"Витоша" вече ще е изцяло пешеходна зона и с подземни гаражи

Изпълнението на проекта започва след 3 месеца

© Мария Съботинова

Изпълнението на проекта започва след 3 месеца



Централният столичен булевард "Витоша" ще стане изцяло пешеходна зона без трамвайни линии, а отдолу ще има между 200 и 300 места за паркиране. Пространството ще бъде затворено за велосипедисти, които ще минават по обходни маршрути от успоредни улици. Ще има и покрити места, където минувачите да могат да скрият при лоши атмосферни условия. Там ще могат да се провеждат и закрити изложби, панаири и други събития.


Това предвижда проектът за обновление на улицата, чийто краен вариант беше обсъден от архитекти по последните му детайли. Обновлението ще обхване частта от "Патриарх Евтимий" до "Солунска", а изпълнението ще започне най-късно след 3 месеца.


Подземният паркинг най-вероятно ще бъде достъпен само за живеещите в района срещу наем. Всъщност местата няма да са открити, а като гаражни клетки със заключващ се механизъм, който няма да работи дълго, ако да се отваря на всеки час, обясниха специалистите.




Частта от "Патриарх Евтимий" и "Неофит Рилски" ще се реализира от турската компания, която строи втория метродиаметър, който ще минава под "Витоша". От "Неофит Рилски" до "Солунска" пък ще бъдат отпуснати пари от общинския бюджет.


За останалата част от булеварда до "Св. Неделя" ще бъде обявен конкурс през месец май и се надяваме до началото на есента да го разглеждаме, каза пред "Дневник" главният архитект на София Петър Диков. При реконструкцията на участъка се очаква да се появят археологически находки. Нека проектите там бъдат дръзки - затваряне на движението, създаване на открити музеи, предизвика колегите си Диков.


Цветовете на новата настилка ще са жълто, охра и отчасти кафяво

© Мария Съботинова

Цветовете на новата настилка ще са жълто, охра и отчасти кафяво


Във вече готовия проект булевардът известен като "Витошка" ще бъде разделен условно на три успоредни по дължината части. Първата зона е непосредствено до витрините на магазините и обектите, следва зоната за разходки, карнавали и събития, а третата зона ще е с обзавеждане за сядане, места за улични художници например, обясни ръководителят на проекта проф. Тодор Булев.


Това ще обхване пространството заето в момента от трамвайните линии, които ще бъдат премахнати. В покритите пространства ще могат да се провеждат всякакви събития, а на външен вид ще се доближат до сходни обекти, съществували в стара София. Проф. Булев каза още, че материалите ще бъдат в топли цветове - жълто, охра, както и части с кафяво.


Първоначалната идея на проектантите била големи части от булеварда да са покрити със стъклени покриви, но преосмислили предложението си, защото по този начин се закрива гледката към планината Витоша.


Направено е проучване за бъдещето на растителността по булеварда, като здравите дървета няма да бъдат отсечени. От 80 дървета 57 се оказаха в добро състояние, съобщи проектантът по озеленяването арх. Емил Галев. Той е поддръжник на идеята всички дървета да бъдат отсечени, защото при построяването на подземния гараж корените на растенията ще бъдат наранени и в близките години сами ще изсъхнат. В крайна сметка обаче Столичната община изрично пожелала здравите растения да бъдат запазени.


Според арх. Галев не е удачно новите дървета да бъдат отново кестени, както е в момента. Кестените имат развита коренова система, която нарушава настилката, а през по-голямата част от листата им са кафеви, заради слабата им защита срещу вредители, обясни той. Специалистът предложи като по-удачен вариант декоративни форми на габър.


Велоалеите по "Витошка" ще се пренасочат по успоредни улици, но все пак ще се създадат стоянки

© Мария Съботинова

Велоалеите по "Витошка" ще се пренасочат по успоредни улици, но все пак ще се създадат стоянки


Проектантите се надяват и собствениците на сградите да преосмислят вижданията си за имотите, които стопанисват или отдават по наем. Според проф. Булев централният булевард трябва да се превърне в място, където хората да се срещат с приятели, да е уютно и затова не е подходящо там да има бутици, а кафенета и места за хапване. Дано магазините да останат само в моловете, изрази надеждите си още той.


Прехвърчаха и критики към проекта. Присъстващи архитекти не одобриха естетиката на равнобедрения триъгълник, както изглежда новата настилка, както и премахването на велолиниите, които ще се движат по обходни маршрути. Главният архитект уточни, че велосипедистите ще могат да преминават, но при положение, че се движат с ниска скорост, или пък бутат колелото си. Също така ще бъдат създадени стоянки.


Арх. Диков прие и предложението за поставяне на еко елементи върху покривите на обектите за почивка. Така ще се събира енергия от слънцето, а може и да се събира дъждовната вода.


Пред "Дневник" главният архитект съобщи още, че през 2012 г. ще има ремонт на вече пешеходната централна улица "Пиротска". Засега обаче създаването на други зони за пешеходци в близко бъдеще няма да има. "Шишман" може да става пешеходна инцидентно - за два дена, за една седмица, но няма как да стане пешеходна, каза още той. През лятото "Шишман" затваря за седмица, когато се провежда "София диша".

Ключови думи към статията:

Коментари (85)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dwars
    dwars
    Рейтинг: 388 Неутрално

    "...който няма да работи дълго, ако да се отваря на всеки час, обясниха специалистите." - ??????
    Кой малоумник му хрумна да маха велосипедистите? И как точно ще ги пренасочват по съседните улички, като там тротоарите са тесни за двама души, а пък улиците са с по един ред от двете страни паркирали автомобили? Абе, пълна малоумщина

  2. 2 Профил на msc
    msc
    Рейтинг: 605 Гневно

    Подкрепям:
    Кой малоумник му хрумна да маха велосипедистите? И как точно ще ги пренасочват по съседните улички, като там тротоарите са тесни за двама души, а пък улиците са с по един ред от двете страни паркирали автомобили? Абе, пълна малоумщина ...

  3. 3 Профил на elevation04
    elevation04
    Рейтинг: 605 Весело

    Поредния фантастичен трилър на архитектчето....
    Следващия път ще ни разкаже, как ще отоплява София с реотани от въздуха. Ще има диреци на Витоша и Стара Планина, а те ще висят на тях над града...

  4. 4 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1367 Весело

    Некаква невероятна каша е това предложение. Защо велосипедисти не могат да влизат в улицата? Къде ще ги построят тия "гаражни клетки", на местото на трамвайните релси или в парка пред НДК? И т.н.

    Да се уволнят сътворилите го и да се изпрати обратно за преработка.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  6. 6 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1367 Весело

    [quote#0:"статията"]Цветовете на новата настилка ще са жълто, охра и отчасти кафяво[/quote]

    Без съмнение, за кафявото ще се погрижат бездомните псета, които ще се изтегат вечер под покритите площи.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  7. 7 Профил на Лукс  на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Лукс на Прокопиеви и Плевнелиев в село Баня"
    Рейтинг: 660 Неутрално

    По цял ден "мислят" как да "усвоят" нашите пари...
    и не им остава време да направят нещо хубаво , полезно и да не е скъпо!

  8. 8 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    Идеята е добра, ала велосипедистите ще се конфронтират с автомобилите по успоредните улици, които не са от най-широките. С оглед спокойствието на пешеходците, вероятно наистина не е удачно да има велоалеи по "Витошка", единствен регулатор за скоростта е броя на хората по улицата - колкото са повече, толкова по-бавно е придвижването (да се разчита на самосъзнанието е илюзия, особено при подрастващите).

  9. 9 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1367 Весело

    До коментар [#1] от "dwars": И ще го повторя:"Всъщност местата няма да са открити, а като гаражни клетки със заключващ се механизъм, който няма да работи дълго, ако да се отваря на всеки час, обясниха специалистите."
    Я пак да обяснят "специалистите", щото нещо не схванАх )))
    За велосипедистите - малоумно! Предполагам, за да не рзанася миризма на пот )))

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  10. 10 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#9] от "ь":

    Ще сложат от най-евтините механизми, какво има за чудене?

  11. 11 Профил на Йонас
    Йонас
    Рейтинг: 442 Неутрално

    за да бъде истински пешеходна улицата, тя НЕ ТРЯБВА да бъде пресичана на пет места от преминаващи автомобили. нито пък да си позволява куките, СОТаджиите и баничарките, зареждащи кафенетата, да се движат или паркират на нея. писна ми тук всичко да е наполовина! и без това т. нар. "пешеходен" участък е има-няма 800 метра дълъг, но дори там има автомобили... ненормално.

  12. 12 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#9] от "ь":

    За други градове нямам наблюдения как е уредено, ала в Стара Загора велоалеите минават през централната пешеходна част на града. Което е удобно за тези, които са на две колела (личен опит). Ала от позицията на пешеходец не е от най-приятните усещания някой да ти минава иззад гърба и чак като те задмине да го усетиш. И ако се налага да се отклониш като велосипедист с 20-40 метра повече от маршрута, не е фатално.

  13. 13 Профил на Музар
    Музар
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    Чета и не вярвам на ушите си!

    Наистина поредният психотрилър, направо орър!
    Особено забраната за велосипедисти! Та това е най-прякото трасе в тази част на центъра. Да набутат велосипедите по съседните преки е все едно да им организират паркур (каране с препятствия) .

    То и останалата част ми звучи доста странно. По цялата част едва 200-300 места за паркиране (клетки ?), хем платени, хем за живеещите в района, хем щели да се повреждат редовно .

    Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройд
  14. 14 Профил на Йонас
    Йонас
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Хаха, сега забелязвам, че на водещата снимка към статията на "пешеходната" улица се виждат четири автомобила. смех, смех!

  15. 15 Профил на emil
    emil
    Рейтинг: 1279 Неутрално

    А как точно ще ги махнат велосипедистите?

    Иначе премахването на трамваите и паркинга са прогрес в сивотата.

    ДЕПУТАТИТЕ ГЛАСУВАЛИ ПРОТИВ ВОЛЯТА НА 2.5 МИЛИОНА БЪЛГАРИ ГЛАСУВАЛИ С "ДА" НА РЕФЕРЕНДУМА СА ЕДНИ ПРЕВРАТАДЖИИ. ТЕ ВЕЧЕ ПРЕДСТАВЛЯВАТ САМО СЕБЕ СИ.
  16. 16 Профил на jubal harshaw
    jubal harshaw
    Рейтинг: 1367 Весело

    До коментар [#14] от "Йонас":

    И може да си сигурен, че поне един от тях е на некоя общинска служба, на ченгетата или на некой друг синекур, свързан със транспорта на красивата ни столица.

    http://jubalharshaw.wordpress.com
  17. 17 Профил на Лъвица
    Лъвица
    Рейтинг: 497 Неутрално

    МНОГО ЩЕ<ЩЕ -има и това ме успокоява че,има време да се осъзнае колко глупави са тези приумици!-навсякъде по света стимулират предвижване с велосипеди.На нас ни се предлага неуместно движение .При такива тесни ,,улички''велосипедиста трябва да е АЛПИНИСТ.

  18. 18 Профил на acb16
    acb16
    Рейтинг: 877 Весело

    [quote#9:"ь"]Я пак да обяснят "специалистите", щото нещо не схванАх ))) [/quote]
    1.Чакаш с часовник в ръка(пред клетката) да щракне механизма.
    2. Заключващия механизъм се отваря за кратко. Влизаш в клетката.Механизма заключва.
    3. Чакаш с часовник в ръка(в клетката) да дойде следващия час..
    4.Идва време за отключване (след час). Заключващия механизъм отключва. Излизаш.
    5.Хукваш към Пирогов.

  19. 19 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 825 Неутрално

    "Ще има и покрити места, където минувачите да могат да скрият при лоши атмосферни условия. Там ще могат да се провеждат и закрити изложби, панаири и други събития."

    Демек ще става една голяма сергия, нещо като пл.Славейков или антикварната до Ал.Невски. Витошка Чарши. Или всъщност улицата ще изчезне от покрити/закрити заведения ("за да се крият хората от лошите атмосферни условия". Направо ще ни върнат в първи клас. А махането на велоалеите е откровено най-малоумното нещо.

  20. 20 Профил на sclera_bg
    sclera_bg
    Рейтинг: 228 Разстроено

    Метрото не трябваше да минава под "Витоша" а под "Христо Ботев". Някой може ли да ми обясни каква ще е връзката на големите южни квартали с центъра - преди поне имаше трамвай (7 и 17) до халите. Сега какво ? - трамваите минават по смешната единична линия (която уж беше временна) по "Скобелев".

    Изобщо имам усещането че градоустройството (а и ред други неща - транспорта например) на града е в ръцете на мазни селски тарикати без грам мозък. А на бул. "Витоша" - лека му пръст, със спирането на трамвая го доубиха ритуално.

    "Проектантите се надяват и собствениците на сградите да преосмислят вижданията си за имотите, които стопанисват или отдават по наем. Според проф. Булев централният булевард трябва да се превърне в място, където хората да се срещат с приятели, да е уютно и затова не е подходящо там да има бутици, а кафенета и места за хапване. Дано магазините да останат само в моловете, изрази надеждите си още той." - по идиотско мнение от това - здраве му кажи.

    и като каза, рече говорейки...
  21. 21 Профил на ...And justice for all
    ...And justice for all
    Рейтинг: 578 Неутрално

    Какво бучите толкова за велосипедистите?! Точно на Витошка вчера един такъв за малко да ме блъсне с колелото си. Нито спря да се извини, нито нищо. Като толкова им се кара колело, да си намерят други улици, а не пешеходните зони! Аз там съм отишъл да се разхождам, а не да ме блъскат разни гамени с велосипедите си!

    ГМО с Тире от Микре - Най-гнусното нещо, пръквало се някога в българския футбол. Даже ЦСКА ми липсва...
  22. 22 Профил на sasoss
    sasoss
    Рейтинг: 755 Неутрално

    Добра е идеята. Велосипедистите наистина трябва да ги отделят от пешеходците. Заради безопасността на пешеходците. Дали ще е в съседни улици или някакво отделено трасе е все едно. В България все още нямаме толкова много велосипедисти, но вероятно те ще се увеличават. Имайки предвид какви "талибани" има сред велосипедистите из другите страни на ЕС ( не толкова в отрицателен смисъл, колкото до търсещи до последно правата си), ако прекарат велоалеята през пешеходния поток, ще има постоянни конфликти. И без това все още в България велоалеите се считат за "най-удачното" място за бебешки колички.
    Само тези 200-300 места за паркиране са смешно малко за 800 метра трасе. Според мен на 800 метра на 2-3 етажа могат да направят хиляди места за паркиране.

  23. 23 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1367 Весело

    [quote#19:"Tai Lung"]Витошка Чарши[/quote]
    Точно!
    [quote#12:"Читател"]Ала от позицията на пешеходец не е от най-приятните усещания някой да ти минава иззад гърба и чак като те задмине да го усетиш[/quote]
    Няма "абсолютно щастие" И аз използвам велоалеите, но не мога да разбера, защо и пешеходците го правят, че и се възмущават, ако им направиш забележка )) Пак опираме до манталитет и култура на придвижване!

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  24. 24 Профил на Йонас
    Йонас
    Рейтинг: 442 Неутрално

    [quote#23:"ь"]И аз използвам велоалеите, но не мога да разбера, защо и пешеходците го правят, че и се възмущават, ако им направиш забележка )) Пак опираме до манталитет и култура на придвижване![/quote]
    Всичко е до свикване. В добре устроени градове като Виена и Копенхаген този проблем отдавна е отстранен и пешеходците добре знаят къде точно могат и не могат да вървят. Друг е въпросът, че в тези градове има и пешеходни зони, и нормални тротоари без автоталибани на тях, и нормално широки велоалеи...

  25. 25 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 3067 Неутрално

    До коментар [#20] от "sclera_bg":

    И мен не ме кефи това, че трамвая се отклонява, ала трасето на метрото отдавна е разчертано. Пък и от гледна точка пешеходната функция на "Витошка" така е много по-удобно, отколкото да се ослушваш откъде ще дойде някое колесно.

  26. 26 Профил на ivo_ivanov
    ivo_ivanov
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Голяма глупост беше премахването на трамвая. Сега спирките на метрото са на няма и километър. Защо не бяха на по голяма дистанция и между тях да има достатъчно спирки на трамвая за да се придвижиш?

  27. 27 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 823 Неутрално

    Защо ще бъдат спирани велосипедистите по "Витошка"? Навсякъде в цивилизована Европа има велоалеи. Това е най-чистия, бързия и здравословен вид транспорт за градовете. Просто велоалеите не са само очертани, а са с реални заграждения (понякога са по 5 сантиметра високи, ама ги има) и пешеходците им зачитат правата. Тук 'сичкото кеч напиня да се хепне и да марширува връз малкото велоалеи и за самите велосипедисти няма място. Намерете ми велоалея, по която да не се движат рамо до рамо: баба с пазарска количка, майка с тризнаци, глух дядо с валдхорна, влюбена двойка с либидо, бюрократ с "гранде" его, банда чавета с шапки, чалгаджийка с "бюст" и полицай с "Астра". Хора, да се научим да живеем заедно! И не опропастявайте улицата. Уж тръгна на добре...

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  28. 28
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  29. 29 Профил на Жълт кантарион
    Жълт кантарион
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#26] от "ivo_ivanov":

    Спирките на метрото горе долу следват трамвая всъщност, пропуска се една - на Св. Неделя (старо име Св. Крал). Тоест, трябва малко да се върне човек към ЦУМ. Станциите са Централна гара - Лъвов мост - ЦУМ - Аптеката на П. Евтимий - Подлеза зад НДК с детските чалга заведения - хотел Хемус - Японския

  30. 30
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  31. 31 Профил на БГ Владо
    БГ Владо
    Рейтинг: 605 Любопитно

    абе тия не се ли научиха да предложат на хората сами да избират какво да има

    "ще пренасочват велосипедистите"
    "паркинги със некви заключалки"

    оти да се косиме, като ке ни мине
  32. 32 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    До коментар [#26] от "ivo_ivanov":

    Леле що ли не върнат колите са трамвая няма да им пречи и да има задръстване.А що ли направиха метрото сега хората няма да се будят в 5:30.

  33. 33
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  34. 34 Профил на lord71
    lord71
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Мирише ми на поредните закопани в подземни паркоклетки пари.
    Неадекватен проект. При положение, че до сега имаше място за трамвайни линии в двете посоки, сега няма за велосипедна алея. Това звучи доста несериозно. Може би звънчетата на велосипедите ще нарушат проектоидилията и ще заглушат чайките и гларусите в насадения ни морски привкус в проектното решение на иначе наречения бул."ВИТОША". Ха, ха...смях. Това не е крайморска алея, а централен булевард, който освен това е свързваща траектория на център, парка пред НДК-Южен Парк 1, с ЮП 2 и ЮП 3. И вместо велосипедистите да са улеснени и стимулирани, ще бъдат насочени да слаломират между колите в съседните улици, понеже там има много място.

  35. 35 Профил на NPaine
    NPaine
    Рейтинг: 1367 Весело

    АХАХАХАХАхахахахаха....

    Петър Диков тотално е изтрещел...

    Иначе Витошка-чарши ми харесва...натам отиват нещата май.

    "People should not be afraid of their government. Governments should be afraid of their people."
  36. 36 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1367 Любопитно

    Следя промяната на пл. Гарибалди в София.
    ---
    пл. Гарибалди и ул. Иван Денкоглу ще станат много по-оживено място.
    От тук ще преминават всички, които се придвижват с трамвай и искат да почиват на Витошка, а после да се качат на метрото.
    Спирката на трамваи на пл. Гарибалди става връзка на трамваите с метрото.
    ул. Иван Денкоглу ще измести ул. Солунска, защото е най-късото разстояние от спирка на трамвай до бул. Витоша и метростанция.
    ---
    Метрото в София изгради един „ луксозен виртуален булевард” около който живеят всички, които имат пари да си го позволят.
    В зависимост от парите и начина на живот хората избират в коя част на „ виртуалният булевард Метрополитен” да живеят.

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  37. 37 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Спрете да вървите по велоалеите и се оглеждайте преди да ги пресичате. Тогава няма да има ситуации "за малко да ме бутне". Иначе е ясно, че не е достатъчно да се маркират със жълта линия,но е най-евтино и най-бързо.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  38. 38 Профил на bluechemical
    bluechemical
    Рейтинг: 388 Весело

    Велосипедистите сме виновни за трафика по "витоша"

  39. 39 Профил на W140
    W140
    Рейтинг: 533 Неутрално

    Всичко звучи интересно, но защо ще се махат велоалеите?

    И за да се върне Витошка в нормален вид трябва и самите сгради да се обновят и изобщо чистотата на самата улица да се поддържа.

    http://www.panoramio.com/user/1141979
  40. 40 Профил на Tai Lung
    Tai Lung
    Рейтинг: 825 Любопитно

    Хм, не мога да разбера какво толкова се оплаквате от велосипедистите (аз лично не съм такъв) - има си (разчертани) алеи, но никой пешеходец не се съобразява с това. В Копенхаген ако пешеходец случайно застане на велоалея има голям риск да го отнесат тутакси - и никой няма да обвини велосипедиста. Просто всички трябва да спазват установените правила - но за България това естествено е утопия. Та и за това - "няма велосипедист - няма проблем". Ами дай да забраним и автомобилите в София тогава - хептен няма да има проблем...

  41. 41 Профил на Master of Puppets
    Master of Puppets
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Може би най-идиотският проект от много време насам. Витоша е направена по нея да минават коли, трамваи и т.н. Вместо обаче тя да не се пипа, а да се помисли как най-хубавата част на София - Университета - Народния театър да се направи пешеходна зона, се прави точно обратното.

    Толко ли евтини станахме, че се продаваме на десетина магазинчета???

    "Master of puppets is pulling your strings, twisting your minds, smashing your dreams"
  42. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3896 Неутрално

    На мен идеята ми допадна, с две изключения - едното е за велосипедистите. Аз бих ги пуснал, но не в отделна алея, а в пешеходния поток.
    Другото е подмянта на кестените с други дървета. Кестена е дърво, символ на града и подмяната му е безумна.

    Останалите предложения ми се струват в правилната посока - улицата трябва да е пешеходна, а гаража под нея трябва да бъде единствено за живущите там, иначе ще се загуби смисъла.

    Да видим какво ще излезе накрая..

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  43. 43 Профил на W140
    W140
    Рейтинг: 533 Неутрално

    а това за дърветата не го разбрах, тези които са оставени, при прокопаването на подземните гаражи ще бъдат засегнати корените им? Но въпреки това са оставени?

    и друго

    Гледали сме, чели сме, как при многократната смяна на магазини и многото ремонти на помещения в партерите и първите етажи на кооперациите е нарушена конструкцията им и при по-сериозно земетресение най-постадала ще бъде именно Витошка, за това дали е помислено...

    http://www.panoramio.com/user/1141979
  44. 44 Профил на makarena
    makarena
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Супер потискащо място е в момента, дано да се посъживи малко. Съгласна съм с Диков за магазините единствено, защото Витошка в момента е окупирана от боклуци тип илиенци - псевдо аутлети с турски и китайски ментета, второ качество стока или минала през 10 разпродажби в западна европа парцалки на цени, които се конкурират директно с повечето нормални магазини. За велоалеите не се чувствам компетентна да говоря - но най-правилното и нормално нещо е Диков да седне с представители на велосипедистите и да обсъдят заедно какво как да стане, което се съмнявам че е станало.

  45. 45 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    Диков е надминал себе си с тая тъпотия дето минава за проект.

  46. 46 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1367 Любопитно

    До коментар [#43] от "W140":

    Под четните номера има подземна река. По тази причина от Алабин до Солунска сградите имат двойни мазета по 4 метра високи, както сега строят моловете.
    Може би тези мазета искат да направят подземен паркинг.
    Това е много опасно, защото една взривена кола ще срути сградата отгоре.

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  47. 47 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 605 Неутрално

    И ко ще стане това......през 2220 година :))

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  48. 48 Профил на W140
    W140
    Рейтинг: 533 Весело

    До коментар [#46] от "Владимир Йосифов":

    интересно

    Ама ако искат 'мазЪта' на хората ще има борби и със собствениците. "Давам под наем мазе"

    http://www.panoramio.com/user/1141979
  49. 49 Профил на lol
    lol
    Рейтинг: 1369 Неутрално

    На мен ми е най-чудно как ще разкопават всичко за паркинг и накрая няма да е обществен и през деня ще стои празен и толкова ли не могат да видят как ги строят тия неща по Европата. Какви за бога провинциалисти неизлизали от България работят в тая община...?

  50. 50
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  51. 51 Профил на solaar
    solaar
    Рейтинг: 551 Любопитно

    И къде ги наместиха тия гаражи под Витошка, като отдолу едва на 4 метра под улицата е тръбата на метрото?!?

  52. 52 Профил на haokarapora
    haokarapora
    Рейтинг: 501 Любопитно

    Само не разбах-трябва или ще е?!

    А,да има изцяло пешехона зона ,за отдих и развлечение е прекрасна идея...ако и повече зеленина се появи супер!

    haokarapora
  53. 53 Профил на weneedrevolution
    weneedrevolution
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Не съм сигурна, че идеята за преориентирането на велосипедистите е добра- разбирам, че трябва да има константно внимание за велосипедисти, движещи се с висока скорост, но да се намали скороста, това се учи и усвоява. И всичко ще заработи полека-лека.
    Паралелните улици на Витоша обаче няма как да станат по-широки в близкото бъдеще и на нашето дередже като цяло.

    Така, че нека веднъж нещата се обмислят малко повече, от това да бъде приет първият вариант, който по някакъв първосигнален начин "уж" разрешава проблема, в случая за скоростта на велосипедистите.

  54. 54 Профил на weneedrevolution
    weneedrevolution
    Рейтинг: 442 Неутрално

    А що се отнася до магазините, тази нова политика на зониране на хора според действията, които извършват е най-лошото нещо, което може да бъде създадено в 21-ви Век. Правено е и преди, не е проработило- La Defense, Париж.

    Магазините в мола, кафенетата на улицата, офисите в бизнес парка и т.н.- градът като жив организъм е много повече от откъслечни действия- и по-скоро най-малкото, което може да се направи е да се спомогне симбиозата между всички тях.

  55. 55 Профил на petranica
    petranica
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Нема в Булгаристан умни управляващи...
    Тикви!
    Ама без цвят - всички са маскари!

    Любов и светлина!
  56. 56 Профил на Tyson
    Tyson
    Рейтинг: 442 Неутрално

    От една европейска търговска улица Витошка заприлича на кенеф благодарение на тъпия ни главен архитект. Като махне трамвайте и веолоалеята, ще се изнесът и малкото останали магазини и кафета и на тяхно място ще отворят сергии за гащи и чорапи и ще се напълни с цигани, а наемите ще се сринат. Да не говорим колоко ще бъдат затруднени хората който работят около халите да обикалят по Христо Ботев с раздрънканите трамвай. Някой да го разкара тоя Диков!

    НЕГЪР НЕ СЪМ, НИТО БИЯЧ, МИС КАЛИФОРНИЯ ДАЖЕ НЕ СЪМ Я ВИЖДАЛ САМО ЧЕ ЗНАЙ ТАЙСЪН СЪМ АЗ
  57. 57 Профил на Nan_Kurunir
    Nan_Kurunir
    Рейтинг: 1258 Неутрално

    Малко отстрани в темата,но трябва да се направи нещо за велоалеите.Като заклет велосипедист,карам колело всеки ден когато метеорологичните условия го позволяват и сигурно съм един от много малкото,които карат колелото си правилно,тоест на улицата по посока на движението,в крайно дясно.Деветдесет процента от велосипедистите карат по тротоарите,което трябва да бъде абсолютно забранено.Велотранспортът е най-добрия във всяко едно отношение(екология+спорт),и да се изгради подходяща инфраструктура в град с претенциите за европейска столица,не би трябвало да бъде проблем.

    "Представи си,че не съществуваш и бъди свободен!"- Омар Хаям
  58. 58 Профил на Жълт кантарион
    Жълт кантарион
    Рейтинг: 551 Гневно

    До коментар [#35] от "NPaine":

    Диков доразруши това дето Стоян Янев не беше успял....

  59. 59 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1149 Весело

    [quote#1:"dwars"]Кой малоумник му хрумна да маха велосипедистите?[/quote]
    Доста елементарно мнение. Велосипедистите не са добре дошли по пешеходните зони на никой голям Северно Европейски град. Тъй като се движат 3-4 пъти по-бързо от пешеходците често стават катастрофи. Абсолютно нормално е по пешеходните улици да няма велосипедисти. Ама проучете малко и после пишете бе!

  60. 60 Профил на Жълт кантарион
    Жълт кантарион
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#54] от "weneedrevolution":

    Чакай сега, у нас новите тенденции идват когато остареят в Париж...
    Друго, отчасти може да се приложи зониране. Например, да не може да отваряш автоморга или дъскорезница в двора на къщата си, ако искаш - в някаква зона (и тя да бъде ДАЛЕЧЕ от Околовръстното, не на него!)

  61. 61 Профил на КДС
    КДС
    Рейтинг: 660 Неутрално

    " През лятото "Шишман" затваря за седмица"

    Редакторе, Шишман е ЦАР! Български Цар. Не е водопроводчик, нито на петел шията.

    Въпреки, че царуването му не е от успешните.

    Проклета да е Русия!
  62. 62 Профил на xmm
    xmm
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    А трамваи № 1 и 7 все така ли ще вървят,изчаквайки се като на селски мост?
    И колко време ще издържи уличката?

  63. 63 Профил на simar
    simar
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Радвам се, че след толкова години има шанс "Витошка" да се превърне в адекватно за европейска столица представително пешеходно авеню! Само да не го орезилят с всякакви идиотски приумици, вкл. с идеята за художниците - хората на изкуството творят там, където ги споходи музата, а не където им се каже, че трябва да стоят.

  64. 64 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Не мога да повярвам, че ще позволим да осъществят това безумие!

  65. 65 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 402 Неутрално

    Голям зор видяха,но ще успеят да я бастисат таз улица

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  66. 66 Профил на Antoaneta Getova
    Antoaneta Getova
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Като цяло е добра идеята София да има централна пешеходна зона. От гледна точка на настоящата инфраструктура на града обаче не е добре това да е тази улица. Витоша (преливаща в Мария-Луиза) остава "чист" булевард без трамвайно платно. Ако се затвори окончателно за коли, всички ще се изнесат окончателно към единствената алтернативна възможност-Ботев, където има непрестанен поток от трамваи (в едната посока минават 8, ако правилно си спомням), а малоумните съветници са навряли и синя зона, понеже Ботев е с големина на магистрала, разбираш ли. Разтоварването на трафика подобрява много повече условията за дишане в града отколкото заграждането на 800 м. улица. При това не пречи там да има и велоалея и автомобили(Ломско шосе вече е така), а да се върви към правене на пешеходни зони в по-малките улици. Всъщност да попитам-това кой пореден проект за промяна на Витошка е? Други улици в София няма ли?

  67. 67 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    Тия в НАГ/ДАГ са тотално изтрещели без връзка с реалността клинично луди хора.
    Сигурно разговарят с коледния заек, лудия шапкар и чеширския котарак.
    Тия хора подиграват ли се със столичаните или наистина не си дават сметка за малоумиците които се готвят да насътворят?
    Казус Първи - държавата, чрез общината строи подземи паркинги които после продава на съседите? WTF? Значи инвеститора ще взема пари от данъци, ще прави гаражи и ще ги продава и това докато узаконява ОУП? И как ще ги продава, на търг ли, под масата ли, или Плевньо ще ги раздава с медал за заслуги към ГЕРБ?
    Казус Втори - кой малоумен глупак копа с тунелопробивна машина вместо с открит способ и после откопава горната част поради именно която е ползвана тунелопробивната машина, чийто машиносмени са космически съспоставени с открит способ, за да направи после паркинги над тоя тунел? Това може да го измисли само някой клинично болен от някакъв ментален синдром за който още няма изследвания, но мжое да е вирусен и да се предава по образователен ценз, възраст и месторабота.
    Сигурен съм че де що има инжилери и архитекти сега гледат и мигат на парцали в недоумение.
    Па и забранено за велосипедисти. Абе аланкоолу. Те в момента катаджиите не могат да ти спрат такситата да спират на асфалта на пешеходните алеи а ти за велосипедисти викаш. Бе тоя изобщо в кой град живее, да не спи в ДАГ в мазетата някъде и да му носят котлова кухня?
    Аман от некадърници бе, аман! Не това не може да се коментира! Човек коментира нещо с някой който поне се опитва да му е на ниво. Това заслужава само да иде в канала.
    Когато казвахме че връзките над тунела са калпави и че трябва дренаж по продължението на витошка и всичко да се отвори за да се подновят връзките и да се положат в канали герберугите се смееха и питаха кой ще плати. Ами ето кой - софиянци които са били толкова тъпи че да платят чрез данъците си два пъти копане на едно и също нещо. Богат град, богата нация. Да им завидиш, пък после да си вземеш куфара па да не се обръщаш назад.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  68. 68 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1367 Неутрално

    За парите които се дадоха за тунел от Аптека до Св. Неделя, можеше с открит способ да се свърже чак с Лъвов Мост, трафика през перпендикулярните улици да мине на второ ниво, така че да се обособи пешеходната зона.
    Ама нали някой трябва да лапа. Лапайте па гледайте да не се задавите, вашта .... .

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  69. 69 Профил на bzm
    bzm
    Рейтинг: 402 Неутрално

    До коментар [#64] от "veragena":Ама си ...,че кой може да ги спре?Имат пари за крадене-нямат спиране

    Пенсионерите,средната класа на България! И запомнете:Всички политици са маскари!
  70. 70 Профил на Владимир  Йосифов
    Владимир Йосифов
    Рейтинг: 1367 Любопитно

    До коментар [#61] от "КДС":

    Това е жаргона на софиянци.

    ул. Цар Иван Шишман е Шишман и
    започва зад "опашката на Коня" ;
    ул. Граф Игнатиев е Графа ;
    ул. Георги Раковски от Царя до Славейков е Ръкси ;
    бул. Цар Освободител е Царя ;
    площта около Паметника на Патрирах Евтимий, вместо ПЛОЩАД Патриарх Евтимий наричаме Попа ;
    бул. Витоша, в централната част е Витошка ;
    ...

    Sofia, streetphotography, streetjournalist, оценка местоположение на имоти
  71. 71 Профил на bono_vox
    bono_vox
    Рейтинг: 572 Неутрално

    До коментар [#67] от "Десен": Много рядко съм съгласен с теб но тука си абсолютно прав. ТОТАЛНА ИДИОТИЯ!.
    Ще те допълня.
    1. Покрити места при лоши метеорологични условия?>?????? Какво, спирки ли ще правите???
    2. Паркинга не можел да се ползва от всички, т.к. механизмите щели да се счупят???!!!! т.е. не можеш да вземаш наем за почасово паркиране (което априори е в пъти по-скъпо) и така да си подменяш бариерките, ами се надяваш съседите да излизат по-малко с колата за да не амортизират механизма
    Ама Дневник, тия новини ги слагайте с един гриф - първоаприлско / Funny Ideas или нещо от този тип. Или пишете в заглавието - ново двайсет от главен клоун Диков и малките клоунчета.


  72. 72 Профил на Жълт кантарион
    Жълт кантарион
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#61] от "КДС":

    Оди си на село

  73. 73 Профил на Angeloff
    Angeloff
    Рейтинг: 1040 Неутрално

    Подземен паркинг, къде, в тунела за метрото ли? ))

  74. 74 Профил на Жълт кантарион
    Жълт кантарион
    Рейтинг: 551 Гневно

    До коментар [#73] от "Angeloff":

    До него. Дори да звучи амбициозно и скъпо, досега можеха да го направят, ако искаха. Но не го направиха, защото са тъпи като амеби и некадърни като еуглени !!!

  75. 75 Профил на кака мара
    кака мара
    Рейтинг: 573 Неутрално

    Да я затворят за пешеходци!!! Велосипедистите са по-важни от тях за София, защото ще са най-здрави и работоспособни.

  76. 76 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Кретени. Ще затворите ли някоя от съседните улички, за да има място за велосипедистите? Или те ще трябва да карат върху колите?

    Диков, Диков, кога ще ти изстине топлото местенце, гнидо проклета ненаядена...

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  77. 77 Профил на Оги Ковачев
    Оги Ковачев
    Рейтинг: 442 Любопитно

    Никак не е гот да затворят основната вело алея в София, свързваща центъра на града с Южния парк. И дано улицата да не се превърне в паркинг като пешеходната ул. Пиротска...

    Оги Ковачев http://ogniancho.blogspot.com
  78. 78 Профил на veragena
    veragena
    Рейтинг: 497 Неутрално

    За мен тази улица е пълно мъртвило. Преди поне трамвай минаваше. Сега половината магазини са празни. Улицата е завладяна от клошари и улични псета. Тук-там по някое мутренско заведение, ама като разкараха бутиците, мутресите спряха да пазаруват от там. Струва ми се, че всеки подобен опит да се превърне някакво място в нещо, което отдавна не е било (или никога не е било) е смешен напън за одухотворяване на неодухотвореното.
    Безумните мераци вяко ново нещо, което се прави да бъде свързано със стъкло, също не го разбирам. Хубаво, настроиха стъклени грозилища навсякъде, но от какъв зор им трябва да слагат централна улица под похлупак?! И преди бях коментирала - тези "места за отдих" са идеалните домове за бездомните... Само не знам колко време ще просъществуват...
    Най-жалкото е, че в този град всички сме пасивни наблюдатели...

  79. 79 Профил на batipetio
    batipetio
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Много е готино заглавиет. Поздравления на Дневник. Че за какво са гаражите ако ще е пешеходна. Озаглавявате ги едни чак да се чудя да го чета ли?

    Надявам се да доживея деня в който на митинг някой политик ще спрегне глагол в минало свършено време. Различен от еб.хме ви мамата разбира се.
  80. 80 Профил на batipetio
    batipetio
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#78] от "veragena":

    За да си имат клошарите парник. Кой ли ще гушка обществени парички

    Надявам се да доживея деня в който на митинг някой политик ще спрегне глагол в минало свършено време. Различен от еб.хме ви мамата разбира се.
  81. 81 Профил на Постовете на някой друг
    Постовете на някой друг
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Само аз ли не схващам смисъла на подобно решение в центъра на града? Според мен улиците са, за да минават по тях коли. А 5-те човека, които минават по празната Витоша, могат да минат и в най-крайната част на тротоара, както и преди са минавали, така че да може и да се паркира освен да минават колите.

  82. 82 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Похвално Диков, но да си уеднаквят цените,подизпълнителите.За засаждане дръвче тип храст в Плевен и Ловеч вземали по 350 лева надник ,а в София цената била 3 лева.Не намирам нито връзка нито логика.

  83. 83 Профил на Лилия Костова
    Лилия Костова
    Рейтинг: 660 Неутрално

    До коментар [#49] от "lol":

    Тъпи.

    Бойко Борисов е тъп като г.з. Освен това е малоумен магистраладжия и има титла Негово Тиквочество.
  84. 84 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 853 Весело

    Поредното градоманско пилеене на парите на данъкоплатците.... нито има нужда от "планираните" реконструкции, нито с нещо ще допринесат за бизнеса и живеещите покрай "Витошка"

    Вместо да харчат пари на вятъра да демонтират осмоъгълният пето..... от пред НДК, докато не е пребил някого и да организират пракинги, по възможност евтини, за живеещите в района, докато господа рестипутите не са "застроили плътно" всеки квадратен метър....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  85. 85 Профил на bravo
    bravo
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Тъпи и меркантилни некадърници. Оня долен и нагъл крадец главния архитект щеше да се потроши да се снима на колело и да разправя как ходел с него на работа, сега плещи простотии като "обходни маршрути по съседните улички", сякаш там има място за велоалеи.

    Българските политици не са раждани - те са изходени.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK