Военни хеликоптери, които не могат да летят през зимата. Какво нещо е модата, сега даже армията трябва да има лятна и зимна колекция. Пък и не върви със зелен камуфлаж да летиш през зимата, нали ?
Сега мадридският обесник и Свинаров & Co. да наемат свестни хеликоптери със свои средства и да отиват да изнасят хората. Като приключат - да влизат в затвора.
«Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
Само дето се не са американски.
Но иначе да-руските вертолети Ми-17,които не летят,защото уж са стари,нито им пречи студ нито влага.Но просто някой хора трябваше да вземат комисиона за сделката с Кугарите.
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got it
Явно управляващите се подготвят сериозно за промените в климата. Ядна тя. То по-добре руските „Ми“ да бяха. Норвежката гражданска защита как лети във всякакви метео условия. На тях какво са им продали?
Ако ще марсиански да са, май излиза, че някой е поспестил някой лев от системата за обледяване и най-вероятно си я е прибрал в джоба. Малко като историята с корветите, които нямаха агрегати, щото били скъпи?
Съмнявам се, че съвременни бойни хеликоптери няма да имат нещо толкова очевидно като система против обледяване. И децата знаят, че и в пустините температурите понякога падат под нулата.
Some say the end is near,
Some say we'll see Armageddon soon,
I certainly hope we will,
I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.
между другото в книгата на Иво Инджев "Президент на РъБъ" се говори за тази сделка и за ролята на бившия президент при избора между Гигов и Кюлев който е "консултант" на друга голяма компания ...
Авторката да си оправи последното изречение. Очевидно не е одобрен американския конструктор Сикорски, както е написала, а вертолетите марка "Сикорски", кръстени на него, както е традицията в авиацията. Това дори прост филолоК като мен го знае
Power is like being a lady... if you have to tell people you are, you aren`t. M.Thatcher
Каквото ида са направили от НДСВ и БСП все е кьопаво, кьораво, крабда и далавера.
Къде е сега Гуце доносника и оня престъпник Марин да си видят покупките.
Гигов е бил съветник на Гуцан октопода.
Затвор за всички одобрили сделката !!!
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.
"Хеликоптерите "Кугър", сделката за които беше остро критикувана, оспорвана и подлагана на редица съмнения, освен скъпи се оказаха и не особено полезни и използваеми."
Γ-жо Колева,
освен от обща журналистика/жълтористика разбирате ли и от хеликоптери/вертолети ?!
Какъв ви е опита в репортажикоито се отнасят до военна техника?
Имате ли си представа,че това не е просто една кутийка с перки която лети а цяла система съставена от множество такива ?
Знаете ли в колко страни се ползват продуктите на "Юрокоптер" ?
Eurocopter AS532 Cougar
Operators
Albania
Albanian Air Force 5 AS 532 AL on order
Argentina
Bolivia
Brazil
The AS 532 is licenced built by Helibras factory in Brazil.[3][4] The Brazilian Armed forces will use the Super Cougar with the Brazilian licenced version of EC-725.[5]
Brazilian Army
Brazilian Navy
Brazilian Air Force
Bulgaria
Bulgarian Air Force - All 8 AS 532 AL tactical transport helicopters now delivered and in service with the Bulgarian Air Force and additional 4 in CSAR-configuration to be delivered by the end of 2009.[6]
Cambodia
Chile
Chilean Navy 5 AS-332F1 Super-Puma modified and called "SH-32 Cougar" ASW/ASuW. Can carry 2 AM-39 Exocet or 2 Mk-46 Light Torpedoes.
Chilean Army 8 AS-532L delivered in 2010 for Army's Special Forces.
China
Democratic Republic of the Congo
Ecuador
5 delivered to the Ecuadorian Army Aviation.[7]
France
French Air Force
Gabon
Germany
German Air Force 3 AS 532 providing Government Flight Service by the Federal Ministry of Defence for parliamentary purposes and VIP transport.
Indonesia
Japan
Jordan
Kuwait
Mexico[8]
Morocco
Malaysia
Nepal
Netherlands
The Royal Netherlands Air Force operates AS-532U2 (Mk2) helicopters, which are an upgrade to the AS-532UL (expanded version). As of 2009, the 17 helicopters of 300 Squadron of the RNLAF will undergo a mid-life update. Starting May 9, The Dutch cabinet decided to take 9 helicopters out service and to keep 8 helicopters in service.
Nigeria
Northern Cyprus
Northern Cyprus' army operates both search/rescue version and ambulance version.[9]
Oman
Panama
Qatar
Saudi Arabia
Singapore
Republic of Singapore Air Force
126 SQN operates 12 AS 532UL helicopters.
Slovenia
Slovenian Air Force and Air Defence
South Korea
Republic of Korea Air Force: First introduction Time : July, 1988.
Spain
Portugal
Sweden
Switzerland
Swiss Air Force 12 Cougars.
Thailand
Togo
Turkey
Licenced production of 48 units in TAI.
United Arab Emirates
Venezuela
Eurocopter AS565 Panther
Operators
Brazil
Brazilian Army
Bulgaria
Bulgarian Navy
People's Republic of China
People's Liberation Army Navy
Republic of China
Republic of China Air Force
France
Aeronavale
Israel
Israeli Air Force
Israeli Navy
Mexico
Mexican Navy operates 4 Brazilian-built AS565s.[4][5]
Morocco
Royal Moroccan Navy
Sri Lanka
Sri Lanka Air Force
United Arab Emirates
United Arab Emirates Air Force
United Kingdom
United States
Изглежда,че множество страни не са ви питали г-жо Колева преди да купят !!
Договорът с "Юрокоптер" е предизвикал и недоволството на американската страна, се видя от публикувани през миналата година грами, предоставени от Wikileaks на сайта "Биволъ". В документа бившият американски посланик в София Джеймс Пардю е настоявал през 2005г. тогавашният държавен секретар по отбраната на САЩ Доналд Ръмсфелд да протестира пред българския си колега Николай Свинаров срещу сделката за покупка на хеликоптерите "Кугър".
Компрометирането на не американски фирми е една от основните задачи на всеки американски посланик.
Подготвя ли се общественото мнение за бъдещи покупки само отвъд океана ?
Защо българския премиер не предприема нищо по въпроса ?
Все пак според думите му народа е платил скъпа техника която не върши работа.
Това не е ли работа за прокурор ?
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
Николай Гигов, президент на футболния клуб "Локомотив" - София е бил ПОСРЕДНИК.
........
Да, той разбира от оръжеен бизне и техника.
Също като оня другия оръжеен олигарх, дето се спряга за най-най богатия българин.
За Мутафчийски говоря, краля на Слънчев бряг.
Той, преди да стане Сани бой, беше в оръжейния бизнес, дори от там май взе и да пере парите на другарите си от бранжа.
А уважаемият критикуващ днес хеликоптерите, а хвалещ ги като става въпрос за Шенген, не беше ли баш фактор в системата на Отбрана и сигурност по време на правителството, което ги е договорило?
Добре, де, но наскоро се купиха хеликоптери и и за Гранична полиция. Има и стари руски, които още летят. Освен това, правителството на Боко защо не модернизира Кугарите със системи против обледяване? Пак ми намирисва на стар комунистически трик за отвличане на вниманието. Това бедствие пак ще покаже слабости в настоящото управление и Боко бърза да отвлече вниманието с плюене към предишните.
Или американска или руска военна техника! Френското военно производство е скъпо и неконкурентно!
А тези които са сключили сделката по времето на Сакскобургота да ги съдят!
От много време летци от ВВС ми бяха казали че няма такъв боклук като кугъра. Викаха му "летящ ковчег" и въздишаха с мъка по времената с истински машини като МИ-17. Няма какво да пиша повече когато фактите говорят
Офсетно споразумение с Французите?
Майко мила, като знам кои е председател на Българо Френската камара за икономическо сътрудничество, ме напушва смях! Господина с около петнадесет имена на фирми на пощенската си кутия г-н Фавр, които за да си върже бюджета ходи лично да купува застояла посуда за хотели от разпродажби в Дубай, която след това предлага на нашите реномирани хотели като последен вик на модата!
Е, това е само един пример как царчето-сержантче и тройната ламя са изяли по няколкостотин лева от всеки българин.
А такива промери има толкова много.
После олигофрените се чудят що БББ всеки ден оплюва комунисто-мафиотите
Разбира се търга има документи. Разбира се имало е техническа комисия която трябва да се е подписала че хеликоптерите СА ПОДХОДЯЩИ ЗА Българската Армия. Разбира се ТЕХНИЧЕСКАТА КОМИСИЯ АКО Е ПОДПИСАЛА ТРЯБВА ДА БЪДЕ РАЗСЛЕДВАНА ЗА КОРУПЦИЯ И РАЗЖАЛВАНА ЗА НЕКОМПЕТЕНТНОСТ А АКО НЕ Е ЗА КОРУПЦИЯ ТРЯБВА ДА СЕ РАЗСЛЕДВА ВЗЕЛИЯ ОКОНЧАТЕЛНО РЕШЕНИЕ ВЪПРЕКИ ОСОБЕНО МНЕНИЕ НА ТЕХНИЧЕСКАТА КОМИСИЯ. АКО ТЕХНИЧЕСКА КОМИСИЯ ОЦЕНЯВАЩА ГОДНОСТТА НА ТЕХНИКАТА ЗА БГ АРМИЯТА И БГ УСЛОВИЯТА НЕ СЕ СЪСТОЯЛА ТРЯБВА ДА СЕ РАЗСЛЕДВА МИНИСТЪРА ОРГАНИЗИРАЛ ТЪРГА БЕЗ КОМИСИЯ.
ВИНОВНИ ИМА ТЕ МОГА ДА БЪДАТ УСТАНОВЕНИ И ОТ 16 ГОДИШЕН АКО ПОГЛЕДНЕ ДОКУМЕНТАЦИЯТА..
Това си е стар казармен номер. А на ГЕРБ това им е нивото, фатмашко!
А и Гражданска защита премина към Цветанов и резултата е плачевен т.е. пълна неспособност за каквито и да е адекватни действия.
Къса се селски микроязовир и пет убити, ами ако стане земетресение, какво правим тогава?
А познайте сега?
Пълната профанизация на нацията в следствие на тоталната и повсеместна корупция направо убива нашата страна!
Още една поразия на крадливата тройна коалиция на правителството на Станишев лъсна подобно на френските катери които бяха договорили но за които нямаше пари и оставиха правителството на Бойко Борисов да му мисли.
То е ясно.Някой взе комисьонна по тази сделка.А пък воените да се оправят като не могат да летят с тях през зимата.Тогава да си поръчваме на синоптиците да има зими с температури не по ниски от 10 градуса.
Френското производство си е ОК, просто са дадени милиони за хеликоптери, но са се скръндзили за "екстрите" - затова и нямат електроника и въоръжение за бойни действия. Тва е като да си купиш БМВ и да не си доплатиш най-елементарни екстри, защото ти се е досвидяло.
Изказването на Борисов е политическо, а не експертно. Подкрепата на Дневник за премиера е излишно гъзоблизие.
А вертолетите могат да летят и при минус 20 градуса.
Военни хеликоптери, които не могат да летят през зимата.[/quote]
Защо вярвате на това, което е казал Борисов? Той няма да се спре дори пред трагедията на хората, за да може да каже, че предишните са виновни за смъртта на загиналите граждани. Иначе и самолетите нямат "система срещу обледяване", но на летището има едни машини, които ги пръскат с течност против замръзване.
А доказателството, че Бойко лъже, е списъкът на страните, в които този хеликоптер е на въоръжение: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_AS532_Cougar
Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.
Юлиана Колева, Вие не сте специализиран в конкретната тема журналист. Хеликоптерите не са се оказали нещо си. Те са поръчани с конкретното оборудване преди години и вече години оперират с него. Ако Вие сега се изненадвате от този факт и го поднасяте на читателите като нещо ново, то причината е само в... компетентността на екипа на "Дневник". За тези проблеми трябваше да се пише много по-отдавна, вместо да се стои из кулоаритна парламента с уютното назначение на... татко.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Поредните злостни спекулации на Вени Марковски. Да, действително поръчаните от Блгария херикоптери нямат системи против обледеняване. Списъкът на страните-оператори с нищо не променя това. Дали дадена страна ще поръча или не определени системи е въпрос на конкретен избор. За държави в тропиците без високи планини защита срещу обледеняване би била практически ненужна.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
"..тъй като хеликоптерите "Кугър" не са пригодени да работят в зимни условия, защото нямат системи срещу обледяване..."
Хеликоптери "Кугър" могат да летят при зимни метео-условия без проблем, но трябва да е купена и противо-обледенителна система. Между другото не е нужно да е зима, та да започне обледеняване на лопатите.
Този, който е направил обаче спецификацията за покупката е пълен идиот. Него няма да го смени никое правителство. Лъскал е столовете със зелените си гащи и при царо, и при Станишката, и сега при Борисов. Ще ги лъска и при следващия, та така до пенсия.
БИТ И ТАКОВАН НАСИТА НЯМАТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
РОДИШ ЛИ СЕ ГЛУПАВ И АЛЧЕН Е ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ.
НА ВРЕМЕТО РУСНАЦИТЕ БЯХА ПРОДАЛИ НА КУБИНЦИТЕ СНЕГОРИНИ. НИЩО НОВО ПОД СЛЪНЦЕТО.
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
Къде са МИ-тата? И те ли паднаха в борбата с комунизма? Преди са носеха слухове, че можели да летят във всякакви условия. Защо Аньо ги продаде за 50хил. парчето? Нито един от тях ли не оцеля, че да го изпратят? Все интересни въпроси. Пък Кугарите не са виновни, че са купени с възможно най-малко екстри, за възможно най-много пари. Те са си това, което са предвидени да бъдат. Ама Царят от къде да знае, че в България няма пустиня? Той не е бил в 1 клас, когато е избягал.
Това е мнение, което взех от dir.bg. Сами си правете изводите кой лъже и защо:
Аман от папагали, грамофони и галфони!!! ВИЕ НАИСТИНА ЛИ ВЯРВАТЕ, ЧЕ БОРИСОВ Е ХЕЛИКОПТЕРЕН СПЕЦИАЛИСТ???? Защо нито един от вас не се сети да провери ДО КАКВА ТЕМПЕРАТУРА ЛЕТЯТ КУГЪРИТЕ БЕЗ такава анти-айсинг система????
За ваше сведение глупендери заслепени - Кугърите стандартно летят на температури ДО МИНУС 30 градуса!!!! Антиайсинг системата е ОПЦИЯ ЗА ДО МИНУС 45 ГРАДУСА!!! Напишете в гуглето "Eurocopter Cougar outside temperature anti-icing system" КАКВО ИЗЛИЗА ТАМ НА ВТОРО МЯСТО БЕ, ТИКВИ???? На страница 33!!!
АМА КАК И ДАЖЕ ЕДИН ЖУРНАЛИСТ НЕ СЕ СЕТИ ДА ПРОВЕРИ КАКВО БРАЩОЛЕВИ ВСЕЛИКЯТ СПЕЦИАЛИСТ?
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
БИТ И ТАКОВАН НАСИТА НЯМАТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
РОДИШ ЛИ СЕ ГЛУПАВ И АЛЧЕН Е ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ.
НА ВРЕМЕТО РУСНАЦИТЕ БЯХА ПРОДАЛИ НА КУБИНЦИТЕ СНЕГОРИНИ. НИЩО НОВО ПОД СЛЪНЦЕТО.
"Хеликоптерите "Кугър" освен спорни и скъпи, се оказаха и не особено използваеми"...
Еее,някои хора все пак са намазали при покупката на тия боклуци...и то доста.
Какво като са неизползваеми,паричките от далаверата нали са.
До коментар [#27] от "sa6":
Абе какви факти? Това че са ги поръчали без противообледителни системи не казва нищо за качествата на хеликоптера. Наскоро правителството на Боко прие нови италиански хеликоптери за Гранична полиция. Те как са и къде са? Има един правителствен Ми, има и поне един военен голям Ми който е знаменосец на парада, има и няколко частни Ми и Ка, както и няколко частни западни, има дори и на една медия хеликоптер, но Боко решил да спасява точно с хеликоптер без противообледителна система. Естествено, че тези хеликоптери няма да получат тези системи за да има какво да се приказва. А за предишните две правителства какво да кажем - естествено некадърни, както и сегашното.
Добре де, като са военни не трябва ли да летят през зимата. И изобщо държавата ни не е достатъчно богата, за да купува отделни хеликоптери за различните сезони и случаи. Особено при тази армия.
Българските политици не са раждани - те са изходени.
До коментар [#36] от "sasho1914":
[quote#36:"sasho1914"]дадени милиони за хеликоптери, но са се скръндзили за "екстрите"[/quote]
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
Абе хора не се вързвайте на щуротии казани, ако щете и от мин.-председател.
Тука не става въпрос за "екстри", а за задължително оборудване на всички лет. апарати!
Без изправна противооблединителна система е забранено да се лети целогодишно и въобще!
Учуден съм, че се пускат дивотии в пространството и те са с политически отенък!
Друг е въпросът, че нямаме система (авио) за помощ при бедствия и аварии с обучени екипажи!
На военните летци това не им е работа и освен да обикалят отгоре и да гледат друго не могат, щото никой не ги е учил!
Поради тази причина и загина екипажа при пожара в Разлог!
[quote#52:"yavooor"]Така или иначе Кугарите са на място и спасяват хора.[/quote]
При много силен вятър и лошо време, да може да пусне стълба и качи хора от покрива - това Кугарите и в пустинята го не могат.
Най добри са руските от серията КА - двувинтови където перките са две една върху друга и въртящи се противоположно. И няма нищо лошо да купим нормална техника например Канада си купува от тези
Хайде да видим как "Дневник" ще се натутка да даде адекватна информация с колко хеликоптера разполагат всички български институции, колко от тях са годни да летят към 6 февруари 2012 година, колко екипажа имат квалификация и право да летят при днешните метеорологични условия, колко от машините могат да летят при тези условия, колко от машините са оборудвани за спасителни операции, колко имат на борда медицинско оборудване, колко са сертифицирани за спасителни операции, колко са медицинските екипи и прочие, и прочие. Не съм специалист по темата, но като любител следя специализирания авиационен печат и затова съм просто възмутен от равнището на журналистите на "Дневник", които нито могат да информират адекватно читателите си за ситуацията, нито могат да поставят точната диагноза и да зададат нужните въпроси.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Това са пълни глупости. Дневник, подбирайте по-внимателно източните си. Какво ми цитирате великото Слънце, компетент по всичко.
- 1-во вертолетите са на място и спасяват хора, макар да не им е работа - има си МВР, армията е сдруг приоритет, задайте въпроса къде е жандармерията, полицията, гражданска защита?
-2-ро Няма вертолет на света, който да лети в условията на обледенение. вярно руските имат отопление на винта, ама ако по тялото се натрупа доста лед вертолета пада, дори и винта да му е размразен. Просто се движат много бавно, имат огромни челни площи.
Питайте експерти и тогава побликувайте подобни статии, ама като гледам акцента явно е друг - колко са скъпи, какви далавери и как нищо не става от тях
скапани сакскобурготски и станишев. отново безполезно хвърлени пари, а и кой знае още колко прибрани под масата.
не може ли да се сложат системи с/у обледяване?
Още като бяха чисто нови , излита един "кугар" след малко каца и му изтича всичкото масло от скоростната кутия/редуктора/ и три "франсета" започват да се въртят , като мухи без глави около него , другото че трябва да седят в специални хангари , мисля че се закупи и машина която да прави тези хангари , но приказката ми е , че "франсетата бая време откараха в Пловдив месеци , може би година докато отстраняват гаранционни дефекти :/
Последно и няма да те тормозя повече.Тези Ми -17 , които се разпродадоха можеше да се ремонтират и да се прехвърлят към полицията , гражданска защита и т.н.
Нищо не разбирам от хеликоптери, но 3-4 минути Google Search много бързо разкрива, че хеликоптерите имат специални deicing системи и че са опция при някои, както явно е случая с тези.
Пълно с коментатори, които не са карали редовна военна служба... Камо ли пък да са чели документацията по договора.
Каквото и да става, май само третата опция открита остава! С писмото...
противообледенителна система се слага на винта, на челното стъкло и на двигателите. Тялото, по което се натрупва най-много лед единствено може да се напръска с деайсинг и то за определено време
Как може да има толкова безпросветни хора в този форум?
получаваш това което си платил /или по-точно, можеш да си позволиш/.
Забравихте ли, че като купиха фрегатите не купиха преобразуватели за захранване на фрегатите на брега.
Не се знае дали и хеликоптерите могат да летят и в пустиня, защото сигурно не са купени специалните филтри против пясъка във въздуха.
Не се знае също дали имат налице пълния боекомплект от въоръжение.По данни от военни сайтове допълнителните оборудвания са съизмерими с базисната.
За тези които пишат глупости:
Влезте в един сайт за леки коли и вижте как един автомобил с началан цена от примено 22000лв с различни екстри може да стигне до 40000!!
Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!
Ето как звучи материал на специализираната авиационна преса. Разликата е очевидна:
Вертолети на ВВС задействани в спасителната операция в Бисер
Написано от Списание АЕРО
ПОНЕДЕЛНИК, 06 ФЕВРУАРИ 2012 14:23
Два вертолета AS 532 Cougar от състава на ВВС бяха задействани в помощ на населението след наводненията в Харманлийското село Бисер. Двете машини са излетели към 10,21 часа сутринта от авиобаза Крумово и са извършвали операции по търсене и спасяване, разузнаване и оглед на щетите.
Първият вертолет Cougar е бил с екипаж в състав: командир - бригаден генерал Златко Златев, втори пилот – майор Крум Семов, бордни техници – старши лейтенант Васил Ганчев и офицерски кандидат Димо Костов и спасители – старшина Петко Кирев и цивилен служител Антон Христозов. Вторият Cougar е бил с екипаж в състав: командир – полковник Евгени Белкинов, втори пилот – подполковник Иван Николов, бордни техници – старши лейтенантите Красимир Русев и Деан Йорданов, спасители – майор Петко Кискинов и старши лейтенант Георги Славов.
Първата машина е извършила реално спасяване на трима души. Двама от обърната от наводнението кола, а третия от покрива на помпена станция. Вторият Cougar е превозил осем военнослужещи в зоната на бедствието.
И двете машини са извършили оглед на местността от въздуха, като постоянно са били във връзка с координационния център на спасителната операция. Извършен е и оглед на коритото на река Марица. Общо операцията е продължила около два часа и половина и двата вертолета са кацнали в авиобаза Крумово около 13 часа.
По-рано сутринта премиерът Бойко Борисов обвини вертолетите Eurocopter Cougar, че не притежават противообледителна система, което прави използването им в подобни спасителни операции крайно трудно. Това не отговаря на истината, тъй като вертолетите AS 532 Cougar са доставяни с такава система, която е специално поръчана от българската страна (не са стандартно изпълнение на модела). Проблемът в дадената ситуация вероятно идва от технически ограничения на самата система (температура и влажност на въздуха), а според някои непотвърдени официално сведения техническото състояние на самата противообледителна система не е блестящо, поради проблемната логистика на вертолетите Cougar.
Очаквайте подробности.
Последно променен на Понеделник, 06 Февруари 2012 15:27
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
Наличните у нас руски хеликоптери също нямат системи срещу обледеняване.
Просто в инструкцията не пише че не може да се лети при подобна опастност.
А това че др. Свинаров и др Цар са икономисали пак нещо при покупката е ясно
[quote#76:"Петър Иванов"]Наличните у нас руски хеликоптери също нямат системи срещу обледеняване.
Просто в инструкцията не пише че не може да се лети при подобна опастност. [/quote]
Ние трябва да имаме К-32 според данните къде са продавани. А те си имат вградена система за лед...
--------
В связи с тем, что первоначально вертолет предназначался в основном для ведения ледовой разведки и выполнения транспортных и поисково-спасательных операций в условиях Арктики, он оснащен мощной термоэлектрической противообледенительной системой, предотвращающей образование льда на лопастях несущих винтов, стеклах кабины и воздухозаборниках двигателей.
--------------- http://www.aviaport.ru/directory/aviation/ka32/
Ами и аз това разправям, ама кой ме слуша. Иначе Ка са уникални хеликоптери, ползват се в най-свирепите условия. Австриици и швейцарци не искат и да чуят за друг хеликоптер, когато става въпрос за поставяне на стълбове. В БГ стълбове, въжета за лифтове също са слагани с Ка
До коментар [#76] от "Петър Иванов":
[quote#76:"Петър Иванов"]Наличните у нас руски хеликоптери също нямат системи срещу обледеняване. [/quote]
-------------------------
г-н...иванов, от къде имаш тази информация?
Една жена каза във влака, че...
Да си чувал, че бръмчи хеликоптер, а не се вижда като погледнеш нагоре, къде мислиш, че е?!
Естествено в облаците, а там знаеш ли, че е студено и мокро, а от това какво се получава-ЛЕД?!
А срещу леда трябва зашита!
Още на Ми-4 имаше противооблединителна система със спирт, а сега е електрическа, постоянно включена и когато датчика подаде сигнал се включва!
Без такава с-ма е само Ка-26 за селско-стоп. авиация, а на всичко друго съветско-има!
Сега, след като се разбра, че вертолетите Кугар имат противообледенителна система, но не могат да я ползват, заради неосигурени резервни части от МО е редно г-жа Юлиана Колева да напише нов, по-хубав и верен материал.
Нека не се оправдава с Борисов.
"...Спасителната операция с военни хеликоптери на населението от област Хасково е затруднена, тъй като хеликоптерите "Кугър" не са пригодени да работят в зимни условия, защото нямат системи срещу обледяване. Така рискът да паднат, като излетят, е много голям, обясни пред БНТ премиерът Бойко Борисов..."
Щом Той го е казал, погледни нагоре, да видиш къде е слънцето. Щото едно с едно не му се връзват вързаните приказки. А пък въобще да не говорим, че ако е имало престъпление и недоглеждане, трябва задължително някой да си плати гяволука. Което ще бъде за първи път, май... Затова не го чакайте.
Мненията на потребителя Zlodeyski бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.
[quote#76:"Петър Иванов"]Наличните у нас руски хеликоптери също нямат системи срещу обледеняване.
Просто в инструкцията не пише че не може да се лети при подобна опастност. [/quote]
"За такива глупави приказки разбиват муцуни" - както би се изразил Остап Сюлейман Берта Мария Бендер бей.
Явно в този форум писането няма нищо общо с истината, а е важна поставената задача.
Борисов е толкова некадърен че не можеш да разбереш лъже ли откровено или просто толкова си му е капацитета?
Витлата на хеликоптерите не се обледеняват като самолетните крила заради триенето с въздуха което ги затопля чувствително.
Редно е го знае, все пак се бара парче генерал, нали?
По повод изказването на премиера Бойко Борисов, че спасителната операция с военни хеликоптери е затруднена заради това, че хеликоптерите "Кугър" не са пригодени да работят в зимни условия, нямат системи срещу обледяване и има риск да паднат, военният министър Аню Ангелов заяви, че това не е вярно. "Излетяха, спасиха трима души, преместиха спасителите от едно място на друго и се върнаха, тъй като няма повече нужда от тях", обясни министърът. Дарик нюз
"...Така очевидно машините не само не могат да работят и помагат при бедствени ситуации при ниски температури, но и явно не могат да участват в каквато и да било дейност през няколко месеца от годината в България. Както и в операции в държави, където падат минусови температури...."
Ето така се лъже - на ангро. Кому е нужна тази ачик дезинформация? Хеликоптерите са купени скъпо, това е факт. Но че нямат въобще конструктивно противо обледенителни системи си е ЧИСТА ЛЪЖА. Просто нашите Тикви не са направили нищо за нормалната експлоатация на тези машини, няма рамково споразумение за поддръжка, доставка на резервни части, обучение и пр. Ганьовска работа. Все едно да купиш за по-евтино компютър без хард диск...
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
macavity
Рейтинг: 465 ВеселоВоенни хеликоптери, които не могат да летят през зимата. Какво нещо е модата, сега даже армията трябва да има лятна и зимна колекция. Пък и не върви със зелен камуфлаж да летиш през зимата, нали ?
yazkata
Рейтинг: 237 Неутралноамериканска техника баце
Публикувано през m.dnevnik.bg
SS
Рейтинг: 2996 ВеселоНа гол тумбак - чифте пищови !
Кво ще рече сега опозицията?
NPaine
Рейтинг: 1441 НеутралноАбе то да не излезе, че България след Ньоския договор е имала по способни въоръжени сили от днешните?
"People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."Корупцията докара войската ни дотам, докъдето и французите след ПСВ не успяха.
Dehumanizer
Рейтинг: 1441 НеутралноСега мадридският обесник и Свинаров & Co. да наемат свестни хеликоптери със свои средства и да отиват да изнасят хората. Като приключат - да влизат в затвора.
«Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»Lm911
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#2] от "yazkata":
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got itСамо дето се не са американски.
Но иначе да-руските вертолети Ми-17,които не летят,защото уж са стари,нито им пречи студ нито влага.Но просто някой хора трябваше да вземат комисиона за сделката с Кугарите.
СърПичук
Рейтинг: 753 НеутралноДо коментар [#6] от "Любен":
Подпис - електронен ;)НЕ хваля руската техника но се е доказвала много пъти и продължава!
Бил Тамусен
Рейтинг: 581 ВеселоЯвно управляващите се подготвят сериозно за промените в климата. Ядна тя. То по-добре руските „Ми“ да бяха. Норвежката гражданска защита как лети във всякакви метео условия. На тях какво са им продали?
sasho1914
Рейтинг: 409 НеутралноНе стига, че нямат въоръжение, ми не могат и да летят през зимата. Цялата работа сега се върши от Ми-17, колкото и да са стари и руски.
442
Рейтинг: 1545 НеутралноБойко, тия дето ни бутнаха пак в плитката част на басейна, да ги уволниш.
lol
Рейтинг: 1441 ВеселоА тиквуна тогава като главен секретар дали е разследвал за корупция сделкаахахахахах
Иначе, иронията че Боко е бил част от властта виновна за това, а сега реве е прекалено добра...
Хриси
Рейтинг: 1526 ЛюбопитноАко ще марсиански да са, май излиза, че някой е поспестил някой лев от системата за обледяване и най-вероятно си я е прибрал в джоба. Малко като историята с корветите, които нямаха агрегати, щото били скъпи?
Some say the end is near, Some say we'll see Armageddon soon, I certainly hope we will, I sure could use a vacation from this bullshit three-ring circus sideshow.Съмнявам се, че съвременни бойни хеликоптери няма да имат нещо толкова очевидно като система против обледяване. И децата знаят, че и в пустините температурите понякога падат под нулата.
Dehumanizer
Рейтинг: 1441 ВеселоДо коментар [#11] от "lol":
«Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»Кратуната е част от управлението само когато му изнася. Иначе е дисидент.
dun
Рейтинг: 661 Неутралномежду другото в книгата на Иво Инджев "Президент на РъБъ" се говори за тази сделка и за ролята на бившия президент при избора между Гигов и Кюлев който е "консултант" на друга голяма компания ...
Alexandros
Рейтинг: 574 НеутралноДо коментар [#2] от "yazkata":
Inside every cynical person, there is a disappointed idealist.Явно един ред от статияте не си прочел, но си коментираш.
bilkata
Рейтинг: 540 НеутралноАвторката да си оправи последното изречение. Очевидно не е одобрен американския конструктор Сикорски, както е написала, а вертолетите марка "Сикорски", кръстени на него, както е традицията в авиацията. Това дори прост филолоК като мен го знае
Power is like being a lady... if you have to tell people you are, you aren`t. M.ThatcherЧичо Ваньо
Рейтинг: 636 НеутралноМинистърът сложил си подписа под сделка за неизползваеми хеликоптери,както и експертите препоръчали подобна сделка кога ще бъдат осъдени?
"Проблемът на света е,че глупавите са самоуверени,а умните се колебаят."Бъртранд Ръселalexsilver
Рейтинг: 1042 Любопитно"...Вертолетите, договорът за които беше подписан от правителството на Симеон Сакскобургготски през 2005 г., не можели да летят през зимата..."
И все пак летят, нали? Какво повече е нужно? Комисионите са получени, тулупите са доволни. Овчият народ - също. Идилия...
ironhorse
Рейтинг: 768 НеутралноКаквото ида са направили от НДСВ и БСП все е кьопаво, кьораво, крабда и далавера.
Бойко Борисов и ГЕРБ са еманацията на корупцията и мафията в държавата.Къде е сега Гуце доносника и оня престъпник Марин да си видят покупките.
Гигов е бил съветник на Гуцан октопода.
Затвор за всички одобрили сделката !!!
boby1945
Рейтинг: 918 ВеселоКато ви трябват вертолетчета не само за паради, си купувайте руски хеликоптери.... да нямате проблеми....
Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....'ΕΡΕΒΟΣ
Рейтинг: 3173 Неутрално"Хеликоптерите "Кугър", сделката за които беше остро критикувана, оспорвана и подлагана на редица съмнения, освен скъпи се оказаха и не особено полезни и използваеми."
Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !Γ-жо Колева,
освен от обща журналистика/жълтористика разбирате ли и от хеликоптери/вертолети ?!
Какъв ви е опита в репортажикоито се отнасят до военна техника?
Имате ли си представа,че това не е просто една кутийка с перки която лети а цяла система съставена от множество такива ?
Знаете ли в колко страни се ползват продуктите на "Юрокоптер" ?
Eurocopter AS532 Cougar
Operators
Albania
Albanian Air Force 5 AS 532 AL on order
Argentina
Bolivia
Brazil
The AS 532 is licenced built by Helibras factory in Brazil.[3][4] The Brazilian Armed forces will use the Super Cougar with the Brazilian licenced version of EC-725.[5]
Brazilian Army
Brazilian Navy
Brazilian Air Force
Bulgaria
Bulgarian Air Force - All 8 AS 532 AL tactical transport helicopters now delivered and in service with the Bulgarian Air Force and additional 4 in CSAR-configuration to be delivered by the end of 2009.[6]
Cambodia
Chile
Chilean Navy 5 AS-332F1 Super-Puma modified and called "SH-32 Cougar" ASW/ASuW. Can carry 2 AM-39 Exocet or 2 Mk-46 Light Torpedoes.
Chilean Army 8 AS-532L delivered in 2010 for Army's Special Forces.
China
Democratic Republic of the Congo
Ecuador
5 delivered to the Ecuadorian Army Aviation.[7]
France
French Air Force
Gabon
Germany
German Air Force 3 AS 532 providing Government Flight Service by the Federal Ministry of Defence for parliamentary purposes and VIP transport.
Indonesia
Japan
Jordan
Kuwait
Mexico[8]
Morocco
Malaysia
Nepal
Netherlands
The Royal Netherlands Air Force operates AS-532U2 (Mk2) helicopters, which are an upgrade to the AS-532UL (expanded version). As of 2009, the 17 helicopters of 300 Squadron of the RNLAF will undergo a mid-life update. Starting May 9, The Dutch cabinet decided to take 9 helicopters out service and to keep 8 helicopters in service.
Nigeria
Northern Cyprus
Northern Cyprus' army operates both search/rescue version and ambulance version.[9]
Oman
Panama
Qatar
Saudi Arabia
Singapore
Republic of Singapore Air Force
126 SQN operates 12 AS 532UL helicopters.
Slovenia
Slovenian Air Force and Air Defence
South Korea
Republic of Korea Air Force: First introduction Time : July, 1988.
Spain
Portugal
Sweden
Switzerland
Swiss Air Force 12 Cougars.
Thailand
Togo
Turkey
Licenced production of 48 units in TAI.
United Arab Emirates
Venezuela
Eurocopter AS565 Panther
Operators
Brazil
Brazilian Army
Bulgaria
Bulgarian Navy
People's Republic of China
People's Liberation Army Navy
Republic of China
Republic of China Air Force
France
Aeronavale
Israel
Israeli Air Force
Israeli Navy
Mexico
Mexican Navy operates 4 Brazilian-built AS565s.[4][5]
Morocco
Royal Moroccan Navy
Sri Lanka
Sri Lanka Air Force
United Arab Emirates
United Arab Emirates Air Force
United Kingdom
United States
Изглежда,че множество страни не са ви питали г-жо Колева преди да купят !!
Договорът с "Юрокоптер" е предизвикал и недоволството на американската страна, се видя от публикувани през миналата година грами, предоставени от Wikileaks на сайта "Биволъ". В документа бившият американски посланик в София Джеймс Пардю е настоявал през 2005г. тогавашният държавен секретар по отбраната на САЩ Доналд Ръмсфелд да протестира пред българския си колега Николай Свинаров срещу сделката за покупка на хеликоптерите "Кугър".
Компрометирането на не американски фирми е една от основните задачи на всеки американски посланик.
Подготвя ли се общественото мнение за бъдещи покупки само отвъд океана ?
Защо българския премиер не предприема нищо по въпроса ?
Все пак според думите му народа е платил скъпа техника която не върши работа.
Това не е ли работа за прокурор ?
dolna4erti4ka
Рейтинг: 1346 Неутралноотново КУРнелия.
СДС
Рейтинг: 1442 НеутралноНиколай Гигов, президент на футболния клуб "Локомотив" - София е бил ПОСРЕДНИК.
nemo malus felix, minime corruptor.........
Да, той разбира от оръжеен бизне и техника.
Също като оня другия оръжеен олигарх, дето се спряга за най-най богатия българин.
За Мутафчийски говоря, краля на Слънчев бряг.
Той, преди да стане Сани бой, беше в оръжейния бизнес, дори от там май взе и да пере парите на другарите си от бранжа.
forumer
Рейтинг: 581 НеутралноА уважаемият критикуващ днес хеликоптерите, а хвалещ ги като става въпрос за Шенген, не беше ли баш фактор в системата на Отбрана и сигурност по време на правителството, което ги е договорило?
Trayan
Рейтинг: 805 НеутралноДобре, де, но наскоро се купиха хеликоптери и и за Гранична полиция. Има и стари руски, които още летят. Освен това, правителството на Боко защо не модернизира Кугарите със системи против обледяване? Пак ми намирисва на стар комунистически трик за отвличане на вниманието. Това бедствие пак ще покаже слабости в настоящото управление и Боко бърза да отвлече вниманието с плюене към предишните.
Косьо
Рейтинг: 982 ЛюбопитноИли американска или руска военна техника! Френското военно производство е скъпо и неконкурентно!
А тези които са сключили сделката по времето на Сакскобургота да ги съдят!
sa6
Рейтинг: 985 НеутралноОт много време летци от ВВС ми бяха казали че няма такъв боклук като кугъра. Викаха му "летящ ковчег" и въздишаха с мъка по времената с истински машини като МИ-17. Няма какво да пиша повече когато фактите говорят
ЕвроатлантидаStream
Рейтинг: 1441 ВеселоОфсетно споразумение с Французите?
Майко мила, като знам кои е председател на Българо Френската камара за икономическо сътрудничество, ме напушва смях! Господина с около петнадесет имена на фирми на пощенската си кутия г-н Фавр, които за да си върже бюджета ходи лично да купува застояла посуда за хотели от разпродажби в Дубай, която след това предлага на нашите реномирани хотели като последен вик на модата!
Майко мила смях!
NikB
Рейтинг: 466 ВеселоЕ, това е само един пример как царчето-сержантче и тройната ламя са изяли по няколкостотин лева от всеки българин.
А такива промери има толкова много.
После олигофрените се чудят що БББ всеки ден оплюва комунисто-мафиотите
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.
rumenvl
Рейтинг: 466 ГневноСКАНДАЛ КОРУПЦИЯ БСП СИМЕОН ВОЕННИ = КЛАСИКА.
????????????????????
Разбира се търга има документи. Разбира се имало е техническа комисия която трябва да се е подписала че хеликоптерите СА ПОДХОДЯЩИ ЗА Българската Армия. Разбира се ТЕХНИЧЕСКАТА КОМИСИЯ АКО Е ПОДПИСАЛА ТРЯБВА ДА БЪДЕ РАЗСЛЕДВАНА ЗА КОРУПЦИЯ И РАЗЖАЛВАНА ЗА НЕКОМПЕТЕНТНОСТ А АКО НЕ Е ЗА КОРУПЦИЯ ТРЯБВА ДА СЕ РАЗСЛЕДВА ВЗЕЛИЯ ОКОНЧАТЕЛНО РЕШЕНИЕ ВЪПРЕКИ ОСОБЕНО МНЕНИЕ НА ТЕХНИЧЕСКАТА КОМИСИЯ. АКО ТЕХНИЧЕСКА КОМИСИЯ ОЦЕНЯВАЩА ГОДНОСТТА НА ТЕХНИКАТА ЗА БГ АРМИЯТА И БГ УСЛОВИЯТА НЕ СЕ СЪСТОЯЛА ТРЯБВА ДА СЕ РАЗСЛЕДВА МИНИСТЪРА ОРГАНИЗИРАЛ ТЪРГА БЕЗ КОМИСИЯ.
ВИНОВНИ ИМА ТЕ МОГА ДА БЪДАТ УСТАНОВЕНИ И ОТ 16 ГОДИШЕН АКО ПОГЛЕДНЕ ДОКУМЕНТАЦИЯТА..
НАКАЗАНИ??????????????????????????????????
Stream
Рейтинг: 1441 ГневноДо коментар [#25] от "b_d_s":
Хитростта пречи на мисълта!Това си е стар казармен номер. А на ГЕРБ това им е нивото, фатмашко!
А и Гражданска защита премина към Цветанов и резултата е плачевен т.е. пълна неспособност за каквито и да е адекватни действия.
Къса се селски микроязовир и пет убити, ами ако стане земетресение, какво правим тогава?
А познайте сега?
Пълната профанизация на нацията в следствие на тоталната и повсеместна корупция направо убива нашата страна!
nasko_saba
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#6] от "Любен":
Много си прав , от човек от кухнята знам че тези "Кугари" никакъв "чеп" не става от тях , даже летците си искали старите /ми-17/
redrock
Рейтинг: 581 НеутралноОще една поразия на крадливата тройна коалиция на правителството на Станишев лъсна подобно на френските катери които бяха договорили но за които нямаше пари и оставиха правителството на Бойко Борисов да му мисли.
narcisist
Рейтинг: 237 НеутралноТо е ясно.Някой взе комисьонна по тази сделка.А пък воените да се оправят като не могат да летят с тях през зимата.Тогава да си поръчваме на синоптиците да има зими с температури не по ниски от 10 градуса.
sasho1914
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#26] от "krasivel":
Френското производство си е ОК, просто са дадени милиони за хеликоптери, но са се скръндзили за "екстрите" - затова и нямат електроника и въоръжение за бойни действия. Тва е като да си купиш БМВ и да не си доплатиш най-елементарни екстри, защото ти се е досвидяло.
redguy
Рейтинг: 1021 НеутралноДо коментар [#16] от "bilkata":
"През 2005 г. американският конструктор Сикорски е отхвърлен."
Той този американски конструктор е починал 1972-ра година. Сигурно за това са го отхвърлили.
yavooor
Рейтинг: 982 НеутралноИзказването на Борисов е политическо, а не експертно. Подкрепата на Дневник за премиера е излишно гъзоблизие.
А вертолетите могат да летят и при минус 20 градуса.
Вени Марковски
Рейтинг: 810 Разстроено[quote#1:"macavity"]
ar
Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.Военни хеликоптери, които не могат да летят през зимата.[/quote]
Защо вярвате на това, което е казал Борисов? Той няма да се спре дори пред трагедията на хората, за да може да каже, че предишните са виновни за смъртта на загиналите граждани. Иначе и самолетите нямат "система срещу обледяване", но на летището има едни машини, които ги пръскат с течност против замръзване.
А доказателството, че Бойко лъже, е списъкът на страните, в които този хеликоптер е на въоръжение: http://en.wikipedia.org/wiki/Eurocopter_AS532_Coug
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1143 НеутралноЮлиана Колева, Вие не сте специализиран в конкретната тема журналист. Хеликоптерите не са се оказали нещо си. Те са поръчани с конкретното оборудване преди години и вече години оперират с него. Ако Вие сега се изненадвате от този факт и го поднасяте на читателите като нещо ново, то причината е само в... компетентността на екипа на "Дневник". За тези проблеми трябваше да се пише много по-отдавна, вместо да се стои из кулоаритна парламента с уютното назначение на... татко.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.милко моллов
Рейтинг: 409 НеутралноБИТ И ТАКОВАН НАСИТА НЯМАТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
РОДИШ ЛИ СЕ ГЛУПАВ И АЛЧЕН Е ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ.
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1143 НеутралноДо коментар [#39] от "Вени Марковски":
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Поредните злостни спекулации на Вени Марковски. Да, действително поръчаните от Блгария херикоптери нямат системи против обледеняване. Списъкът на страните-оператори с нищо не променя това. Дали дадена страна ще поръча или не определени системи е въпрос на конкретен избор. За държави в тропиците без високи планини защита срещу обледеняване би била практически ненужна.
gianni
Рейтинг: 1481 Неутрално"..тъй като хеликоптерите "Кугър" не са пригодени да работят в зимни условия, защото нямат системи срещу обледяване..."
Хеликоптери "Кугър" могат да летят при зимни метео-условия без проблем, но трябва да е купена и противо-обледенителна система. Между другото не е нужно да е зима, та да започне обледеняване на лопатите.
Този, който е направил обаче спецификацията за покупката е пълен идиот. Него няма да го смени никое правителство. Лъскал е столовете със зелените си гащи и при царо, и при Станишката, и сега при Борисов. Ще ги лъска и при следващия, та така до пенсия.
милко моллов
Рейтинг: 409 НеутралноБИТ И ТАКОВАН НАСИТА НЯМАТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
РОДИШ ЛИ СЕ ГЛУПАВ И АЛЧЕН Е ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ.
НА ВРЕМЕТО РУСНАЦИТЕ БЯХА ПРОДАЛИ НА КУБИНЦИТЕ СНЕГОРИНИ. НИЩО НОВО ПОД СЛЪНЦЕТО.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
miron4o
Рейтинг: 581 НеутралноКъде са МИ-тата? И те ли паднаха в борбата с комунизма? Преди са носеха слухове, че можели да летят във всякакви условия. Защо Аньо ги продаде за 50хил. парчето? Нито един от тях ли не оцеля, че да го изпратят? Все интересни въпроси. Пък Кугарите не са виновни, че са купени с възможно най-малко екстри, за възможно най-много пари. Те са си това, което са предвидени да бъдат. Ама Царят от къде да знае, че в България няма пустиня? Той не е бил в 1 клас, когато е избягал.
epoc
Рейтинг: 1441 ГневноТова е мнение, което взех от dir.bg. Сами си правете изводите кой лъже и защо:
Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....Аман от папагали, грамофони и галфони!!! ВИЕ НАИСТИНА ЛИ ВЯРВАТЕ, ЧЕ БОРИСОВ Е ХЕЛИКОПТЕРЕН СПЕЦИАЛИСТ???? Защо нито един от вас не се сети да провери ДО КАКВА ТЕМПЕРАТУРА ЛЕТЯТ КУГЪРИТЕ БЕЗ такава анти-айсинг система????
За ваше сведение глупендери заслепени - Кугърите стандартно летят на температури ДО МИНУС 30 градуса!!!! Антиайсинг системата е ОПЦИЯ ЗА ДО МИНУС 45 ГРАДУСА!!! Напишете в гуглето "Eurocopter Cougar outside temperature anti-icing system" КАКВО ИЗЛИЗА ТАМ НА ВТОРО МЯСТО БЕ, ТИКВИ???? На страница 33!!!
АМА КАК И ДАЖЕ ЕДИН ЖУРНАЛИСТ НЕ СЕ СЕТИ ДА ПРОВЕРИ КАКВО БРАЩОЛЕВИ ВСЕЛИКЯТ СПЕЦИАЛИСТ?
милко моллов
Рейтинг: 409 НеутралноБИТ И ТАКОВАН НАСИТА НЯМАТ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
РОДИШ ЛИ СЕ ГЛУПАВ И АЛЧЕН Е ЗА ЦЯЛ ЖИВОТ.
НА ВРЕМЕТО РУСНАЦИТЕ БЯХА ПРОДАЛИ НА КУБИНЦИТЕ СНЕГОРИНИ. НИЩО НОВО ПОД СЛЪНЦЕТО.
saseff
Рейтинг: 638 Неутрално"Хеликоптерите "Кугър" освен спорни и скъпи, се оказаха и не особено използваеми"...
saseffЕее,някои хора все пак са намазали при покупката на тия боклуци...и то доста.
Какво като са неизползваеми,паричките от далаверата нали са.
Публикувано през m.dnevnik.bg
lol
Рейтинг: 1441 НеутралноМи да ги си платят и да ги преоборудват.
yavooor
Рейтинг: 982 НеутралноТака или иначе Кугарите са на място и спасяват хора. Къде са вертолетите на жандармерията и полицията?
Trayan
Рейтинг: 805 НеутралноДо коментар [#27] от "sa6":
Абе какви факти? Това че са ги поръчали без противообледителни системи не казва нищо за качествата на хеликоптера. Наскоро правителството на Боко прие нови италиански хеликоптери за Гранична полиция. Те как са и къде са? Има един правителствен Ми, има и поне един военен голям Ми който е знаменосец на парада, има и няколко частни Ми и Ка, както и няколко частни западни, има дори и на една медия хеликоптер, но Боко решил да спасява точно с хеликоптер без противообледителна система. Естествено, че тези хеликоптери няма да получат тези системи за да има какво да се приказва. А за предишните две правителства какво да кажем - естествено некадърни, както и сегашното.
bravo
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#46] от "be_google":
Българските политици не са раждани - те са изходени.Добре де, като са военни не трябва ли да летят през зимата. И изобщо държавата ни не е достатъчно богата, за да купува отделни хеликоптери за различните сезони и случаи. Особено при тази армия.
Lm911
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#33] от "nasko_saba":
The power of accurate observation is commonly called cynicism by those who have not got itТака е,даже наскоро продадоха една част от Ми-17 и Ми-24.А техният ремонт и една модернизация е 5 пъти по-изгодна от закупуването на Кугарите.
Борислава (be_free)
Рейтинг: 868 ЛюбопитноА къде са ни тези хеликоптери?
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9C%D0%B8-8
****
Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.
петро
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#36] от "sasho1914":
[quote#36:"sasho1914"]дадени милиони за хеликоптери, но са се скръндзили за "екстрите"[/quote]
´´´´´´´´´´´´´´´´´´´
Абе хора не се вързвайте на щуротии казани, ако щете и от мин.-председател.
Тука не става въпрос за "екстри", а за задължително оборудване на всички лет. апарати!
Без изправна противооблединителна система е забранено да се лети целогодишно и въобще!
Учуден съм, че се пускат дивотии в пространството и те са с политически отенък!
Друг е въпросът, че нямаме система (авио) за помощ при бедствия и аварии с обучени екипажи!
На военните летци това не им е работа и освен да обикалят отгоре и да гледат друго не могат, щото никой не ги е учил!
Поради тази причина и загина екипажа при пожара в Разлог!
.
Рейтинг: 2008 Неутрално[quote#52:"yavooor"]Така или иначе Кугарите са на място и спасяват хора.[/quote]
При много силен вятър и лошо време, да може да пусне стълба и качи хора от покрива - това Кугарите и в пустинята го не могат.
Най добри са руските от серията КА - двувинтови където перките са две една върху друга и въртящи се противоположно. И няма нищо лошо да купим нормална техника например Канада си купува от тези
http://www.airwar.ru/enc/uh/ka32a11.html
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1143 РазстроеноХайде да видим как "Дневник" ще се натутка да даде адекватна информация с колко хеликоптера разполагат всички български институции, колко от тях са годни да летят към 6 февруари 2012 година, колко екипажа имат квалификация и право да летят при днешните метеорологични условия, колко от машините могат да летят при тези условия, колко от машините са оборудвани за спасителни операции, колко имат на борда медицинско оборудване, колко са сертифицирани за спасителни операции, колко са медицинските екипи и прочие, и прочие. Не съм специалист по темата, но като любител следя специализирания авиационен печат и затова съм просто възмутен от равнището на журналистите на "Дневник", които нито могат да информират адекватно читателите си за ситуацията, нито могат да поставят точната диагноза и да зададат нужните въпроси.
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.foure
Рейтинг: 590 НеутралноДо коментар [#51] от "lol":
Това са пълни глупости. Дневник, подбирайте по-внимателно източните си. Какво ми цитирате великото Слънце, компетент по всичко.
- 1-во вертолетите са на място и спасяват хора, макар да не им е работа - има си МВР, армията е сдруг приоритет, задайте въпроса къде е жандармерията, полицията, гражданска защита?
-2-ро Няма вертолет на света, който да лети в условията на обледенение. вярно руските имат отопление на винта, ама ако по тялото се натрупа доста лед вертолета пада, дори и винта да му е размразен. Просто се движат много бавно, имат огромни челни площи.
Питайте експерти и тогава побликувайте подобни статии, ама като гледам акцента явно е друг - колко са скъпи, какви далавери и как нищо не става от тях
coco
Рейтинг: 237 Неутралноскапани сакскобурготски и станишев. отново безполезно хвърлени пари, а и кой знае още колко прибрани под масата.
не може ли да се сложат системи с/у обледяване?
stenli1
Рейтинг: 1057 Любопитно[quote#23:"СДС"]Николай Гигов, президент на футболния клуб "Локомотив" - София е бил ПОСРЕДНИК. [/quote]
Николай Гигов е много близък приятел на Боко Тикава и виден ГЕРБаджия. Протежето му, Иво Тонев, е другата много лансирана от Тиквата персона
nasko_saba
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#55] от "Любен":
Още като бяха чисто нови , излита един "кугар" след малко каца и му изтича всичкото масло от скоростната кутия/редуктора/ и три "франсета" започват да се въртят , като мухи без глави около него , другото че трябва да седят в специални хангари , мисля че се закупи и машина която да прави тези хангари , но приказката ми е , че "франсетата бая време откараха в Пловдив месеци , може би година докато отстраняват гаранционни дефекти :/
nasko_saba
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#55] от "Любен":
Според пилотите най железни са Ми - 17 .Без коментар.
nasko_saba
Рейтинг: 466 НеутралноДо коментар [#55] от "Любен":
Последно и няма да те тормозя повече.Тези Ми -17 , които се разпродадоха можеше да се ремонтират и да се прехвърлят към полицията , гражданска защита и т.н.
Борислава (be_free)
Рейтинг: 868 Весело"Летателния час" на Кугър е 15 000 долара
Абсолютната свобода дава абсолютна власт, а власта покварява, а абсолютната власт абсолютно покварява!"Летателния час" на Ми-17 е 1700 долара
tellurian
Рейтинг: 8 Неутрално175 млн. не са "около 40%" от 358 млн., г-жо Колева.
... освен ако не греша напълно.incognito
Рейтинг: 653 НеутралноДо коментар [#39] от "Вени Марковски":
В случая пишете глупости.
Нищо не разбирам от хеликоптери, но 3-4 минути Google Search много бързо разкрива, че хеликоптерите имат специални deicing системи и че са опция при някои, както явно е случая с тези.
.
Рейтинг: 2008 Неутрално[quote#65:"nasko_saba"]Според пилотите най железни са Ми - 17 .Без коментар[/quote] ture=related
Голям е.
Но имат ето това моделче.
http://www.youtube.com/watch?v=42M0XY3u9So&fea
.
Рейтинг: 2008 Неутрално[quote#67:"be_free"]Летателния час" на Кугър е 15 000 долара
"Летателния час" на Ми-17 е 1700 долара
[/quote]
На К-32 в швеицарците са поститнали 800 долара.
venelingeologia
Рейтинг: 1384 НеутралноПълно с коментатори, които не са карали редовна военна служба... Камо ли пък да са чели документацията по договора.
Каквото и да става, май само третата опция открита остава! С писмото...
foure
Рейтинг: 590 НеутралноДо коментар [#69] от "incognito":
противообледенителна система се слага на винта, на челното стъкло и на двигателите. Тялото, по което се натрупва най-много лед единствено може да се напръска с деайсинг и то за определено време
Captain Shakespeare
Рейтинг: 606 НеутралноКак може да има толкова безпросветни хора в този форум?
Правильно говорил Гоголь "В России две беды — дураки и дороги" причём первых ну очень много!!получаваш това което си платил /или по-точно, можеш да си позволиш/.
Забравихте ли, че като купиха фрегатите не купиха преобразуватели за захранване на фрегатите на брега.
Не се знае дали и хеликоптерите могат да летят и в пустиня, защото сигурно не са купени специалните филтри против пясъка във въздуха.
Не се знае също дали имат налице пълния боекомплект от въоръжение.По данни от военни сайтове допълнителните оборудвания са съизмерими с базисната.
За тези които пишат глупости:
Влезте в един сайт за леки коли и вижте как един автомобил с началан цена от примено 22000лв с различни екстри може да стигне до 40000!!
Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
Рейтинг: 1143 ЛюбопитноЕто как звучи материал на специализираната авиационна преса. Разликата е очевидна:
ti-na-vv-zadeistvani-v-spasitelnata-operacia-v-bis er.html
Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.Вертолети на ВВС задействани в спасителната операция в Бисер
Написано от Списание АЕРО
ПОНЕДЕЛНИК, 06 ФЕВРУАРИ 2012 14:23
Два вертолета AS 532 Cougar от състава на ВВС бяха задействани в помощ на населението след наводненията в Харманлийското село Бисер. Двете машини са излетели към 10,21 часа сутринта от авиобаза Крумово и са извършвали операции по търсене и спасяване, разузнаване и оглед на щетите.
Първият вертолет Cougar е бил с екипаж в състав: командир - бригаден генерал Златко Златев, втори пилот – майор Крум Семов, бордни техници – старши лейтенант Васил Ганчев и офицерски кандидат Димо Костов и спасители – старшина Петко Кирев и цивилен служител Антон Христозов. Вторият Cougar е бил с екипаж в състав: командир – полковник Евгени Белкинов, втори пилот – подполковник Иван Николов, бордни техници – старши лейтенантите Красимир Русев и Деан Йорданов, спасители – майор Петко Кискинов и старши лейтенант Георги Славов.
Първата машина е извършила реално спасяване на трима души. Двама от обърната от наводнението кола, а третия от покрива на помпена станция. Вторият Cougar е превозил осем военнослужещи в зоната на бедствието.
И двете машини са извършили оглед на местността от въздуха, като постоянно са били във връзка с координационния център на спасителната операция. Извършен е и оглед на коритото на река Марица. Общо операцията е продължила около два часа и половина и двата вертолета са кацнали в авиобаза Крумово около 13 часа.
По-рано сутринта премиерът Бойко Борисов обвини вертолетите Eurocopter Cougar, че не притежават противообледителна система, което прави използването им в подобни спасителни операции крайно трудно. Това не отговаря на истината, тъй като вертолетите AS 532 Cougar са доставяни с такава система, която е специално поръчана от българската страна (не са стандартно изпълнение на модела). Проблемът в дадената ситуация вероятно идва от технически ограничения на самата система (температура и влажност на въздуха), а според някои непотвърдени официално сведения техническото състояние на самата противообледителна система не е блестящо, поради проблемната логистика на вертолетите Cougar.
Очаквайте подробности.
Последно променен на Понеделник, 06 Февруари 2012 15:27
http://aeropress-bg.com/novini/36-news/844-vertole
Петър Иванов
Рейтинг: 753 ЛюбопитноНаличните у нас руски хеликоптери също нямат системи срещу обледеняване.
Просто в инструкцията не пише че не може да се лети при подобна опастност.
А това че др. Свинаров и др Цар са икономисали пак нещо при покупката е ясно
dnk
Рейтинг: 588 НеутралноДо коментар [#2] от "yazkata":
Моралът не е порок!Грешка - френска е. Както се казва "Гаранция Франция".
.
Рейтинг: 2008 Неутрално[quote#76:"Петър Иванов"]Наличните у нас руски хеликоптери също нямат системи срещу обледеняване.
Просто в инструкцията не пише че не може да се лети при подобна опастност. [/quote]
Ние трябва да имаме К-32 според данните къде са продавани. А те си имат вградена система за лед...
--------
В связи с тем, что первоначально вертолет предназначался в основном для ведения ледовой разведки и выполнения транспортных и поисково-спасательных операций в условиях Арктики, он оснащен мощной термоэлектрической противообледенительной системой, предотвращающей образование льда на лопастях несущих винтов, стеклах кабины и воздухозаборниках двигателей.
---------------
http://www.aviaport.ru/directory/aviation/ka32/
coxo
Рейтинг: 523 НеутралноДо коментар [#75] от "Югозомби":
Благодаря за линка! Ето на тези храбри българи трябва да се благодари, а не на Поразяващата уста, който за пореден път не знае какво да прави.
foure
Рейтинг: 590 НеутралноДо коментар [#78] от ".":
Ами и аз това разправям, ама кой ме слуша. Иначе Ка са уникални хеликоптери, ползват се в най-свирепите условия. Австриици и швейцарци не искат и да чуят за друг хеликоптер, когато става въпрос за поставяне на стълбове. В БГ стълбове, въжета за лифтове също са слагани с Ка
петро
Рейтинг: 581 НеутралноДо коментар [#76] от "Петър Иванов":
[quote#76:"Петър Иванов"]Наличните у нас руски хеликоптери също нямат системи срещу обледеняване. [/quote]
-------------------------
г-н...иванов, от къде имаш тази информация?
Една жена каза във влака, че...
Да си чувал, че бръмчи хеликоптер, а не се вижда като погледнеш нагоре, къде мислиш, че е?!
Естествено в облаците, а там знаеш ли, че е студено и мокро, а от това какво се получава-ЛЕД?!
А срещу леда трябва зашита!
Още на Ми-4 имаше противооблединителна система със спирт, а сега е електрическа, постоянно включена и когато датчика подаде сигнал се включва!
Без такава с-ма е само Ка-26 за селско-стоп. авиация, а на всичко друго съветско-има!
yavooor
Рейтинг: 982 НеутралноСега, след като се разбра, че вертолетите Кугар имат противообледенителна система, но не могат да я ползват, заради неосигурени резервни части от МО е редно г-жа Юлиана Колева да напише нов, по-хубав и верен материал.
Нека не се оправдава с Борисов.
Vladimir
Рейтинг: 466 НеутралноПоредния майтап от Абсурдистан
alexsilver
Рейтинг: 1042 Любопитно"...Спасителната операция с военни хеликоптери на населението от област Хасково е затруднена, тъй като хеликоптерите "Кугър" не са пригодени да работят в зимни условия, защото нямат системи срещу обледяване. Така рискът да паднат, като излетят, е много голям, обясни пред БНТ премиерът Бойко Борисов..."
Щом Той го е казал, погледни нагоре, да видиш къде е слънцето. Щото едно с едно не му се връзват вързаните приказки. А пък въобще да не говорим, че ако е имало престъпление и недоглеждане, трябва задължително някой да си плати гяволука. Което ще бъде за първи път, май... Затова не го чакайте.
****
Мненията на потребителя Zlodeyski бяха изтрити поради системно и целенасочено нарушаване на <a href="http://www.economedia.bg/forum/">правилата за форумите</a>.
alexsilver
Рейтинг: 1042 Любопитно[quote#76:"Петър Иванов"]Наличните у нас руски хеликоптери също нямат системи срещу обледеняване.
Просто в инструкцията не пише че не може да се лети при подобна опастност. [/quote]
"За такива глупави приказки разбиват муцуни" - както би се изразил Остап Сюлейман Берта Мария Бендер бей.
Явно в този форум писането няма нищо общо с истината, а е важна поставената задача.
Десен
Рейтинг: 1441 НеутралноБорисов е толкова некадърен че не можеш да разбереш лъже ли откровено или просто толкова си му е капацитета?
Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.Витлата на хеликоптерите не се обледеняват като самолетните крила заради триенето с въздуха което ги затопля чувствително.
Редно е го знае, все пак се бара парче генерал, нали?
yavooor
Рейтинг: 982 НеутралноПо повод изказването на премиера Бойко Борисов, че спасителната операция с военни хеликоптери е затруднена заради това, че хеликоптерите "Кугър" не са пригодени да работят в зимни условия, нямат системи срещу обледяване и има риск да паднат, военният министър Аню Ангелов заяви, че това не е вярно. "Излетяха, спасиха трима души, преместиха спасителите от едно място на друго и се върнаха, тъй като няма повече нужда от тях", обясни министърът. Дарик нюз
yavooor
Рейтинг: 982 НеутралноНякой да отлепи Юлиана Колева от задника Борисов и да и покаже тези снимки: http://www.pan.bg/view_article-4-8761-UNIKALNO-FOT OOKO-KRUMOVCI-SPASQVAT-HORA.html
КДС
Рейтинг: 688 Неутрално[quote#16:"bilkata"]Авторката да си оправи последното изречение.[/quote]
Проклета да е Русия!Ти не си "филолоК", а "филоложка". В противен случай требва да наричаш "авторката" - "автор".
Петър Иванов
Рейтинг: 753 ВеселоОпала , преди малко в радионовините в 6 , съобщиха че хеликоптери Кугър вече са евакуирали двама души от въздуха?
Сигурно са качили някое цигане да да търка стъклата, а другари?
bayern
Рейтинг: 466 Неутралноами нужни пари за ненужни хеликоптери цялата българска работа е такава
Welthauptstadt GermaniaВени Марковски
Рейтинг: 810 Любопитно[quote#39:"Вени Марковски"]Защо вярвате на това, което е казал Борисов? [/quote]
-i-helikopterite-kakvi-sa-cifrite-i-istinata.html
Автор съм на статиите "Интернет трол" и "Атака Ad hominem" в БГ-Уикипедия. С други думи - номерата на троловете от този форум при мен не минават.Самият "ДневниК" малко по-късно доказа, че Борисов лъже, а ето и съобщението с още подробности: http://pan.bg/view_article-6-8759-Komentar-Borisov
По този начин отговарям и на Томовците, които не вярваха, че Борисов лъже.
alexsilver
Рейтинг: 1042 Любопитно"...Така очевидно машините не само не могат да работят и помагат при бедствени ситуации при ниски температури, но и явно не могат да участват в каквато и да било дейност през няколко месеца от годината в България. Както и в операции в държави, където падат минусови температури...."
Ето така се лъже - на ангро. Кому е нужна тази ачик дезинформация? Хеликоптерите са купени скъпо, това е факт. Но че нямат въобще конструктивно противо обледенителни системи си е ЧИСТА ЛЪЖА. Просто нашите Тикви не са направили нищо за нормалната експлоатация на тези машини, няма рамково споразумение за поддръжка, доставка на резервни части, обучение и пр. Ганьовска работа. Все едно да купиш за по-евтино компютър без хард диск...