Шестима работници пострадаха при авария в ТЕЦ "Марица Изток" 3

Шестима работници пострадаха при авария в ТЕЦ "Марица Изток" 3

© Дневник



Шестима работници са пострадали днес при производствена авария в ТЕЦ "Контур глобъл" в енергийния комплекс "Марица Изток, съобщи "Фокус".


Един от тях е в реанимацията на в Университетската болница в Стара Загора със счупвания, разкъсно-контузни рани и черепна травма. 54-годишният Борислав Другански е газов заварчик в "Монтажинженеринг" ЕООД. Състоянието му е стабилизирано, животът му е вън от опасност.


Останалите мъже са амбулаторно обслужени и са освободени за домашно лечение.




Причината за инцидента е спукване на тръбопровод под високо налягане - около 172 бара в блок 1.


Работниците настройвали барабаните на котел на блок 1 след приключил ремонт. При изравняване на балансите, се скъсала тръба с пара под високо налягане. На мястото на аварията е имало шестима души, четирима от които са пострадали от силната ударна вълна.


Екип на Инспекцията по труда в Стара Загора проучва случая на място.


В становище на "КонтурГлобал Марица Изток 3" във връзка със злополуката се обяснява, че "внезапно се е скъсала тръба в котелната част на Енергоблок 1, освобождавайки пара в зоната около котела и повреждайки стълба и платформа". "КонтурГлобал Марица Изток 3" е информирала своевременно съответните институции и им оказва незабавно съдействие. Компанията води вътрешно разследване за установяване на причината за инцидента, се казва в становището на компанията, цитирано от novini.stara_zagora.org.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (17)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на izabell
    izabell
    Рейтинг: 1331 Неутрално

    Просто съм изненадана ТЕЦ "Марица Изток" има изключително способни инженери.Частите идват направо от Германия, но не са на Сименс.

  2. 2 Профил на 00222
    00222
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Стават такива работи! 1987 като гръмна тръба на ТЕЦ-2 един човек загина, другите си потрошихме краката да бягаме... Ламарини 4Х1м летяха като птици от 45 м височина- иди, че разбери къде ще паднат и кого ще ударят..

  3. 3 Профил на говедар
    говедар
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Дори и чуждите инвеститори си правят ремонтите по български.
    А дано становището на инспекцията по труда да не е "Опит за самоубийство", както често се случва след трудови злополуки в източномаришкия басейн.
    На колегите скорошно оздравяване!

    Кораба бавно потъва.. Без паника ИМА ВОДА ЗА ВСИЧКИ!
  4. 4 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    172 бара?!? Доста високо налягане!

    Много народ тук се е взел насериозно! :)
  5. 5 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 701 Неутрално

    [quote#3:"миньор-терорист"]

    Дори и чуждите инвеститори си правят ремонтите по български. [/quote]
    Нищо чудно тръбата да е made in China

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  6. 6 Профил на Къти
    Къти
    Рейтинг: 594 Неутрално

    И още по-лошо ще става, защото ето в чии ръце предприяъието:

    Марина Армутлиева
    Председател на Съвета на директорите

    Марина Армутлиева е родена на 21 август 1984 г. в гр. София. През 2009 г. се дипломира като бакалавър в Нов български университет, специалност "Екология и опазване на околната среда", а от 2011 г. е магистър по същата специалност от Минно-геоложкия университет. Марина Армутлиева е работила в няколко компании като консултант и експерт в областта на околната среда и на системи за управление (ISO), както и в Министерството на околната среда и водите като експерт по качество на горивата и транспорта. От 1 юли 2011 г. до 25 март 2012 г. е съветник в политическия кабинет на министъра на икономиката, енергетиката и туризма.
    От 26 март 2012 г. е началник на политическия кабинет на министър Делян Добрев.
    Говори английски и немски език.

    Всичко, за пресъпленията на ядрената мафия единствено и само тук: http://gikotev.blog.bg
  7. 7 Профил на ръпончо
    ръпончо
    Рейтинг: 1450 Неутрално

    До коментар [#6] от "kuty":

    Все пак трябва да уточниш, че става дума за АЕЦ-а, а не за МИ3.
    Но, наистина е стряскащо.

    Много народ тук се е взел насериозно! :)
  8. 8 Профил на BGman1
    BGman1
    Рейтинг: 648 Весело

    До коментар [#2] от "00222":


    [quote#2:"00222"]

    Стават такива работи![/quote]
    Не съм съгласен с теб...не трябва да стават такива работи...не трябва да се допуска да има производствени аварии. загинали или ранени хора...трябва да се търсят и виновните за тях...профилактично...Бойко Борисов е виновен за тях и трябва да му се търси отговорност...ако не съдебна ...то партийна...

    bigman
  9. 9 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 488 Весело

    дневник пак добре,че пуснахте новината в "най четеното" време...

  10. 10 Профил на hm84
    hm84
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Дневник, откъде преписахте? Аз знам, но вие кажете. Този служител не работи в Монтажинженеринг АД и пишете ли имена проверявайте източника, моля!

  11. 11 Профил на dark'star
    dark'star
    Рейтинг: 1971 Неутрално

    [quote#2:"00222"]Стават такива работи! [/quote]Каквото и да си говорим ... така е. Всички приказки, че не бива да се допускат аварии са само приказки. Работи ли се винаги става нещо, само дано е по-рядко и по-леко.
    Да пази Господ и скорошно оздравяване на колегите

    КОНТРА_ТРОЛ_ БАН_ХАКЕР от ПОЕТИЧЕСКИЯ фланг на НАТО
  12. 12 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    172 бара.
    Бая гръм е било. Като от бомба направо.
    И народеца вика - мчи ко муй, стават таквизи работи, нали нема умрели. Па и да имаше - шарани много - се ще се намери някой да замести.
    Това да беше в САЩ, работника да заведе един иск за обезщетние от няколко милиона, по шест служитела - бецален на касата.
    Тука ще им дадат по един тиквен медал и потупване пред строя че са балъци и не съдят за трудовоата злополука до дупка компанията. Ама и американците като дойдат тук и с такива "съветници" като Гамизов - пудела на Трактора, моментално стават бетер българи.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  13. 13 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Разстроено

    [quote#11:"baj Tan"]Каквото и да си говорим ... така е. Всички приказки, че не бива да се допускат аварии са само приказки.[/quote]

    До тук съм съгласен с теб но просто някога '' може '' да те притисне началник на средно ниво и там си зависи единственно само от теб самия и как ще рискуваш живта си и този на колегите си зависи пак от теб.
    Лошото е че по този начин губим квалифицирани работници с уговорката за спестени оигуровки когато се назначават направо '' олигофрени '' които се самоизхвърлят от самия реален технологичен режим демек от технологичния колектив на смяна.
    Паропровод с 172 Ата знаете какво е но това не е причината според мен ?
    По вероятно да са ги пришпорили да влизат в паралел и те да са натоварили турбината директно без разгряване и през задължителен байпс.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  14. 14 Профил на 10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    10mm AUTO протестира срещу цензурата на цървула...
    Рейтинг: 488 Весело

    [quote#12:"Десен"]И народеца вика - мчи ко муй, стават таквизи работи, нали нема умрели.[/quote]

    Пък и тия 172 бара са от безопасните па ако беше нещо руско що купон щеше да има из форума...

  15. 15 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Гневно

    При изравняване на балансите, се скъсала тръба с пара под високо налягане.
    ========================

    Тръба под ВН с работен флуид / пара / се къса от неправилно линеийно разширение или иначе казано неправилно разгряване на арматурата а това се получава само когато някой ШЕФ устно нарежда да се вкара в паралел нещо си което е във фалит въпреки, че това нещо е ЕСТЕСТВЕН ДЪРЖАВЕН МОНОПОЛ / НЕК /.
    И понеже във ФОРУМА сме недоверчиви искаме да знаем какво са пропуснали нашите '' любимци '' с цената на човешки живот.

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  16. 16 Профил на Танас
    Танас
    Рейтинг: 1341 Любопитно

    Кой колко е згубил от износа на ток след аварията ? :-О

    Цацарoff - Оставка ! >:-)
  17. 17 Профил на aircraft_carrier
    aircraft_carrier
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Дневник вземете си назначете някой компетентен да пише щото се излагате.Такава простотия сте написали че чак не е за вярване.Първо знаете ли въобще какво е барабан на котел??Какви настройки на барабана какви пет лева??????Понеже сте тотално неграмотни така са ви метнали на върбата и още не мое се усетите.След барабана по пътя на парата има два клапана работен и контролен.Те служат да отворят изход за изпускане на парата когато нейното налягане в барабана стане много високо.По този начин предпазват барабана и целия котел от разрушаване.Ако решите мое се обадите да ви помогна но няма да е за малко пари





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK