Законът за училищното образование - още критики и предложения

Законът за училищното образование - още критики и предложения

© Надежда Чипева, Капитал



Новият закон за предучилищното и училищно образование няма да донесе повече шансове за децата. Той затвърждава закостенели способи за контрол над училищата и елитарния подход към обучение. За написването на текста не е направен анализ на проблемите, нито пък такъв за това до какво ще доведат налаганите промени.


Това са част от критиките, отправени към проекта на закон за предучилищното и училищно образование от експертите, които взеха участие в дебат на тема "Защо образователната реформа не се случва".


Законът стана повод за множество полемики още преди да бъде представен официално от образователния министър Сергей Игнатов преди около две седмици. Мисията му е да модернизира образователната система в България и да замени остарелия вече Закон за народната просвета, написан през 1991 година и променян и допълван над 25 пъти.




"Текстът не може да мине без критики, но не бива заради 10 или 15 недостатъка да отхвърлим целия закон. По-добре да направим малка крачка, отколкото никаква", така започна дискусията Асен Александров, съветник на Игнатов и директор на училище в столицата. Той посочи, че върху концепцията на закона се работи през последните две години, за да бъде всичко максимално изпипано.


Според Ева Борисова от асоциация "Родители" обаче законът няма да доведе до равен достъп до образование за всички деца. Според нея възможността за финансиране на децата от частните училища е пример за това как


обществото смята за дискриминирани деца, които всъщност са "дълбоко привилегировани"


"Ние си харесваме елитаризма в образованието. Този закон ще събере много добрите деца с много добрите учители", каза тя. Според нея в момента хората в образователната система не искат, а най-можещите учители не могат да проумеят, че работата в ромско училище може да бъде много по-голямо предизвикателство, отколкото да се работи със селектирани предварително ученици.


"Проблемът и основна пречка в закона е неслучилият се обществен разговор. Като общество ние не сме се съгласили, че искаме училище за всички. Не си даваме сметка, че големият процент отпаднали ученици от образователната система се отразява на конкурентоспособността ни като нация", заяви тя.


"Не можем да искаме промяна, ако обществото не е проумяло необходимостта от нея"


убеден е Явор Джонев, от "Институт за прогресивно образование" и един от основателите на инициативата "Диалог за бъдещето". Според него най-важният фокус трябва да бъде поставен върху самия педагогически процес. "Досега всички промени са правени само на повърхността и са се отнасяли до това кой кога ще завърши една или друга образователна степен, но в същината на учебния процес, промените са били несъществени".


Джонев е убеден, че като общество дължим извинение на българския учител, защото го третираме като само технически изпълнител, а не като човек с творческа професия. В концепцията на образованието трябва да влезе и идеята, че


учителството е високо ценена професия


Джонев припомни една от основните си идеи, които според него ще променят системата - инспекторатите по образование да се превърнат в центрове за професионално развитие на учителите.


"Новият закон затвърждава тоталитарния подход към учителите чрез централизираното управление и контрол на учебния процес", смята той. Промяна в текста трябва да бъде направена в частта, касаеща  метода на изготвяне на учебните планове. То да става в самите училища, а държавата само да зададе стандарта и рамката, по които това да бъде правено.


Фундаментална грешка в писането на закона е липсата на какъвто и да е предварителен анализ на проблемите и предвиждания до какво ще доведат налаганите нови правила.


Сред публиката на дебата присъстваха родители, млади хора, преподаватели. Ето някои от идеите и критиките, които бяха отправени към участниците:


- огромен проблем е разликата в квалификацията на учители и директори
- отделяните 3% от БВП за образование са все още недостатъчни, не се дискутира повишаването им
- липса на психологически тренинги за учителите
- липса на методи за мотивация на децата да ходят на училище
- някои общини няма да искат професионалните гимназии да преминат под тяхна юрисдикция, както закона планира.



Времето за обществено обсъждане на закона бе удължено от правителството поради високия интерес към текстовете на 90-страничния нормативен акт. Просветният министър Сергей Игнатов заяви миналата седмица, че приемането му ще отнеме няколко месеца, тъй като трябва да бъде одобрен от няколко институции.  В същото време се чуха съмнение от представители на парламентарната образователна комисия, че ако проекта не влезе за обсъждане в Народното събрание през март, няма да бъде приет въобще.

Коментари (19)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    "Според нея възможността за финансиране на децата от частните училища е пример за това как обществото смята за дискриминирани деца, които всъщност са "дълбоко привилегировани""

    Много точно!

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  2. 2 Профил на omniam
    omniam
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Извинете, ама 10 или 15 недостатъка не са никак малко.

  3. 3 Профил на еморето
    еморето
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Учител съм в обикновено средно училище, съпругата ми също. Завършихме отлично СУ преди десетина години и станахме учители, защото обичаме професията и учениците си.
    В закона може да пише на сто места, че “учителството е високо ценена професия” и че “като общество дължим извинение на българския учител”, но истината е, че обществото НЕ дължи уважение на учителите, защото много от самите тях не уважават собствената си професия
    От друга страна, обществото обича и се грижи повече за автомобила и телевизора отколкото за децата си и затова не е загрижено за училището.
    Не обичам да говоря за заплатите, но докато не се повиши възнаграждението, много малко кадърни млади хора ще пожелаят да преподават. Да, у доста учители е жив “възрожденският дух”, но много е силна и желязната логка на пазарните принципи. Посочете професия, от която се изкарват сравнително малко пари, и същевременно е подсигурена с добри професионалисти.
    И нека да не излизаме с аргументите за дългите отпуски и малкото работно време, защото е достатъчно човек да прекара само четири часа за един ден в училище, като преди това да се опита да се подготви адекватно и действително да свърши работата си, за да се убеди колко е трудно.

  4. 4 Профил на vassil_ivanov
    vassil_ivanov
    Рейтинг: 419 Неутрално

    Ние като общество можем да искаме много и различни неща. Министрите като управяващи фактори също могат да поставят критерии и правила.
    Но нищо и никой не може да накара родител да обърне повече (и по-качествено) внимание и комуникация с детето си.
    Не един, 100 закона да има, когато липсва тази заинтересованост и това разбиране за нуждата от качествено комуникиране с детето, ефекта ще е този който си имаме и сега.
    А това дали някой родител е преценил че вместо 10 дневна почивка в Турция, Гърция или на някой наш 5 звезден хотел, ще отдели тези пари за по-добро и / или профилирано училище за детето си е семеен въпрос и обикновенно е следствие на точно тази ценностна система за която говорим по-горе.
    Онеправдаването и дискриминирането идва от отношението на родителя към детето а не от делегираният бюджет (който между другото се получава от мин. на образованието дори и сега, просто не следва детето а отива за "други разходи".

  5. 5 Профил на джендър NATO generals
    джендър NATO generals
    Рейтинг: 1059 Весело

    Ха-Ха! 2-те деца на преден план от снимката са сладки, но грозноватички!

    Само от 2009 - 2012-та са "инвестирани" 8 милиарда евро във ВЕИ тролово производство на ток
  6. 6 Профил на irenad
    irenad
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#3] от "еморето":
    Напълно сте прав за всичко. Била съм в системата за съвсем кратко време преди повече от 10 години. Абсурдно ниското заплащане и твърдата закостенелост на средата ме изхвърлиха за няколко месеца. Предизвикателството не беше по силите ми. Възхищавам се на всеки по-широко скроен човек, който е учител и не се предава.
    Безспорно заплащането е на първо място. Макар, сега да се вижда, че в някои бюджетни сфери с отлично заплащане резултатите не са добри...
    Освен това, според мен, е много важно на учителите да бъде осигурена възможността да се развиват и като професионалисти, и като педагози, и като личности. Имам предвид затова да бъдат осигурявани средства от бюджета.
    Преди 10 години системата за оценка на резултатите от работата на учителите беше меко казано идиотска. Спомените ми не са никак приятни, с изключение на спомените за учениците ми. Само хора с много силен характер и устойчива ценностна система могат да се справят.

  7. 7 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#1] от "7777":

    Много точно показва извратеното чувство за справедливост на хора, които са свикнали само да вземат и да не се интересуват от къде идват благините. Всички плащаме данъци, срещу които държавата осигурява субсидия за средно образование. Това трябва да важи за всички деца, без значение дали родителите им са избрали частно или държавно училище. Само че в частните училища децата не получават държавна субсидия, защо? - защото субсидията не следва ученика, а училищните далавери на общините. Защото далаверите с частни уроци и фалшиви дипломи устройват всички на държавна издръжка и им излиза по-евтино ли? Или защото мразим някой частник да направи по-добро училище и да дръпне от "бройките" на държавните училища?

  8. 8 Профил на aaaa
    aaaa
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Финансирането на частните училища ще доведе до разпиляването на държавните субсидии между по-голям брой училища и в резултат до по слабо финансиране на всяко отделно училище!Училищата във България са доста повече от необходимите за получаване на качествена подготовка!Училищата трябва да са по малко с по добро финансиране и с достатъчно време на учениците за домашни занимания без онова скъпо безумие за целодневното обучение!И си направете програми които предават знанието ясно и по същество!

  9. 9 Профил на omniam
    omniam
    Рейтинг: 688 Неутрално

    До коментар [#3] от "еморето":
    Мисля, че за нивото в България заплатите на учителите са адекватни (все пак тук парите винаги са в дефицит). По-скоро отношението към учителите не е адекватно, за това има ред причини: учителите правят твърде много компромиси, което прави учениците арогантни; родителите имат твърде големи очаквания към училището ("На какво ви ВЪЗПИТАВАТ в училище?", а същевременно не обръщат внимание на децата си; учителите трябваше да преживеят множество реформи, които им "орязаха" възможностите да си предават материала качествено (пример: от една година за органична химия времето е съкратено на един срок); цялата система дразни учениците и учителите като най-близките ни хора в училище понасят последствията; навъдиха се много некадърници, а други учители станаха немотивирани и немотивиращи с времето (няма да забравя как една любима моя учителка се разплака в час, защото й беше писнало да се занимава с инфантили, които не могат да я оценят); обществото в крайна сметка загуби уважението си към учителската професия. Споделям наблюдения от класната стая на десети клас.

  10. 10 Профил на baba_zozolana
    baba_zozolana
    Рейтинг: 1631 Неутрално

    До коментар [#7] от "m_style":

    По същата логика хората без деца би следвало да плащат по-малко данъци, тъй като липсващите им деца нищо не потребяват от държавно финансираната система на образованието.

    I used to walk into a room full of people and wonder if they liked me... Now I look around and wonder if I like them.
  11. 11 Профил на n_alex76
    n_alex76
    Рейтинг: 217 Неутрално

    http://inews.bg/%D0%90%D0%B7-%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%BE%D1%80%D1%8F/%D0%93%D1%80%D0%B8%D0%B6%D0%B8-%D0%BB%D0%B8-%D1%81%D0%B5-%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B5%D0%BA%D1%82Грижи ли се проектозаконът за образованието за децата с увреждания?
    ...и гарантирана ли е помощта за децата със СОП?
    %D0%BE%D0%B7%D0%B0%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D1%8A%D1%82-%D0%B7%D0%B0-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B7%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B7%D0%B0-%D0%B4%D0%B5%D1%86%D0%B0%D1%82%D0%B0-%D1%81-%D1%83%D0%B2%D1%80%D0%B5%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-_l.a_c.155304_i.157416.html#comments

  12. 12 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#10] от "baba_zozolana":
    По същата логика социализмът е висш строй, но се оказа по-дългият път към капитализма. Та в основата на пазара, мотивацията и успеха е частната собственост. Иначе може да си говорим до безкрайност...

  13. 13 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    [quote#7:"m_style"] Всички плащаме данъци, срещу които държавата осигурява субсидия за средно образование. Това трябва да важи за всички деца, без значение дали родителите им са избрали частно или държавно училище[/quote]
    И хората, които нямат деца плащат данъци, от които се финансира държавното училище. Вие като се возите на такси, карате ли таксиджията да ви приспада от цената стойността на билет за градски транспорт?

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  14. 14 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    [quote#12:"m_style"]Та в основата на пазара, мотивацията и успеха е частната собственост.[/quote]
    Съгласна. Защо тогава крънкате държавни пари за частно образование?

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  15. 15 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 657 Неутрално

    [quote#14:"7777"]Защо тогава крънкате държавни пари за частно образование? [/quote]
    А вие защо крънкате парите на данъкоплатците да отиват само за училища, за които държавата харчи, вместо за всички ученици по равно? Да не би да ме убеждавате, че държавата е по-добър стопанин и по ефективен мениджър?

  16. 16 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    [quote#15:"m_style"]А вие защо крънкате парите на данъкоплатците да отиват само за училища, за които държавата харчи, вместо за всички ученици по равно? [/quote]
    Не крънкам. Аз съм данъкоплатец, който в момента дава тези пари без да ги ползва. Детето ми е малко. Но смятам, че финансовата си стабилност и досегашния напредък в професията си ги дължа на качественото си държавно образование.( За ваше сведение досега съм работила или на свободна практика, или за частен работодател). И искам и моето, и други деца да имат този шанс. Не разбирам как държавата ще стане по-добър мениджър като отнеме пари от държавните училища, където ходят 99% от децата, и ги даде на частните, които обучават един процент. За колко от 99% частното училище ще стане достъпно по този начин? не ме разбирайте погрешно: много ми харесва капитализмът, но не андрешковският. И Финландия, и Франция, и Германия са по-капиталистически от нас. При тях вървят ли подобни тарикатлъци? Успешните западни, капиталистически демокрации са меритократични. Доброто държавно образование гарантира меритокрацията; не частното, до което имат достъп малко деца. И тъй като меритокрацията за мен е важна, подкрепям държавните училища. Дори един ден да си запиша детето в частно училище (защото имам тази финансова възможност), пак бих подкрепяла държавните училища, защото искам детето ми един ден да живее в интелигентно общество със силна средна класа.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  17. 17 Профил на m_style
    m_style
    Рейтинг: 657 Неутрално

    До коментар [#16] от "7777":
    Явно държавното ти образование не е било достатъчно за да проумееш за какво става въпрос. Никой не взима пари от държавните училища за да ги дарява на частните. Става въпрос, че годишната субсидия /от държавата/ на ученик е примерно 1200-1500лв. Където се запише детето, там ще върви и субсидията, без значение дали е частно или държавно училище. Несправедливото в момента е, че родителите на учениците в частни училища също плащат данъци и също като граждани имат право на образователна субсидия за децата си. Друг въпрос е, че с тази субсидия таксите в частните училища ще намалеят наполовина и ще станат по-достъпни. А частните училища в много отношения са по-добри от държавните. Онези които не са добри, просто ще отпаднат, както държавни така и частни, защото няма да могат да набират достатъчно ученици. Това отдавна трябваше да се случва, ама нали българина обича държавата да мисли вместо него и още си представя образованието като безплатни кюфтета, нещо, което никога не е било! За твое сведение в Европа отдавна е направено така и да, по-капиталистически и справедливо са устроени.

  18. 18 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2042 Неутрално

    [quote#17:"m_style"]Несправедливото в момента е, че родителите на учениците в частни училища също плащат данъци и също като граждани имат право на образователна субсидия за децата си[/quote]
    Несправедливото, от пазарна гледна точка, е, че всички плащат еднаква данъчна ставка, независимо имат ли деца и колко, а настояването е да се раздават еднакви пари на "парче." Така и не ми обяснихте, госпожо, защо ако това е справедливо, да не мога да изисквам от цената за такси да ми се приспаднат парите, които иначе них дала за обществен транспорт. Андрешковско ви е мисленето, госпожо. А мен има кой да ме оценява, не се тревожете.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  19. 19 Профил на Enchev,Iliya
    Enchev,Iliya
    Рейтинг: 426 Гневно

    Държава БЕЗ УЧИЛИЩА И ДЕТРСКИ ГРАДИНИ,
    Държава ПРЕВЪРНАЛА ШКОЛАТА СИ ВЪВ СЪМНИТЕЛНИ ТЪРГОВСКИ ФИРМИ, А ДЕЦАТА КАТО ИНСТРУМЕНТИ ЗА ПЕЧАЛБА В ТЯХ, Диференцирани с ДУХ-расисткото ПРОЗВИЩЕ “индиго”.
    Държава с ПОСКЪПВАЩИ ХРАНИТЕЛНИ ПРОДУКТИ,
    Държава СЪС СЪМНИТЕЛНА МЕД-ЗАСТРАХОВКА,
    Държава с 25 ЧУЖДИ БАНКИ а нито една собствена-НАРОДНА,
    Държава с най-НИСКО ПЛАТЕН РОБСКИ ТРУД и НАЙ-ГОЛЯМА В Евро-Конгломерата БЕЗРАБОТИЦА,
    Държава със САМОБОНОСИРАЩ СЕ ФИНАНСОВ министър-крадец, и
    УЛТРА ДЯСНО, НАТО-МАРИОНЕТНО Евро-ЛОБИСТСКО, ЦЕНТРИСТСКО-ПРАВИТЕЛСТВО ОТ БЮДЖЕТ-ХРАНТУТКИ. КОЯ Е ТАЗИ ДЪРЖАВА?

    Разумни Българи,
    Помислете как Египетци-Африканци,
    как Сирийци-Азиатци,
    как даже НАТО-ОКУПИРАНИТЕ ИРАК И АФГФАНИСТАН, смениха МАРИОНЕТНИТЕ СИ И ПРОДАЖНИ ПРАВИТЕЛСТВА!!

    А НИЕ ПРЕТЕНДИРАЩИTE ЕВРОПЕЙЦИ, ДО КОГА ЩЕ ТЪРПИМ чрез стачки само, ПРОДАЖНОТО НИ ЕВРО-ЛОБИСТСКО, ЕВРО-КОЛОНИАЛ-МАРИОНЕТНО, НАТО-ПЕТРОЛ-ГЕНОЦИДНО И МАСОН-Дянконизирано, КРАДЛИВО ПРАВИТЕЛСТВО?
    ДОКОГА!
    ДОШЛО Е ВРЕМЕ НЕ ЗА стачки, а за ИСТИНСКИ БУНТ-РЕВОЛЮЦИЯ И ЗА ИСТИНСКА ДЕМОКРАТИЧНА ПРОМЯНА!
    ПРОМЯНА С ЦЕЛ ПОДОБРЯВАНЕ ЖИВОТА У НАС, В ИСТИНСКИ "ЧИСТАТА И СВЯТА РЕПУБЛИКА" НА ЛЕВСКИ, И ДА ДАДЕМ ПРИМЕР ЗА ПРОМЯНА НА евро-КОНГЛОМЕРАТА И СВЕТА!

    Боят настана, тупкат сърца ни.
    Ето ги близо наште душмани
    (Кураж дружина вярна сговорна
    Ний не сме вече рая покорна) х 2

    Нека пред света да се покажем
    Нека по-гордо братя докажем
    (Че сме строшили мръсни окови
    Че сме свободни, а не робове) х 2

    Припев:
    Дружно братя българи -
    в боя да вървим
    Дружно братя българи -
    враг да победим
    (О майко моя родино мила
    ний не сме вече рая покорна) х 2

    С гняв и дързост днес да издигнем глас
    Времето няма все да чака нас
    (Нека във битка славна влезем ний
    Нашта десница Бог ще подкрепи) х 2

    Припев:...

    Защото;
    €вро-конгломерата ЗАСИЛВАЙКИ растежа на корупцията сред висшите си органи, даде началото на на "НОВия Р€Д" КОЛОНИЗАЦИЯ, €ДИН ПОСРАННИК ЗА ВСИЧКИ, в случаят с Белорусите, и затова държи МАРИОН€ТНО, ВСИЧКИ за един!
    Защото;
    €вропейските КАПИТАЛИСТИ РЕАКЦИОННО прилагайки ТАКТИКА под €гидата "преследване на опозиция", всячески се стремят да създадат проблем в държави където, ПР€Н€БР€ГВАЙКИ ИНТЕРЕСА НА МАРИОН€Т-членките си, НАЛAГАТ НАСИЛСТВ€НО НАЧАЛОТО НА "НОВия Р€Д", АКРЕДИТИРАЙКИ €ДИН €вро-ПОСРАННИК, отговорен за всичките марионетки на конгломерата.
    Ето и сега удобен момент с Белорусия за началото на тази "НОВ-Р€Д" КОЛОНИЗАЦИЯ.

    За да може да бъдат заставени остарялата логика и действия на някои все още спъващи прогреса към МИРА и ИСТИНСКАТА-ДЕМОКРАЦИЯ народи на ПЛАНЕТАТА , трябва да ги заставим на това чрез собственният опит в тази ПРОГРЕСИВНА ПРОМЯНА.
    НО КАК ИМЕННО ДА БЪДАТ "заставени"??
    Разбирасе не по начина на досегасшните анархо ГОРБИ, военизирани-метежни опити, а по МИРЕН И ЗАКОНЕН ПЪТ, ПЛАНИРАНО ПРЕДВАРИТЕЛНО!
    Ето как;
    1 / Създаване на ВРЕМЕННИ РЪКОВОДНО-ОПЕРАТИВНИ ГРУПИ В ПРАВИТЕЛСТВАТА, КОИТО ЩЕ ИМАТ ЗАДАЧАТА ДА ПОДГОТОВЯТ ПРОЦЕСА НА КОНСТИТУЦИОННИЯТ ПЛАН НА СЛЕДВАЩИЯТ ПО-ВИШ СТАДИЙ НА ПЕРЕСТРОЙКАТА, ИСТИНСКИ-ДЕМОКРАТИЧНАТА, КОЯТО ВСЕ ОЩЕ Е НЕДОВЪРШЕНА!
    а/ Едно от ГЛАВНИТЕ изисквания обаче, не само към членовете на временните опреативни групи a всички работещи на държаен пост, трябва да бъде СТРОГОТО И СТРИКТНО ИЗИСКВАНЕ ДА НЕ СЕ МЕШАТ ВЕЧЕ ЛИЧНИТЕ КУЛТ-ИДЕОЛОЖСКИ, КУЛТ-ПОЛИТИЧЕСКИ, КУЛТ-РЕЛИГИОЗНИ И КУЛТ-ЕТНИЧЕСКИТЕ УБЕЖДЕНИЯ, от всеки един и не само член, отговорен за трази работа.
    2 / ИЗГОТВЯНЕ НА КОНСТИТУЦИОННA ПРОЕКТО-ФОРМА НА НОВИТЕ изисквания-ЗАКОНИ и права-СВОБВОДИ на ЧОВЕКА, ОСНОВАНИ на процеса чрез пренасочване СЪЗНАНИЕТО на ЧОВЕКА към нова, по-ВИСША СТЕПЕН НА САМОКОНТРОЛ И МОРАЛ, И С ЦЕЛ съгласуванo ДОПИТВАНЕ УСЛОВИЯТА ДО НАРОДА.

    "За ПЪЛНОТО си щастие, Човек трябва да има СЛАВНО Отечество"
    Симонид Кьоский, 5 век преди Новата ера.

    А В КАКВО ОТЕЧЕСТВО НИЕ Балканците ПРЕВЪРНАХМЕ РОДИНАТА НЕ НАША НО РОДИНА НА ВЕЛИКИТЕ ЛЕВСКИ, БОТЕВ И ВАПЦАРОВ?
    ТЕ СИ ДАДОХА ЖИВОТА ЗА "Чиста и свята РЕПУБЛИКА"!!
    А НИЕ ПРЕВЪРНАХМЕ РОДИНАТА ИМ В НАТО-ПЕТРОЛ ГЕНОЦИДНА МАРИОНЕТКА, ВЪОРЪЖЕНА ДО, ЗЪБИ ПИС-КИЛЪРКА, ПРОСЕК!
    ШЛЯЙНАЛА СЕ ИЗ ЧУЖДИ ДЪРЖАВИ С ОРЪЖИЕ НЕ СЕ ЗНАЙ-ЗАЩО, БРЪЩОЛЕВИЩА неразбрано, думата ДЕМОКРАЦИЯ!

    ВМ€СТО ПРО$ИЯ ОТ MA$ON-€ВРО-КОЛОНИАЛИ$ТИT€, НАРОДА ПИТА;
    КОГА ЩЕ ПРИ€М€М $АКОНА "РОБИН-ХУД"?
    НАЛОГ ВЪРХУ;
    “БАНКОВИТ€ ТРАН$-Г€Ш€ФТИ”,
    НАЛОГ ВЪРХУ “РА$КОША”,
    НАЛОГ ВЪРХУ “ХА$АРТА”, И
    НАЛОГ ВЪРХУ “БЮДЖ€ТНИЯТ ИМУНИТ€Т€Н РА$ХОД”?
    ОБЛАГАЙКИ В$ЯКА ЕДНА $АМО-ИМУНИ$ИРАHA ПАРТИЙНА ГРУПИРОВКА, ГРАБ€ШТА Б€$ВЪ$М€$ДНО, БЮДЖ€Т-КAМПАНИЙНО, ДЪРЖАВНАТА ХА$НА!
    Нало$ите върху РАЗКО$ХА и върху ИМУНИТЕТНИЯТ БЮДЖЕТЕН РАЗХОД, НЕ ГИ ПРИЛАГАТ ЗАЩОТО АВТОМАТИЧЕСКИ ЩЕ ХВАНЕ ВСИЧКИТЕ ПОЛИТ-престъпници разграбили и грабещи сега БЪЛГАРИЯ.
    А ТОВА СА МОШЕННИЦИ С ПО НЯКОЛКО ВИЛИ, РЕСТОРАНТИ, ХОТЕЛИ И АПАРТАМЕНТИ, ЧУДЕЩИ СЕ КАКВО ДА ГИ ПРАВЯТ.
    А МЛАДИ ХОРА ЖИВЕЯТ ПОД МОСТОВЕТЕ И МАЗЕТАТА БЕЗ РАБОТА, В РОДИНАТА НА ДЯКОНА.

    Народ който не си храни собствена армия, ще трябва да храни чужда!
    "Стара Славянска поговорка"

    БИ-СМИЛ-АЛЛО, РАХМАН Ал-РАХИМ, АМИН!!

    С уважение:
    И.П.Енчев / enchev_ip@abv.bg

    "За ПЪЛНОТО си щастие, Човек трябва да има СЛАВНО Отечество" Симонид Кьоский, 5 век преди Новата ера.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK