ги преодолеят ще тръгнат нещата. Сега за пръв път от времето на Живков имаме отговорен човек начело който мисли за доброто на държавата.
[quote#30:"Mai Tai"]Бас държа, че половината от тези 50 милиона са за комисионни на искащите увеличението от българска страна А данъкоплатецът ще плаща..... Схемата вече стана добре отработена и не се надявайте на промени при следващите строежи. Те затова гербаджии така обичат да "строят"[/quote]човек като Ви чете постингите ще помисли, че преди ГЕРБ в България всичко по мед и масло е вървяло.
Пловдив-Видин-Будапеща не е 950 км, а 965 км., демек с 60 км повече. Гугъл ти избира селски пътища и съкращава разстоянието.
От центъра на София през Видин до Будапеща - 866 км, през Белград - 786 км. Разлика 80 км.
От Гърция вече отива към 200 км разликата.
Така че всичките тия километри съм ги закръглил и усреднил до 100-200 км разлика, както е в горния ми коментар.
Именно! Договорено е преди кризата, а след това цената на желязото и други строителни материали намаля значително. Но на нас ще ни излезе по-скъпо.
И си измиха ръцете чрез гласуване в парламента.
Може би нещата са по-сложни, отколкото форумното дърдорене обича да бъдат. Междувременно бяха променени части от проекта, строителната компания наложи свои условия за някои дейности и на няколко пъти бавеше работата, през което време разходите си течаха... Договорът явно е бил сключен така, че позволява подобни маневри и предоговаряния. Освен това Дунав мост 2 не е строеж, който безпроблемно може да бъде започнат от една компания и после завършен от друга. Обектът е сложен и съобразен с конкретните технологии и оборудване на испанската FCC, така че оттеглянето им на практика би значело прекратяване на строежа. Друго средство за изнудване е приближаването на крайния срок по ИСПА, с което българските власти стават все по-отстъпчиви, за да не останат с построен на 85% мостов мемориал насред реката.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Солун - Скопие - Белград - Будапеща 985 км, Солун - София - Видин - Будапеща 1125 км. Разлика 140 км. Разликата при пътуване от Истанбул, както се видя, е много по-малка, около 50 км. Двете трасета са напълно конкурентни като разстояние. Желателно е да умееш да признаваш грешките си.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
До коментар [#45] от "ivils":
еи много чудно римляните как са построили мост на това място без присъединителни фондове без европартньорство.
..........
Дунав мост 1 е строен за 2г и половина.
Който иска - може.
Само че тогава приоритетите са били други:
НАТО, Турция и Гърция влизат в съюза на 18 февруари 1952г., а мостът е завършен на 20 юни 1954г.
Две години и половина, съвсем очевидна причина и приоритет.
Единственият така наречен селски път, който скъсява разстояние в Румъния, е този от Калафат до Дробета Турну Северин. Другите пътища в района не са повече или по-малко селски. Съкращаването е логично и го правят много от пътуващите към Видин, защото по прекия път разстоянието е 90 км, а по заобикалянето през Крайова - 190 км.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Пак изяждаш едни 15 км. Гугъл откъдето те кара да минеш, от там никой нема да минава, става въпрос за отсечката Монтана-Видин. Знам колко е до Солун, но до Атина и останалата част от Гърция разстоянието е почти 200 км, затова съм дал по-големото число, тъй като в случая то е важното. Не знам защо задълбаваш в такива несъществени детайли, оставям настрана факта че не си прав.
Както се виде, пътят до Истанбул е с 60 км по-дълъг през Видин, а до София с 80 км. За да е конкурентен на сръбския, требва да е доста по-бърз и икономичен. По-бърз нема да е със сигурност, защото доколкото знам ние ще строим скоростен път до Видин, а не магистрала и нема къде да се наваксат тия 60-80 км разлика. Може да е само по-евтин, от което следва че и приходите за държавата ще са малки, след това и Сърбия ще намали таксите за преминаване и ние бързо ще изгубим и това предимство. Единствено ще е по-слабо натоварен.
Единствения начин да скъсим разстоянието е ако мостът беше изграден северно от Видин, а магистралата (а не скоростен) Монтана-Видин минава по права линия, както ти го начертава Гугъл. След това директна връзка от Тракия към Хемус некъде преди Горна Малина. При тия условия щехме да имаме и по-къс маршрут, и по-бърз, а и по-евтин, всички които са за Турция щеха да го изберат. Тогава можехме да сложим и високи такси за преминаване като в Сърбия и приходите за държавата да са много по-големи, а сега само ще подбиваме цената и ще се задоволяваме с трохи.
Струва ми се, че не е в близките планове на македонското правителство. Не много отдавна в македонските медии се беше появило изчисление, че общата стойност на новите "антични" строежи в Скопие е вече съизмерима със стойността на завършването на железницата до България.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Не ти ли омръзна да преувеличаваш едно и пропускаш друго? Разликите в разстоянията са пренебрежими, не надхвърлят два часа пътуване при завършена модернизация. Според последните публикации на плановете за бъдещото строителство скоростите по така наречените скоростни пътища ще са почти изравнени с тези по магистралите. Това означава, че при завършване на модернизацията на южното отклонение на Пан-европейски коридор IV двете трасета ще са конкурентни и в това отношение. Поне до 2020 година, а вероятно и след нея, друго предимство ще е разположението на видинското трасе изцяло в ЕС и липсата на граничен контрол на него. Видинският маршрут като цяло е конкурентен на белградския, поради което има европейска подкрепа.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
От това,което знаем,за забавянето голяма вина имат и нашите комшии,поне при първите години от строителството.Това не принизява и нашите пропуски,особенно в отчуждаването на терени на прилежащите пътища.Така се изтъркаляха много години и естествено и пари,пари....
[quote#63:"miho45"]Това не принизява и нашите пропуски,особенно в отчуждаването на терени на прилежащите пътища[/quote]
Точно там бе далаверата, изчака се "определените хора" да изкупят терените, и точно те да бъдат обзщетени.
А за това се изисква време.
Прекрасен Дунав мост на прекрасно място , коридор № 4 , даже Дискавъри направи филм за него , Камилски гръб - японска технология , УНИКАЛЕН МОСТ СЪС ГОЛЯМА ТЕХНОЛОГИЯ , този мост ще оживи Видинският раьон , добре е че ЩЕ ГО ИМА
До коментар [#30] от "Mai Tai": интересен коментар ...
а аз мисля че тези 50мил. са отдавна "изядени " още преди да е започнат моста и затова те не стигат но едвали ще са само 50милиона след няколко години ще се появят нови (гладни)които също ще искат вече 100 мил.
като помощите спрат това е другата форма на "прехранване"
Очакват се постъпления от приватизацията на Тоаврни ЖП превози.Но от тях 33 млн диредктно отиват по заема KFW Bankengruppe за мотрисите.Меркел е скептична за съфинансиране от Еврофиндовете и призова за финансова дисциплина и гъвкавост.За заем..още ли мислите.Спрете нещо да строите,например отсечка на Метрото или на Борисов му харесва повече Разигравка Титаник в тунелите на метрото.
Айде пак глупости... Пишеш, пишеш и накрая пак си знае неговото. Не ти ли обясних, че сръбското трасе има предимството да е по-късо и за да сме конкурентни ще требва да имаме предимство поне в скоростта? Е как ще наваксаме разликата в километрите след като по нашия скоростен път и по сръбската магистрала максималната скорост ще е еднаква?
А последното оставям без коментар, ако това го считаме за предимство и мотив за строеж на моста, значи ни липсва дори минимална далновидност. Сърбия може да влезне в ЕС и по политически причини като нас, може да размени членството срещу нещо др. и т.н.
То не става само с четене на новини, требва малко и да се мисли.
Не само че не ми обясни, но и си послужи с преувеличения и спекулации. С невалидни аргументи, иначе казано.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Завидна некомпетентност относно сръбската евроинтеграция. "Влизане в ЕС по политически причини както нас" означава период от вземане на решение за започване на преговори, за България през 1999 година, до дата на влизане в съюза, 2007 година. Това са 8 години, тоест при такова мислене по аналогия трябва да очакваме най-ранно сръбско еврочленство около 2020 година. При Сърбия обаче има коренно различна вътрешна и външна ситуация. Вътре има голям дял от политически сили и население, близки до крайния национализъм и антиевропеизма, съответно няма широк политически и обществен консенсус за бъдещето, а вън има Косово и Босна и Херцеговина, с недоизградени институции, тежки противопоставяния на национална основа, сепаратистки настроени сръбски малцинства и сериозни надежди за присъединяване към сръбската държава. Тези обстоятелства подсказват, че присъединяването на Сърбия към ЕС може да не прилича на това на България и Румъния и да има по-друга продължителност.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
И кое е преувеличение и спекулация, дай конкретен пример? Аз обясних като за слабоумни защо не можем да конкурираме сръбската магистрала, ако ти се правиш на неразбрал си е твой проблем. Не аз скъсявам разстоянието чрез селски пътища по които скоростния път нема да мине... да говориш за невалидни аргументи в случая е висша форма на наглост.
По темата Сърбия и ЕС показваш още по-голема неадекватност. България може и 50 години да е била кандидатка за член, но я приеха по политически причини без да е готова за членство, което не е тайна и се признава от всички. Каква връзка намери между "приемане по политически причини" и "дата на започване на преговори"? Ами то едното нема никаква връзка с другото. Логиката ти куца много сериозно. Точно в Сърбия има предпоставки за бързо приемане в ЕС, всичко е въпрос на преговори и пазарлък - какво да отстъпи Сърбия, какво да й обещаят.
Едно че си пълен лаик с претенции за компетентност по темите магистрали и Сърбия, но и си надъхан и вманиачен и се появяваш винаги стане ли въпрос за тех, можеш месеци наред да циклиш една и съща глупост без да ти омръзне, а като ти кажат накрая че си тъп обвиняваш опонентите в липса на аргументи, въпреки че са ти предоставили железни такива и са те направили за никъде... Досаден си, така че ако немаш с какво да обориш твърденията ми, просто не пиши глупости и не ми губи времето
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Вени Марковски
Рейтинг: 726 ГневноТъкмо да е зарадвам от заглавието и чета по-надолу какви глупости е надрънкал премиерът. Проектът ВЕЧЕ е оскъпен, дали депутатите ще се съгласят или не, той Е оскъпен. Естествено, че те ще се съгласят, защото заемът ще го изплащаме ние - гражданите, а не те - политиците. Въпросът не е защо ще е с 50 млн. лева по-скъп, а с колко се оскъпяват всички тези уж евтини проекти, за които четем, че държавата е "прецакала" строителните фирми. Защото на мен не ми е известен случай, в който строителна фирма да не е прецакала клиента си. Всеки от нас, който е правил ремонт вкъщи знае, че задължително ще отнеме двойно повече време и двойно повече пари.
Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.bono_vox
Рейтинг: 562 Неутралнов крайна сметка по добре да го има дори и за 50 млн. повече. Държавата и без това ще събира такси от там. Така че проекта се избива.
bendjie
Рейтинг: 367 ГневноТАКА БЕ И "ОСКЪПЕНА" МАГИСТРАЛА "ЛЮЛИН"!!! ПЪРВО, НАПРАВИХА ТУНЕЛИТЕ, А ПОСЛЕ ГИ ЗАСИПАХА С ПРЪСТ - БРАВО НА ГЕРБ!!!
jetchev
Рейтинг: 367 НеутралноОК НЕМА ПРОБЛЕМ, ПОДКРЕПЯМЕ
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
teridan
Рейтинг: 816 НеутралноЗащо всички договори, които българската държава сключва впоследствие се оскъпяват. Кой носи отговорност за подобни договори? Поименно. Идиоти ли сключват договорите, некомпетентни ли са, или пък имат някакви интереси, за да сключат договорите по такъв начин? Стига вече са си играли тази игра на наш гръб.
mitkobomb
Рейтинг: 470 НеутралноТака или иначе вече са наляти толкова много пари ,че циркът става излишен ,започнат проект от комунисти/обаче необходим/ довършен от пребоядисани комунисти нещата са ясни и неизбежни !!!
Касто винаги спечелила фирмата с най-ниска оферта и много скрити клаузи !!!
shumkar
Рейтинг: 628 НеутралноАко се не лъжа, имаше идея за еврофинансиране на този мост, но всичко пропадна от бавенето му. 12 години, откакто се взе решение да се строи! Защо не се проведе една парламентарна анкета кое забави и оскъпи толкова много моста!
Къде са медиите?
Mayhem
Рейтинг: 418 ВеселоПопитали японците:
- Защо СерГей говори толкова бавно ? - Защото превежда от руски !- Вярно ли е, че българите били 100 години след вас ?
- Да вярно е, но и 45 години встрани.
cinik
Рейтинг: 2298 НеутралноСлучаят "Дунав мост 2" трябва да стане христоматиен, да се вкара в учебниците и да се изучава от студентите във всички строителни ВУЗ, плюс всички правни факултети. Това е пример, как 4 колониални нации (испанци изпълнители, португалци "подизпълнители" и англичани + французи - "консултант-надзорник на инвеститора"
се съюзяват, за да изработят аборигените по всички правила на играта. С такова впечатление остава човек, когато чете хронологията на строежа. Последният пример, който ме хвърли в оркестъра, беше че надзорът (който е застъпник на българската държава пред строителя, държа да отбележа!) получил удвояване на хонорара от 6 на 11,5 милиона евро, понеже "строителят проточил обекта". Вместо да бъде извхърлен като некадърен, набутан във всички черни листи и т.н., той си удвоил хонорара по този повод...
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Тепърва ще има нови обекти, дано този "акъл парасъ" е еднократен и последен....
pavelsilistra
Рейтинг: 558 НеутралноРумънците въобще не им пука за Дунав мост 2 !
Кога беше първа копка на този проект - 1995 ???????
Те нямат интерес от този проект защото преминаващите през него за Западна Европа фактически минават транзит и набързо през незначителна румънска територия - тоест, далавера нулева !!!! Така че, целият гърч и разход е за българска страна
mitkobomb
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#11] от "cinik":И си много прав обаче пропускаш и новопостроените магистрали с бабуните и вечното зимно затваряне !!!! И не забравяй ,че комунистите под една или друга форма не са спрели да ни управляват от 1944 г, насам ,затова сме аборигени !!!
teridan
Рейтинг: 816 Неутрално[quote#12:"pavelsilistra"]Румънци те въобще не им пука за Дунав мост 2 !
Те нямат интерес от този проект защото преминаващите през него за Западна Европа фактически минават транзит и набързо през незначителна румънска територия[/quote]
Тази незначителна територия е с дължина 420 км.
doncorleone
Рейтинг: 213 НеутралноКой изобщо ще минава по тоя мост? През Сърбия е със 100-200 км по-кратък маршрута, докато построим и магистрала до моста, Сърбия ще е вече в ЕС. Нито трафика за Гърция ще хванем, нито за Турция, а и ние самите нема да го ползваме. Изграден точно на това место, мостът е безсмислен, нищо чудно че румънците не го искат.
cinik
Рейтинг: 2298 НеутралноДо коментар [#12] от "pavelsilistra":
„Слушай ко ша ти кажа, уа! Човека сий направил частна митница на КПП-то, 10 години хероина за Ивропа й минавал приз ньего. И сига ко, ша са остави на някой си Киро да доди от Канада и да му я затвори? Как ша стани тази работа, то са иска мозък да помислиш малко! Нье само Киро ша падни, ами и кака ти Урсула ша падни, хъ-хъ-хъ! "Румънската страна е по-напред от нас. Не забравяй култовата фраза на ББ при последното му посещение на площадката, в реплика на мънкащия строител: "Всичко ли построихте от българска страна, че да се оправдавате с румънската?". Много на място казано...
mitkobomb
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#6] от "jetchev":Явно си младо момче и не знаеш ,че комунистите не са спрели да ни управляват боядисани в синьо,жълто ,червено и всички цветове на дъгата !!!
Когато умре последният комунист и тия които ги помнят шъ съ оправим !!!
ХФБ
Рейтинг: 470 Неутрално[quote#15:"doncorleone"]Сърбия ще е вече в ЕС[/quote]
Всичко хубаво и ясно е казано, но ето едно такова твърдение потапя целия коментар. Съжалявам, но не съм съгласен.
teridan
Рейтинг: 816 НеутралноДо коментар [#15] от "doncorleone":
Там ще минава трафика от Албания за Беларус.
stoqnpetrov
Рейтинг: 213 Гневнонай-голямото крадене пада при строеж на инфраструктурни проекти -да го знаете , и герп се възползват максимално от това
pifi
Рейтинг: 514 ВеселоУмен ход на Премиера!Сега Станишев няма да има очи,може би,да си отваря устата за проветрение....
Натътрузен десебар, слуга на БСП
Рейтинг: 983 НеутралноБез излишни глупости, моля, те са патент на комунистите. Очевидно проектът се забави и оскъпи. Стои се от януари 2007 година и трябваше да е готов отдавна. А съгласието от парламента е нормална демократична практика.
Няма шики-мики.Virgin
Рейтинг: 675 НеутралноИнтересно, инвеститорите които рискуват да строят по време на криза твърдят, че рискът си струва, защото в криза строителството е значително по-евтино. При нас става по-скъпо. Така беше със спортната зала, сега със "Дунав мост 2", да го очакваме и при "Тракия".
Васил Дакев
Рейтинг: 624 НеутралноДо коментар [#9] от "shumkar":Според мен вината не е изцло българска за забавянето на това строителство.Още в началото на епопеята беше ясно,че този мост Европа го финансира с не особено голямо желание,а от немай къде и заради проблемите,които създаде НАТО с войната в Югославия.Европа все още не смяташе,че Югославия ще се разпадне толкова бързо и ,че Сърбия ще се устреми към ЕС.Румъния от своя страна правеше всичко възможно моста да се строи на друго място-по-надолу по Дунав с оглед таксите за преминаването на магистралата през Румъния и с нежелание и много скъпернически даваше нещо за неговото финансиране,по-скоро за инфраструктората от татък Калафат.При нас отчуждителните дейностти поради тежки съдсебни процедури и желанието на собствениците на отчуждавани земи да измъкнат максимално повече пари от държавата,също бавеше строителството.Постепенно ЕС започна да се оттегля на практика от този проект и ни насочваше към банкови заеми.Това е истината.С бавенето идва и оскъпяването.Така ще е и с АЕЦ Белене и с много други инфраструкторни проекти.Б.Борисов е прав да иска парламентарно решение за заема и действително този заем е нужен.Но защо той продължава навика си за всичко да търси вина най-често у Станишев,Позитано.А подклрепящите го форумци винаги в тези случаи намесват "комунягите" "агентите на ДС",а някои от тях и КГБ.Аз като левичар смятам,че в тази работа има пръст и ЦРУ.
442
Рейтинг: 1295 НеутралноОт мене Бойко - НЕ. Съди фирмите за не спазените срокове. 50милиона на заем, колко ще върнем ??? Една "магистрала" вече излезна 120 милиона за 19 км., смятам, че е достатъчно. Съди ги.
****
Мненията на потребителя Zlodeyski бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.
svoboden
Рейтинг: 1836 НеутралноГЕРБ взимат пари от строителите, независимите депутати взимат пари от ГЕРБ, какъв е проблемът да го подкрепят!
Интересно досега пожарникарът-премиер обясняваше, че е много лошо че има задължения поети от предишни правителства, а сега не стига, че ще си пълнят джоба ами и ще оставят сметката на следващото правителство!?
stedim
Рейтинг: 1570 НеутралноМного по- добре оскъпен мост, отколкото паметник.
dosetliv
Рейтинг: 1402 ЛюбопитноХа, че тоя мост нали ЕС щеше да ни го подарява още 1998 като компенсация за загубите от югоембаргото и да има откъде да вървят тировете? Още ли го копат? Че и сами го плащаме?
Тогава щеха от ЕС да ни дават пак по тоя повод на нас и Румъния 4 милярда $ (евро още нямаше) инвестиции. Балкански пакт некакъвси. Дека ги?
Mai Tai
Рейтинг: 1291 ВеселоБас държа, че половината от тези 50 милиона са за комисионни на искащите увеличението от българска страна
А данъкоплатецът ще плаща..... Схемата вече стана добре отработена и не се надявайте на промени при следващите строежи. Те затова гербаджии така обичат да "строят"
teridan
Рейтинг: 816 Неутрално[quote#28:"stedim"]Много по- добре оскъпен мост, отколкото паметник.[/quote]
По-добре неоскъпен мост отколкото оскъпен мост.
ь
Рейтинг: 1291 ВеселоБорисич, не ми се прави на интересен, ами дай поне някаква обосновка, за какво аджеба се оскъпява този обект. Сакън и да не земеш сега, да влезеш в дружески разговори с изпълнителя да намали цената ей така, защото ти си ги помолил, пък къ'вто си неустоим
) Току виж, цената останала същата, пък моста по- къс и по- тесен станал
))))
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)petromaks
Рейтинг: 418 НеутралноДунав мост 2 Завод за преработка на отпадъци,Прохода Маказа и още колко обекта има които не са завършени в срок.То евтиното винаги ни излиза скъпо.
Rael
Рейтинг: 662 НеутралноА според мен трябва да се говори за Дунав мост 3, 4, 5...
Щом само в Будапеща има 7 моста, плюс един железопътен, да има само два между две държави-членки на ЕС, е смешно. Всеки мост означава живот, бизнес, контакти, улеснение за пътуващите. Все хубави неща.
skara
Рейтинг: 1087 НеутралноОт статията:
Прави каквото трябва, да става каквото ще."Аз искам българският народ от тази трибуна да чуе, че не ГЕРБ оскъпява проекта. Ако искат да имат Дунав мост 2, както и магистрала Люлин, трябва да дадем 50 милиона повече", допълни премиерът.
Понеже се изтърка плочата за "лошото наследство" вече иска пари ей така - на едро, за диш-хакъ.
Нещо като обосновка? И колко като % от стойноста са тези пари?
Куче влачи -диря няма!
Герперска работа.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#9] от "shumkar":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Не само че има идея за еврофинансиране, но голяма част от стойноста на моста ще бъде платена от ИСПА. При едно условие - ако мостът бъде завършен до края на годината, защото срокът на ИСПА беше удълен специално за този проектдо края на настоящата година.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#15] от "doncorleone":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Всъщност трасето през Румъния е по-дълго с по-малко от 100 километра. Използвай Гугъл Мапс, ако не ти се вярва. Пловдив - София - Белград - Будапеща 908 км, Пловдив - София - Видин - Будапеща 950 км.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#12] от "pavelsilistra":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Кога дапочна строителството ли? Около десет години след посочената от теб дата.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#16] от "cinik":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Румънската страна е по-напред в строителството на моста по простата причина, че мостът се строи главно от българска страна, Румъния строи само прилежащата инфраструктура, тоест пътни и жп възли към моста.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#23] от "virgin":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Строителството на този мост е договорено преди началото на кризата. Опитай отново с по-смислени аргументи.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#24] от "molesan2":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Сърбия се била устремила към ЕС? Някак не личи да бърза...
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 ЛюбопитноЗаключение: тъй като съм настроил така сайта, че не виждам коментарите, реших да видя какво се пише по темата. И какво открих? Обичайните спекулации, политикантщини, помия и незнание. Отново скривам коментарите.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.ь
Рейтинг: 1291 ВеселоДо коментар [#42] от "Югозомби": Прочетох само последния ти коментар. Другите ще ги пропусна
Да не забравиш и ти да се скриеш
Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)ivils
Рейтинг: 213 Неутралнотака е в строителството и много други аспекти на живота ако не се проектира правилно ако не се направи експедитивно ако едно или друго се забави. това е резултата. ако засееш една нива по неподходящо време нищо няма да стане а точно така е работил станишев.то хубаво да стоварим вината на борисов ама всички знаем че ако не го построи ще загубим. трябва да мислим за дунав мост 3 и 4 при свищов и един при силистра
ivils
Рейтинг: 213 Неутралноеи много чудно римляните как са построили мост на това място без присъединителни фондове без европартньорство. как са обяснили на сената за важността на този път. то човек като разполага със способни и отговорни хора. нищо не може да бъзпрепятства. тука сега много хвалят Рейгън голяма работа бил. като губернатор на калифорния намалил данъците и нещата тръгнали после като президент увеличил данъците и нещата пак се оправили. като има сериозни и отговорни хора които да вникнат в проблемите и да ги преодолеят ще тръгнат нещата. Сега за пръв път от времето на Живков имаме отговорен човек начело който мисли за доброто на държавата.
Николов
Рейтинг: 866 Весело[quote#30:"Mai Tai"]Бас държа, че половината от тези 50 милиона са за комисионни на искащите увеличението от българска страна А данъкоплатецът ще плаща..... Схемата вече стана добре отработена и не се надявайте на промени при следващите строежи. Те затова гербаджии така обичат да "строят"[/quote]човек като Ви чете постингите ще помисли, че преди ГЕРБ в България всичко по мед и масло е вървяло.
doncorleone
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#37] от "Югозомби":
Пловдив-Видин-Будапеща не е 950 км, а 965 км., демек с 60 км повече. Гугъл ти избира селски пътища и съкращава разстоянието.
От центъра на София през Видин до Будапеща - 866 км, през Белград - 786 км. Разлика 80 км.
От Гърция вече отива към 200 км разликата.
Така че всичките тия километри съм ги закръглил и усреднил до 100-200 км разлика, както е в горния ми коментар.
Virgin
Рейтинг: 675 НеутралноДо коментар [#40] от "Югозомби":
Именно! Договорено е преди кризата, а след това цената на желязото и други строителни материали намаля значително. Но на нас ще ни излезе по-скъпо.
И си измиха ръцете чрез гласуване в парламента.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#48] от "virgin":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Може би нещата са по-сложни, отколкото форумното дърдорене обича да бъдат. Междувременно бяха променени части от проекта, строителната компания наложи свои условия за някои дейности и на няколко пъти бавеше работата, през което време разходите си течаха... Договорът явно е бил сключен така, че позволява подобни маневри и предоговаряния. Освен това Дунав мост 2 не е строеж, който безпроблемно може да бъде започнат от една компания и после завършен от друга. Обектът е сложен и съобразен с конкретните технологии и оборудване на испанската FCC, така че оттеглянето им на практика би значело прекратяване на строежа. Друго средство за изнудване е приближаването на крайния срок по ИСПА, с което българските власти стават все по-отстъпчиви, за да не останат с построен на 85% мостов мемориал насред реката.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#47] от "doncorleone":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Солун - Скопие - Белград - Будапеща 985 км, Солун - София - Видин - Будапеща 1125 км. Разлика 140 км. Разликата при пътуване от Истанбул, както се видя, е много по-малка, около 50 км. Двете трасета са напълно конкурентни като разстояние. Желателно е да умееш да признаваш грешките си.
СДС
Рейтинг: 1292 ВеселоДо коментар [#45] от "ivils":
nemo malus felix, minime corruptor.еи много чудно римляните как са построили мост на това място без присъединителни фондове без европартньорство.
..........
Дунав мост 1 е строен за 2г и половина.
Който иска - може.
Само че тогава приоритетите са били други:
НАТО, Турция и Гърция влизат в съюза на 18 февруари 1952г., а мостът е завършен на 20 юни 1954г.
Две години и половина, съвсем очевидна причина и приоритет.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#47] от "doncorleone":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Единственият така наречен селски път, който скъсява разстояние в Румъния, е този от Калафат до Дробета Турну Северин. Другите пътища в района не са повече или по-малко селски. Съкращаването е логично и го правят много от пътуващите към Видин, защото по прекия път разстоянието е 90 км, а по заобикалянето през Крайова - 190 км.
П>П>П
Рейтинг: 367 НеутралноДо коментар [#3] от "bendjie":
????? добре ли сиии ????
doncorleone
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#50] от "Югозомби":
Пак изяждаш едни 15 км. Гугъл откъдето те кара да минеш, от там никой нема да минава, става въпрос за отсечката Монтана-Видин. Знам колко е до Солун, но до Атина и останалата част от Гърция разстоянието е почти 200 км, затова съм дал по-големото число, тъй като в случая то е важното. Не знам защо задълбаваш в такива несъществени детайли, оставям настрана факта че не си прав.
Както се виде, пътят до Истанбул е с 60 км по-дълъг през Видин, а до София с 80 км. За да е конкурентен на сръбския, требва да е доста по-бърз и икономичен. По-бърз нема да е със сигурност, защото доколкото знам ние ще строим скоростен път до Видин, а не магистрала и нема къде да се наваксат тия 60-80 км разлика. Може да е само по-евтин, от което следва че и приходите за държавата ще са малки, след това и Сърбия ще намали таксите за преминаване и ние бързо ще изгубим и това предимство. Единствено ще е по-слабо натоварен.
Единствения начин да скъсим разстоянието е ако мостът беше изграден северно от Видин, а магистралата (а не скоростен) Монтана-Видин минава по права линия, както ти го начертава Гугъл. След това директна връзка от Тракия към Хемус некъде преди Горна Малина. При тия условия щехме да имаме и по-къс маршрут, и по-бърз, а и по-евтин, всички които са за Турция щеха да го изберат. Тогава можехме да сложим и високи такси за преминаване като в Сърбия и приходите за държавата да са много по-големи, а сега само ще подбиваме цената и ще се задоволяваме с трохи.
zeer_streng
Рейтинг: 572 НеутралноДо коментар [#35] от "skara":
+ и от мене
Пешката
Рейтинг: 1139 НеутралноДо коментар [#50] от "Югозомби":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.като стана дума за бюрм - какво става с жп линията София - Скопие? Ще я има ли някога?
Пешката
Рейтинг: 1139 ВеселоДо коментар [#54] от "doncorleone":
Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.имам по евтин план пич - албанците дестабилизират македония и южна сърбия за следващите 50-60 години докъто ние наваксаме с инфраструктурата
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#56] от "Пешката":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Струва ми се, че не е в близките планове на македонското правителство. Не много отдавна в македонските медии се беше появило изчисление, че общата стойност на новите "антични" строежи в Скопие е вече съизмерима със стойността на завършването на железницата до България.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#54] от "doncorleone":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Не ти ли омръзна да преувеличаваш едно и пропускаш друго? Разликите в разстоянията са пренебрежими, не надхвърлят два часа пътуване при завършена модернизация. Според последните публикации на плановете за бъдещото строителство скоростите по така наречените скоростни пътища ще са почти изравнени с тези по магистралите. Това означава, че при завършване на модернизацията на южното отклонение на Пан-европейски коридор IV двете трасета ще са конкурентни и в това отношение. Поне до 2020 година, а вероятно и след нея, друго предимство ще е разположението на видинското трасе изцяло в ЕС и липсата на граничен контрол на него. Видинският маршрут като цяло е конкурентен на белградския, поради което има европейска подкрепа.
hammer
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#8] от "mitkobomb":Проектът започна при Симеон,тогава се игра и търга.
И левите,и десните фанатици са вредни.Но са безвредни в сравнение с гербаджиите.latsy
Рейтинг: 470 НеутралноДо коментар [#6] от "jetchev":
Не човек, а желязо. Това е новият Павлик.
lz3bupetar
Рейтинг: 470 НеутралноНе само политиците са боклуци !!!=???
miho45
Рейтинг: 563 НеутралноДо коментар [#9] от "shumkar":
От това,което знаем,за забавянето голяма вина имат и нашите комшии,поне при първите години от строителството.Това не принизява и нашите пропуски,особенно в отчуждаването на терени на прилежащите пътища.Така се изтъркаляха много години и естествено и пари,пари....
shumkar
Рейтинг: 628 Неутрално[quote#63:"miho45"]Това не принизява и нашите пропуски,особенно в отчуждаването на терени на прилежащите пътища[/quote]
Точно там бе далаверата, изчака се "определените хора" да изкупят терените, и точно те да бъдат обзщетени.
А за това се изисква време.
stenli1
Рейтинг: 939 НеутралноТези 50 млн. лв са за доизплащане рушвет на Боко.
Цезар
Рейтинг: 565 ЛюбопитноПрекрасен Дунав мост на прекрасно място , коридор № 4 , даже Дискавъри направи филм за него , Камилски гръб - японска технология , УНИКАЛЕН МОСТ СЪС ГОЛЯМА ТЕХНОЛОГИЯ , този мост ще оживи Видинският раьон , добре е че ЩЕ ГО ИМА
212
Рейтинг: 470 ВеселоДо коментар [#30] от "Mai Tai": интересен коментар ...
а аз мисля че тези 50мил. са отдавна "изядени " още преди да е започнат моста и затова те не стигат но едвали ще са само 50милиона след няколко години ще се появят нови (гладни)които също ще искат вече 100 мил.
като помощите спрат това е другата форма на "прехранване"
kardinalat
Рейтинг: 829 ВеселоЕдната ръка мие другата
и най-умният си е малко прост....izabell
Рейтинг: 1276 НеутралноОчакват се постъпления от приватизацията на Тоаврни ЖП превози.Но от тях 33 млн диредктно отиват по заема KFW Bankengruppe за мотрисите.Меркел е скептична за съфинансиране от Еврофиндовете и призова за финансова дисциплина и гъвкавост.За заем..още ли мислите.Спрете нещо да строите,например отсечка на Метрото или на Борисов му харесва повече Разигравка Титаник в тунелите на метрото.
doncorleone
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#59] от "Югозомби":
Айде пак глупости... Пишеш, пишеш и накрая пак си знае неговото. Не ти ли обясних, че сръбското трасе има предимството да е по-късо и за да сме конкурентни ще требва да имаме предимство поне в скоростта? Е как ще наваксаме разликата в километрите след като по нашия скоростен път и по сръбската магистрала максималната скорост ще е еднаква?
А последното оставям без коментар, ако това го считаме за предимство и мотив за строеж на моста, значи ни липсва дори минимална далновидност. Сърбия може да влезне в ЕС и по политически причини като нас, може да размени членството срещу нещо др. и т.н.
То не става само с четене на новини, требва малко и да се мисли.
doncorleone
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#66] от "Цезар":
Поредния паметник на Глупостта.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#70] от "doncorleone":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Не само че не ми обясни, но и си послужи с преувеличения и спекулации. С невалидни аргументи, иначе казано.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1027 НеутралноДо коментар [#70] от "doncorleone":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Завидна некомпетентност относно сръбската евроинтеграция. "Влизане в ЕС по политически причини както нас" означава период от вземане на решение за започване на преговори, за България през 1999 година, до дата на влизане в съюза, 2007 година. Това са 8 години, тоест при такова мислене по аналогия трябва да очакваме най-ранно сръбско еврочленство около 2020 година. При Сърбия обаче има коренно различна вътрешна и външна ситуация. Вътре има голям дял от политически сили и население, близки до крайния национализъм и антиевропеизма, съответно няма широк политически и обществен консенсус за бъдещето, а вън има Косово и Босна и Херцеговина, с недоизградени институции, тежки противопоставяния на национална основа, сепаратистки настроени сръбски малцинства и сериозни надежди за присъединяване към сръбската държава. Тези обстоятелства подсказват, че присъединяването на Сърбия към ЕС може да не прилича на това на България и Румъния и да има по-друга продължителност.
doncorleone
Рейтинг: 213 НеутралноДо коментар [#72] от "Югозомби":
И кое е преувеличение и спекулация, дай конкретен пример? Аз обясних като за слабоумни защо не можем да конкурираме сръбската магистрала, ако ти се правиш на неразбрал си е твой проблем. Не аз скъсявам разстоянието чрез селски пътища по които скоростния път нема да мине... да говориш за невалидни аргументи в случая е висша форма на наглост.
По темата Сърбия и ЕС показваш още по-голема неадекватност. България може и 50 години да е била кандидатка за член, но я приеха по политически причини без да е готова за членство, което не е тайна и се признава от всички. Каква връзка намери между "приемане по политически причини" и "дата на започване на преговори"? Ами то едното нема никаква връзка с другото. Логиката ти куца много сериозно. Точно в Сърбия има предпоставки за бързо приемане в ЕС, всичко е въпрос на преговори и пазарлък - какво да отстъпи Сърбия, какво да й обещаят.
Едно че си пълен лаик с претенции за компетентност по темите магистрали и Сърбия, но и си надъхан и вманиачен и се появяваш винаги стане ли въпрос за тех, можеш месеци наред да циклиш една и съща глупост без да ти омръзне, а като ти кажат накрая че си тъп обвиняваш опонентите в липса на аргументи, въпреки че са ти предоставили железни такива и са те направили за никъде... Досаден си, така че ако немаш с какво да обориш твърденията ми, просто не пиши глупости и не ми губи времето
miho45
Рейтинг: 563 НеутралноДо коментар [#64] от "shumkar":
Може би тук си прав.