
© Красимир Юскеселиев
От днес всички влакове по линията Пловдив – Димитровград могат да се движат със 160 км/ч. Това съобщи министърът на транспорта Ивайло Московски по време на официалното откриване на жп отсечката. Лентата на трасето беше прерязана съвместно с еврокомисаря по регионално развитие Йоханес Хаан, премиера Бойко Борисов, държавния глава Росен Плевнелиев и министрите на транспорта Ивайло Московски и на еврофондовете Томислав Дончев.
"Благодарение на съвместната ни работа над 220 млн. евро са инвестирани в железопътната ни инфраструктура и отговорно мога да заявя, че това трасе отговаря на всички европейски изисквания", посочи транспортният министър. По думите му са изградени десетки надлези и подлези, поставени са шумозаглушителни стени, а 12 гари са напълно реновирани.
"Историческата справка показва, че такива мащабни строителни дейности по железопътната инфраструктура не са били извършвани в нашата страна повече от 30 години", допълни министърът.
Той съобщи, че на това трасе ще бъдат извършени и тестовете на новите спални вагони, които са купени от Турция.
Преди откриването официалната делегация участва в демонстрационно пътуване с мотриса "Дезиро". По време на него бе развита скорост от 140 км/ч (максималната за това превозно средство). Максималната скорост на по-старите влакове е значително по-ниска.
Ако до днес стоките от Азия до Европа се движиха в този участък с 50 км/час, от утре те ще се движат със 160 км/час, каза президентът Плевнелиев. По думите му това е показателно за една държава, която знае какво прави, която работи и разбира, че модерната инфраструктура и работещите институции са в основата на успеха. Тези резултати според Плевнелиев показват, "че нещо дълбоко се е променило в нашата държава".
Той припомни, че преди три години Оперативна програма "Транспорт" е започнала от нула, а сега вече е с 92 на сто договорени и с над 35 на сто усвоени средства.
За разлика от други случаи тук говорим за действително изпълнение на практика, а не само за неща, написани на хартия, отбеляза и еврокомисарят Йоханес Хаан. Той добави, че в следващата финансова рамка - за периода 2014 - 2020 година, ще има предвиден достатъчен бюджет за продължаване на този проект.
"Специално искам да отбележа, че когато нашето правителство дойде на власт, европарите бяха спрени, а усвояeмостта им беше под един процент", каза премиерът. "Доживяхме деня, когато еврокомисарят по регионалното развитие "не говори за фирмите на батко и братко, заради които ни спряха парите", допълни Борисов.
Линията трябваше да бъде ремонтирана с пари по предприсъединителната програма ИСПА, като за това беше избрана италианската фирма "Асталди". Тя се отказа от участъка заради забавеното строителство, България изгуби средства по ИСПА, а отсечката беше прехвърлена за финансиране по оперативната програма "Транспорт".
miron4o
Рейтинг: 531 НеутралноНа снимката- малката електричка се здрависва с големия товарен влак.
bta
Рейтинг: 1316 НеутралноЕвала остава и другите трасета да станат такива и с нови влакчета ще е супер.
jubal harshaw
Рейтинг: 1316 НеутралноТова бързо ли е? Ако да, поздравления за успеха.
http://jubalharshaw.wordpress.comApolon ot Tiana
Рейтинг: 785 ЛюбопитноВлакът спира ли на гара Димтровград;Може ли да спре или вагоните отиват директно в Турция? И с колко км/ч?
apoloniyBlueWater
Рейтинг: 1004 ВеселоТова е бъдещето на междуселищния транспорт. Електрифицирани бързи железопътни линии, а после и такива на магнитна възглавница.
Apolon ot Tiana
Рейтинг: 785 НеутралноПО този проект се работи от 2000 г., когато ИСПА беше в първата си година като предприсъединителна програма на ЕС!
apoloniydimko
Рейтинг: 573 НеутралноКато махнат Митницата , този проблем отпада ...
bta
Рейтинг: 1316 НеутралноНякой зне ли за коло се еминавало това разтояние преди и сега ?
Apolon ot Tiana
Рейтинг: 785 НеутралноДо коментар [#5] от "BlueWater":
apoloniyТова е настоящето в много държави от ЕС. За нас е в бъдещето, защото сме в дълбокото минало!
BlueWater
Рейтинг: 1004 Весело[quote#3:"jubal harshaw"]Това бързо ли е?[/quote]Цитат:"Ако до днес стоките от Азия до Европа се движиха в този участък с 50 км/час, от утре те ще се движат със 160 км/час, каза президентът Плевнелиев."
[quote#3:"jubal harshaw"]Ако да, поздравления за успеха.[/quote]
dimko
Рейтинг: 573 НеутралноДо коментар [#4] от "Apolon ot Tiana":
До теб е постинга ми от по-горе , любопитен Приятелю ...
jubal harshaw
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#5] от "BlueWater":
http://jubalharshaw.wordpress.comАре леко с глупостите, маглева струва милиард на километър. От зелените.
БМЗ
Рейтинг: 1404 НеутралноАлилуя!
Апокалипсисът апокалиптиченДано се намерят и пътници.
BlueWater
Рейтинг: 1004 Весело[quote#9:"Apolon ot Tiana"]За нас е в бъдещето, защото сме в дълбокото минало! [/quote]Забравихте да доуточните СОЦИАЛИСТИЧЕСКО минало.
jubal harshaw
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#10] от "BlueWater":
http://jubalharshaw.wordpress.comПитам, щото по света 160 км/ч е градска железница. У твойта любима Япония, железницата влиза на перона с 80
Apolon ot Tiana
Рейтинг: 785 НеутралноДо коментар [#11] от "dimko":
apoloniyРазбрах, и преди пояснениети си го мислех!
jubal harshaw
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#6] от "Apolon ot Tiana":
http://jubalharshaw.wordpress.comЕх, тоя Костов ... На синьоводния ще му излезе цирей на некой пръст.
BlueWater
Рейтинг: 1004 Весело[quote#12:"jubal harshaw"]Аре леко с глупостите, маглева струва милиард на километър.[/quote]Докато решат да го строим може да намерят евтини високотемпературни свръхпроводници и "магнитчетата", които са най-скъпото, да поветинеят.
s1lv3r
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#8] от "bta":
Беше трагедия... стигаше се от Пловдив до Димитровград за минимум 2 часа, гарите приличаха на гробници, а влаковете на катафалки....гарите оправиха, дано оправят и катафалките...
HAGBARD
Рейтинг: 531 НеутралноНай- важната дестинация, браво!
bta
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#19] от "s1lv3r":
демек сега за 40-50 мин.така ли
BlueWater
Рейтинг: 1004 Весело[quote#15:"jubal harshaw"]Питам, щото по света 160 км/ч е градска железница. [/quote]В този ваш свят имало ли е ИЧЕСКО минало. [/quote]ако не то моля да правите по-коректни сравнения защото ставате смешен.
[quote#14:"BlueWater"]СОЦИАЛИСТ
3аНиЗа
Рейтинг: 1971 Неутрално"...от утре те ще се движат със 160 км/час..." - само жп състави да организират, че напоследък от "Дезиро"-то са кът.
Коментиране на анализираното, вече...s1lv3r
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#21] от "bta":
40-50 минути ама с кой влак не знам... те онея гробарки повече от 100 ако вдигнат ще се запалят... единствено мотрисите вдигат до 140 максимално, ама като нищо и Меркел да дойде да си ги вземе, тогава ще ходим да лъскаме линиите за здраве
bta
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#22] от "BlueWater":
След 100г ще стройм и за 300 км.
BlueWater
Рейтинг: 1004 Весело[quote#15:"jubal harshaw"] У твойта любима Япония, железницата влиза на перона с 80[/quote]У вашта Япония колко често реконструират защото в България
"Историческата справка показва, че такива мащабни строителни дейности по железопътната инфраструктура не са били извършвани в нашата страна повече от 30 години", допълни министърът.
jubal harshaw
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#22] от "BlueWater":
http://jubalharshaw.wordpress.comИма, разбира се, Япония е социалистическа държава.
bta
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#24] от "s1lv3r":
е нормално е да сложат хубавите мотриси там иначе за какво са го стройли.
Е очаквам утре журналистите да се повозят и да кажат.
BlueWater
Рейтинг: 1004 Весело[quote#25:"bta"]След 100г ще стройм и за 300 км.[/quote]Не съм пророк, но мисля че ще е много по-скоро. Все пак авиацията е само на 109 години, а ние в България летим от 101 години.
edin slep
Рейтинг: 649 НеутралноЕксперт до експерта ... Във Франция от години има скорости около 400 км/ч, но във Франция има огромни равнини, на фона на които Тракия е кратка отсечка. В трасета за високи скорости, а за нашия релеф 160км/ч си е прилично висока скорост има смисъл да се инвестира в основните трасета Видин - Петрич, София - Бургас, Варна - София, София - Русе и ако има още нещо - ок. Държава, в която 500 км е голямо разстояние няма нужда от 300 км/ч по железен път. Ако се направи може да си живееш в София и да работиш във Варна, но ще изисква големи инвестиции, които не е ясно кога ще се върнат. А Маглев - то още е само за престиж.
preklara raraboris_ivanov
Рейтинг: 426 НеутралноДневник, не давате информация за дължината на отсечката. Каква средна скорост РЕАЛНО ще може да бъде развивана по нея предвид състоянието на композициите. За колко време може да се стигне от Пловдив до Димитровград от днес? С колко по-кратко ще бъде пътуването от вчера?
krass
Рейтинг: 374 НеутралноСега остава да го направят и по линиите София- Варна и София - Бургас, но няма да стане скоро, защото лобито на гнусните автобусни превозвачи натиска държавното БДЖ в калта. 3 часа за 400-500 километра никога не могат да го посигнат. А можехме да имаме ЖП превоз като слънце.
BlueWater
Рейтинг: 1004 Весело[quote#27:"jubal harshaw"]Има, разбира се, Япония е социалистическа държава.[/quote]Остава да кажете, че член първи от Конституцията и на Япония е бил за РЪКОВОДНАТА РОЛЯ НА ПАРТИЯТА.
s1lv3r
Рейтинг: 531 НеутралноДо коментар [#28] от "bta":
Ами май е повече заради товарния трафик от южната ни съседка, защото наистина там минават много товарни композиции, които заминават за Европа...А товарните компании разполагат с по-нова техника...Нали и имаше идея тази линия да стане част от високоскоростна отсечка Пекин - Лондон или нещо такова беше... за съжаление тази скорост трябва да я видим и от столицата към морето и на много други места, защото в цяла Европа това е алтернативата, и много хора се възползват от нея... но с толкова "болно" БДЖ не знам колко "лекарства" трябва да се налеят за да тръгнат нещата...а има и доста "тумори"
БМЗ
Рейтинг: 1404 Неутрално[quote#32:"krass"]София - Бургас[/quote]
Апокалипсисът апокалиптиченСакън, БББ защо я открива тая магистрала днес, за да я дублира с ЖП линия ли?
ръмжо
Рейтинг: 591 НеутралноАко до днес стоките от Азия до Европа се движиха в този участък с 50 км/час, от утре те ще се движат със 160 км/час, каза президентът Плевнелиев.
Бати и повърхностното изказване!
Мазен чех
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#36] от "ръмжо":
икономист - неграмотник с дипломаБългария дотира Ж.П. транспортна инфраструктура с 200 млн. лв на година. Отделно от това е съфинансирала въпросната отсечка неясно с колко пари, за да може да върви търговията между Турция и Германия, от която ние нищо не печелим. Великите и много "умни" българи дотират немския и турски бизнес, нямам какво да добавя. Милиционерите да започват с минусите.
Чардо
Рейтинг: 2554 НеутралноТой съобщи, че на това трасе ще бъдат извършени и тестовете на новите спални вагони, които са купени от Турция.
Вярвам, Господи, помогни на моето неверие! Марко гл.IХ,ст.24=====================
тестове
BlueWater
Рейтинг: 1004 Весело[quote#30:"edin slep"] Във Франция от години има скорости около 400 км/ч[/quote]Посмали малко, защото най-голямата скорост във Франция е ДО 320 км/ч по линията Париж - Страсбург.
Рекорда за скорост по релси е 574.8 км/ч от 3 април 2007г. на специално направения Френски TGV V150.
На магнитна възглавница рекорда е 581 км/ч от 2003г. поставен в Япония.
jubal harshaw
Рейтинг: 1316 ВеселоДо коментар [#33] от "BlueWater":
http://jubalharshaw.wordpress.comВ Япония има една партия, дето беше на власт непрекъснато от корейската война до 1992 или 1993-та. Влаковете са от онова време
Доколянков
Рейтинг: 479 ВеселоПремиерът що не сряза някоя релса вместо лента,за по-интересно?
„Луната е обитаема, защото там свети."ръмжо
Рейтинг: 591 НеутралноИстината е само една - от години всички държавници искат да фалират иначе доброто решение наречено железопътен транспорт. Имат си цели - постигат ги!
jubal harshaw
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#41] от "Доколянков":
http://jubalharshaw.wordpress.comСакън, нема нужда да дава пример на тия с отпадъците. Знаеш ли какво ще стане с железниците, ако видят, че може релсите с ножицата?
melchett
Рейтинг: 583 Любопитнокакво беше това за електирификацията, дето Ленин го беше казал?
reshuffle
Рейтинг: 636 НеутралноСлед 50 години се очаква супер, хипер, мега, ултра, тера, пета модерния влак стрела (magnet levitation)
reshuffle
Рейтинг: 636 НеутралноДо коментар [#41] от "Доколянков":
хахаха
bta
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#31] от "boris_ivanov":
и аз това питах
bta
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#41] от "Доколянков":
Ще го хване цецо за цветни метали
comandante vs либерални ентусиасти&корпократи
Рейтинг: 3153 Неутрално[quote#2:"bta"]Евала остава и другите трасета да станат такива и с нови влакчета ще е супер. [/quote]
Libertarianism is just anarchy for rich peopleАми от няколко хиляди километри жп явно Пловдив – Димитровград е интензивно натоварено направление и това е приоритет за ЕС ...
Изобщо защо губят времето на хората с такива простотии?
pinokio11
Рейтинг: 419 Неутралнолинията е за 160км в час..а вагоните и локомотивите??? глупаци,защо заблуждавате хората,и отново ги карате да вярват на глупостите ви.
inkk
Рейтинг: 8 ГневноВижте разписанието на БДЖ и ще разберете,че може да се движат и се движат са две напълно различни неща.
БДЖ не си мърда пръста да иска разрешение и да промени разписанието си. Влаковете ще продължат да се движат с 50-60км/ч и ако имаме линия за 160/200 км/ч
Марин Мидилев
Рейтинг: 479 Неутралноhttp://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet?action=list Options
инава Пристига
Гара/Спирка Влак Състав Зам
ПЛОВДИВ » ДИМИТРОВГРАД ПВ10141
05:54 07:55
Вариант за печат | Карта на маршрута | Цени
2 07:10 09:02 КПВ 0 01:52
3 09:38 11:35 КПВ 0 01:57
4 13:25 15:03 БВ 0 01:38
5 14:45 16:44 ПВ 0 01:59
6 17:49 19:46 ПВ 0 01:57
7 19:10 20:49 БВ 0 01:39
8 21:30 23:02 МБВ 0 01:32
Roger
Рейтинг: 740 ВеселоАко Япония спре да се развива до 2070г. може и да я настигнем както сме се засилили!
НЯМА ПО-ПРОСТ НАРОД ОТ БЪЛГАРСКИЯ.Ogiigo
Рейтинг: 1094 НеутралноДо коментар [#31] от "boris_ivanov":
Колкото един предмет е по-кух, толкова повече шум вдига.Тези въпроси са маловажни (по-скоро отговорите им), важното е да се бие тъпана!
Стоян Стоянов
Рейтинг: 426 НеутралноТака говорят двамцата за това трасе и пръскат слюнка, сякаш са открили строителството преди 3 години... Та отчуждаването на имотите започна от преди 12-13 години!!!! Плевнелиев още е спал в жигулата в Германия тогава...
BlueWater
Рейтинг: 1004 Весело[quote#55:"сссттт"]сякаш са открили строителството преди 3 години... Та отчуждаването на имотите започна от преди 12-13 години![/quote]Именно! Защо тогава тази отсечка не е ОТДАВНА ЗАВЪРШЕНА, а трябваше да минат толкова години?!
mto
Рейтинг: 983 НеутралноЧудесно! Но какво се случва извън този участък? Ще превозим товарите за 30-40 минути през участъка, и след това отново с 50... Производителността на една система се определя от най-бавното звено на системата, не от най-бързото...
Вместо виц: "Високият морален стандарт в политиката, който зададе ГЕРБ!"Къде е планът за цялостно модернизиране на железниците?
skiper
Рейтинг: 426 НеутралноЦелия парламент со се сите министри и президента да се возят ако щат и 500км/ч!
dalaver3
Рейтинг: 445 Весело78 км за близо 2 часа с пътнически и около 1ч. и 30 мин с бърз влак !!! според : Fares&id=1&cardId=30
Такса смет (ТБО) - Варна е НЕЗАКОННА !!! НЕ Я ПЛАЩАЙТЕ !!!, http://bit.ly/1gVr8qA, http://bit.ly/1mZMw5b, Iniqua nunquam imperia retinentur diu.http://razpisanie.bdz.bg/SearchServlet?action=list
Смехория. Какви 160 км/ч какви пет лева ?????
bilbotorbins
Рейтинг: 583 НеутралноЩе се движат с 160 км/ч влаковете, ха-ха. Къде ги тези влакове и вагони? БДЖ ли ще ги купи, дето не може да си погасява вноските по заема? Обиждам от това изказване, че ни взимат за толкова тъпи. Бих искал, като ме лъжат, поне да си напънат малко мозъка и да съчинят нещо умно. Дали могат?
Blaster _
Рейтинг: 486 НеутралноКакто винаги половинчата работа. Имаме трасе за 160 км/ч, но не и тягов и подвижен състав за тези скорости, т.е. няма как и пътуването да е по-бързо от досегашното.
Направо ми втръсна да чувам "Ще" за някъде в бъдещето, евентуално!
townboy
Рейтинг: 479 НеутралноДано не съм прав но бъдещето е в ЖП-то. При настоящия стандарт на живот и цени на горивата над 3лв. ще си резервираме билетите поне месец преди да пътуваме за някъде.
Too much цензура Баце.Музар
Рейтинг: 1316 НеутралноСлед близо петилетка направиха ли връзката? Щото така и не разбрах! Разбрах за прерязани ленти, за фукни, за коктейли... Щото и досега се движеха до там, а после малко автобус
Гласът на разума е тих, но не се успокоява, докато не бъде чут." Бъдещето на една илюзия" Зигмунд Фройдppopov_67
Рейтинг: 877 НеутралноКои влакове?
Френски или немски?
ПОРЕДНИЯТ БАЛОН НА "УПРАВЛЯВАЩИТЕ" НИ РАЗБОЙНИЦИ.
Гогич
Рейтинг: 1215 Неутрално[quote#61:"Blaster _"]Имаме трасе за 160 км/ч, но не и тягов и подвижен състав за тези скорости, т.е. няма как и пътуването да е по-бързо от досегашното. [/quote]
БДЖ и НКЖИ са отделни компании.
Ще върнем България в Европа
Рейтинг: 1746 ВеселоПростотията на Димитровград ще стига по-бързо до Пловдив и пловдивчани ще имат по-лесен достъп до нея.
joro4900
Рейтинг: 647 НеутралноДо коментар [#31] от "boris_ivanov":
И аз това се питам, но не питам, тъй като този въпрос е безмислен. По скоро трябва да запитаме имаме ли пътнически влакове, които могат да се движат с тази скорост(Дезире макс.140), с каква скорост могат да се движат товарните влакове, за които всъщност това трасе е най важно. И още тези инвестиции къде би било по-добре да се вложат? Трасе на изток или трасе на запад....А иначе телешкия възторг си е хубаво нещо, повдига духа на масите......
BlueWater
Рейтинг: 1004 ВеселоОбектът Пловдив-Димитровград е част от проекта "Реконструкция и електрификация на ж.п.-линия Пловдив - Свиленград - турска/гръцка граница". Финансирането по него е мостово /преходно/ по програмите ИСПА и "Транспорт". С осъществяването на проекта се повишава скоростта по железопътната линия до 160 км/ч за пътнически влакове, 200 км/ч - за влакове с накланящи се кошове, и 120 км/ч - за товарни влакове. Изградени са нова контактна мрежа, тягови подстанции, системи за сигнализация, телекомуникации и радиоуправление - съоръжения, които позволяват бъдещо удвояване на цялата линия. 1%82%D0%B0-%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%B0-%D 0%B4%D0%B0-%D0%B5-%D1%82%D0%B0%D0%BA%D0%B0-%E2%80% 93-%D0%BE%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%B1%D0%BE%D1%82%D0%B 5%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0%D1%81%D0%B0%D0%B4%D0%B5 %D0%BD%D0%B8-%D0%BF%D0%BE%D0%BB%D1%8F-%D0%B8-%D1%8 1%D1%80%D0%B5%D0%B4-%D1%82%D1%8F%D1%85-%D0%BC%D0%B 0%D0%B3%D0%B8%D1%81%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B8% E2%80%9D-news194677.html
........Строителните работи са разделени на три договора за проектиране и строителство - от Крумово до Първомай, от Първомай до Димитровград и Системи за сигнализация и телекомуникации.
........Останалите отсечки от направлението Пловдив - Свиленград - турска граница се строят със средства по ОП "Транспорт". Очаква се до края на годината да бъде завършена отсечката Свиленград - турска граница. Частта Димитровград - Свиленград е разделена на два лота, като вече има избрани изпълнители, които трябва през лятото да започнат работа.
http://www.mediapool.bg/%D1%86%D1%8F%D0%BB%D0%B0%D
pinokio11
Рейтинг: 419 ГневноКоментарът е скрит от модераторите, защото съдържа вулгарни, нецензурни квалификации, лични нападки, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на други коментиращи и лица, цитирани в публикациите. Ако въпреки това желаете да го видите, натиснете тук.
тъпанари лъжливи,а къде ви са вагоните и локомотивите за тази скорост?????тази скорост е за пътя,а за локомотиви и вагони????ще се движат,да...с 300км/...долни лъжци
willy75
Рейтинг: 374 ВеселоТези двамата пак са яли гъби.
Vedrin Jeliazkov
Рейтинг: 583 Неутрално"От днес всички влакове по линията Пловдив – Димитровград могат да се движат със 160 км/ч." -- туй хубаво, а ще се движат ли и от кога? (ако изобщо има някаква последователност в управленските решения, би могло да се запитаме дали въобще някакви влакове ще се движат в близкото бъдеще, камо ли пък с 160 км/ч)
dimitarcho
Рейтинг: 374 НеутралноДо коментар [#40] от "jubal harshaw": ка Партия.Тя не е социалистическа и никога не е била!Тази партия управлява Япония от 1955 до 2009 с малко прекъсване-1 год 1993/1994.Можеш ли да ми кажеш защи мислиш Япония за социалистическа?
Партията се казва-Либерал-Демократичес
jubal harshaw
Рейтинг: 1316 Весело[quote#72:"dimitarcho"]Тя не е социалистическа и никога не е била![/quote]
http://jubalharshaw.wordpress.comКое те кара да мислиш така? Строгият контрол върху всичките важни вътрешни пазари? Предаването на политически постове по наследство? Субсидиите на едро за големите корпорации? Политиката на покриване на кражби и измами? Жестоката повсеместна корупция в управлението?
ЛДП през цялата си история е действала точно като социалистическа партия. Неслучайно японците се обичаха толкова с нашите.
saseff
Рейтинг: 583 НеутралноБраво!Догодина и със 260км/ч...
saseffПубликувано през m.dnevnik.bg
wag_
Рейтинг: 8 НеутралноДо коментар [#8] от "bta":
Преди се минаваше от Пловдив до Димитровград минимум за 1:50мин,а сега минимум за 1:15-има напредък
bta
Рейтинг: 1316 НеутралноДо коментар [#75] от "wag_":
Супер значи.