Законът за училищното образование ще бъде обсъден в парламента

За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Коментари (38)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на xflood
    xflood
    Рейтинг: 1000 Неутрално

    Според мен направо да го отменят образованието. И без това никой не учи, а оценките все високи.. Направо да им раздадат по една диплома според това на кой родителите най-богати и всеки кой от където..

    Fail with honour then succeed by fraud
  2. 2 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 521 Весело

    Много интересно, но това няма доведе до подобряване на образованието. Просто ще направи „Поколението Ч“ по-щастливо. На кой адрес може да се види този закон?

  3. 3 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2051 Неутрално

    Ако искаме да има добро образование,трябва да привличаме качествени хора за учители.За качествени хора трябват пари.Там се крие разковничето.Заплатите в образованието трябва да са поне три пъти по-високи от сегашните,за да има ефект!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  4. 4 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 730 Весело

    -Кога нямаше мумии,които да открива,
    пишеше закони,за да си почива.

  5. 5 Профил на Свински Уши
    Свински Уши
    Рейтинг: 0 Любопитно

    ха, че отга законите ги обсъждат у парламенту?

    “Lying about the future produces history.”
  6. 6 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#3] от "lz2": Социалистическите мечти в капиталистическия свят са утопия.

  7. 7 Профил на Свински Уши
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  8. 8 Профил на Alice in Chains
    Alice in Chains
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Всички ученици трябва да получават държавна субсидия, без значение дали са в частни или държавни училища!

  9. 9 Профил на Свински Уши
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  10. 10 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 730 Неутрално

    [quote#3:"lz2"]Заплатите в образованието трябва да са поне три пъти по-високи от сегашните,[/quote]

    - За да се реши въпросът със заплатите в сферата на образованието и науката,трябва депутатските заплати да зависят от учителските заплати и тези на учените.А не ,както е сега,според средните за страната във всички браншове.
    Освен заплатите и свързаното с тях привличане на добри специалисти в образователната сфера,трябва да се реши и проблемът с учебниците.Един нов или още по-нов учебник,не винаги означава по-добър,по-ясен и по-конкретен.Постоянните конкурси за учебници,т.н. избор на учебник от учителя облагодетелства само издатели,печатари и автори.Парадоксално е,че по едни същи предмети може да се учи по различни учебници в рамките на едно и също като тип училище,община,области,дор в рамките на едно и също училище,ако има двама преподаватели по един и същ предмет.Има и още много проблеми-материалната база,техническа обезпеченост,условия за физкултура и спорт за учениците и пр.Но сегашните предложения за изменения на закона не са в тази посока,която е нужна.

  11. 11 Профил на Alice in Chains
    Alice in Chains
    Рейтинг: 521 Неутрално

    До коментар [#9] от "Свински Уши":

    А?

  12. 12 Профил на Свински Уши
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  13. 13 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    Tръгнал да ми обяснява Игнатов. Не трябвало да има наказания или оценка за лошо поведение. Трябвало с любов да се привличат децата, които не желаят да учат и пречат на другите да научат нещо. Тоя бил ли е изобщо в час. Знае ли той, че съвременните деца не отиват в училище за да учат, а за да се срещнат с познати и да си изкарат по-приятно.
    Определено считам, че ако искаме добри постижения в училище, децата трябва да се разделят в отделни паралелки в зависимост от желанието им за учене (оценката им за поведение). Не може, заради нежеланието на едни, всички деца са получават посредствено образование.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  14. 14 Профил на DrAvalanche
    DrAvalanche
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    До коментар [#1] от "issunboshi":

    Колкото по-неграмотни, толкова по-лесно за манипулиране. Мечта на всички популисти в политиката ни.

    Just get on stage AND FOOKING AVE IT
  15. 15 Профил на proletna_luna
    proletna_luna
    Рейтинг: 8 Неутрално

    До коментар [#8] от "geneva_1980"

    И поради що ? Понеже сега държавните училища са цъфнали и вързали, да дадем малко на частните - да сипем едни пари в нечий джоб. Държавата, г-жо, ви предлага услуга - държавно здравеопазване, държавно училище, БДЖ.. При условие,че Вие доброволно се отказвате от тях, отивате и си плащате - частна болница, частно училище,частни превози. Това е положението. Другото е наливане пари в джобове. По тази логика трябва да се дава субсидия на Нова телевизия, а не само на БНТ .. или на Биомет,защото и те возят данъкоплатци ..

  16. 16 Профил на province2001
    province2001
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Чудесен лобистки закон в областта му за финансиране с държавни пари на частните детски градини и училища. ХАйде г-да журналисти, направете си разследването - министър Игнатов - бивш ректор на НБУ, който нееднократно пускаше идеи за насочване на държавни пари към частните университет (боже, срам ме е да ги наричам тези неща университети, но хайде както и да е). Шефката на образователната и културната комисия в СОС - шефка на верига частни училища (вярно в момента неофициално, но....), сред образователнат акомисия в парламента колко са творците на частни образователни институции. Г-да журналисти, дано не ви е забранено да пишете по тази тема.... проучете малко насам и натам относно образователния бизнес. И още нещо, как така никой днес не заговори за европейския опит - я да видим там как се финансират частните училища. Тези бродерии, са финансово-лобистки, а не образователни и подобни статии някак си не са ни нужни. Необходима ни е разследваща журналистика, но върху нея има цензура в България.

  17. 17 Профил на 077888888888
    077888888888
    Рейтинг: 572 Весело

    За водач на нацията, който се хвали, че е прочел само Винету-Карл Май, естествено е да иска да има неграмотни поданици защото те са по-лесни за манипулиране.
    Как може с двойка да преминеш по-нагоре? Кой го измисли?
    Това обезсмисля всякакво старание.
    Струва ми се като жест към индо-българите.Но те пак няма да учат след 14 години, когато са вече полово зряли и започват да се възпроизвеждат на гърба на бедния български народ.
    Слънцето няма топки за решителна реформа защото е страхливец.

    Да изгоним паплачта ГРОБ и спасим Родината.
  18. 18 Профил на mitkobomb
    mitkobomb
    Рейтинг: 470 Любопитно

    За 23 години експерименти в образованието ,резултатите от ден на ден все повече неграмотни !!
    Неграмотно население -лесен за управление електорат !!

  19. 19 Профил на niki2003
    niki2003
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Мисля,че не е правилно държавно финансиране за частните училища.

  20. 20 Профил на Свински Уши
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  21. 21 Профил на Свински Уши
    Свински Уши
    Рейтинг: 0 Неутрално

    [quote#19:"niki2003"]Мисля,че не е правилно държавно финансиране за частните училища. [/quote]

    що да не е? герб са неокомунисти

    “Lying about the future produces history.”
  22. 22 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 418 Неутрално

    За едно частно училище са нужни критерии по-силни от тези на държавните училища.Смятам,че нивото там е категорично по-ниско. И друго: когато в едно "обикновено" учебно заведение стане нещо веднага се разбира от обществото.Чули ли сме обаче някой да се оплаква от частно училище?Поне аз не съм чувал.

  23. 23 Профил на doodko
    doodko
    Рейтинг: 418 Неутрално

    Конкретно за финансирането - трябва да се отделят пари от държавата и за частните детски градини / училища. Защото не е нормално да НЕ МОГА да запиша детето си в трите квартални детски градини (няма места) за 60 лв. на месец и да трябва да плащам 1200 лв. за частна!!! Имам ли избор? В много ЗАПАДНИ страни държавата подопмага частните учебни заведения, за да се намали тази "пропаст". Проблемът е, че за съжаление най-вероятно парите ще потънат в нечий джоб, без критерии и изисквания за получаване на финансирането и резултатът ще е никакъв.

  24. 24 Профил на Dehumanizer
    Dehumanizer
    Рейтинг: 1291 Неутрално

    Чалгаджийската клубна култура не предполага прилично образование. Всъщност то само пречи в общуването. Нужно е да се знаят само някои основни марки коли, часовници и пр., които да се споменават при нужда, както и цитати от български певачки плюс биографиите им в частта - "коя с кого, къде и кога".

    «Высокоэффективная экономика при отсутствии реальных политических и гражданских свобод - хрустальная российская мечта.»
  25. 25 Профил на СИКРА
    СИКРА
    Рейтинг: 213 Неутрално

    В различни текстове на закона не се усеща стремежът за преминаване от „училище за всички” към „училище НА всеки”, към "моето" , "нашето" училище, т.е. към нова образователна философия, отразяваща гражданското участие и демократизацията на обществото. Според нея основополагащо трябва да бъде включването на „ползвателите”, на „клиентите”/родители и ученици/ като участващи страни в процесите на развитие на училището и особено в управлението на това развитие. Участваща страна, а не възторжена и аплодираща публика или сърдити и ругаещи недоволници. Щом човекът, ученикът, родителят ще е „в центъра” на образователния процес и измества от фокуса училището, учителите, обществото и държавата, той трябва да може да бъде страна в определянето на посоките и политиките, целите да бъдат те "техни", а споделени, общи цели на цялата училищната общност, а значи и на родители, и на ученици, и на учители и на образователни власти.

    Това не се е получило в проекта.

    СИКРА
  26. 26 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Мисля, че с възможността за минаване в горен клас с двойка искат да прецакат ДОИП, според който незавършилите 3-6 клас не гласуват.
    Това за задължителната градина също е някакъв абсурд.
    Излиза, че и трите нови момента в закона са с цел да развалят по нещо.

  27. 27 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    У-ф-ф! Всяка година рИформа! Писна ми ама ще трябва да издържа още цели три години докато и последното от хлапетата орестане да играе ролята на опитно свичне в средното образование.

    Вярно са казали хората. На чужд гръб и 100 реформи са малко.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  28. 28 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#6] от "Balkanson":

    Моля!!!
    Абе хора вие съвсем сте се объркали! Какви социалистически мечти, какви 5 лева.
    В Германия един учител получава два пъти повече от един миньор. В България взема три пъти по-малко.
    Причината за ниските заплати на учителите е, че социализмът, като начин на мислене не си е тръгвал от България.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  29. 29 Профил на 17:50
    17:50
    Рейтинг: 521 Гневно

    Предложението за минаване с двойка е по-скоро да се покаже колко е либерално правителството. Приложението му е доста съмнително, защото в класовете от 5. до 8. тези, които имат двойка по един предмет обикновено имат двойка и по друг или други. А дори и да нямат, вероятността общия успех да е 4.00 на мен ми се струва нищожна. Просто в тези предгимназиални класове слабият ученик си е слаб ученик, а не че не му се отдава да кажем математиката.

    Задължителната градина е посегателство върху детството. Да не говорим, че на мене ми беше крайно неприятно да ходя и предпочитах да стоя вкъщи. Сега, кво ?.. Насила ще карат родителите насила да карат детето ?

    Липсата на оценки до 3. клас е черешката на тортата от, ъъм, гомна, да кажем, която министерството ще поднесе на българските деца. Кво да не се стресират децата ?! Ако първи клас не те стегнат така ще вършиш останалите 11 години. Я, аз как съм писал букви до припадък и таблицата за умножение до песен, ако не го бях правил нямаше да изградя навици да уча.

    Трябва да се прави точно противоположното - единствено консервативна система с модерни методи на преподаване би имала смисъл. Но като предстоят избори, няма смисъл си тровиш живота.

  30. 30 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    [quote#21:"Свински Уши"]що да не е? герб са неокомунисти [/quote]

    Това пък що за оксиморон е! Ти кога си чувал за частни училища при комунизма?
    Аз и за комунизъм не съм чувал де, ама карай!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  31. 31 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#28] от "tribiri": Може ли, поне един документ да видим където го има това?

  32. 32 Профил на woodshed
    woodshed
    Рейтинг: 367 Неутрално

    До коментар [#3] от "lz2":

    Така е безспорно, но трябва и диверсификация. Не може учителите по физическо и трудово да взимат толкова, колкото тези по сериозните предмети. А тези, които готвят за матурните предмети трябва да взимат най-много.
    Е, ама това едва ли ще го доживеем да се случи.

  33. 33 Профил на leti_at
    leti_at
    Рейтинг: 521 Неутрално

    Законът в този си вид е поредният експеримент с нашата образователна система. Има много недообмислени неща,които са като бомба със закъснител. Какво имам предвид. Комисията по образованието е склонна да чува повече разни неправителствени организации и измислени асоциации,вместо на пита хората,които всеки ден се сблъскват с проблемите,т.е. директорите на училища, редовите учители.
    Проектозаконът предвижда да бъдат закрити Помощните училища / там сега се обучават деца с средна и тежка умствена изостаналост/. Училищата за деца със слухови и зрителни нарушения остават и слава богу! Какво става с децата с умствена изостаналост? Остават на улицата...Ще ги насочват към Центрове. Да,но центровете не дават ОБРАЗОВАТЕЛНА СТЕПЕН, Т.Е. ТЕ НЕ СА УЧИЛИЩА. Те са подпомагаща структура.Там децата основно релаксират, забавляват се, играят, а образователният процес е сведен до минимум. Тези деца ще постъпят в масови училища,където нито средата, нито масовите учители са подготвени за тях. Лансира се Ресурсното подпомагане, което е поредната простотия,защото един ресурсен учител работи с въпросното дете 2 пъти седмично, през другото време то е в масовия клас,с масовия учител. На документи, ресурсното обучение върви,та се къса. На практика обаче нещата не са така.Тези деца или са игнорирани от съучениците си, или целият клас е дискриминиран,защото учителят отделя 15-20 минути от 45- минутния час, за да се занимава с детето със СОП. Не съм категорично против Ресурсното обучение.Да, то работи, но при МНОГО МАЛЪК ПРОЦЕНТ ДЕЦА- ТЕЗИ С ЛЕКИТЕ УВРЕЖДАНИЯ. При всички други просто се отчита дейност-на документи. Според мен Помощните училища трябва да останат-има ги по цял свят. Да им променят името,за да не са дискриминиращи. Да бъдат Специални училища-както са по цял свят.
    И вместо да си прокарват идейките да наливат държавни пари в частни училища,университети и градини, да направят училищата за децата с увреждания привлекателни за децата, защото със средствата,които сега им се отпускат- те са руини. В тях работят специалисти,които са обучени за работа с такива деца,имат опит. Ще разрушим нещо, което работи. След 5 години ще го отчетем като грешка,но ще сме си разрушили работещата структура.
    Бих се съгласила да се наливат пари към частни градини или училищата само при положение,че в държавните няма свободни места. Иначе държавата е дала вариант за обучение, това,че някой го отказва и записва детето си в частно училище..изборът си е лично негов и съответно финансирането.
    Масовите училища страдат от липса на ученици,материалната им база е от времето на социализма. Вместо да изтичат пари към джобовете на директорите на частни структури,нека да се подобри базата в масовото училище.
    Дано не ви досадих, но много ме е яд от кашите,които творят нашите политици.

  34. 34 Профил на Павел Лазаров
    Павел Лазаров
    Рейтинг: 470 Гневно

    - Доминиращият проектозакона дух е крайна самонадеяност на МОМН и генералната презумпция за непогрешимост на централните държавни органи и структури.
    - Държавата продължава да е майка хранилница: предвижда всичко, грижи се за всичко и всекиго добре и затова разпореждаща дословно кой какво да прави (особено много там, където има някакво разпределение на ресурси) и контролира, контролира, контролира... Обаче без да предвижда нито контрол, нито последващи корекции за собствените си дела и заповеди. Така сме пак в същия порочен водовъртеж - системата е капсулирана откъм външни влияния, което означава най-малкото (което вече е прекалено много!), че училищните директори ще останат бетонирани по местата си!.... Стига само да са достатъчно леални и покорни на централната власт. Това е фашизъм !!!!!
    - Премного решения са оставени в ръцете на Министерски съвет, на МОМН, на МОМН и Министъра на Финансите съвместно, на "финансиращия орган", зад който естествено е пак МОМН!
    - Няма механизми за обжалване. Де факто решава всичко министърът. Следващата истанция е съдът. Това означава, че който се чувства ощетен, от един училищен директор например, трябва да заведе съдебно дело. А съдебните процедури са твърде бавни за да решават острите конфликти в/с училището, примери имаме много.
    - Предвидените "Обществени съвети" са само прах в очите на хората, закопнели участие в промените. Дискусията от месец октомври 2012 г. "Местен училищен борд" вместо "Обществен съвет" в общност "Образование" на BGlog.net*, очетава измеренията на РЕАЛНОТО гражданско участие по места, за които пледира Проект "Новото образование".

    (Дискусията, където изказах горното е тук --> http://bglog.net/Obrazovanie/48091#242494)

    ________________________
    *http://bglog.net/Obrazovanie/46766

    Навсякъде, където има проблем, има нещо прекалено голямо.
  35. 35 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 880 Неутрално

    До коментар [#31] от "Balkanson":

    Ами на сайта на НСИ пише, че държавните миньори вземат по 1600 лева заплата, а колко вземат българските учители всеки знае.

    Ето ти заплати на учители в САЩ
    http://www1.salary.com/high-school-teacher-Salary.html
    Ето ти и на миньор
    http://www1.salary.com/Field-Operator-I-Salary.html

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  36. 36 Профил на Бенк-Бенк
    Бенк-Бенк
    Рейтинг: 730 Неутрално

    [quote#16:"province2001"]
    Чудесен лобистки закон в областта му за финансиране с държавни пари на частните детски градини и училища. [/quote]

    -

    Даването на пари от бюджета е „недопустима държавна помощ”,която се отрича и отхвърля за останалите частни фирми. „Благовидният” предлог за равенство между учениците,всъщност засилва неравенството между тях и между техните родители.Всички плащали данъци-вярно,но не всички искат екстри.Когато искаш повече или по-добра услуга от колкото другите нормално е да си платиш.Защо в същото време се отрича т.н. „избор на медицински” екип в болниците,когато казусът е аналогичен.Държавата и общините са собственици на училища,за които все не достигат средства.Бюджетът на образованието е ограничена величина.За да може едни да получат повече-други трябва да получат по-малко.В БГ има 300 училища без физкултурни салони-децата в тях в топло и студено време са принудени да „играят” и „спортуват”в двора на училището,в най-добри случай върху асфалт. На много училища материалната им база е в окаяно състояние- дограмата е остаряла,нямат парно,текат покриви,не им стигат парите за ремонт и поддръжка,а за такива „екстри” като подобряване и развитие на МТБ няма нужда да се говори.Поради деклариран от МОН недостиг на средства се закриват училища и децата се принуждават да ходят на училище в други селища,често без осигурен транспорт,пеша на доста километра от домовете си.В същото време отпускането на пари от бюджета вероятно изобщо няма да намали таксите в частните училища,няма да облекчи родителите,които искат децата им да учат там.Това е единствено от полза за собствениците на тези училища..Някога богати българи са изпращали,за своя сметка, бедни деца да се учат,дори в чужбина.Сега дори богатите „хленчат”,че и за техните деца трябва да има субсидия от държавата.Както бе казал банкерът Буров:”Пари при пари отиват,но не многото при малкото,а малкото при многото”.Ако Министърът и министерството му искат равнопоставеност нека въведат такси и за държавните и общински училища,ако им стиска.Нека направят материално-техническата им база,каквато е в частните училища,нека изравнят поне частично заплатите на педагогическия персонал в училищата с различни видове собственост.Пък тогава да изравняват и субсидиите в тях.Това не е просто безумие,а открито,но и с користни цели, лобиране в полза на частните учебни заведения.

  37. 37 Профил на Бил Тамусен
    Бил Тамусен
    Рейтинг: 521 Весело

    До коментар [#36] от "benkovski11": Прекрасен коментар! Поздрави!

  38. 38 Профил на Enchev,Iliya
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше рекламни съобщения или спам.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK