Трафик на хора: Меги в страната на трафика

Трафик на хора: Меги в страната на трафика

© Антон Попов



Меги* е най-малкото дете (16 години) в семейство с още двама братя и сестри. Основната грижа за тях полага майка им Рита. Парите все не достигат, дори за храна, а майката и вторият баща на Меги постоянно се карат.


"Дневник" публикува поредица с подкрепата на Националната комисия за борба с трафика на хора, неправителствени организации и други институции, в която представяме проблема за трафика на хора от всички гледни точки. Показваме до какви трикове прибягват трафикантите, какво прави хората лесни жертви, кой и как ги контролира, какво затруднява реинтеграцията им.

Приятел на семейството, предлага помощ. "Ще ти дам пари, а срещу това Меги ще дойде да работи при мен и така ще покрие дълга ви".


Историята на Меги, която е жертва на трафик, няколко пъти, започва оттук. Но тук приключват мечтите й. Фондация "Пулс" разказва историята й.




Меги всъщност е продадена и заведена в друг град в България, за да проституира.


"Аз исках да се махна от къщи. Зарадвах се, че няма да живея при Рита. Онзи човек ме продаде на Емо. Заживях в една къща до бензиностанция.


Отначало ме държаха заключена. Казваха, че ще ми намерят работа. С Емо станахме гаджета. Той се грижеше за мен, купуваше ми храна и обувки. Пазеше ме... а срещу това трябваше да излизам на магистралата всеки ден".


Постепенно Емо се превръща в единствения човек, на когото Меги вярва. Единственият, който е проявявал някаква грижа. Той е добър с нея, обещава й добро бъдеще. А тя е още дете.


Две години по-късно, Емо препродава Меги в Германия. Тя заминава с негови приятели, той я уверява, че ще отиде при нея. Меги казва, че знае, че той е получил пари за нея. Но това не я притеснява.


Меги започва да работи в клуб до Берлин. Живее в стая с рускиня, полякиня и българка. Имала е време само за личен душ. Работила е като проститутка по 24 часа в денонощието. В началото й дават хапчета, които я държат будна.


Специална оферта


Меги има сутенъор, който прибирал всички бакшиши. От време на време той купува дрехи и парфюми. За да получи повече бакшиши, понякога Меги се съгласява да прави секс без презерватив.


"Наричах го специална оферта, но ако ме хванеха ставаше страшно". Меги знае, че може да се зарази със СПИН, но и знае, че може да бъде пребита жестоко.


Това за нея няма значение. Животът й няма смисъл. Но тогава тя казва, че не би се върнала при Рита. "Тя ме направи, това, което съм сега! Тя ме унищожи".


Година, след пристигането й в Германия, Емо "урежда" Меги на работа в Гърция. Настанена е при румънка от ромски произход, като й обясняват, че работата й ще е да помага в домакинството на жената.


"Тя ми стана нещо като майка. Грижеше се за мен. Аз излизах вечер, проституирах. После й давах парите, а тя ги разпределяше.


В един момент Меги започва да не се чувства добре. Става й лошо, изморява се. Избягва от Гърция и сама минава границата. Казва, че документите й са откраднати и иска да отиде в полицията.


Задържат я за 24 часа, след това я пускат. Меги търси Емо, защото е сигурна, че той ще се погрижи за нея. Когато отива при него, се оказва че е бременна. Емо я увещава да се върне в Гърция, където румънката ще се погрижи за нея. Тя го послушва.


"Родих здраво момче в един апартамент в Гърция. Румънката доведе едни хора, които щели да се погрижат за детето ми, защото аз няма да мога известно време. Не го видях повече".


2009 г. Фондация "Пулс" Перник.


Полицията довежда в кризисния център на фондацията момиче, което е преминало българо-гръцката граница без документи. Това е Меги, която е избягала с клиент. Когато пристига тя плаче постоянно и повтаря само едно – че иска да види детето си.


Тя не се е оплакала в полицията, че детето й е било продадено, защото румънката я била направила съучастник. Освен това я заплашвала, че ако каже,ще отиде в затвора.


Меги не може да се примири, че няма да си върне детето. Затова отново отива в Гърция. Оттам се обажда на хора от фондацията и казва, че е добре и събира пари, за да помогне на други момичета.


Година по-късно отново се появява на вратата им. Без пари. Със скъсани дрехи. Тогава се съгласява да свидетелства пред полицията. Решава да се опита да започне живота си отново. Само че Меги не може да започне работа, защото има завършен шести клас. Не иска да се върне при семейството си. След известно време, Меги се отказва да опитва.


Един ден тя набира някакъв телефон. Уговоря се нещо (полицаите го подслушват), но не могат да разберат нищо, защото разговорът се води на смесица от румънски, цигански и гръцки.


Малко след това Меги отново изчезва. Сега е на 20 г. Някъде.


*Имената са измислени


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Тези сърцераздирателни истории на "смесица от румънски, цигански и гръцки" започнаха да ми идват в повече.

  2. 2 Профил на Мадлен
    Мадлен
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Потресаваща история, но за съжаление това е действителността.И то в този случай момичето с ясно съзнание е знаело какво се случва с него , какви може да са евентуалните последствия и въпреки това се е съгласявало.Ето до това положение понякога докарват родителите децата си- съзнавайки го или не се озовават с дъщеря проститутка по тяхна вина.

  3. 3 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    то като се ходи на сляпо

  4. 4 Профил на ARRI
    ARRI
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    То да е само Меги.......Ми те са хиляди като нея.....(((((((

    Плащат ми от швейцарското посолство да пропагандирам ПРЯКАТА ДЕМОКРАЦИЯ ! Признавам, че трол-я в тяхна полза с/у 5 франка на пост!
  5. 5 Профил на Рубиконан от Балъкимерия
    Рубиконан от Балъкимерия
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Единственото по-страшно от мъртъв човек е пречупен човек...

  6. 6 Профил на aflex
    aflex
    Рейтинг: 217 Неутрално

    ей БОЙКО ГОЛЕМЕЦ,КВО ПРАВИШ ЗА ТИЯ ХОРА ,НИЩООООО манекенче теливизионно ,дебела кукла с конци ,пионка и позьор,Съжалявам за този коментар не се сдържам вече от тия историии,не че и ти си виновен дебелчо ама нишо не праите само се показвате манията за величие и си прибирате пароците и ви дреме на г....а за хората ,ще плащаш много пич,всичките сте едни и същи ,ХОРА СПРЕТЕ ДА ГЛАСУВАТЕ И ДА ГИ ИЗРИНЕМ ВСИЧКИ АТАКИ ГЕРБОВЕ СДСЕТА И ПРАСЕТА ДО ЕДИН НЕ СТАВАТ ДА НИЩО СПРЕТЕ ДА ИМ ВЯРВАТЕ ЧЕ СЕ ГРИЖАТ ЗА ВАС и погледнете реалноста от по близо.....Извинявм се пак но ми идва твърде много емоция от тия неща ....

  7. 7 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Добрр и какво сега? Къде е трафика, къде е насилието на което трябва да се възмути читателя и душата му да запламти от желание да оправи несораведливостите на този свят? Това звучи като извадка от вестник Лична Драма, и историята не е за трафик на хора, а по-скоро еквивалента на футболен трансфер, но в друга професия. В същото време милиони умират от глад и липса на питейна вода в Африка. Но не, дай да се занимаваме постоянно с упадъчните елементи на тукашното общество - ами ако майка и не иска да е проститутка да я прати да е шивачка, поне има такива опции, за разлика от много милиони хора по света.

    От друга страна, браво - показва се че проституцията не винаги е свързана с такива екстремни условия каквито искат да я изкарат някои хора. В повечето случаи е просто начин да се изкарат лесни пари, щом искаш определен стандарт на живот, но нямаш умствени възможности или те мързи.

    Затова, моето мнение е - легализирай и слагай под данъчен и лекарски контрол всичките и въпроса ще се реши. Който е мераклия за проститутка ще намери начин да стане или да е клиент, колкото и да е забранено...

    ... if you're not into the whole brevity thing...
  8. 8 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1306 Неутрално

    Моя приятелка се ожени за сутеньор.Показно са много възпитано семейство,имат деца.Материално също не мога да се сравня с тях макар, че съм учила най-доброто .От време на време се карат с мъжа си,понеже той заживява с втора жена,от работничките,за да работи сигурно по-добре за него.Стават скандали,но не стигат никога до развод.Семейството трябва да е стабилно и законно,явно се държи на това в Сутеньорските среди.За нагарада законната съпруга получава екскурзии -шопинг на дрехи в Испания и Италия.

  9. 9 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 686 Неутрално

    [quote#7:"el_duderino"]В повечето случаи е просто начин да се изкарат лесни пари, щом искаш определен стандарт на живот, но нямаш умствени възможности или те мързи. [/quote]


    Не видях момичето да е забогатяло нито да е спечелило лесни пари. Напротив - загубила е бебето си, загубила е детството си, останала е необразована и без квалификации, зарязана и продадена от майка си, предадена от човек, на който е вярвала. Лесните и бързи пари са за сутеньорит, държачите на публичните домове и на покровителите.

    Мъжете си умират да легализират проституцията. Колко по-лесно би било просто да не използват услугите на проститутки. Най-интересното е, че дори тук списващи, когато си поръчат проститутка гледат на нея като предмет на покупко-продажба, като на стока.

    Сигурно по този начин са гледали на хората едно време робовладелците....

  10. 10 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4338 Любопитно

    [quote#1:"Каишков"]Тези сърцераздирателни истории на "смесица от румънски, цигански и гръцки" започнаха да ми идват в повече. [/quote]

    Не ги чети тогава... не е трудно нали!?

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  11. 11 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4338 Любопитно

    [quote#9:"agata_kristi"]Мъжете си умират да легализират проституцията. Колко по-лесно би било просто да не използват услугите на проститутки. Най-интересното е, че дори тук списващи, когато си поръчат проститутка гледат на нея като предмет на покупко-продажба, като на стока. Сигурно по този начин са гледали на хората едно време робовладелците.... [/quote]

    Моля ви г-жо, недейте да обобщавате така.... аз съм мъж, но не приемам проституцията като нормална професия, никога не съм ходил по проституки и нямам намерение и в бъдеще да плащам пари за секс! Има два подхода по темата.... или тази мръсна професия се забранява както са го направили вече в Швеция и Норвегия, по-голямата част от американските щати или напълно се легализира като в Холандия и Германия например.... лично аз предпочитам първия вариант!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  12. 12 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 479 Неутрално

    До коментар [#1] от "Каишков":

    Каишков отдавна съм се уверил, че ти си една обикновена св...! Като ти идват в повече тези неща, дано пък да ти се случи в семейството подобно нещо! За съжаление българите заравят главите си в пясъка, като едни глупави птици! А когато на тях им се случи.....! Ние нормалните хора трябва да сме СОЛИДАРНИ, иначе няма спасение!
    До коментар [#8] от "xalikarans":

    Голямо семейство е направила твоята приятелка!? Предполагам, не и завиждаш!???

  13. 13 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#11] от "Иво":

    Господине, не го приемайте лично, но това е трета статия от поредицата, в която разни мъже коментират като "търсила си го", "всеки влак - пътник", "лесни пари", "като не се е образовала" и пр., пр. типично мъжки клишета, с който проституцията се възприема сякаш става въпрос за услугата подстрижка на косата.

    А това е, убедена съм, мисленето на болшинството мъже у нас вкл. и на онези вземащи пол. решения, и за това скоро време няма да има никакво развитие на тези въпроси, а когато ежедневно изнасилване (а е доказан медицински факт, че физически и физиологически подобен секс за жената е равносилен на изнасилване) се приема за нормално и естествено

    Дори само заради факта, че политиците и влиятелните мъже са големи ползватели на прститутки.

  14. 14 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#9] от "agata_kristi":

    Да, вярно е, че са се случили нещата, които описвате, но това което се опитвах да кажа е че тези неща са се случили въпреки че момичето е било родено в държава, където е имала възможности за образование. Това че семейството и било не знам какво и т.н. е сравнително изолиран случай и те са си виновни - няма го елемента на принуда и безизходицата е в умерени размери, затова оприличавам тази история на изрезка от Лична Драма. В сравнение с децата в Африка, които умират преди още да разберат че съществуват поради масов глад и липса на питейна вода тази история е сапунка просто - момичето е вземало решения самостоятелно в един момент, и като израз на това е изчезнало най-накрая, въпреки че обществото е предложило закрила.

    За легализирането - въпреки че няма значение в конкретната ситуация, аз не съм и не бих плащал за секс. Но има много хора, за които това не е проблем, и винаги ги е имало и ще ги има. Легализацията и контрола спират трафика на хора и правят условията за труд на тези момичета много по-добри, а за клиентите е по-безопасно. С изключение на моралистите, които мислят че било по-лесно "мъжете просто да не използват услугите на проститутки", аз други в по-лошо положение след легализацията не виждам. Явно не е по-лесно, за да има търсене през вековете въпреки всички забрани.

    Аз търся най-ефикасното решение на проблема, а Вие както искате така го разбирайте. Вашето "решение" не работи, затова четем такива истории, някои наистина брутални, и някои просто сапунки, като в случая.

    ... if you're not into the whole brevity thing...
  15. 15 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4338 Разстроено

    [quote#13:"agata_kristi"]Господие, не го приемайте лично, но това е трета статия от поредицата, в която разни мъже коментират като "търсила си го", "всеки влак - пътник", "лесни пари", "като не се е образовала" и пр., пр. типично мъжки клишета, с който проституцията се възприема сякаш става въпрос за услугата подстрижка на косата. [/quote]

    Разбирам ви и съм съгласен с вас, аз също се дразня от подобни коментари.. за съжаление има много хора в България за които понятията милосърдие и хуманност са чужди... те са "оперирани" от подобни чувства... за съжаление!

    А тук и в останалите статии по тази тема става за разбити човешки съдби... тъжно е, че на някой хора просто не им пука, сигурно същите тези хора са редовни клиенти на платената "любов"!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  16. 16 Профил на Urkobozambo
    Urkobozambo
    Рейтинг: 426 Неутрално

    ...Ужас., - Темата е дълга трудна и много неприятна. Но едва ли може да има решение във полза на жертвите, при този начин на живот , липсата на пари и работа....

    urkobozambo
  17. 17 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Трудно е да се каже, но съм се уверил, че е истина: човек сам си прави проблемите. Изключвам болни, инвалиди, деца и пенсионери, както и жертви на инциденти - природни бедствия, катастрофи. Такива хора заслужават помощ и съчувствие.
    Това момиче знаело, че приятелят й е сводник, знаело, че я продал, с ясно съзнание си продала детето и през всичкото това време е подминавало обявите за работа, които висят по магазини и заведения - вероятно защото там се иска да ставаш рано, да бачкаш по 8-9 часа, и се плаща не по 20 лв. за 5 минути, а за цял ден. Пробвал съм да помагам на такива хора, не им се работи, не са постоянни, сами се навират в проблеми. Пробвал съм да ги назначавам на работа, еми не става, не са готови за постоянно, упорито бачкане, като това, дето ние, обикновените, го упражняваме цял живот.
    И обратното: имах една чистачка, сама гледаше четирите си деца, мъжът й наркоман, обаче жената беше с воля и бачкаше здраво, беше съвестна и честна, повиших я в управител на обект, изгледа си децата и не й се е налагало да виси по тротоарите.
    Така че приемам такива драми с много резерви.

  18. 18 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#14] от "el_duderino":

    Дали ще стане по-сигурно за момичетата след легализирането или просто в МФ ще влязат приходи от тази дейност? Съмнявам се. Дори не вярвам, че в Холандия извън прословутата им улица с кабинките и паник-бутоните е сигурно. Дори в държави, в които няма сводници момичетата се движат със спрейове и разни други приспособления за защита.

    В този смисъл легализацията ще помогне за изсветляване на доходи и приходи в хазната, но не и за сигурност. Тази професия винаги ще се нуждае от покровители-сутеньори, които да "защитават" момичетата, особено онези на повикване, на улицата, на тир-паркинги.

    Сутеньори винаги ще са отрепки и престъпници, които само ще искат да изстискват момичетата. Винаги и навсякъде е било така. Сутеньорите винаги ще искат да има повече момичета на улицата и ще използват същите хватки, каквито и сега. А сега дори е незаконно. нищо няма да ги спре, когато стане законно.

    Това не става дори в т.н. демократични държави и това се потвръждава от непрестанния трафик на жени за тези страни, където уж проституцита е легализирана.

    Що се отнася до децата....От къде мислите, че набират стоката си? Та по времето, когато са станали жертва на трафик или сексуално малтретиране тези жени са били момичета, деца. От домове, изоставени в откъснати малки селца, насилвани от персонала, изхвърлени на улицата гладни. Точно толкова гладни като африканските деца, само че това са си наши деца.

    Четох за върнато в България дете-момче след акция на италианската полиция - покупко-продадено на 7г., бито до припадък, карано часове да стои върху бутилка, изнасилвано, държано гладно, карано да проституира и краде. Досущ като в африканска държава. Само, че наше, българско дете. Върнато ипредадено на същите тези родители, които преди това са го продали....

    Вие спомняте ли си, че директорката на онова у-ще за децата с умствена изостаналост във филма на ВВС "Изоставените деца на България" призна, че извикала гинеколог, който установил, че няма девствено момиче в дома ?!?!?(непълнолетно, малолетно) в онзи дом. От кого мислите, че са били изнасилвани тези деца с умствени заболявания? Ами от пълнолетния персонал, разбира се....

  19. 19 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#15] от "Иво":

    За човешки съдби има други вестници, като Лична Драма (ако излиза още). Тук все пак хората коментират по всякакви проблеми и се мъчат да намерят решение. Аз предлагам такова, и казвам че за мен този проблем се решава чрез легализация, тука не сме Швеция или Норвегия, забрани не работят, трябват други решения. А за липса на хуманност не знам как може да ме обвинявате. Казвам че има хора и деца в много по-ужасно положение от момичето в статията - над 1 милиард души по света. Като искате да сте хуманист, дарете средства на Червения Кръст за да помогнете на хора наистина в беда, вместо да коментирате под някакви статии и да изявявате претенции че сте на някакъв морален пиедестал.

    До коментар [#13] от "agata_kristi":

    Берлускони също ползва проститутки, но неговите не се оплакват нещо, всички са доволни, някои са в парламента. В нашия парламент пък 95% са такива, така че зависи за каква проституция говорим, и е спорно коя е по-допустима от морална гледна точка.

    ... if you're not into the whole brevity thing...
  20. 20 Профил на leni_n
    leni_n
    Рейтинг: 436 Неутрално

    И аз не разбрах къде точно е трафика ? Да, по НК е трафик, но Меги сама си е направила избора - "Емо" и компания, накрая даже и сама ги е потърсила.

  21. 21 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#14] от "el_duderino":

    Първият път гокаго видях проститутка бях студентка. Беше в стаята на моя колежка, която се беше влюбила в момче-отрепка. Та бях и на гости в стаята й в Ст. град и не свалях очи от едно момиче, което беше дошло уж до тоалетната. Толкова красива беше - страхотно тяло, големи сини очи, черна гъста коса, бяла като сняг кожа.

    Говореше несвързано, очите й гледаха странно и въобще не можех да схвана странното й поведение. Та, когато си тръгна колежката ми ме светна, че това била проститутка и просто ползвала банята за да се надруса.

    Историята й...родители-интелектуалци, нормално семейство, момиче от елитна гимназия. Набелязали я отрепки в дискотека, отвлеклия и седмица я обработвали - завързана за парното, дрогирали я и я изнасилвали докато не се съгласила. После я пуснали на клиент като не спирали да я дрогират регулярно. После пък съвсем си я пуснали да си ходи, но тя винаги се връщала. Защо ли? Ами защото вече я били направили наркоманка, зависима освен от дрогата и то тях, защото освен дрога и осигурявали и пари за дрога, тя пречупена нямала воля. Майка й се опитала, но безуспешно.

    Тези случаи никога няма да свършат, защото нашата полиция няма да търси пълнолетна. Случаите няма да свършат никога, защото бизнесът винаги ще се държи от отрепки и престъпници.

  22. 22 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#18] от "agata_kristi":

    Защо ако е законно тези момичета не могат да бъдат защитени от полицията? В Холандия има много публични домове, както сигурно в България, но там са си законни, и сутеньори не са нужни. На всеки публичен дом има по двама човека частна охрана и така. На заплата, с данък, всичко. Като парите са на светло няма да е проблем. Казва се - на обществени места не може да търсиш клиенти и когото арестуват 100 пъти средната цена на сеанс в домовете като размер на глоба и губи правоспособност за 6 месеца. Каква е ролята на сутеньорите в този вариант?

    Другите проблеми които описвате са проблеми на семейството (за да си продават децата, значи има проблем) или грижата на държавата за деца без родители. Това, както и педофилията която описвате и в двата примера, са феномени извън проблема дали проституцията да е легална или не. Едното е социален проблем, че някои хора не са достойни да са родители, а другото че в държава където нищо не функционира децата без родители го отнасят най-много.

    Но и двата проблема, колкото и да са огромни и страшни сами по себе си, са относително дребни, в сравнение със ситуацията да си дете в Сомалия, да нямаш източник на питейна вода на по-малко от час път пеша, навсякъде да гъмжи от болести, и четиричленното ви семейство да има 50 грама ориз общо за храна днес, ако имаш късмет. Аз поне така смятам.

    ... if you're not into the whole brevity thing...
  23. 23 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#17] от "Rael":

    Интересно е, че хората от т.н. нормални семейства започнаха за щяло и нещяло да ходят по психолози и да се търсят корените в детстовто щото -не -било-кърмено, пък в такива случаи се държите като пълни...

    Дете-жена продадена от майка си, никога не е било обичано, подслонява я мъж, които първоначално я обгрижва с внимание, сигурност и фалшива любов - Стокхолмски синдром. После след като детето-жена, което за първи път в живота си е нахранено и облечено добре е помолено от любимия човек за услега, две ,три.

    По-късно дори няма къде да отиде, никога отновмо при майка си, която ненавижда (по текста), защото я е продала. Също момичето е със завършен шести клас - никакъв шанс

    Какво съзнание, каква рационалност, какъв опит? На кои и какви точно морални ценности да се опре, за да се измъкне от кашата? От къде да ги е научила? Чий светъл пример да последва? Какъв е социалният й опит извън ада, в който живее? Къде да потърси помощ, когато най-близкият й човек - нейната майка - я предава?

  24. 24 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#21] от "agata_kristi":

    Момичета от елитни гимназии не са пълнолетни, така че отвличане, една седмица на парното и т.н. се преследва от закона. В една нормална държава, а и в някои не съвсем нормални това е наказуемо. Така че "майката се опитала но не станало" може да важи за ходене по дискотеки, но не и за отвличане, дрога и прочие. Посочете една държава с легална проституция, където майката не би се обадила в полицията на втората минута и "отрепките" не биха търкали наровете за по 10-15 години, ако имат добро поведение вътре...

    ... if you're not into the whole brevity thing...
  25. 25 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 686 Неутрално


    Да, но стои въпроса
    [quote#22:"el_duderino"]Това, както и педофилията която описвате и в двата примера, са феномени извън проблема дали проституцията да е легална или не[/quote]


    Това освен, че е системен проблем на държавата, а не изолирани случаи е и банката с кадри за проституцията - момичета наранени по домовете още в детството си, изхвърлени на улицата на 18г. без подслон, бъдеще и работа. Идеални за търсачите на проститутки.

    Когато държавата връща на родителите, изнасилвано и малтретирано дете, което те са продали - означава, че проблемът е много ама много голям. Това означава или, че служителите са дебили, или, че държавата (служителите) пет пари не дават за децата.

    Това дете е един бъдещ голям насилник, който ще връща тъпкано нещата, които на него са сторили и вместо да го лекуваме - ние го изоставяме. Така е по вашата логика и логиката на останалите. Защото за забременяване не се изисква висше - раждат в клозет 11-то си дете умствено-изостанали жени, живеещи в коптор. Държавата им оставя децата и не можеш да очакваш, че тези 11 деца ще израснат със съзнание по-голямо от коптора. Пък вие горделиво казвате - децата и семейството си е виновно. Не, обществото и държавата, което не се е погрижило тези деца да не станат скотове, защото не може да се забрани на майката да ражда.

    Едно време децата по домовете пееха една песен: За да има нещастници по земята трябва майка да ги роди:

  26. 26 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#24] от "el_duderino":

    Веднага ви казвам: България през 1996г.

  27. 27 Профил на _dd
    _dd
    Рейтинг: 374 Неутрално

    [quote#2:"Александрина"] този случай момичето с ясно съзнание е знаело какво се случва с него , какви може да са евентуалните последствия и въпреки това се е съгласявало.[/quote]

    Не, прекалено е малко, за да знае, то осъзнава в последствие случващото се, никога не го е избирало умишлено, просто никога не е имало избор.

    "Общество, което допуска бедност и нещастия, и човечество, което допуска война, са общество и човечество от низш род." Виктор Юго
  28. 28 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#25] от "agata_kristi": "Това дете е един бъдещ голям насилник, който ще връща тъпкано нещата, които на него са сторили и вместо да го лекуваме - ние го изоставяме. Така е по вашата логика и логиката на останалите." - цитат

    Така ли? Кой от моите аргументи може да бъде възприет по този начин? Май говорим за различни неща, и Вие си водите някакъв друг разговор на някаква друга тема. Аз казвам, че проституцията трябва да се легализира, за да има възможно най-малко случаи като в сратията, че и колко по-тежки. Вие какво казвате се мени според това кой довод ви е атакуван рационално.

    Има много милосърдни организации, които се грижат за последствията, и хубаво че ги има, и парите за тях в малка част идват и от мен. Но тук аз предлагам как да третираме причините, а към тази тема трябва да се подходи рационално, а не емоционално. Емоциите са за последствията.

    ... if you're not into the whole brevity thing...
  29. 29 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#25] от "agata_kristi":

    Според новото законодателство което се подготвя, държавата може да отнема родителски права за родителски тормоз, дори за шамар в екстремен случай. Така че това за умствено изостанали с по 11 деца и държавата им дава следващите деца са глупости, които не знам откъде изкопавате. Явно не виждате, че легализирането на проституцията няма да влоши всички останали проблеми които описвате, най-много да разреши доста от тях.

    ... if you're not into the whole brevity thing...
  30. 30 Профил на Варна
    Варна
    Рейтинг: 897 Разстроено

    Мили Боже, колко бързо и лесно се обобщава и лепят етикети у нас , нямам думи..Струва ми се, че по-иначе ще мислят и приказват някои ако им се случи подобно чудо в семейството и ги заболи лично. Толкова е ограничено и примитивно да не видиш драмата в подобен случай ! Човек изпада в различни ситуации и често обстоятелствата те набутват в шпагати като този на Меги. А е нужно само да си отворим сърцата и ума за бедата на човека до нас, защото безразличието настига и тоз който е безразличен или циничен. За мен човек който подминава такива тъжни случаи без състрадание и мисъл е една празна, мъртва душа !

    " Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.Ганди
  31. 31 Профил на c.s.i.m.l.
    c.s.i.m.l.
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#9] от "agata_kristi":

    Напълно си права. За легализирането на проституцията отдавна напират лобито на хотелиерите (и стоящите зад тях префасонирани мутро барони). достатъчно е да спомена, че НДСВ на няколко пъти повдигаха темата при техния мяндат.

    Шансовете да спечели от това самата жена са нищожни. Те винаги ще попадат под влиянието на силови структури.


    Но погледнато в по-общ план, колкото и да е тъжно, това важи и за други професии...
    В икономическите учебници винаги говорят за картели при продажба на стоки, но никъде не се казва какво става ако има картел на работодателите.
    Така дори да работите нещо много високоплатено като програмист, няма как да надскочите тавана на картела на ряаботодателите ... освен ако не емигрирате...

    Така изглежда "висоефективната" система на капитализма...
    Почти като в рекламата за граховия шрифт:

    Принцесата и гаховия шрифт

    " И гласували принцът и принцесата за най-прекрасната либерална пазарна икономика.
    И уж всичко вървяло добре, но на принцесата все и убивало.
    Решила тя да провери дали няма нещо скрито.
    И какво да види - дребен шрифт пълен с таксички и утежнения!
    "Е не е честно!" - казала принцесата."


    ("дребен шрифт пълен с таксички и утежнения" - зад циркаджийски манифестираните "граждански договр, общество и права", прозирали тайни договорки, кръгове в кръговете... групировки... )

  32. 32 Профил на Каишков - Либерален мислител
    Каишков - Либерален мислител
    Рейтинг: 793 Неутрално



    [quote#12:"Гражданин"]Като ти идват в повече тези неща, дано пък да ти се случи в семейството подобно нещо![/quote]
    Който копае гроб другиму...Нали знаеш

  33. 33 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#26] от "agata_kristi":

    Това не е държава, където проституцията е легална през посочения период. QED

    ... if you're not into the whole brevity thing...
  34. 34 Профил на 7777
    7777
    Рейтинг: 2060 Неутрално

    [quote#20:"leni_n"]но Меги сама си е направила избора -[/quote]
    Не, Меги родителите й са я продали за пари. А преди това не са й осигурили нормален живот. Колкото и да са бедни, това не е причина да отпадне от училище след шести клас.

    A man without faith is like a fish without a bicycle.
  35. 35 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    Офф, писна ми Дневничарите да ми дрънкат сълзливо-милозливо на тънката струна на съчувствието. Как на някво бимбо
    [quote#0:"Дневник"]Животът й няма смисъл.[/quote]
    Като няма смисъл пистолета на слепоочието и дърпай. Това е естествения отбор. Живеят тия които са открили смисъла за себе си. Живота е безценен но за тия които го ценят.
    Тия които го отритват Бог ги закриля но до време.
    И им отнема толкова много ...

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  36. 36 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#29] от "el_duderino":

    "Здравният министър откри 16-годишни деца в дом в Плевен, които тежат по 10 килограма" - поредно заглавие в Дневник, което пък подрепя моята тема, че държавата от малки си отлежда проститутки - ей такива безнадежни деца.

    И като ги отнеме тези права къде ще отидат децата? В подобен дом, където ще изимрат от глад. Сигурно сте чиновник от някое министерство и както обикновено на хартия за пред проверяващите от ЕС всичко е блестящо.

    За детето, което се е родило в клозет, а майка му не разбрала, че ражда 6-то си дете, а после лекарите го извадили от септичната яма нахапано от плъхове - беше нашумял вестникарски случай. така, че не ми казвайте кое е измислица.

    За продаденото от родителите си дете и върнато отново на тях след като италианските власти го връщат у нас - отново не е измислица.

    То в България и картели няма, и мафията е преборена, контрабандата също е сведена до минимум, безработицата е на символични нива, икономиката отбелязва висок растеж. Това ще стане и с проституцията. По документи ще е наред иначе всичко ще епо старому.
    Мит е, че положението на момичетата ще се подобри. Още по-голяма глупост е, че ще вкараш проститутките само в определени домове ,когато България е транзитен път и тираджиите са основен контингент.

    И пак не обяснявате защо като в Холандия и други държави, където проституцията е легализирана и строго регламентирана има пак висок трафик от нелегални проститутки.

  37. 37 Профил на agata_kristi
    agata_kristi
    Рейтинг: 686 Неутрално

    До коментар [#33] от "el_duderino":

    Да, само че е държавата ,в която полицаите и пръста не са си мръднали. Кой ще търси пълнолетно момиче? Ами просто е избягало от къщи.

    А спомняте ли си случая с изнасилено момиче от полицаи по морето преди няколко години? И как го покриха заради ченгетата и те са още в системата? С тези ченгета ли ще браните интересите на проститутките и на отвлечените жени?

    А спомняте ли си преди години с нашумялите много изчезнали хора от Русе? Какво стана? Нищо. Нищо не откриха. Близките протестираха, изпратиха екипи от столицата, които констатираха, че местните ченгета въобще не са търсели докато следите са били горещи. Не, МВР е част от проблемите свързани с проституцията и не мисля, че на тях може да се разчита за закрила.

  38. 38 Профил на Irina
    Irina
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    До коментар [#18] от "agata_kristi":

    Вашите коментари са по-разтърстващи от статията..от всяка една статия по въпроса..Адмирации+++++++++++++++++++++

  39. 39 Профил на el_duderino
    el_duderino
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#36] от "agata_kristi":
    До коментар [#37] от "agata_kristi":

    "Сигурно сте чиновник от някое министерство и както обикновено на хартия за пред проверяващите от ЕС всичко е блестящо. " - цитат

    Не, по-скоро от моите данъци се плащат заплатите на "проверяващите от ЕС".

    А за това че държавата България не функционира спор няма, аз го предвидих преди доста години и взех съответните мерки. Но изкажете се по всички теми, които ви вълнуват, но помислете и от ъгъла как да се намерят решения, а не само да се търси емоционалната страна на въпроса, така не става. Не съм сигурен че в общество където работещите в този дом могат да се гледат в огледалото и да не им пука за тези деца нещо може да се постигне. Явно нацията е озверяла и на изживяване и след 40-50 години ще се стопи и може и да изчезне. Това което турците не можаха да направят за 500 години, българите ще направят за 200...

    ... if you're not into the whole brevity thing...
  40. 40 Профил на Гражданин
    Гражданин
    Рейтинг: 479 Неутрално

    Чета коментарите под статията и като гледам минусите под смислените, човешки думи, за сетен път се уверявам в правотата на думите на дядо Славейков, че ние не сме народ, а мърша! Хей хора, тук става дума за нашите дъщери! Прокрадват се намеци за тежкото време в което живеем. Това са зловещи намеци! Аз и моето поколение израснахме в едно не по богато време- купони, недоимък, политически гонения. Но проститутките във втория по големина град се брояха на пръсти и всеки ги знаеше, а сега!? Сега това е "индустрия" за милиарди и част от тъй бленувания БВП на "политиците"! А тези момичета според природните закони, трябва само да живеят НОРМАЛНО и да раждат малки дечица, които в бъдеще ще бъдат нормални граждани! И всякакви сравнения със Сомалия са неуместни! Или ако са, затова са виновни идиотите от така наречения управляващ елит и техните западни ментори! Незная дали и Бог ще опази България и българите!???

  41. 41 Профил на МилевГео
    МилевГео
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Големият въпрос е кой са българските институции, които застават зад хора с подобни проблеми. Има ли реална превенция, каква и как на тези хора се помага да се социализират, да имат нужното образование, работа и социална среда? Как им се помага да се отърват от миналото си психологически и дали въобще има отговор на тези въпроси? Защото хубаво е да пишем статии, ама има ли резонанс в обществото и най-вече държавата по въпроса или просто се упражняваме?

    Копист.
  42. 42 Профил на Варна
    Варна
    Рейтинг: 897 Неутрално

    [quote#40:"Гражданин"]И всякакви сравнения със Сомалия са неуместни! Или ако са, затова са виновни идиотите от така наречения управляващ елит и техните западни ментори![/quote]

    С другото от постинга съм съгласна, но с това не, защото някак лесничко се политизира вината. А туй за "западните ментори" е за мен смешно социалистическо измъкване и размиване на собствена немощ (на държавата). А тя ( държавата) е това, което сме ние !
    "Западните ментори"( ?!) - пак некой друг да ни е виновен, че сме слаба ракия като общество и допущаме дъщерите на България да служат по магистралите и не само.

    " Бъдете промяната, която искате да видите в света" М.Ганди




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK