Законът за училищното образование бил "избродиран" добре, ще се обсъжда през февруари

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (16)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1154 Весело

    Да я видим какъв "гоблен" са избродирали в МОН под ръководството на египтолога? ..

  2. 2 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 572 Весело

    Министърът ли е този майстор на ръкоделието?

  3. 3 Профил на Ваня
    Ваня
    Рейтинг: 569 Неутрално

    След като юристите смятат, че е избродиран така добре, надявам се, че няма да има текстове, в които пише едно, а от министерството да ми отговарят, че те имали пред вид нещо друго, както се получи с чл. 20 от настоящия закон. Освен това, ако не са приели критерии за качеството на работата на учителите, значи нищо не са направили. Един закон, освен юридически издържан (макар в България да са малко законите, за които може да се каже подобно нещо), трябва да бъде и ефективен. В противен случай е имитация на работа, често водеща до дефектиране на образованието.

    Аз
  4. 4 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1034 Весело

    Вкарват час по трудово обучение?

  5. 5 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1154 Неутрално

    Този закон ако не реши проблема с милионите писани и неписани отсъствия на учениците, както и поне малко да подобри дисциплината в горните класове е абсолютно излишен!!!!!!

  6. 6 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1154 Весело

    До коментар [#4] от "xmm":

    !!!???

  7. 7 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1034 Весело

    До коментар [#6] от "dobrich":

    Имаше такива часове - момичетата бродират,момчетата....знам ли какво правеха...

    пп
    Маниии,ако сега всички почнат да бродират,значи.....

  8. 8 Профил на AzDebil
    AzDebil
    Рейтинг: 1235 Любопитно

    Законът ще бъде такъв каквато му беше концепцията. Всички я видяхме - ппрословутото "Учение труд, жизнерадост и дръзновение" на другаря Тодор Живков. Само че във вербалният вариант на "европейското" развитие на "развитото" демократично общество.
    Нито се шегувам, нито правя евтина политическа пропаганда. Това ще е един закон на реставрацията. Като се почне от стратегическите му цели за постигнати способности в обучаемите и се свърши с възстановяването на предишната централизираност, всичко ще е като в социалистическите времена. Само един ефект на прехода ще е постигнат - още по-голяма подчиненост на учителите и на учениците. Всичко това гарнирано с максимална безотговорност на финансовото управление за директорите. Последното, разбира се, добре направлявано от местните административни "елити" и новосъздаваните обществени съвети на "гражданите за европейско развитие". Както е и сега, но в по-уродлива форма. Такава ще е държавната политика в образованието, щедро разработена от "експертите" на ГЕРБ. И за това съм писал, но ще се повторя, прословутите "експерти - образователи" са едни и същи лица от повече от едно десетилетие. Едни същи, прескачащи от партия в партия и преследващи собствените си интереси. Само личните си. А всички останали са техни заложници. Изглежда трябва де се направи група за натиск в интернет, та министъра да се сети за нещото, наречено прозрачност. И да публикува имената на всички тези "експерти" в работните групи и съветниците им и външните сътрудници ... и онези, представетелите на привилегированите НПО. Да ги видим и оценим какво са направили. Ако трябва да ги подкрепим, а ако трябва да им "помогнем", никога повече да нямат допир с образованието на децата ни!!!

  9. 9 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Знае ,че къща се строи върху здрави основи . Но действа като в приказката " Бързата работа, срам за майстора4

  10. 10 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#8] от "AzDebil":

    Учение и труд. Нещо ненормално да виждаш? Да допуснем ,че не е идея на Людмила , а идва от Оксфорд, да речем . Тогава сигурно ще е приемливо . Ами ще е - сега се правят опити да се върне и практиката в училищата . И извънкласните занимания , икуп други неща . Лошото е че ги връщат бавно- все едно сега ги измислят. Като слушам, надявам се и ти , че двадесет години се говори за СЪСИПАНО ОБРАЗОВАНИЕ , си мисля - абе то някога е било добро , щом сега е съсипано. Пък са ми и казвали ,че франсетата са взели терк от нас за основното и средното училище .Та "и нии сме дали нещо на света ."

  11. 11 Профил на СИКРА
    СИКРА
    Рейтинг: 213 Неутрално

    Ако бъде спазена една проста и задължителна /??!!/ демократична процедура, след внасянето на новия Закон в Министерския съвет, трябва да започне обсъждането му в учителските среди, сред родители и ученици, както и на равнището на НПО, университетски преподаватели, учителски колегии, експерти в Инспекторатите и пр. Това ще изисква кръгли маси, срещи, дебати, становища... И трябва да доведе до промени, корекции, редакции, добавки... После ново пренаписване, ново внасяне в Министерски съвет и след одобрението там, едва тогава ще влезе в Народното събрание. Дори и до месец след това да започне първото четене, окончатилното приемане не може да стане до началото на лятото. Ако не стане това лято, със сигурност Законът няма да бъде приет през този мандат на това Народно събрание... Тази моя прогноза е песимистична, но е напълно вероятна. И понеже времето на Министър Игнатов вече е недостатъчно, със сигурност може да се твърди, че ще отпаднат всичките демократични предварителни обсъждания в средите на тези, които ще работят за този Закон. За да му стигне времето на Министъра, той ще задраска тези стари практики от времето на комунягите и Законът ще влезе в Пленарна зала в този вид, в който ще постъпи за пръв път в Министерския съвет.

    Жалко! Жалко! Демокрацията е в застой! А значи и демократизацията на средното образование на българското училище ще застине за още няколко петилетки!... Не съм очаквал и друго!

    СИКРА
  12. 12 Профил на leti_at
    leti_at
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Омръзна ми децата ни да са опитни зайчета, на всеки безумец, добрал се до стол в МОН!

    Точно такива безумци,които се пънат да откриват "топлата вода" и да правят реформи докараха образованието ни до този хал. На мнение съм,че в Министерството трябва да се назначават практикуващи учители с не по-малка практика от 20-години стаж,които са наясно за какво "иде реч"..

  13. 13 Профил на HAGBARD
    HAGBARD
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#8] от "AzDebil":
    Като човек, който е от доста време в системата, мога да кажа, че наблюденията и изводите Ви са напълно верни.

  14. 14 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Ами дано този път вече гобленът да излезе успешен даскалите и учениците вече 20 години ги тропосват на ръка :))

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  15. 15 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 470 Весело

    [quote#8:"AzDebil"] ... Прословутите "експерти - образователи" са едни и същи лица от повече от едно десетилетие. Едни същи, прескачащи от партия в партия и преследващи собствените си интереси. [/quote] Това е. Системата е затлачена.... Затова аз казвам, че ще я помета. Из основи!

    Иде "Новото образование", замислено от нас "в низините"!
    http://www.novoobrazovanie.org/

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  16. 16 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1154 Весело

    До коментар [#12] от "leti_at":

    До последното правителство практиката беше следната: Министъра - университетски преподавател, зам министрите за средното образование - разни издухали бивши шефки на инспекторати. Като резултат - нещата се влошаваха и се влошават с всяка изминала година!? В последното правителство, египтолога въведе нова мода - зам.министърката Милена Дамянова никога не е била даскалица, не се е занимавала дори като чиновничка с образователните процеси!? Но пък знаела 6 езика! Даскалите погледнаха на нея с надежда - не е обременена и може да внесе нещо ново, положително в системата? И именно тя, не друг се изказва по проблемите на средното образование и движи идеите за новия образователен закон. Ха сега да видим новия "египтологски"експеримент?





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK