С примери Цветанов пак упрекна съда

Цветан Цветанов

© Надежда Чипева, Капитал

Цветан Цветанов



На семинар за противодействието на  корупцията вътрешният министър Цветан Цветанов подчерта, че съществуват много честни представители на съдебната система, но даде и няколко примера, които създават усещането за несвършена работа. Увери, че не иска да влиза в пререкания със съдебната система, а проблемите трябва да се споделят.


"Аз всекидневно имам разговори с много прокурори и съдии, тук виждам много честни представители на съдебната система и ви уверявам, че във всичко, което правим заедно, се ръководим от върховенството на закона и интереса на обществото", каза вътрешният министър.


В изказването си той си послужи с поредните няколко примера, с които непряко упрекна съда за несвършена работа. Цветанов извади случай с Марин Стоянов, който бил глава на организирана престъпна група в Германия, източила 270 хил. евро. След като бил задържан, първата инстанция на съда го оставила в ареста, но втората го пуснала срещу гаранция от 500 лв. "Последва вербална нота от Германия и немският посланик в България каза, че съдебната система има двоен аршин", посочи Цветанов и добави: "Аз не казвам това, за да се противопоставям на съда, а за да споделяме всички тези проблеми."




Другият му пример беше за грабеж и изнасилване на две момичета през 1998 г. Разследването продължило 4 години, а от 2003 до 2007 г. са проведени 23 заседания на съда без да има решение. През тази година обаче изтича 15-годишният давностен срок за грабежа. "Представяте ли си какво е усещането на това семейство за съдебната система, за това, което трябва да правим заедно," запита реторично Цветанов, който вчера получил имейл от пострадалите. 


Третият пример на министъра е за източване на ДДС за 16 млн. лв. Били събрани достатъчно доказателства, внесен бил обвинителен акт, съдът признал достоверността на събраните материали, но в крайна сметка лицето получило условна присъда. "Сами разбирате, че в решението на съда винаги може да излязат съответни предположения за някакви съмнения", поясни той.


Цветанов припомни, че добра стъпка напред е създаването на специализирания съд и изрази надежда, че ще има напредък по големите знакови корупционни дела.


Това, което съм договорил и с главния прокурор, е да продължава съвместната работа на МВР, прокуратурата, ДАНС и НАП, увери министърът.  

Ключови думи към статията:

Коментари (106)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    JPJ
    Рейтинг: 595 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  2. 2 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Гневно

    Писна ми този бо* л** да руши държавността и да се опитва да прокарва пълзяща полицейщина и диктатура на МВР! Моля- запознайте се с официалните протоколи от съдебните заседания по казуса "Кленовски" и решете сами кой лъже и манипулира!
    1. http://scc.spnet.net/scc/?p=2007#more-2007

    2. http://www.legalworld.bg/show.php?storyid=25659&PHPSESSID=c8867b712fadb898362148f380cbeda8&__utma=138609838.1553674873.1326749787.1327784210.1328128819.3&__utmb=138609838.4.10.132812

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  3. 3 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Прав е господин Цветанов, примерите които дава са прекалено шокиращи дори за нас, свикналите на всякакви безобразия българи.

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  4. 4
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.

  5. 5 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4362 Разстроено

    това,което се цитира е истина за огромно съжаление !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  6. 6 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2045 Неутрално

    Как един път Цветанов не каза, че МВР са събрали негодни доказателства, прокуратурата не е упражнила качествен контрол и делото е влязло в съда без възможност за осъдителна присъда. Защото съдът не трябва да се вслушва в мненията на политици и журналисти, а да отсъжда на базата на представените доказателства, разпит на свидетели т.н.

  7. 7 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Е в този случай ЦЦ е напълно прав - тогите определено правят пачки от престъпници?! видял съм немалко хотели на съдии, но и на много прокурори по морето - тези палати определено не са от заплати!

  8. 8 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hierophant":

    Не е нагъл ,а с конкретни дела ги намества така ,че ранички да им остави.Това като оня от МОЛ-а.Цял сват го търси с фалшива лична карта ,къде е (домашен арест).

  9. 9 Профил на myth
    myth
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Безкрайно е търпението ни да слушаме несвързаните изявления на този наглец. Вече започвам да вярвам, че той наистина държи с нещо много страшно Борисов - иначе кой би търпял такъв нагъл тип да тероризира цялата държава?!

  10. 10
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  11. 11 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 649 Неутрално

    Нагъл, по-нагъл, Цветанов

  12. 12 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#6] от "stedim":

    Това е абсолютно целенасочено. Съда е жертвеното агне на управляващите. Сега тези се оправдавад за всичко със съда. Сега, когато имат квоти за него, ще подменят кадрите, след което ще дойдат БСП на власт и те ще почнат да се оправдават с герберските кадри. И така съда все ще се точи като неадекватен проблем. Просто щото никой не иска да имаме работещ съд.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  13. 13
    elevation04
    Рейтинг: 594 Весело

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  14. 14 Профил на Боно Нончев
    Боно Нончев
    Рейтинг: 640 Любопитно

    Лъжливото овчарче пак се разприказва ... защо въобще го слушаме тоя? Почти три години всяка втора дума му е ДОКАЗАНА лъжа и наклевети достатъчно хора за да влезе в затвора за това, но нали е ГЕРБав ...

  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  16. 16 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#8:"bta"]Цял сват го търси с фалшива лична карта ,къде е (домашен арест).[/quote]ТОВА Е ОФИЦИАЛЕН ДОКУМЕНТ С НАЙ- ГОЛЯМА ДОКАЗАТЕЛСТВЕНА СТОЙНОСТ, А МАНИПУЛАЦИИТЕ НА ЦВ.!
    П Р О Т О К О Л гр.С., 31.01.2012 г.
    СОФИЙСКИ ГРАДСКИ СЪД, НАКАЗАТЕЛНО ОТДЕЛЕНИЕ, 25 състав, в публично съдебно заседание на тридесет и първи януари две хиляди и дванадесета година в състав:
    ПРЕДСЕДАТЕЛ: МИРОСЛАВА ТОДОРОВА
    .....По отношение на личността на господин К. Софийска градска прокуратура е представила единствено справка за съдимост, от която е видно, че българският гражданин С.К. не е осъждан. Липсват данни или дори твърдения за обстоятелствата, при които е извършено задържането му.... " - Е, СЕГА КОЙ Е ВИНОВЕН, ЧЕ "ЛИПСВАТ ДАННИ.."- СЪДЪТ, ПРОКУРАТУРАТА ИЛИ МВР!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  17. 17 Профил на ikt15696154
    ikt15696154
    Рейтинг: 488 Неутрално

    [quote#2:"dqdomart"]Писна ми този бо* л** да руши държавността и да се опитва да прокарва пълзяща полицейщина и диктатура на МВ[/quote]
    Не е точно така. Просто желанията му са малко повече от възможностите, които има.

    Никога не е късно да станеш за резил
  18. 18 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1261 Неутрално

    Прав е, .... примери за "съдебни" тълкувания и прилагане на закона колкото щеш. Нашия "съд" е единствения в света, който е издал условна присъда за педофилия, да си припомним, че нашия "съд" отсъди, че огромното количество наркотик с което беше заловен човек е за лична употреба !!! Въобще това, което се нарича съд е тотално деградирало. Защо не се направи и една проверка на имушеството на съдиите ?!? Да се види, колко добри бизнесмени са и, какъв нюх и усет за бизнес имат ?!?

  19. 19 Профил на psjordanov
    psjordanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Пак прави популистки изказвания срещу съдиите, за да получи едно браво от овцете, а за прокуратурата пак нищо не смее да каже.

  20. 20 Профил на Reveal
    Reveal
    Рейтинг: 808 Весело

    Той повече няма какво да даде на своята родина и затова рови из другите власти след като прогони страха от страната. Навярно

    просто му се работи и вярва, че ще бъде полезен и като юридически капацитет. Може да се запише за посланик някъде из

    другите континенти, но да вземе половината от служителите на МВР и да покажат на света що е държава и държавност.

    "Да се махаш от тази банка веднага миличка. Шефа й е параноик и измъчва момчето само защото чело някакви си книги и филми за обири" из Призрачния град
  21. 21 Профил на mak1951
    mak1951
    Рейтинг: 436 Неутрално

    и един наш пример - измамиха за няколко хиляди лева фирма с управител жена, попаднахме на читав следовател в Пловдив, стигна до съд, имахме късмет, че полицията я хвана за да доизлежи присъда в затвора и от тук почнаха "чудесата": вместо да я оставят в затвора докато се насрочи делото, съдия и е определи гаранция няколко десетки лева и я е пуснал; после минаха няколко месеца докато я засекат на граница и пак арестуват. На делото - споразумение и получи присъда много под минимума, мисля че година и няколко месеца. При това по същото време тя е ужилила наш партньор за 36 хил.лв, друга фирма за 12 хил. лв., но съответните следователи по место на престъплението "не я намират" и в момента също. На делото се оказа, че тя практикува тази професия и е била осъждана за измами и преди 1989 година, но пак получи година и 3-4 месеца. Какво ще прави като излезе - пак същото! Та Цветанов в този случай говорейки за неоправдано меките присъди е напълно прав.

    mak1951
  22. 22 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    НПК
    Органи на досъдебното производство
    Чл. 193. Органи на досъдебното производство са прокурорът и разследващите органи.
    цв. е жалък , неук, и некадърен....

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  23. 23 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    Като са толкова наясно с тези съмнения, защо не хващат магистратите в крачка? Иначе тези приказки можем да ги слушаме и още 1000 години.

    Ако пък самата съдебна система не ще да се реформира - да провокират промяната. Не може една система да върти на пръста си цяла страна и всички да повтарят един и същи рефрен десетилетия наред.

  24. 24
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  25. 25 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#16] от "dqdomart":

    И не са представили международната заповед за арест,на база на която е арестуван -апсурд .Ако е така прокурора е за уволнение.А прокурорите ги държи Велчев май и мирише на саботаж.

  26. 26 Профил на Тишо
    Тишо
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Другият му пример беше за грабеж и изнасилване на две момичета през 1998 г. Разследването продължило 4 години, а от 2003 до 2007 г. са проведени 23 заседания на съда без да има решение."

    Ето, това е двоен аршин. За разследването е допустимо да продължи 4 години, но 23 заседания за 4 години без решение - не може. И ако не беше толкова нагъл все пак би се замислил, че това прави по 1 заседание на 2 месеца, които заседания са били шиканирани и отлагани по всякакви начини от адвокатите.

  27. 27 Профил на 4u4o
    4u4o
    Рейтинг: 785 Неутрално

    То и децата вече знаят тарифите на съдиите ни ! Даже бих казал, че не взимат скъпо. Никакъв проблем не е да оправдаят убийци. Или да пуснат под гаранция някой нарко-трафикант, който го издирват в цяла Европа. Българският съд е най-хуманния... за престъпниците !

  28. 28 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 1497 Неутрално

    До коментар [#21] от "mak1951":

    Ниските присъди могат да се повишат чрез промени в законите (чрез мнозинството в Парламента), като се завишат минимумите. Защото в момента съдиите именно с това си измиват ръцете - такива са законите и ние работим по тях.

  29. 29 Профил на minkaburgas
    minkaburgas
    Рейтинг: 221 Неутрално
  30. 30 Профил на Gopeто
    Gopeто
    Рейтинг: 2261 Неутрално

    До коментар [#3] от "Мерилин":Прав е г-н Цветанов, в примерите, които дава. Но не е прав да докарва нещата само до това. Трябва да намери начин полицията да работи според закона. И да сътрудничи на съда, а не да го оплюва. И да подгони корумпираните съдии.
    А твърдението му за специализирания съд ми подсказва за желание съдебната система да е зависима от МВР.
    Просто тръгнал е отново в грешна посока и решил да завлече и съда натам.

    "За мен върхът е онова високо място, от което ясно съзирам следващата си цел" Боян Петров
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  32. 32 Профил на psjordanov
    psjordanov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Който не може да му разбере главата защо е недопустимо един министър на вътрешното министерство да се бърка в работата на съда, въобще не трябва да коментира и гласува.

  33. 33 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#25:"bta"]И не са представили международната заповед за арест,[/quote] Има си правила за международната заповед за арест- вижте текста на първият протокол на съдебното заседание по случая "Кленовски" - прочетете го цялото, после потърсете в гугъла посочените членове на закони и самите нормативни актове и повече инфо какви са процедурите по изпълнението й, и тогава може да се коментира. При недостиг на база данни и специализирани знания човек си съставя много погрешна картина за нещата - каквато е и целта на цв.!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  34. 34 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 808 Любопитно

    Едно си баба знае - едно си баба бае. Бае и бие....

  35. 35 Профил на Мерилин
    Мерилин
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#30:"Gopeто"]Трябва да намери начин полицията да работи според закона. И да сътрудничи на съда, а не да го оплюва. И да подгони корумпираните съдии. [/quote]

    Напълно съм съгласна с вас господине, но няма да е лесно, тези авгиеви обори наречени българска правосъдна система са забатачвани над 20 години, дано да се започне отнякъде и от някого.

    Поддържането на АСТА е позор, независимо от партийната принадлежност.
  36. 36 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#33] от "dqdomart":

    Хубаво Цветанов ,но кой е виновен в случая май прокурорите ?Нали те прават обвиненията.

  37. 37 Профил на maniask
    maniask
    Рейтинг: 594 Неутрално

    С риск да се повторя от друг коментар - Цветанов принципно (държа на думата принцпно) има право да постави тези въпроси. И неговите примери, и други, говорят за неработеща съдебна система, а тя е един от моралните гръбнаци на обществото. Вцове за полицаи и т.н. има и в западните държави - за манталитета им и т.н. Но съдебната система... Те сега хората плюят Цветанов, а ако трябва да съдят някой и т.н. и пак се хващат за главата като знаят с какво ще се се сблъскат..

  38. 38 Профил на vandal
    vandal
    Рейтинг: 221 Неутрално

    И съда и Мвр обслужват от край време престъпните босове,разликата е че в едната посока се работи,а решенията зависят от съда, изглежда малко като сизифов труд работата на Цветанов,а и трудно ще намери голяма обществена подкрепа в каузата си поради простата причина че всички те са навързани в синджир и са заедно в кюпа.

  39. 39 Профил на alex052
    alex052
    Рейтинг: 434 Неутрално

    цветанов защо първо не сложиш ред в собственната си губерния и после не критикуваш?
    през последните месеци гафовете не са ли ти достатъчни,смяташ ли че като критикуваш съдебната система хората ще ги забравят?По колко дела сте събрали калпав доказателствен материал?Не излезе ли съвсем скоро че по дело наглите сте ползвали поемни лица на хонорар?това не е ли гаф?

  40. 40 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    се ръководим от върховенството на закона и интереса на обществото", каза вътрешният министър...:)
    .....................
    Ей комедиант , ако имаше Закон - отдавна да те няма - поради тъпота и негодност !!! ,и неясни доходи..
    Син на шофьорче от ДС - докога ще издевателстваш над нашето търпение ??? Я се занимавай с тъпаците около теб , с армията негодници в МВР, с лапането на един милиард- от негодници , с "обучението и съкрашаване на "кадрите " си , с разходки до Брюксел, и тъщата,и освободи поста , поради крайна тъпота ..)))

    BIG AL
  41. 41 Профил на димитър
    димитър
    Рейтинг: 596 Весело

    На крива ракета космоса и пречи.

    демби744
  42. 42 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#36:"bta"]Нали те прават обвиненията.[/quote]
    Въз основа на получените законосъобразно доказателства за извършено престъпление от конкретно лице! Прокурора извършва надзор за законност над действията на разследващите органи! Изводите си ги направете Вие! Но цв. не споменава изобщо за прокуратурата и за пропуските на служителите си- защо ли?! Съдът, съдът, съдът....Е, този съд работи с доказателства- те са градивните "тухли" на присъдата- не се ли разбира това?!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  43. 43
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  44. 44 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    Туй ми писна!
    Тъп, но упорит!

    Абе, м'чи нали сам ти, другарю Цветанов, дори в онази огромна издънка в Перник се тръшна да защищаваш "колегите", които имали "единични грешчици", но иначе заради единиците не трябвало да се плюе милицията?
    А тук, за пореден, намкойси вече път вади отново два-три "примера" и насажда отношение към съда.

    При положение, че съдиите са над хиляда, че имат по 200-300 дела годишно, да "щипваш" така и да генерализираш е нагло.
    Особено когато сам ти си в кюпа със смешните си "доказателства" точно по делата, които сочиш с пръст!

  45. 45 Профил на Gouverneur général
    Gouverneur général
    Рейтинг: 968 Любопитно

    За 2 години и 6 месеца можеше ГЕРБ да подмени цялата съдебна система и състава на МВР, ако искаше.
    Ама не иска, само ТЕАТРО!
    Виж Грузия как тотално подмени всичко .

    1945 г. започна ЗЛАТЕН ВЕК за ЧЕРВЕНАТА МАФИЯ
  46. 46 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#43] от "demonoid":а ти Груйо не си ли клакьор на мафията с тоги, та си седнал да цвилиш като Трактор без нафта? Кого защитаваш, красьовците и системата им да прехвърлят без следи на пачките от криминалите към гарваните с тоги? ЦЦ на много места греши, но поне в случаите, които споменава е абсолютно прав. Наистина германците адски се ядосаха от 500-те лева гаранция за немския ни "Кленовски"...

  47. 47 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3393 Весело

    [quote#38:"vandal"]изглежда малко като сизифов труд работата на Цветанов[/quote]

    Съжалявам, ма Цвъ не е никакъв Сизиф.
    Оня търкаля камък.

    Туй ... търкаля една топчица от друг мат'рял. Като оня бръмбар ...
    А камъкът ... той му е в пазвата. И все гледа да го хвърли в чуждата градина, та да не се занимаваме с неговата. Че е буренясала като при соца ...

  48. 48 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    Съдът е черната дупка, която ще погълне държавата.

    Няма шики-мики.
  49. 49 Профил на Demetra
    Demetra
    Рейтинг: 512 Неутрално

    Кленовски го издирват на три континента-съдийката не разбрала --господа спрете да се подигравате с българския народ че ще му падне пердето и тогава ВАШИТЕ ДЕЦА МОЖЕ ДА РЕВЪТ ,ТАКА КАКТО И ПО ТУРСКО НЕ СА РЕВАЛИ.

  50. 50 Профил на Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Натътрузен десебар, слуга на БСП
    Рейтинг: 1025 Неутрално

    До коментар [#45] от "Gouverneur général":

    Как се подменят съдии? Стига с тия партенки и смешен плач за театро и нам кво си.

    Няма шики-мики.
  51. 51 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Дневник, тая статия да си я разпечатате и да си я сложите в рамка да ви служи за пример как трябва да пише един журналист - като по учебник е, а и е подписана. Т.е. писана освен от журналист и от пич.

    До коментар [#22] от "dqdomart":
    Tи им цитираш закон и съдебно решение, тия ти слагат минуси.
    Е има ли друг такъва народ господа съдебни заседатели?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  52. 52 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 808 Весело

    До коментар [#45] от "Gouverneur général":

    Не е театро, ами сирк дю солей

  53. 53 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#49:"Demetra"]Кленовски го издирват на три континента-съдийката не разбрала [/quote]
    Пишете неверни неща! Ето мотивите на съда!
    http://scc.spnet.net/scc/?p=2007#more-2007
    П Р О Т О К О Л
    гр.С., 31.01.2012 г.
    "....СЪДЪТ, като обсъди становищата на сТ.те в контекста на представените към искането на Софийска градска прокуратура доказателства, НАМИРА следното:
    Производството е по реда на чл.43, ал.2 от ЗЕЕЗА, вр.чл.64, ал.1 от НПК. В него Софийска градска прокуратура иска да бъде взета мярка за неотклонение „Задържане под стража” спрямо българския гражданин С.К. с оглед предстоящо внасяне на искане за предаването му на съдебните власти на Р. И. в изпълнение на Европейска заповед за арест. За да прецени предпоставките за вземане на мярка за неотклонение на българския гражданин С.К., съдът отчете следните факти и тяхното правно значение:
    По делото е представена Европейска заповед за арест, издадена от орган на съдебните власти на Р. И., а именно съдия по предварителното разследване при съда в град Т. от 27.06.2011 година. Европейската заповед за арест е постъпила при българските власти съобразно удостоверяване чрез системата „Ш.”, което означава, че е налице валидно сезиране на Софийски градски съд от Софийска градска прокуратура.
    На следващо място за нуждите на конкретното производство, без да навлиза по същество на преценката, която следва да бъде извършена за допускане изпълнението на Европейската заповед, съдът намира, че представеният процесуален документ от държава-членка на Европейския съюз съдържа изискуемите реквизити, които установяват допустимост на бъдещото производство по изпълнение на тази Европейска заповед, издадена от орган на съдебните власти на държава-членка на Европейския съюз. В Европейската заповед се съдържа обща фактическа рамка на престъпната деятелност, която се твърди, че е извършена от българския гражданин.
    Дотолкова, доколкото се иска предаването за провеждане на наказателно разследване, е обяснимо, че фактите са неконкретизирани. В този смисъл обстоятелството, че е изложено твърдение, че деянията са безброй, не следва да бъде преценявано като недостатък на Европейската заповед за арест, но без съмнение не представлява и това качество, което му придава прокурорът дотолкова, доколкото обвинението на всеки гражданин следва да бъде конкретизирано по факти както от гледна точка на време, така и от гледна точка на конкретни действия, които му се възвеждат като извършени лично от него.
    От описанието на деятелността става ясно, че се твърди, че българският гражданин К. е участвал в организирана престъпна група, като е заемал ролята на четвърто оперативно ниво и тази организирана престъпна група се е занимавала с поставяне на скениращи устройства, незаконно притежание на електронни скениращи устройства, създадени с цел да причиняват вреди на информационните банкови системи, незаконно инсталиране на електронни устройства, изготвяне на клонирани карти и нерегламентирано теглене на пари на територията на И., Б., Южна Африка и други сТ. от началото на месец юни 2008 година до момента на издаване на Европейската заповед за арест.
    В съдържанието на Европейската заповед за арест са посочени и три престъпления, които изключват необходимостта да се прави впоследствие преценка за двойната наказуемост на престъпленията, които се възвеждат в обвинение на българския гражданин на територията на И. или на територията на Б..
    На следващо място същественият факт за преценката на основателността на искането на Софийска градска прокуратура към настоящия момент е че, Европейската заповед за арест съдържа достатъчно индивидуализиращи обстоятелства, които дават възможност да се формира устойчиво заключение, че тя е издадена тъкмо срещу българския гражданин С.К.. В титулната част на този документ са посочени трите имена на господин К., датата му на раждане, както и пълният му единен граждански номер, който напълно съответства на единния граждански номер на С.И.К.. Също така е отразено вярно и актуалното му местоживеене.
    Всички тези фактически предпоставки според съда са достатъчни, за да приеме, че искането на Софийска градска прокуратура за вземане на мярка за неотклонение, която обслужва предстоящо производство по Европейска заповед за арест, е допустимо.
    Оттук-насетне, за да прецени основателността на искането от гледна точка на това каква е адекватната мярка за процесуална принуда, следва да бъдат отчетени обстоятелствата, които поначало се вземат предвид при определяне на всяка една мярка за неотклонение по чл.64, вр.чл.56 и чл.57 от НПК, а именно – от материалите по делото дали се извежда реален риск в случай, че на българския гражданин К. бъде взета мярка за неотклонение, по-лека от „Задържане под стража”, той да извърши престъпление или да се укрие и да осуети изпълнението на ЕЗА.
    Несъмнено в настоящето производство сериозен превес следва да бъде даден на фактите, които се твърдят в най-общ вид от италианските съдебни власти – предаването се иска за разследване на престъпление с висока степен на обществена опасност дотолкова, доколкото обхваща мащабна дейност, включваща участието на различни лица и на териториите на различни държави.
    Същевременно, дотолкова, доколкото българският гражданин К. все още не е осъден за тези деятелност и не се е защитавал срещу нея, при определяне на процесуалните му ограничения не може напълно да бъде игнорирана и презумпцията за невинност, с оглед на което е необходимо да бъдат изследвани всички обстоятелства за начина му на живот до момента, удостоверени от прокуратурата в рамките на конкретното производство.
    По отношение на личността на господин К. Софийска градска прокуратура е представила единствено справка за съдимост, от която е видно, че българският гражданин С.К. не е осъждан. Липсват данни или дори твърдения за обстоятелствата, при които е извършено задържането му.
    В настоящето производство господин К. заяви обстоятелство за семейното си положение, което не се опровергава от Софийска градска прокуратура, поради което няма основание за съда да го подлага на съмнение, а именно, че се занимава с постоянна трудова дейност от продължителен период от време и че е баща на четири деца.
    Предвид на това – с оглед изложените факти по ЕЗА, съдът намира, че действително е налице опасност българският гражданин С.К. да се отклони от органите на българските съдебни власти, за да осуети екстрадиционно производство, но с оглед предходния му начин на живот, който към настоящия момент не е санкциониран от съдебните власти на Р. Б. по никакъв начин, този риск би могъл да бъде неутрализиран с мярка за неотклонение, по-ниска по степен от „Задържане под стража”, а именно „Домашен арест”.
    Тази мярка за неотклонение от една страна зачита правото на семеен живот на българския гражданин К. и чистото му съдебно минало, както и липсата на данни и твърдения от страна на Софийска градска прокуратура за каквото и да било противозаконно поведение на господин К. на територията на Р. Б..
    От друга страна, с оглед обстоятелството, че това е втората по степен на тежест мярка за неотклонение, тази мярка за процесуална принуда според съда отчита и високата степен на обществена опасност на деятелността, за която евентуално българският гражданин ще бъде предаден за съдене на съдебните власти на Р. И..
    Тази мярка за неотклонение е ефективен способ за осигуряване на правилния ход на производството по Европейската заповед за арест дотолкова, доколкото изпълнението й е възложено на органите на Министерство на вътрешните работи и контролът върху изпълнението й не допуска никакво съмнение, че господин К. би могъл своеволно да се отклони от адреса, без това да остане незабелязано.
    Поради това съдът намира, че адекватната мярка за процесуална принуда спрямо българския гражданин С.К. за нуждите на предстоящото производство по Европейска заповед за арест, издадена от съдебните власти на Р. И., е „Домашен арест”.
    Мотивиран от всичко изложено
    СЪДЪТ
    О П Р Е Д Е Л И :
    ВЗЕМА на българския гражданин С.И.К., ЕГН **********, мярка за неотклонение „Домашен арест” във връзка с бъдещото образувано срещу него производство по Европейска заповед за арест, издадена от италианските съдебни власти, а именно съдия по предварителното разследване при съда в град Т. на 27.06.2011 година, прокурорска преписка номер 574 от 2012 година на СГП.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  54. 54 Профил на vandal
    vandal
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#47] от "xm...":

    да си чул за накакъв медиен натиск върху съдия, аз лично не. това е меко казано странно предвид множеството парадоксални присъди.

  55. 55 Профил на demonoid - чао тирани!
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#46] от "richardnixon":

    Другарю милиционер, използваш елементарни внушения, които явно са ти дадени от представителите на мутприте. Тук обамче има и интелигентни потребители, които не се връзват на толкова жалки ходове. За какво е прав в случаите? Ти прочете ли някакви мотиви? Ти запознат ли си с НК и НПК и как аджеба се определят присъди? Особено ако преди това лицето не е било осъждано?
    Въбоще българите сме уникални - винаги коментираме нещата, които не разбираме. По-горе правилно беше отбелязяно, че ви се цитира съдебно решение, а вие слагате минуси! Толкова си можете.

    http://whynot-reflect.blogspot.com/
  56. 56 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#51:"Десен"]Tи им цитираш закон и съдебно решение, тия ти слагат минуси. [/quote]
    От тук става ясно каква е правната култура на коментиращите, сложили "-" на протокол от съдебно заседание- официален документ по смисъла на закона със съответната доказателствена сила.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  57. 57 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1419 Неутрално

    До коментар [#43] от "demonoid":

    Какво иска Цецо ли?
    Народния съд - "Подсъдими са били 10.907 /десет хиляди деветстотин и седем/ човека, оправдан от тях няма нито един. Смъртна присъда е била издадена срещу 2.680 /две хиляди шестстотин и осемдесет/ обвиняеми; доживотен затвор са получили 1921 /хилядa деветстотин двадесет и един/ човека; 20 години затвор – 19 /деветнадесет/ човека; 15 години затвор – 962 /деветстотин шестдесет и двама/ човека; останалите 3241 /три хиляди двеста четиридесет и един/ човека били наказани със затвор под 10 години."

    Ей тва иска Цвъки.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  58. 58 Профил на BIG AL
    BIG AL
    Рейтинг: 1341 Весело

    Това, което съм "ДОГОВОРИЛ " и с главния прокурор, е да продължава "съвместната" работа на МВР, прокуратурата, ДАНС и НАП, увери министърът....:))))
    .............................................
    Изключителен ТЪПАК :))
    Можеш да се 'договаряш" с тъщата , с Боко , с жената на колегата от ВИФ- която направи шеф на съд , с гербаджийте из страната , с ТИМ и ЛУК , с жената и децата ...)
    ..............................................................
    НЕ можеш да се "договаряш" ТАМ , където ИМА ЗАКОНИ , които определят КОЙ и за КАКВО отговаря и е задължен - в управлението на една държава :)))

    BIG AL
  59. 59 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3393 Любопитно

    [quote#54:"vandal"]да си чул за накакъв медиен натиск върху съдия, аз лично не. това е меко казано странно предвид множеството парадоксални присъди. [/quote]

    Хм ...
    А от къде разбра за "скандалните присъди"?
    При това "сагата" е още от преди Цецко с другарЕ.
    Удобно бързо забравяте ...

  60. 60 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#54] от "vandal":
    [quote#54:"vandal"]да си чул за накакъв медиен натиск върху съдия, аз лично не. [/quote]
    ------------------
    Бихте ли ми казали, как лично Вие формирахте мнението си за съда? От личен опит, от изказвания на Цвинокио пред медиите или "защото всички казват така"?

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  61. 61 Профил на Demetra
    Demetra
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#53] от "dqdomart":

    Госпожа съдийката се прави на умряла лисица!Съдийте болшинството смятат българина за сла- боумен! В Европа тия мотиви не минават и ти ще се убедиш след като го екстрадират в Италия и му лепнат минимум 5г.

  62. 62 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#59] от "xm...":

    упс, изпревари ме

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  63. 63 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 1984 Неутрално

    "С примери Цветанов пак упрекна съда"

    Цветанов май остана единственият коректив на престъпния български съд!

    Цавай Цветанов!С теб сме!!!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  64. 64 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#55] от "demonoid":Прав си Кривчо! Точно така, човекът не е осъждан, работи и има 5 деца, хайде сега на 500 лева гаранция, а германската прокуратура да го духа, че е ограбил безброй сметки от банкоматите! Даа, тези "мотиви" съшити с пачки! Човекът е "работил", и Кленовски и немския ни Марин! Много са работили даже, в САЩ и Германия със сигурност за 20 и повече на топло! Но седналите върху пачки съдии и прокурори в БГ виждат чистата "работа"! Също както по делото с убития студент в Париж не признават ДНК на убийците, но пък това, че са честни и неосъждани младежи - да колят и бесят, пред Темида имат алиби...Така, че с две думи по добре млъкни на тази тема...

  65. 65 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#61:"Demetra"]Госпожа съдийката се прави на умряла лисица![/quote]
    Моля, коментирайте с юридически аргументи/ систематичен анализ на правна норма/ чл.43, ал.2 от ЗЕЕЗА, вр.чл.64, ал.1 от НПК във вр. с чл.64, вр.чл.56 и чл.57 от НПК. Тогава ще говорим на един и същ език.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  66. 66 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 764 Неутрално

    До коментар [#42] от "dqdomart":

    Е много се извинявам - последният бандит който го пуснаха по живо по здраво беше с европейска заповед за арест. Айде сега кажи че и в Италия за некадърници и Цв. прикрива немарливост от страна на италианския съд и полиция!

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  67. 67 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 783 Неутрално

    [quote#63:"lz2"]Цветанов май остана единственият коректив на престъпния български съд!
    Цавай Цветанов!С теб сме!!! [/quote]


    -От вестник Труд, Четвъртък, 2 февруари 2012 „Убиец - с 3 оръжия от МВР
    …………………………………………………………………………. :
    ……………………………………………………………………….
    Двойният Борец и Борисов №2
    Силовият министър пак направи вчера разкрития, между които се откроиха поне три:
    1). Съдийката Ралица пуснала Вальо Бореца от "Наглите", който бил заподозрян за убийството на Кунгфуто и Сапата. 2). Президентът Първанов бил като общ знаменател между "Октопод", "Килърите" и "Наглите". 3). Той самият, министърът, бил един вид Борисов номер две, понеже бил под "политически обстрел" - също като премиера преди 10 години, когато беше главсек на МВР.
    От една страна, ние избягваме да се съмняваме в думите на почитаемия вътрешен министър. Но от друга - знаем със сигурност, че съдийката не е пуснала Валентин Малинов Михайлов-Вальо Бореца от Ихтиман, а е пуснала Валентин Седефчов Янев-Вальо Бореца от Горубляне.
    Вярно, че и двамата са "Борци", само дето пуснатият и хванатият в акция "Р.А.Л.И.Ц.А" го няма в обвинителния акт за "Наглите".
    Дреболия. Но тя ни кара да се питаме колко е вярно и това за Първанов и общия знаменател. Прокурорите могат да кажат математика ли е, или е клевета.
    Пък онова за втория Борисов - времето ще го отрече или потвърди. Нас ако питате, Борисов си е един.” /АННА ЗАРКОВА/

  68. 68 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3393 Неутрално

    [quote#61:"Demetra"]В Европа тия мотиви не минават и ти ще се убедиш след като го екстрадират в Италия и му лепнат минимум 5г. [/quote]

    Като нищо!

    Само че Цвъ и подопечните медии удобно ще пропуснат да ви уведомят, че тамошната прокуратура ще представи доказателства. При това тези, които всички цитират, но, кой знае защо, не са представени в пълнота пред българския съд.

  69. 69 Профил на wreck
    wreck
    Рейтинг: 968 Неутрално

    До коментар [#63] от "lz2":

    [quote#63:"lz2"]Цветанов май остана единственият коректив на престъпния български съд!
    Цавай Цветанов!С теб сме!!! [/quote]
    ------------------
    Цветанов май оцтана единцтвеният коректив на прецтъпния българцки цъд!
    Цавай Цветанов!Ц теб цме!!!

    You should never underestimate the predictability of stupidity .
  70. 70 Профил на demonoid - чао тирани!
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#64] от "richardnixon":

    Прав си. Не искам да споря с радиоточка. Точно по тази причина тук има едно чудесно бутонче "Отбягвай".
    Доколкото разбрах позицията ви за съда се формира от "правилните" медии и на сутрешните инструктажи. Това означава, че нямате собствено мнение и не си струва да ви се обяснява с правни аргументи, тъй като явно и вие сте или военен или физкултурник по образование.

    http://whynot-reflect.blogspot.com/
  71. 71 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Неутрално

    Правилна тактика на Цецо,при всеки удобен случай трябва да им натиска главите ниско долу.
    Даже бих препоръчал да направят един списък с абсурдните решения на съда заедно с имената на съдебния състав и да го закачат на отделна страница на сайта си.

  72. 72 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1554 Неутрално

    Интиресну, спец съда по други ли закони ще работи...

  73. 73 Профил на demonoid - чао тирани!
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#71] от "ret":

    По същата логика трябва да направят Срамна стена и на дознателите и прокурорите. Тогава ще стане още по-весело.

    http://whynot-reflect.blogspot.com/
  74. 74 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#73] от "demonoid":

    Ами да правят,нека се знае всичко.

  75. 75 Профил на vandal
    vandal
    Рейтинг: 221 Неутрално

    До коментар [#60] от "wreck":

    мнението ми за съда датира от поне 20г насам и не се е променило,а се затвърждава. Примери мога да ти изброя стотици(много преди Цветанов) дори и личен пример мога да дам,но гледайки злобата и помията която изливате срещу Цветанов няма смисъл. Случаят "Борилски"-етикет за българските съдии. Затова ги сочат с пръст от Европа а Цветанов е настъпил ламята по меките части и гледайки кой се бори срещу него, дори и на първолака всичко му става ясно.

  76. 76 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1227 Неутрално

    Защо продължават да му дават трибуна на този! Не е правилно изключенията да се превръщат в правило и на тази основа да се правят генерални изводи! Това си е некомпетентна и тенденциозна намеса в работата на независим орган! Това чудо на правната и всякаква мисъл, няма ли кой да го спре да бълва! Поне не ни занимавайте със словоизлиянията му!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  77. 77 Профил на Demetra
    Demetra
    Рейтинг: 512 Неутрално

    До коментар [#65] от "dqdomart":

    Ти коментирай: Как точно Лазар Груев стана съдия номер 1 ?
    Беше избран от народа чрез преки избори или беше назначен от агент Гоце ?
    След като въпросният съдия номер 1 не е избран чрез преки избори от народа, то как тогава НИЕ ще сме сигурни, че той се води от истината и защитава истината, сиреч правия, а не престъпника ?
    След като е назначен от бивш агент на ДС, не означава ли това, че Лазар Груев защитава интересите на бившата ДС ?
    Нека въпросният съдия номер 1 да убеди обществеността в обратното !
    Всички знаем, че вътрешният министър Цветанов е част от новото правителство, което беше съставено чрез вота на избирателите, сиреч гласувано е обществено доверие на Цветанов и обществото очаква от него положителни резултати в борбата срещу тежката престъпност !
    След като Лазар Груев е назначен от бивш агент на ДС, защо пък да не обслужва интересите на октопода ? Нима има разлика между бившата ДС и октопода ?

  78. 78 Профил на maniask
    maniask
    Рейтинг: 594 Неутрално

    До коментар [#42] от "dqdomart":

    Така е, прав си. Но аз съм имал случаи с познати, работещи в системата на МВР, които са споделяли са потресаващо "избирателно" приемане на доказателства.

    Идеята ми не е да защитавам едните или другите. Просто от цялата работа живеем с нагласата, че ако прегрешиш, ще ядеш бой в полицията, но после... ще си излезеш пак навън.

  79. 79
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  80. 80 Профил на Hristo Velev
    Hristo Velev
    Рейтинг: 393 Неутрално

    Ама Цветанов, и ние имаме съмнения бе пич! И на нас ни се струва странно, как по време на обиск се самоубива арестант, а на друг случайно му се забравя торба на главата, да се задуши, такива неща. Верно, проверки, всички са изрядни, ама някакси, съмнително си е Сега, надявам се, да ни разбереш съмненията

  81. 81 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1149 Гневно

    Цецо, Цецо има една пародия на песен за БСП, но като за стар комунист се отнася и за теб:
    Гърди си с рози накичи
    *сраното да не личи!

    Типичната селска клюкарка "Не съм от тях как`Сийке на Чудомир!
    Къщата му на вили и могили, основите пропадат, покрива тече - той кусур намира на комшията, че керемидите му били зелени на цвят

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  82. 82 Профил на redrock
    redrock
    Рейтинг: 541 Неутрално

    До коментар [#77] от "Demetra":

    Лазар Груев е "върха на айсберга". Под него в системата е пълно с лазаргруевчета, за съжаление, и докато това поколение т.н. магистрати не се пенсионира и дойдат по-младите и необременени от комунистическото минало съдии и прокурори, не можем да очакваме кой знае каква промяна в правораздаването, пак за съжаление.

  83. 83 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#77:"Demetra"]Ти коментирай: Как точно Лазар Груев стана съдия номер 1 ?[/quote]
    Като човек с претенциите да е завършил ЮФ, коментирам предимно официални документи, към чийто кръг спадат и публикуваните два протокола. Не защитавам съдът, а искам да напомня, че за да се стане съдия, човек завършва 5 годишно уни образование ,после учи още в ИП ,което общо взето не е известно на полицая цв. Той си въобразява, че с една 2годишна следдипломна квалификация по право е юрист Ядец- законът казва друго....И още- в Симеоново не ги учат на "систематично тълкуване на правната норма'- сори, но е истина

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  84. 84 Профил на kapsico
    kapsico
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Цвръцко - шестте апартамента пак цвръкна? Нахалитет.

    Kapsico
  85. 85 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1149 Гневно

    "... е създаването на специализирания съд и изрази надежда, че ще има напредък по големите знакови корупционни дела."

    Колко години вече ви чакаме да започнете нещо?
    Който иска - работи, който не иска намира оправдания! Ей то здравния каза днес, че нищо няма да правят до края. ЦвЦВ и той кога ще го каже?

    пп Все очаквах да престанат да се оправдават със предишните, но това вече на нищо не прилича. Едно си баба знае, едно си бае!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  86. 86 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1329 Любопитно

    "....Третият пример на министъра е за източване на ДДС за 16 млн. лв. Били събрани достатъчно доказателства, внесен бил обвинителен акт, съдът признал достоверността на събраните материали, но в крайна сметка лицето получило условна присъда...."

    Това лице не беше ли с една права коса на пръчки и с тесни очилца? Ако ЦвЦв е имал предвид него, защо ясно и високо не назова името му?

  87. 87 Профил на richardnixon
    richardnixon
    Рейтинг: 648 Неутрално

    До коментар [#70] от "demonoid": Даа, пак си прав, Кривчо! Наистина медиите са виновни за всичко! и за това, че поне след две години научаваме, как поредният дирен по света собствен бандит става я депутат, я магистрат, я полицай! Родното правосъдие го пази и на никого не го дава! Той си плаща, човекът, както ми каза един прокурор. Явно си някой Красьо, дето му смъди под опашката когато гърмят даже с фойерверки по мафията с тогите, от която безпорно получаваш своето кокалче - и най-безпристрастният ще види магистратските палати - но за теб те са от "заплати"...

  88. 88 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    Крайно време е българското общество да се образова правно на някакво ниво, за да не бъде манипулирано от необразовани хора, издигнати на високи постове. Случаите с Цветанов са христоматийни в това отношение, но Цветанов ще си отиде, а на негово място ще дойде някой друг неграмотник, който ще насажда омраза и ще си прави полицейска държава. Единствената защита на обществото може да бъде правовата държава и върховенството на закона.

  89. 89 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    [quote#77:"Demetra"]Как точно Лазар Груев стана съдия номер 1 ? [/quote]

    Ще си позволя аз да отговоря. Проф. Лазар Груев е дългогодишен преподавател по наказателно право в СУ. Юридическият му стаж му достатъчно дълъг, за да отговаря изискванията на закона и Конституцията за заемането на длъжността председател на ВКС. Мога да кажа, че професорът е доста уважаван от студентите си, независимо, че повечето едва ли са привърженици на БСП. Личността му не буди никакви съмнения - високо ерудиран, морален човек.

    Изборът му за председател на ВКС е проведен съгласно Конституцията и по съответния законов ред. А именно, избира се от ВСС. За да има преки избори, за каквито говорите, трябва да има друг ред, а за целта трябва да бъде променена Конституцията, за което също си ред

  90. 90 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1149 Гневно

    Никъде по света няма съд от който да са доволни! Никъде!
    И то затова е съд, а не концерт!
    Откъде да внесем читави съдии?

    Всяка една система работи със определен процент грешки!
    И задачата на едно държавно управление е да докара този процент до приемливи нива.
    За съжаление у нас така са разцентровани всички власти, че нещата опират до започване на гола поляна. Най-лесно това започване ще стане от тези, дето са на изборни длъжности - Народно събрание и подчиненото му правителство!
    Вече не се понася и нещата са тръгнали към дерето!

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  91. 91 Профил на (✿◠‿◠)
    (✿◠‿◠)
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Българските съдии не са корумпирани..., а добре организирани и дисциплинирани...!!!

    - Достатъчно е само едно позвъняване на Красьо-черничкия и те са готови да оправдаят дори Лондонския изкормвач...
    - Абсолютно безпристрастно и по съвест...!!!

  92. 92 Профил на pachino
    pachino
    Рейтинг: 594 Неутрално

    Цветанов много сериозно се е объркал за мястото, което заема МВР в разделението на властите. МВР работи съвместно с прокуратурата, но ПОД УКАЗАНИЯТА на тази прокуратура. Ако прокуратурата и МВР считат, че си вършат перфектно работата по делата, а съдиите ги съботират, тогава да си проведат "ювелирните" акции и да разкрият корумпираните съдии. На своя страна имат и ВСС, който пък следва да уволнява некадърните съдии. Само че въпросният министър много срамежливо отбягва темата за неговите кадрувания в съдебната система - шефовете на СГС и ВАС, където излязоха доста кирливи ризи. В момента съотношението на силите във Висшия съдебен съвет е в полза на неговата партия - квота на прокурорите, следвателите, шефът на ВАС и парламентарната квота. Тоест ВСС има цялата институционална тежест да проверява и наказва съботиращите делата съдии. Парламентът от своя страна е контролиран от ГЕРБ, което означава, че могат да променят Закона за съдебната власт, НК и НПК в каквато си насока искат. На власт са от година и половина и отгоре. За какво реват тогава и то непрекъснато и само срещу съдиите?! За да могат да си гарантират полицейския и административен произвол, ето защо. И да печелят и други избори с полицейски и административни машинации.

  93. 93 Профил на baba_minka
    baba_minka
    Рейтинг: 381 Неутрално

    Дами и господа, мисля че ще съгласите с една приказка и тя е че за корумпираността на една държава се съди по броя на законите и колко често се променят.С други думи повече закони и често подменяни показва високо ниво на корупция във всякакъв неин аспект.
    Аз съм прост човек и нищо не разбирам от съд, прокуратура, следствие и полиция но щом може за тежки престъпления някой да си стои в тях понеже имал семейство а някой който е откраднал касетофон от кола да го окошарят веднага за мен нещо куца.
    Какво означава за едно и също престъпление срока да е примерно между 3 и 15 години?Какви са тези гаранции от по четвърт средна българска работна заплата при кражби от стотици хиляди лева?Мен някой ще ме пусне ли срещу 200лв. гаранция при положение че съм откраднал 100 000лв. и да ми точат делото до безкрай?Ооо ще ме пуснат срещу половината пари на момента и следва въпроса кой е виновен, полицията, прокурора или съдията?Няма виновен защото закона го позволява и парите са разпределени както трябва.Но ако съм откраднал 1000лв?Какво ще се случи питам аз?!

  94. 94 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#2] от "dqdomart":

    Като изключим няколкото правописни грешки на секретаря - направо съм смаян от компетентността на съдията ... и като сравнявам изказа и стила и с този на Министър Цветанов, просто немея, как се получава така, че на изборни длъжности са поставени лица с толкова низък морал и етика и както и образование, а и обща култура... но въпрос дори не искам да си задавам, особено за дългата кадрова скамейка на ГЕРБ.

    Лично аз, ако бях прокурор бих се самосезирал, с аргумента, че лицето заемащо пост Министър на ВР уронва престижа и руши авторитета на институцията, която му е поверена от мандата на ГЕРБ с вербалните си действия по медии и не само

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  95. 95 Профил на mastikata
    mastikata
    Рейтинг: 764 Неутрално

    До коментар [#64] от "richardnixon":

    Абсолютно съм съгласен - човекът с 4 деца и неосъждан но го задържали с фалшиви документи разбираш ли!

    1) Ако мен ме задържът с фалшиви доклументи ще ми е*** П**** Л*****! Няма да мога да водя нормален живот поне в следващите 5 години!

    2) Пуснали го под домашен арест защото нямало опастност да се укрие!? Моля!? Имал е фалшиви документи което означава че му трябват 24 часа за да напусне страната в неизвестна посока с новия комплект фалшиви документи - сигурно има поне 3 в запас! Ако това не е корупция и както е казано "дявола чете Евангелието" - здраве му кажи!

    Граждани бият ПРАСЕТА брат!
  96. 96 Профил на Гогич
    Гогич
    Рейтинг: 1218 Неутрално

    [quote#95:"mastikata"]Имал е фалшиви документи[/quote]
    По-горе е даден линк към определението, от което се вижда, че прокуратурата не е посочила, че лицето е било с фалшиви документи. Следователно, съдът няма как да вземе отношение към това.

    А домашният арест си е арест, независимо че е малко по-мека форма мярка за неотклонение от задържането под стража. Спазването на мярката домашен арест е задължение на органите на МВР, което трябва да си свършат работата и да го пазят да не напуска дома си.

    Трябва да се има предвид също, че мярката за неотклонение не е присъда, а предварителна мярка, предшестваща същинския процес. Тепърва предстои да се докаже какви престъпления е извършил и ако това стане, да си понесе наказателната отговорност.

  97. Има ли нужда от друг коментар?!

    "Последва вербална нота от Германия и немският посланик в България каза, че съдебната система има двоен аршин..."

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  98. 98 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#93:"baba_minka"]Дами и господа, мисля че ще съгласите с една приказка и тя е че за корумпираността на една държава се съди по броя на законите и колко често се променят.С други думи повече закони и често подменяни показва високо ниво на корупция във всякакъв неин аспект. [/quote]
    Моля- в такъв случай вижте доказателствата за корупцията на ГЕРБ - ЗСВ - 10! промени за две години- изм. ДВ. бр.102 от 22 Декември 2009г., изм. ДВ. бр.103 от 29 Декември 2009г., изм. ДВ. бр.59 от 31 Юли 2010г., изм. ДВ. бр.1 от 4 Януари 2011г., изм. ДВ. бр.23 от 22 Март 2011г., изм. ДВ. бр.32 от 19 Април 2011г., изм. ДВ. бр.45 от 14 Юни 2011г., изм. ДВ. бр.81 от 18 Октомври 2011г., изм. ДВ. бр.82 от 21 Октомври 2011г., изм. ДВ. бр.93 от 25 Ноември 2011г.
    http://www.lex.bg/bg/laws/ldoc/2135560660
    8 промени за две календарни години - НПК изм. ДВ. бр.15 от 23 Февруари 2010г., изм. ДВ. бр.32 от 27 Април 2010г., изм. ДВ. бр.101 от 28 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.13 от 11 Февруари 2011г., изм. ДВ. бр.33 от 26 Април 2011г., изм. ДВ. бр.60 от 5 Август 2011г., изм. ДВ. бр.61 от 9 Август 2011г., изм. ДВ. бр.93 от 25 Ноември 2011г.
    http://lex.bg/laws/ldoc/2135512224
    НК - 7 промени - изм. ДВ. бр.80 от 9 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.93 от 24 Ноември 2009г., изм. ДВ. бр.102 от 22 Декември 2009г., изм. ДВ. бр.26 от 6 Април 2010г., изм. ДВ. бр.32 от 27 Април 2010г., изм. ДВ. бр.33 от 26 Април 2011г., изм. ДВ. бр.60 от 5 Август 2011г.
    http://lex.bg/laws/ldoc/1589654529
    ГПК - 4 промени - изм. ДВ. бр.82 от 16 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.13 от 16 Февруари 2010г., изм. ДВ. бр.100 от 21 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.5 от 14 Януари 2011г.
    http://lex.bg/laws/ldoc/2135558368
    ТЗ -6 промени - изм. ДВ. бр.82 от 16 Октомври 2009г., изм. ДВ. бр.41 от 1 Юни 2010г., изм. ДВ. бр.101 от 28 Декември 2010г., изм. ДВ. бр.14 от 15 Февруари 2011г., изм. ДВ. бр.18 от 1 Март 2011г., изм. ДВ. бр.34 от 29 Април 2011г.
    http://lex.bg/laws/ldoc/-14917630
    Безсмислено е да продължавам, нали?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  99. 99 Профил на zveno
    zveno
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Съдейки по оценките на коментарите изглежда повечето тук са или корумпирани съдии или платени клакьори против правителството. Трябва да си прекаленно кух за да не виждаш масовата корупция в съда, напълнила затворите с цигани крадци на вафли и пакет цигари, за тях има доказателства, но за тежките престъпления винаги липсват. Без основна реформа на "независимият" съд винаги ше сме на това положение, мизерия и иронично порицание от вън. Не знам дали с демократични мерки тази реформа може да стане. Всички съдии са за затвора с презункция за виновност и трябва да са там докато могат да докажат противното.

  100. 100 Профил на demonoid - чао тирани!
    demonoid - чао тирани!
    Рейтинг: 701 Неутрално

    До коментар [#99] от "zveno":

    Ти откъде черпиш данни, че рухването на обвинението в съда не е заради калпаво събрани доказателства, или некомпетентно проведено досъдебно производство? Айде без общи квалификации. Щото както знаем катаджиите са корумпирани. Следователно всички в МВР са корумпирани.
    Дето се казваше в един стар виц - поименно, колега, поименно...

    http://whynot-reflect.blogspot.com/




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK