Учреден е алтернативен съюз на издателите

Тошо Тошев, Светлана Шаренкова, Петьо Блъсков и Делян Пеевски.

© Юлия Лазарова

Тошо Тошев, Светлана Шаренкова, Петьо Блъсков и Делян Пеевски.



Издателите, които в края на 2011 г. напуснаха Съюза на издателите в България (СИБ), учредиха днес нова организация -  "Български медиен съюз" (БМС).  Към тях се присъедини и депутатът от ДПС Делян Пеевски, който е председател на друга медийна формация - Съюз на вестникарите и разпространителите на печатни изделия (СВРПИ). Неговата майка Ирена Кръстева се води собственик на "Нова българска медийна група", обединяваща издания като "Телеграф", "Монитор", "Политика" и други,   съобщи capital.bg


Председател на новата организация стана главният редактор на сп."Тема" Валери Запрянов. Той е съдружник на главния редактор и издател на вестник "Преса" Тошо Тошев, който пък председателстваше доскоро Съюза на издателите в България. 


Тя  ще се управлява от председателски съвет, в който влизат още Тодор Батков (издател на в."Стандарт"), Светлана Шаренкова (издател на в. "Земя"), Димитър Друмев (изпълнителен директор на "Санома Блясък - България"), както и Мартин Радославов, в качеството му на управител в "Муузон" ООД и издател на сп. Biograph. Предвидено е БМС да има управителен съвет от 13 души.




Новото медиийно сдружение е замислено като алтернатива на Съюза на издателите в България (СИБ), но си поставя и нови цели - да обедини издателите не само на печатни медии, но и на електронни медии и рекламни агенции. Сега в сдружението членуват 35 медии, между които вестниците "Република" на Петьо Блъсков, "Банкер" на Бистра Георгиева,  "Струма" и  "Марица" на Степан Еремян,  "Дума" на Николай Малинов.


На учредителното събрание днес присъстваха също председателят на Асоциацията на рекламните агенции (АРА) Красимир Гергов и изпълнителният директор на Асоциацията на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО) Гриша Камбуров. 


Валери Запрянов съобщи, че се работи над нов етичен кодекс, който всички членове на организацията ще трябва да подпишат. На пресконференцията по учредяването на БМС всички членове на председателския съвет застанаха зад идеята за одитиране на тиражите и броя продадени вестници и списания. Преди по-малко от година съществуващото "Одит бюро по тиражите" се разпадна точно поради липса на желание от страна на медиите да декларират отпечатаните си бройки.


В Съюза на издателите в България остават шест издателски групи - "Медийна група България," (издател на в."Труд," в."24 часа" и др.), "Икономедиа" (в."Капитал" и "Капитал Daily"), в. "Сега", сп."Мениджър", Attica Media Bulgaria (сп. Grazia, сп. Forbes и др.), QM (сп. Amica, сп. L’Europeo, сп. Max и др.), както и няколко регионални издания.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK