Общинско дружество във Варна крие договор от принципала си

Общинско дружество във Варна крие договор от принципала си

© Спас Спасов



Тайна клауза в предварителния договор за покупката на частното транспортно дружество "Транстриумф холдинг" от общинския превозвач във Варна "Градски транспорт" едва не стана причина за отстраняването на борда на директорите му днес. Вариантът бе обсъден по време на съвместно заседание на комисиите "Финанси и бюджет", "Собствености стопанство" и "Транспорт" към Общинския съвет (ОбС) в града.


Повод за скандала стана фактът, че прокуристът на дружеството Веселин Михайлов публично и за пореден път отказа да предостави на общинските съветници договора, сключен с частната компания. Искането за това бе направено от общинския съветник Владимир Тонев. "Как е възможно "Градски транспорт" да отказва на принципала си - ОбС – достъп до договорите, които назначеното от самия него управително тяло на компанията е сключило?", попита той.


Решението за придобиване на "Транстриумф" от "Градски транспорт" бе взето през август миналата година, на едно от последните заседания, на стария Общински съвет (ОбС) в града. То бе мотивирано с твърдението, че според условие на европейските институции, за да бъдат получени парите за финансиране на проекта за интегриран градски транспорт, автобусните линии във Варна трябва да бъдат обслужвани от дружество, което да е 100% общинска собственост. Така само месец преди изборите за местна власт през миналата година се оказа, че Варна трябва спешно да намери начин да се освободи от услугите на "Транстриумф". При това като го купи.




Повод за днешното искане на Тонев да получи достъп до документа станаха твърдения на общински съветници, че формално изпълнявайки решението на ОбС, управителното тяло на "Градски транспорт" е сключило предварителен договор, чийто текст съдържа клауза, задължаваща общинския бюджет с 1.5 млн. лв. в полза на частната "Транстриумф холдинг". При това независимо от изхода на сделката за придобиване на 100% от капитала й. Ако това е факт , то обяснява защо съдържанието на документа продължава да бъде една от най-строго пазените тайни около проекта за интегриран градски транспорт на Варна.


Според първоначалната информация, посочената в договора сума бе определена като неустойка при евентуален провал на сделката. Днес обаче Михайлов обясни, че става дума за "капаро", което представлява процент от договорената цена. По думите му, то все още не е платено, но съветници коментираха, че това е само въпрос на време, тъй като по силата на сключения договор сумата е дължима.
"Дневник" вече получи отказ на искането си по Закона за достъп до информация за предоставяне на копие от договора между "Транстриумф холдинг" и "Градски транспорт". Прокуриста на общинското дружество отклони искането за достъп до копие от документа с мотива, че той съдържал "клауза за конфиденциалност".


По време на днешното си заседание членовете на общинската комисия "Собственост и стопанство" решиха да предложат на ОбС да прекрати и договор за пласиране на облигационни емисии, сключен между «Градски транспорт» и дружеството «Евро-финанс». То е трябвало да посредничи на общинския превозвач и да го представлява пред финансови институции, с цел осигуряване на средства за покупката на "Транстриумф". Договорът е бил сключен на 18-ти май т.г., а според текста му "Евро-финанс" има право да предлага за продажба от името на «Градски транспорт» ценни книжа, както и да изготви проспект за предлагане на облигации.


Днес обаче Петър Радушев – директор на общинската дирекция "Европейски и национални оперативни програми за пореден път повтори становището си, че, за да бъде реализиран проекта за интегриран градски транспорт във Варна, не е задължително общинското дружество "Градски транспорт" да закупи частния превозвач "Транстриумф холдинг".


Казаното от Петър Радушев днес не е изненада. На извънредно заседание в края на февруари т.г. ОбС-Варна прие няколко решения, свързани с реализацията на проекта които направиха излишни усилията за придобиване на "Транстриумф холдинг", която обслужва почти половината от автобусните линии в града.
Тогава съветниците одобриха текста на договор за партньорство, който кметът на града Кирил Йорданов по-късно подписа с общинското дружество "Градски транспорт". По силата на договора Общинската администрация стана "водещ партньор" в изпълнението на проекта. Според членове на комисията по транспорт във варненския ОбС договорът прави ненужна схемата, при която и без друго закъсалото и задлъжняло общинско предприятие "Градски транспорт" трябва да изкупи частния си конкурент "Транстриумф холдинг".

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Софианец
    Софианец
    Рейтинг: 575 Неутрално

    прочетете Регламент 1370 на ЕС и ще се изясни всичко

  2. 2 Профил на el_komandante
    el_komandante
    Рейтинг: 466 Весело

    Кирил Йорданов е бил избран с 92.6% от гласовете на ромите във Варна


    В 10 варненски секции, където гласуват основно или само роми, Кирил Йорданов е спечелил с разгромяваща разлика срещу опонента си на балотажа Веселин Марешки. Според преписите на изборните протоколи, публикувани на сайта на Централната избирателна комисия (ЦИК) на тези места избраният за четвърти пореден път кмет на Варна е получил 92,6 % от действителните гласове, а конкурентът му – 7.4 %, съобщи "Дарик-Варна". Съотношението между гласовете, подадени за двамата във всички избирателни секции във Варна е 59,5 % срещу 40.5 %.

    http://www.dnevnik.bg/izbori2011/2011/11/04/1196001_kiril_iordanov_e_bil_izbran_s_926_ot_glasovete_na/

    След триглавата ламя на власт дойде празноглавата!
  3. 3 Профил на el_komandante
    el_komandante
    Рейтинг: 466 Гневно

    ПАК НАТИКАХА ВАРНА В 9-ТА ГЛУХА

    На никого не му пука за бизнеса на Варна. Или поне това демонстрират управниците на града с поведението си. Потвърждението дойде вчера, когато 6 от най-големите морски организации в страната обявиха, че кметът Кирил Йорданов и областният управител Данчо Симеонов дори и не са отговорили на питането им как ще лобират за това Варна да стане седалище на морската и пристанищната администрация. И това на фона на новината, че морският транспорт, вместо да излиза, пропада още по-здраво в желязната хватка на кризата.

    Че държавна политика няма, е ясно. Според Българската стопанска камара в последните три месеца неадекватността й е докарала до фалит 27 000 малки и средни предприятия. Господа, бизнесът не иска от вас да му работите в предприятията. Единственото, за което ви моли, е да лобирате за града, за държавата - тогава когато трябва. И да се борите, така както го правят в Бургас. Защото на нас, гражданите на Варна, ни омръзна все тях да даваме за пример. Омръзна ни да сме девета глуха.

    http://petel.bg/article.php?aid=16797

    След триглавата ламя на власт дойде празноглавата!
  4. 4 Профил на kardinalat
    kardinalat
    Рейтинг: 925 Весело

    Някой да си спомня за операция 'Медузите'? За ухилената физиономия на наш Цветанов? За разбитата 'мафия' на 'Градския транспорт'?

    Е, минаха 2 години и разбрахме за какво е било всичко Ха сега честито наварненци

    и най-умният си е малко прост....
  5. 5 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 925 Неутрално

    Ако има такава случка, би трябвало самият договор да е одобрен, или поне параметрите му, от принципала ... в противен случай прокуристът, ако се е отклонил от делегираните му права, носи наказателна отговорност ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  6. 6 Профил на Pima
    Pima
    Рейтинг: 480 Гневно

    На Дневник мога да предложа да прекръстят рубриката от "морски" на "мафиотски". Я продажният кмет на Варна ще се скара с продажния местен парламент, я някоя далавера на ТиМ ще се размирише, я бомба ще убие някой концесионер или рапанджия...

    Най-страшното на комунизма е това което идва след него...
  7. 7 Профил на apollo
    apollo
    Рейтинг: 524 Неутрално

    Както е казал народа:"Не е луд който яде зелника,а който му го дава."

    Самото заглавие на статията е абсурдно,как така ще се крие договор от принципал.Не само в Европейския,ами и в Съветския съюз ще ни се смеят.

  8. 8 Профил на Varnalis
    Varnalis
    Рейтинг: 574 Гневно

    Във всяка една сделка на общинския съвет Варна се крие далавера плащат разбира се данакоплатците .





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK