Най-малко 6 млн. лв. месечно ще прибира публично-частно дружество от синята зона във Варна

Най-малко 6 млн. лв. месечно ще прибира публично-частно дружество от синята зона във Варна

© Морски дневник



Общинското дружество "Паркинги и гаражи-Варна" ("ПГ-В") ще управлява синята зона в града чрез публично-частната компания "Транспортен център за мобилност КД". Тази новина беше потвърдена за "Капитал" от председателя на УС на "ПГ-В" Мирослав Михов.


По думите му командитното дружество е създадено, "за да неутрализира всички евентуални рискове за общинската компания "Паркинги и гаражи – Варна" при изпълнението на задълженията по създаването на синята зона". Михов обаче не пожела да говори нито за евентуалната печалба, която ще реализира от синята зона публично-частното дружество, нито какъв е размерът на инвестицията му в синята зона. Той не уточни и как ще бъдат избрани дистрибуторите на ваучери и обслужващата банка за разплащанията в зоната. "Предвидено е и плащане чрез интернет банкиране, като те ще бъдат обработвани от избраната банка", поясни Михов. Според него изработването на ваучерите и талоните за зоната ще бъдат възложени на компания, която ще бъде определена "на база на най-добрата оферта".


Според официално разпространената информация, до края на лятото маркираните като "сини" централни зони на Варна трябва да имат 23491 места за паркиране. Зоната ще работи по 12 часа всеки работен ден, при цена за час престой от 1,20 лв. с ДДС. Така сметката показва, че при 70% заетост на паркоместата, предвидени за таксуване в синята зона на Варна, само за месец оборотът, реализиран от "Транспортен център за мобилност", ще бъде не по-малък от 6 млн. млв. с ДДС.




Точно размерът на печалбата е и вероятната причина за "студената" война, която вече повече от година кметът на Варна Кирил Йорданов и общински съветници от ГЕРБ, близки до депутата Павел Димитров, водят за контрол върху зоните за платено паркиране в града.


Както вече стана известно съдружници на "ГТ-В" в командитното дружество "Транспортен център за мобилност" са съветникът от ГЕРБ и собственик на фирма за градски превози Марио Шиваров, бившият шеф на "Интернешънъл асет банк" в града Валентин Василев и бизнесменът Бойко Георгиев.


Още през септември м.г. кметът на Варна Кирил Йорданов е подал жалба в съда , с която е оспорил наредбата на ОбС, регламентираща въвеждането на синята зона. Това разкри в средата на седмицата информационният сайт "Vlastta.com". Тази жалба е станала и причина за опита синята зона, замислена от Шиваров, Василев и Георгиев, да бъде пусната в експлоатация по време на предизборната кампания на Йорданов през октомври м.г. и така да изпревари встъпването му в четвърти мандат.


Както вече е известно, разпространените на 3 октомври м.г. листовки, рекламиращи зоната бяха обявени от администрацията на Йорданов за "груба фалшификация" и бяха иззети, а двата сайта в интернет, специално създадени, за да обслужват зоната – блокирани само часове, след появата си.


През януари т.г. Административният съд във Варна (АСВ) е приел жалбата на Кирил Йорданов за основателна и е отменил наредбата. Това решение е било обжалвано пред Върховния административен съд (ВАС), който е заседавал по проблема на 17 април. Решение му по казуса трябва да бъде публикувано на сайта на съда до 17 май. Ако то потвърди взетото вече решение, казаното от Кирил Йорданов по време на кампанията му през есента на м.г., че "Варна е на години от въвеждането на синя зона" може и да се окаже вярно.


Всичко за войната между кмета и ОбС във Варна за контрол върху приходите от синята зона четете утре в "Капитал".

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1441 Неутрално

    Дано ги ползват за ифраструктора,да не вземат да ги откраднат само.

  2. 2 Профил на cinik
    cinik
    Рейтинг: 100 Неутрално

    Хубаво е да се сравнят резултатите със софийската. Последната не само събира наполовината на тази сума, но и парите отиват в общото с градския транспорт дружество "Центрър за градска мобилност", откъдето пък се източват чрез кражбата на нафта

    Гяурбаджийски, червени и "патриотични" евнуси на Сараите, развейте бялото знаме! Ако нямате бял плат, събуйте си гащите! Под тях нямате нищо за криене!
  3. 3 Профил на Beyond
    Beyond
    Рейтинг: 1156 Любопитно

    "... ще управлява синята зона в града чрез публично-частната компания ..."

    Един дом или е частен или е публичен дом. Това "публично-частен" ми прилича повече на второто.

    TAKE THE RED PILL!
  4. 4 Профил на owen
    owen
    Рейтинг: 1572 Неутрално

    няма спасение за този град, който все повече запада в ръцете на този кмет и на тим

  5. 5 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1441 Весело

    До коментар [#3] от "Beyond":
    Един дом или е частен или е публичен дом.
    ............
    Недей така...
    Публични са разходите,
    печалбите са частни.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  6. 6 Профил на dreamer
    dreamer
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    Общинарите яко забогатяват от паркирането. Сладък общински рекет.

    Отделете време навреме.
  7. 7 Профил на Тодор Александров
    Тодор Александров
    Рейтинг: 661 Неутрално

    Изглежда листовките които се бяха появили преди изборите далеч не са менте и черен ПР както го изкараха тогава .. Доколокото си спомням тази зона беше същата , а втората ще обхване почти цялата централна част ... За живущите има решение , но какво правим работещите в района - на автобусите а ? Безумие ..

  8. 8 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 901 Неутрално

    [quote#7:"todolino"]За живущите има решение , но какво правим работещите в района - на автобусите а ? Безумие .. [/quote]
    А защо не с автобуси? Къде е безумието?
    Друг е проблема, че обществениятранспорт е недостатъчен.
    А какво да кажат тези, които живеят там, и ще са принудени да плащат. Което не е най-страшното, но ще си плащат, без да им се гарантира място за паркиране.

  9. 9 Профил на Florentin
    Florentin
    Рейтинг: 409 Гневно

    Къде е сега Бойко Борисов да си види хайдуците от ГЕРБ, дето си направиха публично частно предприятие да рекетират населението на Варна,чрез така наречената "синя зона".А върха на цинизъма е,дето и горките живущи в тази зона,ще трябва да плащат.Не им стига че плащат най скъпият данък сгради,а от там и най скъпата такса смет,че сега и "такса синя зона", при това без да има гаранции за свобони парко места.Възмутително.Много любопитно ще ми бъде,как ли би коментирал Цв.Цветанов този "абсолютно принципен проект",синя зона Варна, сътворен от почтенните му съпъртийци.

  10. 10 Профил на драган
    драган
    Рейтинг: 638 Любопитно

    Цитатче от статията: "Както вече стана известно съдружници на "ГТ-В" в командитното дружество "Транспортен център за мобилност" са съветникът от ГЕРБ и собственик на фирма за градски превози Марио Шиваров"
    Абе другари гербери - нали уж щеше да има нов морал в политиката и прочие. Или и вие като мадритският тарикат - сладки приказки за балъците, а после същото като другите. Папкайте щото това ще ви е.
    Иначе Варна при всяко идване я виждам все по-зле.

  11. 11 Профил на brickinyourmouth
    brickinyourmouth
    Рейтинг: 8 Неутрално

    да направят "синята зона" в максуда





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK