Ремонт при Телевизионната кула в София ще спестява по 8 минути на шофьорите

Така ще изглежда реконструираното кръстовище

© Столичната община

Така ще изглежда реконструираното кръстовище



Кръстовището при Телевизионната кула (бул. "Пейо Яворов" - бул. "Драган Цанков") ще бъде реконструирано. То ще бъде на две нива и без светофари, което ще ускори трафика средно с 8 минути в пиковите часове. Това съобщи днес зам.-кметът по транспорт на София Любомир Христов, цитиран от Агенция "Фокус".


Изпълнението на проекта започва на 9 април, а след 6 месеца трябва да приключи. Стойността на проекта 20 млн. лева. Първият етап от изграждането на проекта ще е 41 дни (до 19 май), като се предвижда в средните ленти да бъде запазено движението.


Кръстовището e известно от години като едно от най-натоварените в столицата. Този проект е изключително важен, не само по отношение на трафика, но и за състоянието на въздуха в София, обясни Христов. Общината очаква спад от 52% на отделянето на праховите частици, азотните и въглеродните окиси в участъка.




Така ще отпадне необходимостта автомобилите да спират и да изчакват. Намаляването на престоя ще бъде с повече от 8 минути в пиковите часове, каза още зам.-кметът.


Проектът предвижда понижаване на нивото на "Алея Яворов" като движението там ще се осъществява по т.нар. траншея, а нивото на бул. "Драган Цанков" се запазва. Освен изграждането на самото съоръжение, се предвижда рехабилитация на пътната настилка - подмяна на асфалта, като и обособяване на две по две ленти, обясни още Христов.


Задачата на проектантите е да се запазят дърветата в района, което разделя Борисовата градина.  Идентифицирани са 41 дървета, които ще бъдат премахнати, като е направена оценка за компенсаторно залесяване. Сред дърветата няма такива, които са уникални и типични за Борисова градина, или с особен статут,по силата на Закона за опазване на околната среда, заяви Христов. По проект пък 37 дървета ще бъдат запазени в конструкцията на тротоара.

Коментари (29)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на fras
    fras
    Рейтинг: 426 Весело
  2. 2 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 986 Неутрално

    Яко!
    Откога го чакаме!
    Дано се справят със роковете че ще настане велик хаос тези 6 месеца...
    Дано след това бързо направят подобно нещо и долу на Семинарията.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  3. 3 Профил на brutester
    brutester
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Това го чакам от много години. Гледах плановете за кръстовища на две нива и само тази година са предвидени 4. Надявам се да се направят, и да се продължи нататък.

    П.С. на който му е интересно има тук: http://www.infrastructure.bg

    <-- Пътен знак Г1: Движение само направо след знака
  4. 4 Профил на chichka
    chichka
    Рейтинг: 1466 Неутрално

    Повече от браво, само да го направят. С такива неща се печелят избори! Не с оплюване и компромати.

    Русия- проказата на планетата Земя.
  5. 5 Профил на Булаир
    Булаир
    Рейтинг: 730 Весело

    Не схванах - как точно ще ремонтират Телевизионната кула, че да не пречи на движението ???

  6. 6 Профил на Читател
    Читател
    Рейтинг: 2706 Неутрално

    До коментар [#5] от "Булаир":

    Журналистически изцепки.

  7. 7 Профил на Режисьор на Дублажа
    Режисьор на Дублажа
    Рейтинг: 740 Неутрално

    закъсня с 20 години , но по-добре от никога

    Обществото на бъдещето: робство без господари. "Н.Давила"
  8. 8 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2397 Неутрално

    Чудесна новина. Не е за вярване, че обявени проекти започват да се реализират. Толкова ни лъгаха, че не вярваме на никой. Само с реална работа се печели доверие.

  9. 9 Профил на shileto
    shileto
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    Браво , откога има нужда да се направи Дано стане в срок и качествено

  10. 10 Профил на Graf
    Graf
    Рейтинг: 1415 Любопитно

    Как да не кажеш едно браво за едно добро решение.
    Дано строители и надзорници наистина успеят да го реализират без да нанесат поражения върху парковата среда. И цената е прилична за този вид строителство.
    Иначе заглавието е трепач. Направо взима акъла.

    Ecrasez l’infâme
  11. 11 Профил на Стойчо
    Стойчо
    Рейтинг: 672 Неутрално

    бе и по 20 минути ще спестява...някой ден

    Стойчо
  12. 12 Профил на Български патриот
    Български патриот
    Рейтинг: 813 Неутрално

    ГЕРБ! Затова ще ги преизберем.

    Да бъде проклета оная минута, когато е стъпил руски крак в нашата земя, когато се е произнесла за първи път думата освободителка и покровителка!...З.Стоянов
  13. 13 Профил на Mayhem
    Mayhem
    Рейтинг: 427 Неутрално

    Да пратят кметицата поне за малко във Варна, че ми писна от тукашните.

    - Защо СерГей говори толкова бавно ? - Защото превежда от руски !
  14. 14 Профил на Милен Минчев
    Милен Минчев
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Е хайде, от кога чакаме!

  15. 15 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1469 Любопитно

    Отлична идея, да но я реализират.
    Със една забележка:
    Кръговото да е със диаметъра на колелото на Драгалевско, не на Бистришко шосе и Окъломръсното.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  16. 16 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2542 Неутрално

    И така да стане пак ще е добре !
    Но като стар софиянец и дългогодишен шофьор ( от 1964-та ) и видял доста друг свят ,
    мисля , че кръговото движение
    трябва да се направи ТРИ ЛЕНТОВО .
    Като външната крайна лента се остави
    САМО ЗА ВКЛЮЧВАНЕ към вътрешните ДВЕ ЛЕНТИ .
    Някой ще каже че няма място -=- има !
    Най-отвътре и малко от вънка и ще се намери .

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  17. 17 Профил на email
    email
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#5] от "Булаир":

    И аз за това се хванах в началото, ама какво да ги правиш нашите журналя, списвачи и тем подобни...

    Имам обаче един въпрос към по-запознатите... тъй като от картинката не мога да схвана точно как са нивата... кръговото ли е повдигнато над терена или бул. Пейо Яворов е вкопан под терена? Ако е второто невероятен гребен канал ще се образува един ден... не знам какви са възможностите за отводняване, но мисля, че в този случай е по-добре бул. Пейо Яворов да се вдигне над кръговото.

  18. 18 Профил на skara
    skara
    Рейтинг: 1469 Неутрално

    [quote#17:"email"] бул. Пейо Яворов е вкопан под терена? Ако е второто невероятен гребен канал ще се образува един ден... [/quote]
    Така е - Яворов е под земята. Др.Цанков няма накъде да го копаят надолу - хем е стръмно откъм града, хем отдолу е метрото. Пък и Яворов е със голямото движение, което преминава без въртене. Но това е най-високата точка на София, та отводняването не би трябвало да е проблем. Освен ако не са запушени уличните оттоци - не знам във София дали има и 100 улични оттока да работят. Всичките са запушени със кал. Затова при дъжд улиците стават реки.

    Прави каквото трябва, да става каквото ще.
  19. 19 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 731 Разстроено

    "Ремонт при Телевизионната кула в София ще спестява по 8 минути на шофьорите"
    Ама от статията е видно, че не кулата ще се ремонтира, а кръстовището до тази кула....
    Авторът, нещо сте пообъркали..

  20. 20 Профил на б_еко - върнете стария Дневник
    б_еко - върнете стария Дневник
    Рейтинг: 612 Неутрално

    Добър проект. Надявам се да бъде изпълнен качествено.

    Технологиите трябва да вършат тежката работа, за да могат хората да вършат нещата, които ги правят най-щастливи. Лари Пейдж, Гугъл
  21. 21 Профил на Павел
    Павел
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    Абсолютно безмислен проект, който само ще премести задръстването, но няма да го реши. Да не говорим, че ще създаде още едно безлюдно място в града. Както всъщност се случва, когато проблемът с трафика се решава със строеж на още пътища, а не с алтернативи.

    Но явно такава е стратегията на София - тези без коли се движат под парка, тези с коли - през парка.

    http://pavel-yanchev.blogspot.com/
  22. 22 Профил на Николов
    Николов
    Рейтинг: 543 Неутрално

    За колко подобни проекта си спомняте да са завършени в срок забравете да стане за по-малко от година.

  23. 23 Профил на Iron Maiden
    Iron Maiden
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Мда. По Цариградското от Орлов мост до Горубляне няма нито един светофар, но спираме и изчакваме включвания и изключвания на Яворов, след Яворов, 4-ти километър, летището и така нататък.

    а също така и вулгарни, нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица
  24. 24 Профил на Марин
    Марин
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Съгласен съм с Павел (№21). Задръстването по Яворов ще си остане и в 2-те посоки (при Румънското посолство и при Семинарията). Може би ще се облегчи малко другата посока, но задръстването долу при Синьото кафе ще си остане със сигурност.

    ... потим ... не за славата ... създава изкуство!
  25. 25 Профил на Rael
    Rael
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Проектът е много хубав! Не съм привърженик на кръговите движения, но така ще се спаси зелена площ и пари.

  26. 26 Профил на ПАСТОРА
    ПАСТОРА
    Рейтинг: 771 Неутрално

    До коментар [#12] от "Български патриот":

    Е! Изкара си надника! Политизирането на всяка една новина не винаги носи дивидент.
    Този път Боко само ще удари първа лопата! Лентата ще я реже друг!

  27. 27 Профил на БГ Владо
    БГ Владо
    Рейтинг: 583 Любопитно

    не мога да повярвам

    и то само за 6 месеца!!!!

    оти да се косиме, като ке ни мине
  28. 28 Профил на klm
    klm
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Това което би било хубаво да се направи е пряк път зад болница Токуда към ул.Сребърна отсечката за изграждане е 50-100м, доскоро имаше ж.п. релси там, но вече ги няма. Ще разтовари трафика на кръстовищата по Вапцаров към ул.Черни връх и Семинарията.

  29. 29 Профил на vvmarkov
    vvmarkov
    Рейтинг: 217 Неутрално

    Сега вече да очакваме и пробива на Тодор Каблешков да го свържат с Г.М. Димитров и района съвсем ще се отпуши. Както е казал народа: "А Дано, ама надали". Но все пак си е добро начало





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK