Заведенията засега масово спазвали забраната за пушене

Десислава Атанасова

© Георги Кожухаров

Десислава Атанасова



Съвсем малък процент са били нарушенията на забраната за пушене на закрити обществени места, отчете здравният министър Десислава Атанасова часове след влизане в сила на забраната. От снощи в полунощ, когато влезе в сила ограничението, инспектори обикалят заведения, за да проверяват спазват ли се разпоредбите.


"От всички направени проверки се установява съвсем малък процент на нарушителите, което е прекрасно. Явно всички вече са запознати, че законът е влязъл в сила, тоест имат лична отговорност и към собственото си здраве, и към здравето на околните", каза Атанасова в кулоарите на парламента.


70 здравни инспектори проверяват в София, към 11 часа са били посетени 225 обекта, като досега има съставени 4 акта, 3 от тях са от сутринта до 11 часа и един през тази нощ. По думите на здравния министър в Пловдив работят 30 екипа, проверени са вече 127 обекта и са съставени два акта. Във Варна работят 15 екипа, които са проверили 151 обекта до 11 часа и е съставен един акт.




Предвиждат се постоянни проверки за нарушения на забраната за тютюнопушене, това в никакъв случай няма да бъде кампанийно само в рамките на няколко дни, заяви здравният министър. По думите й ако има необходимост, специално по Черноморието ще бъдат подсилени екипите, защото предимно сега в този период там е насочена по-голямата посещаемост на заведенията. "Собствениците на заведения също трябва да си дадат сметка, че ще бъдат ощетявани, ако позволят на свой клиент да пуши въпреки забраната. Освен че ще бъде глобен клиентът, ще бъдат глобени и собствениците на заведения. Предполагам, че те също ще инициират стриктното спазване на забраната", припомни здравният министър.


Атанасова заяви, че самата тя ще пуши вкъщи. Според нея до 6 месеца хората  ще свикнат със забраната и няма да се налага промяна в закона.


Един от най-страстните пушачи в кабинета - министърът на културата Вежди Рашидов коментира, че ще спазва забраната и вече ще пуши пред ведомството, "измъчвайки се". "Аз съм страстен пушач, но законът е закон", лаконично коментира министърът.


Земеделският министър Мирослав Найденов пък силно подкрепи забраната. В семейството ми няма пушачи, мисля че като родители не трябва да възпитаваме децата си в лоши навици, давайки им пример, каза той в кулоарите на парламента. "В МЗХ не се пуши и преди наредбата, или ако служителите пушат, те се крият. Аз съм непушач и ги преследвам като империалисти", допълни той. И шеговито стигна и по-далеч в идеите си: "Крайно време е в ЕС да покажем, че можем да бъдем европейци. Ако се отучим да белим и семките, ще заприличаме малко повече на европейци".


Депутатът от "Атака" Венцислав Лаков пък създаде "интерпарламентарна група Пушачи" до кошчето пред служебния вход на Народното събрание. Той дори залепи и лепенка на кошчето, за да се официализира групата и нейното място за събиране.


Лаков поиска ръководството на парламента да помисли за тента, който да пази депутатите пушачи от дъжда. "Остава да се молим за хубаво време. Дано да е такова и през януари, и през февруари", допълни той и изрази надежда новата група да инициира промени в закона.


"Новата група ще е с няколко съпредседатели на ротационен принцип. Ще има течения, различни фракции на пурети, пури, леки и тежки цигари", доразви идеите си Венцислав Лаков. "Имаме пълно единомислие "за" създаването на групата. Кошчето ни обединява", посочи той.


Депутатите днес спазваха забраните и излизаха извън сградата на парламента, за да пушат.

Коментари (307)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Само така! Да изтимарат първите 100, а после както е в Турция - само един номер за оплаквания, обаждаш се и на собственика му пристига полиция, вади кочана и смята колко пушат и умножава глобата по толкова.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  2. 2 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1149 Весело

    Ще спазват ами! Като е забранено на всякъде ще има доста по-малко начини за шмекеруване относно това къде с пуши и къде не!

  3. 3 Профил на petar_333
    petar_333
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Те приеха този закон , така че трябва да го спазват като всички останали!

  4. 4 Профил на moloko_
    moloko_
    Рейтинг: 573 Любопитно

    Аз лично много се радвам,че здравния министър устоя на натиска на лобито на ресторантьорите и хотелиерите и на тютюневата индустрия и въведе пълната забрана за тютюнопушене на закрити обществени места.Сега остава и да се следи строго за спазването и и всичко ще си дойде на мястото.

  5. 5 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1345 Неутрално
  6. 6 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    ГЕРБ искат да ни накарат и да не ядеме, ама не е ясно дали ще им се получи преди да излезем и да ги изметем с на Баба Яга метлата....

  7. 7 Профил на 17:50
    17:50
    Рейтинг: 551 Неутрално

    "Крайно време е в ЕС да покажем, че можем да бъдем европейци."

    От неска сме европейци. Честито!

    Благодаря ти, ген. Борисов.

  8. 8 Профил на milena_82
    milena_82
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Само така навън като наказани! Само зимата да му мислят какво ще правят!

  9. 9 Профил на нервна
    нервна
    Рейтинг: 877 Весело

    Намериха му цаката!
    Заведенията в Пловдив махат покривите, за да останат на открито
    http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=911174

  10. 10 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    Обядвахме в един ресторант в центъра на София, към 13.00 ч. , днес 01.06.2012г. В ресторантчето, което винаги се пълнеше и на обяд, защото там готвят отлична храна, поднасят я в големи порции и се посещава от служители на поне 20тина фирми, днес имаше цифром и словом 2ма/ двама/ човека Сервитьорката се оплака, че дори обичайните клиенти не остават, за да обядват, защото искат преди да се нахранят, да изпушат по една цигара, а сега действащият закон го забранява. Хората влизали, питали дали в заведението се пуши, и след като отговорът е бил "Не", просто не оставали за обяд Толкова по въпроса- честито на непушачите Въпросът е КЪДЕ СА НЕПУШАЧИТЕ ДНЕС, ЗА ДА НАПЪЛНЯТ ТОВА РЕСТОРАНТЧЕ Да не би да са свършили заплатата или нямат пари, за да обядват в ресторантче- цените са повече от приемливи в това заведение

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  11. 11 Профил на mick
    mick
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#10] от "dqdomart":

    Много просто - те просто отдавна са се отказали да ходят в заведенията, в които се пуши. За сведение Виктория, Фенси и няколкото кафенета, които видях днес си бяха възпълни.

  12. 12 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 2187 Неутрално

    Голям цирк сме. От снощи влязал в сила закон и днес до обяд вече имало четирима наказани. Страшни, а за доказани съсипници, като Захариев няма даже и воля да му се намери някакъв кусур та да му наложат глоба.

  13. 13 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    За писалият "-" на коментар № 10- ресторантчето се казва "Механчето" и се намира Център, Ангел Кънчев 26 (на ъгъла с ул. Неофит Рилски).
    http://sofia.zavedenia.com/2217/%D0%9C%D0%95%D0%A5%D0%90%D0%9D%D0%A7%D0%95/
    Посещавахме го доста често за обяд - през 1-2 дни, виждала съм и чужденци вътре- англичани и германци.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  14. 14 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#4] от "moloko_":

    Сега остава да започне правителството да се занимава и с всички останали нарушения в държавата-като кражби,измами,безработица,рестъпност и корупция-но това никога няма да стане! Ще си седим ''здрави''(като че ли само цигарите пречат на здравето) ''европейци'' с цялата тая кал,в която сме затънали и ще си повтаряме,че всичко ни е добре и че сме ''достойни членове на ЕС''!
    Кефете се,непушчи,лекарченца и търговчета на джойнт и на електронни цигари,сега,докато е време,че след няколко месеца ще вземат пак да махнат забраната като във всички други европейски страни!!!!!!

  15. 15 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1874 Весело

    До коментар [#10] от "dqdomart":

    Ми значи сте се наобядвали на спокойствие, не ви се е налагало да чакате за свободна маса и са ви обслужили бързо. К'ва е драмата?
    Пък тия, дето не могат да ядат, без да пушат на масата, да мрат от глад. Техен проблем.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  16. 16 Профил на fyodorpost
    fyodorpost
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#10] от "dqdomart":

    А според теб къде са пушачите и къде сега ще ядат? Намерили са все пак ресторант където се пуши или минават на суха храна и ядене в парка ? Може би след известно време ще свикнат и пак ще ядат в същия ресторант, просто няма да димят ? Без закачка, наистина ме интересува прогнозата ти.

  17. 17 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#10] от "dqdomart":
    Хората влизали, питали дали в заведението се пуши, и след като отговорът е бил "Не", просто не оставали за обяд....да стават и да си заминават Dura lex, sed lex. Суров закон, но закон.

  18. 18 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Любопитно

    [quote#11:"mick"]Много просто - те просто отдавна са се отказали да ходят в заведенията, в които се пуши.[/quote]
    Чекай, чекай малко- нали от днес -01.06.2012г., влиза в сила новата поправка в Законът за здравето, според която във ВСИЧКИ обществени заведения НЕ СЕ ПУШИ? Е- питам- защо непушачите не ходят да обядват в това заведение??? Даже не видях и редовните посетители от фирмите в заведението...

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  19. 19 Профил на poijn
    poijn
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Мъ дъ въ питъм, те в ивропата семките с люспите уи си ги ручат?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

  20. 20 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#10] от "dqdomart":

    Ако навсякъде не се пуши - какво, няма да обядват ли?

    Не вярвам да се контролира като хората. И все ще му намерят цаката нещо = побългаряване, демек. Не вярвам и депутатите да спазват забраната, не вярвам министрите да спазват забраната, а какво да говоря, че в Пирогов скоро видях една леля как си пуши спокойно в манипулационната на спешно детско........ Не вярвам на властта, не вярвам на държавниците..... И не вярвам, че лекар от ВМА ще слезе от 15тия етаж и ще се отдалечи на 100 метра да изпуши една цигара.
    Може и да не съм прав, но пък със сигурност имам пълно основание да им нямам доверие на гадовете!!!

  21. 21 Профил на fyodorpost
    fyodorpost
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#14] от "v_forvendetta":

    Поддържам това за останалите нарушения, но не виждам какво лошо има в това, че в нещо е въведен ред.

  22. 22 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#16:"fyodorpost"]А според теб къде са пушачите и къде сега ще ядат?[/quote]
    АЗ съм пушач, обядвах в заведението, но сметката беше повече от скромна- за разлика от времето, когато в ресторантчето се пушеше

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  23. 23 Профил на sanctum
    sanctum
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#10] от "dqdomart":

    Нищо фатално няма да стане в по-дългосрочен план. Който е ял на заведение, пак ще яде, който ходи да пие и слуша музика, пак ще се върне за същото. Никой не ходи по заведения, за да пуши или ако го прави, значи не е много интелигентен. Човек ходи по заведения заради храна, музика, компания, пиене, а не за да пуши. В момента, в който свикнат, пушачите пак ще пият бира, ще обядват, ще ходят на чалга и пр., а като им с епуши просто ще излизат навън. Никъде в цивилизования свят ресторантите, кафенетата и дискотеките не са затворили заради едните фасове. Просто е въпрос на свикване.

  24. 24 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 388 Неутрално

    И какво постигате с тъпите си забрани?-да излязат пушачите навън и всички да изхвърлят фасовете си масово по улиците и по парковете,така че напук да замърсят българската околна среда!Няма да откажете никой да спре да пуши-има си заклети пушачи,които няма така лесно да се дадат!
    А и никой няма правото да поема отговорността за чуждото здраве ,най-вече чрез някакви си глупави забрани!
    И с тая замърсена околна среда ще сме хептем ''европейци''!!!
    Хахахахаха!!!!!!!

  25. 25 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#6] от "Хи-хи":

    Ако спреш да пушиш ще имаш доста повече пари за ядене. Така че всъщност се грижат да си сит. Пък ти ходи мети

  26. 26 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#15:"Хриси"]Пък тия, дето не могат да ядат, без да пушат на масата, да мрат от глад. [/quote]
    Хм- аз съм пушач и на сносните им цени сме правили по 70-80 лв. сметка само за храна , когато в заведението се пушеше. Днес сметката беше в пъти по- малка - останах само за супата и за да си почина малко, не и за да обядвам обилно

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  27. 27 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1874 Неутрално

    До коментар [#22] от "dqdomart":

    Бе човек като ви слуша, остава с впечатлението, че вие ходите по ресторанти не да ядете, а да пушите. Погледнете го от положителната страна - по-малко разходи за цигари и по-малко пари по кръчми.
    И аз принципно припалвам, но изцяло подкрепям забраната и по никакъв повод не се драматизирам, че няколко кръчми ще фалират. То и без това станаха прекалено много.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  28. 28 Профил на Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Рейтинг: 1196 Весело

    Ако бяха в Европейският парламент депутатите щяха да си пущат в кафето за пущачи....Ама те в Европата са глупави , какво разбират там..

    "Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."
  29. 29 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#13] от "dqdomart":
    Вече ресторантчето се казва "Механчето без цигарен дим".
    И аз съм върл пушач, у нас се пуши, но навън се съобразявам
    НЕ СЪС ЗАКОНА, а с правата на непушачите и то не от днес и вчера.

  30. 30 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1366 Весело

    Баш Европета сме станали.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  31. 31 Профил на Трудно е да бъдеш бг
    Трудно е да бъдеш бг
    Рейтинг: 442 Весело

    "Аз съм непушач и ги преследвам като империалисти", допълни той (Мирослав Найденов за пушещите).
    Ами... комунистическото самосъзнание на практика е неизкоренимо.

  32. 32 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#23:"sanctum"]В момента, в който свикнат, пушачите пак ще пият бира, ще обядват, ще ходят на чалга и пр., а като им с епуши просто ще излизат навън[/quote]
    Е , аз няма да постъпя така- просто ще си поръчвам по нета храна за в къщи от ресторантите чрез сайтовете гладенбг или лакомбг.Пушач съм и си имам свой ритуал на хранене А социалните роби да правят каквото си поискат - не ме засягат

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  33. 33 Профил на Попа от Симитли
    Попа от Симитли
    Рейтинг: 551 Неутрално

    след като може на запад, може и тука. така или иначе, нещата, които аз пуша, си бяха незаконни и преди 01.06.2012 г., така че да го д__хат мързеливите пушачи на тютюн....

    ... sorry, I'm fucked up inside!
  34. 34 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 670 Неутрално

    Браво,щом има закон,той трябва да се спазва!
    Като идърварят с яки глоби тарикатите,дето не го спазват,ще се научат.Аз пуша и подкрепям забраната,така е навсякъде.Щом успяха и в Анадола да въведат тази забрана,ние сме закъснели

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  35. 35 Профил на 17:50
    17:50
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#17] от "latcho59":

    Не можах те разбера. Дюрекс ли какво обясняваш ?

    Пожелавам успех на непушачите и да ги видиме как ще правят същите сметки.

  36. 36 Профил на v_forvendetta
    v_forvendetta
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#15] от "Хриси":
    Никой не е тръгнал да пуши в заведенията за хранене и по ресторантите,на всички пушачи им е достатъчно да пушат в кафенетата!
    А като толкова се оплаквате,че ви ''одимват'' можехте да напуснете тази част на кафенето,която е за пушачи,или да накарате някого да проветри-да отвори прозорците или да включи отдушниците-само че вие ''не и не''-трябва насила да накарате някого да спре да пуши-това никога няма да стане!!!
    Кафенетата ще фалират!Защото кафето без цигара не върви!!!

  37. 37 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#27:"Хриси"]Погледнее го от положителната страна - по-малко разходи за цигари и по-малко пари по кръчми. [/quote]
    Хриси, чадо- не ми "сготвяй" ти семейният бюджет- имаме пари и за цигари, и за заведения и за костюми, и за обувки. Всеки ден от 5 години насам ползвам такси - аз по 4-5 пъти, а съпругът ми поне 3 пъти дневно.Така, че - благодаря ти за съвета- вече сме на възраст да си угаждаме- нека работят младите След година - две можем спокойно и да се "пенсионираме" и да не чакаме пенсия от държавата...

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  38. 38 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#22] от "dqdomart":

    Спокойно, ще свикнеш. Никой не е длъжен да ти диша отровите. Заведенията, в които преди това имаше хубави места за непушачи винаги бяха пълни - и сега ще са пълни. Е, димните дупки ще пострадат малко, ама пък други ще спечелят. Пари не се губят - само минават от едни ръце в други.
    Само дето ми писна от такива като теб - щял да умре, ако не изпуши една цигара на обяд и заради това всички останали са длъжни да ти дишат отровите. Като искаш пуши си вкъщи, трови си и децата от малки, като ти е толкова акъла, но моля те не ме принуждавай мен и всички останали да се тровим заедно с теб. Това си е твое решение и като всяко такова би трябвало да засяга само теб и евентуално най-близките ти хора. Другите не.

  39. 39 Профил на Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Sion с 27,Дневник , амнистия по изборите?
    Рейтинг: 1196 Неутрално

    До коментар [#27] от "Хриси":

    За ресторантите съм съгласен..Хайде и за кафетата да се преглътне..Ама за нощните барове и дискотеките си е чисто безумие..И ще доведе до повече конфликти , отколкото ползи..В една дискотека с 555 човека и почти никакво осветление как ще контролира собственика, кога някой на 5 водки е запалил цигара..Ама ще отнесе 3хлд глоба.Пълно безумие..

    "Някои хора цял живот отстояват правото си да нямат собствени убеждения."
  40. 40 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 553 Весело

    До коментар [#36] от "v_forvendetta":

    На мен пък как ми върви - явно съм нещо сбъркан.

  41. 41 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1874 Весело

    До коментар [#36] от "v_forvendetta":

    Някъде нещо да се оплаквам? Пак казвам, аз пуша, но забраната не ме притеснява. Не мога да разбера какво пищите - по-малка сметка в кръчмата сте направили, кръчмата била празна, кафенетата щели да фалират, уа-уа-уа! Ми да фалират, бе! Ще фалират гадните квартални дупки, нормалните приятни места няма да фалират. То не може на всяко кьоше кръчма и кафене да има.
    Старбъкс що не фалира? Хем не се пуши, хем кафето е безобразно скъпо, пък все е пълно.
    То по вашата логика в Щатите, Италия, Испания, Турция, Скандинавските страни и Великобритания не би трябвало да има кьорава кръчма, кафене и бар да има.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  42. 42 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 660 Любопитно

    Защо пишете, че е забранено ПУШЕНЕТО? Забраната се отнася само до ТЮТЮНОПУШЕНЕТО.
    Ако си пафкате тревичка - няма забрана (поне по Закона за здравето)!

  43. 43 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#38:"ugi"]Само дето ми писна от такива като теб - щял да умре, ако не изпуши една цигара на обяд[/quote] ТАКА ЛИ? А НА СТОЛИЧНА ОБЩИНА ЩО НЕ Й ПИСВА СЛЕД КАТО СЪМ РЕДОВЕН ДАНЪКОПЛАТЕЦ? НА РЕПУБЛИКАНСКИЯТ БЮДЖЕТ ЩО НЕ МУ ПИСВА ОТ МОИТЕ ПАРИ ЗА АКЦИЗ ВЪРХУ ЦИГАРИТЕ? Имам предложение- СО ДА НЕ ПРИЕМА ПАРИТЕ НА ПУШАЧИТЕ- ЩОТО МИРИШСАТ НА ЦИГАРИ И ДА СЕ ОСВОБОЖДАВАТ ПУШАЧИТЕ ОТ ПРЕКИ И НЕПРЕКИ ДАНЪЦИ/ АКЦИЗИ/- ЩОТО ПАРИТЕ ИМ МИРИШАТ НА ЦИГАРИ

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  44. 44 Профил на Десен екстремист
    Десен екстремист
    Рейтинг: 1733 Неутрално

    [quote#9:"нервна"]Пловдив махат покривите[/quote]

    хихихи, хитро............

    "Много съм във час! Осем години праим бюджети."- ББ ;)
  45. 45 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1787 Весело

    Днес си поръчах обяда и ми го донесоха на крака, относително бързо, надявам се скоро изборът за доставки по домовете да стане по-голям. Няма сила която да ме накара след като се наобядвам да си пия кафето на прибежки!
    Дълъг живот и надявам се здрав за всички НЕпушачи.

  46. 46 Профил на Гита Ог
    Гита Ог
    Рейтинг: 768 Неутрално

    Вежди Рашидов щял да пуши, измъчвайки се- пълен смях. Никога не сме пушили вътре, винаги на терасата, така че мога да го успокоя, жалния, че за 5 минути нито ще смръзне на студа, нито ще слънчаса в жегата.

    Вещица от Овнерог
  47. 47 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 605 Весело

    Заведенията засега.......


    Дневник, пак ме разбихте със заглавие

  48. 48 Профил на gogo2011
    gogo2011
    Рейтинг: 526 Весело

    До коментар [#26] от "dqdomart":

    Е, значи имате спестени пари и време. Освен това не преяждате - допълнителен здравен ефект. За ресторантьорите щетръгнат нещата, постепенно. Всеки трябва да яде нещо. Ако му е харесала храната и цената, клиентът ще се върне.

  49. 49 Профил на TED (moderator är en faggot)
    TED (moderator är en faggot)
    Рейтинг: 605 Неутрално

    [quote#42:"focusnik"]поне по Закона за здравето[/quote]


    Така е . Вчера в офиса коментирахме същото, и решихме че е добра идея един от нас да застане пред някой РПУ с запалена тревичка за да видим какво ще стане. Не се намери доброволец обаче

  50. 50 Профил на sashobal
    sashobal
    Рейтинг: 670 Любопитно

    До коментар [#14] от "v_forvendetta":

    Ако можеш да ми кажеш,къде са махнали забраната?
    Не знам кои европейски страни визираш,но никъде в Европа,освен в Румъния,Сърбия и Русия,не се пуши.Ако това са европейските страни,които са за пример е просто смешно...

    Никога повече комунисти и отрочетата им във властта!!!
  51. 51 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1149 Весело

    Жалния вой на пушачите! Интересно, че основния им аргумент е, че те правят големите сметки по заведенията и като ги няма щели да фалират! Пак ще си говорим на следващия първи юни господа!

  52. 52 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#35] от "Християн Митев":
    Това е сервиз за кафе Duralex - 6 чаши и 6 чинийки. Нов, неизползван, но опаковката не е много запазена, но с подарък за теб "Християн Митев" - фалшива диплома за юрист. Суров закон, но закон - Dura lex, sed lex, Митев. Масовата ви неграмотност в България ужаси Европа...България е сред първите в Европа по неграмотност, бедност и дългосрочна безработица. Това се казва в разбиващия доклад на Европейската комисия за Конвергентната програма на България за периода 2012-2015 г.

  53. 53 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#45] от "ju.li":
    Просто си поръчай храна на лаком.бг или гладен. бг.-изписват се на латиница - но имай предвид, че ще получиш храната не по-рано от 40 мин. Поръчай си я по-рано - в сайта има публикувани ресторантите,от които можеш да си поръчаш храна. В почти всички изброените ресторанти менюто им съвпада едно към едно с ястията , които се предлагат на място в ресторанта.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  54. 54 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    [quote#9:"нервна"]Заведенията в Пловдив махат покривите, за да останат на открито [/quote]
    Не е никакъв номер. То и сега в закона е казано, че се пуши на открито. А открито значи, помещение без стени. Ако е само навес няма проблем. Пълни глупаци са да си разбият покрива.

  55. 55 Профил на tramp
    tramp
    Рейтинг: 714 Неутрално

    [quote#16:"fyodorpost"]къде са пушачите и къде сега ще ядат[/quote]
    Ще си ядат на бюрата .
    Аз лично не виждам какво толкова може да ми даде едно заведение, та да вися като сопол отпред, само и само да направя сметка там. Свястна храна може да се поръча и в офиса. И там, и в къщи така или иначе не се пуши вътре.
    Обикновено човек излиза да яде навън за да смени обстановката и малко да разпусне, ако обаче ще разпускам пред нечия врата, мерси. Другия път.

  56. 56 Профил на Соколов
    Соколов
    Рейтинг: 497 Неутрално

    До коментар [#10] от "dqdomart":

    Много са ми забавни такива коментари. Яденето и пушенето нямат ама нищо общо. Със същата логика може да се изходиш по средата на ресторанта до като ядеш, ей така щото не може да отидеш до тоалетна...или да накараш цялото заведение на пуши трева или да шмърка кока щото ти искаш.

    В целия цивилизован свят не се пуши, не виждам никакъв проблем на който му се пафка да се трови сам навън.

    Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety.
  57. 57 Профил на rosko1306
    rosko1306
    Рейтинг: 666 Неутрално

    До коментар [#38] от "ugi":

    Ами не........
    Преди заведенията за непушачи са си имали своята клиентела, а сега непушачите ще се пръснат насам-натам...... И тези заведения ако не загубят клиентела - на!
    Другите заведения също ще загубят.
    А най-много ще загубят тези, които са инвестирали в аспирации и разделяне на залите - пари, хвърлени на вятъра.
    Да не говорим, че можеше да остане разрешено в питейните заведения....... клубове, барове и пр.
    Пак казвам = няма начин да не я побългарим тази забрана

  58. 58 Профил на xrp43572691
    xrp43572691
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    [quote#4:"moloko_"]Сега остава и да се следи строго за спазването и и всичко ще си дойде на мястото.[/quote]

    Здравната министърка да почне от парламента. Там и ресторант за депутатите имат, и кафене, и във фоайето преди се пушеше яко и беше като лисичарник.

  59. 59 Профил на monarchist
    monarchist
    Рейтинг: 551 Весело

    До коментар [#7] от "Християн Митев":

    Сега остава и обслужването и заплатите да станат европейски, ама нали... много се размечтах нещо.

    "Всеки ден се радвай на слънцето и на това, че си жив" --- Стоян Венев
  60. 60 Профил на s1lv3r
    s1lv3r
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Абе стоя и чета ред глупости на някакви пушачи, които не знам как се опитват да ни убедят, че забраната е вредна за икономиката...Нито пред ресторанта пише пушалня нито пред кафетата!В Германия заведенията са си пълни, хората си пушат отвън като им се допуши и си влизат пак.Няма никаква дискриминация- искам моето здраве и на децата около нас да се опази, искам като седна да обядвам или вечерям, да ми мирише на приятното ястие, а не на пурата на някой дрисльо, който решил, че му се пуши.Искам като вляза в дискотеката, да танцувам и да си пийвам,а не да се опитам да видя приятелите си в кълбата от цигарен дим, а като изляза да мириша на филтър на вентилационна система!!!Ще се радвам правилата да се спазват, но се съмнявам... Истината е една, пушачите вредят и на себе си и на другите около тях, трябва да се почувстват вредители и този закон мисля, че помага за това!

  61. 61 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1149 Весело

    До коментар [#53] от "dqdomart":
    Виж, това с храната в офиса е вариант. Така хем не се губи време да ходиш до заведение, хем не се съобразяваш с непушачите. На практика пак си давате парите за ядене но не директно в заведението а чрез доставка.
    Е. От време на време пак ще ходите да ядете на ресторант, щото само в офиса не се стои. Даже това ще стане след около седмица като ви омръзне да ядете по бюрата!

  62. 62 Профил на sanctum
    sanctum
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#32] от "dqdomart":

    Най-хубавото на пазара е, че парите винаги намират къде да идат. Ето, няма да ги дадеш на заведението до работата, а на гладен.бг и пр. Така пак ще има хляб за ресторантите, а вие ще си чадите на воля вкъщи, а непушещите ще могат да се намирисват на супа топчета, вместо на цигари. В случая парите не се губят, просто сменят притежателя си.

  63. 63 Профил на Ivayloto бе
    Ivayloto бе
    Рейтинг: 785 Весело



    "Помогнаха на бай Ганя да смъкне от плещите си агарянския ямурлук, наметна си той една белгийска мантия - и всички рекоха, че бай Ганьо е вече цял европеец."

    За едни благата, за други ла*ната
  64. 64 Профил на Гневник
    Гневник
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#54] от "Варненски":
    То и сега в закона е казано, че се пуши на открито. А открито значи, помещение без стени. Ако е само навес няма проблем. Пълни глупаци са да си разбият покрива.
    Варна, увеличаването на неграмотността представлява огромна опасност за цели поколения. За прост човек и силен вятър, прегради няма ... Можеш ли да го опровергаеш?

  65. 65 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    значи намирам един прошляк ,разбираме се да запали цигара в 22 00 и пращам инспектори и после ходи доказвай кой крив кой прав. ще е забавно

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  66. 66 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1149 Весело

    [quote#57:"rosko1306"]А най-много ще загубят тези, които са инвестирали в аспирации и разделяне на залите - пари, хвърлени на вятъра. [/quote]
    Това си е вина изцяло на лобистите на хотелиерския и ресторантьорския бранш. Ако не бяха натискали за тази полузабрана от преди 2 години никой нямаше да ги кара да слагат вентилации и паравани и сега щяха да си спестят хиляди левове разход. Ма като не си правят сметката така ще е. То си бе ясно, че от 2013-та става изискване на ЕС да не се пуши на закрито. Т.ч. още от първия момент им е било ясно, че всичко е временно. Е, дано да са си избили инвестицията хахаха!

  67. 67 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#56:"Соколов"]Много са ми забавни такива коментари. Яденето и пушенето нямат ама нищо общо.[/quote] а посещението на нощно заведение с работно време след 22.00ч. не съвпада с времето, което за 99% от хората се води неработно време или по-скоро част от личният живот И къде остана ненамесата на държавата в личният живот на човека Останете си със здраве и живейте мнооого дълго- но не забраяйте, че докато навършите 67 години, все ще трябва да живеете 'здравословно', за да работите, естествено , по-дълго и накрая може да се окаже, че когато имате и времето, и свободата да се наслаждавате на живота, то годинките са отлетели, а Вие се чудите - как така стана - целият ми живот беше работа- вкъщи, вкъщи- работа

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  68. 68 Профил на ami_ne
    ami_ne
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Ами не, ще влизам в заведение, само ако съдържателят ми гарантира възможността да пуша.

  69. 69 Профил на wds23355772
    wds23355772
    Рейтинг: 1149 Любопитно

    [quote#62:"sanctum"]непушещите ще могат да се намирисват на супа топчета, вместо на цигари. [/quote]
    Що бе? Да не би да са въвели някакви задължителни изисквания да има ароматизатори с мирис на супа топчета?

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    когато ограничиха пушенето в малките заведения, поне в моя град без изключение те изчезнаха като кафенета, някой станаха закусвални някой са с табела дава се под наем, на мен това не ми пречи но все пак в тях имаше чар , очевидно е че щом не се пуши никой няма да иде там, каквото и да си говорим тук

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  72. 72 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Весело

    [quote#62:"sanctum"] В случая парите не се губят, просто сменят притежателя си.[/quote] Хахааха - може да реша, че е време да започна да готвя в къщи! Мани, мани- ей сега ще го прочете мъжът ми и ще му блеснат оченцата

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  73. 73 Профил на s1lv3r
    s1lv3r
    Рейтинг: 551 Неутрално

    [quote#68:"ami_ne"]

    Ами не, ще влизам в заведение, само ако съдържателят ми гарантира възможността да пуша. [/quote]
    Значи много скоро ще си пийваш кафенцето и ще хапваш на пейката в парка

  74. 74 Профил на ju.li
    ju.li
    Рейтинг: 1787 Неутрално

    До коментар [#53] от "dqdomart":

    Благодаря.
    Точно тях използвах.
    Но в случая важното е, че няма да обядвам, вечерям или каквото и да е било на прибежки, все пак ако човек е сам или чака някаква среща няма на всеки 15 - 21 мин. да си плаща сметката и да си търси ново място като се върне, а ако е с компания отново няма един по един да ходят да пушат я.

  75. 75 Профил на salvador
    salvador
    Рейтинг: 714 Неутрално

    До коментар [#18] от "dqdomart":

    Пушенето или храненето е жизненоважно за човек?И така ще е в началото, после като огладнеят пушачите, ще дойдат, ще хапнат бързо и ще изпушат по цигара на отредените за това места.Може би дори вече са си намерили заведение с двор, където не е забранено да се пуши.Тези номера за загуби на ресторантьорите не вървят.

    Комунистите са опасни за нашето здраве!!!
  76. 76 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1972 Неутрално

    [quote#10:"dqdomart"]Хората влизали, питали дали в заведението се пуши, и след като отговорът е бил "Не", просто не оставали за обяд[/quote]

    И какво, като не пушат, няма да ядат ли? Ако забраната се спазва, ще пообикалят ден-два в търсене на заведение, което не спазва забраната, след това повечето ще се върнат. Е, сигурно ще има някакъв процент, които ще решат да висят пред баничарници, дюнери и др. подобни с junk food в едната ръка и с цигара в другата, но дъждовете и по-късно снеговете ще им коригират чипа.
    И аз съм пушач, но не виждам какво толкова фатално се е случило. Не познавам нито един пушач, който да смята, че се занимава с нещо умно, здравословно и безвредно. В този смисъл всичко, което по някакъв начин ще ограничи пушенето, трябва да се посреща с ръкопляскане.

  77. 77 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    [quote#61:"Варненски"]Даже това ще стане след около седмица като ви омръзне да ядете по бюрата![/quote]
    Не се храня на бюрото- не съм държавен служител, нито наемен служител.

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  78. 78 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 457 Неутрално

    Лятото бива ,защото приятните места са повечето на открито ,но зимата май ще се затварят заведения.Всеки го разбира различно,но ресторантьорския бизнес също храни семейства и ще стане сезонен,а зиме ще си стоим по къщите и пушачи и непушачи,така няма да си пречим.

  79. 79 Профил на sanctum
    sanctum
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Едно конструктивно предложение от мен като непушач - за всички защитници на човешката свобода, свободният избор и правото на щастие (оригиналните аргументи на пушещите братя), предлагам да се легализира пикаенето в заведенията за обществено хранене и пиене. Но не в тоалетната, защото това е ограничаващо рамкиране на свободната воля. Нека пикаем в чиниите на съседите, на пода, на обувките на сервитьора, на главите на тези на долния етаж в дискотеката. Това е първична човешка свобода, а и всеки пикае от време оно, значи е част и от нашите традици. Нека пикаем, където си искаме!

  80. 80 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1388 Весело

    [quote#14:"v_forvendetta"]след няколко месеца ще вземат пак да махнат забраната като във всички други европейски страни!!!!!! [/quote]


    В кои европейски страни няма забрани за пушене на закрито?

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  81. 81 Профил на Стефка
    Стефка
    Рейтинг: 992 Неутрално

    До коментар [#8] от "milena_82":

    Ами скъпа, пушила съм зимата навън - аз по принцип навън пуша! Ама глей как си се загрижила за нас, чак да не повярваш Ние сме калени - тази зима в най-големия студ съм пушила навън - и да чукна на дърво, дори и настинка не хванах А непушачите се изпотръшкаха - не им помогна това, че бяха на закрито и топло Хайде да не се притеснявате за нас - ние ще оцелеем, ама вие какво ще правите, когато вече няма кого да сочите за виновник... Останете си със здраве, на нас - пушачите, и в най-големия студ ни е весело Дано след тази забрана се успокои разтерзаната ви от пушачи душа

    "Демокрацията е все едно два вълка и една овца да гласуват какво да вечерят." Бенджамин Франклин
  82. 82 Профил на tramp
    tramp
    Рейтинг: 714 Весело

    [quote#62:"sanctum"]Така пак ще има хляб за ресторантите[/quote]
    И какво ви кара да мислите, че един дребен ресторантьор ще поддържа зала с 20-30-50 места, ако ще си изкарва парите от доставка на храна т.е. само от кухнята?
    5-мата непушачи дневно, които ще ядат супа топчета?

    И като споменахте за миризмата, ено време на тва му викахме "мирише на стол"

  83. 83 Профил на fantazor
    fantazor
    Рейтинг: 444 Неутрално

    Това най-вероятно ще е единственият смислен закон приет от това правителство. Сега самите ние трябва да се погрижим да се спазва. 070020009 е обявеният телефон, на който трябва да звъним за нарушения на забраната. Аз съм си го записал вече в телефона. Съветвам всички съвестни хора да направят същото. Нека накараме институциите да си вършат работата и да спазват правилата!

  84. 84 Профил на Ivayloto бе
    Ivayloto бе
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#79] от "sanctum":

    аз мисля да ти пърдя...

    За едни благата, за други ла*ната
  85. 85
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  86. 86 Профил на Логика
    Логика
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    До коментар [#79] от "sanctum":
    Я да видим какво би се случило в обратният вариант- във всички заведения след 22.00ч. да е разрешено пушенето Действително има основания за сезиране на Конституционният съд - поради изричното неуточняването на понятието " всички работни места и прилежащите им сервизни помещения' в новата редакция на закона, влизаща в сила от днес. какво правим, ако работното място с прилежащите сервизни помещения се намира в частен недживим имот- как ще се допуснат вътре контрольори без прокурорска заповед или разрешение от съдията? Знаете ли каква е разликата между "престъпление" и " административно нарушение" и защо нарушаване на забраната за тютюнопушене е административно нарушение, а не престъпление?

    ЗЗД Чл. 49. Този, който е възложил на друго лице някаква работа, отговаря за вредите, причинени от него при или по повод изпълнението на тази работа
  87. 87 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1340 Неутрално

    предлагам да залагаме , кое е следващото забранено нещо , според мене ще е да се сервират цели пилета прасета и прочие както и стекове и пържоли, месо само мляно или обработено, ако искате се смейте но ще ви кажа и примерно доводи, разстройват се вегитарианците, както и природолюбителите, натрапва им се животинска плът , абе стойте че гледайте

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  88. 88 Профил на 17:50
    17:50
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#52] от "latcho59":
    Драги Латчо,

    понякога ми става мъчно за хора, резистентни към сарказъм.

    Всъщност, за да не рискуваме, и това беше казано с лека ирония - хич не ми е мъчно, а смешно. Нали ?

    Приятен ден от мен!

  89. 89 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 553 Неутрално

    До коментар [#57] от "rosko1306":

    Прав си, но и това ще е временно. Първо - пушачите няма да спрат да излизат всички. Второ - ще почнат да излизат повече непушачи - лично познавам страшно много хора, които не излизат толкова, колкото искат точно заради цигарите. Така че сътресения ще има следващите няколко месеца и после ще си дойдат на място нещата.
    А за хвърлени на вятъра пари си прав - просто трябваше още преди да се въведе пълната забрана и да не се правят половинчати неща.
    А за клубовете и баровете - там ми се струва, че контролът няма как да се прилага напълно, така че очаквам да няма промяна.

  90. 90
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  91. 91 Профил на sanctum
    sanctum
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#84] от "ivaylo_kolev":

    Едва ли ще съвпаднем в един затворен ареал, но явно идеята за свободата ти харесва. Давай, напъни се още малко

  92. 92 Профил на comandante  vs  либерални ентусиасти&корпократи
    comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
    Рейтинг: 3108 Неутрално

    Законът е успешен !
    Скоро у нас мутрите близки до герб ще започнат да правят частни клубове в които няма да има касови апарати също така и няма да подлежат на проверка от никакъв вид инспекции.
    Там ще се пушат пия и ще се друсат и т.н.

    Libertarianism is just anarchy for rich people
  93. 93 Профил на vld
    vld
    Рейтинг: 442 Неутрално

    До коментар [#29] от "latcho59":

    Единствен си, но ти благодаря

  94. 94 Профил на Ivayloto бе
    Ivayloto бе
    Рейтинг: 785 Неутрално

    До коментар [#60] от "s1lv3r":

    тогава си стой в Германия, какво обсъждаш България????

    За едни благата, за други ла*ната
  95. 95 Профил на 17:50
    17:50
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#59] от "monarchist":

    Кой го боли за тея подробности, нали вече не се пуши в дискотеките!

  96. 96
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  97. 97 Профил на Ivayloto бе
    Ivayloto бе
    Рейтинг: 785 Весело

    До коментар [#91] от "sanctum":

    И пръднята е вредна, затова я изхвърляме... но нея няма да я забранят, защото в парламента пръдните и без това не се чуват...

    За едни благата, за други ла*ната
  98. 98 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 924 Весело

    Скоро и европейците ще се учат на европеизъм от нас

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  99. 99 Профил на Ivayloto бе
    Ivayloto бе
    Рейтинг: 785 Весело

    ДРАГИ НЕПУШАЧИ ТАЛИБАНИ, НЕ БЪРЗАЙТЕ ДА СЕ РАДВАТЕ, ТРОВЕНЕТО НЕ Е СВЪРШИЛО - ВСЕ ОЩЕ НЯМА ЗАКОН КОЙТО ДА МИ ЗАБРАНЯВА ДА ПЪРДЯ НА ПУБЛИЧНИ МЕСТА!!!!!!!

    За едни благата, за други ла*ната
  100. 100 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1827 Неутрално

    До коментар [#25] от "ugi":

    Тц. Не си познал. Боко ще вземе и тези "икономии", щото той е авер с прахо"Смукачите", но накрая вероятно ще яде метлата...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK