БСП обяви пътя Русе - Свиленград за икономически неизгоден

Димчо Михалевски

© Юлия Лазарова

Димчо Михалевски



Депутатът от БСП и бивш зам.- министър на регионалното развитие Димчо Михалевски обяви за икономически неизгоден проекта на бъдещия четирилентов път Русе - Свиленград. По думите му това е поредната предизборна дъвка на ГЕРБ преди предстоящия през 2013 г. парламентарен вот. 


Проектът, който се предвижда да се изгражда на принципа на публично-частното партньорство, е на България, Катар и Турция. Бъдещият концесионер ще плати строителството, а после ще си върне инвестицията чрез тол таксите, съобщи министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова, която води преговорите от името на България. 


Михалевски коментира че според европейските стандарти четирилентов път е нужен при поток от поне 20 хил. автомобила дневно, а това трасе е далеч под този трафик. Освен това по думите му възвращаемостта щяла да бъде 3% или под 3% годишно.




"Не се връзвайте на предизборните балони на ГЕРБ, пътищата са необходими, но да са реалистични", предупреди Михалевски. Депутатът дори заподозря държавни договорки подобно на кабинета на НДСВ, който се опита да даде на конецсия магистрала "Тракия" на българо-португалски консорциум през 2005 г. По-късно се оказа, че държавата се е задължила да покрие разходите на инвеститора, ако трафикът е недостатъчен.  


Михалевски днес каза, че е отправил парламентарно питане до министъра на икономиката Делян Добрев какви са договорките на България с "Катар майнинг". Той се обяви против друга държава да чертае нашите пътища, защото това било и въпрос на национален суверенитет. По думите му България има по голяма нужда да си закърпи дупките по 20-те хиляди километра пътища. 



Вчера министър Павлова обоснова смисъла на проекта с данните за средногодишния трафик, който по думите й в момента е 7 хил. моторни превозни средства на денонощие, а вбъдеще се очаква да нарасне с изграждането на магистралите "Марица" и "Тракия". Разчетите на екипите й сочат, че проектът ще се изплати за 12 години, а през останалите 22 г. от функционирането на концесията инвеститорът ще има печалба. 

Коментари (94)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lazar Petrov
    Lazar Petrov
    Рейтинг: 560 Неутрално

    комунягите сега ще учат катарците кое е почелившо и кое не. Абе Димчо, а водното огледало икономически изгодно ли беше?

  2. 2 Профил на Yanni Dimitrov
    Yanni Dimitrov
    Рейтинг: 845 Весело

    Аз пък обявявам БСП за икономически неизгодна !

  3. 3 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Що се косиш ,бе Димчо. Ако не е изгоден , никой няма да го строи.Какъв ти е проблема.

  4. 4 Профил на bitaka
    bitaka
    Рейтинг: 582 Любопитно

    Димчо Михалевски: за разлика от хонорара за баш хидролог ага бей

    харпун
  5. 5 Профил на Moonshine
    Moonshine
    Рейтинг: 583 Любопитно

    Що бе, нали улеснява сухопътните връзки с Матушката им.

  6. 6 Профил на The Shadow
    The Shadow
    Рейтинг: 1054 Неутрално

    Щом комунягите пищят, значи пътят е на прав път. Стройте спокойно.

    “In a world of 7 billion people, we, 500 million Europeans, will have to stick together, or European prosperity and values will both go down the drain” A.Merkel
  7. 7 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 897 Гневно

    "Не се връзвайте на предизборните балони на ГЕРБ, пътищата са необходими, но да са реалистични"

    Баш надувачите на балони, акъл дават!
    Или проблемът ви е, че не вие ще възложите поръчката и ще останете на сухо!

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  8. 8 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Весело

    Ми неизгоден е, разбира се!
    Пък на вас, като ви е изгоден - плащайте първо винетки, да идете до него, а после кихвайхе тол такси, щото толкоз ви е акъла ))

  9. 9 Профил на атипова
    атипова
    Рейтинг: 691 Неутрално

    Ъъъ, и това е работа на БСП защото?
    Те плащат? Те поемат отговорност?
    Ще бъда брутална, но като видя буквичките Б, С и П една след друга вдигам кръвно и не знам какво пиша: този Гюро Михалев да се скрие или по-добре да отиде да работи към пътните фирми, които поправят дупките. Като зам. министър се надявам никога повече да не си намери работа в милата ми татковина.

  10. 10 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Някой от Кърджали или който е ходил да каже, вярно ли водното огледало нещо миришело на гьол./не се заяждам/

  11. 11 Профил на s1lv3r
    s1lv3r
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Има ли пътища има и трафик, когато транзита има от къде да минава, ще тръгнат много повече стоки от Турция и Азия, до Русе, от там и по Дунав на кораби, и по суша през Румъния - пътища много! Поне като сме на кръстопът да използваме географското си положение.

  12. 12 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Весело

    Айдееее, почнаха минусите
    Абе, разбирачи, защо плащате пътен данък (винетки)? Плащате го, за да плащате магистрална такса?
    Не видите ли, че схемата е същата, като на португалците с крадлив дедо?

  13. 13 Профил на carpypd
    carpypd
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Необходим е и още как. Нека поне малко се доближим до белите държави. И Русе - Варна е необходим да стане скоростен, ако не и магистрала. Не разбирам подобна недалновидност - застанете на Дунав Мост в петък следобед и гледайте колоната от румънски туристи, идващи да харчат пари по нашето черноморие. Всяка трета - четвърта кола към Варна е румънска. Имаме 3 милиона платежоспособни клиенти на 50 километра от България, а нямаме инфраструктура да ги насърчим да ни посещават по-често.

  14. 14 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1002 Любопитно

    Димчо Михалевски, заместник-министър на регионалното развитие в едно правителство, провалило се в пътното строителство.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  15. 15
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  16. 16 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#12] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Има си евродиректива по въпроса

    Пък и ако ми направят 4 лентов път - нямам нищо против да плащам, вместо да суча по проходите.

    Теб като не те кефи - не плащай и не карай по него. Не виждам къде е проблема, ако инвеститора е частен и той си поема риска от недостатъчен трафик. Ако условията са такива разбира се.

  17. 17 Профил на lz2
    lz2
    Рейтинг: 2133 Неутрално

    Специалитета на комунетата: До обясняват научно,как едно нещо НЕ МОЖЕ ДА СТАНЕ! Типично за комунисти!

    ПравописА е поле за изява на неграмотните!
  18. 18 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1375 Неутрално

    До коментар [#13] от "carpypd":

    Абсолютно. Двата дунавски моста са като изолирани в момента.

  19. 19 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Любопитно

    Брей )) Изненадан съм от матрияла )))))
    Не им стигат данъците, пък и такси искат да плащат ))) Браво бре! Плащачи! После криза било, бензина бил скъп ;-D
    Бравос. И какво? Позволявате някакви чалми да ви прибират кешовица следващите 30 години, без значение, че си плащате данъка? Похвално ))))) Все така да харчите

  20. 20 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 897 Неутрално

    Неизгоден е ... за БСП
    Виж, на батко и братко си бяха друга работа ... баси наглеците, ама така е, като няма съд и прокуратура ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  21. 21
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  22. 22 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2804 Любопитно

    Кога БСП започна да разбира и от икономика (не от политикономия)? Тяхното амплоа са конспирациите!

  23. 23 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Любопитно

    [quote#16:"niakoi_si"]Има си евродиректива по въпроса[/quote]

    Та, каква е евродирективата по въпроса? Или всички пътища с тол такси, или навсякъде винетка. Но не и двете едновременно. Нали така беше?
    А тук какво се предлага? )))

  24. 24 Профил на old27530804
    old27530804
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Кисело е гроздето..... щом не може да откаднем.

  25. 25 Профил на 1_bulgarin
    1_bulgarin
    Рейтинг: 471 Неутрално

    Този път се прави за товарния трафик от Азия за Изтомна Европа и Русия. И румънците вече се кефят ,че Букурещ и Истанбул ще бъдат свързани с магистрала.Пък ти като не искаш да плащаш -има достатъчно други пътища.

  26. 26 Профил на focusnik
    focusnik
    Рейтинг: 636 Неутрално

    До коментар [#14] от "Югозомби":

    Ограмоти се малко относно дейностите в пътното строителство и ремонтите преди да пишеш. Има данни в Интернет. Мина времато, когато с повтаряне лъжите ставаха истина. Сега има лесен достъп до значително повече информация.
    А човек, който твърди нещо, което противоречи на фактите, е или лъжец, или фанатик, а може и двате.

  27. 27 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2804 Весело

    До коментар [#19] от "Федор Венедиктович Езерский":

    "Брей )) Изненадан съм от матрияла"

    Още повече ще се изненадаш, ако проумееш, какво мисли матриялът за тебе!

  28. 28 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#19] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Вие каква тол такса бихте платили за този 300 км път?

    10 ст/км?

    5 ст/км?

    3 ст/км?

    1 ст/км ще ви се досвиди ли?

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  29. 29 Профил на ugi
    ugi
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Ами икономически неизгодно е за БСП - те няма да могат да вземат комисионна от него. И за матушката им не е изгодно - тя не участва. Как ще строим тогава такъв път?? Анатема!

  30. 30 Профил на bokko
    bokko
    Рейтинг: 531 Гневно

    До коментар [#19] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Сега ли раЗбирате че матряла е кух за това ГРОБ го обира до край . Щом Боко днеска е баш финансист макар че е учил за пожарникар и решава съдбата на Еврото .Същите калинки управляват България .Хора опомнете се иначЕ щЕ ОСТАНАНЕТЕ ПОСЛЕДНИТЕ МИЗЕРНИЦИ НА СВЕТА ..

  31. 31 Профил на СДС
    СДС
    Рейтинг: 1325 Весело

    Това е най-изгодният път, който България е строяла от 1944г.
    Щом шумкаря пищи, значи ще е от полза Родину.
    За "Цанков камък" не казаха, че е неизгоден, за АЕЦ-а също, но златната кокошка още не е почнала да снася, а тия "професори" вече ги обявиха за запъртък.

    nemo malus felix, minime corruptor.
  32. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  33. 33 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1002 Весело

    Цитат:""Не се връзвайте на предизборните балони на ГЕРБ, пътищата са необходими, но да са реалистични", предупреди Михалевски. "

    Аз и много други хора, които могат САМИ да мислят, отдавна не се връзваме на ЛЪЖИТЕ и "СМЕТКИТЕ" на БСП.

    Депозирането в БНБ на 200 млн.$ от Катар си е голям "балон", който кара БСП да се ПУКА от ЯД.

  34. 34 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    Ае то в статята има и други бисери, не само свързани с пътищата:

    "Той се обяви против друга държава да чертае нашите пътища, защото това било и въпрос на национален суверенитет"

    Обаче е напълно нормално друга държава дани черта петролопроводите и нефтопроводите, да ни чертае АЕЦите и да ръководи индиректно енергетиката. Това не е въпрос на национален суверенитет според БСП...

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  35. 35 Профил на Big_Villager
    Big_Villager
    Рейтинг: 609 Неутрално

    Мдаа БСП така и не намериха икономически изгодна магистрала та да я построят
    Всички бяха неизгодни... е в един момент като Крадлив Дедо реши да делне комисионната концесията на "Тракия" стана изгодна ..ама пусти ЕС ги спря да отдадът на концесия участък строен с Европейски средства

  36. 36 Профил на Крез
    Крез
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Тука си пишем на изуст.Вярно ,че на БСП не може да се вярва по подразбиране ,но трябва да се знаят параметрите на сделката за да се прецени. Ако инвестицията е напълно частна и държавата не поема ангажименти за трафика а концесионера поема и поддръжката на пътя по европейските стандарти нека строи.
    Само да не стане ,че му гарантираме трафик и после да плащаме ,или да караме по разбит път след 5-6г експлоатация и пак да се плаща тол такса.

  37. 37 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 890 Неутрално

    " Той се обяви против друга държава да чертае нашите пътища, защото това било и въпрос на национален суверенитет."
    http://geopolitica.eu/2009/broi32009/219-geoikonomicheskota-znachenie-na-koridor-9-i-rolyata-mu-za-prostranstvenoto-razvitie-na-balgariya
    http://geopolitica.eu/2009/broi42009/146-oshte-vednazh-za-balgarskiya-uchastak-na-koridor-9
    Тия наистина ли никога не се допитват до хора които разбират повече от тях по даден въпрос?

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  38. 38 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Гневно

    [quote#25:"1_bulgarin"]Този път се прави за товарния трафик от Азия за Изтомна Европа и Русия. И румънците вече се кефят ,че Букурещ и Истанбул ще бъдат свързани с магистрала.Пък ти като не искаш да плащаш -има достатъчно други пътища.[/quote]

    Аз не ща да плащам данък и такса за една и съща услуга! Анлийор Мусун!
    Дей, че и плащачи са се навъдили, пък и на навигатори ще ми се правят, да ми казват отде да минавам!

  39. 39 Профил на jo
    jo
    Рейтинг: 452 Неутрално

    До коментар [#1] от "toshiro":

    Трябва ли задължително това което е изгодно за Катарците да е изгодно и за нас? Проблемът тук е, освен Катарците и България да има изгода! Ако е така, всичко е ОК!

  40. 40 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Неутрално

    [quote#32:"newcastle"]Ти не беше оня крокодил Гена, който не беше чувал за ГЕМА и се преструваше, че живее в Германия ?! Голям пътен специалист се извъди, бе ушанков ![/quote]

    Бъркаш ме с някой. В германия никога не съм ходил.
    И къде ме слагаш при пътните специалисти? Просто неща да плащам и за винетка, и за пътна такса, за едно и също нещо. Ти като обичаш да ти вземат по два пъти парите за едно и също нещо, си е твой проблем

  41. 41 Профил на redrock
    redrock
    Рейтинг: 531 Весело

    Няма никакво значение какво мисли някой си Димчо или пък Сергейчо или Руменчо (кеф ви е Петков, кеф ви е Овчаров). На корумпираните комунета туй им е работата - да се заяждат за да напомнят за себе си с такива безсмислени статии. Същественото е че тази магистрала ще се построи и ще е от голяма полза не само за България ,но и за целия Балкански регион.

  42. 42 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 793 Весело

    Ей, добре че се появи и bokko във форума, че Федор съвсем го закърши - разгърден и сам на амбразурата. Вие двамцата сте като експертите в БСП - нищо не разбират от материята, по която се водят "експерти", спуснати са отнякъде си "с парашут", свикнали са да крадат и лъжат, но многословно се изказват по всякакви теми и все някой друг е лош. Нека да има пътища, нека да има трафик... Още древните римляни са го знаели и първата им работа е била да построят пътища в новозавзетите територии. Михайлевски да иде в Катар и да убеди инвеститорите да се откажат. Опа! Ама Катар не е в СеСеРе-то? Язък! Тогава да си иде в Сибир да си плачка.

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  43. 43 Профил на redrock
    redrock
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#34] от "Distributed":

    Точно щях да намекна на този абзац и ти ме изпревари.
    ++++++++++++++

  44. 44 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#37] от "badjanak":

    Не са лоши статийките... Само дето са от преди 3 години... А споменаваната от него ж.п. линия - Г.Оряховица - Елена е в същото състояние като линията в София - Централна гара - Гара "Пионер" - т.е., няма я вече, демонтирана е

  45. 45 Профил на хм
    хм
    Рейтинг: 1050 Неутрално

    БКП нали си имат "експерта" гагаузов....

  46. 46 Профил на aralambi
    aralambi
    Рейтинг: 673 Неутрално

    До коментар [#34] от "Distributed":

    За БСП Русия не е "друга държава", тя си е тяхната държава.

  47. 47 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Весело

    До коментар [#42] от "moriarti":

    Пич, ти не ме ли четеш? Нямам нищо против който ще да строи и да прави пътища. Това си е негов проблем. Но не и да ми се иска такса да се кача на него, ако плащам винетка. Ако се махнат винетките - супер, берекет версим, ашколсун и три пъти машала.
    Или на английски ли да го напиша?

    I do not want to pay both vignettes and tolls on roads!

    Дали стана по-ясно?

  48. До коментар [#26] от "focusnik":

    България се прости с 220 млн. евро по ФАР

    Последна промяна в 21:16 на 25 ное 2008, 7938 прочитания, 256 коментара

    http://www.dnevnik.bg/evropa/evrofinansirane/2008/11/25/589083_bulgariia_se_prosti_s_220_mln_evro_po_far/


    Гагаузов излезе с нови обещания за спрените инфраструктурни проекти

    Последна промяна в 16:44 на 18 юли 2008, 98 прочитания, 4 коментара

    http://www.dnevnik.bg/evropa/evrofinansirane/2008/07/18/527756_gagauzov_izleze_s_novi_obeshtaniia_za_sprenite/


    Гагаузов се чуди кой да поеме отговорност за санкциите от Брюксел

    Последна промяна в 18:12 на 17 юли 2008, 1087 прочитания, 10 коментара

    http://www.dnevnik.bg/bulgaria/2008/07/17/527472_gagauzov_se_chudi_koi_da_poeme_otgovornost_za/

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  49. 49 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2804 Неутрално

    До коментар [#34] от "Distributed":

    "Това не е въпрос на национален суверенитет според БСП..."

    Това са все въпроси на ТЕХНИЯ суверенитет! Нищо, че е ИНТЕРнационален, разминаването те не го броят, за него не дават комисионни.

  50. 50 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Неутрално

    Ей и на английски не разбират... Да не би на Меркелски да трябва да го напиша?
    Ich will nicht, um beide Vignetten und Mautgebühren auf Straßen zahlens!
    На Саркозевски нема да драскам, щото загубИ изборите

  51. 51 Профил на boby1945
    boby1945
    Рейтинг: 851 Весело

    Че пътя Бяла Русе трябва да се оправи това е повече от ясно....
    Останалото ако има мераклий да заповядат...
    Ама мислете еза инфраструктурата на Дунав мост 2, който е пред завършване инфраструктурата към него е като от времето на Кондукатора Антонеску....

    Don't worry, be happy now! Boby said. ЕС е вреден за вашето здраве, дръпнете сиджимката овреме, да не плачкате като 1944 година....
  52. 52 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 740 Неутрално

    Кривоустият много бързо забрави за пепелта на Тракия,а това изказване ще забрави още по-бързо,дори ще го е яд,че си е отворил кривата уста.

  53. 53 Профил на moriarti
    moriarti
    Рейтинг: 793 Весело

    До коментар [#47] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Тогава намерете прите и го постройте вие "про боно". Хем идва частен инвеститор и поема рисковете (според Михайлевски няма да има почти никакъв трафик по този път), хем се явяват недоволни от таксите. Идеята, доколкото разбирам, е по този път да минава част от трафика от Европа към Азия (и обратно), т.е. вас какво ви засяга, че турци, араби, TIR-ове и т.н. ще си плащат таксите? За българите - пътища много...

    "ДУМА" + "Дневник" = "ДУМНИК"
  54. 54 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#50:"Федор Венедиктович Езерский"]Ей и на английски не разбират...[/quote]
    Я да ти напиша на български,че да те видим колко разбираш:паралелно на новия скоростен път си остава сегашното трасе.

  55. 55 Профил на onufrij
    onufrij
    Рейтинг: 636 Неутрално

    Първо и най-важно е да се уточни трасето, та ние да преценим. Върбишкият проход не е път, а нещо подобно на плац за учебно бомбардиране, с хендеци, в които може да падне цял ТИР и да не му се вижда покрива.
    Ако ТИРовете минават оттам, турците сами си плащат таксите на себе си. Кво уя му губим от такава концесия? Освобождаваме Хаинбоаз от трафик и катастрофи.

  56. 56 Профил на radoslavivanov
    radoslavivanov
    Рейтинг: 504 Весело

    Другаря михалевски май го е яд, че няма да участва в разпределението на комисионните.
    Ако обаче все пак се докопа до властта ще чурулика като славей какъв супер проект е това.

  57. 57 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Весело

    [quote#53:"moriarti"]Тогава намерете прите и го постройте вие "про боно". Хем идва частен инвеститор и поема рисковете (според Михайлевски няма да има почти никакъв трафик по този път), хем се явяват недоволни от таксите. [/quote]

    Деейййй, вместо да кажеш "махаме винетките" ти пари искаш. Аман от комунистически мурафети - все някой друг да ти върши работата - или пари да даде, или да строи
    Дай пък направете един път нещо като хората, демократите
    Комунягите ги видяхме DDDD

  58. 58 Профил на Дон Кихот
    Дон Кихот
    Рейтинг: 2804 Неутрално

    За БСП икономиката е крадене и прахосване на държавни средства, пране на пари, отглеждане на олигархична класа, създаване и обслужване на номенклатура, залъгване на обществото със сладки приказки- същото, което беше и за породилата я БКП, с точност до маскировката на тези дейности. От тези позиции пътят Русе-Свиленград действително е убийствено икономически неизгоден. "Убийствено" в буквалния смисъл, защото всеки икономически успех е гвоздей в ковчега на столетницата, недвусмислено показвайки, че наличието на БСП не е необходимо условие за просперитета на България.

  59. 59 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 730 Любопитно

    [quote#33:"BlueWater"]Депозирането в БНБ на 200 млн.$ от Катар си е голям "балон", който кара БСП да се ПУКА от ЯД. [/quote]
    А къде е инфото ,че са депозирани?

  60. 60 Профил на berbenkov
    berbenkov
    Рейтинг: 1316 Неутрално

    След толкоз сторени злини
    няма ли БСП да се забрани?

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    www.berbenkov.hit.bg
  61. 61 Профил на ь
    ь
    Рейтинг: 1316 Любопитно

    Път - хубаво! Има въпроси, като кой ще плаща отчуждените имоти по трасето? За колко време ще се изплати и какво става след това? Магистрала ли ще е или скоростен път? Хубаво е да се знае, защото инвестират чужденци и по документ могат да изкарат този път "златен"
    За мен тази история ми звучи така - Турците ще построят път с катарски пари и после пак те основно ще си го използват! Лошо няма, ако ние прибираме таксита, та затова ще е добре да се знае, колко години катарците ще прибират таксите, за да не се окаже, че докато те решат

    Простотията ходи по хората! Затова обичам животните! Цъкам само "+" ... но не на всички :)
  62. 62 Профил на чобанмахала
    чобанмахала
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Какво е участието на България в компанията ? Какви са условията ? Какво в крайна сметка ще получи България? А българите? Проблемът въобще не е в това ,че БСП питат. Те даже питат така ,че да е лесно да им отговориш ,а не питат като парламентарна партия,която се интересува от това ,защитен ли е българският национален интерес.

  63. 63 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#44] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Нищо че са стари статийките географията, е била актуална винаги. Една от причините за първата световна война е една жп линия, която немците са искали да строят. Линията Горна-Елена е била губеща, но е имало прокти да се продължи до Твърдица. И жп мрежата ни е крайно неразвита. Липсата на поминък и инфраструктура е една от причините всичко да се натъпче в София. Малко неуместно ми се видя изказването на Михалевски, че катарците определят инфраструктурата ни. Тя сама по себе си далеч няма да ни реши проблемите, но е едно от условията. А иначе как ще се строи, по какви схеми не знам и не съм компетентен, но мисля че инфраструктура ни е нужна. Както и много други неща, разбира се.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  64. 64 Профил на сидер
    сидер
    Рейтинг: 4322 Неутрално

    Ей сега Катарците и Турците като видят, че дунав мос 1 е тесен за трафика който ще се отпрощи след построяването на пътя ще поискат и техен мост над Дунава. Тогава кво праим ще им дадем ли да си го правят. Прав е другарят Миалевски млогу е прав защото нема да има хама хам други че плащат иче държат сметка за секо гвоздейче, той де другарят миалески и другите от БКПто (братска крадлива партия) сега преименувана на БСП ( бетер серсем партия) електората беден и прост а тези като миалевски Р.Овч. Серчо които управляват тази партия богати та олигарси. За това плачат тези хора и казват че този път нямяло сметка от него, защото те нямя да имат сметка това е.

  65. 65 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Неутрално

    До коментар [#63] от "badjanak":

    Аз... много съжалявам за тази линия... Те хубаво я закриха преди 10-тина години, но да не бяха демонтирали линиите.... Чак се чудя, можеха да я използват и за шоу линия, подобно на теснолинейката до Велинград... А то, вярно... откакто стъкларската фабрика там хлопна кепенци, освен едно кисело мляко, друго силно не им остана на хората, което да се превозва

  66. 66 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Весело

    [quote#63:"badjanak"]Една от причините за първата световна война е една жп линия, която немците са искали да строят. Линията Горна-Елена е била губеща, но е имало прокти да се продължи до Твърдица. [/quote]

    Бате... Ама гледай простотията... Вместо да се купят 30 - 40 влакови композиции, че да се направят ЖП фериботи от Свиленград до Русе, да им се вземат парите, за возенето на ТИР-овете, тука главанаците ще дават земя, да си направят турчалята и мамалигарите двулентово пътче, че и пари да ни вземат, за преминаването по него? Ама щели били да го направят без пари, пък да си го ползват 30 години.
    Аман от предателска политика.... А колко лесно могат да се изкарат пари - я едно екологично зелено законче - всеки тир на влак, хем да не се рушат пътищата, хем да е безопасно движението, хем да е чист въздуха от по-малко изгорената нафта, че и да си плащат за превоза - повече отколкото им е двудневната винетка за преминаване. Ама на, идиоти. Никакво дългосрочно мислене.
    А тук, матрияла, се кефи, че щял да има нов асфалт

  67. 67 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#65] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Проблемите на инфраструктурата ни е че е крайно неразвита По гъстота на жп мрежата сме на едно от последните места в Европанякъде около 35-44 км на 1000кв.км. Има страни със130км на 100кв.км. Положението си го знаем при лепсата на работа и хляб на народа не му е много до тия неща дано изгрее слънце скоро и на нашата улица

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  68. 68 Профил на говедар
    говедар
    Рейтинг: 426 Весело

    Не съм срещал никъде в кратката ни демократична история прозрачно изготвен и осъществен проект.
    Без значение от цвета и украската на управляващите.
    Ако условията са ясни и точни и с нищо не ни ощетяват като данъкопладци, защо не
    Но някъде със сигурност има скрита уловка.
    Е някоя нова граблива птица ще си прибере една добра комисионна.
    А щом опозицията надига вой, то явно някаде нещо е гнило.
    Или техния дял е много мижав

    Кораба бавно потъва.. Без паника ИМА ВОДА ЗА ВСИЧКИ!
  69. 69 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#47] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Е къде е проблемът?

    За този конкретен път ще плащаш тол такса, а винетката за другите.

    т.е. по него ще можеш да се движиш и без винетка

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  70. 70 Профил на barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    barcelonski-е-във-FAKTOR.BG
    Рейтинг: 1316 Весело



    - Димчо, чуваме ли се ... ало ...

    извади епруветката с пробите бе .....


    => БАЙ ГЪЗЗЗ е ТÈХНОТО ЗНАМЕ и ГИ ДОВЕДЕ В => КЛОЗÈТА !!
  71. 71 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#66] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Проекти за возена тировете имаше, но нищо не стана, защо точно не знам, но явно някакви интереси е имало. И е факт че автомобилния транспорт в България се развива с приоритет, за сметка на железопътния, пък и на другите, но вече е друга тема.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  72. 72 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 636 Весело

    Бсп освен да крадат и спират развитието на държавата друго не знаят...но хората ги прецениха и им набиха шута...

    bigman
  73. 73 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Весело

    До коментар [#67] от "badjanak":

    Хм.... незнам защо смяташ, че по гъстота сме на последните... гъстотата у нас на жп мрежата е 3.89 км/100 кв.км, и статистиката казва.... че линийките ни са 15% по-малко от средните за Западна европа. Ама ако се обърне от гледна точка населението - у нас на 10 000 души се падат 35% повече жп линии, отколкото в Западна Европа... И не сме уникални. По същият начин е в Швеция, Прибалтика, Австрия, Ирландия, заради по-слабата гъстота на населението
    Просто навремето, като са ги мислили жп трасетата, са ги мислили с акъл, после комунягите са удвоявали линиите, и така
    Та като основа, много добре си е нагласено жп трасето, друг е въпроса, че му трябва подръжка, обновяване, и т.н.,
    а такова нещо няма да стане, докато се фаворитизира автомобилният транспорт, щото е... частен
    Та като ни е такава държавата, да си съсипва държавните фирми, за да се приказва, че била лош стопанин, така ще е
    А сега, ще подарим и на концесийка земичка, да си печелят хората.

    Кой направи сравнение с газопроводите и нефтопровидите? Там не се ли плащаха някакви таксички в милиончета годишно?

  74. 74 Профил на говедар
    говедар
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#69] от "Distributed":
    Строим си значи една къщичка в Свиленград, една в Русе и си джиткаме насам натам без винетка.
    А може да бутнем Свиленград в област Русе. Ставаш си сутринта и си отиваш на лекар в областния град само срещу една тол таксичка.
    Но струва ми се, че тези 4 ленти щед бъдат идеална писта за канарчета в следващите 10тина години

    Кораба бавно потъва.. Без паника ИМА ВОДА ЗА ВСИЧКИ!
  75. 75 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Весело

    [quote#69:"Distributed"]За този конкретен път ще плащаш тол такса, а винетката за другите.

    т.е. по него ще можеш да се движиш и без винетка[/quote]

    Така де, така де Докато стигна до него - винетка, щото няма да минава през града, а като го наближа - бариерката, пъхане на банкнотката в кештерминала, и газ до ламарината
    Никакъв проблем. Тя винетката така и така я плащам, що да не платя и тол такса, за правото да се движа без винетка ))) Чиста работа

  76. 76 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Весело

    [quote#28:"Distributed"]Вие каква тол такса бихте платили за този 300 км път?

    10 ст/км?
    5 ст/км?
    3 ст/км?
    1 ст/км ще ви се досвиди ли?[/quote]

    Мхммм, толкова... за 6 стотинки ли се говореше? Май толкова бяха. Та... какво? Седмична винетка - 10 кинта, и тол такса за 250 километра - 15 лв. А тол таксата е повече от 5 кила бензин!
    Направо обирджии! И това при цена 6 ст. на километър... А при 10 стотинки? Направо ми се удвоява разхода за горивото...

    Или айде, да не ги смятам като 5 кила бензин... ама това са 3 кафета с 3 коли в Кемпински Зографски бре!

  77. 77 Профил на Чардо
    Чардо
    Рейтинг: 2000 Неутрално

    БСП обяви пътя Русе - Свиленград за икономически неизгоден
    =======================

    Неизгоден ;
    икономически
    или
    политически ???????????????

    Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24
  78. 78 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 583 Неутрално

    За кой е икономически неизгоден,за вас ли комуняги.??

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  79. 79 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#75] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Тол таксата е целеви данък - за поддръжката на определен път.

    Винетката по принцип е социалистически данък - изравнителен, в полза на бедните.. т.е. по-неизползваемите пътища. Би трябвало да го харесвате.

    Не разбирам какво против имате цялата схема освен, че не искате да плащате за използването на дадена услува - в случая пътищата, а искате да се строят и поддържат от данъците на хората

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  80. 80 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#76] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Е както по-горе се спомена - има и алтернативен път, който си пресметне, че да го ползва него ще му излезе по-евтино - прав му път.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  81. 81 Профил на badjanak
    badjanak
    Рейтинг: 890 Неутрално

    До коментар [#73] от "Федор Венедиктович Езерский":

    http://www1.znam.bg/zmonres/edu/geografia%209/EUK/UNIT5/unit11.htm
    Разбира се гъстотата на мрежата не зависи само от територията, а и от други фактори: икономика, население, излаз на море и т.н. Напоследък като население намаляваме, та не знам вече какво и точно колко ще ни е необходимо, но при тоя упадък явно че няма да имаме нужда от това, което е било преди. Например неразвити са линиите в Добруджа, Родопите. Говореше се за северна подбалканска линия и т.н. Какво ще стане не знам, но не съм оптимист. Категорично мисля че имаме нужда от развитие на инфраструктура. Какво трябва да е съотношението между видовете транспорт, друг въпрос, но явно е че автотранспортът е с приоритет за сметка на другите.
    Дано нещо се промени.

    "Не бъди сладък, ще те изядат, не бъди горчив, ще те изплюят" "Всеки се оплаква от липса на пари, от липса на ум-никой" Еврейски мъдрости.
  82. 82 Профил на говедар
    говедар
    Рейтинг: 426 Весело

    До коментар [#79] от "Distributed":
    Виж аз нищо против пътя нямам!
    И без друго основно ще го ползват превозвачите.
    Въпросът е да не стане така, че накрая вместо да си го построят и поддържат с таксите, да го платят от данъците.

    Кораба бавно потъва.. Без паника ИМА ВОДА ЗА ВСИЧКИ!
  83. 83 Профил на aravind
    aravind
    Рейтинг: 426 Неутрално

    Ама защо се сърдите, че БСП обявява проекта за неизгоден? На БСП работата и като опозиция е да критикува, да информира наслението за неродностите, които извършва безумното ни правителство всекидневно! Опозицията си върши ролята чудесно, защото е будна и активна,разбира се, че ни трябва коректив! Много е тесногръдо да мериш даден проект по това дали е син или червен, а не дали е добър за нас или не. След като се поставя този проблем, поне сме информирани за него и сами можем чрез фактите да си изградим собствено мнение! Когато управляващите обявиха проекта АЕЦ "Белене" за неизгоден, никой не се усъмни, въпреки че в доклада консултантите дадоха 100 положителни от 100 възможни точки, ама доклада така и не беше показан целия.

  84. 84 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#82] от "миньор-терорист":

    Абсолютно, точно затова подобни договори трябва да са публични от самото начало и да няма скрито покрито.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  85. 85 Профил на говедар
    говедар
    Рейтинг: 426 Неутрално

    До коментар [#84] от "Distributed":
    Факт е обаче, че в момента до щироката общественост достигат само гръмки обещания. Подплатени единствено с вервайте ми, тва е голяма работа!

    Кораба бавно потъва.. Без паника ИМА ВОДА ЗА ВСИЧКИ!
  86. 86 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#83] от "aravind":

    Прав, сте че работата на опозицията е да е коректив, но нашата опозиция вместо това лъже като разпрана за каквото си ще.

    Това е проблемът.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  87. 87 Профил на Distributed
    Distributed
    Рейтинг: 793 Неутрално

    До коментар [#85] от "миньор-терорист":

    Еми да Типично по популистки. Защо това ви изненадва?

    Пък и самия проект е в предначална фаза на проектирането на предначалната фаза.

    Facebook: Възобновяеми енергийни източници - бъдещето на енергетиката на Земята! http://www.facebook.com/groups/172169062843817/
  88. 88 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Весело

    [quote#79:"Distributed"]Винетката по принцип е социалистически данък - изравнителен, в полза на бедните.. т.е. по-неизползваемите пътища. Би трябвало да го харесвате. [/quote]

    Ама какво да го харесвам? Аз викам да се маха! Ама кой да ме чете?
    Гледай само как ми слагат приказки на клавишите, дето не съм ги казал.
    Никой не чете, че казвам "Няма да плащам два данъка", те ми викат "Ама защо плащаш винетки?". Ненормална работа!
    Ам а не плати винетка, да ти отресат глоба, по комунистически! DD
    Докато има винетки - никакви тол такси. За да си е по евродирективата. Не е моя измишльотина това - брюкселска е
    Пък който неще да се съобразява с евросъюзното законодателство - да плаща и двете

  89. 89 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 740 Неутрално

    [quote#76:"Федор Венедиктович Езерский"]Седмична винетка - 10 кинта, и тол такса за 250 километра - 15 лв.[/quote]
    Ако пресечеш БГ само по този път винетка не ти трябва.
    Нещо много внимание ти се обърна и започна да кокетничиш,а?

  90. 90 Профил на BlueWater
    BlueWater
    Рейтинг: 1002 Весело

    [quote#59:"cobanmaala"]А къде е инфото ,че са депозирани? [/quote]Ето ви информация от Катарския вестник

    "Daily Newspaper published by Gulf Publishing & Printing Co. Doha, Qatar"

    http://www.gulf-times.com/site/topics/printArticle.asp?cu_no=2&item_no=506421&version=1&template_id=57&parent_id=56

  91. 91 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Любопитно

    [quote#89:"ret"]Ако пресечеш БГ само по този път винетка не ти трябва. [/quote]

    Аха, и как ще стигнеш до него? По синорите?

  92. 92 Профил на Федор Езерский
    Федор Езерский
    Рейтинг: 876 Любопитно

    Като искат катарците да си строят - дава им се земята с право за строеж за 30 години, плащат си концесионната такса, и ако щат с паваж като на жълтите павета да го постелят. Но да плащат.
    А каквото се чува до момента - да им се даде земя без пари, а те да си строят, а после да цоцат. Че и тази дебелата кифла да вика - "Даваме им за 30 години, те ще са на далавера след 12-тата година".
    Е толкова ли сме богати, да им правим подаръци? Къде ни е файдата?

  93. 93 Профил на ret
    ret
    Рейтинг: 740 Неутрално

    До коментар [#91] от "Федор Венедиктович Езерский":

    Аха,ти казваш,че трябва да има промоция за тия,които са тръгнали към него от БГ територия,с подписване на клетвена декларация.
    Няма как.
    И плюс това не е задължително да го ползваш,както написах преди това като алтернатива си остава сегашното трасе,караш си по него и си пееш без да плащаш такса.
    Сума ти нещо си изписал като инатливо дете.

  94. 94 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1309 Неутрално

    Катар ще инвестира 9 милиарда в Китай а у нас ще участва с 100-200 милиона,по предварителни обещания.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK