Луковмарш - между неонацизъм и родолюбие в центъра на София

Кадър от Луковмарш

© You Tube

Кадър от Луковмарш



"Луковмарш е неонацизъм в центъра на София".


"Ние сме родолюбци. Това е една обида, с която се опитват да ни заклеймят, а същевременно не ни обвиняват в някакво престъпление или нещо, което според тях е вредно, или нещо, с което ние вредим на някого".


Това са двете позиции за ежегодно провежданото факелно шествие Луковмарш, което днес ще мине за девети път по централните улици на столицата. Идеята на събитието е да бъде почетена паметта на ген. Христо Луков (1888-1943 г.), който историците определят като противоречива личност.




Противоречивият Луков


Луков е известен като военачалник по време на Първата световна война. За периода 1935-1938 година е министър на войната в правителството на Георги Кьосеиванов. Занимавал се е с научна дейност, написал е няколко труда и учебника.


Противоречието в личността му се появява от обществено политическата му дейност. Луков е бил водач на "Българските национални легиони". Организацията му определяна като крайно дясно ориентирана, а последователите са били основно младежи. Оттам идват и съмненията му за близост с идеологията на националсоциализма, който Адолф Хитлер разгръща по това време в Германия.


"Бил е добър военачалник. Но проблемът при него е свързан политическата му дейност", обясни пред "Дневник" доц. Лъчезар Стоянов, който е специалист по нова българска история и преподава в Нов български университет. Според него и дума не може да става, че Луков е изповядвал идеологията на фашизма или нацизма. "В никакъв случай не може да бъде определен като такъв, въпреки опитите след 9 септември 1944 година той да бъде определен като такъв", обясни още Стоянов.


По думите му по-скоро Луков, както и повечето български военачалници по това време, са имали националистически подбуди за връщането на Македония, Беломорието и Западните покрайни към България. Те са отнети с подписването на Ньойския мирен договор, с който се приключва Първата световна война. В навечерието на Втората световна война единствено Германия обещава връщането на изгубените български земи.


За генерала се носи и легенда, каквото доц. Стоянов не потвърди, че сам е спасил Кюстендил от сръбската офанзива през Първата световна война. Това е една от причините привържениците му да го определят като велик българин и родолюбец.


Дейността на Луков е определяна като фашистка от комунистите. Генералът е убит след атентат, организиран малко преди поемането на управлението от новата власт в страната - на Българската комунистическа партия.


Кадър от Луковмарш. Според организаторите този знак не е нацистки, а символ на рода Дуло, от който водят началото си първите български ханове

© YouTube

Кадър от Луковмарш. Според организаторите този знак не е нацистки, а символ на рода Дуло, от който водят началото си първите български ханове


Позицията "Против"

"Проява на неонацизъм и ксенофобия" - така няколко неправителствени организации определят шествието в памет на Луков. "За поредна година т.нар. "патриотични организации" в България организират траурно факелно честване в памет на своя патрон ген. Христо Луков и то се превръща в публично демонстриране и пропаганда на расизъм и неонацистки идеи", пише в отвореното писмо, подрепено от Български хелзински комитет, "ХоРа против расизма", Европейската мрежа срещу расизма и др.


Тяхната позиция е против допускането и разрешаването на такива публични прояви, използващи патриотизма за постигането на антидемократични цели. Техните данни показвали, че много от участниците в провеждащия се с официалното разрешение на Столична община от 2004 г. досега "Луков марш", открито се самоопределят като привърженици на неонацизма.


Тази година в Луковмарш се включват и представители от Германия, Русия, Белгия, Румъния. Според неправителствените организации това са членове на наонацистки и неофашистки групи от други държави, които "обикновено са официално забранени в собствената си страна".



Позицията "За"
Като забравен от историята и неправилно заклеймен като фашист. Такъв е Луков според председателя на Български национален съюз Звездомир Андронов, който е един от основните организатори на шествието.


За обвиненията от неправителствените организации, Андронов отвърна, че участниците в марша са родолюбци, които не изповядват идеологията на нацизма или фашизма. "Такива обвинения горе-долу съпътстват нашата дейност почти от създаването ни. Всъщност термините расист, нацист, ксенофоб са кухи термини, които нямат някаква конкретно значение. Тези, които ни наричат така, не могат да обяснят защо точно сме такива", смята Андронов. Според него така биват заклеймявани без да са навредили на никого.


"Те го правят, като изкарват генерала фашист, нацист, прогермански настроен", твърди той. По думите му няма писмени документи, които да доказват връзка между Луков и националсоциализма или фашизма. "Той е националист", допълва той.


На въпрос дали привържениците и организаторите на шествието са неонацисти той каза: "Това е кухо обвинение, които нямат конкретно обяснение. Както например по времето на комунизма, всеки, който е бил враг и необичан от комунистите, са го наричали фашист. Няма значение дали наистина е бил фашист, просто демократ или земеделец, дали е бил анархист".


Той обясни и какво означава знакът на БНС. "Символът на нашата организиция е древен български символ. Той е родов символ на рода Дуло, от който е хан Аспарух и голяма част от българските държавници в миналото". Андронов обясни, че символът означава могъществото на българската държава.


Двете страни досега не са водили никакъв разговор помежду си.


Днес шествието ще започне от НДК в 17:30, продължава по бул. "Витоша", по ул. "Алабин", по ул. "Граф Игнатиев", по бул. "Васил Левски" до паметника на Васил Левски на кръговото движение с бул. "Янко Сакъзов" и ул. "Московска".

Коментари (525)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    Лично за мене думата националист е много близо до думата патриот.
    Ако се прибави обаче която и да е крайно дясна или крайно лява идеология картината се разваля.

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  2. 2 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 637 Любопитно

    Христо Луков е убит във вечерните часове на 13 февруари 1943 г. пред дома му на ул. „Артилерийска“ №1 в София. Убийството е дело на комунистическа бойна група.[1][6]
    В подкрепа на тази теза в книгата си „Нарекоха ги фашисти“ историкът Никола Алтънков сочи спомените на Цола Драгойчева — също участвала във въоръжената нелегална дейност на БКП в началото на 20-те години на 20 в., — без да се позовава на библиографска препратка (стр. 241).[1]
    Според тази версия убийството е извършено от терористи-комунисти с еврейски произход Виолета Бохор Якова("Иванка" и Менахем Леон Папо (Мико Папо)— участници в ръководена от Иван Буруджиев бойна група на БРП. Генералът е застрелян в гръб, пред очите на малката си дъщеря, докато влиза в дома си.
    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A5%D1%80%D0%B8%D1%81%D1%82%D0%BE_%D0%9D%D0%B8%D0%BA%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2_%D0%9B%D1%83%D0%BA%D0%BE%D0%B2

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  3. 3 Профил на ivo_mutafchiev
    ivo_mutafchiev
    Рейтинг: 426 Весело

    Няма нищо лошо в това, да почетем един ВЕЛИК БЪЛГАРСКИ ПЪЛКОВОДЕЦ! Няма нищо лошо в това, че има символ на рода Дуло на трибагреника! Браво на организаторите!

  4. 4 Профил на baltoff
    baltoff
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Шуми Марица
    окървавена,
    плаче вдовица
    люто ранена. (x2)
    Припев:
    Марш, марш,
    с генерала наш
    в бой да летим,
    и враг да победим! (x2)
    Български чеда,
    цял свят ни гледа.
    Хай, към победа
    славна да вървим! (x2)
    Припев
    Левът Балкански
    в бой великански
    с орди душмански
    води ни крилат. (x2)
    Припев
    Млади и знойни
    във вихрите бойни
    ний сме достойни
    лаври да берем. (x2)
    Припев
    Ний сме народа
    за чест, за свобода,
    за мила родина
    който знай да мре. (x2)

  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  7. 7 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    Е, то комунистите винаги са се опитвали да изкарат всички останали фашисти...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  8. 8 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivo_mutafchiev":
    До коментар [#4] от "baltoff":
    ++++++++++++++++++++++++++

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  9. 9 Профил на Jorro Jorrov
    Jorro Jorrov
    Рейтинг: 576 Любопитно

    Татяна Буруджиева е дъщеря на комунистическия терорист Иван Буруджиев участвал в убийството на ген. Луков. Естествено този терорист става генерал в червена България. Има ли поне един политолог или социолог, който да не е свързан с БКП ???

  10. 10 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1814 Любопитно

    Не смятам, че да си националист е осъдително!
    Като 13 годишна ученичка, мама е била "БРАННИК", поради което при социализма е имала проблеми в работата си!

    “БРАННИК” – Масова младежка фашистка организация, създадена със закон през 1940 година по подобие на Хитлерюгенд в Германия. Издържана е от държавния и общинските бюджети. Целта е била да се възпитават младежите в националистически, фашистки и монархистки дух. Често младежите, особено учениците, са били принуждавани да стават нейни членове. На 9 септември 1944 година организацията “Бранник” е разформирована. В целия период на комунизма квалификацията “бивш бранник” означаваше политически укор, но за редовите членове на “Бранник” това обикновено минаваше без последствия. Ако се случеше обаче “бившият бранник” да има упорити лични врагове, можеше да има и неприятности.

  11. 11 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Ето малка интересна история и за друг бг. генерал- ха и на този коментар да пишат минуси"...Сред най-интересните моменти от живота на Владимир Вазов е посещението в Англия през 1936 г. Организацията Британски легион чества победата на английската армия през Първата световна война. Като джентълмени английските ветерани канят своя най-достоен противник на бойното поле. Посрещат го с уважение и най-големи почести, израз на което е свалянето на знамената в негова чест. Председателят на Британския легион казва в речта си: „Той е от малкото чужди генерали, чието име фигурира в нашата история.“" Уикипедия, статията "Владимир Вазов"

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  12. 12 Профил на Ogiigo
    Ogiigo
    Рейтинг: 1142 Неутрално

    ,,...Генералът е убит след атентат, организиран от новата власт в страната - на Българската комунистическа партия..."
    ,,...на ген. Христо Луков (1888-1943 г.)..."
    Тук има някакво противоречие в описаните събития!

    Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.
  13. 13 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 637 Любопитно

    "В последните дни на Първата световна война, през 1918 отделението на майор Луков е на позиция край Кюстендил. След пробивът на Добро поле избухва т.нар. "войнишко въстание". Войниците на Луков напускат поста си и тръгват с бунтовните тълпи към Радомир. Майорът остава сам с 4 оръдия. Смрачава се, а срещу него настъпва сръбски пехотен полк. Тогава Христо Луков, съвсем сам започва да стреля като обезумял последователно с 4-те оръдия. Сърбите не знаят каква сила има насреща им и спират настъплението. Стрелбата трае цяла нощ без прекъсване. На другият ден е сключено примирие и е очертана границата между българсата и сръбската позиция. Сърбите не вярват, че срещу тях цяла нощ е бълвал огън един единствен човек. Кюстендил остава в България, отсам чертата.


    Представете си как се е чувствал този човек! Целият му свят е рухнал пред очите му. Идеалите, в които е възпитаван и на които е служил са претърпели пълен крах.
    Армията е обърната в бягство.
    Пагонът е опозорен от масово дезертьорство и бунт.
    Държавата е загубила войната.
    Из нея вече маршируват и плячкосват румънци от север и сенегалски негри от юг.
    Правителството се е оляло в корупция и безсилие и е изгубило всякакъв авторитет.
    Чиновниците мародерстват имотите на вдовиците.
    Започнала е гражданска война.
    Царят се готви да абдикира.
    Мизерията е чудовищна.
    Не се знае дали все още има България и изглежда сигурно, че утре няма да има.
    Собствените му войници са го изоставили и са тръгнали да плячкосват своята столица.
    Командир, изоставен от войниците си... дори не са го убили, а просто са го зарязали - има ли по-тежък удар за една чест?

    Той е съвсем сам. Представете си на снимка от Google Earth. Едно малко човече, стърчащо самотно на гол хълм. Вятъра свири в треволяка. Пред него - море от врагове. Зад него - море от предатели и нещо, за което изглежда не си струва да воюваш, защото е разбито, смазано и опозорено - от чуждите и от своите.

    Няма кой да ти каже какво да правиш.
    Няма кой да ти даде заповед.
    Няма нещо, което можеш да спасиш.
    Нама кой да те види ако побегнеш.
    Няма кой да те съди ако оцелееш.
    Няма нищо и никой.

    Само вятър в тревите,
    4 оръдия,
    знаме, захвърлено от знаменосеца си
    и една клетва, произнесена преди 11 години ...


    Клетва
    пред Бог, който те е изоставил,
    към Цар, който ще абдикира,
    за Отечество, което вече го няма...


    Време за решение...


    Почивай в мир, генерале!"
    За черните ангели на червените дяволи и за техните жертви
    http://templar.blog.bg/politika/2009/02/14/za-chernite-angeli-na-chervenite-diavoli-i-za-tehnite-jertvi.291006

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  14. 14 Профил на kapetan
    kapetan
    Рейтинг: 400 Неутрално

    До коментар [#13] от "RED MAFYA":


    Интересен мит!

  15. 15 Профил на kimba3
    kimba3
    Рейтинг: 1152 Любопитно

    Луков и компания са били съюзници на фашистка Германия. С какъвто се събереш, такъв ставаш! Луков и компания са приели през 1942 година ЗЗД. За неграмотните луковисти, този Закон за Защита на Държавата е позволявал на сатрапите им да убиват без съд и присъда и малолетни и непълнолетни деца!!!! За информация на неграмотните луковисти, сатрапите на Луков и компания са разстреляли в гръб не само родителите, но и децата им в село Ястрбино...и не само там!!! Защо ли комунистите след като са гръмнали Луков, не са гръмнали и дъщеря му, за да бъде отмъщението им пълно??? сигурно , защото са били по-големи хуманисти от него...

  16. 16 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    Очевидно генерала е жертва на комунистическия терор, платен и наложен отвън от северната кочина. Следователно трябва да се почете.

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  17. 17 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1814 Любопитно

    До коментар [#11] от "dqdomart":

    Генерал Вазов е признат и от турците, защото като командващ обсадата на Одрин е заповядал на артилерията: " Артилерията ДА НЕ СЕ ЦЕЛИ в минаретата на една от най-красивите джамии в мюсюлманския свят "Селимие", дело на прочутия строител от 16-ти век - Мимар Синан, защото тя е едно от "златните" културни наседства за света!!!

  18. 18 Профил на nicoleta
    nicoleta
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Поредната жертва на комунистите.Поклон!!!

  19. 19 Профил на RED MAFIA
    RED MAFIA
    Рейтинг: 637 Любопитно

    "Да приемем обаче, че ген. Луков е бил наистина фашист и е готвел да хвърли България във война със Съветския съюз на Източния фронт. Въпреки че и за това има логични съмнения. Когато вижда лошия развой на войната, ръководството на легионерите пуска позив, който внушава резервираност към обвързването на България във военни съюзи и особено към участието във военни действия, освен ако страната ни бъде нападната. Самият Луков се среща през 1942 г. с представители на англичани, американци и турци, както и с опозиционни фигури в София, всички противници на съюза с Германия, но не комунисти. В „Черните ангели“ виждаме само фашисткия генерал Луков, готов да направи преврат и да съсипе България. Героите комунисти го убиват и България е спасена.

    Или по-точно отива в ръцете на СССР и оттам в друг мрачен тоталитаризъм, който ще трябва да продължи цели 45 години. Един от убийците на Луков, Иван Буруджиев – партизански командир, впоследствие е издигнат до генерал от народната армия. Вероятно партизанин идеалист (а защо не платен слуга на чужда държава), Буруджиев впоследствие става ръководен кадър във вече доказано мракобесната и тоталитарна България, която даже вече не е България, а пряк сателит на СССР.

    Въпросът е, че ако ще сме против фашизма, нека бъдем с две ръце. Ако ще демитологизираме не особено значимите български национални движения отпреди Втората световна война, нека. Но да ги заклеймяваме с пропагандните филми на другия чудовищен режим на 20 век – комунизма, е нелогично и много двулично. Още повече, че, слава Богу, фашизмът беше отдавна осъден, а вините осмислени. Даже продължават да се осмислят – справка последните кандидати за „Оскар“.

    В същото време престъпленията на комунизма все повече се размиват в историческата мътилка. В България не само се пуска филмът „Черните ангели“ по националната телевизия, а дъщерята на Иван Буруджиев, Татяна, преподава и до днес в Софийски университет, изявява се по авторитетните медии и има политическа активност..."
    http://svobodnaplaneta.com/story/4535

    Когато стоиш достатъчно дълго до брега на реката и гледаш, ще видиш как пред теб по водата преминава трупът на врага ти
  20. 20 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Гневно

    Писалите "-" на коментар №4 не са българи, дори и да са бг. граждани! Ахмаци невежи, това е старият химн на България! С нея българските войни са побеждавали в битките при Одрин! Или влизайте в час и научете истината за дедите си, или се откажете от кръвта и гените си на българи и станете германци, турци, гърци и т.н.- средно положение НЯМА!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  21. 21 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 524 Гневно

    Знаете ли защо мразя БНС - защото заради тези човекоподобни, олицетворение на омразата и на липсата на интелигентност, се налага журналистите да слагат подобен текст като под снимката:

    "Кадър от Луковмарш. Според организаторите този знак не е нацистки, а символ на рода Дуло, от който водят началото си първите български ханове".

    Разни нацистки отрепки, членове на БНС, драскат с шпрей наляво и надясно един от древните български символи или името на Левски и до тях един пречупен кръст и един подпис - БНС. Това е най-голямото поругателство на национални символи, равностойно на гавра с трибагреника ни! Тази измет няма никакво право да се гаври по подобен начин с исконни български знаци и с имената на най-големите родолюбци, живяли някога - големите патриоти от Освобождението!!! Подобни поругателства трябва да се преследват и наказват с глоба и с условна присъда!

    Боян Р.
  22. 22 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Гневно

    От десетилетия се опитват да ни обезличат като нация. Факт. Радвам се, че още са останали патриоти у нас, а не само чуждопоклонници, като №5 , и тези, които са му наблъскали +.

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  23. 23 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    Макар и някои от участниците в този марш да са ми мноооого спорни, като идеи и виждания, няма как да се застане от другата страна, защото там наистина комунистите се опитват да пренапишат и да принизят българската история и държава в периода и когато не е била под руско робство. И това са прави постоянно.

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  24. 24 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    Върнете шуми марица за химн.

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  25. 25 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#22] от "ARRI":

    Ми.. виж двамата най-велиики кметове на София - Иван Иванов и Димитър Петков - на тяхно име какви улици са кръстени... Виж кварталите в София - Ботев и Левски - единия гето, другия на края на града...човек ше помисли, че е нарочно. За сметка на това дълго време имахме площат Ленин, 9ти септември и всякакви подобни простотии..., баш у центъра.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  26. 26 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Всички социалисти, комунисти и небългари не трябва да пишат под тази статия- ходете в Германия и Холандия, кланяйте се на "великата"НЕМСКА доктрина за "мултикултурализъм", създадена от Германия поради договорите й за наемане на гастарбайтери -турци за подпомагане на немската икономика през 50тте години и ни оставете поне за момент да си спомним кои сме ние, българите, какви победи е имала нашата армия и защо в съзнанието на всеки българин България все още не е единна и цялостна!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  27. 27
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  28. 28 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1630 Неутрално

    Да си патриот и националист не е срамно, колкото и да се мъчат понякога да го изкарат някои от авторите, пишещи в Дневник.
    Няма нищо срамно в това да държиш на корените си и да си горд със своята история, да държиш на достойнството на народа си, да държиш останалите да се съобразяват с обичаите приети в земята, за кято предците ти са ляли пот и кръв.

    Срамното е да си нацист - т.е. да не признаваш правото на достойнство, история и съществуване другите народи в собствената им земя.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  29. 29 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 748 Неутрално

    [quote#1:"EREBUS"]Лично за мене думата националист е много близо до думата патриот. [/quote]

    -" Патриотизъм е да обичаш страната си. Национализъм - да мразиш чуждите.”/Шарл дьо Гол (1890 - 1970)/

  30. 30 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#21] от "Donix":

    Само за информация, свастиката е един от най-старите Български символи. Тя е символ с хилядолетия по-стар от Фюрера и Третия райх. Той се е появил в зората на човешката цивилизация и е съпътствал навсякъде индо-европейските народи по пътя на тяхното преселение. Посредством будизма свастиката навлиза и в Китай и Япония. В Шумер също има изображения на този знак. Племето Навахо в Мексико и Маите в Южна Америка също го използват, при това със значенията характерни за Евразия. Наименованието ''свастика'' идва от санскрит и означава благоденствие и късмет. В ранните арийски култове в Европа, запазили се до Християнизацията, това е символ на слънцето - слънчев знак. Почти всички европейски народи го използват - има го при древните елини като знак на Зевс (въпреки някои предположения, че той е зает по-късно, от малоазийските народи). Траките, римляните, германите (знак на слънцето и Вотан-Один). Съществува и в българската традиция. При българите има две групи варианти - някои остатъци от траките и такива на българите, които графично и смислово се покриват с тези на скандинавците.

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  31. 31 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1630 Весело

    До коментар [#20] от "dqdomart":

    Не се нервирай, душко.
    Комунизмът, казват, минавал..
    На четиридесетия ден.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  32. 32 Профил на yu22
    yu22
    Рейтинг: 1159 Любопитно

    До коментар [#10] от "Дедо Либен":

    Бранник до 1944,после се трансформира в ДКМС / винаги верни на ПАРТИЯТА /....Или се лъжа...!!????

    мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...
  33. 33
    kapetan
    Рейтинг: 400 Гневно

    Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.

  34. 34 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 850 Весело

    И Луков фаше и легионите му фашета и днешните също недобити фашета..... ама властта дреме, както винаги, било то наводнение, било то фашизъм ..... после що не ни щат тук и там..... фашетата никой не ги иска.....
    Ньойският договор им виновен.... "съюзници разбойници" виновни, саме те вода не напита.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  35. 35 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 850 Весело

    До коментар [#32] от "yu22": лъжеш се....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  36. 36 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#25] от "Тони!":

    Ми ще ти дам пример. От 22години се опитваме да се промени името на ул. Московска. Имаме даже инициативен комитет. Камара кметове се смениха и НИЩО !!!! Няколко човека от комитета вече се преселиха в отвъдното и не доживяха да видят улицата ни с ново име. Дано поне АЗ доживея.......Всичко се прави с цел бе Пич....О Б Е З Л И Ч И Х А НИ К А Т О Н А Ц И Я УМИШЛЕНО!!!!!

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  37. 37 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1506 Весело

    До коментар [#33] от "kapetan":

    аха, монархофашист... единствена по рода си идеология в Европа...

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  38. 38 Профил на latsy
    latsy
    Рейтинг: 550 Неутрално

    До коментар [#3] от "ivo_mutafchiev"

    Да ама не. Излиза друго. Според изследванията на БАН българите са от рода на древна Елада или от южна Италия, които нямат нищо общо с Дуло. Извинявайте, фактите говорят т.е учените са виновни.

  39. 39 Профил на rapidfire
    rapidfire
    Рейтинг: 1630 Весело

    До коментар [#30] от "ARRI":

    Аха. И свастиките са два вида - едната се движи по часовниковата стрелка и е символ на възход, а другата в обратната посока и е символ на падение.
    Не знам кой и как е съветвал Хитлер, ама той в суматохата е избрал "неправилната".
    Заедно с всички последствия.

    It is nice to be important, but it's more important to be nice!
  40. 40 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 850 Весело

    [quote#29:"benkovski11"]-" Патриотизъм е да обичаш страната си. Национализъм - да мразиш чуждите.”/Шарл дьо Гол (1890 - 1970)/[/quote]
    Кой е де Гол да ни казва на нас фашетата? Ние си знаем!!!

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  41. 41 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 524 Любопитно

    До коментар [#1] от "EREBUS":

    Патриотизма в българската история е изповядван от хора като Левски, Ботев, Иван Вазов, кап. Петко, големите български генерали като напр. ген. Вазов. Това са хора, които са се борили по-добър живот за всички българи. Тяхната любов към страната им е била градивна и в никакъв случай не е била изпълнена с призиви за насилие или омраза към другите, живеещи тук. Думата национализъм беше осквернена от националсоциалистите на Хитлер и затова по цял свят носи негативен оттенък. А в България в днешно време да бъдеш нацист или скинар означава само едно: омраза, алкохол и насилие - да се съберете с приятелите някоя вечер и да издебнете някое цигане или някой арабин от Женския пазар и да се повеселите...

    Боян Р.
  42. 42 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 850 Весело

    [quote#36:"ARRI"]Дано поне АЗ доживея......[/quote]
    Едва ли...... ще доживееш да се казва Б.Филов, Мусолини, А.Хитлер....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  43. 43 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2842 Неутрално

    Убийството на български генерал - два пъти награждаван с кръста "За храброст" лежи на съвестите на гнусните комунистически изроди. Физическите убийци на ген. Луков са Виолета Якова и Иван Буруджиев. Чудовищната гавра с паметта на един български герой е документирана във филма "Черните ангели". Съвсем закономерно убиецът-терорист Иван Буруджиев след червения преврат се издига до генерал, а дъщеря му Татяна Буруджиева и до днес ни обяснява социологията на червените гадове. Тук хелзинкският комитет трябва да замълчи, а журналяците да залягат и да четат историята.

  44. 44 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1814 Весело

    До коментар [#32] от "yu22":

    Може и да си прав - мама е била Бранник, а аз по-съсно бях Комсомолец!!!

  45. 45 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 850 Весело

    [quote#39:"rapidfire"]Не знам кой и как е съветвал Хитлер, ама той в суматохата е избрал "неправилната".
    Заедно с всички последствия. [/quote]
    От обгазен австриец, ефрейтор в кайзеровата армия, какво очакваш?

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  46. 46 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 850 Весело

    [quote#24:"lol"]Върнете шуми марица за химн.[/quote]
    Няма как да стане, умря взовицата люто ранена, отдавна още 1919 ....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  47. 47 Профил на palitza
    palitza
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#28]:
    Имали сме спорове по други въпроси, но сега не мога да не ви похваля за точното, ясно и кратко разграничение между патриотизъм, национализъм и нацизъм.
    До коментар [#29]:
    Дьо Гол се е объркал леко. Вижте коментар [#28].

    Една българка
  48. 48 Профил на tedif
    tedif
    Рейтинг: 824 Гневно

    Членове и симпатизанти на терористичната организация бкп-бсп,продавали ВИНАГИ интересите на България,нямат място тук!Хайде марш в Сибир,червени палаши!

  49. 49 Профил на Митко
    Митко
    Рейтинг: 722 Гневно

    Не е нужно да си специалист по символите и хералдиката за да се види гротескното преповтаряне на нацистките символи и ритуали в това мероприятийце. Факли, униформи, смешни стойки докато държат речи. Другари, това сме го виждали вече! Най-обикновено чуждопоклоничество на лошите немски традиции. Никакви патриоти не сте, а кандидат мракобесници дето се чудите кой да намразите повече.

    Познавах едно момче с чудесно чуство за хумор, което след като се омеша с тази сган почна да ме подозира, че съм евреин или хомосексуалист.

    И да си махнат чикиджийските стикерчета от метрото и целия софийски градски транспорт! Аман от вандали!

    Бас ловя, че поне половината от тия лапета са деца или внуци на закоравели комунисти и конформисти от зрелия социализъм, а останалите са от проблемни семейства (като Димитър Стоянов например)

    "горко ми! загинах! защото съм човек с нечисти уста, и живея сред народ с нечисти уста" Исая 6:5
  50. 50 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Навремето българските легионери са събирали доброволци, които да изпратят за защита на каузата на арийските свръххора в Африка при фелдмаршал Ромел. Сега Ромел го няма, но каузата на свръхчовеците не е изоставена, така че защо Луков марш не се провежда в Африка, за да се покаже приемственост в борбата срещу заплахата от степите на Изтока - "вярност за вярност".

  51. 51 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#36:"ARRI"]О Б Е З Л И Ч И Х А НИ К А Т О Н А Ц И Я УМИШЛЕНО!!!!![/quote]
    И това съвсем не е случайно! Понеже се оказахме "издържлива гад", ни хиперинфлация ни съсипа, ни мутри, ни приватизацияМедийната война всички ЕС медии срещу българите претърпя пореден крах, когато 3-4ма чужденци- германци и испанци, дойдоха в Бг. за около 5 дена. Направили са снимки на София- центъра и кварталите - и казаха, че ще ги разпространят в медиите си, както и сред всичките си приятели, защото техните медии бълвали инфо, че центровете на нашите градове са едва ли не от бараки и в България живеят само цигани в бараки. Много са доволни и от факта, че всеки 2ри човек в София, когото са попитали за една или друга забележителност на английски, веднага им е отговорил на английски.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  52. 52 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 568 Неутрално

    Последните години на управлението на БКП всъщност са били повече нацистки, отколкото чисто социалистически. Все пак БКП се опитват да прогонят някои етноси или да ги асимилират.

    Не бъркайте управлението на БКП с истинския комунизъм.

  53. 53 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3833 Неутрално

    До коментар [#41] от "Donix":

    Нямаме спор....на едно мнение сме по въпроса.+++...

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  54. 54 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 850 Весело

    [quote#13:"RED MAFYA"]Командир, изоставен от войниците си... дори не са го убили, а просто са го зарязали - има ли по-тежък удар за една чест? [/quote]
    толкова е бил читав командир, в същото време войниците не зарязаха генерал Вазов, нали....?

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  55. 55 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 748 Любопитно

    [quote#36:"ARRI"]От 22години се опитваме да се промени името на ул. Московска.[/quote]

    -Има и улици:Вашингтон,Париж,Брюкел и пр. Е и какво,ако и като се смени име на улица? Ще стане по-широка,по-чиста и без дупки ли?

  56. 56 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 524 Неутрално

    До коментар [#30] от "ARRI":

    1. Свастиката е древен символ, да. Но няма един източник, че е бил символ на древните българи. Ако твърдиш, че има, моля те, посочи ми го с линк.

    2. В свастиката, с която в днешно време петнят името на Левски и този стар български символ от снимката, е вложен съвсем друг смисъл - този на неонацизма.

    Боян Р.
  57. 57 Профил на clint_eastwood
    clint_eastwood
    Рейтинг: 782 Любопитно

    Нещо не схванах защо ако се отвращаваш от Луковия марш и необразованите отрепки в него, трябва да си в другата крайност - комунист? Защо изборът е все в едната крайност? Крайно време е да се осъзнаем като разумно общество, което се развива, вземайки обосновани и разумни решения, а не се лута от една измишльотина в друга. Не мога да коментирам личността на Луков, защото нямам толкова задълбочени исторически познания - но на всички ни е ясно какво представлява т. нар. марш.

    Хората, на които им липсва соцът, трябва много сериозно да се замислят как щеше да изглежда България днес, ако БКП не бе сдала политическата власт
  58. 58 Профил на palitza
    palitza
    Рейтинг: 688 Неутрално

    [quote#36:"ARRI"]От 22години се опитваме да се промени името на ул. Московска. [/quote]
    Е, това е малко прекалено... В София има доста улици, кръстени на чужди градове и столици - има Прага, Мадрид, Женева, Париж, Монтевидео, Йерусалим, Пиротска, Нишка - за последните две е ясно, че в исторически план не са чужди, да... А Московска, мисля, се е казвала така и преди 9 септември 1944 г.

    Една българка
  59. 59 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#56:"Donix"]В свастиката, с която в днешно време петнят името на Левски и този стар български символ от снимката, е вложен съвсем друг смисъл - този на неонацизма. [/quote]
    Тази свастика немците са наричали Hakenkreuz, пречупен кръст и е бил символ на нацистката партия, символ на борбата на ариеца с унтерменшите, расова емблема на нордическия германизъм.

  60. 60 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 748 Любопитно

    [quote#56:"Donix"]
    1. Свастиката е древен символ, да. [/quote]

    -"Преди Хитлер свастиката била символ на доброто
    Според индийците и днес пречупеният кръст означава благоденствие и късмет
    Веселина Гарчева
    Преди нацистите да възприемат свастиката като свой отличителен знак и да я превърнат в най-мощното изображение на расова омраза, тя обиколила света като символ на добрата съдба и късмета. Като такава свастиката битувала в продължение на векове във Франция, Германия, Великобритания, Скандинавия, Китай, Япония, Индия, Съединените Щати, Южна Америка, Гърция.

    Твърдяло се, че отпечатъците от стъпките на Буда били свастики. Одеалата на мексиканското племе навахо били изтъкани със свастики. В синагоги в Северна Африка, Палестина и Хартън, Кънектикът, са открити мозайки със свастики.



    Думата свастика идва от санскрит



    и означава буквално "добре е", а в по-широк смисъл благоденствие и късмет. Най-ранните познати свастики датират от 2500-3000 година пр. Хр. и са открити в Индия и Централна Азия. Едно проучване от 1933г. предполага, че свастиката се е пренесла от Индия през Персия и Мала Азия до Гърция, а оттам до Италия и Германия, най-вероятно през първото хилядолетие преди Христа.

    Съдбоносната връзка била направена от немския археолог Хайнрих Шлиман. От 1871 до 1875г. той водил научна експедиция, която разкопала останките от митичния град Троя на брега на Дарданелите. Там той открил различни вещи, на които ясно се виждали изображения на свастики. Имайки предвид свастиките, които бил видял край река Одер в Германия, Шлиман бързо направил връзка между двата вида изображения.

    Стивън Хелър, редактор на "Ню Йорк Таймс Бук Ривю", в книгата си "Свастиката: окончателно изгубеният символ" пише: "Шлиман приел, че свастиката е религиозен символ на неговите германски предци, който свързвал древните тевтонци, Омировите гърци и ведическа Индия".

    Твърде скоро свастиките били навсякъде, въртейки се и в посока на часовниковата стрелка, и в обратната.



    Кока-Кола произвела висулка във формата на свастика,



    бирата "Карлсберг" инкрустирала свастики на бутилките си.

    Името свастика идва от "су" - добре, "асти" - е и "ка" - окончание за съществително. Значи "добре е ", а оттам символизира щастието, удоволствието и късмета. Свастиката е мистичен символ или изображение, свещено за повечето индийски секти. Има формата на гръцки кръст, чиито върхове са пречупени в една и съща посока. Има два вида свастики. Едната е дясна, мъжка, представляваща пролетното слънце и бог Ганеш. Тя е обърната в посока на часовниковата стрелка и се смята, че носи щастие. Лявата или женската свастика символизира есенното слънце и богинята Кали. Върховете и са пречупени в посока, обратна на часовниковата стрелка и се смята за символ на злото, поличба за нещастие. Странно, но именно носещата нещастие свастика с краища, пречупени в обратната на часовниковата стрелка посока, избира Адолф Хитлер за нацистки символ.

    Мъжката свастика се изобразява на първата страница на счетоводните книги на силно религиозните индийци. Освен това се използва и при церемонии, свързани с брака, култа към Свастика Лакшми и заклинанието за закрила към деветте планети.



    Боготворена е като символ на слънцето,



    Ганеш и змийското царство. Според Ваю Пурана змиите носят свастики на главите си. По време на фестивали и религиозни церемонии за щастие и късмет свастика се рисува на пода на къщата.

    Има много теории за свастиката. Била е описвана като емблема на гръцкия Зевс, на хиндуистката троица - Тримурта, а най-вече на върховния хиндуистки бог Брама. Вярва се, че свастиката е изведена от чакрата, която символично е сведена до четири лъча, поставени под прав ъгъл.

    Повечето учени я разглеждат като огнен или слънчев символ и поради това често я наричат огнен или слънчев кръст. Във "Ведите" за нея се говори като за "колелото на слънцето". То представлява космическото движение и еволюция около точно определен център. Свастиката изобразява и принципа на живота и движението, което превръща джуджето във великан и микрокосмоса в макрокосмос.

    Свастиката има дълга история, която започва още през третото хилядолетие преди Христа. Тя може да бъде открита в



    почти всеки древен и примитивен култ по целия свят.



    Азиатските мюсюлмани смятат, че свастиката символизира четирите основни посоки и управляваните от ангели четири сезона. Японците пък вярват, че в образа на свастиката се съдържа сърцето на Буда и че тя е символ на късмет и благоденствие. За римляните свастиката била знакът на върховния повелител на боговете Юпитер. В скандинавските страни тя представлявала бойната брадва или чук на Тор - богът на въздуха, гръмотевиците и светкавиците и на късмета. В Литва тя се смята за талисман. В Китай двата вида свастики се използват за изобразяването на ин и ян - мъжкото и женското начало, доброто и злото. Преплетени и понякога наричани "Соломонови възли", те символизират неразгадаемата и безкрайна мощ на божеството.

    Понякога символът е наричан гамадион, което по същество значи кръст, съставен от четири основни "гами" именно във формата на свастика. "Гама" сред ранните християни символизирала Христос като крайъгълен камък на църквата.

    Свастики са били открити и из цялата територия на Съединените щати върху каменни резби и рисунки. Този символ като изображение присъства и в градовете на ацтеките, както и върху глинени съдове от долината на река Мисисипи в САЩ, датиращи от 1000 до 1650 г. от н.е. Той се появява като символ и в юдаизма. Някои учени смятат, че



    за евреите свастиката е означавала надежда за бъдещето.



    В началото на 20 в. тя все още носи положително значение. Тя е често срещана украса на табакери, пощенски картички, монети и даже сгради. По време на Първата световна война може да бъде видяна на раменете на войниците от американската 45-та дивизия, по-късно я използват и финландските военновъздушни сили.

    Нацистите я приемат за официална емблема през 1935г.

    Техният "hackenkreuz" - пречупен кръст, се върти в посока, обратна на часовниковата стрелка и е наклонен под 45 градуса, а не изправен като древните свастики.

    Как нацистите са харесали свастиката? Според Хелер "Германският ред", антисемитска група, която носела на шлемовете си рогове и се борела срещу "еврейските елементи в германския живот", първа използвала символа като свой отличителен белег. Към 1914 г. германското младежко движение я направило националистическа емблема, а националсоциалистическата партия си я "заплюла" през 1920 г. Хитлер решиил, че свастиката, която според него била "извечно анти-семитска", била идеалният символ на "победата на арийците". В книгата си "Моята борба" той описва нацисткия нов флаг така: "В червеното виждаме социалната идея на движението, в бялото - националистическата идея, в свастиката съзираме мисията на борбата за победата на арийската раса и в същото време, победата на идеята за съзидателната работа, която като такава винаги е била и винаги ще бъде анти-семитска".

    Сега се води голям дебат за това



    може ли да бъде реабилитирана



    свастиката. За будистите и индусите и днес тя е религиозен и свещен символ. В последните години в САЩ се зароди движение за очистване на символа от нацистките негативи. Най-яркият му представител е сдружението "Приятели на свастиката", създадено през 1985г. В уеб сайта си участниците твърдят, че "нямат никаква връзка с каквато и да било расистка пропаганда" и че нямат намерение да защитават Холокоста. Напротив - логото им е "Хитлер да върви по дяволите!" Лидерът на движението - художник, наречен МъжЖена, заявява, че по тялото си има татуирани поне 200 свастики. Сдружението продава тениски, марки, плакати и "други страхотни неща" с изобразени на тях пречупени кръстове.

    То обаче си има и сериозни опоненти. "Има ли значение дали свастиките се използват в състояние на невежество, на омраза или за да бъде реабилитиран един символ", питат те. Хелър дори казва: "Нацистките икони бяха достатъчно силни и магнетични, за да подведат една цяла нация. Днес тяхната визуална мощ все още може да бъде изпусната извън контрол". "Как един символ може да носи вината за действията на един луд?", контрират защитниците на свастиката. Явно този спор няма да свърши скоро."
    /от в-к СЕГА,16 Януари 2001/

  61. 61 Профил на Росен съм аз а  Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2275 Неутрално

    До коментар [#57] от "clint_eastwood":
    [quote#57:"clint_eastwood"]Не мога да коментирам личността на Луков, защото нямам толкова задълбочени исторически познания - но на всички ни е ясно какво представлява т. нар. марш. [/quote]
    Аз също не знам нищо за този генерал, но дори половината да е вярно за него крайният ми извод е обратен на твоя - генералът е бил мъж на място. Почитането му не може да е грешка в такъв случай.
    Изривам се обаче като прочета :
    "Проява на "неонацизъм и ксенофобия". Така няколко неправителствени организации определят шествието в памет на Луков."

    Тези паразитни образования наречени неправителствени организации са ми ориентир, че когото заклеймят аз трябва да го харесвам.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  62. 62 Профил на Автор
    Автор
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Нямам никаква идея дали генерал Луков е бил патриот или нацист; склонен съм да повярвам, че е бил повече първото.

    Нямам никаква идея дали участниците в "Луковмарш 2012" са патриоти или нацисти; склонен съм да повярвам, че са повече второто.

    http://braveanonymous.blogspot.com/
  63. 63 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    Изглежда ген.Луков е бил и си е останал противоречива личност. Щом дори и близо 70 години след смъртта, името му буди толкова противоречиви и крайни оценки .За това допринасят основно ,според мен, неяснотите около политическата му дейност и причините довели до убииството му от неустановени убиици . Казвам неустановени , защото това ,което чета от линковете , говори за ВЕРСИИ , а не за установени факти . В преразказаните истории има неща , които навеждат на мисълта на пръв прочит, че нещата не би могло да се извършат по описания начин . Една от неточностите е че не е възможно генерала да е убит от НОВАТА ВЛАСТ на Комунистическата партия. Все пак става дума за 1943 година . А колкото до честването му- ако има хора които знаят и смятат ,че има защо един български генерал да бъде тачен като национален символ, те са в правото си да го направят. Като убедят ,тези който са скептици .С просвещение .

  64. 64 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1506 Любопитно

    До коментар [#57] от "clint_eastwood":

    Следа като участниците са отрепки, това значеше ли досега, че не трябваше да празнуваме 3март/6/22септември защото гоцьо и компания все се бутаха там?

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  65. 65 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    До коментар [#15] от "kimba3":

    За още по неграмотните почитатели на азиатската власт. България става съюзник на Германия след любимия ви СССР. Та с този акт става съюзник и на СССР. Законите за защита на държавата са отговора на терористичната дейност на комунистите. Заплащани и въоръжавани от СССР. И като говорим за ВСВ. България и СССР са неутрални до 09.44-та. Което не пречи на СССР да извършва открита агресия спрямо България и да изпраща предатели, добре въоръжени, заплатени и обучени да извършват терористична дейност в страната. Нещо с което комунистите доскоро се гордееха, а отскоро гледат да премълчат. Но никога не са обявили за предателство и тероризъм.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  66. 66 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1506 Неутрално

    До коментар [#63] от "papyre":


    За комунистите всеки български държавник в преиода 1878-1944 е най- малкото противоречива личност, в общия случай монархофащист и изедник на народа.

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  67. 67 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#61:"Росен"]Изривам се обаче като прочета :
    "Проява на "неонацизъм и ксенофобия". Така няколко неправителствени организации определят шествието в памет на Луков." Тези паразитни образования наречени неправителствени организации са ми ориентир, че когото заклеймят аз трябва да го харесвам.[/quote]
    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
    Да не говорим, че техните изказвания са под влияние на шумът на парите, а не под влияние на шумът на кръвта...Човек трябва да мисли с главата и сърцето си, а не с чужди мисли!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  68. 68 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 524 Весело

    До коментар [#57] от "clint_eastwood":

    Да и аз това забелязах в по-горните коментари, както и в други статии - всеки, който е против, е комунист. Да плачеш ли или да се смееш? Това е толкова болно. И сега така - който е против неонацизма, скиновете, бранниците и т.н. е червен....Не знам дали това се дължи на обикновена глупост или е вид заболяване, от което някои са заболели по времето на комунизма?

    Боян Р.
  69. 69 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    До коментар [#22] от "ARRI":

    Историята е едно, а днешните самозванци друго. В интерес на истината не ги познавам, така че пряко не ги коментирам. Но имам едни съмнения. Като чета кое било "куха фраза" например. Че не са нито фашисти, нито нацисти съм сигурен. Шансът да схванат същността на идеологията не е голям.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  70. 70 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Никой не може да ме убеди в противното на това, което е очевадно. Болшинството фенове на това движение са лумпенизирани расисти. Ако връзката между фашизма/нацизма и ген. Луков е спорна, то връзката между неонацизма и крайния национализъм, който е в сърцето на движението, се вижда с просто око. И накрая - призовавали за обективен прочит на историята. Смешници. В същото време тиражират и вярват в разни митове за най-ранната история на българите.

  71. 71 Профил на evmen
    evmen
    Рейтинг: 426 Неутрално

    КЪМ ФАШИЗМА ПРИРАВНЯВАМ КОМУНИЗМА-ТЕЗИ ЧОВЕКОНЕНАВИСТНИ ИДЕОЛОГИИ, А ДА СИ НАЦИОНАЛИСТ -РОДОЛЮБЕЦ ЗА МЕН Е ГОРДОСТ ЗА ВСЕКИ ИСТИНСКИ БЪЛГАРИН

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  72. 72 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1506 Любопитно

    До коментар [#68] от "Donix":

    Според теб в България имало ли е нацистки или фашистки режим преди 1944 за да си позволявате всички толкова либерално ползване на тези термини, характерно за комунистическата власт, при която всеки който не е харесван по някаква причина е фашист.

    И докато определения за маршируващите като лумпени може и да са спорни, то нацисти мисля си влиза точно в говоренето на БКП.

    К** за руслямският халифат и емира ал Джуджани!
  73. 73 Профил на yu22
    yu22
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#65] от "Цецо":

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    мнoгoниковият турист, имам 3-4 акаунта и 22 НИКА...
  74. 74 Профил на Цецо
    Цецо
    Рейтинг: 1510 Неутрално

    До коментар [#70] от "doneva":

    Смятате ли, че тия от снимката четат? Защото аз общо взето нямам съмнения по въпроса.

    Дневник, разкарайте таз малоумна визия!
  75. 75 Профил на faeton.
    faeton.
    Рейтинг: 1322 Неутрално

    Комунистическите агитатори хем разбунтуват и объркват войниците и ги карат да напуснат бойните си позиции и да дезертират,хем по-късно убиват един български герой!

    Престъпници от всякъде!

  76. 76 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 748 Любопитно

    [quote#59:"Каишков"]Тази свастика немците са наричали Hakenkreuz, пречупен кръст и е бил символ на нацистката партия, [/quote]
    -За негативното отношение към свастиката,като древен символ,причината е нейното символично идеологическо и политическо "натоварване" от хитлеристите.В Индия съм виждал квадратни каменни колони,на всяка от четирите страни "мирно съжителстват;свастика,християнски кръст,полумесец и звездата давидова.Но там това не е идеологически и политически "обременено",както в Европа.
    -"Хитлер изплагиатствал свастиката
    Символът на Хитлер не му принадлежи

    Оказва се, че Хитлер е не само безскрупулно чудовище, но и крадец и плагиат, защото символът на неговата фанатична вяра – пречупеният кръст – не му принадлежи.

    Свастика на повече от 7 хиляди години е изложена във Врачанския музей. Тя доказва по безапелационен начин, че немският изверг е изплагиатствал идеята за пречупения кръст, превръщайки я в символ на своята лудост, пише информационна агенция „Блиц”.

    Според историци изложеният експонат е на практика безценен, защото няма друго подобно доказателство за това колко древен символ е свастиката. Той е датиран в порядъка на 5 хиляди години преди новата ера, което го прави находка на възраст от около 7 хилядолетия.

    Свастиката е изрисувана върху глинен съд от времето на античността, от който до наши дни е запазен само фрагмент. Въпреки това пречупеният кръст ясно се вижда.

    Изложеният в музея във Враца глинен съд с изрисувана върху него свастика

    Въпреки че изследователи се натъкнали на странната находка още преди десетина година, до съвсем скоро тя не била показвана, защото учените се притеснявали какви ще предизвиканите от нея реакции. В крайна сметка желанието им да покажат на света какво са октрили, да сложат още парченце в пъзела на живота, който преди хиляди години е царувал на планетата ни, ги склонило, превръщайки Хитлер в жалък плагиат.

    Всеки, който иска да се увери с очите си, че корените на свастиката се крият далеч в миналото на човечеството, нека посети музея във Враца!

    А след това да разказва!"

  77. 77 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#40] от "boby1945":

    А вие социалистчетата кога изпуснахте частичката национал-социализъм от цялото си наименование? Някак си неусетно и тайничко, а?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  78. 78 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално

    [quote#65:"Цецо"]България става съюзник на Германия след любимия ви СССР. Та с този акт става съюзник и на СССР.[/quote]
    Германия и СССР не са съюзници. Иначе Германия заедно със СССР е трябвало да воюва активно във Финландия, а става точно обратното.

  79. 79 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 576 Неутрално

    До коментар [#6] от "ivo_mutafchiev":

    Ха-ха! Боклук. За какво се е борел ген. Луков? Да върнат Беломорска Тракия, западните покрайнини? Та защо са отнети? Защото дядото на Симеончо ги загуби? Естествено е, че победителите ще искат компенсации. На туй отгоре ще казват на Борис Трети обединител. А на Фердинанд Лисицата как да казват тогава? Вместо да направят преврат, такива като Луков и да изгонят монархията, те се пъчат като патриоти.

  80. 80 Профил на avalon_j.n.
    avalon_j.n.
    Рейтинг: 419 Неутрално

    ...Попаднахте си на темата:

    "Щом "АЗ-фюрерът на 21-ви век казвам "Фашистка власт в царска България не е имало" - Това е истината!... И няма да позволя никога вече в историческите анализи да се използва "КОНКРЕТНО ИСТОРИЧЕСКИ ПОДХОД".

    ...Народът ни по време на двете национални катастрофи нямаше основание да бъде недоволен и обичаше спекулантите, бедността, полицаите и секвестиращите "комисии"?...

    ...В страната на разстреляните поети никога не е имало фашизъм?:
    "...Клаха народа така както и турчин не го е клал..."
    (Да ме извинят турците в България, не съм исторически динозавър...);

    "...Земята на Ботев и Левски, отново е робска земя..."
    и т.н.

    ...В страната на разстрелваните (и деца) по ЗЗД (от 1942 г.) никога не е имало фашизъм?...

    ...В страната изпратила армейски окопационен корпус в Гърция, никой не е бил на страната на Хитлеристка Германия?...

  81. 81 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3261 Неутрално

    [quote#1:"EREBUS"]Ако се прибави обаче която и да е крайно дясна или крайно лява идеология картината се разваля. [/quote]
    Интересно , след като герберите проявяват чисто фашистко отношение към свободата на словото и фашистка подкрепа едрите на капиталисти защо не си правят и те такива шествия?

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  82. 82 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 964 Гневно

    До коментар [#6] от "ivo_mutafchiev":

    Иве, майка, не съм ли ти казал да не псуваш на майка комунист - разможаваш ги!!! Те , комунистите никага няма да свършат по земята : това са природно тъпи и глупави хора, но и много злобни и завистливи. Да си видял някъде комунист а роботи? Той знае само да краде и убива. Нищо не са създали! Само са грабели чуждото!!! Тъй като е всепризнат юдейският им произход ( наричат ги юдокомунисти), сам виждаш кои са клали и убивали водачите на БГ народа ни- евреи-комунисти!!!
    Правят го и днес!!!! Да живее генарал Луков и делото му!!!! За убийците му - вечен позор и срам (то да ти каже по нагли същества от евреите на познавам, ама да ги заклеймим все пак!)

  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 4034 Неутрално

    До коментар [#82] от "Вели":
    А, тук не съм съгласен - ще свършат. Природата допуска грешки, но не ги търпи дълго.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 963 Любопитно

    Neo Nazis в Б-я да се смея ли или да плача?
    Ние икономика нямаме,
    Държава и суверинитет - също!
    А тия се събират да целебрират превъзходството на нацията?!?!?!?!
    Смехотворно!

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273
  85. 85 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#74] от "Цецо":

    Не си прав. Четат. Разни халтури, които представят за безпристрастни "исторически" материали, с най-висока научна стойност и безапелационно даващи Истината за историческите събития.

  86. 86 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1307 Неутрално

    До коментар [#43] от "Lemmy":

    "....а дъщеря му Татяна Буруджиева и до днес ни обяснява социологията на червените гадове...."
    Винаги съм подозирал тая комунистическа поръчкова г.д сега ти ми посочи причината- дъщеря на убиец на българи.
    Така преди време научих, че майката на Ректора Боян Биолчев е била от главните съдии, които поръчково са съдели на смърт и лагери честни и невинни българи. Гадни родители, лакоми и нахални деца. Нека говорим за това, нека помним и разказваме. Бог да прости Луков. Знам историята за него, аз предпочитам Борис Дрангор. За мен това е един виден българин- генерал убит от рубладжии.

  87. 87 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Понеже някой тук спомена ЗЗДърж. от 1941г. -ето оригиналният текст- система апис:
    Чл. 20. (Изменена ал.: З. отъ 12 септемврий 1941 г. *1). Онзи, който се числи като членъ на забранени отъ този законъ организации, групи или техни поделения или имъ съдействува, както и онзи, който е привърженикъ на комунистически, анархистически или насилнически методи на обществено-политическа борба или изповядва комунистически, анархически или други противодържавни идеи и разбирания, не може да заема никаква държавна, държавно-автономна, общинска или обществена (въ кооперации, акционерни и други такива дружества) служба, нито да бъде членъ на Народното събрание или на някое самоуправително тяло. Ако такова лице заема държавна (въ това число и тази, които по специални закони се ползуватъ съ несменяемость), държавно-автономна, общинска или обществена служба, то се уволнява административно; ако пъкъ е избрано за народенъ представитель или общински съветникъ или училищенъ настоятель, то губи мандата си. Решението за това се взема за народните представители отъ Парламента, а за общинските съветници и училищните настоятели отъ областния съдъ.
    Непосредствениятъ началникъ, който съзнателно назначава или задържа на служба такива лица, се наказва по чл. 443 отъ наказателния законъ .
    (Нова ал.: З. отъ 12 септемврий 1941 год.). За уволнените държавни или общински служители и за загубилите мандата си народни представители или общински съветници, се съобщава на прокурора, който може да повдигне срещу същите наказателно преследване.
    (Нова ал.: З. отъ 12 септемврий 1941 г.). Осъдените по този законъ държавни, автономно-държавни и общински служители губятъ правото на пенсия или се лишаватъ отъ пенсия, ако са вече получили или получаватъ такава.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  88. 88 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 524 Любопитно

    До коментар [#72] от "lol":

    Ами освен да се повторя друг по-подходящ отговор не знам:

    Да и аз това забелязах в по-горните коментари, както и в други статии - всеки, който е против, е комунист. Да плачеш ли или да се смееш? Това е толкова болно. И сега така - който е против неонацизма, скиновете, бранниците и т.н. е червен....Не знам дали това се дължи на обикновена глупост или е вид заболяване, от което някои са заболели по времето на комунизма?

    Аз къде изобщо съм коментирал характера на властта преди 44г.?!!? Говоря за тия лумпени от снимката. Ако искаш да си поговорим и за властта тогава - самият факт, че се е толерирала една българска хитлерюгенд т.н. бранници и че са щели да пратят българските евреи в камерите, ако не са били застъпили други политици и не е имало обществен отпор, говори най-малкото, че и тогава и след тях и сега нашите управници са лизали нечие дупе. По онова време - дупето на Адолф. Само че пробвай да отидеш на запад в цивилизацията и да кажеш открито, че понеже не си комунист, симпатизираш на нацизма...В България обаче понеже тънем в блатото на необразованост по отношение на престъпленията на Хитлер, на комплекси от комунизма и на озлобеност, нацистките идеи се радват на особена популярност.

    Боян Р.
  89. 89 Профил на papуre
    papуre
    Рейтинг: 2150 Неутрално

    До коментар [#66] от "lol":

    Не ми се спори от позиции на политическа пристрастност.Първо - Луков НЕ Е държавник. Бил е за кратко - за година -две - министър на отбранат ,ако не се лъжа , но е бил преди всичко ВОЙНИК.Противоречива личност е бил и преди 43- та година ,и след Девети Септември 44год. Ако си прав, шо не го определиш какъве -комунист , фашист демократ , народняк ,земеделац? Дай му оценка , кажи си личното мнение . Ами кажи и кое в поста ми е спорно . Да стане моабет. Комунистите какво са мислили рледи сто години е изветряла бира . Важно е сега какво се мисли . От всеки поотделно и от всички заедно .

  90. 90 Профил на КОНПИ
    КОНПИ
    Рейтинг: 786 Неутрално


    Браво на "Черните ангели"...

    Фашагата е получил възмездие...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  91. 91 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    [quote#87:"dqdomart"]или други противодържавни идеи и разбирания[/quote]
    Т.е. - комунизмът се е възприемал като антидържавна дейност! Което пък ни дава повод да се замислим защо се е стигнало до там- атентати ли е имало, убисйтва ли, съботажи на държавни предприятия? Май от всичко в достатъчна степен, за да се обяви комунизмът за антидържавна идеология!

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  92. 92 Профил на avalon_j.n.
    avalon_j.n.
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#81] от "comandante":

    ...Може би не сме малко ГРАЖДАНИТЕ, които уважаваме децата и "феодалните старци" на България, които имаме нужда от ВЛАСТ, която ще поеме ангажимент за отварянето на икономическите досиета (включително и "мутренско-фирмената тайна" от "консултантските” договори на ЦЦ)?...

    ДА СЕ ОБЕДИНИМ!
    ЗАЕДНО ЩЕ УСПЕЕМ

  93. 93 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 495 Неутрално

    По думите му по-скоро Луков, както и повечето български военачалници по това време, са имали националистически подбуди за връщането на Македония, Беломорието и Западните покрайни към България.
    ======================
    Луков е бил антиглобалист. Това днес звучи като порноизраз,затова ще го анатемосват марионетките на Новия световен ред.

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  94. 94 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#81] от "comandante":

    Герберите нямат идеология. те представляват сбирщина от различни политически оцветки, които пригласят на един уличен келеш от Държавна сигурност - Б. Борисов! За същият има неопровержима информация, че се е занимавал с престъпна дейност - контрабанда и трафик на наркотици!!!
    Крепят го двете международни сили - от едната страна Съветските Американски Щати и от другата Съединените сАвеЦки социалистически републики - две половинки на едно цяло!!!!
    Ако извадиш герберите на улицата - те ще се хванат за гушите: комунисти, милиционери, пишман седерасти и будала царисти, гарнирани с вечно претендиращи за власт турлюк земеделци! Към тях прибави провалили се атакисти и блуждаещи в реда и законността справедливци!!!
    Това си заслужи българският народ!!!!

  95. 95 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    И още една тема за размисъл- абсолютно по същият начин не реагираха ли комунистите след 1944г., когато се забраняват почти всички останали партии?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  96. 96 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Оттам идват и съмненията му за близост с идеологията на националсоциализма, който Адолф Хитлер разгръща по това време в Германия.
    ......
    Та как точно БНЛ, като крайно-десни, са близки с идеологията на националсоциализма, която е крайно-лява ???!!!
    И в царска България никога не е имало фашизъм, даже по съветските критерии, това е пълна измишльотина на комунистите, за да убиват наред, със и без съд /основно/ всичките си опоненти !!!

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  97. 97 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 964 Неутрално

    До коментар [#91] от "dqdomart":

    За това има решение на Народното събрание!!!!!!!!!!!!!!!!

  98. 98 Профил на avalon_j.n.
    avalon_j.n.
    Рейтинг: 419 Неутрално

    До коментар [#82] от "Вели":

    ...Герои От Войната (но не от ЗАПАДНИЯ "ФРОНТ" за осъщесдтвяване на плънът "МАРШЪЛ" за ОСВОБОЖДАВАНЕ НА ЕВРОПА ОТ ФАШИСТКОТО "ДОБРО":
    "Ние искахме по добро бъдеще! Щастие за нашите деца. Ние искаxме да достигнем звездите. И просто да живеем по добре отколкото живеем сега. Ние не знаехме, че на нашите потомци това не им е нужно... Простете ни!..."

  99. 99 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 850 Весело

    До коментар [#77] от "Тони!":Фашето не ги разбираш тези работи, не ги дъвчи, оди запали свещ на фашетата загинали от простотия и лакомия, днес е Задушница....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  100. 100 Профил на Ѡлегъ
    Ѡлегъ
    Рейтинг: 963 Неутрално

    До коментар [#95] от "dqdomart":

    Странно, че ти като жена, се захласваш по крайнодесните идеологии!

    Комунистите забраняват всички други идеологии след 44-та.
    В ссср е имало политически и икономически причини да се забранят - те имат фази до смътта на Ленин упадък и масови убийства и изземвания на частна собственост. А след смъртта на Ленин имат да възстановяват икономика и Сталин предпочита да има само трудя и се, а не мислеи индивиди.
    А при нас комунистите не са могли и да мечтаят за власт.
    Тя им е извоюана и подарена от червената армия и те се самозабравят отначало.

    "Бригада: Наследник" (2012) http://my-hit.ru/film/21273




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK