Нови цени на картите и 20 лв. глоба за нередовните в столичния градски транспорт

Нови цени на картите и 20 лв. глоба за нередовните в столичния градски транспорт

© Мария Съботинова



Нови цени на картите, както и на техните разновидности. Глобата за нередовен пътник скача двойно от 10 на 20 лева. Цената на билетчето остава 1 лев.


Това се предвижда в четиригодишна стратегия за развитието на градския транспорт на София, която скоро ще бъде предложена на Столичния общински съвет (СОС).


От пролетта се очаква да бъдат премахнати месечните и тримесечни карти за една и две линии, съобщи зам.-кметът по транспорт Любомир Христов, цитиран от БТА.




Предлага се още да отпадне талонът за пет пътувания, билетът за двукратно пътуване в рамките на час, както и петдневната карта за всички линии. В миналото ще отидат и книжните карти, като общината предвижда изцяло преминаване към електронно таксуване.


В програмата е записано и че ще отпаднат месечните, тримесечните и шестмесечни карти за една или две линии, което ще важи и за преференциалните карти за студенти и пенсионери. Месечните за една и две линии ще останат само за учениците. 


Заместител ще бъде единствено съществуващата и в момента карта за всички линии за 50 лева за възрастен. За учениците еквивалентният вариант ще е картата за всички линии за един месец, която стува 20 лева, а за студентите е 21.50 лева.


Новият вариант е семейна карта за 60 лева, която ще важи за родител и ученик за един месец за всички линии.


В момента цената на едномесечната карта за възрастни за една линия струва 23 лева, за две - 40 лева, а за целият градски транспорт цената е 50 лева. Преференциалните карти за ученици за един месец са 9 лева за една линия, за две - 12 лева, а цялата транспортна мрежа - 20 лева.


С промените, ако досега родител и ученик са пътували едномесечно по една линия за общо 32 лева или за два маршрута за общо 52 лева, вече ще трябва да плащат общо 60 лева. Предимството ще е, че ще могат да се возят в целия градски транспорт. Христов не уточни колко ще са засегнатите от тази промяна софиянци.


Спестяване на няколко лева ще има само при родители, които досега са пътували с карта за цялата градска мрежа за 50 лева и дете с карта за два или всички маршрути. 


От Столичната община предвиждат и нов бизнес пакет за картите на работниците във фирми с над 50 души персонал. Това ще става с купуването на годишна карта на цената за 10 месеца, а два ще са бонус, уточни Христов. той не посочи колко би струвала такава карта. 


Въвежда се и карта само за метрото, която ще струва 35 лева за всички(двете) линии. През пролетта ще бъде открито трасето от Младост до "Цариградско шосе", а през август - вторият метродиаметър.


За 2011 г. Столична община дотира градския транспорт официално със 104 млн. лв. Сега почти всеки десети пътник в градския транспорт в София пътува без билет, твърдят местните власти. На всеки 100 души в градския транспорт 36 пътуват с билет, а 54 - с карта, останалите - гратис.


Безплатно в градския транспорт пък се возят всички служители на Министерството на вътрешните работи (МВР), ДАНС, органите по контрол на Закона за движение на пътищата, ветераните от войните, депутатите и всички общински чиновници.


След няколко седмици Центърът за градска мобилност ще пусне калкулатор на сайта си, с който всеки ще може да изчисли каква част от месечния му бюджет ще отива за градския транспорт.

Коментари (88)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1030 Неутрално

    Такива си ги избрахТе, такива ще ни управляват! А че в други градове на България такса смет е 4-5 пъти по-ниска, кой пита!
    А кой направи изборите в София? Андрей Иванов, дето дори Боко го махна от поста председател на СОС?

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  2. 2 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1078 Весело

    ... с теб сме по-силни и по-богати
    Пардон, вие сте по-богати с овце като нас

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  3. 3 Профил на Daj Ribu
    Daj Ribu
    Рейтинг: 1078 Весело

    Иначе оня от сутринта в Брюксел няма да ви вдига данъците де.
    Само цените за градския транспорт, тока, парното и водата.

    Рибу, рибу - дай рибу, рибу, рибу - дай
  4. 4 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Безплатно в градския транспорт пък се возят всички служители на Министерството на вътрешните работи (МВР), ДАНС, органите по контрол на Закона за движение на пътищата, ветераните от войните, депутатите и всички общински чиновници.

    Ветераните от кои войни, от Първата или от Вторатата световна, колкото до останалите, разбирам че ползват тази привилегия по бедност, особено депутатите, друг е въпросът, че депутат в трамвай не съм видяла.

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  5. 5 Профил на Мишето_66
    Мишето_66
    Рейтинг: 733 Неутрално

    Е не наядохте се,сещам се за един виц,свършва така че да е доволна майката.

  6. 6 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Ха сега да ви видя умници. Плюете Камерън и чехите че се опитват да се опрат на ЕС.
    "За учениците еквивалентният вариант ще е картата за всички линии за един месец, която стува 20 лева, а за студентите е 21.50 лева" "едномесечната карта 50 лева за възрастен"

    В Англия възрастните се возят безплатно.
    A 16-25 Railcard costs £28 for a year. Годишна карта за 16 до 25 годишни е около 60лв.
    В Лондон до 18 годишните, които учат, пътуват безплатно.

  7. 7
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  8. 8 Профил на sofioter
    sofioter
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Да, дотук добре. Само не разбрах за какво ЩЕ СЕ ИЗПОЛЗВАТ средствата от тези карти.

  9. 9 Профил на 17:50
    17:50
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Като ще плащаме повече да направят градският до по-късен час.

  10. 10 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 689 Разстроено

    Абе вие не разбрахте ли какво значи капитализъм? Ами значи милионери и бедняци...Това е! Колко много идиоти гласуват за дясно..без да го проумяват...хахаахаа...Гаранция че Цецко ще си купи нови 6 апартамента догодина...а вие няма да имате пари ДОРИ да си платите сметките и храната...И ПОСЛЕ ПАК щЕ ГЛАСУВАТЕ ЗА ГЕРБ...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  11. 11 Профил на Phips
    Phips
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Е аз не разбрах какво налага да се вдигат двойно ученическите карти. Ако е ползвал една линия - 9 лв., сега трябва да плати 20.

  12. 12 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Защо махат 10 талони за 8 лева?
    От както ГЕРБ са на власт парното се качи с 28 % в София , водата с над 10 %, тока над 5 %, сега и градския транспорт! Айде пак тичайте да гласувате за тези идиоти!

  13. 13 Профил на nipper
    nipper
    Рейтинг: 19 Неутрално

    Ненормалници! На базата на кой анализ се премахват картите за 1 и 3 месвца?.. От друга страна като вдигате цените поне осигурете парно по рейсовете! Качете се в 102 да пътувате 1 час на -10... Бездарници!

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  14. 14 Профил на jorou23
    jorou23
    Рейтинг: 233 Неутрално
  15. 15 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#10] от "ostin22":

    Капитализъм е по отношение когато се прави бизнес. Другото е почтенност и човещина.
    А за гласуването си прав, но в България всичко е объркано. Няма лява, няма и дясна партия. На всяко ниво са бивши комунисти, които сега са капиталисти. А иначе повечето българи се палят и застават на позиции като да са банкери или собственици на заводи а не виждат голия си ...

  16. 16 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1995 Весело

    Ще има задръствания и при това още по-големи, да сте честити с "новото" управление

  17. 17 Профил на ostin22
    ostin22
    Рейтинг: 689 Весело

    До коментар [#15] от "dissident":

    точно....аз познавам сума ти герб офце които се имат за ама мноого десни...повече от половината имат една полуразпаднала се панелка и баланс приходи минус разходи далеч в отрицателната територия...Ама само да ги подкачиш Боко ще засенчат с риторика колко са издеснели..и погерберели... Иначе си прав-гласуват без да се осъзнават за важните неща в една политика, а не популизма...

    There is no way to happiness, happiness is the way!
  18. 18 Профил на trafopost
    trafopost
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Не,че не ви разбирам...в правото сте да сте недоволни,но...само ще ви представя картинката в друг град-Варна.
    Имайте предвид,че в този град в момента градския транспорт се обслужва от 2 фирми.Сега се опитват да откупят частната и да я слеят с общинската за да "лапнат" едни пари от Европа,но както и да е-отбелязвам,че са 2 фирми,за да знаете че цените,които ще ви напиша даже не обхващат всички линии,а само линиите на общинското дружество...тоест тези карти,не стига че са безумно скъпи,ами и на практика са с ограничено ползване.
    Няма карти за всички линии за един месец за учащи и пенсионери...има само "свободни",тоест за всеки,който иска такава карта цената е...120лв.
    И това е "промоционална" цена!
    Повтарям-120лв.(сто и двадесет лева-не е печатна грешка)!!!
    Свободна карта за 1 месец за една линия е 45лв!
    За учащи е 21лв.,а за пенсионери-35лв.(отново пиша-само за една линия).
    Та...едва ли ще ви успокои,ама има и по-зле.
    Заповядайте отново през лятото във Варна...най-скъпия град за живеене в България(но не-тази скъпотия не е за сметка на някакво качество...качество няма да получите)!
    А кой е виновен?
    Всички варненци,търпящи статуквото!

  19. 19 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 627 Неутрално

    Така е, накупиха скъпи автобуси, трябва някой да ги плаща. Лесно се пазарува за чужда сметка. Плюс това влизането в ЕС оскъпи бензина двойно, съответно и картите и билетите и глобите. Като излезе страната от ЕС може цената да падне двойно.

  20. 20 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3728 Весело

    Ха-хааа!
    И к'во остава - една единствена карта за 50 лева?
    За 20 работни дни, ако си с една линия само ... с билетчета ти излиза по-евтино!
    Но пък ти прибират парите предварително ...

    И защо махат тримесечните?
    Единствената логика е ако вдигнат билетчето ... преди да им изтече срока ... до месец.
    Например ... от първи март.

    Прочее, честито на мат'ряла!
    Цените на билетчето ще се вдигнат. Неминуемо. И скоро.

  21. 21 Профил на Quo Vadis
    Quo Vadis
    Рейтинг: 853 Неутрално

    "В момента цената на едномесечната карта за възрастни за една линия струва 23 лева, за две - 40 лева, а за целият градски транспорт цената е 50 лева. Преференциалните карти за ученици за един месец са 9 лева за една линия, за две - 12 лева, а цялата транспортна мрежа - 20 лева."


    - То градският транспорт в София е по скъп от "скъпата" Москва !!??

    Едномесачна карта в Москва е 45 лева , а у нас 50 , хм , то там и линиите са няколко пъти по дълги от нашите , а цената им по-евтина за месечна карта !
    А едномесечна карта за ученици ,студенти .... е 11.50 лева !

    Кога Европа ще стане НЕЗАВИСИМА ? (от американската политика )Кога европейските "независимите и свободни" медии ще станат действително свободни ?
  22. 22 Профил на someeeee
    someeeee
    Рейтинг: 553 Неутрално

    Браво на тиквениците, които избраха даскалицата ! Беше ясно, че всички такива изненади ще са няколко месеца след изборите. Както това, така и сюрприза, че хората ще са длъжни сами да си поддържат тротоарите и межублоковите пространства, частичното разширяване на синята зона, избор на ръководство за завод за боклук (какъвто още няма), вдигане на парното и т.н. Да не се разливам и за проблемите на общината, за които нииииищо не се прави от както са ГРОБ на власт в София.. И за съжеление мисля, че изненадите предстоят.

  23. 23 Профил на gl
    gl
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Хеххехех, само годишни карти направете за по 2000лв, тъпанари...

    Колкото и да ми е удобно и бързо с трамвая, вече ще ми е по-изгодно да си ходя с колата на работа....

    ... така че един клиент по-малко

    Със здраве!

  24. 24 Профил на chelsea87
    chelsea87
    Рейтинг: 564 Неутрално

    Които до сега са се возили гратис,ще продължават да се возят,защото повечето от тях нямат възможността да си закупят билет.

  25. 25 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1750 Неутрално

    Вместо да предлагат повече и по-изгодни за пътниците карти и начини за таксуване, за да стимулират хората да си плащат возенето, те правят точно обратното. ТЪПАНАРИ!

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  26. 26 Профил на rainbou1
    rainbou1
    Рейтинг: 1032 Разстроено

    Всеки месец си купувам карта за 50 лв, независимо, че не ползвам много градски транспорт - но от време на време паркирам и се моткам из центъра с метрото и тролеите, или пък ходя на работа с автобус за разнообразие - и не ми се занимава да търся билети.
    Тези 50 лв не са ми проблем.
    Но както и да е.
    Сега като вдигнат цените:
    - Ще има ли кондуктор във всеки рейс да проверява етносите?
    - Или като ще въвеждат електронни карти ще трябва ли всеки да се верифицира?
    - Ще пуснат ли по-нови, почистени рейсове с парно/климатик вътре?

    Защото се оказва, че цените се вдигат, а качеството на услугата остава същото.
    И някоя хубава госпожица сутрин вместо да се намърда на топло в рейса, ще си джитка колата, вместо да зъзне и да се бута с разни мангусти.
    И затова ще продължава да има задръствания.

  27. 27 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 853 Неутрално

    "Въвежда се и карта само за метрото, която ще струва 35 лева за всички(двете) линии."

    Kultovo :)

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  28. 28 Профил на dalailama
    dalailama
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#20:"xm..."]За 20 работни дни, ако си с една линия само ... с билетчета ти излиза по-евтино! [/quote]

    Аз ползвам само метрото от Опълченска до Младост-1. Карта за цялата мрежа на градския транспорт не ми трябва. Така че ще минавам на билети.

    Но така ще бъде, докато не се въведе системата "возиш се - плащаш, не се возиш, не плащаш".

    shit happens
  29. 29 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3728 Весело

    [quote#28:"dalailama"]Карта за цялата мрежа на градския транспорт не ми трябва. Така че ще минавам на билети. [/quote]

    Не е там въпроса.
    В "нормалният" свят картата е по-евтина от "комплекта билети".
    При това с доста.
    Това е логиката и смисълът.

    За разлика от китна Българийка.

  30. 30 Профил на Tuco
    Tuco
    Рейтинг: 458 Любопитно

    А, ще се глобяват ли Циганете и прочие, и ще имат ли привилегии някои особи?

    Tuco Benedicto Pacifico Juan Maria Ramirez A.K.A: The Rat
  31. 31 Профил на dalailama
    dalailama
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#29] от "xm...":

    Това имах предвид. Обаче в "нормалният" свят няма карта за "време" - има за "Х" пътувания срещу "Y" парички.
    Тук, както си имам карта за метрото за 1 месец, мога да живея вътре - и то само за 23 (евентуално 50) лева наем

    shit happens
  32. 32 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3738 Неутрално

    Защо се премахват картите за един месец за една или две линии? Единствената причина за мен е оскъпяването на транспорта. Точно такъв ще е ефекта от премахването на горните карти.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  33. 33 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3728 Весело

    Начи ... сега картата вече излиза по-скъпа от това да си дупчиш билетче.
    И к'во следва от това?
    Елементарно, Уотсън! Че ще е гъзария и признак на статус!
    Като нищо мат'рялът може да почнат да си ги носят на верижка на видно място. Като мутричките ланците ...

    Та се присетих за вица:
    Къде си носят сомалийските гъзари ролексите?
    На ... кръста!


  34. 34 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1562 Неутрално

    До коментар [#25] от "Хриси":

    И аз им се чудя на икономическата логика. Картата за един месец за всички линии могат да я направят от 50 на 20 лв. - значително по-достъпна в страна, където минималната заплата е 270 лв. (а човек трябва да плаща режийни, храна, други битови и лични разходи; болшинството от заможните хора ползват личните си автомобили, понякога - метрото). Талоните да останат 8 лв. Така няма да имат аргумент гратисчиите, че било много скъпо. И повече ще са редовните пътници. При тези условия, които се предлагат, зорлем карат хората да се чудят как и откъде да пестят и в крайна сметка пак са губещи.

  35. 35 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Да сложат апарати в автобусите и да има само електронни карти. А при тях могат да се направят всякакви комбинации за удобство на пътниците.

    Е, да, ама целта НЕ е да се улеснят гражданите, а да ни приберат принудително парите.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  36. 36 Профил на plamen2299
    plamen2299
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Жив комунизъм при цена на горивото над 2,60 лв. Остатъка го плащат баламите.

    Кенефа е място, дето мухите се аргасват.
  37. 37 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    Тия не са нормални. Логиката обикновенно сочи да се увеличава цената на еднократните услуги, и да се намалява цената на абонаментните, както и самите те да се разширяват. Например, в Германия билетчето е почти 2 евро, което е скъпо, но за 20 евро, 5 човека могат да обикалят със всякакъв вид релсов транспорт из цяла бавария, та и до Залцбург дори, което е значително по-евтино от тук. Идеята е гостите - т.е., тези, които биха си купили еднократните услуги, да отнесат тежеста на цените, а живущите в града да ползват по-добрите цени. Това е нормалната логика. Както виждаме, тя тяма нищо общо с Герб обаче.
    Другото, което е странно, при положение, че се оплакваш от задръствания, и искаш да изкараш хората от колите и да ги вкараш в градския транспорт, ти строиш паркинги, и увеличаваш цената на ГТ. Няма логика. Освен ако шеф не ти е собственика на Лукойл, и той предпочита хората да си карат колите, а съветник ти е собственика на ОК супертранс, който иска да имаш неадекватен градски транспорт.
    ВЪН!

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 38 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    За пръв път чувам че имало талони по 5 билета?
    Мислех че всичките са по 10 билета за 8 лв. Както и разбирам че тях не ги отменят.
    От тримесечните махат единствено за 1 и 2 линии което е напълно логично и полека лека тия карти за тая или оная линия ще отпадне.
    Виждам че пак не са решили основния проблем - електронните карти за електротранспорта (тролеи и трамваи) да може да се ползват и за метрото.
    Ами толкова си могат. Пак да ги изберете, чувате ли.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  39. 39 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Но нищо де, и на 20о лв пак е по-изгодно да си платиш глобата отколкото билетите.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  40. 40 Профил на Vency Mirchev
    Vency Mirchev
    Рейтинг: 1158 Неутрално

    До коментар [#21] от "USSR":

    В Мадрид картата за всички линии е 47 евро, градът е 3 пъти по–голям от София, метрото е 12 линии и два пъти по- бързо, има и железница която е като стрела, и автобоси. И заплатите са няколко пъти по- големи. Може и да си пътуваш без билет - цяла година пътувах така и имам само две глоби, които не платих и няма и да платя!

    Платон ми е приятел, но истината ми е по-голям приятел.
  41. 41 Профил на rents
    rents
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Не дупча билет, плащам си глобите и пак ми излиза по-евтино. Елементарна математика, Уотсън. Докато системата не работи, никой да не ме обвинява, че не им се връзвам на глупостите.

  42. 42 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1750 Любопитно

    До коментар [#41] от "rents":

    И това е повод за лична гордост?

    Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
  43. 43 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3728 Неутрално

    [quote#31:"dalailama"]Обаче в "нормалният" свят няма карта за "време" - има за "Х" пътувания срещу "Y" парички. [/quote]

    До не толкова отдавна имаха същата система като в България - месечни, дневни и тем подобни. Това, че тяхната система е отишла по-напред, а нашата се движи назад не променя принципа.
    И принципът си беше същият - плащаш предварително и "топтан" - затова ти е по-евтино.
    Стандартна търговска практика - когато поръчаш "за напред" - получаваш рабат. Като предплатиш - и сконто.
    Защото така и "доставчикът" е на далавера.

    Ама на Софийски градски транспорт "далаверата" му е явно друга ...

  44. 44 Профил на Mai Tai
    Mai Tai
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Така е в града на Щастливата Кокошка

  45. 45 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 522 Неутрално

    В страна като Швейцария билетчето е много скъпо - около 5.50 лв, но е направено така, за да се научат хората как да планират и с карти излиза по-евтино - малко по-скъпо от тук, но пък стандартът е....несравним за векове наред

  46. 46 Профил на sasho1914
    sasho1914
    Рейтинг: 402 Неутрално

    По принцип беше редно да се оптимизират предлаганите карти, примерно това за 2те возения за 1 час, дето си отбелязваш сам кога си се качил и т.н. са безсмислени.

    Усилията трябва да се насочат към пътуване само с електронните карти, при това да важат на всякъде, а не за метрото да има отделен вид карти!

    И също така да може с билет / карта за едно пътуване да имаш право на прекачване и да важи примерно час и половина. Малоумно е за по 1 спирка с 2 превозни средства да се плащат 2 пътувания.

  47. 47 Профил на dalailama
    dalailama
    Рейтинг: 233 Неутрално

    [quote#43:"xm..."]До не толкова отдавна имаха същата система като в България - месечни, дневни и тем подобни. [/quote]

    В Лондон все още има такива карти - ако ти е изгодно, ОК. Но ако скучайно попаднеш извън зоната (градът е разделен на зони) - жална ти майка - плащаш яко!

    Иначе имат една универсална "Oyster Card" - важи навсякъде и е много по-евтино с нея. Примерно билета за рейса струва 2 паунда, ако си с Oyster - 1 (цените са ми от май миналата година, може и да са ги променили). В метрото и влаковете се таксуваш на влизане и на излизане - колкото си пътувал, толкова плащаш. В автобусите се чекваш само при качване, но линиите са така нагласени, че не може да минеш целия град с един рейс.

    shit happens
  48. 48 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 684 Неутрално

    И защо махат 5 дневните? В Прага те са дори по-евтини от 1/4 от месечната, защото с тях ходиш на работа и те стимулират да не ползваш автомобил.
    ГЪРБава работа. Явно тези могат само рекет да правят. Започнаха с фирмите, сега продължават с обикновените хора, учениците, а за пенсионерите да не говорим.

  49. 49 Профил на Любомир Гиздов
    Любомир Гиздов
    Рейтинг: 262 Неутрално

    Хаха, ако пътувам два пъти на ден, пет дни в седмицата, или да го кажем 22 дни, колкото средно са работните, това прави 44 билета. Да ги сложим 50, или дори 60, защото все пак човек има и други излизания. 6 талона по 10 билета струват 48 лв.

    Хайде сега от Столична община да ми обяснят за какво ми е тая карта от 50 лв. и какво спестявам с нея.

    Да направят поне няколко от ключовите линии денонощни, включително и метрото. Ако ще да минава един автобус на час, но да има с какво да се прибере човек след 23:30.

  50. 50 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 522 Неутрално

    Истината е, че не навсякъде билетите са евтини, но стандартът е нисък тук и затова се усеща толкова силно. Между другото имам всеки месец карта за цялата градска мрежа и веднъж на път за летището имах по-голяма раница. Влезе контрола по редовността на пътниците и ме глобиха 10 лв, защото нямам отделен билет за раницата. Такъв не са ми искали никъде по света - най-много са ми искали такса минимална, но не и отделен билет. А раницата беше върху мен, т.е. не заема допълнително място. В същото време отзад имаше "други" пътници, без какъвто и да е билет. И от тях искаха, но онези се развикаха и заплашваха и нищо не платиха. Стана ми много обидно и се разревах, питаха ме защо и им казах: "От яд, че засега живея тук и срещам хора като Вас" Доста се зачудиха, но не продължи дълго - толкова им е съзнанието. Всъщност го направих нарочно - стана ми първо смешно, после тъжно, накрая гневно и така...До гуша ми е дошло и да ме третират като будала, а някои "други" пътници да им се разминава. Ииии, да се научат, че колкото и млад да съм, трябва да ми говорят на "вие", както се обръщам и аз към тях, въпреки че е пресилено да кажа, че им дължа уважение като по-възрастни.

  51. 51 Профил на kamenpavlov
    kamenpavlov
    Рейтинг: 522 Неутрално

    И от моя квартал един от автобусите вътре е по-студено, отколкото е навън...но не през август

  52. 52 Профил на Г-н D
    Г-н D
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Ясно, системата ще проработи при тези, които ще плащат.
    А какво ще стане с циганите?

  53. 53 Профил на C est la vie
    C est la vie
    Рейтинг: 654 Неутрално

    "Безплатно в градския транспорт пък се возят всички служители на Министерството на вътрешните работи (МВР), ДАНС, органите по контрол на Закона за движение на пътищата, ветераните от войните, депутатите и всички общински чиновници."

    И защо тия трябва да имат тия привилегии? Кой плаща сметката?

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  54. 54 Профил на nemeria
    nemeria
    Рейтинг: 608 Гневно

    Във Виена примерно може ако те хванат без карта, защото си я забравил до 3 работни дни да я занесеш да я покажеш и да не платиш глоба. Тука такъв вариант няма. А родителя и детето все заедно ли ще пътуват с тая малоумна карта?

    Когато това стане, аз спирам да си купувам карти /билетчета и подобни глупости. На контрола пари не давам. А м*****а ви. И да да идват навреме автобусите, не да ми пропускат по курс-два.

  55. 55 Профил на palermo88
    palermo88
    Рейтинг: 853 Неутрално

    До коментар [#8] от "sofioter":

    сиртаки до зори и купони в чалготеките , джипчета и почивки на уморената администрация по морето .

  56. 56 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Да вземат да направят билетчето 5 кинта - хем ще се изчисти града от селските навлеци, хем ще имам (надявам се), нормален градски транспорт, който няма да ме е гнус да ползвам.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  57. 57 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4110 Неутрално

    Възелът се затяга!Няма лабаво-20 лв. са си 20 лв.!

  58. 58 Профил на Pirab
    Pirab
    Рейтинг: 233 Разстроено

    Някой взе , че ми изтри мнението в което поисках оставката на Любомир христов и му препоръчах да почете малко икономическа литература ???!!!!!

  59. 59 Профил на Pirab
    Pirab
    Рейтинг: 233 Неутрално

    То беше в Капитал-извинявам се!

  60. 60 Профил на Thermobee
    Thermobee
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Баси, аз се качвам рядко в Адския транспорт, но винаги гратис.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Не на ислямската инвазия в Европа!
  61. 61 Профил на jori
    jori
    Рейтинг: 458 Разстроено

    До коментар [#10] от "ostin22":

    даже няма и да те разберат...

  62. 62 Профил на Г-н D
    Г-н D
    Рейтинг: 571 Весело

    Апропо, наистина т.н. "семейна" карта за дете и родител заедно ли ще се ползва? Докато дъщеря ми е на училище, жена ми пред учителската стая ли да я чака? Или да ходи на работа и по куриер да прати картата на детето?

  63. 63 Профил на nerd
    nerd
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Българската система вече измисли безмилостен монопол дори и върху градския транспорт. Да ни е честито! Но, прекрасни мои, спокойно: служителите на МВР и (забележете) ДАНС ще пъуват безплатно. С други думи видим ли безплатно пътуващ, ще знаем - ДАНС е навсякъде.

    "Демокрацията е най-лошата държавна форма, с изключение на всички останали."
  64. 64 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#6] от "dissident":

    но тази карта не е абонаментна, а карта за 33% отстъпка. абсолютно еквивалентно на бдж картата за отстъпка и нищо общо с градски транспорт...

  65. 65 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#62] от "Г-н D.":

    след като таксуването е електронно, очевидно не би било проблем да има 2 карти с една сметка.

  66. 66 Профил на vstoyanov
    vstoyanov
    Рейтинг: 518 Неутрално

    До коментар [#48] от "focusnik":

    в прага 5-дневни не си спомням някога да е имало, а 3-дневната е 1/2 от цената на 30-дневни-та, поне в момента.

  67. 67 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 517 Неутрално

    Май никой не е прочел внимателно статията. Защото никой не коментира най важното в нея - 111 млн е загубата на транспорта всяка година, която си покрива от общината , тоест от вашите данъци

    Следователно дори новите по високи цени са всъщност твърде ниски - много по ниски от реалните. И обратното - и 1 лв да стане месечната карта това няма да и далавера за вас - защото тя услугата пак ще има същите разходи и просто общината вместо 100 ще трябва да даде 500 , които ще трябва дда ги вземе пак от вас. Елементарни неща , но като виждам, че от 60 коментара никой не се замисля за тях не се и учудвам защо сме най-бедната и най-глупавата държава в европа, че и почти цялото северно полукълбо

  68. 68 Профил на jiffylube
    jiffylube
    Рейтинг: 458 Неутрално

    така така .. какво са виновни хората, че тия некадърници не могат да управляват ефективно градския транспорт...
    първо - събираемостта не се покачва с наказания, а със стимули... накрая винаги дръвцето гризват редовните...
    второ: как ще стимулират неизползване на автомобили, след като с тях е няколко пъти по-удобно, а изглежда и по-евтино
    трето: няма грам прозрачност в управлението и грам прогрес в качеството на услугата, в един куп автобуси човек може го застигне бялата смърт съвсем спокойно...
    фалитът им е неизбежен и с тая стратегия май още по-бързо - добре че има да ги дотират - пак от нашите пари, чрез които ще ползваме "невероятни привилегии"...
    "доволни" ще има много предполагам..

  69. 69 Профил на rents
    rents
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#42] от "Хриси":

    Нищо лично, просто бизнес.

  70. 70 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 691 Неутрално

    [quote#1:"~"]А че в други градове на България такса смет е 4-5 пъти по-ниска, кой пита! [/quote]
    А ти как си мислиш? Без пари ли ще разнасят сметта ти и з цяла БГ?
    Но друго! Някои се опитват да сравняват Сф с Мадрид, Виена, Лондон и т.н.
    Неудачно, София може да я сравняте с Мексико, Делхи или Бомбай - градове, които растат неконтролируемо. Нищо обидно, просто никой преди изборите не попита кандидат-кмета си какво е виждането му за развитието на града?

  71. 71 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#67] от "Батков-вън":

    Само дето на обществения транспорт не е целта да печели, целата му е да предлага обществена услига с която града да има нормално функциониране и да се олеснят гражданите да работят и тн.

  72. 72 Профил на proletna_luna
    proletna_luna
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Аз не можах да разбера каква е идеята да се махнат картите за една линия ? След като пътувам по една линия, няма да се навия да си купя карта за целия транспорт за 50лв.
    А автобусите от лятото на 1956 кога ще бъдат сменени ? Когато се разпаднат или малко по-късно. При -20градуса, вътре в тези автобуси е към -15 .. Приятно пътуване със столичен градски транспорт!!

  73. 73 Профил на asenovko
    asenovko
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Аз си пътувам с една линия до работа и обратно, през останалото време не ползвам градски транспорт...защо трябва да плащам двойно за карта, от която нямам нужда...реално ако харча 2лв на ден за билети, ще ми е по-евтино

  74. 74 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1719 Неутрално

    До коментар [#67] от "Батков-вън":

    Такъв хубав ник, а такова неадекватно мнение...

    Хайде да видим - това, че едно предприятие е на загуба не означава, че услугите са му евтини. И БДЖ е на загуба, да увеличат билетите ли? Не, проблемите са другаде. Например, че от 4 000 човека персонал в СКГТ, 2 200 са администрация. Че маршрутите са им напълно неадекватни и е пълно с автобуси, които се движат празни. За сметка на няколко линии, които се движат препълнени, заради неадекватното си разписание. И не на последно място - загубите, които и общината и всички ние търпим от задръстванията, са с няколко нули повече от загубите на СКГТ. СО може да си позволи да предлага безплатен транспорт с безплатна закуска, чисто онви автобуси и проститутка вътре, и пак общината ще е на плюс, ако с това избегне задръстванията.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  75. 75 Профил на Стефан Станчев
    Стефан Станчев
    Рейтинг: 520 Гневно

    Зверски студ в градския транспорт. На какво основание ще вифат билетите. Дни наред пътувам в трамвайни мотриси, в които няма грам парно.

  76. 76 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#73] от "asenovko":

    Ми общината има нужда от пари - това малък аргумент ли е )

  77. 77 Профил на miro_76
    miro_76
    Рейтинг: 233 Неутрално

    Правилно! За какво плащаме? И докато опразват автобусите заради гратисчии,то останалите хора, които прилежно сме си закупили своя билет, студуваме в рейсовете и тролеите.

  78. 78 Профил на Тишо
    Тишо
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#10] от "ostin22":

    А я сега обясни какво значи комунизъм. И да открием после десетте разлики между него и капитализма.

  79. 79 Профил на azmatahari
    azmatahari
    Рейтинг: 676 Неутрално

    До коментар [#10] от "ostin22":
    По скоро молиционери и бедняци.

  80. 80 Профил на asenovko
    asenovko
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#76] от "ivanalex2":

    Като има нужда от пари, да си оптимизира работата и да намали излишните разходи...а аз мога да ходя на работа и с колата..може да съм в задръстване, ама на топло и си слушам музичка

  81. 81 Профил на Г-н D
    Г-н D
    Рейтинг: 571 Неутрално

    До коментар [#67] от "Батков-вън":

    Аз не бих бил така краен. Частните фирми ако са назагуба - фалират, а държавните и общинските в такъв случай бозаят от бюджета. Проблемът е в мениджмънта: като нямаш пари - не харчиш. Вдигнеш ли приходите - ОК. Но за да вкараш приходи, трябва да накараш всички да си плащат. И циганите.

  82. 82 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#80] от "asenovko":

    Аз не ползвам за работа нито кола, нито градски транспорт - ходя си пеша на работа

  83. 83 Профил на asenovko
    asenovko
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#82] от "ivanalex2":

    Някои имат и този късмет...колко км изминаваш? Я пробвай да повървиш от Скобелев до Люлин(не е толкова далече,но отнема много време). Друга история беше,като работех на приземния етаж на блока,в който живеех

  84. 84 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#83] от "asenovko":

    Ами прекосявам част от Южния парк за 15-20 мин - поне е приятно да се раздвижиш из парка - иначе ти си бил доста по-добре на приземния етаж

  85. 85 Профил на asenovko
    asenovko
    Рейтинг: 233 Неутрално

    До коментар [#84] от "ivanalex2":

    Перфектно...достатъчно дълго,за да се пораздвижиш, и също толкова кратко,за да не измръзнеш/прегрееш

  86. 86 Профил на ivanalex2
    ivanalex2
    Рейтинг: 515 Неутрално
  87. 87 Профил на Димана Д
    Димана Д
    Рейтинг: 233 Гневно

    Това е пълна смехория ... Защо ще премахват картите за една и две линии?!?!?! Има доста хора, които ги ползват тези карти и аз и брат ми сме едни от тях ... Добре, че метрото тръгва пролетта , та поне карта само за него да си взимам и да джиткам из цяла София...

    ДД
  88. 88 Профил на Иван Гавазов
    Иван Гавазов
    Рейтинг: 902 Неутрално

    От цялата работа най - разумно и смислено (ценово) ми се струва, че ще е картата за метрото.

    Better to reign in Hell than to serve in Heaven




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK