Добре е да има такива статии, за да прогледнат в Столична община за очевадни неща. Ще асфалтират със сигурност, но след поне 2 г. Дотогава - алпинизъм...
Коментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Смешници
Така е, като сме се оставили тъпите мутри да ни управляват
Нищо не пречеше отсечката да се проектира и направи с 5-600 метра по-дълга и да има още една станция в Дружба. Това щеше да осигури на метрото още десетки хиляди пътници. Ама живеем в България.
Тъжно е като се чете този текст и човек се сеща за поговорката "хубава работа, ама българска"...
Смесицата от безхаберие, отказване на мислене в перспектива, нехайство за обществения интерес и какво ли не още води до подобни абсурди...
Които НЕ са ничие друго наследство, освен на Пожарната команда....
И докато този модел на мислене и действие продължава да съществува мнозинството от хората ще живее лошо и с тях ще се отнасят като към бездомни кучета, а не данъкоплатци.
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
"Експертният" съвет го е добутал метрото до празните и новосторящи се офис билдинги на Цариградско шосе. Там има кинти, в панелите няма. Даже все им точат ножа да ги бутат. Какви спирки, какви 5 билетчета за метрото ?
Потвърдено от очевидец, живеещ в комплекса (Цариградски). По груби данни само живеещите около мен плащат около 200,000 лв. данъци.
Мъките започнаха с откриването на комплекса, когато общината ни обеща улици, за да излизаме от него все пак, ама друг път. Не точно сега, по нататък.
За откриването специално дойде Бойко Борисов, разсипаха пясък върху калта. Такситата не искаха да влизат в комплекса, и ни оставяха до автокъщите в Горубляне. Дойде Бойко, каза, че щял да направи детска градина за 2000 деца! Има го документирано. Имаше и предвидена сграда от стоителите на комплекса - е, общината ги затрупа с изисквания и непосилни такси - явно София Билдинг все пак бяха решили да не дават подкупи.
Улицата, излизаща на Цариградско я асфалтираха строителите със собствени пари, както каза Лъчезар: "Проблемът не е в едно 10 или 20 хиляди лева, а в отношението на общината - това е тяхна земя".
Сега до метрото, от хората живеещи наоколо (блокове с номера над 200, грубо около 3-4000 човека) няма достъп.
А Петър Златев е Пич с главна буква - не е имало момент да не се отзове. Скромно е премълчал колко пъти сме ходили до кмета на район Искър ...
Това е България - абсолютна абдикация от проблемите на хората, безхаберие, чиновничество и популизъм.
Проблемите тепърва ще се задълбочават:
1. Една линия на метрото не е достатъчна за 2 огромни квартала като Младост и Дружба
2. Станциите са с къси перони и не може да се правят по дълги състави на влаковете и ще има проблеми в часовете пик
3. Тесни са стълбищата на станциите и не дай си боже да се случи нещо по екстремно...
Ще заприлича поне по тъпканицата на токийското метро
Не съм застъпник на никои управляващи, но нека бъдем обективни - първо, метрото ще бъде продължено до летището, което значи, че ще мине през Дружба, т.е. поне още 1 спирка там, а за Младост - добре ще е да се удължи, но строителството ще е кошмарно, като блокират Ал. Малинов, какво мислите, че ще стане с трафика на автомобили, защото Ал. Малинов е безалтернативен булевард, все пак???
Да , аз живея точно там и метро няма да ползвам, защото :
1) Трябва да пермина през кални пътеки и да мина под моста през 2 автокъщи.
2) Там както може да се предположи от някой средно интелигентен , но не и от градоначалниците е пълно с бездомни кучета .
Пълен цирк и идиотия , безсмислена станция на метрото обслужваща само магазините намиращи се там .
"кв.Дружба" е доста общо понятие. Квартал, който се разпростира на голяма територия и не е много компактен. Проблем се поставя от живеещите в Цариградски комплекс и няколко блока около него. Защото за останалата част от ж.к.Дружба ( над 95%), в която се включвам и АЗ, това е без особено значение. Който не вярва да погледне картите. Да не говорим, че инвеститора на Цариградски комплекс можеше ей така от куртоазия да направи тази "пътечка". Да не се забравя, че след около 2 години ще е готово продължението към Летище София. Пълно щастие няма!
Наистина има планове за продължаването на метрото до летището, но след години. А спокойно можеше това удължение да е с няколкостотин метра повече и да свършва в Дружба, а след това да се продължи до летището. А колкото до бул. Ал. Малинов, преди 5-6 години му правиха основна реконструкция. Тогава около него още не беше застроено. Какво пречеше тогава да пуснат по още едно платно във всяка посока и да го направят с три ленти във всяка посока. Не направиха нищо, оставиха го в същия вид, а това е главната артерия, по която влизат и излизат автомобилите за всички части на Младост. Безумие е за квартал с такива размери да има толкова тясна входно-изходна артерия. Сега единствената възможност е да се се построи нещо паралелно през ливадите зад Младост и да излиза някъде около Метро, което пак е някакво решение, но ще чакат и там да се застрои и тогава ще се сетят.
В нашата страна не се мисли когато се прави нещо ново.нали ще се реже лента, какво ги интересува дали ще може хората от "дружба" дали могат да стигнат до метростанцията.Да видим какво кръстовище беше сътворено от бг инженерната мисъл на бул.Симеоновско шосе и Околовръстен път.
Мисленето е проста работа, но не е за прости хора.
Очакваме следващия гений на бг мисълтс-може би следващия участък на южната дъга на околовръстен път.
Т
[quote#13:"desunka"]Там както може да се предположи от някой средно интелигентен , но не и от градоначалниците е пълно с бездомни кучета . [/quote]
Не се притеснявайте за кучетата. Общината създава зоополиция да ги пази от хората. Там ще има зоополицаи да следят да не настъпите или да не ритнете случайно в тъмното някое куче.
Това си е чиста далавера на ББ и компания. Офис сградите по Цариградско шосе трябва да могат да се продадат и отдадат под наем. Единственият шанс това да стане е като метрото стига директно до тях. За това е изменен и плана. Никой не се е интересувал от гражданите. Или по-точно на ББ не му пука за тях.
Вожда на герберите,щял да открие предсрочно всички станций на метрото преди изборите.Щял да ги открие заедно със Саркозито ,щот оня си отивъл вече,след това и вожда ше гризне дръвцето.За това бързъл нашия,-в понеделник открива с Сарко метростанция,,летището'',-във вторник с Меркел открива спирка ,,гара Яна'',-в сряда с Барозу открива спирка,,Чурек'',-в четвъртък с Кофи Анан открива спирка,,Горни и Долни Дъбник,-и във петък с Плевнелиев ,Цветанов,и Уйорлик откриват спирка ,,Буковлък Плевен'',и се завършва интеграцията на Северозападна България и ромите.
Всъщност удължаването към летището ще започа още тази година. Другият месец избират изпълнител и юни го почват. Което разбира се не оправдава общината, че не направиха въпросната пътека. Малинов ще се преустрои заедно с отклонението на МД1 към Бизнес парка. Уви това ще стане след 2014.
Мрънкачите искат ВСИЧККО да се построи, да няма НИТО ЕДИН НЕДОВОЛЕН и ЧАК тогава да откриваме....
Всички да чакат, чакат, чакат и още малко да почакат и когато има всичко и няма недоволни (нещо само по себе си абсурдно в България) тогава да откриваме....
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
Целта на удължаването на метрото е хората идващи от провинцията да спират и да се качват на него. По този начин се освобождава бул. Цариградско шосе за пътуващите от Младост и Дружба. Гениално нали. Е можеше например от провинцията да спират на Вакарел и от там с влака до София, но метрото си е друго нещо.
Не виждам каква е ролята на кмета на район Искър в тази бъркотия? За какво е поставен от Борисов на този пост?
Прав е номер 9:
"Това е България - абсолютна абдикация от проблемите на хората, безхаберие, чиновничество и популизъм."
Аз говорех за преустройството на Ал. Малинов в другата посока, към бул. Цариградско преди няколко години. Тогава можеха да го разширят, но не го направиха, защото далаверата със застрояването беше по-голяма.
Ех, Метрото! Може би единственото хубаво ново нещо в София, през последните 20 години! Тук, обаче никой не задава въпроси за икономическата ефективност на метрото, въпреки че всички от форума са за пазарна икономика! Никой не пита, с какви пари се строи метрото, и колко точно струва! Така, че за мен метрото е нещо като малко Белене, хем ще сме дали много пари, хем скоро няма да можем да плащаме, хем ще бъде неизползваемо!
До коментар [#2] от "iron_cross":
...нали се сещаш ,че са прогледнали и това не е случайно !
1. ще угодят на акционерите в МЕТРО - България
2.На останалите чуждестранни инвеститори руснаци , украйнци и т.н.
3.Гарантирана ликвидност на всички останали собственици (свой хора) на земи и проекти в района говорим за над 1500-2000 декара !
Поздравления за Дневник - единствената медия, показваща историята от другата й страна, различната от обичайния телешки възторг на медиите, обслужващи когото трябва.
Основният проблем на Малинов са многото светофари така че разширяването само временно щеше да облекчи движението. Истинско решение на проблемите са изграждането на кръстовища на 2 нива и подлези и надлези за пешеходците и съответно намаляване на светофарите и пешеходните пътеки до минимум.
Друго е когато през един светофар преминават три колони коли и съвсем различно когато преминават две и ако от едната има завой наляво съвсем се намалява пропускливостта на светофара. Не се опитвай да ме убедиш, че при две колони светофара пропуска същите коли както при три ленти.
"През 2009 г. тогавашният кмет на столицата Бойко Борисов е направил първа копка на бул. "Копенхаген", където да преминава довеждащ транспорт до метрото. Резна лентичката, но нямаше втора копка, спомня си Петър Златев."
Викнете го още веднъж да я резне,той много обича да реже лентички и да се пъчи пред камерите.
[quote#33:"Distributed"]Първо. Метрото върви на ток, т.е. много по-евтино е от автобусите. [/quote]
е ти ако не знаеш, пък в магазина има едни много плоски телевизори, харчат много по-малко ток от другите, ама нещо не ги купуват!
Не се учудвайте. Изходът на метростанция Сливница към 137 училище е сташна кал. Няма никави тротуари по улицата, успоредна на булевад Европа.
А тази станция е от първите открити!!!
За новата станция - днес там ще грейне Слънчицето и калтта ще позасъхне за пред ТВ камерите до следващия дъжд!
[quote#33:"Distributed"]ърво. Метрото върви на ток, т.е. много по-евтино е от автобусите.
Трето. Метрото Е на печалба, за разлика от другите видове градски транспорт. [/quote]
Как ги смяташ тия цени. Инвестицията при метрото е много по-голяма. Печалба се появява чак след изплащане на инвестицията, докато метрото не върне вложените пари не е на печалба. Метрото функционира от няколко години - ако връща по 6 млн. печалба са 30 млн. евро за 5 години. Като се има предвид че 1 км. от метрото струва 45 млн. лв., това означава, че още не е изплатен и 1 км от линиите на метрото. А за да се изплати цялата му дължина ще минат сигурно над 100 години.
А инвестиционните разходи, а разходите по поддръжка, .....
А и токът обещават да ни го оскъпят!
Абе да си ходим пеша или с велосипеди! Може и рикши да пуснем следващият мандат на Фандъкова, освен ако Боко не остане без работа и се кандидатира отново за кмет.
Кръстовището на Деницата и по 6 ленти в посока да го направиш пак ще е задръстено. Затова пак казвам - трайното решение е изграждане на кръстовища на 2 нива, където е възможно.
[quote#42:"Distributed"]бензина като стане 3.50 лв/литър[/quote]
ами според същите хейтъри, ако ще и бензина 5 лева да стане, те ще си пътуват с колите, и няма да се качат на влакче на БДЖ! Което пък, трябва веднага да бъде закрито, щото имат едни влакове за които не могат да си платят вноските!
по-добре да се открие предсрочно вместо да се изчака и изграждането на прилежащата инфраструктура, тази статия от поредните на Дневник целяща омаловажаване на фактите
Поредната поръчкова статия...как пък не написахте една позитивна статия - открива се нещо предсрочно, хората ще го ползват, ще му се радват....не мога да си представя като останат 2-3 месеца до изборите какви ще ги пишете тогава...направо си сложете логото на партията на Кунева на първа страница, че да си личи от далече, че сте партиен сайт
[quote#44:"teridan"]А за да се изплати цялата му дължина ще минат сигурно над 100 години.[/quote]
е туй и аз питам, щот преди пет-шест години като купи никито василев немските влакове за БДЖ, пак ленти, музика, шампанско, а сега, йок, не можем да си ги позволим!
Ми те тия дето построиха сградата приличаща на ски шанца можеше да предвидят и една пътечка за хората, ама - не. Нека на Вуте да му е гадно. Ей това е егоистичното мислене.
[quote#46:"anihilator_jack"]Кръстовището на Деницата и по 6 ленти в посока да го направиш пак ще е задръстено. Затова пак казвам - трайното решение е изграждане на кръстовища на 2 нива, където е възможно.[/quote]
Естествено че кръстовищата на две нива са най-доброто решение. Моят гняв е предизвикан от факта, че правиха реконструкция на булеварда и не направиха нищо, само усвоиха парите. И съм убеден, че беше направено заради интересите на хора, които искаха да строят наоколо. Още тогава можеше това трасе да се изкопае и да се пусне централно трасе, вкопано в земята и локални платна на второ ниво, от които да може да завива към другите булеварди. Дразни ме когато влагат пари в нищо.
Казах на Христов (б. ред. - Любомир, зам.-кмет по транспорта) да представят на гражданите автобусната схема, защото сменяме маршрута на някои от тях, които минавайки през "Дружба", да стигат и до метрото на "Цариградско шосе"...
Тя (кметицата) била казала на Христов..
Същият Христов с охота по време на акция за гратисчии обясняваше, че общината изчислила, че е нормално на 1 кв.м в автобус 204 до Дружба да се водят 6 души пък те били 12 души на кв.м.
В нещастната държава един зам.-кмет може да излезе да се похвали с това, че общината знае, че хората се возят като животни в един автобус и да не се случи нищо. Нито да последва оставка на този зам.кмет, който признава, че не се е справил с такъв мижав проблем, нито същият нещастен зам.кмет да се извини и да предложи решение.
Сега кметицата разчита на нещастника да намери решение за същите тези жители на Дружба след година да се свържат с метрото и да не возят вече като животни.
Нищо, те дружбянци масово гласуват за ГЕРб и си заслужават и 12 души на кв. метър в автобуса и метрото, което уж е почти до тях, но несъвсем.
[quote#52:"Distributed"]Тези неща се строят с държавни пари, защото трупат нефискални ползви, които - очевидно - не се измерват в пари... [/quote]
а, смени плочата, с държавни пари, значи, с държавни пари не можем да платим на бдж влаковете, не можем АЕЦ да направим, ама за метрото можем да даваме, и не сме дянковчета!
Мен не изумява и друго нещо. Дни преди откриването още не е ясно какви ще са връзките с друг вид градски транспорт. Обаждах се в столичната компания за градски транспорт, за да попитам, дали ще изменят автобус 384 да тръгва от Експо центъра, вместо от Младост 1, но им казаха, че си остава така и че има още време от експерименталния период, за който е пуснат автобуса, а същото се отнася и за автобус 113. Не ми е ясно, защо тези два автобуса да създават задръстване съответно по Йерусалим и Малинов, вместо да пътуват до летище по Брюксел от Експо и обратно, а също така и от Бизнес парка до Младост 3, където са новите станции на метрото. Пускаш нов участък на метрото, преди да си се погрижил за връзките с летище и други квартали. Първо се планира това, а след това се пуска. Иначе ще го ползват само работещите в Експо центъра, Метро и другите на Цариградско...
[quote#28:"ban"]не задава въпроси за икономическата ефективност на метрото, [/quote]
Икономическа ефективност ....
.... колкото БАН е пазарна организация .....
От Еврофондовете ти подаряват повечето пари, с единствено изискване да не крадеш и да спазваш процедурите.
И затова ги отпускат за полу-пазарни проекти, които трудно се изплащат.
А Вие оскотялите Бичмета от БАН - колко Еврофондове усвоихте ??!! Или е по-лесно само да цоцате буджетна пара ??!!
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
Ето как го правят хората - централен директен път, вкопан в земята и изходи към локални платна и кръстовищата, които са на второ ниво. Който има нужда да завие на кръстовище излиза от булеварда и минава на второто ниво. Останалите се движат без сфетофари, кръстовища и задръствания.
[quote#46:"anihilator_jack"]изграждане на кръстовища на 2 нива, където е възможно. [/quote]
На това кръстовище > завиваш към Дървеница и ще видиш новостроящото кръстовищв на 2 нива. Няма как да го пропуснеш - дори и да "люпиш семки" докато въртиш геврека ...
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
Чета и си мисля: Аман от мрънкащи и вечно недоволни хора. Очевидното си е очевидно, но я и представете, че бяха направили станцията и си стои запечатана докато се изгради инфраструктурата. Тогава щяха да се намерят поне още толкова, дето щяха да реват: Всичко се руши. Защо го направиха и не се ползва? Кал ни кал, ще стигнем до станцията, ама за 10 минути щях да ходя на работа, не един час с колата да вися в задръстване...... Никой не ви е сложил вилата на врата. Който смята, че го устройва - го ползва, който не - по стария начин. Ясно е, че най-добре ще се чувствате, ако ви чака такси на станцията и ви закара пред входа, а ако може и до дивана в хола - още по-добре. Да не мислите, че метрото е кабел, който можеш да опънеш от където ви скимне? Винаги има какво още да се желае, но ако се научим да се радваме на малкото, което имаме и придобиваме, ще бъдем много по-позитивни хора.
Напротив, не е необходимо метрото да минава през Дружба, може и през индустриалната зона, най-вероятно оттам, защото терените са все още общински ...
За Младост може спокойно да го обходи иззад 7-ми километър (БАН имаха някакви лаборатории там) и покрай Младост 1А, Младост 3 (изотзадзе малко преди пазарджик вляво) и буффф Бизнес Центъра, а онзи лъч който минава през Мусагеница, Младост 2 и пак на Бизнес Парка ...
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
Класически пример за идиотизма на софийските управници, съчетание на некадърност и уродлива крадливост.
Тази линия на метрото ще има стотици хиляди пътници, твърде много бих казал. Ще става такава тъпканица сутрин и вечер, че ми е бедна фантазията. Кой идиот съедини Младост и Дружба на една линия ??? Да го намерят и да го обесят!
То е лесно да се дават предложения. Замислял ли си се за подземната инфраструктура и дали позволява вкопаване на булеварда?
Ето окончателния проект http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=PRZ/ може да погледнеш къде ще има надлез и къде подлез и разположението на метростанция 15.
И престанете да се оплаквате. Метростанцията на Цариградско шосе не е предвидена да обслужва Дружба. В квартала ще си има две станции. Просто не може целото метро да се появи за една нощ.....
За Младост 4 си трябва отделна линия, в Бизнес парка работят 10 хиляди души... отделно са разните жеката собственост, на Росен Плевнелиев.
Президент - собственик на бизнес парк и "Резиденшъл парк София" както пише на спирката на автобуса ...
Е, ще кажете, а премиер престъпник ?
[quote#68:"mini_zala"]То е лесно да се дават предложения. Замислял ли си се за подземната инфраструктура и дали позволява вкопаване на булеварда? [/quote]
Замислял съм се. Това, което ви показвам на снимката е влизането в Барселона по Гран Виа. Преди няколко години там нямаше нищо такова, само улици, подобни на софийските, нямаше ги небостъргачите които виждате. И да не мислите, че там нямаше подземна инфраструктура. Изкопаха и направиха всичко наново. И го направиха добре. http://www.catalunyaconstruye.com/wp-content/uploads/2008/10/granvia2006.jpg
Да, на 2 минути, ама вижте какви са ескалаторчетата? Малки и жалки, а по тях спят баби и пречат на движението, ще става лудница, край на спокойното метро, поне по тая линия.
[quote#59:"barcelonski"]Икономическа ефективност ....
.... колкото БАН е пазарна организация [/quote]
а, и това от пазарния фундаменталист, барселонски, който обясняваше, че щом олиото тук е три лева, значи толкова му е цената, а че някъде другаде е 1.50, това не го интересува!
ясно, и ти си като онези старци от БАН, за които краставицата е 95% вода, и само толкова знаят!
[quote#64:"Иванка Ишева"]Който смята, че го устройва - го ползва, който не - по стария начин. [/quote]
Тъй де, ама не е толкова просто. Щото са похарчени едни милиони наши пари. За това НИЕ изискваме НИЕ да можем да го ползваме.
От Първа спирка на Дружба 2 с автобус 204 до Орлов мост е 10-15 мин.
С метрото от същата живеещ около същата първа автобусна спирка с метрото ще стигне до Орлов мост за 30-40 мин като:
1. Ще умре от студ през зимата, докато изминава дългото разстояние до метрото.
2. Като в приказката всеки ден ще съсипва по 12 чифта пантофки
3. Ще изглежда в окаяно състояние приминавайки през кал, прах и мръсотия
4. Не пести време
5. Не пести средства
За какво, по дяволите, са им на дружбянци този транспорт?
Йорданке, аз бих казал аман от наивни кози ли, овце ли. Напротив, трябва да ги спукаме не просто от мрънкане, а бял ден да не им дадеме, за да се научат да работят или да се гръмнат ако искат. Да, в Лондон е хубаво, ама тука е ужасно, и хората са зли и искат кръв (на управници)
Барса, гледам върнал си се от Хиспанията, гледам и подразбирам, къде живееш у шопията, знаех си че си селтак в панелка, пък давай акъл за кръстовища на 2,3 пет нива, ама докато си "люпиш семки, докато въртиш геврека" все селтак ще си останеш...
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
Уф, стига ревахте, нещата стават едно по едно. Разбирам да идваше зима и есен и тези улици да бяха перманентно кални, но идва лято, ще засъхне и ще може да се минава докато построят и поставят плочки. Или предпочитате да няма метро, но да има път до един празен скелет, които не водят никъде и се захабяват, докато това метро се строи по-бавно, понеже нали - трябва да има инфраструктура. Когато метрото се строи на място, където има инфраструктура се реве, че се затваря движението и се правят проблеми, като е на място, където не е - се реве, че няма инфраструктура.
И други спирки са били така, навремето Сливница като излезеш от нея беше едно голо поле с няколко спирки на автобуси, но като цяло голо поле, докато имането на метро променя нещата. Не си търсете само причини да сте недоволни от нещо, вместо това потърсете хубавото в случая - метрото се удължава, повече хора ще могат да ходят до центъра с него, ще има паркинг, с който идващите от Перник и частите извън София ще могат да си оставят колите и да не трябва да навлизат с колите си в София. Или това не е толкова важно на фона на липсващите плочки ?
Аз съм сигурен, че Фъндата едва вчера е помислила как Дружба 2 ще стига до метрото !!! След като продажните медии все пак вдигнаха пушилка. Защото можеха да го направят още при първото пионерско съобщение, че ще се открият две станции предсрочно.
Отделно какво направи КМЕТЪТ НА СОФИЯ против решението на общинския съвет да ремонтира стадион Пожарникар в Бистрица!!!!
Най-важното в планирането и изпълнението на метрото са неговото откриване и неговата техническа изправност! И, разбира се, последвалия го политически дивидент. Как го ползват хората, какъв е ефекта за града и кварталите наоколо все още са въпроси с неясни отговори.
Относно техническата изправност, съжалявам,че нямам кабел, да ви кача от мобилния си снимка на трите кофи, които цяла зима бяха неизменна част от интериора на ЧИСТО НОВАТА станция Младост 1...
"Инфарктна новина за всички от Дружба 2 - Жителите на столичните квартали "Дружба" и "Цариградски комплекс" ще ползват довеждащ транспорт, за да стигат до новата станция на метрото на бул. "Цариградско шосе". Това стана ясно вчера на инфарктна среща на столичани от квартала със зам.-кмета на столицата по транспорта Любомир Христов."
Участакът от Обеля до Младост 1 е построен почти изцяло със средства на общината плюс финансиране от държавният бюджет. Изключение е само участъка от Сердика до стадиона, който е построен със заем от Японската банка за развитие. Заемът е на стойност 104 милиона долара, с 1.8% годишна лихва, 10 години гратисен период и 20 годишен срок за изплащане. Изплащането трябваше да започне 2012, но заради забавянето на Тайсеи заемът беше предоговорен и изплащането ще започне 2014. Като направиш калкулациите излиза че след 2014 от общината ще плаща на година по 7 милиона долара, по-долямата част от която без проблеми би могла да се покрива от печалбата на Метрополитен. Други заеми за изплащане покрай метрото София няма!
Сега строящите се уачастъци на метрото се финансират 80% по ОП Транспорт (безвъзмездни средства), 12% от общинският бюджет и 8% държавно съфинансиране, а времето за строителство е между 3 и 3.5 години в зависимост от различните участъци. Като направиш сметките излиза, че на година общината е давала около 20 милиона евро, а държавата 13.3 милиона евро. Та викам да се спре до тук с глупостите как метрото загробвало цялата държава, а всякакви сравнения с Белене или Цанков камък са ирелевантни.
Проблемът е в това, че всички идиоти, станали управници от 90-те години, та до днес, щом седнат на мазния управленски стол, почват да плуват в илюзията, че са богоизбрани Факт е, че е пълен абсурд 10 хиляди столичани да гледат от прозорците си новата метростанция, а да нямат нормален достъп до нея, ако не разполагат с премиерски хеликоптер. Вместо да се извинят за този очевиден гаф, общинарите, начело с кметицата, назидават хората, че трябвало било да се запознаят с грандиозните им бъдещи проекти. Пълен цирк! Ами, че нали на именно такъв проект Борисов ряза лента преди 3 години - на бул. Копенхаген, какво се случи - нищо! Нали още 2010 г. обещаваха кръгово при автоборсата в Горубляне, разчистване на незаконните автокъщи и т.н., какво се случи - нищо. Същата 2010 г. обещаваха да стартира и изграждането на трамвайната връзка с Младост 1А, какво се случи - пак нищо. Вчера на хората е сервирана нова порция общински обещания, дано поне този път лъжливите досега общинари да изневерят на своята природа!
[quote#78:"mahito"], но идва лято, ще засъхне и ще може да се минава докато построят и поставят плочки. [/quote]
Ми като идва лятото да вземем да уволним всички хрантутници в общината. Така и така, според вас, не разчитаме на общината, а на сезоните, климатичните условия, слънцето и синоптиците.
До коментар [#78] от "mahito": "метрото се удължава, повече хора ще могат да ходят до центъра с него"
ЕТО ТУК В ТАЗИ ЧАСТ КОМЕНТАРЪТ ТИ ИЗДИША! И НЕ СИ РАЗБРАЛ НИЩО!!!
НЕ,НЯМА ДА МОГАТ ДА СТИГАТ ПОВЕЧЕ ХОРА ДО ЦЕНТЪРА С НЕГО!
ЕДИНСТВЕНИТЕ ПОЛЗВАЩИ ГО ЩЕ СА 100ТЕ СЛУЖИТЕЛИ НА ИНТЕРЕКСПОЦЕНТЪРА!
АЗ И ХИЛЯДИТЕ ЖИВЕЕЩИ И РАБОТЕЩИ В ДРУЖБА 2 НЯМАМЕ ДОСТЪП ДО НЕГО, НЕ РАЗБРА ЛИ УМНИКО, ЧЕ ТОВА Е ПРОБЛЕМЪТ, А НЕ В КАЛТА!!!Ела да живееш в този квартал да видиш ситуацията - така е позиционирано метрото, че няма и да си помислиш да го ползваш!!! Ще се качваш на маршрутка и ще живееш като в памтивека и това е!! Милоини инвестирани ей така нахалост в тази метростанция, ей това е!
Имах предвид, че досега в софийското метро (да чукна на дърво) не е имало сериозни инциденти. Което може да се очаква, когато се строи и експлоатира метро за пръв път. И това като факт трябва да бъде оценено и похвалено. Не знам дали знаете какви ужаси се случват в московското от време на време, въпреки че би трябвало там опита да си казва думата.
Излиза, че проблема е в бабите? А ескалаторите във въпросния Лондон също са тесни. На една стълба двама човека максимум могат да стоят, но всички стоят в дясно един зад друг и който бърза от лявата страна тича нагоре по стълбите и не се блъскат като овце. Решението е първо промяна в мисленето и от там си идват действията.
@agata_kristi Значи ти си продължаваш с автобуса, а за тези, които разчета сочи обратното, ползват метрото. Това исках да кажа с думите от цитата.
[quote#87:"vikoula"]ЕДИНСТВЕНИТЕ ПОЛЗВАЩИ ГО ЩЕ СА 100ТЕ СЛУЖИТЕЛИ НА ИНТЕРЕКСПОЦЕНТЪРА! [/quote]
прибави и тези които паркират на 1300 паркоместа.
А за живущите в дружва след 2 години ще има и там метростанция, даже две.
Лондон не е пример за метро (така съм чувал), но Москва определено е, това го твърдя. Там ескалаторите са достатъчно широки за двама души. А проблемът е, че софиянци от цяла България не знаят, че в метро на ескалатора се стои (блее) отдясно, а отляво се ходи, дори тича.
Безумно е да четеш хора без грам икономическо познание да коментират теми, които не разбират. Целта на метрото никога не е била да бъде на печалба. Това е обществено благо предоставено от Общината на жителите на града с цел те да се предвижват по-бързо, да се намалят вредниите емисии, да се намалят задръстванията. Това не е частен бизнес проект, на който да му смяташ break even и да се чудиш, кога аджеба ще излезеш на печалба.
Всички ненормалници, които ми натискат минус на коментара, искам утре да дойдат в Дружба 2 и да ми покажат как ще стигнат оттам до центъра с метрото.
После, искам да дойдат и на другия ден и да видя пак ли ще се опитат да стигнат по същия начин или ще вземат маршрутка )
Телефонът ми го давам на лични, за да се свържат с мен
Абсурдите са пълни и повсеместни. Ситуацията в малдост не е по-логична. Какво имам предвид - ами няма метро до Бизнес парк София, в който работят едно поне 10 - 15 хил. души. Тук са централите на ХП, Глобул, има огромен Холидей Ин и още куп банки, финансови институции и стотици офиси на фирми+ДКЦ. И всяка сутрин на метростанцията в Младост 1 има хиляди хора които трябва да чакат градски транспорт, за да стигнат до работните си места. Което, според мен по никакъв начин не улеснява трафика и придвижването им. типично по български за това никой не е помислил. И дори и БПС да е бил строен по времето, по което вече са направени плановете за метрото, защо никой не ги е променил, премислил, актуализирал...Добре дошли в България!
Способността да се прави зло се оказа най-благодатният талант на комунистическата епоха, тъй като това ЗЛО се оказваше ДОБРО за политиката на партията Г. Марков
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
izabell
Рейтинг: 1385 НеутралноДА ,Това е БЪЛГАРИЯ.Изградена от нашите родители и нас.
iron_cross
Рейтинг: 524 НеутралноДобре е да има такива статии, за да прогледнат в Столична община за очевадни неща. Ще асфалтират със сигурност, но след поне 2 г. Дотогава - алпинизъм...
Георгий
Рейтинг: 409 РазстроеноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
Смешници
Така е, като сме се оставили тъпите мутри да ни управляват
Тъмносин вирусоносител
Рейтинг: 810 ВеселоДокато метрото не стигне до всеки блок и всеки вход, недоволни ще има...
А това не е възможно...
Оказва се, че реститутите пречат...
Norman Granz
Рейтинг: 5366 НеутралноОт прес-службата на МС ще дадат указания на телевизионните камери да снимат само премиера в едър пран, а останалите боклуци да останат извън кадър.
НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.teridan
Рейтинг: 878 НеутралноНищо не пречеше отсечката да се проектира и направи с 5-600 метра по-дълга и да има още една станция в Дружба. Това щеше да осигури на метрото още десетки хиляди пътници. Ама живеем в България.
B52
Рейтинг: 1653 РазстроеноТъжно е като се чете този текст и човек се сеща за поговорката "хубава работа, ама българска"...
He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.Смесицата от безхаберие, отказване на мислене в перспектива, нехайство за обществения интерес и какво ли не още води до подобни абсурди...
Които НЕ са ничие друго наследство, освен на Пожарната команда....
И докато този модел на мислене и действие продължава да съществува мнозинството от хората ще живее лошо и с тях ще се отнасят като към бездомни кучета, а не данъкоплатци.
кинти
Рейтинг: 1269 Неутрално"Експертният" съвет го е добутал метрото до празните и новосторящи се офис билдинги на Цариградско шосе. Там има кинти, в панелите няма. Даже все им точат ножа да ги бутат. Какви спирки, какви 5 билетчета за метрото ?
http://www.youtube.com/watch?v=hx16a72j__8snafuracer
Рейтинг: 466 НеутралноПотвърдено от очевидец, живеещ в комплекса (Цариградски). По груби данни само живеещите около мен плащат около 200,000 лв. данъци.
Мъките започнаха с откриването на комплекса, когато общината ни обеща улици, за да излизаме от него все пак, ама друг път. Не точно сега, по нататък.
За откриването специално дойде Бойко Борисов, разсипаха пясък върху калта. Такситата не искаха да влизат в комплекса, и ни оставяха до автокъщите в Горубляне. Дойде Бойко, каза, че щял да направи детска градина за 2000 деца! Има го документирано. Имаше и предвидена сграда от стоителите на комплекса - е, общината ги затрупа с изисквания и непосилни такси - явно София Билдинг все пак бяха решили да не дават подкупи.
Улицата, излизаща на Цариградско я асфалтираха строителите със собствени пари, както каза Лъчезар: "Проблемът не е в едно 10 или 20 хиляди лева, а в отношението на общината - това е тяхна земя".
Сега до метрото, от хората живеещи наоколо (блокове с номера над 200, грубо около 3-4000 човека) няма достъп.
А Петър Златев е Пич с главна буква - не е имало момент да не се отзове. Скромно е премълчал колко пъти сме ходили до кмета на район Искър ...
Това е България - абсолютна абдикация от проблемите на хората, безхаберие, чиновничество и популизъм.
elevation04
Рейтинг: 638 ВеселоПроблемите тепърва ще се задълбочават:
1. Една линия на метрото не е достатъчна за 2 огромни квартала като Младост и Дружба
2. Станциите са с къси перони и не може да се правят по дълги състави на влаковете и ще има проблеми в часовете пик
3. Тесни са стълбищата на станциите и не дай си боже да се случи нещо по екстремно...
Ще заприлича поне по тъпканицата на токийското метро
iron_cross
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#6] от "teridan":
До коментар [#10] от "elevation04":
Не съм застъпник на никои управляващи, но нека бъдем обективни - първо, метрото ще бъде продължено до летището, което значи, че ще мине през Дружба, т.е. поне още 1 спирка там, а за Младост - добре ще е да се удължи, но строителството ще е кошмарно, като блокират Ал. Малинов, какво мислите, че ще стане с трафика на автомобили, защото Ал. Малинов е безалтернативен булевард, все пак???
kimba3
Рейтинг: 1269 РазстроеноБога Слънце,ще заведе ли Рампой, да резнат лентата и на калната пътека???
desunka
Рейтинг: 409 ГневноДа , аз живея точно там и метро няма да ползвам, защото :
1) Трябва да пермина през кални пътеки и да мина под моста през 2 автокъщи.
2) Там както може да се предположи от някой средно интелигентен , но не и от градоначалниците е пълно с бездомни кучета .
Пълен цирк и идиотия , безсмислена станция на метрото обслужваща само магазините намиращи се там .
rado_niko
Рейтинг: 466 Неутрално"кв.Дружба" е доста общо понятие. Квартал, който се разпростира на голяма територия и не е много компактен. Проблем се поставя от живеещите в Цариградски комплекс и няколко блока около него. Защото за останалата част от ж.к.Дружба ( над 95%), в която се включвам и АЗ, това е без особено значение. Който не вярва да погледне картите. Да не говорим, че инвеститора на Цариградски комплекс можеше ей така от куртоазия да направи тази "пътечка". Да не се забравя, че след около 2 години ще е готово продължението към Летище София. Пълно щастие няма!
teridan
Рейтинг: 878 НеутралноДо коментар [#11] от "iron_cross":
Наистина има планове за продължаването на метрото до летището, но след години. А спокойно можеше това удължение да е с няколкостотин метра повече и да свършва в Дружба, а след това да се продължи до летището. А колкото до бул. Ал. Малинов, преди 5-6 години му правиха основна реконструкция. Тогава около него още не беше застроено. Какво пречеше тогава да пуснат по още едно платно във всяка посока и да го направят с три ленти във всяка посока. Не направиха нищо, оставиха го в същия вид, а това е главната артерия, по която влизат и излизат автомобилите за всички части на Младост. Безумие е за квартал с такива размери да има толкова тясна входно-изходна артерия. Сега единствената възможност е да се се построи нещо паралелно през ливадите зад Младост и да излиза някъде около Метро, което пак е някакво решение, но ще чакат и там да се застрои и тогава ще се сетят.
unused88
Рейтинг: 420 НеутралноВ нашата страна не се мисли когато се прави нещо ново.нали ще се реже лента, какво ги интересува дали ще може хората от "дружба" дали могат да стигнат до метростанцията.Да видим какво кръстовище беше сътворено от бг инженерната мисъл на бул.Симеоновско шосе и Околовръстен път.
Мисленето е проста работа, но не е за прости хора.
Очакваме следващия гений на бг мисълтс-може би следващия участък на южната дъга на околовръстен път.
Т
Публикувано през m.dnevnik.bg
teridan
Рейтинг: 878 Весело[quote#13:"desunka"]Там както може да се предположи от някой средно интелигентен , но не и от градоначалниците е пълно с бездомни кучета . [/quote]
Не се притеснявайте за кучетата. Общината създава зоополиция да ги пази от хората. Там ще има зоополицаи да следят да не настъпите или да не ритнете случайно в тъмното някое куче.
lol
Рейтинг: 1441 Неутралнопредсрочната работа срам за майстора...
znayko84
Рейтинг: 556 ВеселоТова си е чиста далавера на ББ и компания. Офис сградите по Цариградско шосе трябва да могат да се продадат и отдадат под наем. Единственият шанс това да стане е като метрото стига директно до тях. За това е изменен и плана. Никой не се е интересувал от гражданите. Или по-точно на ББ не му пука за тях.
Sergey Yordanov
Рейтинг: 581 ВеселоВожда на герберите,щял да открие предсрочно всички станций на метрото преди изборите.Щял да ги открие заедно със Саркозито ,щот оня си отивъл вече,след това и вожда ше гризне дръвцето.За това бързъл нашия,-в понеделник открива с Сарко метростанция,,летището'',-въ в вторник с Меркел открива спирка ,,гара Яна'',-в сряда с Барозу открива спирка,,Чурек'',-в четвъртък с Кофи Анан открива спирка,,Горни и Долни Дъбник,-и във петък с Плевнелиев ,Цветанов,и Уйорлик откриват спирка ,,Буковлък Плевен'',и се завършва интеграцията на Северозападна България и ромите.
anihilator_jack
Рейтинг: 592 НеутралноДо коментар [#15] от "teridan":
Veritas odium parit obsequim amicosВсъщност удължаването към летището ще започа още тази година. Другият месец избират изпълнител и юни го почват. Което разбира се не оправдава общината, че не направиха въпросната пътека. Малинов ще се преустрои заедно с отклонението на МД1 към Бизнес парка. Уви това ще стане след 2014.
uchuden.
Рейтинг: 581 ВеселоПросто съвпадение или...!?!
Рампой и Репоний ще открият днес метрото!
Distributed
Рейтинг: 886 НеутралноЯсноооо.
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Мрънкачите искат ВСИЧККО да се построи, да няма НИТО ЕДИН НЕДОВОЛЕН и ЧАК тогава да откриваме....
Всички да чакат, чакат, чакат и още малко да почакат и когато има всичко и няма недоволни (нещо само по себе си абсурдно в България) тогава да откриваме....
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1441 ЛюбопитноПетьо Върбанов от "Дружба"
================
- Aло Ваньо, чуваме ли се ?!
И до Дружба ще Ви направим метро бе - батка.
Днес откриваме 2 нови станции за Младост, бе човече.
drachan
Рейтинг: 524 НеутралноЦелта на удължаването на метрото е хората идващи от провинцията да спират и да се качват на него. По този начин се освобождава бул. Цариградско шосе за пътуващите от Младост и Дружба. Гениално нали. Е можеше например от провинцията да спират на Вакарел и от там с влака до София, но метрото си е друго нещо.
Marta Krasteva
Рейтинг: 640 НеутралноНе виждам каква е ролята на кмета на район Искър в тази бъркотия? За какво е поставен от Борисов на този пост?
Прав е номер 9:
"Това е България - абсолютна абдикация от проблемите на хората, безхаберие, чиновничество и популизъм."
teridan
Рейтинг: 878 НеутралноДо коментар [#21] от "anihilator_jack":
Аз говорех за преустройството на Ал. Малинов в другата посока, към бул. Цариградско преди няколко години. Тогава можеха да го разширят, но не го направиха, защото далаверата със застрояването беше по-голяма.
ban
Рейтинг: 699 НеутралноЕх, Метрото! Може би единственото хубаво ново нещо в София, през последните 20 години! Тук, обаче никой не задава въпроси за икономическата ефективност на метрото, въпреки че всички от форума са за пазарна икономика! Никой не пита, с какви пари се строи метрото, и колко точно струва! Така, че за мен метрото е нещо като малко Белене, хем ще сме дали много пари, хем скоро няма да можем да плащаме, хем ще бъде неизползваемо!
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 4201 НеутралноДо коментар [#2] от "iron_cross":
Libertarianism is just anarchy for rich people...нали се сещаш ,че са прогледнали и това не е случайно !
1. ще угодят на акционерите в МЕТРО - България
2.На останалите чуждестранни инвеститори руснаци , украйнци и т.н.
3.Гарантирана ликвидност на всички останали собственици (свой хора) на земи и проекти в района говорим за над 1500-2000 декара !
От сателитната снимка всичко е ясно ...
ban
Рейтинг: 699 Весело[quote#24:"barcelonski"]И до Дружба ще Ви направим метро бе - батка[/quote]
а, бате сакън, а до Бусманци, кога!
Нефертити
Рейтинг: 1496 НеутралноКо беше подредено, чисто и прочее, със сигурност нямаше да сте в България ....
Предразсъдъците са за ограничените.snafuracer
Рейтинг: 466 ВеселоПоздравления за Дневник - единствената медия, показваща историята от другата й страна, различната от обичайния телешки възторг на медиите, обслужващи когото трябва.
Distributed
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#28] от "ban":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Първо. Метрото върви на ток, т.е. много по-евтино е от автобусите.
Второ. В метрото практически няма гратисчии
Трето. Метрото Е на печалба, за разлика от другите видове градски транспорт.
Информирайте се, колега, има ги нещата в нета.
anihilator_jack
Рейтинг: 592 НеутралноДо коментар [#27] от "teridan":
Veritas odium parit obsequim amicosОсновният проблем на Малинов са многото светофари така че разширяването само временно щеше да облекчи движението. Истинско решение на проблемите са изграждането на кръстовища на 2 нива и подлези и надлези за пешеходците и съответно намаляване на светофарите и пешеходните пътеки до минимум.
До коментар [#28] от "ban":
За миналата година печалбата на Метрополитен е 6 милиона лева, което го прави най-печелившата общинска фирма.
селянин
Рейтинг: 524 Веселохубава работа - ама "българска"
dow_jones
Рейтинг: 639 НеутралноБългарска работа - необмислена, зле изпълнена и приключила със скандал!
teridan
Рейтинг: 878 НеутралноДо коментар [#34] от "anihilator_jack":
Друго е когато през един светофар преминават три колони коли и съвсем различно когато преминават две и ако от едната има завой наляво съвсем се намалява пропускливостта на светофара. Не се опитвай да ме убедиш, че при две колони светофара пропуска същите коли както при три ленти.
saseff
Рейтинг: 638 Неутрално"През 2009 г. тогавашният кмет на столицата Бойко Борисов е направил първа копка на бул. "Копенхаген", където да преминава довеждащ транспорт до метрото. Резна лентичката, но нямаше втора копка, спомня си Петър Златев."
saseffВикнете го още веднъж да я резне,той много обича да реже лентички и да се пъчи пред камерите.
Публикувано през m.dnevnik.bg
ban
Рейтинг: 699 Весело[quote#33:"Distributed"]Първо. Метрото върви на ток, т.е. много по-евтино е от автобусите. [/quote]
е ти ако не знаеш, пък в магазина има едни много плоски телевизори, харчат много по-малко ток от другите, ама нещо не ги купуват!
focusnik
Рейтинг: 696 НеутралноНе се учудвайте. Изходът на метростанция Сливница към 137 училище е сташна кал. Няма никави тротуари по улицата, успоредна на булевад Европа.
А тази станция е от първите открити!!!
За новата станция - днес там ще грейне Слънчицето и калтта ще позасъхне за пред ТВ камерите до следващия дъжд!
ban
Рейтинг: 699 Неутрално[quote#34:"anihilator_jack"]печалб ата на Метрополитен е 6 милиона лева[/quote]
а парите с които е построено, кой ги плаща!
Distributed
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#39] от "ban":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/Ще си говорим пак бензина като стане 3.50 лв/литър
Distributed
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#41] от "ban":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/[quote#41:"ban"]а парите с които е построено, кой ги плаща![/quote]
Печалбата е СЛЕД като е върната вноската по покриване на кредитите за строежа на Метрото.
... тва хейтърите някви хич не ви се мисли нещо.
teridan
Рейтинг: 878 Неутрално[quote#33:"Distributed"]ърво. Метрото върви на ток, т.е. много по-евтино е от автобусите.
Трето. Метрото Е на печалба, за разлика от другите видове градски транспорт. [/quote]
Как ги смяташ тия цени. Инвестицията при метрото е много по-голяма. Печалба се появява чак след изплащане на инвестицията, докато метрото не върне вложените пари не е на печалба. Метрото функционира от няколко години - ако връща по 6 млн. печалба са 30 млн. евро за 5 години. Като се има предвид че 1 км. от метрото струва 45 млн. лв., това означава, че още не е изплатен и 1 км от линиите на метрото. А за да се изплати цялата му дължина ще минат сигурно над 100 години.
focusnik
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#33] от "Distributed":
А инвестиционните разходи, а разходите по поддръжка, .....
А и токът обещават да ни го оскъпят!
Абе да си ходим пеша или с велосипеди! Може и рикши да пуснем следващият мандат на Фандъкова, освен ако Боко не остане без работа и се кандидатира отново за кмет.
anihilator_jack
Рейтинг: 592 НеутралноДо коментар [#37] от "teridan":
Veritas odium parit obsequim amicosКръстовището на Деницата и по 6 ленти в посока да го направиш пак ще е задръстено. Затова пак казвам - трайното решение е изграждане на кръстовища на 2 нива, където е възможно.
ban
Рейтинг: 699 Неутрално[quote#42:"Distributed"]бензина като стане 3.50 лв/литър[/quote]
ами според същите хейтъри, ако ще и бензина 5 лева да стане, те ще си пътуват с колите, и няма да се качат на влакче на БДЖ! Което пък, трябва веднага да бъде закрито, щото имат едни влакове за които не могат да си платят вноските!
voxy
Рейтинг: 810 Неутралнопо-добре да се открие предсрочно вместо да се изчака и изграждането на прилежащата инфраструктура, тази статия от поредните на Дневник целяща омаловажаване на фактите
twitter.com/voxybgنجمة الصباح
Рейтинг: 409 ВеселоПоредната поръчкова статия...как пък не написахте една позитивна статия - открива се нещо предсрочно, хората ще го ползват, ще му се радват....не мога да си представя като останат 2-3 месеца до изборите какви ще ги пишете тогава...направо си сложете логото на партията на Кунева на първа страница, че да си личи от далече, че сте партиен сайт
ban
Рейтинг: 699 Неутрално[quote#44:"teridan"]А за да се изплати цялата му дължина ще минат сигурно над 100 години.[/quote]
е туй и аз питам, щот преди пет-шест години като купи никито василев немските влакове за БДЖ, пак ленти, музика, шампанско, а сега, йок, не можем да си ги позволим!
Симо
Рейтинг: 1010 НеутралноМи те тия дето построиха сградата приличаща на ски шанца можеше да предвидят и една пътечка за хората, ама - не. Нека на Вуте да му е гадно. Ей това е егоистичното мислене.
Distributed
Рейтинг: 886 НеутралноДо коментар [#44] от "teridan":
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/До коментар [#50] от "ban":
Как се измерва спестеното време на хората, които са ползвали метрото?
Колко струва?
Трябвали да се отрази в печалбата на Метрополитен?
Трябва ли хората да им плащат повече, че са им спестили времето?
Тези неща се строят с държавни пари, защото трупат нефискални ползви, които - очевидно - не се измерват в пари...
Но вие си гледайте само фиска, дянковчета...
teridan
Рейтинг: 878 Неутрално[quote#46:"anihilator_jack"]Кръсто вището на Деницата и по 6 ленти в посока да го направиш пак ще е задръстено. Затова пак казвам - трайното решение е изграждане на кръстовища на 2 нива, където е възможно.[/quote]
Естествено че кръстовищата на две нива са най-доброто решение. Моят гняв е предизвикан от факта, че правиха реконструкция на булеварда и не направиха нищо, само усвоиха парите. И съм убеден, че беше направено заради интересите на хора, които искаха да строят наоколо. Още тогава можеше това трасе да се изкопае и да се пусне централно трасе, вкопано в земята и локални платна на второ ниво, от които да може да завива към другите булеварди. Дразни ме когато влагат пари в нищо.
agata_kristi
Рейтинг: 696 НеутралноКазах на Христов (б. ред. - Любомир, зам.-кмет по транспорта) да представят на гражданите автобусната схема, защото сменяме маршрута на някои от тях, които минавайки през "Дружба", да стигат и до метрото на "Цариградско шосе"...
Тя (кметицата) била казала на Христов..
Същият Христов с охота по време на акция за гратисчии обясняваше, че общината изчислила, че е нормално на 1 кв.м в автобус 204 до Дружба да се водят 6 души пък те били 12 души на кв.м.
В нещастната държава един зам.-кмет може да излезе да се похвали с това, че общината знае, че хората се возят като животни в един автобус и да не се случи нищо. Нито да последва оставка на този зам.кмет, който признава, че не се е справил с такъв мижав проблем, нито същият нещастен зам.кмет да се извини и да предложи решение.
Сега кметицата разчита на нещастника да намери решение за същите тези жители на Дружба след година да се свържат с метрото и да не возят вече като животни.
Нищо, те дружбянци масово гласуват за ГЕРб и си заслужават и 12 души на кв. метър в автобуса и метрото, което уж е почти до тях, но несъвсем.
izabell
Рейтинг: 1385 НеутралноДо коментар [#52] от "Distributed":Не се измерва то е Даденост,придобивка на Епохата,на НТ Прогрес
ban
Рейтинг: 699 Неутрално[quote#52:"Distributed"]Тези неща се строят с държавни пари, защото трупат нефискални ползви, които - очевидно - не се измерват в пари... [/quote]
а, смени плочата, с държавни пари, значи, с държавни пари не можем да платим на бдж влаковете, не можем АЕЦ да направим, ама за метрото можем да даваме, и не сме дянковчета!
Вели
Рейтинг: 1080 Весело[quote#9:"snafuracer"]
Дойде Бойко, каза, че щял да направи детска градина за 2000 деца! Има го документирано.[/quote]
... Продължение на коментара от мен :
Не му казахме, че нямаме толкова деца. Той отговори - Нищо, ще ви направим....
Александър
Рейтинг: 868 НеутралноМен не изумява и друго нещо. Дни преди откриването още не е ясно какви ще са връзките с друг вид градски транспорт. Обаждах се в столичната компания за градски транспорт, за да попитам, дали ще изменят автобус 384 да тръгва от Експо центъра, вместо от Младост 1, но им казаха, че си остава така и че има още време от експерименталния период, за който е пуснат автобуса, а същото се отнася и за автобус 113. Не ми е ясно, защо тези два автобуса да създават задръстване съответно по Йерусалим и Малинов, вместо да пътуват до летище по Брюксел от Експо и обратно, а също така и от Бизнес парка до Младост 3, където са новите станции на метрото. Пускаш нов участък на метрото, преди да си се погрижил за връзките с летище и други квартали. Първо се планира това, а след това се пуска. Иначе ще го ползват само работещите в Експо центъра, Метро и другите на Цариградско...
"Човекът е човек, когато е на път!"barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1441 Любопитно[quote#28:"ban"]не задава въпроси за икономическата ефективност на метрото, [/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!Икономическа ефективност ....
.... колкото БАН е пазарна организация .....
От Еврофондовете ти подаряват повечето пари, с единствено изискване да не крадеш и да спазваш процедурите.
И затова ги отпускат за полу-пазарни проекти, които трудно се изплащат.
А Вие оскотялите Бичмета от БАН - колко Еврофондове усвоихте ??!! Или е по-лесно само да цоцате буджетна пара ??!!
teridan
Рейтинг: 878 НеутралноДо коментар [#46] от "anihilator_jack":
;bih=925&tbm=isch&tbnid=amN2O_5jFBv3IM:&am p;imgrefurl=http://www.skyscrapercity.com/showthre ad.php%3Fp%3D56325383&docid=e8Vh0QIjtfaswM& ;imgurl=http://www.catalunyaconstruye.com/wp-conte nt/uploads/2008/10/granvia2006.jpg&w=1295& h=1018&ei=c6iXT-fhGcXIswbSmeG-AQ&zoom=1&am p;iact=hc&vpx=1013&vpy=234&dur=8&h ovh=199&hovw=253&tx=138&ty=112&sig =116214946002695052970&page=2&tbnh=139& ;tbnw=171&start=40&ndsp=50&ved=1t:429, r:5,s:40,i:162
Ето как го правят хората - централен директен път, вкопан в земята и изходи към локални платна и кръстовищата, които са на второ ниво. Който има нужда да завие на кръстовище излиза от булеварда и минава на второто ниво. Останалите се движат без сфетофари, кръстовища и задръствания.
http://www.google.bg/imgres?hl=bg&biw=1680&
barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
Рейтинг: 1441 Неутрално[quote#46:"anihilator_jack"]изграж дане на кръстовища на 2 нива, където е възможно. [/quote]
=> БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!На това кръстовище > завиваш към Дървеница и ще видиш новостроящото кръстовищв на 2 нива. Няма как да го пропуснеш - дори и да "люпиш семки" докато въртиш геврека ...
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#10] от "elevation04":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Не дай боже да заприлича на Индиго ... и метрото като екзекутор ...
но като чета, май натам отиват нещата.
DeepBlue
Рейтинг: 1722 НеутралноДнес премиера Борисов ще резне лентичка и ще покаже конфигурация от три пруста на живущите в "Дружба".
След всички решения които сте взели през живота си ,сте решили да ми прочетете коментара.Иванка Ишева
Рейтинг: 409 НеутралноЧета и си мисля: Аман от мрънкащи и вечно недоволни хора. Очевидното си е очевидно, но я и представете, че бяха направили станцията и си стои запечатана докато се изгради инфраструктурата. Тогава щяха да се намерят поне още толкова, дето щяха да реват: Всичко се руши. Защо го направиха и не се ползва? Кал ни кал, ще стигнем до станцията, ама за 10 минути щях да ходя на работа, не един час с колата да вися в задръстване...... Никой не ви е сложил вилата на врата. Който смята, че го устройва - го ползва, който не - по стария начин. Ясно е, че най-добре ще се чувствате, ако ви чака такси на станцията и ви закара пред входа, а ако може и до дивана в хола - още по-добре. Да не мислите, че метрото е кабел, който можеш да опънеш от където ви скимне? Винаги има какво още да се желае, но ако се научим да се радваме на малкото, което имаме и придобиваме, ще бъдем много по-позитивни хора.
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#11] от "iron_cross":
малко преди пазарджик вляво) и буффф Бизнес Центъра, а онзи лъч който минава през Мусагеница, Младост 2 и пак на Бизнес Парка ...
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Напротив, не е необходимо метрото да минава през Дружба, може и през индустриалната зона, най-вероятно оттам, защото терените са все още общински ...
За Младост може спокойно да го обходи иззад 7-ми километър (БАН имаха някакви лаборатории там) и покрай Младост 1А, Младост 3 (изотзадзе
Корнефорос
Рейтинг: 524 ГневноКласически пример за идиотизма на софийските управници, съчетание на некадърност и уродлива крадливост.
Тази линия на метрото ще има стотици хиляди пътници, твърде много бих казал. Ще става такава тъпканица сутрин и вечер, че ми е бедна фантазията. Кой идиот съедини Младост и Дружба на една линия ??? Да го намерят и да го обесят!
Иванка Ишева
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#66] от "kornephoros":
В Лондон се движат милиони, но проблема се решава с влакчета на 2 минути в пиков час
mini_zala
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#60] от "teridan":
p?folder=PRZ/ може да погледнеш къде ще има надлез и къде подлез и разположението на метростанция 15.
То е лесно да се дават предложения. Замислял ли си се за подземната инфраструктура и дали позволява вкопаване на булеварда?
Ето окончателния проект http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.ph
И престанете да се оплаквате. Метростанцията на Цариградско шосе не е предвидена да обслужва Дружба. В квартала ще си има две станции. Просто не може целото метро да се появи за една нощ.....
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#30] от "ban":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Когато Бакшишите научат разликата между Бусманци и Ботунец ... на коя улица да спира метрото в Бусманци?
Корнефорос
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#65] от "capricornicus":
За Младост 4 си трябва отделна линия, в Бизнес парка работят 10 хиляди души... отделно са разните жеката собственост, на Росен Плевнелиев.
Президент - собственик на бизнес парк и "Резиденшъл парк София" както пише на спирката на автобуса ...
Е, ще кажете, а премиер престъпник ?
teridan
Рейтинг: 878 НеутралноДо коментар [#68] от "mini_zala":
ds/2008/10/granvia2006.jpg
[quote#68:"mini_zala"]То е лесно да се дават предложения. Замислял ли си се за подземната инфраструктура и дали позволява вкопаване на булеварда? [/quote]
Замислял съм се. Това, което ви показвам на снимката е влизането в Барселона по Гран Виа. Преди няколко години там нямаше нищо такова, само улици, подобни на софийските, нямаше ги небостъргачите които виждате. И да не мислите, че там нямаше подземна инфраструктура. Изкопаха и направиха всичко наново. И го направиха добре.
http://www.catalunyaconstruye.com/wp-content/uploa
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#34] от "anihilator_jack":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!А инвестицията? Амортизацията, плановите ремонти? За Белене ги броите на за Метрополитен не ... баф ма'а му ... ех тия двойни и тройни стандарти.
Корнефорос
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#67] от "Иванка Ишева":
Да, на 2 минути, ама вижте какви са ескалаторчетата? Малки и жалки, а по тях спят баби и пречат на движението, ще става лудница, край на спокойното метро, поне по тая линия.
ban
Рейтинг: 699 Весело[quote#59:"barcelonski"]Икономич еска ефективност ....
.... колкото БАН е пазарна организация [/quote]
а, и това от пазарния фундаменталист, барселонски, който обясняваше, че щом олиото тук е три лева, значи толкова му е цената, а че някъде другаде е 1.50, това не го интересува!
ясно, и ти си като онези старци от БАН, за които краставицата е 95% вода, и само толкова знаят!
agata_kristi
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#64:"Иванка Ишева"]Който смята, че го устройва - го ползва, който не - по стария начин. [/quote]
Тъй де, ама не е толкова просто. Щото са похарчени едни милиони наши пари. За това НИЕ изискваме НИЕ да можем да го ползваме.
От Първа спирка на Дружба 2 с автобус 204 до Орлов мост е 10-15 мин.
С метрото от същата живеещ около същата първа автобусна спирка с метрото ще стигне до Орлов мост за 30-40 мин като:
1. Ще умре от студ през зимата, докато изминава дългото разстояние до метрото.
2. Като в приказката всеки ден ще съсипва по 12 чифта пантофки
3. Ще изглежда в окаяно състояние приминавайки през кал, прах и мръсотия
4. Не пести време
5. Не пести средства
За какво, по дяволите, са им на дружбянци този транспорт?
Корнефорос
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#64] от "Иванка Ишева":
Йорданке, аз бих казал аман от наивни кози ли, овце ли. Напротив, трябва да ги спукаме не просто от мрънкане, а бял ден да не им дадеме, за да се научат да работят или да се гръмнат ако искат. Да, в Лондон е хубаво, ама тука е ужасно, и хората са зли и искат кръв (на управници)
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#61] от "barcelonski":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Барса, гледам върнал си се от Хиспанията, гледам и подразбирам, къде живееш у шопията, знаех си че си селтак в панелка, пък давай акъл за кръстовища на 2,3 пет нива, ама докато си "люпиш семки, докато въртиш геврека" все селтак ще си останеш...
mahito
Рейтинг: 524 ГневноУф, стига ревахте, нещата стават едно по едно. Разбирам да идваше зима и есен и тези улици да бяха перманентно кални, но идва лято, ще засъхне и ще може да се минава докато построят и поставят плочки. Или предпочитате да няма метро, но да има път до един празен скелет, които не водят никъде и се захабяват, докато това метро се строи по-бавно, понеже нали - трябва да има инфраструктура. Когато метрото се строи на място, където има инфраструктура се реве, че се затваря движението и се правят проблеми, като е на място, където не е - се реве, че няма инфраструктура.
?
И други спирки са били така, навремето Сливница като излезеш от нея беше едно голо поле с няколко спирки на автобуси, но като цяло голо поле, докато имането на метро променя нещата. Не си търсете само причини да сте недоволни от нещо, вместо това потърсете хубавото в случая - метрото се удължава, повече хора ще могат да ходят до центъра с него, ще има паркинг, с който идващите от Перник и частите извън София ще могат да си оставят колите и да не трябва да навлизат с колите си в София. Или това не е толкова важно на фона на липсващите плочки
Корнефорос
Рейтинг: 524 ГневноАз съм сигурен, че Фъндата едва вчера е помислила как Дружба 2 ще стига до метрото !!! След като продажните медии все пак вдигнаха пушилка. Защото можеха да го направят още при първото пионерско съобщение, че ще се открият две станции предсрочно.
Отделно какво направи КМЕТЪТ НА СОФИЯ против решението на общинския съвет да ремонтира стадион Пожарникар в Бистрица!!!!
Павел
Рейтинг: 1154 НеутралноНай-важното в планирането и изпълнението на метрото са неговото откриване и неговата техническа изправност! И, разбира се, последвалия го политически дивидент. Как го ползват хората, какъв е ефекта за града и кварталите наоколо все още са въпроси с неясни отговори.
http://pavel-yanchev.blogspot.com/Корнефорос
Рейтинг: 524 ГневноДо коментар [#80] от "Павел":
Относно техническата изправност, съжалявам,че нямам кабел, да ви кача от мобилния си снимка на трите кофи, които цяла зима бяха неизменна част от интериора на ЧИСТО НОВАТА станция Младост 1...
Distributed
Рейтинг: 886 Неутрално"Инфарктна новина за всички от Дружба 2 - Жителите на столичните квартали "Дружба" и "Цариградски комплекс" ще ползват довеждащ транспорт, за да стигат до новата станция на метрото на бул. "Цариградско шосе". Това стана ясно вчера на инфарктна среща на столичани от квартала със зам.-кмета на столицата по транспорта Любомир Христов."
Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/http://www.facebook.com/Infrastructure.bg
Айде да намалим мрънкането, а?
pisnamiveche
Рейтинг: 466 Неутралностига сте мрънкали ами ходете на станция Васил Левски и вижте огромната градинка отпред с разцъфналите лалета и други цветя.. прекрасно е
anihilator_jack
Рейтинг: 592 НеутралноДо коментар [#72] от "capricornicus":
Veritas odium parit obsequim amicosУчастакът от Обеля до Младост 1 е построен почти изцяло със средства на общината плюс финансиране от държавният бюджет. Изключение е само участъка от Сердика до стадиона, който е построен със заем от Японската банка за развитие. Заемът е на стойност 104 милиона долара, с 1.8% годишна лихва, 10 години гратисен период и 20 годишен срок за изплащане. Изплащането трябваше да започне 2012, но заради забавянето на Тайсеи заемът беше предоговорен и изплащането ще започне 2014. Като направиш калкулациите излиза че след 2014 от общината ще плаща на година по 7 милиона долара, по-долямата част от която без проблеми би могла да се покрива от печалбата на Метрополитен. Други заеми за изплащане покрай метрото София няма!
Сега строящите се уачастъци на метрото се финансират 80% по ОП Транспорт (безвъзмездни средства), 12% от общинският бюджет и 8% държавно съфинансиране, а времето за строителство е между 3 и 3.5 години в зависимост от различните участъци. Като направиш сметките излиза, че на година общината е давала около 20 милиона евро, а държавата 13.3 милиона евро. Та викам да се спре до тук с глупостите как метрото загробвало цялата държава, а всякакви сравнения с Белене или Цанков камък са ирелевантни.
royaldnk
Рейтинг: 466 НеутралноПроблемът е в това, че всички идиоти, станали управници от 90-те години, та до днес, щом седнат на мазния управленски стол, почват да плуват в илюзията, че са богоизбрани
Факт е, че е пълен абсурд 10 хиляди столичани да гледат от прозорците си новата метростанция, а да нямат нормален достъп до нея, ако не разполагат с премиерски хеликоптер. Вместо да се извинят за този очевиден гаф, общинарите, начело с кметицата, назидават хората, че трябвало било да се запознаят с грандиозните им бъдещи проекти. Пълен цирк! Ами, че нали на именно такъв проект Борисов ряза лента преди 3 години - на бул. Копенхаген, какво се случи - нищо! Нали още 2010 г. обещаваха кръгово при автоборсата в Горубляне, разчистване на незаконните автокъщи и т.н., какво се случи - нищо. Същата 2010 г. обещаваха да стартира и изграждането на трамвайната връзка с Младост 1А, какво се случи - пак нищо. Вчера на хората е сервирана нова порция общински обещания, дано поне този път лъжливите досега общинари да изневерят на своята природа!
agata_kristi
Рейтинг: 696 Неутрално[quote#78:"mahito"], но идва лято, ще засъхне и ще може да се минава докато построят и поставят плочки. [/quote]
Ми като идва лятото да вземем да уволним всички хрантутници в общината. Така и така, според вас, не разчитаме на общината, а на сезоните, климатичните условия, слънцето и синоптиците.
Bubalus Buballis
Рейтинг: 237 ГневноДо коментар [#78] от "mahito": "метрото се удължава, повече хора ще могат да ходят до центъра с него"
ЕТО ТУК В ТАЗИ ЧАСТ КОМЕНТАРЪТ ТИ ИЗДИША! И НЕ СИ РАЗБРАЛ НИЩО!!!
НЕ,НЯМА ДА МОГАТ ДА СТИГАТ ПОВЕЧЕ ХОРА ДО ЦЕНТЪРА С НЕГО!
ЕДИНСТВЕНИТЕ ПОЛЗВАЩИ ГО ЩЕ СА 100ТЕ СЛУЖИТЕЛИ НА ИНТЕРЕКСПОЦЕНТЪРА!
АЗ И ХИЛЯДИТЕ ЖИВЕЕЩИ И РАБОТЕЩИ В ДРУЖБА 2 НЯМАМЕ ДОСТЪП ДО НЕГО, НЕ РАЗБРА ЛИ УМНИКО, ЧЕ ТОВА Е ПРОБЛЕМЪТ, А НЕ В КАЛТА!!!Ела да живееш в този квартал да видиш ситуацията - така е позиционирано метрото, че няма и да си помислиш да го ползваш!!! Ще се качваш на маршрутка и ще живееш като в памтивека и това е!! Милоини инвестирани ей така нахалост в тази метростанция, ей това е!
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#84] от "anihilator_jack":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!Ирелевантни, казваш, а вноската за ЕС?
Павел
Рейтинг: 1154 НеутралноДо коментар [#81] от "kornephoros":
http://pavel-yanchev.blogspot.com/Имах предвид, че досега в софийското метро (да чукна на дърво) не е имало сериозни инциденти. Което може да се очаква, когато се строи и експлоатира метро за пръв път. И това като факт трябва да бъде оценено и похвалено. Не знам дали знаете какви ужаси се случват в московското от време на време, въпреки че би трябвало там опита да си казва думата.
royaldnk
Рейтинг: 466 НеутралноЗабравих да поздравя в. ДНЕВНИК за гражданското и професионалното им достойнство да отразят проблема. Браво!
Иванка Ишева
Рейтинг: 409 НеутралноДо коментар [#73] от "kornephoros":
А ескалаторите във въпросния Лондон също са тесни. На една стълба двама човека максимум могат да стоят, но всички стоят в дясно един зад друг и който бърза от лявата страна тича нагоре по стълбите и не се блъскат като овце. Решението е първо промяна в мисленето и от там си идват действията.
Излиза, че проблема е в бабите?
@agata_kristi Значи ти си продължаваш с автобуса, а за тези, които разчета сочи обратното, ползват метрото. Това исках да кажа с думите от цитата.
mini_zala
Рейтинг: 8 Неутрално[quote#87:"vikoula"]ЕДИНСТВЕНИ ТЕ ПОЛЗВАЩИ ГО ЩЕ СА 100ТЕ СЛУЖИТЕЛИ НА ИНТЕРЕКСПОЦЕНТЪРА! [/quote]
прибави и тези които паркират на 1300 паркоместа.
А за живущите в дружва след 2 години ще има и там метростанция, даже две.
anihilator_jack
Рейтинг: 592 НеутралноДо коментар [#88] от "capricornicus":
Veritas odium parit obsequim amicosКакво общо има вноската ни в ЕС с Белене?
Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
Рейтинг: 1441 НеутралноДо коментар [#93] от "anihilator_jack":
Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!А откъде идват парите по ОП Транспорт?
Корнефорос
Рейтинг: 524 НеутралноДо коментар [#91] от "Иванка Ишева":
Лондон не е пример за метро (така съм чувал), но Москва определено е, това го твърдя. Там ескалаторите са достатъчно широки за двама души. А проблемът е, че софиянци от цяла България не знаят, че в метро на ескалатора се стои (блее) отдясно, а отляво се ходи, дори тича.
Софиянец
Рейтинг: 594 НеутралноДо коментар [#56] от "ban":
Безумно е да четеш хора без грам икономическо познание да коментират теми, които не разбират. Целта на метрото никога не е била да бъде на печалба. Това е обществено благо предоставено от Общината на жителите на града с цел те да се предвижват по-бързо, да се намалят вредниите емисии, да се намалят задръстванията. Това не е частен бизнес проект, на който да му смяташ break even и да се чудиш, кога аджеба ще излезеш на печалба.
agata_kristi
Рейтинг: 696 НеутралноДо коментар [#91] от "Иванка Ишева":
Кой разчет? Щото така зазчетът излиза като този за Беляне.
Това спирка от метрото не би трябвало да се строи за да реши проблемите на шепа души, щото тогава сметката не излиза.
Другото си е некадърно пилеене на обществени средства.
Сметката трябва да е в полза на болшинството граждани наоколо, а дори за най-близо живеещите - тя не излиза.
Bubalus Buballis
Рейтинг: 237 ГневноВсички ненормалници, които ми натискат минус на коментара, искам утре да дойдат в Дружба 2 и да ми покажат как ще стигнат оттам до центъра с метрото.
После, искам да дойдат и на другия ден и да видя пак ли ще се опитат да стигнат по същия начин или ще вземат маршрутка )
Телефонът ми го давам на лични, за да се свържат с мен
anihilator_jack
Рейтинг: 592 НеутралноДо коментар [#94] от "capricornicus":
Veritas odium parit obsequim amicosОт вноските на страните членки в ЕС и България е една от тях. И пак ще попитам, какво общо има това с Белене?
TheJ0kerr
Рейтинг: 575 НеутралноАбсурдите са пълни и повсеместни. Ситуацията в малдост не е по-логична. Какво имам предвид - ами няма метро до Бизнес парк София, в който работят едно поне 10 - 15 хил. души. Тук са централите на ХП, Глобул, има огромен Холидей Ин и още куп банки, финансови институции и стотици офиси на фирми+ДКЦ. И всяка сутрин на метростанцията в Младост 1 има хиляди хора които трябва да чакат градски транспорт, за да стигнат до работните си места. Което, според мен по никакъв начин не улеснява трафика и придвижването им. типично по български за това никой не е помислил. И дори и БПС да е бил строен по времето, по което вече са направени плановете за метрото, защо никой не ги е променил, премислил, актуализирал...Добре дошли в България!
Способността да се прави зло се оказа най-благодатният талант на комунистическата епоха, тъй като това ЗЛО се оказваше ДОБРО за политиката на партията Г. Марков