Тримесечно бебе почина на път за болницата

Тримесечно бебе почина на път за болницата

© Цветелина Белутова, Капитал



Тримесечно бебе е починало в линейка на път за болницата в Нови пазар, съобщи БНР. Прокуратурата разследва случая.


Според първоначалната оценка на лекарите, извършили аутопсията, причината е родителска небрежност.


Д-р Владимир Владов от отделeнието по съдебна медицина на Шуменската болница, съобщи пред радиото, че причината за смъртта е остро възпаление на стомашно-чревния тракт. По информация на медика детето е хранено с мляко от домашна крава, което не е било преварено и подквасено.

Бебето е седмото дете на семейство, живеещо в шуменското село Никола Козлево.

Ключови думи към статията:

Коментари (65)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Бебето е седмото дете на семейство, живеещо в шуменското село Никола Козлево.

    Ясно!

  2. 2 Профил на miron4o
    miron4o
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Балканска действителност с лека нотка на индийско-африкански елементи.

  3. 3 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 506 Неутрално

    в ивицата Газа направо е рай пред бг реалностите...горкото... намерило къде да се роди..

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  4. 4 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 617 Неутрално

    Да не ви се налага да чакате линейка.
    Таксиметровите шофьори - без малко да успеят.
    Но някой ден заради здравеопазването - ще стане революция :(

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  5. 5 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3203 Любопитно

    А родителите,понеже са от малцинствата не носят отговорност?

  6. 6 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 893 Неутрално

    Пак добре,че е било хранено.Други пеленачета от етноса и този късмет нямат.Да почива в мир.

  7. 7 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#3] от "Дива селянка":

    Част от Бг-реалностите...

    Ти никога не би дала на бебето си да суче директно от вимето на кравата...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  8. 8 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#7:"Six feet over"]Ти никога не би дала на бебето си да суче директно от вимето на кравата[/quote]
    аз си имам цици за тая работа. и домашно възпитание кое как. сурово мляко от животни не се дава на бебе.

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  9. 9 Профил на hinin37
    hinin37
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Тюх да се не види! Семейството загуби поредните 35 лв....

  10. 10 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#8] от "Дива селянка":

    Е, видя ли...

    Значи ти си част от добрата БГ-реалност...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  11. 11 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Между 13 и 22 екипа на спешна помощ обслужват хората в София.
    http://www.capital.bg/multimedia/fotogalerii/2012/03/01/1777600_fotogaleriia_edin_sledobed_s_gradskata_lineika_na/?jsslideshow=1
    Причините за колапса на центровете за спешна помощ са отдавна известни и също толкова отдавна никой не прави нищо, за да подобри състоянието на тази система. В София например на смяна се въртят 20-ина екипа при нужни минимум поне 50.
    Разрухата в "Бърза помощ" е симптоматична за цялостното състояние на здравеопазването у нас. И вместо да бият и псуват лекарите, да проумеят, че щом няма дори спешна медицинска помощ, значи няма и държава. Т.е. оправяйте се.
    http://www.dnes.bg/health/2012/02/17/ne-sme-vzeli-bonusi-otsiakoha-ot-byrza-pomosht.151719

  12. 12 Профил на qbn24558812
    qbn24558812
    Рейтинг: 1059 Гневно

    По информация на медика детето е хранено с мляко от домашна крава, което не е било преварено и подквасено.

    Айде сиктер! Кравата е виновна, че е по-умна и образована от т.нар. родители! И пак бърза помощ виновна!!!!! Медика ще го издуха, уви.

  13. 13 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#11] от "latcho59":

    Говориш глупости...

    Да не би Бърза помощ да е родител на бебето...

    И тя да му е давала да суче от малко сурово мляко...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  14. 14 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1589 Неутрално

    Покупката и продажбата на деца не трябва да се счита за предтъпление. Трябва да могат да ги продават, така дечицата ще имат някакъв шанс.

  15. 15 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Гневно

    До коментар [#13] от "Six feet over":
    Ох, овцо, говоря за цялостното състояние на здравеопазването у нас, разрухата в "Бърза помощ" и в цялата държава, а не за този частен случай. ...Най-малкото, защото прокуратурата разследва случая и трябва да се изчака становището й.

  16. 16 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 783 Весело

    До коментар [#15] от "latcho59":

    Бе, я ходи на ...млеконадой...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  17. 17 Профил на stenli1
    stenli1
    Рейтинг: 1052 Неутрално

    Тази новата министърка май си гледа собствената далавера в Русе и нищо друго не я интересува.
    А и е най-посредствения здравен министър досега

  18. 18 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Разстроено

    До коментар [#14] от "442":

    "...така дечицата ще имат някакъв шанс...."

    зависи.
    "родителите" биха ли имали представа за каква цел им купуват "продукцията"?
    друг въпрос е дали горното изобще би интересувало "родителите".

  19. 19 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 727 Весело

    До коментар [#16] от "Six feet over":
    Можеш да извадиш човека с ника "Six Feet in the Afterlife" от селото, но селото от човека с ника "Six Feet in the Afterlife" НИКОГА!

  20. 20 Профил на Тъмносин вирусоносител
    Тъмносин вирусоносител
    Рейтинг: 783 Неутрално

    До коментар [#19] от "latcho59":

    Може би...

    Но в селото "овца" казваме само на агнешките майки...

    И не храним децата си със суровото им мляко...

    А за теб не съм сигурен, може и от коча да посучеш малко...

    Иво Инджев - вербуван на 8.07.83г. от ст.л-т Иван Димовски. Регистриран на 12.11.83г.
  21. 21 Профил на amras
    amras
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#19:"latcho59"]Можеш да извадиш човека с ника "Six Feet in the Afterlife" от селото, но селото от човека с ника "Six Feet in the Afterlife" НИКОГА! [/quote]

    Кой па тоз?

  22. 22 Профил на amras
    amras
    Рейтинг: 450 Неутрално

    [quote#8:"Дива селянка"]сурово мляко от животни не се дава на бебе. [/quote]

    Сурово мляко по принцип се вари, а не се пие направо така.

  23. 23 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#19:"latcho59"]от селото, но селото от човек[/quote]
    шшшът,Луци ,дяволчето ми. Да не те пратя и аз на млеконадой ... при коча...
    Преди 20 дни се катерих по едно люляково дърво.. букет да бера зна4и и паднах.. вместо на главата -на лакътя се приземих.. според мен беше трошен... на бегом отидох при ортопеда ... той благоволи да ми направи само снимка и каза -нищо 4упено-аз викам -боли ме, умирам ; той вика- прави компреси с риванол и ракия.Добре ,4е ме оправиха махленските баби с лапи от на4укан кромид и сол и масаж със сапунена вода... имало осукано сухожилие

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  24. 24 Профил на Diva
    Diva
    Рейтинг: 506 Неутрално

    [quote#22:"amras"]Сурово мляко по принцип се вари[/quote]
    да де, знам. стерилизация и пастьоризация. оба4е мамалите го пият сурово.

    Изчезващ вид под опеката на БКХ. Гледаш и не бараш :)
  25. 25 Профил на d3si
    d3si
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Горкото, Бог да го прости..

  26. 26 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#24] от "Дива селянка":

    "...стерилизация и пастьоризация. ..."

    в горната история и нещо друго -одушевено уж - май плаче за стерилизация, ама...
    млъквам политкоректно

  27. 27 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1280 Неутрално

    "Бебето е седмото дете на семейство, живеещо в шуменското село Никола Козлево".... Появата на такива деца трябва да се предотврати, а не да се поощрява! В това е ролята на държавата....

  28. 28 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Само като ви чувам епитетите,с които се обиждате ''овцо'',''краво'',''я ходи на млеконадой'' и т.н. и започвам да съжалявам,че съм роден и живея все още в страната,наречена България и че съм български гражданин от български произход...
    Нямате ли по-богат речник,с който да си защитите мненията,та прибягвате към директни груби обиди?
    То си личи колко сме изпаднали и по това,че толкова години политиците ни не наложиха санкции и данъци и на циганските,и на българските семейства за всяко 2ро или 3то родено дете,спрямо процентите от печалбата на работещите родители!Защото държавата ни не би трябвало да е майка-хранителка на паразитиращи семейства с невежа и мързелива челяд наброяваща цяла армия!!!!!!!!

  29. 29 Профил на bta
    bta
    Рейтинг: 1391 Неутрално
  30. 30 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Те затова прибягват вече лекарите към убийствата на родилки и на бебета...Нищо не е случайно на тоя свят!!!!
    И производството на презервативи,на противозачатъчни хапчета и на какви ли не анти-бебета хапчета не е случайно,ама невежите селяни са си невежи селяни и роми,които ако не пръкнат поредното гърло за хранене,с което да вържат мъжа си да ги храни,няма иначе какво да правят с живота си.Защото жените в България са мързеливи и глупави и освен да раждат,друго не знаят.По това си личи,че вече в България са наравно с маймуните и им е време да се накатерят по клоните на дърветата заедно с маймунчетата си!

  31. 31 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Разстроено

    До коментар [#28] от "v_forvendetta":

    "...не наложиха санкции и данъци и на циганските,и на българските семейства за всяко 2ро или 3то родено дете..."

    моля?
    като цяло населението на Земята главоломно се увеличава, ама частният случай България е малко по-различен. и двамата ми племенника - надхвърлили 30-те, не са женени и нямат деца.
    и двамата ми най-добри приятели, прескочили 45 -те, са ергени и нямат деца...
    ако санкциите и данъците почнат още от второто дете, до къде ще я докараме...
    все пак не сме Китай.

  32. 32 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Това мляко се вари,преди да се консумира,а не се дава така в суров вид.Каква е тази майка.....защо ги раждате тези деца,като не може да се грижите за тях!

  33. 33 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#31] от "marrad":
    Твоите близки ако са ергени и нямат деца,някои хора-и българи,и цигнаи,при това БЕДНИ и КРАДЛИВИ раждат по 10 деца и КОМПЕНСИРАТ ДЕСЕТОКРАТНО ЗА ТВОИТЕ БЛИЗКИ!
    НЯМА ДА ИЗЧЕЗНАТ БЪЛГАРИТЕ,НЕ БОЙТЕ СЕ-ТАКА КАКТО СА ТРЪГНАЛИ ДА ПРЪКВАТ ПО 5-10 ДЕЦА МОЖЕ И ДА ДОСТИГНЕМ И НА 3 МОРЕТА,ЗА СМЕТКА НА НИСКАТА НИ КУЛТУРА И ОБРАЗОВАНИЕ,ЗА СМЕТКА НА БЕДНОТИЯТА И НА МЪРЗЕЛА НИ!

    НЕ БОЙТЕ СЕ,ЕВРОПА И СВЕТА НЯМА ДА НИ ГО ПОЗВОЛЯТ ДА ПРАВИМ ТЕЗИ МАЙМУНЩИНИ!!!

  34. 34 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Разстроено

    До коментар [#30] от "v_forvendetta":

    "...жените в България са мързеливи и глупави и освен да раждат,друго не знаят...."

    май повечето - циганките не ги броя - и на едно кандисват...
    някога - 80-те години на миналия век - в казанлъшкото НИТИ, дето работех, дойде някакъв лектор от т.н. дружество за разпространение на знания "Г. Кирков". та изрази се ето как въпросният "другар" - дамите да прощават: "абе стиснали българките тия фунии и не щат да раждат и това си е!"
    пък настъпила промяна в това отношение, демек жените -циганките не отчитам! - друго да не знаят, освен да раждат, не забелязвам.

  35. 35 Профил на justice_rulez
    justice_rulez
    Рейтинг: 8 Весело

    Абе да си кажа май-май бая се раждат нови бебета в последните години в нашата държавица- скромна територия, мъничка такава, а с амбициозно население за огромна раждаемост! Както ги поощрявате тия български майки да раждат още и още до безкрайност, че уж сме малко, накрая ще надминем Китай по население...ама лошото е че нашите деца ще се разпилеят по чужбина, защото първо няма просперитет в държавата ни, а второ няма и място в границите ни...Хайде първо да помислим има ли с какво да си храним многобройната челяд и второ има ли къде да живеем заедно с нея, а не да разчитаме на държавата да ни субсидира и поощрява за великото дело на майчинството!

  36. 36 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#33] от "v_forvendetta":

    "...и българи,и цигнаи,при това БЕДНИ и КРАДЛИВИ раждат по 10 деца и КОМПЕНСИРАТ ДЕСЕТОКРАТНО ЗА ТВОИТЕ БЛИЗКИ!..."

    завиден оптимизъм, който не споделям.потретвам -циганите в сметката не ги слагам!!!
    докато изкарам университета съм учил на 4 места: основно школо, гимназия, техникум двугодишен след завършена гимназия, университет. иначе казано съм имал стотина съученици и състуденти. и НИКОЙ от тях нямаше повече от един брт/сетра. някои бяха и "меразчии" /един на мама и тате/.
    почвам да си мисля, че живеем с милостта ти в различни Българии...

  37. 37 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    ''Великото дело'' на мйчинството го могат и хлебарките,и змиите,и маймуните,само че ЖИВОТНИТЕ го правят до плюс безкрайност,защото нямат акъла да си сложат лимит,а хората уж са били с повече акъл от животните...значи наистина жените са точно толкова глупави(имат точно толкова разум,колкото всяко едно животно) и са точно толкова инстинктивни,колкото и животните,щом като не могат да си сложат лимит!)))
    Единственото,което досега съм забелязал да умеят жените перфектно -това е да раждат до безкрайност и да се кипрят по цял ден пред огледалото-това го умее всяка една робиня от древността!
    Нима жените нямат нищо против да са робини на мъжете?
    Защото мъжете нямат нищо против да изоставят самопрецакалите се майки с деца и да не ги издържат наготово,А ТАКА Е ЧЕСТНО,КАКТО ПРАВЯТ ТЕЗИ МЪЖЕ!!!!!!

  38. 38 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Никой никого не е длъжен да издържа наготово,който иска деца да работи и да се издържа сам-себе си и детето си!Нали са много грижовни майчици-щом са грижовни-да работят-не са сакати и не са от порцелан!!!!!!!!!
    До една годинка е добре да се получават помощи от държавата за майките-и самотните,и женените-след това да се хващат задължително на работа,мързелите му с мързели,принцески били!!!!!!НИКОЙ С НИЩО НЕ ИМ Е ДЛЪЖЕН!!!!!!!!!!!!!!!!!

  39. 39 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Явно живеем в различни Българии,защото всичките ми познати набори (или покрай моя набор)имат поне по един брат или сестра,много често-при родители в ужасни отношения,които дълги години не искат да се разведат,защото роднините не позволяват,''че щяло да им тръгне име'',или ''че уж децата много ще страдали'',а много често сме по три-четири деца в семейството,а сме си от български произход!
    И аз ти ГАРАНТИРАМ,че ако до една година имам едно дете,след 2-3 години всичките ми познати и роднини ще започнат да ме притискат да имам второ,без значение дали имам пари да го издържам или не,без значение,имам ли желание да го гледам или не!

  40. 40 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#39] от "v_forvendetta":

    "...Явно живеем в различни Българии..."

    това "потвърждение" явно е адресирано към скромната ми особа...за да има гаранция, че ще го получа -и прочета, няма да е зле по-нататък да ползваш опцията "отговор" под "силуета" ми...


    http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%9A%D0%BE%D0%B5%D1%84%D0%B8%D1%86%D0%B8%D0%B5%D0%BD%D1%82_%D0%BD%D0%B0_%D0%BF%D0%BB%D0%BE%D0%B4%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%82%D0%BE%D1%81%D1%82

    когато фактите говорят, би трябвало и v_forvendetta да замълчи. а какво говорят фактите? коефициент на плодовитост за една БЪЛГАРСКА ГРАЖДАНКА /включително и циганка!/ за 2009 - 1,41, т.е. на двама родители се падат 1,41 деца. а като пренебрегнем циганките - коефициентът гарантирано отива под 1,40.
    раждат българките, раждат, та чак пушек се вдига!!!

  41. 41 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#40] от "marrad":

    Не вярвам на тази статистика!
    Лъжлива е,по улиците на българските градове се натъквам на точно обратното!Стотици майки с колички обикалят по улиците,много от които са с близнаци и тризнаци даже!!!!!!
    Ти не гледай само София,иди в другите селища и виж за какво става на въпрос!

  42. 42 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#41] от "v_forvendetta":

    "...Ти не гледай само София,иди в другите селища и виж за какво става на въпрос! ..."

    София хич не я гледам - за последните 9 години съм ходил там само 2 /два/ пъти и каква е картинката по софийските сокаци не знам. вярно, последният път беше на 22-ри тоз месец, но тогаз пра голям дъжд, та и да е имало майчета - изпокрили са се на завет с отрочетата си.
    гледам Казанлък и околията, и това, дето го виждам - доста добре приляга на оназ статистика...
    естествено -твое право си е да вярваш или не на каквото и да е...
    при това положение ще е безсмислено да ти досаждам повече с каквито и да е линкове, разминаващи се с представата ти...
    щото линк, отговарящ на въпросната ти представа, не аз, ами и ти няма да откриеш, вЕрвай ми!
    за бой са тия статистици, ще знаеш...

  43. 43 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#42] от "marrad":
    Добре де,щом ти твърдиш,че българките по селията не раждат,(което мнение аз не споделям),циганките си продължават по старому да си раждат по 6-7 циганета и живеят мизерни и голи и крадливи в катуните си,а не мисля,че заради това,че майка им ги е навъдила тя трябва да взима пари от държавата!!!
    Напротив,след второто дете-нищо да не се изплаща-а яко да й е дупе от работа-такива трябва да бъдат законите,за да се оправиме в България!
    И същия закон трябва да важи и за българките,и за всичките самотни майки дори!!!!!!!

  44. 44 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3731 Неутрално

    Не твърдяха ли от ГЕРБ, че нямало нищо страшно, ако се премахнат малките поликлиники или болници. Даже било по-добре щото докторите били с по-голяма специализация.
    "Тримесечно бебе е починало в линейка на път за болницата в Нови пазар.."
    "..Бебето е седмото дете на семейство, живеещо в шуменското село Никола Козлево.."

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  45. 45 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#42] от "marrad":
    Също така след второто дете мисля,че трябва майката да заплати жестоко обезщетение на държавата,поне в размер на 6-7 хиляди лева,в противен случай детето им да бъде иззето насила от властите и продадено зад граница!
    Изключвам случаите,в които иматсемейството има едно дете,а второто е починало наскоро-тогава може да се компенсира безплатно,но не и ако върви и ги ражда на конвейр!Къде го дават така????
    Такива да бъдат законите в тая държава,за да се оправи тая държава!!!!

  46. 46 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 506 Любопитно

    До коментар [#37] от "v_forvendetta":

    Що тъй мразиш жените, бре?

  47. 47 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#43] от "v_forvendetta":

    виж, тук -с изключение на второто по ред дете - бих предпочел да е третото, съм на 100% съгласен!!!
    всъщност знам за едно изключение при българка, и ако имаш мерак можеш да се разровиш сам за повече инфо по случая.преди да дам линка -ех, изневерих си на обещанието! - ще спомена само, че въпросната жена е счела за унизително да кибичи за социални помощи...циганките - естествено - подобни скрупули нямат:

    http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=731180

  48. 48 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 506 Разстроено

    Иначе по темата - нищо не мога да измисля като практично решение за такива ситуации. Нито социалните ни работници имат капацитет, нито лекарите, особено по такива малки населени места. Няма как да забраниш на някого да ражда, в ХХІ в Европа. Тъжното е, че у нас няма и работещи системи да накарат такива родители да се грижат за децата си.

  49. 49 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    А и не мсятам,че трябва да бъде задължително всички хора да раждат деца,нито пък,че е нужно на момента както станат на 25 години всички да са майки!
    Според Психосоциалните стадии на нормално човешко развитие
    човек трябва да е иска и да е готов за деца чак на 36 годишна възраст!
    От Уикипедия:Генеративност срещу стагнация (зрялост - 35 до 60/65 години)
    Това е времето в жизнения цикъл, когато човек се стреми да актуализира идентичността, която е била формирана и споделена с избраните други хора.Генерирането или създаването на поколение, артефакти, идеи и продукти се включва на този етап. Сега възниква добродетелта полагане на грижи и любов: генеративните възрастни се грижат за другите чрез полагането на родителски грижи, преподаване, наблюдаване на подчинените и други, докато стагнираните възрастни са абсорбирани от своите собствени лични потребности.

  50. 50 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Любопитно

    До коментар [#49] от "v_forvendetta":

    "...човек трябва да е иска и да е готов за деца чак на 36 годишна възраст! ..."

    не съм медицински кадър,ама за една жена няма ли да е трудничко - от биологическа гледна точка - на тез години да се сдобие с първо дете?
    а иначе Малтус го слагаш в джобчето си!

  51. 51 Профил на doneva
    doneva
    Рейтинг: 506 Весело

    До коментар [#50] от "marrad":

    Като гледам на човека какви са представите за жените /едни такива, меко казано, абстрактни/, силно се съмнявам, че кога настъпва спадът на репродуктивнит способности на жените.

  52. 52 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#51] от "doneva":

    "...силно се съмнявам, че кога настъпва спадът на репродуктивнит способности на жените...."

    не съм с медицински ценз- вече го писах. и жена не съм, но предполагам, че на 36 години едно раждане ще е по лесно, ако не е първо. всъщност -и зачеването май ...
    г-жа/ г-ца doneva като жена трябва да е по' на ясно с проблема.

  53. 53 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#50] от "marrad":
    Това,което ви цитирах е психосоциалният стадии на човешкото развитие според Ерик Ериксън,един от най-известните световни психолог и психоаналитик!
    Освен физиологична възможност,човек на първо място трябва да е готов и в душевно отношение да стане родител!!!!
    А нито един млад човек под 36-годишна възраст не може да се грижи за дете,защото той тъкмо се е научил да се грижи сам за себе си,да стане самостоятелен,защото тъкмо е загубил някой от родителите си и му се е наложило да си намери професия и да изкарва сам хляба си.По този начен човек става по-отговорен,по-зрял,по-мъдр.А и вече се е ''нажилял'' и е по-улегнал...А и на тази възраст вече има основни знания за живота,които да предаде на детето,затова е и по-добър възпитател...

  54. 54 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#50] от "marrad":
    Това,което ви цитирах е психосоциалният стадии на човешкото развитие според Ерик Ериксън,един от най-известните световни психолози и психоаналитици!
    Освен физиологична възможност,човек на първо място трябва да е готов и в душевно,в психологично отношение да стане родител!!!!
    А нито един млад човек под 36-годишна възраст не може да се грижи за дете,защото той тъкмо се е научил да се грижи сам за себе си и да стане самостоятелен.Защото тъкмо е загубил някой от родителите си и му се е наложило да си намери професия и да изкарва сам хляба си.По този начин човек става по-отговорен,по-зрял,по-мъдр.А и вече се е ''нажилял'' и е по-улегнал...
    И на тази възраст вече има основни знания за живота,които да предаде на детето,затова е и по-добър възпитател...

  55. 55 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#50] от "marrad":
    И не смятам,че на тази възраст-36 годишна- за жената е трудно да стане майка-който си е плодовит,си е плодовит и на 50,който е ялов-остава си такъв завинаги!Това се отнася еднакво-и за мъжете,и за жените!!!!
    Всичко останало са медицински измишльотини и манипулации на лекарите!
    Мои познати жени раждат на 35-40 първо дете -от също толкова възрастни биологични бащи-и са си много добри,здрави,умни и хубави деца и това не са единични примери!



  56. 56 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Жени,(и мъже),щом като менструалния цикъл(възможността за създаване на потомство) ви е дадено от природата до 50-55-годишна възраст,значи до тогава можете да си раждате и да си създавате поколение,стига през всичките години да си ви е било нормално здравето и да сте живяли в нормална и здравословна за живота ви среда!!!
    А това,че жените имат цикъл още на 11-12 -това не значи,че задължително трябва да пада на нивото на магалките и на 20 години вече да е с 3-4 деца на ръце!!!!


  57. 57 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#53] от "v_forvendetta":

    всичко това да кажем, че е така...
    ама биологията колега, биологията...
    през ден едва ли не коментират "зачатъчните" проблеми на не малко български семейства, щото са отметнали горните проблеми и като се почувстват готови за първо дете, то почва да се "назландисва"...
    моля, някой да не си помисли, че на тия семейства бих дал за пример циганките, дето дете ражда дете, а бабата получава детски за мамчето - първескиня...!!!
    имах състуденти -момче и момиче, които към трети курс се бракуваха и тя - била е на не повече от 24 години - роди през лятото и даже не прекъсна, за да излезе в майчинство.
    а сега имам колега, дето го стяга чепика, щото щерка му завършила медицина, вече е около 35-те и според него си гледала кариерата, специализациите и т.н. и не и' било изобщо на ум за деца и брак /айде, бракът напоследък стана мръсна дума, ама това е др. тема/

  58. 58 Профил на marrad
    marrad
    Рейтинг: 616 Неутрално

    До коментар [#55] от "v_forvendetta":

    "...от също толкова възрастни биологични бащи..."

    бащите - тяхната е лесна! синът ми се роди когато бях на 38.
    но оставам с впечатлението, че което за единия е изключение /безпроблемното зачеване, износване и раждане на първескини около 35 годишни/, за другия е правило... а господинът на статистики и "медицински измишльотини" не вярва...
    а замисляла ли се е ваша милост върху следния проблем:
    всъщност, първо да разправя едно произшествие с мен и дъщерята /второто ми по ред дете/, която "синтезирах" прехвърлил вече 40-те. една вечер си ходя за храносмилане из града, разминавам се с момиче на годините на дъщерята и то ме поздравява. отговорих му и след няколко крачки дочух как казва на баба си вероятно: " това е дядото на Р., познавам го..."
    ясен ли е проблема / всъщност - един от проблемите/ на бащите- а може би и на майките - не в първа младост?

  59. 59 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#50] от "marrad":
    Що се отнася до теорията на Малтус-50% съм съгласен с нея!
    Да,прекаленото нарастване на населението води до упадъка му и до демографски срив,до масово затъпяване ,до глад и до войни на всякаква основа.Както и,в много случаи,разпространяващия се като зараза хомосексуализъм също донякъде води до упадъка на обществото...И аз съм против той да бъде доминантен в обществото,но не бива и да се осъжда прекалено жестоко,защото любовта,дори и в изкривените й прояви,не бива да бъде осъждана прекалено строго...
    Но що се отнася до предпазването от забременяване според мен доста е прекалил... Може би е бил моралист и не е искал да става разврат,човека...
    Не говоря за таблетките,които са ужасно вредни и според мен не е никак хубаво това,че болшинството от момичетата лекарите ги тъпчат с тях-и то тотално без никакъв контрол и без рецепта...
    Но не виждам нищо лошо в използването на презервативи,например,които са евтини,лесно се използват и са,общо взето,най-надеждни,ако се купуват от по-качествените видове и се следи за срока им на годност,а не от най-евтините видове.Според мен задръстенията в сексуално отношение също е черта на ниската култура на обществото и също е една от основните причини за упадък в здравословно,психологичесо и всякакво друго отношение и в някои случаи води до отклонения в психиката,или поне до нервност и истерии,а оттам-и самата психика разваля физическото здраве на младите хора.

  60. 60 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#58] от "marrad":
    Да,ясни са ми проблемите ви-всичко се корени в комплексите ви и в прекалената ви зависимост какво ще каже обществото,което ще рече,че нямате вътрешна увереност,не умеете да се защитите при нападките на обществото и-не на последно място-носите комплекса на ''селото'' в себе си-където и да отидете,каквото и да направите!
    Защото дори и да се измъкнете от селото и да попаднете в среда на по-културни хора,''комплекса на селото'' ще си остане част от вас.
    А вие какво искате,на 20-25 години дадения младеж или девойка да се състари редом до майка си и баща си,които са вече баба и дядо и на визия,и по паспорт,и да дундуркат всички дружно внучетата?
    И за какво,като може докато е млад да избере свободния живот пред този старчески затвор???
    Като искате внучета-ходете си вземете от сиропиталището и си го дундуркайте-децата ви не са ви длъжни с нищо да се завръзват за вас!
    Ако зависи от тях и ако са умни,а не мазохисти-ще избягат на другия край на света-далече от вас,за да могат свободно да дишат,докато са млади!!!!!!!

  61. 61 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#58] от "marrad":
    Това са комлексите на остаряването,приемете го,рано или късно всички остаряват,а да се връзвате на коментара на съучениците на децата ви е излишно...Може да обясните на детето си,че той не е по-долу от тях с по-възрастните си родители,а на младите и неопитни родители на съучениците му обикновено им е много по-трудно да ги гледат...Освен това много често по-възрастните родители на децата са отдавна издигнали се в кариерата и са шефове на децата с по-младите родители )

  62. 62 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#46] от "doneva":
    Не мразя жените,простоим се учдя на акъла - за какво толкова зор да раждат , и то на конвейр???
    После да вържат мъжа си до тях да ги гледа,и тях и децата им,а точно след една година по часовник идвамата вече са си втръснали,или-по-точно втръсали са си благодарение на непрекъснатите натяквания на съпругата''детето,детето,детето-яйцето''-и нямат вече нито време,нито пък желание да се погледнат повече един друг.
    Само някакви си задължения към проклетото им яйце ги държат един с друг като в затвор и нищо вече не е същото-всичко става вече пресметливо,меркантилно и по задължение,а това убива всякакви чувства...

  63. 63 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#46] от "doneva":
    Имам чувството,чекато се появи това яйце,като се пръкне-и всичко започва вече да се върти около него,а междувременно родителите остаряват,а живота просто си минава покрай тях,един напразно изгубен живот -саможертва и отговорност в името а някой друг,който в повечето случаи не го заслужава,защото децата обикновено разочароват родителите си и не стават в живота си това,което те искат и очакват да стане от него.
    Затова аз съм на това мнение-живей си живота докато си млад,пък един ден желанието,заедно с улегналото мислене и мъдростта,готовността да станешродител-само ще си дойде.
    А не е нужно тоя и оня роднина или приятел да те притиска:''Айде-газ-газ-сватби-бебета,че другите са вече напред в занаята''-според мен това е излишно,а при българите се наблюдава прекалено често,поради недостига на пари и на работа у жените,предполагам(както и некадърността им и желанието им да работят)...И по този начин жените се превръщат в едни престарели истерични тетки,завръзващи мъжа си за себе си насила и непрекъснато му вменяват ненужно чувство на дълг,на вина и т.н....като искат деца жените-да си ги раждат,да си работят и да си ги гледат!


  64. 64 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#46] от "doneva":
    Всъщност не ме дразнят жените като цяло,а маките-мързеливи манипулаторки,паразитиращ на чуждия гръб,вживяващи се в ролята на ''принцески''...а не всички жени са такива! Просто повечето в последно време...

  65. 65 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Всъщност не ме дразнят жените като цяло,а майките-мързеливи манипулаторки,паразитиращ на чуждия гръб,вживяващи се в ролята на ''принцески''...а не всички жени са такива! Просто повечето в последно време...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK