Паркирането в София ще стане още по-скъпо

Паркирането в София ще стане още по-скъпо

© Цветелина Белутова, Капитал



Паркирането в София ще става все по-скъпо. Така могат да се обобщят готвените промени в наредбата за организацията в движението и придвижването в столицата, които ще бъдат окончателно гласувани на редовното заседание на Столичния общински съвет (СОС) в четвъртък.


На съвместно заседание днес общинските комисии по транспорт и по местно самоуправление нанесоха последни корекции. Промените ще влязат в сила от 1 септември, с изключение на правилата за буферните паркинги на новите метростанции, които ще са в сила от 1 май.


Синя или зелена, но все платена зона
Цената за паркиране в синята зона ще се повиши от 1 на 2 лева на час. Увеличава се и времето, за което ще важи. Вместо от 8.30ч. до 18.30ч. паркирането ще бъде платено от 8.00ч. до 19.00ч. в работните дни. Платено ще е и в събота между 8.00ч. и 14.00ч.




Тя обхваща територията, оградена от булевардите "Христо Ботев", бул. "Тодор Александров", бул. "Княз Ал. Дондуков", бул. "Васил Левски", бул. "Ген. М. Д. Скобелев". Максимална продължителност на паркиране до 2 часа.


Въвежда се и нова зона, която ще се нарича зелена. Тя ще струва 1 лев на час. Времето, за което ще важи, е от 8.00ч. до 19.00ч. само в работните дни.


Обхватът и е бул. "Княгиня Мария Луиза", ул. "Белоградчик", ул. "Веслец", ул. "Клокотница", ул. "Будапеща", ул. "Козлодуй", ул. "Константин Стоилов", бул. "Ген. Данаил Николаев", ул. "Проф. Милко Бичев", бул.  "Евлоги и Христо Георгиеви", бул. "Пенчо Славейков", бул. "България", бул. "Академик Иван Е. Гешов" ул. "Хан Пресиян", ул. "Здраве", бул. "Пенчо Славейков",  бул. "Ген. Едуард И. Тотлебен", бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев", ул. "Опълченска". Максимална продължителност на паркиране е до 4 часа.


Целта на общинарите е да бъде облекчен трафикът от коли в историческия център на София. Въвежда се и още един вид зона, наричана на кратко жълта. Тя засега ще бъде безплатна.


Още глоби
При паркиране без да бъде заплатено служителите на Центъра за градска мобилност ще поставя скоба с глоба от 30 лева и ще уведоми собственика по телефона. На час ще тече такса и от 1 лев за зелената и от 2 лева за синята зона. Ако шофьорът не се появи, колата ще да бъде репатрирана от паяк, но чак след 19.00ч. Така ще бъде добавена още една глоба, както и таксуване на час за наказателен паркинг.


От общината обаче не очакват през нощта да паяците да се пренатоварят. Данните им показват, че от 950 принудителното преместени коли през февруари, едва 67 (7%) не са били потърсени преди 19.00ч.


Буферните паркинги - (опит) за облекчение
Три нови паркинги в София ще са готови до август 2012 година. Най-големият, който ще има места за 1300 автомобила, ще бъде готов през май и ще бъде по линията "Цариградско шосе"-"Младост" от първия метродиаметър. Послед през август още два паркинга с по 600 места ще бъдат готови на "Ломско шосе" и "Черни връх".


Целта на буферните паркинги е да поемат потока от автомобили с хора от страната, които имат ангажимент в центъра за няколко часа. Те ще паркират и ще влязат в града с метрото. Първите два часа паркинг ще са безплатни, а след това ще начисляват по 50ст. на час. Проверката дали съответният шофьор на колата е пътувал с метрото ще става през електронната система на транспорта.


Ще има възможност на буферните паркинги да бъде използвани и от шофьори, които не пътуват с метрото. Цената ще бъде 1 лев на час. Часовият пояс и за двете категории ще припокриват работното време на метрото. По правилата не би трябвало през нощта паркингът да се използва.


По-скъпи ще са и служебните абонаменти
Цената на служебния абонамент също нараства. В синята зона едно паркомясто ще струва на месец 650 лева, а в зелената - 450 лева. Предложението при поискване служебният паркинг да бъде денонощен отпадна. Затова часовият пояс, за който ще важи, е от 8.00ч. до 19.00ч.


При нарушение репатрирането ще струва 60 лева.

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK