"Премиерското" летище в Балчик загуби битката с Варна, преди да е влязло в нея

"Премиерското" летище в Балчик загуби битката с Варна, преди да е влязло в нея

© Спас Спасов



Рехабилитацията на пистата за излитане и кацане на варненското летище, както и строителството на нов летищен терминал, който трябва да бъде готов за следващия туристическия сезон, са обезсмислили трансформирането на авиобазата в Балчик в гражданско международно летище, както настояваше премиерът. Това става ясно от отговорите на въпроси, които "Дневник.bg" изпрати до Министерството на транспорта (МТ) и летище София.


"Изграждането и модернизацията на летателното поле и на обслужващата летищна инфраструктура на летище Варна (като основен конкурент на летище Балчик) наложи да се прецизира оценката относно влиянието му в преразпределянето на самолетодвиженията и пътникопотока", пише в предоставената от двете ведомства информация.


Трансформацията на авиобазата край Балчик беше превърната в топ приоритет на правителството лично от премиера. На 6 юли м.г. по време на заседание на кабинета си министър–председателят Бойко Борисов постави на министрите ултиматум.




"Искам го напролет, май месец (2012 г. - бел. ред.) това летище да функционира за новия туристически сезон", каза той.


Стенограмите от това правителствено заседание, както и от друго, състояло се на 3 август, свидетелстват, че по тази тема Бойко Борисов не приема никакви съображения за цената на реконструкцията, начина на бъдещо концесиониране и евентуалните пречки пред осъществяването на инвестицията в летището. В документираните разговори липсват икономически аргументи за това какъв ще е ефектът от откриването на трето гражданско летище на по-малко от 50 км от варненското.


Сюжетът стана отново актуален, след като на 3 май т.г., без в бившата авиобаза в Балчик да е вложен и лев от предвидените за реконструкцията й 40 млн. лв., след широка предварителна разгласа там кацна деветместен граждански самолет. Така независимо от провала на плановете за трансформиране на летището от военно в международно гражданско ултиматумът на премиера е бил формално спазен.


Заради липсата на митническо и паспортно гише на летището обаче самолетът е прелетял най-напред от чешкото летище Рузине до Варна. Там пътниците са слезли за извършване на необходимите проверки. После пасажерите са качени обратно в самолета, за да се приземят повторно на около 40 км по на север - в Балчик, но този път официално и при подобаващо медийно отразяване.


"Полетът Варна - Балчик и обратно е вътрешен", потвърдиха и от летище София, като така на практика опровергаха информацията, че летището е приело "международен полет", както бе официално съобщено.


От отговорите на въпросите към двете ведомства, зададени от "Дневник.bg", става ясно още, че пистата на летището в Балчик е проектирана да приема единствено малки самолети с тежест не повече от 5.7 т, а това прави неизпълнима идеята на премиера там да бъдат приемани чартърни полети, изпълнявани със самолети от типа на "Боинг 747", като сегашната бъде само "отремонтирана" по думите му.


В информацията, предоставена от пресслужбата на МТ, се казва също, че "от гледна точка на срока за възвращаемост на (евентуалната – бел. ред) инвестиция в летище Балчик оптималният сценарий е тя да се позиционира във времето така, че експлоатацията на летището да започне през следкризисния период".


Съобщава се също, че "към настоящия момент към летището е проявяван интерес от частни инвеститори". От МТ и летище София обаче не уточняват дали всъщност не става дума за евентуалния концесионер на летище София, в чиито активи авиобазата в Балчик беше прехвърлена в края на август м.г.


Още за неосъществения проект на премиера за трето морско летище край Балчик четете в утрешния брой на в "Капитал".

Ключови думи към статията:

Коментари (68)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на madagaskar
    madagaskar
    Рейтинг: 914 Любопитно

    Заради липсата на митническо и паспортно гише на летището обаче самолетът е прелетял най-напред от чешкото летище Рузине до Варна. Там пътниците са слезли за извършване на необходимите проверки. После пасажерите са качени обратно в самолета, за да се приземят повторно на около 40 км по на север - в Балчик, но този път официално и при подобаващо медийно отразяване.


    Кат` ще гарга да е рошава! Дали "пътниците" са били статисти на държавни разноски? Или се опитваме да правим и международен цирк?

    Ако МЗ предупреждава, че „пушенето убива“, редно е и ние, пушачите, да предупреждаваме, че кражбите в Министерството на здравеопазването убиват повече
  2. 2 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Неутрално

    .."Рехабилитацията на пистата за излитане и кацане на варненското летище, както и строителството на нов летищен терминал, който трябва да бъде готов за следващия туристическия сезон, са обезсмислили трансформирането на авиобазата в Балчик в гражданско международно летище...... На 6 юли м.г. по време на заседание на кабинета си министър–председателят Бойко Борисов постави на министрите ултиматум.
    "Искам го напролет, май месец (2012 г. - бел. ред.) това летище да функционира за новия туристически сезон".......Поредните безмислени и необосновани лакърдии на Б.Б.!?

  3. 3 Профил на Pima
    Pima
    Рейтинг: 434 Весело

    Ще се повторя:
    ПРАЗНИ МИСЛИ НА ЕДИН ПРАЗЕН ЧОВЕК
    това, че успява да сътвори няколко прости изречения в които има тук-там нещо вярно не прави едно изказване смислено.

    Най-страшното на комунизма е това което идва след него...
  4. 4 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 1809 Весело

    Само да напомня какво пишеха по темата служителите на ГЕРБ:
    barcelonski /03.05.2012/
    "reminder (подновен):
    Не било PR .... истина било !!!
    - Congratulations Borisov !!!"

    "Значи >
    Борисов разчупи
    монополното положение
    на Варненското летище в региона !!?!
    - Затова няма алтернатива !!! "

    "Хайде СЕГА >
    http://www.dnevnik.bg/biznes/2011/08/07/1135111_letishte_balchik_-_ekspresna_poruchka_ot_premiera/
    всеки да си открие
    Тъпунгеският "коментар" >
    1 - 2 - 3 - 5 - 7 - 9 - 11 - 12 - 13 - 14 - 15 - 16 - 17"

    "Летище Балчик
    - експресна поръчка от премиера"
    - Поръчано - изпълнено !!!
    Затова няма алтернатива !!!
    barcelonski "

    "Последно: (обобщено)
    - Значи НЕ било PR ..... истина било !"

    Барселонски, ПАК било PR.

  5. 5 Профил на Lary2
    Lary2
    Рейтинг: 381 Разстроено

    Жалко това щеше да раздвижи района. Всички места от Албена и Кранево на север ще страдат от това.
    Явно ТИМ -аджийските интереси са по-силни. Понеже те са концесионери на летището във Варна и Бургас, същевременно имат участия в България Еър и завишиха летищните такси такси така че на другите компании да не им е изгодно да летят София-Варна/Бургас. За това и WizzAir спряха евтините полети. Тяхния полет можеше да го вземеш за 20 -тина лв дори и за 12. А сега... 80лв. мисля, че е най-евтиното.
    Наистина жалко.

    Бъди такъв за какъвто искаш да минеш!
  6. 6 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Весело

    Заради липсата на митническо и паспортно гише на летището обаче самолетът е прелетял най-напред от чешкото летище Рузине до Варна. Там пътниците са слезли за извършване на необходимите проверки. После пасажерите са качени обратно в самолета, за да се приземят повторно на около 40 км по на север - в Балчик, но този път официално и при подобаващо медийно отразяване.
    =====================

    Е нямам думи.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  7. 7 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 631 Разстроено

    И тези хора ни управляват!!!!
    Дори не мога да използвам фразата - "Да се смееш ли ....."
    Тъжно! Много тъжно!
    Действията им не са малоумни, а направо безумни!

    pastor
  8. 8 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 487 Неутрално

    Ама какви са тези летища на 60 км едно от друго??????
    Ако слушаш ББ следват полети от Виена до Братислава....

  9. 9 Профил на kuku032
    kuku032
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Браво, Бойко! Поредното изпълнено обещание, каквото кажеш-правиш! Кога сме имали такъв политик-пътищата ни оправи, живеем като европейци и дори живота ни удължи с 1 година?!

  10. 10 Профил на Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Ордар Варвар, Дебил Дебылич now
    Рейтинг: 1098 Неутрално

    "В информацията, предоставена от пресслужбата на МТ, се казва също, че "от гледна точка на срока за възвращаемост на (евентуалната – бел. ред) инвестиция в летище Балчик оптималният сценарий е тя да се позиционира във времето така, че експлоатацията на летището да започне през следкризисния период".

    Позиционирането във времето май е дистанциране за неопределено време!

    През последните 4000 години не е опитомено нито едно ново животно.
  11. 11 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 631 Неутрално

    До коментар [#5] от "Lary2":

    Защо преди да ръкопляскате на гениалните идеи на Слънцето не вземете да помислите?
    Толкова елементарно ли ви изглежда изграждането и поддържането на едно такова съоръжение. Инвестицията и поддържането могат да бъдат избити само от летищните такси.
    Трябва да имаш и определен поток от платежноспособни клиенти.
    Самата идея на ББ за гражданско летище бе безумна.

    pastor
  12. 12 Профил на pastor
    pastor
    Рейтинг: 631 Весело

    До коментар [#10] от "phh":

    А бе, то отговора им е, като на циганката, която щяла да се самообеси или да изчезне безкрайно!

    pastor
  13. 13 Профил на dobrich
    dobrich
    Рейтинг: 1234 Весело

    До коментар [#5] от "Lary2":

    "Жалко това щеше да раздвижи район"...Нали катЪрците щяха да го вземат?!

  14. 14 Профил на Владимиров
    Владимиров
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Нормално, когато се управлява емоциално, вместо практично.....

  15. 15 Профил на b_d_s
    b_d_s
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Поредните приказки без покритие на Биби. Необосновани и абсурдни идеи с които товари държавата. Истинският проблем е по времето на управлението на Симеон (част от което беше и Борисов), когато двете морски летища бяха подготвени за концесия в комплект. Така конкуренцията беше убита, още повече, че концесионерът на двете летища е и собственик на България Ер.

  16. 16 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1334 Неутрално

    В Катар мисля се договорихме за концесия или са се отказали,така е като не купуваме газ от тях.

  17. 17 Профил на OMUNVINGE
    OMUNVINGE
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Боинг 747" ?????
    Ок Бойко, че е куха лейка, куха е но всеки път се чудя тоя човек няма ли съветници, които да му обясняват елементарни неща.
    747 летят най-вече междуконтинентални полети. Коя компания ще грабне огромния си самолет и ще го стовари в Балчик.
    Във Варна наляха само за новата писта 40 млн. за да може да кацат самолети от този тип. Правете си сметката колко ще глътне пистата в Балчик в такъв случай.

  18. 18 Профил на hodounski
    hodounski
    Рейтинг: 3085 Весело

    И какво сега ?Кънчо и андрейчо останаха без летище?

  19. 19 Профил на Norman Granz
    Norman Granz
    Рейтинг: 3648 Неутрално

    На Боко Тиквата може да му хрумне да построи и контейнерен терминал в Банкя. Лошото е, че сред подчинените му няма кой да събере куража да му обясни, че там няма море.

    НЯМАМ ВРЕМЕ ДА ОТГОВАРЯМ НА ВСЕКИ ИДИОТ.
  20. 20 Профил на OMUNVINGE
    OMUNVINGE
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Боинг 747" ?????
    Ок Бойко, че е куха лейка, куха е но всеки път се чудя тоя човек няма ли съветници, които да му обясняват елементарни неща.
    747 летят най-вече междуконтинентални полети. Коя компания ще грабне огромния си самолет и ще го стовари в Балчик.
    Във Варна наляха само за новата писта 40 млн. за да може да кацат самолети от този тип. Правете си сметката колко ще глътне пистата в Балчик в такъв случай.

  21. 21 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 442 Неутрално

    Сега го искам,мъжко го искам....Няма проучване,стратегия,обосновка,допитване до местните жители,фанансов план и прочие.Видял се голям мутра с друга голяма,единия казал на другия -що не напраиш едно летище в Балчик,другия му вика - що да не?Това не е виц.

  22. 22 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    Конграчюлейшънс, Борисов. Мислех, че си ударил дъното, ама ти се оказа и че копаеш надолу.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  23. 23 Профил на fireball
    fireball
    Рейтинг: 968 Неутрално

    [quote#11:"pastor"]Самата идея на ББ за гражданско летище бе безумна[/quote]

    Малко надценявате пожарникаря.
    Той собствени идеи няма. Идеите му ги подават кукловодите.

    "Самата идея" трябваше да облагодетелства едни наши хора инвестирали в едни голф-игрища. Идеята беше с пари на данъкоплатеца да се подпомогне една 100% частна инвестиция с крайно съмнителна полза за когото и да било извън определени олигархични кръгове (Гергов & Райчев & ...).
    Защо реализацията на тази "идея" е зациклила - не съм в течение. Може би "блестящото" положение на държавните финанси все пак се е оказало някакъв възпиращ фактор.

  24. 24 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1026 Любопитно

    Пистата на летището в Балчик приема и самолети като Alenia C-27J Spartan с максимално тегло 30 тона и тегло празен 17 тона:

    http://www.bgspotters.net/pictures/pic.php?subm=3&oprt=2&form_PicId=25974

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  25. 26 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1026 Любопитно

    И все пак тази информация трябва да има някакво обяснение

    "От отговорите на въпросите към двете ведомства, зададени от "Дневник.bg", става ясно още, че пистата на летището в Балчик е проектирана да приема единствено малки самолети с тежест не повече от 5.7 т..."

    Та дори лек изтребител като МиГ-21, който е бил базиран на въпросната писта, има максимално тегло от над 7 тона! "Журналистите" от "Дневник" пак не са разбрали нещо... А обясненето е:

    "Красимир Костов, който е ръководител на летище Балчик, обясни, че на този етап лицензът, който има летището е за летателна площадка. Това означава, че могат да кацат само малки въздухоплавателни средства с тегло до 5 700 кг."

    http://novatv.bg/news/view/2012/05/04/30103/%D0%9D%D0%B0-%D0%BB%D0%B5%D1%82%D0%B8%D1%89%D0%B5%D1%82%D0%BE-%D0%B2-%D0%91%D0%B0%D0%BB%D1%87%D0%B8%D0%BA-%D0%BA%D0%B0%D1%86%D0%BD%D0%B0-%D0%BF%D1%8A%D1%80%D0%B2%D0%B8%D1%8F%D1%82-%D0%B3%D1%80%D0%B0%D0%B6%D0%B4%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BA%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D0%B5%D1%82/

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  26. 27 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1026 Неутрално

    П. п. А 90% от коментарите по-горе са чиста тролска плява.

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  27. 28 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1455 Разстроено

    Помпиерът in action: по тази тема Бойко Борисов не приема никакви съображения за цената на реконструкцията, начина на бъдещо концесиониране и евентуалните пречки пред осъществяването на инвестицията в летището. В документираните разговори липсват икономически аргументи за това какъв ще е ефектът от откриването на трето гражданско летище

    Боже, такива "управляват"...

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  28. 29 Профил на stg
    stg
    Рейтинг: 1345 Неутрално

    До коментар [#4] от "virgin":

    абе що четеш герберописания, не ти ли е досадно

    "Ceterum censeo ГЕРБ esse delendam"
  29. 30 Профил на B52
    B52
    Рейтинг: 1455 Неутрално

    Абе не е истина: "пистата на летището в Балчик е проектирана да приема единствено малки самолети с тежест не повече от 5.7 т, а това прави неизпълнима идеята на премиера там да бъдат приемани чартърни полети, изпълнявани със самолети от типа на "Боинг 747", като сегашната бъде само "отремонтирана" по думите му
    1. Чартър с В747 се съмнявам че БГ е видяла, има "малка" разлика с В737
    2. С "отремонтиране" едно регионално лети6те не става международно.

    He had decided to live forever or die in the attempt, and his only mission each time he went up was to come down alive.
  30. 31 Профил на Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Югозомби. Безсрочен бан след модераторски произвол
    Рейтинг: 1026 Любопитно

    До коментар [#30] от "B52":

    Поредният политизиран трол, който цитира с пълно доверие абсурдите на "Дневник".

    Модерацията системно трие критични към политиката на изданията коментари и налага бан на авторите им. Тази несвобода обезсмисля коментирането в "Икономедиа“.
  31. 32 Профил на Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Moi6e from Israel, с деактивиран акаунт
    Рейтинг: 1288 Весело

    [quote#6:"Танас"]Заради липсата на митническо и паспортно гише на летището обаче самолетът е прелетял най-напред от чешкото летище Рузине до Варна.
    ...
    =====================
    ...
    Е нямам думи.[/quote]
    Ти почакай този "умник" да отвори там малка митничка (само за "наши" хора) па тогава ще намериш не думи, ама цяла реч ще тръснеш

    I REFUSE TO JOIN ANY CLUB THAT WOULD'VE ME AS A MEMBER!
  32. 33 Профил на Shlosera
    Shlosera
    Рейтинг: 488 Неутрално

    Вместо да влагат един безмислени 40 млн лева в новото летище, просто да ги вложат в пътя до там и ще се стига за по - малко от час...аман от простотии...

  33. 34 Профил на alieng
    alieng
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#5] от "Lary2":

    Защо му слагате минуси на Лари?! Факт е, че Уизеър продаваше билети София-Варна по 20 лв. и самолетите бяха пълни, та и БГЕър се беше принудил да свали цените до към толкова. Факт е и това, че след като изгониха унгарците, билетите на БГЕър скочиха до 70 лв. еднопосочен при ранни записвания и продължават да растат!

  34. 35 Профил на bhristov
    bhristov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Видях в някои от коментарите крайни твърдения за В 747 и това че не правел чартъри. Това не е същината на разговора разбира се, но за протокола В 747 от няколко години летят по чартърни линии от Русия до Бургас - руската ТРАНСАЕРО ги ползва редовно. Наздраве

  35. 36 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#22] от "Тони!":

    В какъв смисъл е ударил дъното. Казал е някаква глупост, без значение дали е бил подведен от съветник, но факта е, че не е направил глупост. Ти ако си вярвал на думите му, че летището в Балчик ще приема каквито и да било чартъри, камо ли с Б747 си е за твоя сметка.

  36. 37 Профил на Aleksey
    Aleksey
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Пълна простотия! Има нормално и добре функциониращо летище на 40 км., а ББ искаше да налива милиони левове, за да поправя старо, грозно и напълно нефункциониращо летище! Само Тиквата е способен да роди такива гениални бизнес решения!

  37. 38 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2478 Неутрално

    До коментар [#36] от "normandy":

    Би трябвало добре да знаеш, че аз на неговите думи не вярвам. Факт обаче е, че бая матрял се връзва, което е и единствения му начин да привлича електорална подкрепа. И да, напълно прав си, че ако някой се връзва, то си е за негова сметка, но и за сметката на всички нас, щото това връзване го държи на власт още.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  38. 39 Профил на dnk
    dnk
    Рейтинг: 579 Неутрално

    [quote#19:"dodge_ram"]На Боко Тиквата може да му хрумне да построи и контейнерен терминал в Банкя. Лошото е, че сред подчинените му няма кой да събере куража да му обясни, че там няма море. [/quote]

    ++++++++

    Моралът не е порок!
  39. 40 Профил на ner0n
    ner0n
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До кога ще търпим простотиите на този човек!? Как може тоя самолет да кацне първо във Варна за паспортна проверка, а след това в Балчик, който даже не е на 40 километра от Варна, ами на 25-30 максимум... няма такъв позор, няма такъв олигофрен като Боко.

  40. 41 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 754 Неутрално

    [quote#38:"Тони!"]Би трябвало добре да знаеш, че аз на неговите думи не вярвам[/quote]

    Ми тогава, кво се кахъриш ясно беше , че ББ говори глупости за летището. Относно летището за всички разбиращи от авиобизнес беше ясно, че в Балчик литещито няма бъдеще да приема чартъри, без значение кой го казва, защо го е казал и кой го е подвел си е проблем на ББ. Подобен проект се построи в Испания, но на тях имаше кой да им подарява пари.

  41. 42 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 487 Неутрално

    747 си летят чартъри, въпросът е по простия показател търсене-предлагане някой ще организира ли подобен чартър до Балчик, като има напълно функциониращо летище във Варна???
    Безумие

  42. 43 Профил на WC1
    WC1
    Рейтинг: 523 Неутрално

    просто не мога да повярвам колко много хора нямат работа или греша, те са на работа

    ATX
  43. 44 Профил на Green Vampire
    Green Vampire
    Рейтинг: 488 Весело

    Моменти от мача : “Боко” – “Обективната действителност”
    (1) Трансформацията на авиобазата край Балчик беше превърната в топ приоритет на правителството лично от премиера.
    (2) Бойко Борисов постави на министрите ултиматум.
    (3) "Искам го напролет, май месец (2012 г. - бел. ред.) това летище
    (4) по тази тема Бойко Борисов не приема никакви съображения за цената на реконструкцията, начина на бъдещо концесиониране и евентуалните пречки
    (5) В документираните разговори липсват икономически аргументи за това какъв ще е ефектът от откриването на трето гражданско летище на по-малко от 50 км от варненското.
    -------------------------------
    Видно е - Боко почнал да управлява с укази.
    Обаче обективната действителност продължава да не го бръсне за слива.
    ---
    Боко, издай указ с една точка:

    ..............................Указъ
    ................................на
    ...............Б. Методиевъ Борисовъ.
    ...............................................................Указвам,
    Немедлено са мащам и са връщам у пожарната.
    Подпис: /................../
    ...............не се чете

    In The Death Car We Are Alive
  44. 45 Профил на Знам и Мога
    Знам и Мога
    Рейтинг: 754 Весело

    Бойко, Бойко, не е лесно да обещаваш! Какви ще ги разправяш сега на Златев?

  45. 46 Профил на mapto
    mapto
    Рейтинг: 1310 Неутрално

    Бойко има заръчка от ТИМ да заобиколят Фрапорт с нелегалния трафик за Варна...

    Думите в един език са това, което е безкрайно и изисква най-много усърдие и постоянство. Затова направихме http://lexicum.net
  46. 47 Профил на 404_not_found
    404_not_found
    Рейтинг: 381 Неутрално

    какъв трафик трябва да има това летище което ще работи само 3-4 месеца годишно за оправдае 40 млн инвестиций в него?

  47. 48 Профил на Orchid
    Orchid
    Рейтинг: 917 Весело

    "експлоатацията на летището да започне през следкризисния период""

    Ето този израз в бъдеще неопределено време изби рибата в морето!
    Пълен цирк сме в тази държава! ПЪЛЕН!

    Навремето си спомням, че "Албена" имаха апетити към него, но дори и поставянето на Шулева в жълтото правителство явно не успя да им помогне.

    Аз лично виждам това летище като едно кокетно нискобюджетно такова. Само да има истински инвеститор

  48. 49 Профил на hlapaka1987
    hlapaka1987
    Рейтинг: 381 Неутрално

    В документираните разговори липсват икономически аргументи за това какъв ще е ефектът от откриването на трето гражданско летище на по-малко от 50 км от варненското.


    То, такива аргументи липсваха и при отказа по проекта АЕЦ Белене, но хората му вярват сляпо, само като чуят, че щял да бъде скъп и се уплашват, че нямат пари. Ние никога не сме имали пари, какво толкова се чудите бе...

    Боко взима гениални решения ежедневно, от които зависи цялото бъдеще на държавата, а ние не правим нищо по въпроса..

  49. 50 Профил на gost22
    gost22
    Рейтинг: 2029 Неутрално

    [quote#47:"404_not_found"]какъв трафик трябва да има това летище което ще работи само 3-4 месеца годишно за оправдае 40 млн инвестиций в него?[/quote]

    Контрабанден...

    "Историята служи на българите, да не си взема поука от нея." ...Фра Дяволо. Жалко, но все още е факт...
  50. 51 Профил на hlapaka1987
    hlapaka1987
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#50] от "gost22":

    Абсолютно. ТОй, Боко, не иска пари за АЕЦ Белене да даде, не защото мисли, че няма да има възвращаемост, а защото сигурно няма да може да си прави далаверите, защото там играят други интереси. Но едно летище в Балчик е просто толкова удобен център за вкарване на каквото и да е било..

  51. 52 Профил на bhristov
    bhristov
    Рейтинг: 434 Неутрално

    "Аз лично виждам това летище като едно кокетно ни
    скобюджетно такова. Само да има истински инвеститор " - подкрепям напълно. Ако се намери инвеститор, но НЕ държавата мисля , че там може да се привлече немалко нискобюджетен трафик

  52. 53 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    [quote#5:"Lary2"]Понеже те са концесионери на летището във Варна и Бургас[/quote]
    Сигурен ли си? Аз пък мисля че са ФРАПОРТ ТУИН СТАР ЕЪРПОРТ МЕНИДЖМЪНТ и мисля че са холандци, а не ТИМаджии...
    Но може и да греша де... не съм проверявал дали не са офшорка

  53. 54 Профил на shristov
    shristov
    Рейтинг: 1021 Весело

    [quote#8:"Haftor"]Ама какви са тези летища на 60 км едно от друго[/quote]

    Да ти обясня. Ти картата на автомагистралите на Германия виждал ли си? Като хлебарки се прескачат, на има-няма 60 км една от друга.

    Е, хак да му е на Дойчо; при нас _летищата_ са на 60 км едно от друго.

  54. 55 Профил на Дамян
    Дамян
    Рейтинг: 1332 Неутрално

    До коментар [#52] от "bhristov": Напротив, летището става за малко бутиково летище за скъпи пасажери А за инветирането си прав

  55. 56 Профил на Попа от Симитли
    Попа от Симитли
    Рейтинг: 541 Весело

    жми градо ...

    ... sorry, I'm fucked up inside!
  56. 57 Профил на ivo_mutafchiev
    ivo_mutafchiev
    Рейтинг: 434 Весело

    Ето един готин виц: "Борисов убеди българите в Прага, че гони ТИМ" ))

    http://www.briz15.com/novina-25971/

  57. 58 Профил на ivo_mutafchiev
    ivo_mutafchiev
    Рейтинг: 434 Любопитно

    А сега сериозно! Според мен, най-добре ще е, летище Балчик да се преобразува в авто-мото писта, на която да могат да се организират както републикански, така и международни състезания. Това е инвестиция, която си струва усилията.

  58. 59 Профил на Tod
    Tod
    Рейтинг: 1341 Неутрално




    [quote#33:"Shlosera"]Вместо да влагат един безмислени 40 млн лева в новото летище, просто да ги вложат в пътя до там и ще се стига за по - малко от час...аман от простотии...
    ---------------------------------------------------
    Това е най-правилното решение.

    Истината няма пресечна точка с популизма на БСП
  59. 60 Профил на Haftor
    Haftor
    Рейтинг: 487 Весело

    До коментар [#54] от "shristov":

    Хихихи, не бях се сетил, нали сме традиционен център на стабилността и богатството

  60. 61 Профил на Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Прокопиадата: "ЦЕНЗУРА!" - мотото на Дневник!
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    Смях... и този е премиер?!

    Днес е станал и му е в левия крачол, утре в десния...

    Който не следва линията на Економедиа е тотално цензуриран!
  61. 62 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 648 Неутрално

    Дойде им акъла в главата...от миналата година пиша, че при наличието на пет международни летища и при положение че не всичките работят с пълен капаците...е пълна глупост да се открива ново...като за територията на България и тия са много...

    bigman
  62. 63 Профил на Apolon ot Tiana
    Apolon ot Tiana
    Рейтинг: 800 Неутрално

    Кипи безсмислен труд, тормоз на пътници, харчене на грешни народни пари в криза и глад, заради простотията и егото на една мутра, облечена с най-голямата власт в държавата и узурпирала всички власти!

    apoloniy
  63. 64 Профил на Storan
    Storan
    Рейтинг: 648 Весело

    До коментар [#17] от "OMUNVINGE":

    И то само с леко разширение и нова асфалтова настилка

  64. 65 Профил на Storan
    Storan
    Рейтинг: 648 Любопитно

    До коментар [#55] от "Дамян":
    Питайте някой служил във ВВС - ще Ви каже , че там граждански самолети освен "бръмбари" не могат да кацат.
    Преди 10-на години американците го отказаха за тяхна транзитна авиобаза и даже полк. Карла Баас - ВВС аташе /същата дето се яви при Първанов в униформа и по маратонки да я награди със орден Стара Планина/каза че е по опасно и от кацане на самолетоносач, мористо насочена писта, малка дължина, висок бряг и тн.

  65. 66 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 816 Неутрално

    [quote#6:"Танас"]но този път официално и при подобаващо медийно отразяване.
    =====================

    Е нямам думи.[/quote]
    За какво нямаш думи? За лайняните бг медии ли?
    Вероятно въпросната медия е била бТВ - телевизията на Гергов!
    Летището щеше да бъде за него, за голфигрището там.

  66. 67 Профил на pompastic
    pompastic
    Рейтинг: 214 Разстроено

    Дали е икономически обоснована инвестицията не мога да знам но е безспорен факт, че управляващите за пореден път не смеят да пипат седянката на "трибуквеният холдинг".
    Тъжна работа ....

  67. 68 Профил на drumbass
    drumbass
    Рейтинг: 224 Неутрално

    [quote#65:"storan"]малка дължина,[/quote]

    тия ги разправяйте на будалите. 2,5км ако ви е късо...

    не че държавата трябва да налива пари, но летището е редно да се пусне на пазара и който го вземе - вземе.

    смисъл от трето летище на морето принципно няма, но като има монопол, от конкуренция определено има нужда.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK