ГЕРБ и кметът на Варна си обявиха война заради провалена синя зона

ГЕРБ и кметът на Варна си обявиха война заради провалена синя зона


Избори 2022

Върховният административен съд е отхвърлил жалбата на кмета на Варна Кирил Йорданов срещу наредбата за организацията на движението на територията на общината, приета на 29 юни 2011 г. Решението по казуса е взето на 21 май – четири дни след законоустановения срок, и е публикувано на сайта на съдебната институция.


Днес по време на редовния си брифинг кметът на Варна дипломатично подмина темата за решението. Той обаче обяви, че синята зона във Варна, въведена на база на въпросната наредба и просъществувала само четири дни – от 15 до 19 май т.г., трябва да бъде обект на разследване от страна на прокуратурата.


"Имам няколко въпроса, който трябва да бъдат чути, каза по време на брифинга си днес Йорданов. Как се управлява общинското дружество "Паркинги и гаражи"? Вярно ли е, че липсват 65 000 лв. от касата на дружеството? Кой участва в командитното дружество, което обединява двама или повече търговци, като единият е с неограничена отговорност, а останалите са с ограничена само до размера на вноската, която са направили? И това не е ли начин за източване на средства от общината?", попита още Кирил Йорданов. Така той влезе в открит конфликт с групата на ГЕРБ в съвета и местното ръководство на партията, които безпрекословно подкрепяха начина, по който бе въведена зоната.




Цитираните по-горе въпроси обаче се оказват прекалено закъснели. "Общинското дружество "Паркинги и гаражи" ще управлява синята зона в града чрез публично-частната компания "Транспортен център за мобилност". Това каза председателят на борда на директорите на "Паркинги и гаражи - Варна" Мирослав Михов, цитиран от "Капитал" в статията "Зонални войни" още на 11 май т.г.



Най-малко 6 млн. лв. месечно щеше да е приходът на публично-частното дружество "Транспортен център за мобилност" при 70% заетост на синята зона във Варна.

Справка в Търговския регистър, цитирана също във въпросната статия показа, че в командитното публично-частно дружество "Транспортен център за мобилност" общинската компания "Паркинги и гаражи" се оказва съдружник със създадения още в края на 2010 г. "Транспортен център за мобилност" АД. Членове на управителния му съвет са бившият шеф на "Интернешънъл асет банк – клон Варна" Валентин Василев, бизнесменът Бойко Георгиев и общинският съветник от ГЕРБ, собственик на маршрутки - Марио Шиваров. Според дружествения договор управлението на "Транспортен център за мобилност" е поето от Валентин Василев.


Попитан защо задава въпроси, без да ги адресира до конкретен субект, Кирил Йорданов каза следното: "Адресатът не е неясен! В ръководството на "Паркинги и гаражи" много добре си знаят".


Сред тези, към които отправя въпросите си по думите на Йорданов, бил и "този, който представи синята зона". В тази част от словесния ребус на варненския кмет журналистите разпознаха депутата и областен председател на ГЕРБ във Варна Павел Димитров. В рамките на изненадващото си присъствие на пресконференцията за представянето на зоната на 14 май т.г. той заяви, че ако ВАС отмени наредбата на варненския общински съвет, то съветът просто ще я прегласува. След това изявление обаче Димитров пази пълно мълчание по скандала.


За разлика от него днес следобед в светкавично разпространена информация до медиите председателят на борда на директорите на "Паркинги и гаражи - Варна" Мирослав Михов отговори на част от въпросите на Кирил Йорданов така:


"Транспортен център за мобилност КД" до момента не е извършило нито една разпоредителна сделка както в приходната, така и в разходната част на баланса на дружеството. Това означава, че по никакъв начин не е ощетен принципалът "Паркинги и гаражи – Варна" ЕАД и всички заключения и трактовки по темата са произволни, неотговарящи на истината и вероятно обслужват нечий интерес".


В текста, разпространен по електронна поща, се казва още: "Ръководството на "Паркинги и гаражи – Варна" ЕАД заявява, че е направен одит на дружеството от независим одитор, избран от Общински съвет – Варна, консолидиран с отчета на АД "Транспортен център за мобилност КД", където фактите сочат реалните резултати и не може да става и дума за липсващи средства".


В безпрецедентно остър тон по повод казаното по време на днешния кметски брифинг Михов заявява, че "всички останали въпроси за законност, законосъобразност и действително-правно състояние "сагата" синя зона би следвало да се счита за окончателно решена с оглед решението на Върховния административен съд от 21 май 2012 г.".



Най-малко 6 млн. лв. месечно щеше да е приходът на публично-частното дружество "Транспортен център за мобилност" при 70% заетост на синята зона във Варна.

Избори 2022

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK