Проектът за път Русе-Свиленград предвижда тол такса

Проектът за път Русе-Свиленград предвижда тол такса

© Георги Кожухаров



Пътят Русе-Свиленград да бъде с "тол такса", обсъждаха днес на срещата на министър-председателите на България, Катар и Турция, съобщи "Фокус". Изграждането на пътя ще стане принципа на публично-частното партньорство.


"В рамките на разговорите бяха обсъдени конкретни детайли по работата за пътя, тези 300 км.", каза министърът на регионланото развитие Лиляна Павлова.


Това е платен път, предвижда се да бъде извън националната пътна инфраструктура, за която заплащаме винетки. "Целта е този път да бъде различен и всеки желаещ да премине по него, да заплати така наречената "тол такса", каза още тя.




Новият елемент, който е бил обсъден на срещата, по предложение на Катар е това, че е било предложено обхватът на тази проектна компания да не бъде лимитиран само до изграждането на пътя и паралелно с проектното проучване, да бъдат включени и други инфраструктурни проекти, на същия принцип на който са проведени разговорите днес. Целта е проектите постоянно да бъдат разширявани и допълвани.


"Като част от възможните проекти са скоростният път Рила, магистралата Черно море - като пътни проекти; говорихме за изграждане и на язовири, в една такава инвестиция бихме могли да говорим и за реализация на летище и друг тип инфраструктура", каза министър Павлова.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (31)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Finland
    Finland
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Не мисля че е много умно. Хората живеещи в градовете по този път не са особено добре икономически. Освен това този път е златна яма и не знам защо трябва да е частен (нямам нищо против частните капитали в летателна и пристанищна инфраструктура, но не и пътна).

    Ако се реши да има тол-такси трябва да са само за товарните камиони, но не и за леките автомобили.

  2. 2 Профил на Делян Ковачев
    Делян Ковачев
    Рейтинг: 530 Неутрално

    Разбира се!
    Как иначе се връща инвестиция?

  3. 3 Профил на widowmaker Всички сме парлеву франсе
    widowmaker Всички сме парлеву франсе
    Рейтинг: 663 Неутрално

    Хайде пак с голямата кошница...
    От скоростен път, през магистрала"Черно море", летище, пък ако останат свободни пари, може и един космодрум да врътнем, та да се редят на опашка от Европа и Азия да си изстрелват спътниците от тук
    Направете едно нещо като хората, направете го този път, пък покрай него ако стене нещо допълнително - добре дошло.

    "We're not gonna take it! Anymore."
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    Проектът за път Русе-Свиленград предвижда тол такса, която ще отива за осигуряване на все по-добър стандарт на живот и все по-пълен кеф на шейха на Катар. Като ще се събират тол такси, защо не се ползват български пари и парите от таксите да остават в България ??? Как Дянкоф ще намери пари за увеличаване на пенсиите ??? Парите ще изтичат към Катар, разни там екзотични острови и къде ли не. Така няма да се оправим, така само ще вегетираме.

  5. 5 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 1976 Неутрално

    """ обсъждаха днес на срещата на министър-председателите на България, Катар и Турция, съобщи "Фокус". """
    ============================

    Някой може ли да ми каже да е чул ДНЕС
    за такава среща ДНЕС ?

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  6. 6 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1845 Неутрално

    Тоя път ще обслужва Турция. Със сигурност пак нема никакъв анализ от мутрясалите... И колко БГ земя ще замине за този "платен път, извън националната пътна инфраструктура"... Тия разпродават буквално БГ...

  7. 7 Профил на stoicho2
    stoicho2
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Този път би трябвало да бъде извън сегашния двулентов. А как ще стане това? По закон (не знам дали е в сила) всеки платен път трябва да има дублиращ обикновен. Ако това е така, как за три години ще построят 300 км. съвсем нов четирилентов път, който трябва да заобиколи Търново. А през планината откъде ще мине. През съществуващия Хаинбоаз ли? Ами сега съществуващия? Щяло и тунел да има? Нещо не се връзва.

  8. 8 Профил на svetlajd2
    svetlajd2
    Рейтинг: 497 Неутрално

    Път още няма, а вече на него катастрофа!

    Свободата, Санчо, ...
  9. 9 Профил на NK /имигрант в родната страна/
    NK /имигрант в родната страна/
    Рейтинг: 877 Любопитно

    Ако направят паралелен път - ОК. Спокойно може да се сложи тол-такса и на всички магистрали, стига да е нормална цената. Малко по-напредничаво мислене ще таксува според ползваната дистанция от пътя.

    А системата с винетките мисля, че е време да се обяви за провал. И да се отхвърли.

    Най-малкото заради несправедливостта при плащане според времето за пътуване. Какво става ако имаш 1 пътуване около 100км и се върнеш в рамките на деня? Някой пълни гушата... това става.

    Правителството ОЛИГАРСКИ призовава: "ПЛУВАЙ, БЪЛГАРИНО... НЕ Е РИБА!"
  10. 10 Профил на kasko
    kasko
    Рейтинг: 991 Неутрално

    за Нероден Петко и таксата ли подготвиха ?

    Колективното вземане на решение налага споделяне на колективна отговорност.
  11. 11 Профил на николай
    николай
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Всички магистрали трябва да са с тол-такси.
    Например - да се въведе таксата от 1 лев, не е нужно повече. На месец приходите ще са достатъчни за ежемесечна санация на дадена магистрала.

  12. 12 Профил на Димитър Михалев
    Димитър Михалев
    Рейтинг: 497 Неутрално

    [quote#9:"NK"]Ако направят паралелен път - ОК. Спокойно може да се сложи тол-такса и на всички магистрали, стига да е нормална цената. Малко по-напредничаво мислене ще таксува според ползваната дистанция от пътя.

    А системата с винетките мисля, че е време да се обяви за провал. И да се отхвърли.

    Най-малкото заради несправедливостта при плащане според времето за пътуване. Какво става ако имаш 1 пътуване около 100км и се върнеш в рамките на деня? Някой пълни гушата... това става.[/quote]

    На 100% си прав! 2008-ма ходих до Италия с автобус и още от Сърбия та до Италия по магистралите си беше така! Когато излизаш от даден град на магистрала има пункт, на който си взимаш талон от къде точно си излязъл на дадената магистрала и на определени километри си има бариера даваш си талона на човека и плащаш за това разстояние което си изминал!

    ...
  13. 13 Профил на ditenat
    ditenat
    Рейтинг: 442 Неутрално

    ЕС изисква когато се прави път с тол-такса да се запази съществуващата пътна инфраструктура така че който да не иска/може да пътува по магистралата да има откъде да мине. Така че не виждам какъв е проблема. Държавата пари за тази магистрала няма. Ако искаме частна инвестиция, тоя инвеститор отнякъде трябва да си върне парите. Вместо да си ги връща като изнудва всички БГ данъкоплатци (пример - Русия с Белене), тук инвестицията ще се изплаща само от тези, които по собствено желание се качат на пътя.

  14. 14 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#1:"Finland"] Освен това този път е златна яма[/quote]
    Златна "яма" или "мина"? У нас, да се говори за "златни мини" с този мижав трафик си е несериозно! В момента в който се появи такъв(трафик) между Русе и Свиленград, ще трябва да се строи и нов мост. От цялата дандания, изгода ще имат Турция, като основен ползвател и Катар, като инвеститор. За нас, печалбата ще са вредните емисии от ауспусите ))
    Ако трябва да се мисли за нов път, то той е свързване на Видин и Свиленград с магистрала и там да се въведе ТОЛ такса. Хем и километрите ще са повече, съответно и постъпленията от самата такса ще са повече.

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  15. 15 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    [quote#9:"NK"]Ако направят паралелен път - ОК[/quote]
    За паралелен път може да се говори, когато има налични поне два. Това сегашното път ли е?

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  16. 16 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2084 Неутрално

    Ъ, какви вредни емиси? Сега колите с тази ниска скорост и престои по задръстванията да не би да изпускат емисия на розово масло? Инвестициите трябва да се изплащат, а пътят ще се ползва от всички.

  17. 17 Профил на remover
    remover
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Това е то 3,5 години толкова привлечена инвестиция и то не за отваряне на работни места ,а пак за смукане в крайна сметка ,то нюх то чудо и бизнес,а колко инвестиция изтече до сега ...

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  18. 18 Профил на DirtyBastard
    DirtyBastard
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#4] от "442":

    Абе братле, преди да почнат 'да изтичат' пари към шейха на Катар, той ще ти ПОДАРИ 1,5 млрд под формата на твой път! Айде имайте си малко себеуважението и не реагирайте чак толкова първосигнално. Всъщност истината е друга - ние КАНДИДАТСТВАМЕ за тази ИНВЕСТИЦИЯ! Може и да не я спечелим и тогава явно ще си най-спокоен.

  19. 19 Профил на gordon_gekko
    gordon_gekko
    Рейтинг: 388 Весело

    Готин проект.
    Изпълнител- Трейс , след него подизпълнител бушон ,следват изгладнели балъци - местни фирми.Финансирането ,разплащането , таксите и гаранциите през Корпоративна и / или ПИБ. До живее България и честито на печелившите

  20. 20 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 877 Весело

    И наричахме концесията на 'Тракия' - кражбата на века Личи си,че Борисов е бачкал при Симеон Ученикът задмина учителя! но това е добре,явно българският гласоподавател се учи когато са го накарали да изяде торба сол, ударили 100 тояги и нае....и

    и най-умният си е малко прост....
  21. 21 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#1] от "Finland":

    пич 2 миляда струва,а така тея ще платят 35 години ще взимат по 20 кинта ще го стопанисват както трябва и така,а 20 кинта да се движиш по първокласен път с 200 км.си заслужава .

  22. 22 Профил на Blackradio
    Blackradio
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Ми хубо. Явно ше задминем иеврупейцити, понеже там пътищата с такси не са особено дълги отсечки. Всичките им магисрали са си свободни за ползуване без такси.

    Всичко е преходно, освен простотията. Тя е вечна.
  23. 23 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#22] от "Лунчо":

    Да ама там не дават 200 лв за винетка

  24. 24 Профил на Starec
    Starec
    Рейтинг: 768 Весело

    До коментар [#17] от "remover":
    Глей сега каква е далаверата: 3 млрд лв. дава Катар. От тях 2 млрд. са за труд (поне 5000 работни места за 3-4 години, добри заплати, осигуровки, данъци). 1 мрд. са за материали от наши фирми (ДДС и пр. - пак у нас). Е - значи 3 -те милиарда остават изцяло у нас. Плюс: веднага ще се появят хотели, ресторанти, магазини, бензиностанции около пътя - още поне 2000 работни места + още приходи от ДДС. Плюс удобство за самите нас - ще платя 10 лв. за да отида от Търново до Пловдив за 2 часа вместо за 5. Хайде да обясниш какво е лошото на всичко това - ама конкретно, без лозунги - те са за комунистите.
    Освен, че става точно по времето на ГЕРБ.

    Поздрави
  25. 25 Профил на Стак
    Стак
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Значи какво излиза? Че ще се строи "бизнес" магистрала, така ли? Или касичка за пари? Май така излиза. Освен това, нека си зададем въпроса - кого ще обслужва тази магистрала? Нас или Турция? Ще се увеличи товаропотокът, от къде и за къде? От Турция за Румъния и Украйна? Пътят пресича от юг на север страната, ще се наложи да се отчуждава земя. Някъде се спомена, че отчуждаването е за наша сметка сякаш. Кой ще плаща? Хм...май ние с вас. Стига до Русе и хоп, ТАПА, мостът на "дружбата". Това допотопно съоръжение, строено преди толкоз много години, едва ли може да поеме увеличен поток от автомобили. То и сега едва диша. Значи ще трябва да се строи и нов мост. Пак с "инвестиции" от "стратегически инвеститори" (то у нас все такива идват де). Има още много, ама много въпроси, чиито отговори могат да дадат разни там министри, ама едва лище го направят или ако рекат да го сторят ще бъде толкова розово, че пак ще омагьосат бедните баби и дядовци по протежението и. Ммммда..."кон за кокошка"...Кой печели от цялата тая работа? Ние с вас? Едва ли. Е, все още водата от чешмата е студена...

  26. 26 Профил на Стак
    Стак
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#21] от "bta":
    Ай стига бе! С 200 км/ч? Тва да не е у Германия? Това, че ще я строи накой си с много пари, в никакъв случай не я поставя над законите на страната. КАТ-аджиите ще са зад всеки храст, а камерите на "всеки километър", и ако речеш да караш с превишена скорост, 20-те кинта ще ти излязат през носа, извинявай - през джоба, многократно.

  27. 27 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#25] от "nicksk":

    Ние българите винаги търсим под вола теле.

  28. 28 Профил на Стак
    Стак
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Ами да, защо не? Полезно е да разбереш, че едно безплодно добиче не може да роди нищо.

  29. 29 Профил на vasilev_642
    vasilev_642
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До 24 "Старец" ! Определено си за пенсиониране ! Явно напоследък и бълнуваш!!! Така ли бълнуваше и за пътчето дето рязаните и комунистите ни принудиха да бъхтим и да се ослушваме за някоя скала или по-голям камък да не ни отнесе
    Та какво ДДС и какви подизпълнители и материали ?
    Дано да имаш внучка и тя да се нареди при труженичките- че да поразаботи от рязаните нещичко и ти да си доволен че си спечелил!

  30. 30 Профил на mr.sun
    mr.sun
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#29] от "vasilev_642":

    А на теб май света ти е крив. Стареца изглежда е доста компетентен по икономическите въпроси и смятам, че е доста прав в сметките. Докато не сменим начина на мислене и да действаме с оптимизъм няма да се промени нищо!

  31. 31 Профил на acarid
    acarid
    Рейтинг: 657 Неутрално

    А къде ще минава трасето на трансевропейския коридор No9. Русе-Маказа, който трябва да е безплатен и почти напълно дублира Русе-Свиленград. Аааа да, забравиха го щото за него имаше пари от Брюксел, но с тях построиха сезонна магистрала от Загора до Карнобат. И за чии ви беше магистрала марица, като искате половината и трафик да се отделя още от Свиленград. И да не си правят сметки че ще им плащам тол-такса от Русе до Бяла. Всички данъкоплатци сме равни!

    АЗ НЕ ЗАРЕЖДАМ В БЕНЗИНОСТАНЦИИ ЛУКОЙЛ!




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK