БСП иска да бъдат прекратени скандални договори за зимното почистване на пътищата

Димчо Михалевски

© Анелия Николова

Димчо Михалевски



БСП настоява за незабавно прекратяване и предоговаряне на условията по скандалните договори за зимното почистване на пътищата. Депутатът от БСП и бивш заместник-министър на регионалното развитие Димчо Михалевски обяви на пресконференция днес, че договорите, сключени от правителството на ГЕРБ за снегопочистване, облагодетелстват малък на брой фирми, които са близки на властта и струват на държавата два пъти по-скъпо от предишните.


Той посочи, че за 19 500 километровата пътна мрежа на България в периода 2005-2009 г. са плащани по около 25 млн. лева за зимно почистване, докато всяка от зимите по време на управлението на ГЕРБ е струвала на държавата около 50 млн. лева. "Разликата за четири години възлиза на 100 млн. лева. За четири години безхаберие на министерството и агенцията изтича една голяма спортна зала", коментира Михалевски.


По негови данни управляващите са предоставили 56% от почистването на пътната мрежа на България на три компании - "Трейс Холдинг", Холдинг "Пътища" и "Интегрирани пътни системи". Според депутата това е скандално, защото конкурсите за възлагане на поръчките за зимното почистване са проведени с очевидни ограничения и натиск, което е довело до липса на реална конкуренция в много от областите на страната. Михалевски си обяснява с натиск факта, че в 11 от областите е имало само по една оферта, в 9 - по 2 оферти, а в 5 от областите - по 3.




Според Михалевски фирмите, спечелили конкурсите, не могат да реализират никакви съществени инвестиции, а в масовия случай са на загуба, тъй като разходите им за гориво са многократно по-високи от отпуснатите суми за определен вид дейност. "Разбира се това не важи за избраните и приближени до властта фирми, които са си надписали тройни и четворни надценки за извършваните от тях дейности", заяви депутатът. Според него няма друго обяснение как в три съседни района има драстични разминавания в цените на снегопочистването, въпреки сходните климатични условия - докато в Плевен то е струвало 2857 лв., в Ловеч цената била 780 лвл, а в Габрово - 573 лв.


"Заради тези драстични примери на корупция и облагодетелстване на приближени до властта фирми,  настояваме за незабавно прекратяване и предоговаряне на условията на договорите за почистване и поддържане на пътната мрежа", каза Михалевски и призова прокуратурата и Сметната палата да се самосезират по случая.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK