Заради технически проблем самолет на "България Еър" за Атина се е приземил обратно на летището в София, минути след като е излетял.
Прави се преразпределение на полетите, за да може полетът до Атина да бъде изпълнен с нов самолет, капитан Янко Георгиев, изпълнителен директор на "България Ер".
Георгиев коментира, че екипажът на самолета "Бритиш Аероспейс" е действал професионално и по инструкциите за безопасност.
От Летище София пък уточниха, че този случай не е класифициран като аварийно кацане. По информация на един от пътниците един от четирите двигатели на самолета е изгубил мощност и заради това полетът е бил прекратен, съобщи агенция "Фокус".
ръпончо
Рейтинг: 1409 НеутралноХубаво е че, се е разминало със сериозен инцидент.
Много народ тук се е взел насериозно! :)Каишков - Либерален мислител
Рейтинг: 782 Неутрално[quote#1:"ръпончо"]Хубаво е че, се е разминало със сериозен инцидент. [/quote]
Изразът е "размина се БЕЗ сериозен инцидент" или "размина се с малко". Слава Богу, че не се е стигнало до фатални последици.
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 2428 Неутралнотози случай не е класифициран като аварийно кацане. По информация на един от пътниците един от четирите двигатели на самолета е изгубил мощност
Libertarianism is just anarchy for rich people___
Ми тогава що са се върнали ?
Само Левски
Рейтинг: 948 НеутралноЛетете със самолетите на Балкан, че не останаха!
Consumer
Рейтинг: 561 Неутралнокъсмета е до време! надеждния полет не се гарантира със стикер "застрахован
Every time you spend money you're casting a vote for the kind of world you wantПубликувано през m.dnevnik.bg
бАрни
Рейтинг: 572 ВеселоWe Bring the World Closer !
22
Рейтинг: 229 Неутрално"Бг Еър" нямат 4-ри двигателно самолети...
ръпончо
Рейтинг: 1409 ЛюбопитноДо коментар [#7] от "22":
Много народ тук се е взел насериозно! :)А еърбъсите, с колко са?
Dollar Akbar
Рейтинг: 1383 Неутрално""Бг Еър" нямат 4-ри двигателно самолети... "
Имаш предвид освен тези с 4-те двигателя?
http://airlinersgallery.smugmug.com/keyword/146/1/
-
+
!
[/quote]
[quote#7:"22"]"Бг Еър" нямат 4-ри двигателно самолети... [/quote]
[quote#7:"22"]"Бг Еър" нямат 4-ри двигателно самолети... [/quote]
До коментар [#7] от "22":
zhorogeorgiev
Рейтинг: 229 НеутралноТова е Бритиш Аероспейс допотопен четиридвигателен летял не помни от кого - от Хемус Ер контингента. Вътре е със зелени кожени седалки в БДЖ състояние - миналата седмица на 7 март излетя и се върна поради авария обратно - летеше по дестинация Брюксел. Това се покри! Сега пак! Доколкото знам поддръжката за този самолет са напуснали в поддръжката изобщо на България Ер цари хаос и смут - всеки чака да бъде уволнен и не работят. Какво чакаме - да се убият 100 човека че да кажем на трибуквения собственик да се грижи за клиентите си...
dimko
Рейтинг: 561 НеутралноПътникът е казал на стюардесата , като какво се случва на двигателя ??? ...
Нефертити
Рейтинг: 1639 РазстроеноАй, ай, ай, не искам да летя с България еър! Не стига другата мизерия ами и двигателите да откажат!
Предразсъдъците са за ограничените.jori
Рейтинг: 450 НеутралноДо коментар [#11] от "dimko":
не си прочел внимателно
Irina
Рейтинг: 1391 НеутралноБраво на пилотите ,че са действали разумно.
Настрадин Ходжа
Рейтинг: 1391 НеутралноБраво на пилотите!
#ДАНСwithme до #ОСТАВКАzhorogeorgiev
Рейтинг: 229 НеутралноЗа пилотите добре Иринке, ама това не променя факта че са скапани самолетите и на собственика НЕ МУ ПУКА ЗА БЕЗОПАСНОСТТА!
Знаете ли, че преди време на един от големите европейски одити на България Ер им повдигнаха повече от 100 несъответствия свързани с безопасност!!! Затова не ги вземат в никакъв алайанс...
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#12] от "Нефертити":Една от най-сигурните авиокомпании ...не толкова заради техниката, колкото заради подготовката на гражданските ни пилоти. С какво ли не съм пътувала- Бритиш, Еър Франс, Луфтханза, Ал Италия, нискотарифни, но най-леките ми полети, дори при лоши метерологични условия са били с България Еър.
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#16] от "zhorogeorgiev":някакъв друга АЛИАНС освен стар алиънс да ти е известен, че на мен не....защо забравяш обаче БЛОК местата с редица авиокомпании, вкл. с Ал Италия, Еър Франс, Австрийски авиолинии.
Dollar Akbar
Рейтинг: 1383 Неутрално[quote#16:"zhorogeorgiev"]Знаете ли, че преди време на един от големите европейски одити на България Ер им повдигнаха повече от 100 несъответствия свързани с безопасност!!! [/quote]
In debt we trustИ колко катастрофи има България Еър? НУЛА!
Колко има Луфтханса? 30
Колко Еър Франс? 30
Колко са загинали в полет при България Еър? Нула
Колко в Еър Франс? 100
Да ви ........ одитите!
zhorogeorgiev
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#18] от "dol":
Одитът беше от Стар Алайънс, ако трябва да съм точен и несъответсвията бяха 117!
Гилгамеш
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#3] от "comandante":
Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpgЗа всеки случай. Има си правила за безопасност и в случая те са спазени. Именно заради това се е върнал.
Dollar Akbar
Рейтинг: 1383 Неутрално[quote#20:"zhorogeorgiev"]Одитът беше от Стар Алайънс, ако трябва да съм точен и несъответсвията бяха 117! [/quote]
In debt we trustМиналата година падна самолет преди Шипол на Стар Алайънс(Търкисх Еърлайнс) и то с нов самолет, заради повреден датчик отчитащ скоростта. Другия път ползвайте Стар Алайънс, много са добри!
22
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#9] от "Dollar Akbar":
да прав си, бях забравил за тези.
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#20] от "zhorogeorgiev":Алиънс..това първо..второ- СТАР АЛИЪНС да прави одит на България Еър???????нещо си се объркал ЗДРАВО драги..одит би му правил само ако реши да го приема за мембър, но предвид кои са авиокомпаниите, които членуват в него едва ли....Това членство струва маса пари братчед, а ако не ти е известно всички авиокомпаниие в момента в света също са в криза...алиансите не се увеличават, а само фалитите , и по малко поглъщанията.
ahasver
Рейтинг: 1678 НеутралноДо коментар [#7] от "22":Самолетчето е Бритиш аероспейс и на снимката виждам два двигателя. Другите сигурно са в багажното.
zhorogeorgiev
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#22] от "Dollar Akbar":
Да, но с такова отношение си го просиш да стане авария. Поддръжката е безкрайно важна да намалим риска!
А 117 несъответствия не вещаят нищо добро!
Гилгамеш
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#17] от "dol":
Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpg+
Може техниката ни да не е най-новата, може наземната логистика да желае още, но пилотите, които са най-важният елемент при един полет, особено в критични ситуации, са ни на световно ниво.
zhorogeorgiev
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#24] от "dol":
Иди и провери в управлението на България Ер - има си доклади и решение за неприемане!
zhorogeorgiev
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#27] от "Гилгамеш":
Напълно съгласен
ahasver
Рейтинг: 1678 НеутралноДо коментар [#17] от "dol":Не си летяла с Аерофлот. На летището в Иркутск кацна при плътна приземна мъгла. Като спуснаха стълбата, долният и край не се виждаше отгоре.
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#28] от "zhorogeorgiev":неприемане къде бе пич?????ти май не си бил там...а барем да изредиш членовете на Стар Алиънс преди да се пениш и да тикаш там България Еър.
dimko
Рейтинг: 561 Разстроеноjori от /13/ ,
Не ми искай да карам в прав текст . Тук е нужно официално съобщение , , а не какво им е казал един от пасажерите , може би от друг полет , Приятелю . На "ешелони"ли ще ни самоубиват ? ...
Øϰϰå Çҩßё
Рейтинг: 642 НеутралноДо коментар [#19] от "Dollar Akbar":
иронията е моята първа, втора и трета природа, аронията няма нищо общосамо дето количеството на полетите на българия еър е пъти по-малко от тия на луфта или франса.. няма база за срвнение
asroma1927
Рейтинг: 1026 НеутралноНе разбирам от самолети, но преди известно време ми се наложи да летя до Рим и при проучване на офертите за полетите прегледах и тази на България Еър. Цена около 120 - 150 евро / някъде в този диапазон беше /. Направи ми впечатление, че бе посочена и марката на самолета - BAe 146. Понеже за първи път чувах за подобен самолет, прегледах wikipedia и разбрах, че производството му е било преустановено през 2002г., т.е. твърде вероятно е самолета да е доста стар. Това, което ми направи впечатление в статията бе, че електрониката често прегравяла и се случвало двигател да се изключи сам. Общо взето, макар и да съм пълен лаик по отношение самолетите, моментално се отказах и си купих билет за компания, която ползваше Airbus. Нямам представа дали съм бил прав, но някак си прочетеното не ми вдъхваше доверие.
zhorogeorgiev
Рейтинг: 229 НеутралноДо коментар [#31] от "dol":
Преди време България Ер кандидатства за членство в Стар Алайънс и се готви за одита близо година. След това дойде одита и бяхме разпердушинени - най-вече заради липсата на подкрепа от тогавашните босове. Иначе всички други положиха сериозни усилия. След този резултат обаче кандидатстването остана в историята.
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#30] от "ahasver":ами доста от все още активните ни поилоти за възпитаници именно на руски авиационни школи...помня обаче как един младок на Бритиш хем с Боинг аха да ни приземи на дясно крило, и не зарад друго , макар да имаше вятър и дъжд, ми само щот не можеше да държи самолета хоризонтално изправен...кво ми дреме тогава че е Бритиш и е Боинг, кат през целия път подскачах от търбуленция, от която той не можа да се измъкне, и само дето не ме разби накрая.
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#35] от "zhorogeorgiev":Коте, нали се сещаш, че информацията дето я твърдиш, а НЯМА В НЕТА...айде докажи го викам!!!
Гневник
Рейтинг: 727 НеутралноЗаради технически проблем самолет на "България Еър" за Атина се е приземил обратно на летището в София, минути след като е излетял.
Пак добре, че са го приели на летището в София. Ръководството на ДП „Ръководство на въздушното движение” да получи парична награда.
Гилгамеш
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#36] от "dol":
Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpgДол, всичките ни пилоти са обучени във военни школи, без значение дали са съветски. Просто те там получават умения на съвсем различно ниво. И понеже за повечето от тях така или иначе няма място в армията, те преминават към гражданската авиация. И пак са с класа над колегите си от чужбина, включително наследницата на СССР Русия, които след далеч по-кратки и лесни курсове, т.е. с по-малки умения, получават сертификати за граждански пилоти.
Това не важи само за България. Цяла Източна Европа, както и много от малките страни в Западна, произвеждат прекрасни пилоти, които са на значително по-високо ниво от тези, които са изкарали курсовете, предназначени само за гражданската авиация.
Dollar Akbar
Рейтинг: 1383 Неутрално[quote#33:"Mypa"]само дето количеството на полетите на българия еър е пъти по-малко от тия на луфта или франса.. няма база за срвнение [/quote]
In debt we trustКатастрофата над Атлантическия океан през 2009 на Еър Франс беше комбинация от дефектен датчик на скоростта плюс изключителна некомпетентност на пилотите. Това беше и заключението на комисията(когато самолета губи скорост и тя пада под критичната, последното нещо, което трябва да направи и най-неграмотния пилот е да му вдига муцуната нагоре и да губи още скорост!). Наистина няма база за сравнение. Никаква.
Dollar Akbar
Рейтинг: 1383 НеутралноЕто примера с Еър Франс, който показва удиветелна некомпетентност(нещо като учител по литература, който не може да чете):
#Third_interim_report
In debt we trustOn 29 July 2011, the BEA released a third interim report on safety issues it found in the wake of the crash.[7] It was accompanied by two shorter documents summarizing the interim report[172] and addressing safety recommendations.[173]
The third interim report stated that some new facts had been established. In particular:
The pilots had not applied the unreliable airspeed procedure.
The pilot-in-control pulled back on the stick, thus increasing the angle of attack and causing the plane to climb rapidly.
The pilots apparently did not notice that the plane had reached its maximum permissible altitude.
The pilots did not read out the available data (vertical velocity, altitude, etc.).
The stall warning sounded continuously for 54 seconds.
The pilots did not comment on the stall warnings and apparently did not realize that the plane was stalled.
There was some buffeting associated with the stall.
The stall warning deactivates by design when the angle of attack measurements are considered invalid and this is the case when the airspeed drops below a certain limit.
In consequence, the stall warning stopped and came back on several times during the stall; in particular, it came on whenever the pilot pushed forward on the stick and then stopped when he pulled back; this may have confused the pilots.
Despite the fact that they were aware that altitude was declining rapidly, the pilots were unable to determine which instruments to trust: it may have appeared to them that all values were incoherent.[7]
http://en.wikipedia.org/wiki/Air_France_Flight_447
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 506 НеутралноДо коментар [#27] от "Гилгамеш":Същото твърдя и аз, даже над средното световно.
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 506 НеутралноБългария Еър е превозвач по схемата блок места на пътници на Ал Италия и други авиокомпании...да се твърди, че нашата авиокомпания е безотговорна за сигурността, просто щот българска разбираш ли сигурно е понятно за някои, но едва ли толкова понятно може да се твърди безотговорност на другите авиокомпании, които работят с нея.
Гилгамеш
Рейтинг: 1391 НеутралноДо коментар [#42] от "dol":
Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpgДаже доста над средното световно. Особено в големи страни (като територия) - Русия, Канада, САЩ, Китай, Бразилия, заради многото вътрешни полети се обучават пилоти, които са като първолаци, в сравнение с тези от "България Ер".
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 506 НеутралноЕто как е подредил класацията Askmen
данни от дек. 2010 г) за най-сигурните авиокомпании в света
1. British Airways
Много неща са се изприказвали по адрес на British Airways, но едно нещо никой не може да отрече, а именно: те знаят как да сглобяват самолети. Британската компания не е имала фатален инцидент от 1976 г., а оттогава е осъществила над 6 млн. успешни полета. Миналата година компанията стана една от най-старите, навършвайки 90 години. Годишно British Airways обслужва около 40 млн. пътника.Тези цифри заслужено и определят 1. място.
2. Air Canada
Последният фатален инцидент на канадската компания е от 1983 г., което я прави втората по сигурност авиокомпания в света. Оттогава компанията е извършила 4,84 млн. полета. Годишно Air Canada превозва 35 млн. души.
3. All Nippon Airways
Вторият по големина японски превозвач заема престижното трето място. Компанията не е имала фатален инцидент от 1975 г. All Nippon Airways извършва редовни полети до 35 държави, а за първите 5 месеца на 2010 г. е превозила над 2,07 млн. души.
4. Qantas
Австралийската авиокомпания е една от най-старите в света – 90 години. Последният инцидент, предизвикал смърт, е от преди почти 60 години – през 1951 г.Компанията щеше да е сред първите три компании, ако през последните месеци не бяха се случили няколко инцидента с двигателите. Qantas лети до 44 държави.
5. Finnair
Финландската авиокомпания не е имала фатален инцидент от 1963. Компанията лети до 55 държави и годишно превозва над 10 млн. души.
6. Aer Lingus
Ирландската компания е една от най-малките в класацията, но факта, че не е имала фатален инцидент от 1986 г. и отрежда престижно място. Годишно превозва по 10 млн. пътника.
7. Air New Zealand
Новозеландската авиокомпания не е имала инцидент с жертви от 1979 г., а оттогава е осъществила над 1,5 млн. полета. Годишно компанията превозва над 12 млн. души.
8. Aerolineas Argentinas
Аржентинският авиопревозвач е единствения представител от Южна Америка. През годините компанията претърпя два фалита – през 1990 г. и 2008 г. В момента контролът над авиокомпанията се държи от държавата. Aerolineas Argentinas не е имала фатален инцидент от 1970 г., но пада толкова ниско в класацията заради инцидент със заразена с холера храна през 1992 г.
9. TAP Portugal
Португалската авиокомпания не е имала фатален инцидент от 1977 г. TAP Portugal лети до 30 държави и осъществява по 1600 полета седмично. Тя нашумя през 1982 г. с превозването на Папа Йоан Павел Втори до Португалия.
10. Cathay Pacific
Основаната в Хонконг компания не е имала инциденти с жертви от 1972 г. Cathay Pacific лети до 100 дестинации в 36 държави. През 2009 г. авиокомпанията е превозила безаварийно около 25 млн. пасажера.
БОКУ И ЦВИНОКИО-ПЪТНИЦИ
Рейтинг: 506 Неутралноhttp://samoletnibileti.check.bg/info/%D0%9A%D0%BB% D0%B0%D1%81%D0%B0%D1%86%D0%B8%D1%8F-%D0%BD%D0%B0-% D0%BE%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D1%82%D0%B5-%D 0%B0%D0%B2%D0%B8%D0%BE%D0%BA%D0%BE%D0%BC%D0%BF%D0% B0%D0%BD%D0%B8%D0%B8/
съответно най-опасните.............бе ЛУФТХАНЗА нещо ми съ губи от най-сигурните, бе може ли таквоз нещо!!!!!!!!!!!
Гилгамеш
Рейтинг: 1391 НеутралноУф, май доста се отклоняваме от темата, Модераторът ще ни бие
Всъщност хубавата новина е, че пилотите са действали професионално и се е разминало без инциденти.
Ако ББ беше президент на Египет => http://prikachi.com/images/27/4258027E.jpgИначе
До коментар [#46] от "dol":
В далечната 1987 г. като част от музикален състав, летях за турне в Явония. До Москва- Ту154 (Балкан), после Bдeing747(JAL). Е, комфортът вътре и всичките екстри не си струва да се сравняват, при всички случаи сравнението далеч не е в полза на Балканчето. Ама като кацахме на пистата в Нарита, така тресна, че щеше да ми изкърти зъбите. Това в токио, по обратния път си кацна нормално. А с Ту-то, между София и Москва, и в двата случая нямаше никакъв проблем, макар на връщане да се приземявахме в буря. И това не е от самолетите, това е от умението на пилотите.
Thermobee
Рейтинг: 1391 НеутралноКой лети с ТИМ Еър, да не сме луди!!!!
Не на ислямската инвазия в Европа!Публикувано през m.dnevnik.bg
Лъвица
Рейтинг: 506 Неутралноредовно пътувам с тази компания.неразбирам от самолети марки модели и въобще на тема самолети ме няма.никога не съм се срахувала.тази новина ме върна към два спомена.в едно от пътуванията до мен стоеше млада жена и по време на полета тя запо1на да се вайка че сее зарекла да не пътува с тази компания но,синът и купил билета.постоянно посочваше че се движим много ниско сгррадите се виждаха доста ясно.аз се пошегувах че тъкмо ако ще се наложи да скачаме щее лесно.Втория път за който се сещам тогава се тъкмо се радвах на облаците се чу неясен звук който се повтори няколко пъти.забеляза се йеко смущение сред някои от пътниците и стюардесите...но,аз сега се сещам колко невъзмутима бях.сега нещо ме хвана шубето и май ще пътувам с други.въпреки че ,човек съдбата си неможе да промени.радвам се че,лошо не сее случило.дано се обърне внимание на летящата техника въобще а,не когато има трагедя да започнат познатите ни циркове....
venci4
Рейтинг: 1090 Неутрално[quote#19:"Dollar Akbar"]Колко са загинали в полет при България Еър? Нула
Платени форумни тролчета, така ли ви възпитават на Позитано? http://prikachi.com/images/793/8000793h.jpgКолко в Еър Франс? 100
[/quote]
----------------------------
...И колко време съществува България Еър- броени години..
Колко време Еър Франс- 80 години....
Айде да не си припомняме Балкан..