Окончателно: Нови правила за градския транспорт и по-скъпо паркиране в София

Такова е разположението на синята и зелената зона

© Столична община

Такова е разположението на синята и зелената зона



От 1 септември софиянци ще плащат по-скъпо за паркиране в центъра. Ще настъпят и изменения в тарифната политика на градския транспорт. Промените в две от най-важните наредби в столицата - за движението и за транспорта, бяха приети на днешното редовно заседание на Столичния общински съвет (СОС). Съветниците от ГЕРБ, НДСВ и някои от десните подкрепиха промените, а съветниците от БСП се въздържаха или бяха против.


В градския транспорт се предвижда спиране на едномесечната карта за две линии, както и тримесечните за един и два маршрута. Първоначално трябваше да се премахне и месечната карта за една линия, но в последния момент това решение беше преосмислено от общинарите. Заместител ще бъде единствено съществуващата и в момента карта за всички линии за 50 лева за възрастен.


Въвеждат и се и редица нови видове карти.




Паркирането в столицата ще бъде още по-скъпо. Цената на паркирането в синята зона ще се увеличи от 1 на 2 лева на час. Въвежда се и нова зона, наричана зелена, която ще струва 1 лев на час. (вижте кои райони обхваща новата зона). Увеличава се с един час и времето, за което важат зоните - от 8.00 до 19.00 ч.


Живеещите в района на синята зона в София ще плащат тройно за повече от една кола, която искат да паркират до жилището си. За първия автомобил месечният абонамент ще е 15 лева, а за година - 150 лева. Тройно по-скъпо ще платят за всяка следваща кола - 45 на месец, или 450 лева на година.


В новата зелена зона таксата за първия автомобил ще бъде 10 на месец и 100 лева година. Така за следваща кола стикерът ще струва 30 лева на месец, или 300 лева на година.


Служебният абонамент също поскъпва. Първоначалната идея при поискване фирмите да могат да имат денонощно запазване на паркомясто отпадна и се ограничи от 8.00 до 19.00 ч.


На заседанието беше предложено отпадане на служебния абонамент, но то беше отхвърлено. Подкрепа не получи и вариантът за изравняване на винетните стикери за паркиране на за първа и следващите автомобили както за фирмите, така и за гражданите.

Коментари (87)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на lordcris
    lordcris
    Рейтинг: 709 Неутрално

    Софианци два пъти избираха Борисов и два Фандъкова. 2 лева паркинг на час са им малко. 20 да го направят.

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    Зелената зона трябва да се разшири на територията на целия град, пък ако ще и цената на паркирането да е 30 стотинки на час. И толкова стига, на онези с трошките на трупчета да им излезне златно, да си съхраняват своеобразния уличен клиер в ущърб на останалите. Също както и на сотаджията, 3-те чистачки и 4-те девойки от бюфета, чиито коли паркират всяка сутрин в 7 пред офис-сградата и места за други не оставят. Та се налага всички таксита, куриери и камиони за зареждане да дърпат ръчната насред платното и да пускат аварийките, за да си свършат работата.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  3. 3 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Куче с кокал и софиянец с платено паркиране не можеш да изплашиш...Последният винаги ще намери, къде да си "кАчи" колата, без да даде и стотинка. В това отношение задръжките падхана отдавна. Може и човек да заколи, не се шегувам. Най-малкото нали виждам, че редовно си посягат.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  4. 4 Профил на dun
    dun
    Рейтинг: 648 Неутрално

    цените за паркиране ИЗВЪН определените за това паркинги трябва да бъдат още по-високи! всеки знае че тротоарите в центъра на София са недостъпни за пешеходци, камо ли за майки с колички, заради паркирани автомобили...

    ...следващата стъпка е да започне поетапно превръщане на цели карета в иделания център в пешеходни зони както е във всеки град в европа

    крайно време беше Столична община да реши дали София ще е град за автомобили или за хора ... очевидно последните доклади на Европейската комисия за замърсяването на въздуха и шумовото замърсяване са си казали думата

  5. 5 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    До коментар [#4] от "dun":

    Доколкото съм имал пряк контакт с няколко общински съветника, тяхното полугласно намерение било София да се прочуе по света като нещо като Холивуд и Боливуд: инкубатор на филми на циганска тематика. Като доведе Костурица своя Гърга Питич, да не му се налага да строи декори, ами самите улици, сгради, тротоари, пък и минувачи, да бъдат като естествен фон на филма.

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  6. 6 Профил на chevyvolt
    chevyvolt
    Рейтинг: 1258 Весело

    Браво!

    Напълно подкрепям повишението на "синята зона" и въвеждането на годишни абонаменти за живущите в нея!

  7. 7 Профил на каруцар
    каруцар
    Рейтинг: 515 Гневно

    Тия ни правият роби в собствения ни град !

  8. 8 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 4958 Гневно

    НЕ Е ЛУД КОЙТО ЯДЕ БАНИЦАТА И СТРИЖЕ НАРОДА А ТОЗИ КОЙТО МУ ПОЗВОЛЯВА !!!

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 9 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1677 Любопитно

    Като човек отрасал в синята зона само мога да приветсвтам това паркирането в центъра да е скъпо, така авто-талибаните 6те се замислят дали да се търкалят с тенекиите си или да се поразмърдаи - или да походят малко, или (неда си Боже!) да се качат да грАдския транспорт...

    Само ме изумява далтонизма на хората които "управляват". В Европа синята зона е безплатна за каркиране до 1ч., платените са бели и... ама то е явно че никого няма да достигнем.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  10. 10 Профил на void
    void
    Рейтинг: 233 Неутрално

    "Зелената зона трябва да се разшири на територията на целия град, пък ако ще и цената на паркирането да е 30 стотинки на час." - Подкрепям изцяло!

    Цялата синя зона трябва да е с платен вход за влизане с личен автомобил (освен на живеещите в нея). Пълно премахване на служебните паркинги в района на Московска, Народния театър, Двореца, БНБ и подобни. Никакво и в никоя част на града паркиране на тротуарите.

  11. 11 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1677 Неутрално

    [quote#6:"chevyvolt"]въвежданео на годишни абонаменти за живущите в нея[/quote]

    Въвеждането?!
    Практикува се от доста време, с БГ "добавка" че може да се паркира само на улициата на която човек живее?!?
    Това че поскъпва - по принцип не е зле, ама пусто да не бе поредното скубене, ами да се подобри не6то, да се вложат тези пари в инфраструктура, а не да се откраднат ПАК!

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  12. 12 Профил на Станислав
    Станислав
    Рейтинг: 1329 Неутрално

    Новината ще е приветствана от собствениците на частни паркинги в центъра на София - вече ще очакваме цена от 3 или 4 лева на час вместо сегашните 2 лева. На печелившите, честито!
    От друга страна, нека да бъдем честни - трафикът в центъра е ужасно претоварен, а увеличението на цените за паркиране си е стандартен метод в борбата със задръстванията в големите градове и столици на Европа. Повечето хора са пътували в чужбина, едва ли е необходимо да давам конкретни примери.

    “Wine makes daily living easier, less hurried, with fewer tensions and more tolerance” B. Franklin
  13. 13 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 2419 Неутрално

    До коментар [#10] от "void":

    Прогонването на колите от тротоарите не знам как ще стане, освен с мащабна военна операция. Страхувам се, че масата разярени автоталибани, въоръжена с крикове и гаечни ключове, определено е в състояние да обърне в бяг днешната ни пехота. Евентуално подкрепа от авиацията и бомбардировка с ракетни компекси Град и Топол-М може да промени баланса на силите. Първо артилерийската подготовка, после десантчици от отряда за специално проникване, с каски от кевлар и бронирани жилетки. Дори при тяхната поява на някой балкон от обгорялата сграда ще цъфне Бат Гочу и ще ги пита "Ей, момчета, кво прайте долу бе". "Горе ръцете, претърсваме района". "Ааа, бомбардирайте, претърсвайте, само ъ не съм ви видел ъ ми паркирате на местуту, оти ви го вденем у гъзото, че ви излезне през ушото!"

    По време на Костов България написа приказка - от държава с хиперинфлация до български лев, равностоен 1:1 на германската марка. По време на Петков можем да напишем втората си приказка - от бананова република, в която премиерът спи върху пачки и кюлчета по светлия пример на идола си Пабло Ескобар, до държава с нулева корупция
  14. 14 Профил на monique
    monique
    Рейтинг: 684 Любопитно

    Съгласна съм и 10 лв да стане синята зона, стига в замяна на таксите да се построят подземни паркинги, да се оправят тротоарите, да има повече пешеходни зони, градинки, зеленина т.н. Сега плащаш и какво от това?! Това с нищо не подобрява нито живота на хората, които живеят и работят в центъра, нито улеснява посетителите на града.

    Всички ние сме затворници, но едни килии имат прозороци, а други - не...
  15. 15 Профил на Божидар Божанов
    Божидар Божанов
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Кой ви каза, че има коли по тротоарите? В рамките на синята зона (т.е. в целия център) такива няма. Защото има колчета. На места някое е изкъртено или са забравили да сложат, но като цяло тротоарите в центъра са свободни.

  16. 16 Профил на Kobra
    Kobra
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Сега в София, скоро и в други градове. Нали се сещаш че на Андрешко винаги му намират цаката. Който си има кола да си купи и гараж, или парко место. Както е по целия бел свет. Не е задължително да се ръчка човек в центъра в час пик с личния си автомобил. Това само болни гъзари и безделници го правят. Хората дето са тръгнали по работа положително ще ползват метро, такси или гр. транспорт. Да не говорим че частта около НДК вече е относително достъпна и с велосипед. Хората обаче които живеят в центъра не ги облазявам. Но... както е казал народа, който си има брада си има и бръснач. С други думи като живееш в центъра и имаш кола, ще трябва да си плащаш.

    Noone needs the truth.
  17. 17 Профил на tomiboi
    tomiboi
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Абе какво ограничаване на трафика,балнувате!
    То е ясно,защо го правят това,тези който използват синя зона в центъра,я използват най-чсто за да свършат служебена или личена работа,много по-малък е процента на тези,който влизат в центара,за да ходят по заведенията,през деня к,когато се плаща,те ходят вечер,по баровете,когато няма синя зона.
    Та аз бих искал общината да излезне,така лекичко да изкочи с една статистика,едно парко място в синя зона,колко часа се ползва на ден и от тези часове,колко часа се ползват от един и същ автомобил.Защото,този който има офис в центъра ,си плаща абонамент, живущият си плаща.Просто е.От къде на къде,ще се повишава цената със 100%,пък и зоната ще се разширява,айде бе,много коли имало в центъра,ами ако общинарите ги е грижа за центъра на столицата,да го затворят,и проблема ще се реши от раз,ама не ще сваляме по две кожи,докато хората сами се откажат....хахахахахвсичко друго може да е ,но тези промени са си чиста проба пълненен на бюджета,от септември месец,сещайте се!

    tomiboi
  18. 18 Профил на liksen
    liksen
    Рейтинг: 515 Неутрално

    В центъра на най-мръсната европейска столица са почти всички национални институции, които не са осигурили паркинги за клиентите си. Вместо това някои са заградили цели улички - като МП, МО и МФ около Народния театър. Ако за второ място се плаща тройно, КОЛКО ПЛАЩАТ тези за 10-то, 20-то ?!!?
    Когато наваля сняг, нито едно от местата в синята зона НЕ БЕШЕ почистено! Паркираше се извън тях върху платното!
    Кой краде парите от паркингите и за какво ги дава болната даскалица?!

  19. 19 Профил на SSS
    SSS
    Рейтинг: 842 Неутрално

    Най-лесното е да се вдигат цените. Ама да се решават проблеми хич ги няма. Оня ден Фандъчето се появи да обяснява какви благини за софиянчетата е спретнала тая година, а не вижда каква кочина е навън. Пръста не си мърдат ония боклуци от Перник.
    Ама - от 30 години не били асфалтирани улиците. Тия констатации, с известни вариации, ги слушам всеки мандат. И нищо. Само се констатира - След няколко мандата ще се яви някоя като тая вуйна и ще заквичи - то не са ремонтирани улиците от 50 години. И така и те си отидоха и ние..в чакане

  20. 20 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 741 Неутрално

    Идеята да се вземат повече пори от хората е видна от километри. Не е видна другата идея- как да се направи по-удобен живота на хората . А това става така: При сегашните еди -колко си паркоместа и приходи от еди колки си лева ,увеличаваме паркоместата на ...броя.Приходи се очакват такива и такива ,разходите -такива и такива. С останалата печалба от еди колко си лева ще изградим ... броя подземни паркинги ,за да се освободят улиците.И така постепенно ,за ... години смятаме да освободим улиците от паркирали автомобили и центърът да придобие европейски вид.
    Да виждате такова нещо? Не. А пари след разходите на структурата дали ще останат? Едва ли. Както казват хората "Хубава работа,ама циганска" . За съжаление ,не е и хубава.

  21. 21 Профил на bubana
    bubana
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Най-дейният в операция " да изсмучем жизнените сокове на софиянци" е мафиотът Радослав Тошев. Той е син на друг мафиот и агент от ДС - Тошо Тошев. Това не е грижа за столичани , а отново са задействани лобистки интереси, откъдето ще падат пари. Държавата е в ръцете на мафиоти и ченгета - Тошевци, Гоцевци и прочие паплач!

  22. 22 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 515 Неутрално

    Значи улиците пак ще са задръстени, ама срещу заплащане. Във факта, че броя на автомобилите в София е нараснал експоненциално през последните години мутрата и наследилата го на поста негова марионетка виждат не проблем за разрешаване, а източник на доходи. За толкова години начено на общината не са направили нито един паркинг. За сметка на това измъдрят малоумия като това да превръщат улици като Хр. Ботев, Пиротска и маса други в паркинги, принуждавайки шофьорите да се движат по релсите в разрез със закона.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.
  23. 23 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 569 Неутрално

    До коментар [#9] от "B52":
    Къде в Европа е така?

  24. 24 Профил на hades_
    hades_
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Хубаво е че засяга и почивните дни, защото щом няма синя зона и всички се втурват да паркират там и положението е по-зле и от работните дни. А приходите от паркоместата трябва да ги инвестират в няколко голеееми подземни паркинга, собственост на общината. Това е единственото спасение срещу многото коли, защото навремето в кооперациите в централната част е имало 3-4 коли, сега има 34.....

  25. 25 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 515 Неутрално

    откровен рекет,А РЕКЕТЬОРИТЕ,КОНЦЕСИОНЕРИТ ДЕМЕК,са една от най стриктно пазените тайни в тая държава.да седиш пред болницата и да рекетираш тежкоболни хора търсещи някакво спасение,КОЛКО ИЗВРАТЕН МОЗЪК ТРЯБВА ДА ИМАШ,ей богу нямам думи

  26. 26 Профил на 4i4e
    4i4e
    Рейтинг: 515 Неутрално
  27. 27 Профил на triton123
    triton123
    Рейтинг: 571 Неутрално

    честита нова транспортировка и нова паркировка! ама много слабо,бе..много малко,бе! Софийското си е софийско...водят класациите..това са баш гражданята бугарски! не можем си го мери с тях! )

  28. 28 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 515 Неутрално

    До коментар [#14] от "monique":

    Не се бъркай, пак повтарям, не се бъркай. Преди синята зона беше тотален хаос в центъра, сега може да не е перфектно но като за начало спря паркирането от двете страни и повечето тротоари. Леко и нещата си застават на място.

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  29. 29 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    На пръв поглед добра идея, която гледам - среща одобрение. Като се надникне в детайла обаче виждам просто поредното безумие. Това няма да доведе до намаляване на трафика. Няма да доведе до намаляване на паркиралите върху тротоарите. Няма да освободи центъра от колите. Напротив. Ще доведе единствено до повече приходи, но не в столичния бюджет, а в частната фирма - паркинги и гаражи.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  30. 30 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Пълни лайци. Засрамете се.....

    Ето ги лицата и транспортната комисия на СО , която прави транспортната политика на столицата. Съставена само от аматьори:
    Любомир Христов – зам.кмет по транспорта – Университет за национално и световно стопанство
    Елен Стойчев Герджиков - СУ "Св. Климент Охридски" специалност "Философия",
    Радослав Тошев Тошев.- фирмено планиране в УНСС
    Иван Илиев Илиев –Техническия университет в София ,специалност "Ръководител полети" и втора специалност -"Авиационна техника".
    Кирил Георгиев Георгиев –УНСС - София: -спрециалност "Икономика и управление на териториалните системи"и "Публична администрация".
    Борислав Иванов Борисов -ТУ София, специалност "Електроснабдяване и електрообзавеждане на промишлени сгради и транспорт".
    Йордан Димитров Господинов –ВСУ "Черноризец Храбър" специалност "Публична администрация".
    Зафир Кирилов Зарков -СА "Д. Цанков", специалност "Икономика на търговията".
    Калоян Драгомиров Паргов -"Международни отношения" и магистър по "Европейска интеграция".
    Борислав Иванов Бориславов –“Св. Климент Охридски” - специалност "История",
    Капка Георгиева Сидерова в сайта на общината няма данни
    Абе няма ли един от УАСГ или ТУ, пътищар, градостроител, транспортник, автомобилист, социолог . Ако няма - поне шофьор да бяха попитали. Пълни аматьори.
    Погледнете им “Програмата за развитие на градския транспорт до 2015 г. Пълна боза – пожелания, глупости, без срокове, суми, писана на коляно. Вижте какво пише (само картинка) за “интелигентни транспортни системи” Тези даже не знаят какво е това....”
    Ебаси комисията...

  31. 31 Профил на dissident
    dissident
    Рейтинг: 796 Неутрално

    Много градове по света имат безплатен обществен транспорт в централната, най-натоварена, зона.
    Повишаване цената на градския транспорт не се връзва с повишаване цената за паркиране. Все пак човек трябва да се придвижва.

  32. 32 Профил на Вера Су
    Вера Су
    Рейтинг: 1283 Неутрално

    Привидно е чудесно. И с това с привидното си оставаме. В действителност е поредното състезание по стригане на овце. А дано новозеландците го извоюват като олимпийски спорт, че поне една титла да имаме лятоска.

  33. 33 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 522 Разстроено

    Да изгонят офисите без паркинги от центъра, после да махнат и държавната администрация от там и ефекта ще е много по-голям. Или направо да я правят пешеходна зона....Нито на офисите, нито на администрацията, мястото им е по тесните улички в историческият център на града....

  34. 34 Профил на KenSen
    KenSen
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Оня ден точно до сградата на Националната телевизия един човек, според хората от Паркинги и гаражи човека и полицай, но не знам, значи тоя човек си отряза скобата с флекс, метна я в багажника и отпраши. Та мисълта ми е че в София определено има проблем с паркирането.

  35. 35 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 572 Неутрално

    Още една безумна идея, обоснована с Директива на ЕС - до 2015г. да постигнем двукратно увелиение на пътниците с градски транспорт. Ами в София около 55-60 % пътуват с обществен транспорт и двукратно увеличение означава 110-120 % от населението да ползва градски транспорт???. Да внасяме ли селяни за да изпълним директивата? малоумници...
    В големите градове на ЕС с обществен транспорт пътуват около 15-25 % от населението, но в София.... И да използуваш тази директива си е пълно малоумие. А може би има други интереси...

  36. 36 Профил на Stoyan Tsolov
    Stoyan Tsolov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Това клише "не строят" паркинги, "няма паркинги" като го чуя се изприщвам. Ганьо не му трябват паркинги, а безплатни места за паркиране пред входа, по възможност на тротоара или в градинката, за да не измине 5 метра пеша и да си гледа курника през прозореца. Паркингът на МС "Васил Левски" (300 места) не иска никой да го вземе на концесия, защото всеки предприема, който направи проучване на пазара е наясно, че в град, в който можеш да паркираш безнаказано на тротоара и в парка, икономическа логика от паркинги няма. Пред паркинга има безплатни 500 парко места в калта! Кой ще инвестира в паркинг?! гараж "Витоша" до НДК е 2 лева на час, има 350 места, от който поне 200 винаги са свободни.

    Подкрепям скъпата синя зона! Вън автоталибаните поне от центъра на София. В тази държава трябва да има поне едно цивилизовано парче земя и нека започнем с центъра на София.

  37. 37 Профил на Stoyan Tsolov
    Stoyan Tsolov
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Дори да се построят паркинги в центъра, ще бъдат празни, защото няма как да се пред входа на всеки столичанин. А столичанинът, потомък на Ганьо Балкански, има наднормено тегло и не ходи пеша.

    ЗА платено влизане в центъра!

  38. 38 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1416 Любопитно

    Аз ли не се ориентирам, или в картната схема има нещо сгрешено? Цялата зона на Ректората (на Софийския университет) е зелена зона. За сметка на това хотел "Радисън" (онзи, срещу НС) е добре изрисуван.

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  39. 39 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Ти избра Борисов и Фандъкова като не си подкрепил ДОИП.

  40. 40 Профил на customize
    customize
    Рейтинг: 515 Неутрално

    вазелинът е безплатен

  41. 41 Профил на С Стоянов
    С Стоянов
    Рейтинг: 1217 Гневно

    А какво става с няколкоетажните паркинги каквито има във ВСЯКА европейска столица ??? Или тези тикви от общината си мислят , че София е в Африка ?!?

    ВЯРНОСТ И ПОСТОЯНСТВО
  42. 42 Профил на КДС
    КДС
    Рейтинг: 676 Неутрално

    [quote#14:"monique"] Сега плащаш и какво от това?! Това с нищо не подобрява нито живота на хората, които живеят и работят в центъра, нито улеснява посетителите на града. [/quote]

    Не си разбрала добре: идеята не е да се "подобрява живота на хората, които живеят и работят в центъра, или де се улесняват посетителите на града." Идеята е да се гушнат едни пари. И това най-лесно може да стане, като се стрижат тия, които и без това си плащат.

    Проклета да е Русия!
  43. 43 Профил на lim
    lim
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Чудя се колко от изказващите се действително живеят в Синята зона, за да имат мнение? Или просто, когато "слизат до Центъра", си палят таралясника щото не познават Градския транспорт и пешеходните маршрути.
    За съветниците е ясно - повечето са отдалеч и доста АГРАРНИ!!!

  44. 44 Профил на Ridiculous Върнете стария сайт!
    Ridiculous Върнете стария сайт!
    Рейтинг: 833 Весело

    До коментар [#26] от "4i4e":

    Сърдечно пожелавам на всички, участвали в прокарването и изпълнението на днешното решение да споделят съдбата на интервюирания.

  45. 45 Профил на Donix
    Donix
    Рейтинг: 571 Любопитно

    До коментар [#3] от "cinik":

    Абсолютно си прав - около така наречения "Бизнес парк" са паркирали по всички тротоари и ниски зелени площи, докато паркингите вътре строят полу-празни.

    Но в крайна сметка вината е на общината, че десет години не намери едни сто хиляди да си върже системата с КАТ и да пускат глоби по предните стъкла, както е в белите страни, за да не се паркира по този безумен начин по тротоари и детски площадки. Така ще има и интерес от строежа на масови паркинги, както и всяка нова сграда ще е доброволно с достатъчен брой парко-места. А не като в новите гета като Манастирски ливади, където изтарикателите да си вземат жилище без гараж си паркират вече по главите едва ли не....

    Боян Р.
  46. 46 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    Ами казах го вече! Алгоритъмът е прост - само от 4 стъпки:
    1. Има ли задръствания? Ако "да" отиди на 2, ако "не" отиди на 4
    2. Вдигай цените
    3. Отиди на 1.
    4. Край.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  47. 47 Профил на blaf
    blaf
    Рейтинг: 652 Неутрално

    Може би най-малоумните реформи в градския транспорт, откакто има градски транспорт въобще (а трамваи има от 1901г.).

    Хубаво ще може да се возят животни, а колелета кога ще може да возим (за справка - в някои страни /дори някои индийски щати/ автобусите имат допълнителни съоръжения, извън каросерията, на които се 'закачат' велосипеди - така не пречат на хората вътре).

  48. 48 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 507 Любопитно

    [quote#36:"stoyant"]Подкрепям скъпата синя зона! Вън автоталибаните поне от центъра на София. В тази държава трябва да има поне едно цивилизовано парче земя и нека започнем с центъра на София.[/quote]
    Съгласен, за синята зона...обаче, аз като живея в центъра и сега ми вдигат двойно абонамента - при положение че не ми гарантират място...как да го възприема това ? ...щом като ще мога да паркирам само при възможност, дали няма да е възможно и да си плащам само ако имам финансова възможност ?

    Нищо лично !
  49. 49 Профил на gtx
    gtx
    Рейтинг: 507 Гневно

    [quote#43:"lim"]Чудя се колко от изказващите се действително живеят в Синята зона, за да имат мнение? Или просто, когато "слизат до Центъра", си палят таралясника щото не познават Градския транспорт и пешеходните маршрути. [/quote]
    Аз живея в тая пуста зона.Досега таксата ми за паркиране беше 79 лева.Сега искат да стане 150...ама пътната винетка за 1 година е под 80 лева...абсолютен парадокс...и узаконяване на общинския рекет !

    Нищо лично !
  50. 50 Профил на asenpp
    asenpp
    Рейтинг: 462 Неутрално

    Решението не може да бъде различно от 100-200 доброволни идеалисти, които няма да платят 30 + 60 +няколкочаса по 2, или към 100 лева (къде 5 % от стойността на 60 % от колите в автопарка), а ще им задръстят наказателните паркинги.
    Всъщност може и да не са доброволни, и да не са идеалисти...

  51. 51 Профил на valeridg
    valeridg
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Столична община наистина е сбирщайн от лаици: (
    Как за колко години вече синя зона един тротоар не ремонтираха, ами бият някакви псевдо-колци, които след два дни сочат под 60 градуса към сградите и аха-аха да набучат някого...
    В Богота си бяха избрали кмет, който за един мандат промени коренно облика на града, но за жалост е загубил изборите наското.
    Но човекът е успял да прокара велоалеи и бус ленти из града, пък желаещите да киснат в задръстване - имат тази неограничена възможност: )
    С гордост показваше как колите карат по кални и счупени трасета, а се наливат пари за обществени места и пешеходна и велоинфраструктура.
    Кога ще видим и тук разумна политика на управление на този грохнал отвсякъде град? Кога?

  52. 52 Профил на lim
    lim
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Знаех си - само един си призна мъката да живее "баш у центъро".
    Е присъединявам се - и аз съм оттам, и ще си плащам по новому. Как да не си спомниш вица за двата глиста дето надничали изотзад -"Родина, сине"...

  53. 53 Профил на Батков-вън
    Батков-вън
    Рейтинг: 515 Неутрално
  54. 54 Профил на Руританец
    Руританец
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#1] от "lordcris":

    Тънкият момент е, че онези софиянци, които избират Борисов и Фандъкова, съвсем не живеят нито в синята, нито в зелената зона...

  55. 55 Профил на ugz411068663
    ugz411068663
    Рейтинг: 796 Неутрално

    До коментар [#37] от "stoyant":

    селянино , къде ти е колелото?

    Обществото на бъдещето: робство без господари. "Н.Давила"
  56. 56 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Според мен трябва синята зона да започва от Ботевград и да свършва в Перник. Освен това тези, които имат автомобили, да ги оставят извън синята зона и да дупчат по 3 билета- 1ако трамвая е претъпкан, 2-ри ако си чакал повече от 20 минути и 3-ти ако вътре е мръсно и гадно. Ако трамваят се развали преди да си стигнал дупчиш 4-ти билет бонус.
    Таксата в синята зона трябва да е поне 12лв. и то ако автомобилът е паркиран на две гуми - иначе 30лв. Паяците да извозват нарушителите поне до Стара загора от където собствениците да си ги получават срещу такса от 2500лв.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  57. 57 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    До коментар [#13] от "cinik":

    Ти все пак не ми отговори караш ли кола?
    Според мен - не. А причините за това са че живееш в центъра и практически нямаш нужда от такава. Нито имаш къде да я държиш, нито ти се занимава да търчиш постоянно да и търсиш място, да вадиш карти от общината. Пазаруваш си там, деца нямаш да развеждаш, родните не ги виждаш кой знае колко често - за по-добро себеусещане. Не че и аз не съм така, но хората са различни - някои не могат без кола. Не могат без да са мобилни. Въобще модерния човек е мобилният човек. Ей виж ги германците - карат по 2 часа до работата си - кара и хвърля. И такива извращения на градското планиране като у нас - няма. Ами в Италия бил ли си? Карат некви скутери падали 1000 пъти облепени с тиксо ама се движи през целия града да види тъщата и да пие едно кафе с тъста.
    Според мен, тръгнеш ли да караш и ти ще си същия. Ще паркираш по тротоари, ще се навираш в насрещните улици и така. Тука просто е така. Не защото хората го избират, а защото няма друг начин.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  58. 58 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 684 Неутрално

    ПАК ГЛАСУВАЙТЕ ЗА ГЕРБавата Фандъкова!!!
    Сега следва данък сгради и такса смет - миналата година ги отмениха, но скоро ще опитат пак, сигурен съм.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  59. 59 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Лично моето мнение с което не ангаржирам никого е че паркинг от 2 лв на час е напълно резонно, както и карта от 50 лв/месец.
    Само, че карти за намаление на тия общинарите - да не са поименни според мен е цинично.
    Би трябвало всеки който ползва намаление да има карта със снимка, а не да ми плащат по 3 лв на месец някакви шушумиги от общините, егида и учителниците от даскалата и да си ги менкат в родата постоянно.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  60. 60 Профил на agenciagruh
    agenciagruh
    Рейтинг: 515 Гневно

    Ето какъв ми е проблема на мене!
    Адски тъпо нещо е таксата в съботния ден до обяд!
    Първо лично аз в петък обичам да заформям главата с приятели и определено не се качвам в колата за да се прибера в къщи!Естествено това ще разбие прекрасният ми съботен махмурлук защото, ако искам да се излежавам в леглото преди да си взема колата ще трябва да платя 4 лв за паркинг ,а ако не се събудя направо съм изгорял!

  61. 61 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 544 Гневно

    Добре, съгласен съм да плащам по 2 лева. Но искам да видя отчет колко пари са събрани и за какво са изхарчени. Такъв няма. Няма и да има. Нито се знае колко действително се местата в зоната, нито колко талони са продадени и есемеси пуснати. Не се знае и колко точно автомобила се вдигат. Информацията трябва да е публична и да се отчита ежедневно. Това естествено няма да се случи никога. Защото моите два лева се крадат от Радо Тошев и сие. Туй то.

  62. 62 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Живея в центъра и точно вчера сутринта псувах поредния селянин (с мерцедес с кюстендилски номер), който пак "спираше за минутка", спираше така, че нито пешеходци, нито трамвай можеха да минат. И не дейте да разправяте, че няма коли по тротоарите -пълно е с тях. Но нещото, което няма да видите, са полицаи, които да глобяват. Вместо това има синя зона (ама не навсякъде).

    Да не говорим, че между 19:30-21:30 е някакъв ад, защото всеки, домъкнал се я от студентски град я от Люлин/Младост гледа да слезе с колата и да паркира ако меое директно в пицарията/кафето.

    Добавете малоумните знаци "Влизането забранено освен за живущи и зареждане на магазини 4-4:30", които нито селяните нито полицията спазва (само дето не е ясно тогава кой и защо ги слага навсякъде) и става ясно, че хаосът е пълен.

    Аз съм за затварянето на целия център и да се влиза след заплащане на такса, и то солена (както е в Лондон например). Ама как да стане, като приходите от синята зона трябват, за да помпат партийните каси (спомнете си, те не отиват в общинския бюджет, а в бюджета на общинска фирма, която по мои спомени е на загуба откато съществува).

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  63. 63 Профил на epoc
    epoc
    Рейтинг: 1416 Неутрално

    Има и още нещо - като изключим метрото, градския транспорт е кошмарен - и като качества, и като скорост. Да не говорим, че сега и ще поскъпва. Ами тогава за какво говорим? Що преди няколко години в Париж не видях да има подобни прпблеми?

    П.П. Преди няколко години говорих с чужденец от скандинавските страни и като му описах схемата за паркиране и вдигане на коли той каза "о, общината определя къде да се паркира и вдига колите, това не е ли конфликт на интереси?". Оказа се, че при тях контролът се осъществява от тяхната полиция и глобите отиват не в някаква фирма, а директно в бюджета.....

    Икономедия се превърна в трибуна на тролове ЗА и ПРОТИВ правителството. Очевидно е, че няма какво да се говори или коментира с такива драскачи....
  64. 64 Профил на sylvester
    sylvester
    Рейтинг: 558 Неутрално

    Прост факт: С колата отивам до работата за 20 минути, а с градския транспорт за 45. Всеки работен ден това прави разлика от 50 минути (общо за двете посоки) или 18 часа (!?!) за работните дни в един месец. Това са ми 2,5 допълнителни работни дни, бе хора. Прекарани в автобуса, заобиколен от рядко къпещи се индивиди. Може ли да става сравнение?!?
    Прост факт 2: С увеличението на таксите ще се постигнат 2 неща - допълнително обогатяване на Паркинги и гаражи и допълнително оскубване на шофьорите, но НЯМА да се постигне ефект подобряване на инфраструктурата или живота на хората в центъра. А викащите "браво" не печелят нищо, освен перверзното удоволствие, че на мен, шофьора, ми е по-зле.

  65. 65 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 564 Неутрално

    как така не се построи многоетажен паркинг в синиата зона които да поеме колите на живеещите и идващите в центьра на софиа и другите центрове на градове в бьлгариа

  66. 66 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    До коментар [#65] от "dearblue":

    Паркинг в синята зона? Ти майтапиш ли се?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  67. 67 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    До коментар [#46] от "tribiri":

    Не ти ли показах досатъчно ясно пропуските в тоя алгоритъм?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  68. 68 Профил на dearblue
    dearblue
    Рейтинг: 564 Неутрално

    в паркингите в синиата зона ще се плаща престоиа и общината ще печели а хората ще си идват с колите на работа и разходка в централните части на градовете
    сега без паркинги губиат тьрговците с магазините в центьра при които не идват хора с коли а тези с колите отиват в моловете и си пазаруват от моловете кьедто има паркинг и с асансиора разглеждаш всички бутици на ниаколко етажа с охрана
    в централните градски части с магазините не може да се осигури такава охрана

  69. 69 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    Общината трябва да почне да строи паркинги, докато има още свободни места и в "синята" и особено в "зелената" зона....
    Докато пишман капиталистите-рестипути не са ги нагъчкали с офиси и жилищни сгради.......

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  70. 70 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    [quote#64:"sylvester"]С колата отивам до работата за 20 минути, а с градския транспорт за 45[/quote]
    Не ме заблуждавай, че колата ти се движи по- бързо от градския транспорт в тия задръствания.

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  71. 71 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1584 Весело

    До коментар [#69] от "boby1945":

    Паркинги в синята зона? И така ще решиш проблема? Браво бе

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  72. 72 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#71] от "Тони!": Ще се реши естествено, можеше да се направи още преди 20 години ама рестипутите мислеха само за строежи на сгради модел 1940 ......
    Как например е решен в компелкс Явоворов, около бул. Мадрид .....
    И сега има маса празни места и съборетини в "синята" зона на "синята зона" които стоят ей така, чакат да паднат някому на главата....
    Ама трябва да се мисли, а общинарите най-мразят да мислят...

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  73. 73 Профил на 17:50
    17:50
    Рейтинг: 571 Неутрално

    Провинцията да намали малко тона в коментарите.

  74. 74 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 965 Неутрално

    До коментар [#67] от "Тони!":

    Не можа да ме убедиш! Твоите аргументи бяха в стил "Дайте да запалим Ламанша и Англичаните няма да могат да дебаркират. Ама как ще го запалим? А-а-а-а! Това е работа на експертите!"

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  75. 75 Профил на Настрадин Ходжа
    Настрадин Ходжа
    Рейтинг: 1416 Гневно

    Благодарим, Бойко!

    Благодарим, Данче!

    Бий, Бойко!

    Прибирай, Данче!

    #ДАНСwithme до #ОСТАВКА
  76. 76 Профил на small
    small
    Рейтинг: 515 Гневно
  77. 77 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1078 Неутрално

    В синя зона където и да копнеш ще излезе форум /не нашия/, колизеум или римска баня.
    Тука предлагат да вземем да я разкопаем, смешковци.

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  78. 78 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1103 Гневно

    Мутрата от Банкя и слугите му само това знаят - да вдигат цените на горивата, лекарствата, яйцата, паркирането и престоя, градския транспорт,въвеждат непосилни такси за пенсионерите, работели през целия си живат за да си живеят райски комунистите от БКП то! Сега трябва пак да ги издаржаме!!!

  79. 79 Профил на Вели
    Вели
    Рейтинг: 1103 Неутрално

    До коментар [#6] от "chevyvolt":

    А я сега ми обясни защо подкрепяш годишната такса за живеещите в центъра на София?? Ще ти отговоря - ЗАЩОТО СИ СЕЛЯАНДУР, живеещ максимум в панелно блокче и завиждаш!!! Това, че ние, плащащите в центъра на София ще напълним гушите на общинарчетата , ДА СИ РАЗДАВАТ БОНУСИ с НАШИТЕ ПАРИ, ТЕБ НЯМА ДА ТЕ НАПРАВИ ПО -БОГАТ!! Ще остане само злобатата ти зависта ти!!! Дано се задаваш с тях!!!!

  80. 80 Профил на nick686466
    nick686466
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#54] от "Руританец":

    Донякъде е така наистина, в избирателните секции в общините "Средец" и "Оборище", както и отделни секции на "Лозенец" резултатите на ГЕРБ в последните избори бяха средно с 30% по-ниски от другите части на София. http://results.cik.bg/tur1/protokoli_os/2246/01024.html

  81. 81 Профил на Оги Ковачев
    Оги Ковачев
    Рейтинг: 458 Весело

    Добро решение! Мярката за ограничаване на потока от МПС към центъра ще е още по-ефективен, когато тръгне и метро-линия номер 2!

    Оги Ковачев http://ogniancho.blogspot.com
  82. 82 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1584 Весело

    До коментар [#72] от "boby1945":

    Паркинги в центъра единствено стимулира нов трафик. А точно от това искаме да избягаме. Това е като да гасиш пожар с бензин. Уникално.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  83. 83 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    До коментар [#74] от "tribiri":

    Ти па откога почна да пишеш безмислени и безаргументирани мнения? Казах, че първо се прави пешеходна зона, и велоалеи, след това градски транспорт, и казах, че тези неща не искат големи инвестиции. Едва след това тръгват рестрикциите. Да използваш принципа на тоягата и моркова, но да нямаш морков може да доведе единствено до злоупотреби и корупция. Да се хванем на бас, че ефекта от това ще е нулев?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 84 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 683 Неутрално

    РЕШЕНИЕ № 15599 София, 17.12.2009 на Върховния административен съд

    ..........................СОС е приел един незаконосъобразен нормативен акт.....
    ................В доклада към проекта за наредбата освен това няма и анализ за съответствие с правото на Европейския съюз и никаква финансова обосновка на цената на новопредоставяната от Общината "услуга", която е оценена на 70 лв. за една година, поради което следва да се приеме, че на практика няма изготвен доклад, съответстващ на изискванията на чл. 28, ал. 2 от ЗНА.
    А нормата на алинея трета на чл. 28 от ЗНА предвижда "проект на нормативен акт, към който не са изложени мотиви, съответно доклад, съгласно изискванията на ал. 2, да не се обсъжда от компетентния орган".
    Посочените дотук нарушения на административнопроизводствените правила при приемането на оспорената Наредба са твърде съществени, тъй като те са императивни, а не пожелателни, и с тяхното ненарушаване се гарантира действителното спазване на принципа на откритост, съгласуваност и местно самоуправление, поради което само те сами по себе си са основание за отмяна на оспореният нормативен акт.
    .........................
    Разпоредбата на чл. 146, т. 5 от АПК задължава съда да съобрази дали оспореният нормативен акт съответства с целта на закона, а това означава той да създава реални фактически и правни възможности за изпълнение, да осигурява равни права на всички лица, до които се отнася, да има реципрочност между цена и предоставена услуга и други.В оспорената Наредба тези условия не са налице.

  85. 85 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#82] от "Тони!":много си запечен, асъл като кмет рестипут тип Янчулев....

    Имали трафик в Центъра сега? Има!,
    Има ли хора с коли които ги ползват? Има!
    Има ли места за паркиране? Няма!
    Значи и трябва да има и места къде да паркират, днес и утре....

    Ако ти се вижда трафика голям, ограничи го, но за всеки трафик се искат определени пътища и ПАРКИНГИ ....

    Между другото 1959 когато се прави един от многото генерални планове за София, комунетата "планираха" 800 000 жители 2000 година, от тях 8% с вили и 12% с аФтоНобили.....

    И сегашните рестипутчета и те така планират.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  86. 86 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 1584 Неутрално

    До коментар [#85] от "boby1945":

    Като строиш паркинги ще оправиш проблема, да
    А като строиш пътища - още повече.
    Местата за паркиране в центъра биха били достатъчни, ако се използват за живеещите там, а работещите в центъра имат адекватен градски транспорт и не им трябват колите.
    Ма правенето на нормален градски транспорт е въпрос на много работа и малко пари, съответно няма какво и откъде да се източи, та не е приорите.
    Ти продължавай да гасиш пожара с бензин.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  87. 87 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 902 Весело

    До коментар [#86] от "Тони!":Те и комунаките така планираха София 1959 800000 жители в 2000 година, 8% с вили 12% с коли... и те, като тебе, смятаха че не им трябват на 88-те% коли да, ама не...... палачинката се обърна по съвсем друг начин....

    Лошото е не че в 1959 някой сбъркал, а че днес управниците не се учат....

    И в 1970 казваха на "планьорите" че разширението на Цариградското шосе няма бъдеще щото "свършва" никъде, ама те викаха ние ще оправим работата, те ти и Мафиянски, бул.Тодор Александров "спира" в Шератон за по ракия....

    Така и с паркингите, щом има трафик трябва да се изгради и инфраструктура, а не да се гадае кому какво трябва.... в следващите 50 години.....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK