С новия скоростен режим по магистралите изключенията станаха правило

Липсата на знаци позволява движение със 140 км/ч както по новите, така и по старите участъци на аутобаните



От 26 юни влязоха в сила промени в Закона за движение по пътищата, с който максималната скорост по магистралите се увеличава от 130 на 140 км/ч. Това стана въпреки опасенията на пътната полиция и експерти по безопасност на движението. При приемането на промените беше уточнено, че новата максимална скорост ще важи само за новите участъци на магистралите, като на старите позволената скорост трябва да е означена с допълнителни знаци.


Точно седмица след влизането в сила на промените реших да проверя: първо, как действат новите разпоредби и второ, колко време ще пести новият регламент. Защото именно по-краткото време за пътуване до морето и икономичният режим на съвременните автомобили, бяха сред основните аргументи, които премиерът Бойко Борисов изтъкваше за промените. 


Ограничения съкращават "Хемус"
Първо минах по магистрала "Хемус" - по краткият и изстрадалият от двата аутобана. Избирам частта от София до Ябланица, по която няма нови участъци. С подминаването на Долни Богров виждам знака за магистрала. Край него няма табела, която да указва каква скорост е позволена. Казано накратко, това ще рече, че тук може да се кара със 140.




Изключение правят районите на тунелите - четири на брой с обща дължина почти 3.8 километра, където ограничението е 80 км/ч. След втория тунел отново има ограничение отпреди промяната в скоростните режими - 90 км/ч в следващите 9 километра, заради неравности по пътя.

Типична гледка за магистрала "Хемус"

© Надежда Чипева, Капитал

Типична гледка за магистрала "Хемус"


Почти никой не се съобразява със знака, но пък мястото е любимо на пътните полицаи, които в този участък лесно изпълняват плана от актове за скорост. 73 километра след началото си магистрала "Хемус" свършва. Резултатът - около 60 километра може да се кара със 140 км/ч, тоест за печелене на време не може да се говори.


Като цяло трафикът се движи със 100-120 км/ч, единици са възползващите се от бонуса плюс 10 км/ч. Малко повече са тези, на които им е все едно колко е ограничението, тъй като така или иначе не го спазват.


По "Тракия" - със 120, ако вярваме на табелите


Денят е 3 юли, седмица след влизане в сила на актуалните скоростни ограничения по магистралите и три дни след откриването на новите 32 километра от Стара до Нова Загора поемам по "Тракия". Потеглям от София с дизелов автомобил с мощност 150 к.с. на под 10 000 километра, с круиз контрол и бордкомпютър, засичащ средна скорост и разход на гориво. Тези екстри ще ми позволят да проверя две неща - колко по-бързо ще стигна и колко повече гориво ще използвам, като прибавя десет километра към разрешените допреди 26 юни 130 км/ч.

С новия скоростен режим по магистралите изключенията станаха правило

Подминавам вече пенсионираното КПП при мотел "Черната котка" и виждам огромна стара табела, от която чужденците и незапознатите със скоростните режими у нас научават, че максималната разрешена скорост на магистралата е 120 км/ч.


Ясно е, че тази не е валидна. Други табели, указващи разрешената скорост, няма. Тоест и тук може да се кара със 140, като до 150 не ви заплашва глоба.


В името на експеримента обаче нагласям темпомата на 130 км/ч по километраж, или 127 км/ч реални според GPS-а на навигацията. Трафикът е сравнително спокоен. Макар и със 130 съм сред най-бързите на магистралата. Повечето коли се движат със 100-120.


За да не ми е скучно, си отбелязвам колко коли ще ме изпреварят - точно 20 за 235 километра. От тях три профучават с огромна разлика в скоростта (виж видеото). Останалите, минали край мен, вероятно карат с около 150 или малко повече - т.е. на ръба на закона.

Караш си със 130 км/ч и...

Със 140 по кръпки и неравности


Знам, че около 65-ия километър на магистрала "Тракия" хубавият асфалт рязко бива сменен от участък, в който кръпките са толкова много, че просто не я ясно каква е била основната настилка. Стигам въпросното място. Липсва какъвто и да било знак, ограничаващ скоростта. Стискам волана здраво и продължавам със 130. Друсане, шум, но нищо повече, все пак съм с нова кола.

Път като за 140

С някой автомобил на тийнейджърска възраст не бих посмял да карам с толкова, защото не е ясно вибрациите до какви проблеми в окачването и ходовата част могат да доведат. Така обаче разсъждавам аз, с близо 20 години стаж зад волана, доста километри зад гърба ми и кошмарните спомени от филмчетата за катастрофи, прожектирани в КАТ, през годините, когато като отразявах работата на пътната полиция.


Интересно дали газта би отнел и 18-годишният доскорошен ученик, опиянен от усещането да се носи със 140-150, при положение че с учебната кола не са му давали да вдигне и 80.


Среща с ТИР


Карайки със 130, виждам в далечината ТИР, който се изнася да изпреварва без мигач. Далеч, далеч, но заради разликата в скоростта го застигам доста бързо (виж видеото).


Именно получаването на твърде голяма разлика между масовия пътен поток и желаещите да се ползват от промоцията "плюс 10-20 км/ч" бях против увеличаването на максималната скорост.


След 25 километра по неравности около 90-ия километър асфалтът отново е приличен. Карането със 130 е далеч по приятно. Между 124-ия и 160-ия километър отново има кръпки, а знак за по-ниска от разрешената скорост отново липсва. Темпоматът остава на същата скорост, воланът отново е хванат здраво и продължавам.


За два часа до Нова Загора


Стигам Стара Загора и съм нетърпелив да сефтосам новия участък на "Тракия". Още след първите километри съм склонен да се съглася с премиера, че тези отсечки са проектирани с резерв за по-висока до 50 км скорост от максимално разрешената.


Движа се със 130, а имам чувството, че карам с 80 - гладък асфалт, широки платна, идеална маркировка и почти никакви коли, с които да съизмеря скоростта си. Докато се нарадвам на "новата магистрала", тя внезапно свършва.


Спирам хронометъра на бордовия компютър на колата, който безпристрастно отчита - средна скорост 123 км/ч, време в движение 1:55 минути, разход на гориво 8.7 л/100 км.

Сухите факти при движение със 130 км/ч (по километраж)

Сухите факти при движение със 130 км/ч (по километраж)


Изминал съм 235 километра, като единствените знаци за позволената скорост, които видях, бяха преди тунела (80 км/ч) и едни 90 км/ч за участък от 100 м, но само при дъжд. Тоест и по нови, и по стари участъци може да се кара със 140 км/ч.


Продължавам да следвам пътя и след пет минути стигам табелата Нова Загора, тоест от София до тук съм пътувал два часа. Наистина отлично постижение, при положение че преди пускането на най-новия участък на магистралата бяха нужни около три часа, ако се спазваха знаците, разбира се.


Предстои ми обаче да видя колко ще спестя, като по обратния път карам със 140 км/ч. Нулирам хронометъра, потеглям и нагласям темпомата. При 140 по километраж реалната скорост е 136, според GPS-а. От което следва, че без заплаха от глоба по магистралите с тази кола мога да карам с около 155 по километраж.

Магистрала като слънце

Аз обаче съм си поставил цел и твърдо държа 140. По новата магистрала и тази скорост не се усеща (виж видеото). Така се е ширнала пред мен, че съм изкушен да пробвам максималната скорост на тестовия автомобил, но се въздържам. За тази цел от години ползвам едно изоставено военно летище.


И със 140 съм сред най-бързите на пътя, но не и най-бързият. До София съм изпреварен от точно шест коли, като две се превърнаха в точки доста бързо след преминаването край мен (виж видеото). Основният трафик все така се движи със 100-120 км/ч.

Караш си със 140 км/ч и...

Не отнемам газта и по изкърпените участъци, като друсането е още по-жестоко и шумът по-силен, но излязлата преди няколко месеца от завода кола все така добре държи пътя. Питам се обаче как ли бих се чувствал в старият ми двадесетгодишен "Форд", който продадох на един младеж за 500 лева преди няколко години.


И той стигаше до 140 км/ч - вярно, с голяма засилка, но можеше да ги поддържа. Пробвах го в Германия, откъдето го купих и докарах на собствен ход, в далечната 1997-а.


И за десет минути ли беше всичко?


В един момент виждам дима от пожара на Витоша, а след малко изкачат и очертанията на София. След табелата край на магистралата спирам хронометъра, отбивам вдясно и с любопитство поглеждам показанията.


Според електрониката - средна скорост 133 км/ч, време в движение 1:45 часа и разход на гориво 9.2 л/100 км. Няма да скрия, че тези показания ме удивляват.

Сухите факти при движение със 140 км/ч (по километраж)

Сухите факти при движение със 140 км/ч (по километраж)


Първо - очаквах да спестя повече време и, второ, мислех си, че разходът ще е доста по-висок. Разликата от 500 милилитра спокойно може да отдаде на различния профил на пътя в посока към София. Досегашният ми опит сочи, че като се прибирам, винаги колата гори малко повече.


И така, за целите на обобщението: От 26 юни е разрешено да се кара със 140 по всички участъци на магистралата. Явно тезата ми, че увеличаването на скоростта ще цапа повече природата, не е много вярна.


Също толкова невярно е обаче и твърдението на премиера, че с промяната ще спестим кой знае колко от пътя до морето. Цялата магистрала до Бургас ще е с дължина 365 километра, значи промяната ще намали пътя с 15-20 минути, които не стигат и за един обяд. Трудно ми е да изчисля икономическата полза от тях, но едва ли ще е сериозна


Пътната агенция: Няма нови, няма стари - навсякъде 140


Нямаше как да не потърся и коментара на Агенция "Пътна инфраструктура" за знаците по магистралите (по-скоро за липсата им) и защо изключението за максималната скорост по аутобаните се превърна в правило. Малко повече от час след изпращането на запитването по електронната поща похвално бързо идва и отговорът.

Изпратената от АПИ таблица с разрешените скорости

Изпратената от АПИ таблица с разрешените скорости


От него става ясно, че в Закона за движение по пътищата няма разделение между нови и стари участъци от автомагистралите. "Ако пътят е означен като магистрален, то максимално допустимата скорост е 140 км в час за съответстващата категория пътно превозно средство", се казва в отговора на моите въпроси.


Приложена е и таблица, която подкрепя това твърдение. Тя е придружена с пояснение, че когато стойността на скоростта, която не трябва да се превишава, е различна от посочената в таблицата, това се сигнализира с пътен знак.


Получавам и един урок по безопасно шофиране, който гласи, че "водачите на пътни превозни средства са длъжни при избиране скоростта на движението да се съобразяват с атмосферните условия, с релефа на местността, със състоянието на пътя и на превозното средство, с превозвания товар, с характера и интензивността на движението, с конкретните условия на видимост, за да бъдат в състояние да спрат пред всяко предвидимо препятствие. Все пак в края на писмото пише, че в момента експерти на АПИ изследват участъците, в които ще се поставят съответните знаци, ограничаващи максимално допустимата скорост.


И още веднъж за знаците и скоростта


Накрая ще си позволя да разкажа и една история, която няма пряка връзка с магистралната тема, но илюстрира отношението на доста шофьори към знаците и скоростните ограничения. Денят е неделя, 1 юли, часът е малко след 13.


Пътувам от Ловеч за София. Влизам в село Брестница, на входа на което има знак, че максимално допустимата скорост е 50 км/ч. Подминавам и няколко знака за забрана на изпреварването. Карам с около 60, на задната броня ми се е лепнал автобус по линията Добрич - София, ако не се лъжа.


В един момент шофьорът на автобуса не издържа, изостава малко, засилва се и ме изпреварва (виж видеото). Само трафика, който застига, му пречи да премине през селцето с 90-100. След секунди упражнението повтаря и лек автомобил. Насред селото. Полицейски патрул не се вижда...


В озвучаването на видеоклиповете са използвани песните Speed на Били Айдъл, Cars на Гари Нюман, Speed на Swardfish, On the Road Again на Уили Нелсън, Just Cruisin на Уил Смит и "Рали" на Васил Найденов

Коментари (228)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 881 Неутрално

    аз това за знаците го писах отдавна-няма знак нова магистрала стара магистрала-ерго всичко е нова.Иначе се изкехиф на прибиране от морето.Обикновено карам 110-120 за да гори колата по малко.Сега бях заедно с друга кола,която караше макс 100 и аз карах по бавно.Карах с под 2500 оборота и разходът ми падна чувствително.Очаквам да пуснат до Ямбол.Затова подкрепям ББ защото обеща и направи магистралата.Всички други обещаваха и се оправдаваха.

  2. 2 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    мдам, тировете и автобусите са най-големия аргумент в полза на качесвен жп-транспорт - ще намалеят силно по пътищата

    low riders team
  3. 3 Профил на nqma zna4ka koi
    nqma zna4ka koi
    Рейтинг: 871 Неутрално

    Абе нека който има по-нов автомобил да му се радва! Пожелавам на всички да им се случи това нещо. Колкото до спестяването, искам да кажа че ми се случвало да имам дни с 600 км зад волана и дори да не карам с 140 поне ще ми е по-спокойно и няма да се притеснявам за цървули, които са ме спирали за 12 км превишение, което се е получило понеже магистралата е имала лек наклон и колата неусетно е набрала 20тина километра.

  4. 4 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#1] от "dolna4erti4ka":

    много ти е нисък прага на обещаемо-задоволяемост

    low riders team
  5. 5 Профил на deeper
    deeper
    Рейтинг: 508 Неутрално

    Много добра статия. Само ме изуми, че авторът кара дизелов автомобил 150 к.с.и при 130 км/ч дава 8,7л/100км разход, а при 140 км/ч - 9,2 л/100км. Моят автомобил е 2009 г. бензин 2,0л - 156 к.с. и при 135 км/ч разхода е 7,4 л/100 км.

  6. 6 Профил на ppopov_67
    ppopov_67
    Рейтинг: 635 Неутрално

    Колко пъти в годината пътувате до морето и обратно?
    Аз лично - веднъж, и то не всяка година.
    Колко пъти годишно си получавате (непроменената през последните три години) заплата (или пенсия)?
    В идеалния случай - 12.
    Колко често влизате в магазин за хранителни стоки?
    Аз лично влизам почти всеки ден.
    Е, КАКВО МЕ ГРЕЯТ МЕН И СТОТИЦИ ХИЛЯДИ КАТО МЕН ВСИЧКИ ТИЯ НОВИ МАГИСТРАЛИ?

  7. 7 Профил на jtd
    jtd
    Рейтинг: 395 Неутрално

    Някой, който пътува по-често по Хемус до София, да сподели дали са махнали всички ограничения за скоростта с пътни знаци. Заради неравностите имаше знаци 90, а на места и 70 км/ч разрешена максимална скорост. Или сега са ги махнали, което е много опасно за шофьорите, или си стоят, а журналистът не ги е забелязал.

  8. 8 Профил на mickmick
    mickmick
    Рейтинг: 544 Неутрално

    Какви са тия нови автомобили с разход от 9 литра на 100 километра дизел!?!?! А аз си мислех, че дизелът е икономичен. Вярно, че колата е 150 к.с. но е все пак нова..

  9. 9 Профил на jtd
    jtd
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#5] от "deeper":

    Круз контролът е по-икономичен само на равен участък. При изкачване харчи много повече, за да поддържа зададената скорост. Никоя дизелова кола при каране като в статията не харчи 9/100 при средна скорост 130 на магистрала. Моята с ръчни скорости и 120 кс. и дава 7.5 при средна 135 км по борд компютър.

  10. 10 Профил на jtd
    jtd
    Рейтинг: 395 Неутрално

    До коментар [#8] от "mick":

    Единствено ако е чисто нова е възможно толкова висок разход. Моята в началните 500 км скочи до 14 градско, после си падна до 8-9.

  11. 11 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2067 Весело

    Малий, ми то никакъв трафик нема бе. Пустош. Верно може и с 200 да се кара. Баце ми ако те качим на 405 дали че ти изпадат пломбите, а? Майтап бе. Обаче от друга страна и това трябва да се види - 7-8 ленти из баирите, броня у броня със 100. Аре, наздраве.

  12. 12 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#9] от "jtd":

    Защо реши така ??? Ако е миниван или SUV колко харчи според теб - 3 ?????? ))) Челното съпротивление нараства квадратично и сериозно влияе върху разхода. Ти иначе вярвай в брошурите на производителя, където разхода е мерен на стенд и такова съпротивление практически е липсвало.

  13. 13 Профил на Black Dragon
    Black Dragon
    Рейтинг: 561 Разстроено

    На тоя с автобуса 500 лв глоба и забрана да кара за 6 месеца. А на фирмата 5000 лв глоба! Я пуснете сигнал до КАТ!

    https://www.facebook.com/Mlekarite
  14. 14 Профил на ludiakolio
    ludiakolio
    Рейтинг: 467 Неутрално

    Колата не е разработена и като добавиш климатика,затова вдига разхода.Всичко е в нормата,който е карал нова кола го знае.140 по магистралата си е предпоставка за повече катастрофи,а бате боко да си ги разправя на когото иска.За депутати и мутри няма ограничение на скороста.

  15. 15 Профил на skiper
    skiper
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Цялата ни работа в държавицата е в ред та седнахме последния проблем по скоростта по магистралите да решаваме...

  16. 16 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#7] от "jtd":
    Стоят си знаците и е написано, но накратко: След втория тунел отново има ограничение отпреди промяната в скоростните режими - 90 км/ч в следващите 9 километра, заради неравности по пътя.

  17. 17 Профил на kuku032
    kuku032
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Това беше напълно безсмислена промяна в закона. Не ни пести времето, това е сигурно.

  18. 18 Профил на Георги Пауновски
    Георги Пауновски
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#5] от "deeper": Колата е нова, още неразработена, SUV и карана при над 35 градуса само на круизконтрол, така че при тези фактори разходът не е чак толкова изненадващ

  19. 19 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Любопитно

    До коментар [#18] от "Георги Пауновски":

    и климатика е работел предполагам

    low riders team
  20. 20 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Гледам некой не прави сметка, че след няколко години като въведат ТОЛ системата, пътуването по магистрала ще се превърне в ЛУКС, защото само едно ходене от СФ до варна ще струва повече от колкото годишната винетка сега!
    Ама щом искате кефете им се на магистралите! В края на краищата ще караме пак по старите разлангъркани пътища, по простата причина, че излишни пари нямаме.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  21. 21 Профил на АСАРАТА
    АСАРАТА
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Този човек лъже повече от Митьо Пищова. Няма такава дизелова кола която да гори толкова, а и всичко написано е поръчано за да окипази и малкото хубаво направено за нас но не от скапаните СтаниШевчовци

  22. 22 Профил на lo_ridah
    lo_ridah
    Рейтинг: 775 Неутрално

    Много добра статия г-н Пауновски !
    Бихте ли ни споделили какъв е разхода на тоя симаптичен дизел, по книжка ? Вярно че и фактора нов/неразработен двигател играе, ама пак ми се вижда много...

    Eff U Greta
  23. 23 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#20] от "traveler1":

    говори за себе си - никъде в Конституцията не пише, че правото ти на придвижване по магистралите трябва да е гарантирано. ТОЛ система по тези магистрали не може да има, защото са правени с пари на ЕС и ЕС не позволява ТОЛ-ове по тези пътища. А дори и да има ТОЛ, това ще редуцира част от трафика, което е ок.

    low riders team
  24. 24 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Моите наблюдения са различни от тези на автора, аз карам с 110-120 по Тракия и много рядко изпреварвам коли, а повечето ме изпреварват.

  25. 25 Профил на Станишко
    Станишко
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Специално за разхода, да добавя и аз, важи и профилът на колата. Например шкода йети и шкода октавия, с един и същи двигател, дават различен разход на магистрала - йетито е по-високо и съответно има доста по-голямо въздушно съпротивление. В случая Георги кара SUV, и вероятно това дава до по-високия разход.

  26. 26 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 473 Весело

    До коментар [#6] от "ppopov_67":

    А колко пъти ти доставят стоките до магазина през републиканските пътища, умнико?
    Наричам те "умник", за да не ме цензурират "умниците" от Дневник

  27. 27 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#18] от "Георги Пауновски":

    Хахаха - как познах, че е SUV или миниван. Нека погадая още малко - Mitsubishi Outlander ?

  28. 28 Профил на NikB
    NikB
    Рейтинг: 473 Весело

    да, 15 минути по 10 000 човека прави към 4 години.
    Сложни са за момчето статистическите сметки.

  29. 29 Профил на Dude
    Dude
    Рейтинг: 672 Неутрално

    Ако знаеш къде да внимаваш, използваш наличието на коли от дясната лента, и дългите прави, където ги виждаш от 50 км и няма как да те хванат с превишена, можеш да спестиш доста повече време. Това разбира се зависи колко умел шофьор си, а не колко умел се чувстваш

  30. 30 Профил на 2uettottanta
    2uettottanta
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#26] от "NikB":

    +++++++++++++++

    2uettottanta
  31. 31 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#25] от "Станишко":

    Освен аеродинамиката СУВ, която вдига разхода трябва да прибавим и гумите на СУВ, които са по широки, дори и при една и съща кола и каране, по широки гуми вдигат разхода поне с половин литър до литър.

  32. 32 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#27] от "john_law":

    Няма да каже марката, защото би било анти реклама, но разхода за СУВ с климатик и 140 км.ч. е приличен .

  33. 33 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 881 Неутрално

    Да команданте- като сравнявам със СерГейко който не направи нищо прага става много нисък.Всичко по различно от нищо става добро.За съжаление такова е положението.Бих се радвал на повече,но това е каквото имаме.Имам много приятели в чужбина.България беше известна с това-каквото се изпрати като пари изчезва всичко.В други страни също изчезват 5-10 процента.Само тука при царя честити и СерГейчето изчезваше всичко.

  34. 34 Профил на chr81
    chr81
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Скорост от 140км/ч, да не говорим от онези +10км/ч отгоре толеранс, е КОЛОСАЛНА за тези разбити магистрали, които имаме. Карай бавно - стигни жив!

  35. 35 Профил на john_law
    john_law
    Рейтинг: 531 Неутрално

    До коментар [#32] от "normandy":

    И аз това коментирам, но някои колеги смятат, че като е дизел не харчи, а връща )))

  36. 36 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#33] от "dolna4erti4ka":

    прав си за съжаление

    low riders team
  37. 37 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#35] от "john_law":

    направо прелива в портфейла. Аз на моята дизеларка колкото съм и сипал, все го е изпила.

    low riders team
  38. 38 Профил на Веселина Василева
    Веселина Василева
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "Трудно ми е да изчисля икономическата полза от тях, но едва ли ще е сериозна"
    ============================
    Напротив, никак не е малка икономическата полза. Не съм виждала анализа разходи-ползи точно за АМ Тракия, но всяка секунда е от значение, тъй като приближава измерената стойност до прогнозната стойност на индикатора "спестено време", заложен в Оперативна програма "Транспорт", а доколкото виждаме строенето на инфраструктурата май е с основна цел да 'отчетем индикаторите, за да не се наложи да връщаме пари', а не да служи на хората, които използват тази инфраструктура.

  39. 39 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    До коментар [#35] от "john_law":

    Абе във всички случаи е много - моята при същите условия, при това бензин дава 7.5, с климатик (предполагам и автора е ползвал), и даже й се мръщя, че ми е много...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  40. 40 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2067 Весело

    До коментар [#18] от "Георги Пауновски":

    Да уточним, бай Пауновски. Колата е Мицубиши АSX, така като гледам, светло синя. Лошото е, че производителят дава разход градско - 6.9-7, комбинирано 5.7, а извънградско - 4.9. Разликата до 8.7 е за сметка на дизеловите ентусиасти. И да почерпиш.

  41. 41 Профил на tuj_to
    tuj_to
    Рейтинг: 506 Неутрално

    Какъв е извода - всеки си кара, така както е карал и преди промяната, защото очевидно никой няма да си промеи стила на шофиране заради някакви кухи разпоредби, които дори не са маркирани на входа и на изхода на пътя за да ги напомнят.
    Просто вече няма да ни глобяват за глупости - и аз винаги си карам 150-160 по километраж, което е по-ниско в действителност, заради грешките в скоростомера. Ще изхарча 4х0.5 л. повече - 6 лв. за ходенето до Бургас и готово!
    Трябва да му се признае на Тиквоча, че това му е едно от малките "рационални" постъпки!

  42. 42 Профил на tuj_to
    tuj_to
    Рейтинг: 506 Неутрално

    И стига сте гадали за разхода - аз съм имал и карал над 12-14 коли, всички харчат в моите ръце 2литра над заводските норми - тия приказки със 140 по магистралата - 7 на сто ги забравете! с еднолитров автомобил, тежащ 1050 кг. може би, без автоматик и климатик. И ако сте дребен и хърбав....
    Иначе - 2литра и нагоре двигател, автоматик(до 6скоростен, Бенц и БМв не ги броим), лимузина 1500+ кг., климатроник, разхода отива на 9-ка! При това с дизел, на бензина 11!

  43. 43 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#39] от "Тони!":

    Koлата ти СУВ ли е, защото аеродинамиката на СУВ вдига разхода значително особено при 140 челното съпротивление оказва сериозно влияние на разхода.

  44. 44 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 781 Неутрално

    Гледам сте ми нацвъкали минуси, за това че ви напомних, че с въвеждането на ТОЛ таксата, магистралите ще опустеят! Живи и здрави да сте . За съжаление съвсем скоро ще се убедите в това сами!!!!
    Унгария в края на 90-те беше с такава таксова с-ма и магистралите и бяха празни, за сметка на натоварените републикански пътища. Това накара унгарските "умници" да я отменят ида върнат винетната с-ма. Как ще се развият при нас нещата не знам, но със сигурнос знам, че няма да плащам 25 - 30лв лв допълнително за всяко ходене до София примерно.
    И въобще не е вярно това за магистралите построени с пари от ЕС. Право на всяка бюрокрация във всяка държава е да определя дали и как да се плаща ползването на пътища - в Германия е безплатно, в Австрия и Унгария с винетка, а в Гърция, точно построените магистрали с ЕС пари са с ТОЛ с-ма.
    Нашите управляващи не са по мисловните дейности- това е доказано, и изобщо не им пука за хората и бизнеса. Или ако трябва да перифразирам, щом имате пари за коли ще плащате и за всяко пътуване по магистрали.
    Да са ви честити новите магистрали, по които ще летят със 200км/ч колите на дупетати с любовниците им, държавни чиновници и селяндурския псевдо елит на "Демократична" Република България.
    Предполагам, че за вас не е от особенно значение, че същите нови магистрали ще са финансирани на 50% от моите и вашите данъци. Останалите 50% ги дава ЕС.
    Не ме разбирайте по грешно, не съм срещу магистралите и тяхното строителство. И без туй строителството им закъсня с има няма 40г. По-скоро съм срещу това да ги превърнат в следващата перфектна машина за ново доене на психясалото от кризата и проблемите българско население и бизнес.

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  45. 45 Профил на RS1600
    RS1600
    Рейтинг: 410 Неутрално

    4.9 извънградско е измерена при скорост между 90 и 120 км/ч, половината с постоянна скорост, половината при доускорение. движението със 120 всъщност е съвсем кратко. Теоритично изминато разстояние - 7 км.

    Ако караш с ок. 100 км/ч без климатик, действително ще харчи 5.
    При 130-140 с климатик на макс и 35 градуса навън, 8-9 разход за SUV (дори компактно) е що годе нормално, макар и леко възвисоко.

    А иначе, наистина хората ще си карат както досега, като цяло като аз лично подкрепям увеличението. На хубава магистрала с хубав автомобил по-малко е просто грехота. Далеч по-опасни са тия дето не си гледат в огледалата, не внимават и не умеят да шофират, пък било то и с по-ниска скорост.

  46. 46 Профил на saseff
    saseff
    Рейтинг: 616 Неутрално

    Очаквсм Тиквата сега да даде интервю и да почне да разпъва локумите и да вади оставката от задния си джоб.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    saseff
  47. 47 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    До коментар [#43] от "normandy":

    Не. Тази ми точно кола е ван. Не мисля, че има голяма разлика в аеродинамиката.

    До коментар [#42] от "tuj_to":
    Всъщност, точно с двигател 1л отиваш на висок разход при 140. С мощен автомобил можеш да поддържаш спокойно по-нисък разход.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  48. 48 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    [quote#47:"Тони!"]Не. Тази ми точно кола е ван. Не мисля, че има голяма разлика в аеродинамиката.
    [/quote]

    Според Пауновски е СУВ , а не ван. Естествено, че има разлика в аеродинамиката между кола, ван и СУВ, която качва разхода с 1-2 литра, а при скорост 140 километра може и 3 литра.

  49. 49 Профил на aglar
    aglar
    Рейтинг: 401 Гневно

    Ма не може да се кара така в населно място, не може!!!!! После се чудим, защо толкова жертви има сред пешеходците (тяхното поведение също е под всякаква критика, разбира се)!? Особено повечето от професионалните шофьори са изключително безотговорни и не се съобразяват, че карат многотонни чудовища или че возят една камара хора!!!

  50. 50 Профил на aglar
    aglar
    Рейтинг: 401 Неутрално

    До коментар [#7] от "jtd":
    Има ги, там са, а и той го е отбелязал! Но все пак са глупави при положение, че неравностите безопасно търпят едно 110 км./ч. с 10 годишен компактен хечбек, т.е. тия знаци са отново хранилка за негодници в униформи

  51. 51 Профил на takeshi303
    takeshi303
    Рейтинг: 782 Неутрално

    До коментар [#45] от "RS1600":

    Oтделно е карал на круизконтрол, а това допълнително вдига разхода, защото има не малко участъци по Тракия където терена е нагънат, а компа в такива участъци се справя по зле от опитен шофьор.

  52. 52 Профил на triple_v
    triple_v
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Хубава статия, ама само да питам Пауновски дали си носи индивидуални средства за самозащита и как това ти се отразява на разхода на гориво. Дали по новите участъци на магистралата ще се появят и нови мутри или ще са си онези същите, грозните? Пистолета не свалял разхода но пък вдигал спокойствието. Ама аз пък ако не търся конфликт, не ми е ясно как ще ме принуди някой да спра на магистралата. Или понеже съм интелигентен и го правя от учтивост.

    Публикувано през m.dnevnik.bg

    Нека другите да внасят ред в хаоса, аз пък ще внасям хаос в реда.
  53. 53 Профил на Реконструктор
    Реконструктор
    Рейтинг: 727 Неутрално

    Лудницата е пълна. Автора удобно (най-вероятно защото и той го прави) е пропуснал да заснеме карането броня до броня със 140 и мигането с фарове.

    И не правильно думать, что есть чьим-то богом обещанный рай
  54. 54 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    Изкефи ме статията. Честно. Никакви четки не правя никому, нито евалата за черни очи, но тая статия ме изкефи.
    Най-вече изводите които прави и ние всички знаем - че магистрала се нарича път с три ленти в посока на движението, главно защото има три категории ППС-та на магистралите - камиони, общ трафик със около 100-120 и бързаци с хубави коли/мотори над 120. Деленето на групите в собствени платна е основната предпоставка към по-бързото но и сигурно придвижване. При три ленти - тоя камион който изпреварва друг не би бил предпоставка за ПТП.
    В статията обаче липсва данни за другата магистрала - тази която софиянци ползват най-често - накъм Гърция и средиземноморието. Там 140 са напълно адекватна скорост. Докъдето има магистрала де. Бих добавил с изключение на мотоциклети най-вече заради съществената денивелация на определени участъци,която намалява сцеплението. Ако се сещате Дими от Сленг загина там.
    Друго което бих искал да добавя е че по този път от Варна насам се кара със 120 масово и се намалява само на някои места с радари и камери - Микре, Севлиево, Български извор, Вали Компютърс и тук там където може да са дислоцирани поредната двойка униформени.
    Изпреварването на автобуса независимо че е неправилно, все пак е проведено с премерен риск. А по този участък не са проблем взимащите маневри с премерен риск, а тия дето нямат никаква мярка и изпреварват на сляп шус в завои без видимост.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  55. 55 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    Като цяло ме изуми начинанието сравняване на разход за софия - нова загора и обратно. Очевидно при надморска височина от около 150 метра при нова загора и около 600 при софия е нормално разхода да е по висок на връщане (с колко не е ясно, така че числата тук остават несравними).

    Времетраенето е нещото което е сравнимо от тази статия. Спестени са 10 мин за 235 км. което не е супер много, но е нормално да не очакваме спестяване от 2 часа при 2 часа път.
    (тоест спестеното време е редно да се сравнява с общото време а не с времето необходимо за обяд, тоалетна и тн). Сега идва и другия момент ако в едната посока има една 70тка за 3км която я няма в другата посока резултата пак става нереален.. Тоест пак щеше да е добре г-н Пауновски да се разходи 2 пъти по трасето София-Нова Загора.

    За средната скорост на трафика с която не съм се съгласявал и на предишни статии няма да се съглася и сега. Ако круизваш с 130-140 е логично на пътя да виждаш хора каращи с 100-120 защото тях изпреварваш, а ако има 200 коли 1км пред теб и карат с твоята скорост те остава напълно невидим за теб до края на пътя. Така че ако някой иска да ме убеди че масово хората карат с 100-120 нека застане с един радар за 1 час на магистралата и да отмерва броя автомобили движещи се с дадена скорост (и нека това стане в читав равен участък на магистралата)

  56. 56 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#54] от "Десен":

    Проблема на автобуса е че с 100 в населено място, а не самото изпреварване.

  57. 57 Профил на pifi
    pifi
    Рейтинг: 554 Гневно

    Тая статия е писана за хонорар....Аз си карам редовно и без проблеми с 160 км/ч ,т.е. магистралите са ни в ред,а някои шофьори са нещастници зад волана и избиват комплекси с празни приказки!!!!!!!!!!!!!!

  58. 58 Профил на Restless
    Restless
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Браво, много готина статия!

    Стой здраво на краката си в настоящето. Не изпускай бъдещето от поглед. Миналото помни за да не допускаш същите грешки два пъти.
  59. 59 Профил на P.S.
    P.S.
    Рейтинг: 450 Неутрално

    Автомобилът действително е Outllander, вероятно с 2.2 HDI на пежо.

    Над 100 разходът скача значително повече от на лек автомобил. Примерно лансър със същия двигател ще има с 1,5-2 л. по-нисък разход при тези скорости.

  60. 60 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    До коментар [#54] от "Десен":

    Баси, коя е магистралата към Гърция бе човек? Честно, не се сещам да имаме такава?

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  61. 61 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#16] от "Георги Пауновски":

    Ето го случая са който говоря ако в едната посока имаме 9км ограничение 90км този участък е минат за 6 минути

    в другата посока същия участък понеже се движим по другото платно е минат с 140 км/ч е изминат за 3.8 минути, тоест 2 от 10те минути са поради факта че НЕ сме се движили по един и същи път а не заради разликата вв поддържаната скорост.

  62. 62 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#60] от "Тони!":

    що бе... това е едно от любимите места на родния милиционер. След магистрала люлин до малко преди долна диканя има един пъ, който убийствено прилича на магистрален, но уви 2004 година като го строиха за олимпиадата в гърция са пропуснали да му извадят паспорт, та там е 90 ограничението и да те пипнат с 50 отгоре е нещо съвсем нормално (от познати знам че 50 освен превишението в км е и превишението в левове).

    а по повод на Дими от сленг:
    На 29 юни 2008 Дими загива на място в катастрофа с мотор на седмия километър от София по магистрала „Хемус“. По данни на КАТ, Екимов се е движил с над 200 км/ч, когато е загубил контрол над мотора и се е врязал в мантинелата, а после е излетял от платното.

  63. 63 Профил на krell
    krell
    Рейтинг: 458 Неутрално

    До коментар [#6] от "ppopov_67": Типично българско ,скотоумно разсъждение - да не си мислиш,че си само ти на този свят ? После искал да живее добре ...

  64. 64 Профил на ilinko
    ilinko
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Всъщност и без да се правят тестове, елементарни сметки от физиката показват, че за 365 км магистрала между София и Бургас , със 130 км/ч времето ще се изминава за 2 часа и 48 минути. При 140 км/ч времето ще се изминава за 2 часа и 36 минути.

    Така казано, при идеални условия разликата ще бъде 12 минути.

  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    До коментар [#62] от "Genata":

    Бе тоя път не е за 140 според мен - завои, наклони, няколко обратни виража (тоя точно преди Старо Село е фрапиращ..), и да - не е и магистрала, и май нема да бъде никога.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#53] от "Реконструктор":

    Аз като човек който не кара с 100-120 по магистралите мога да твърдя че се държа изключително грубо към хора които се подвизават в лява лента при свободна дясна. Така че ако имате проблем с хората които ви светят се замислете дали не сте от хората които се придържат най в ляво щото там карат по готините шофери....

  67. 67 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#65] от "Тони!":

    Прав си, пътя е гаден, но има участъци в които може да се кара, например от Перник до Студена си е магистрала като слънце... просто проблема там е административен и надявам се да се оправи като се пуснат другите лот-ове.

    А за стръмните участъци около боснек не виждам проблем да е като на Люлин магистрала с ограничение 100-110

  68. 68 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    До коментар [#67] от "Genata":

    Има такава теория, че проблема е административен, ама нещо не ми се връзва - както казах, има няколко остри завоя, наклона при Боснек е бая стръмен, а магистралите имат ограничения откъм тия характеристики. Ще си остане по новите дефиниции на ЗДП - скоростен път, ще турят 120 ограничение и тва е...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  69. 69 Профил на Hristo Velikov
    Hristo Velikov
    Рейтинг: 229 Неутрално

    Относно автобуса: Вижда се, че е на Юнион-Ивкони! Преди няколко седмици по пътя София-Варна, преди изкачването за с. Презвитер Козма ме изпревари на непрекъсната линия с около 100 км/ч автобус на същата фирма. След това на спускането изпреварваше в насрещното. Веднага се обадих на 112, за да сигнализирам. Очаквах, че в Търговище ще го спрат най-малкото за проверка, но ме съмнява. Най-интересно е, че същият автобус ме настигна на изкачването за Шумен и зави към града. Аз поддържам ср. скорост от около 100 км/ч по този път, а с колко е карал той само мога да гадая ....

  70. 70
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 71 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#70] от "Реконструктор":

    Ми до сега не съм го хапвал, но знае ли човек...

    Ти що псуваш от други постове даваш вид на ентелегентен човек

  72. 72 Профил на alexsilver
    alexsilver
    Рейтинг: 1384 Любопитно

    "....Затова подкрепям ББ защото обеща и направи магистралата.Всички други обещаваха и се оправдаваха...."

    Ама си нямаш и идея, че голяма част от тези магистрали направи Съсела. Голямата Тиква е направила 7 (СЕДЕМ) километра повече, ама бие тупана до спукване и явно хваща дикиш. И сега се кефиш на Тиквата за магистралите на Съселко. Не мога да те разбера "тиква" ли си или само се правиш на такава...

  73. 73 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    До коментар [#66] от "Genata":

    Аз пък като човек, който е супернетолерантен към нетолерантните твърдя, че някой като ми светне и провокира всичко най-лошо в мен. Интересното е, че светулките обикновенно като видят червения цвят на светещите ти стопове и се превръщат в кротки агънца.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  74. 74 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    Много добър репортаж, с точни факти.
    За мен беше много полезно да го прочета, ще го имам предвид като тръгна за морето.
    Браво!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  75. 75 Профил на zlr
    zlr
    Рейтинг: 450 Неутрално

    "Движа се със 130, а имам чувството, че карам с 80 - гладък асфалт"

    Твърдо НЕ СЪМ СЪГЛАСЕН с тези забележки!
    Новите участъци (не навсякъде, но в по-голямата си част) са изключително НЕКАДЪРНО направени:
    при скорост над 130 се усеща, че изработката е далеч от 21век.
    За справка - карам хидравличен Ситроен, и по читавите участъци (от времето на Т.Живков) пътя не се усеща и със 140.

  76. 76 Профил на greebo
    greebo
    Рейтинг: 717 Неутрално

    Някой може ли да ми обясни какви са тези бели петна на втората снимка?

    Автентичната тъпота всеки път надминава изкуствения интелект.
  77. 77 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 1305 Неутрално

    [quote#66:"Genata"]Аз като човек който не кара с 100-120 по магистралите мога да твърдя че се държа изключително грубо към хора които се подвизават в лява лента при свободна дясна. Така че ако имате проблем с хората които ви светят се замислете дали не сте от хората които се придържат най в ляво щото там карат по готините шофери....[/quote]
    Аз свестен шофьор, който да кара броня до броня и да светка и свирка като луноход не съм виждал. Тъй че ако не е лошо да се замислиш, дали пък ти не си от автоталибаните, които смятат, че всички останали трябва да се разпръскат като пилци, щом ти видят колата в огледалото.

  78. 78 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#68] от "Тони!":

    Проблемът е, че няма Акт 16 и следователно, след като не е официално въведена в експлоатация, формално не е и магистрала.

    А няма Акт 16, защото... Не е ясно защо, една от версиите, които съм чел / чувал някъде е, че нещо се е случило не точно по проект и сега са в патова ситуация - ни да го одобриш (щото не е по проект), ни да променяш проекта, щото на този етап (вече изпълнено) не може по закон.
    Не знам верно ли е, но звучи достоверно.

  79. 79 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1484 Неутрално

    До коментар [#6] от "ppopov_67":

    Много опростенческо мислене. Магистралите са най-вече инфраструктура, която служи на икономиката като цяло, а в частност - на производство, търговия и туризъм, а не да превози софиянци един път в годината до морето и обратно.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  80. 80 Профил на forza
    forza
    Рейтинг: 814 Неутрално

    До коментар [#66] от "Genata":

    Не защото там карат готините, а защото настилката е по-добра...

    И те не са прави, но и ти със сигурност не си прав, особено ако прекаляваш с грубостта.

  81. 81 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 881 Неутрално

    до 75-стига глупости-вчера карах Нова Загора Стара загора -колата стои като залепена за пътя няма неравности няма дупки не можеш да разбереш дали си със 70 или със 150км/ч.

  82. 82 Профил на Тарасион
    Тарасион
    Рейтинг: 520 Неутрално

    В случая авторът е прав, че едно се говореше, а друго стана. Вместо навсякъде 140 км/ч хиляда пъти по-разумно щеше да е, да се оцени всеки участък по отделно и на старите да е максимум 110 или 120 (където не е разбито), а на новите прави и равни участъци да е 120-160 км/ч според метеорологичните условия и трафика (има такива пътни знаци, които могат да си сменят показанията - управляват се дистанционно).
    Това и за екологията е по-добре: На прав, равен или с лек наклон в посоката на движение участък колите харчат при константни 150 км/ч толкова, колкото биха харчили със 120 км/ч по баири и когато заради лоша настилка постоянно си променят скоростта (намаляват до 80 и пак ускоряват до 120). И със 160 от Стара до Нова Загора със сигурност се харчи по-малко отколкото със 140 или дори 130 от Пазарджик до София...
    Но рационалното използване на наличните ресурси е чуждо на балканската политическа "мисъл".

  83. 83 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 881 Неутрално

    до 72-алди моля ти се напиши ми ги като участъци и дати на пускане тези магистрали от Станишката и от ББ.Ако си прав взимам си думите назад ,ако не ти си знаеш какъв си/да не обиждам/

  84. 84 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#44] от "traveler1":

    принципно аз съм против магистрали и пътища и автомобили - искам да се развива въздушния и водния и жп-транспорта. Сериозно. Поради причина че е по-евтино. ама това е друга тема.

    low riders team
  85. 85 Профил на Ronald Reagan
    Ronald Reagan
    Рейтинг: 1075 Весело

    Магистралата е хубаво нещо, макар и направена не по времето на Т.Живков . Тесният двулентов път, много кръстовища, населени места и т.н. винаги създават проблеми, висиш по задръствания, оглеждаш се за милиционери.... Ако искаш караш бързо, ако искаш караш по-бавно - имаш избор - защо не? Само да видим в края на магистралата /щото още е недостроена/ как точно ще се развият нещата на 1 август !

    agent
  86. 86 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 395 Любопитно

    "Досегашният ми опит сочи, че като се прибирам, винаги колата гори малко повече." - ами разбира се, София е с повече от 300 м надморска височина над Нова загора! Да не говорим, че е с над 500 м над Бургас.

  87. 87 Профил на Ashkovoto
    Ashkovoto
    Рейтинг: 450 Неутрално

    До коментар [#57] от "pifi":комплекси избиваш ти,и даже мога да ти кажа с какво са ти свързани,съдейки по ника ти/pipi?/.С това мутренско поведение по пътищата/ама била хубава магистралата,ами те и републиканските,та и някои улици в градовете са хубави,тогава давай юруш на кушията,да?/,сме я докарали до тук с жертвите и петепетата.

    Това е най-нормалното и елементарното,и мисля,че е положително,което може да се допусне и да се констатира.С.Сакскобургготски
  88. 88 Профил на Comandante Marques
    Comandante Marques
    Рейтинг: 1391 Весело

    До коментар [#66] от "Genata":

    и аз се държа грубо със разни светкащи ми отзад типове. Имам и уреди за транжиране, за огнестрелно оръжие не признавам та ако се срещнем?

    low riders team
  89. 89 Профил на shumkar
    shumkar
    Рейтинг: 759 Неутрално

    [quote#5:"deeper"]Много добра статия. Само ме изуми, че авторът кара дизелов автомобил 150 к.с.и при 130 км/ч дава 8,7л/100км разход, а при 140 км/ч - 9,2 л/100км[/quote]
    Ако някой ти каже, че SUV с двигател 2TDI или 2CDI-гори под 7,8 л дизел на 100км - не му вярвай . И то при скорост 110 км.

  90. 90 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#73] от "Тони!":
    До коментар [#80] от "forza":

    Май не съм се изразил особено ясно. Не съм агресивен. Никога не съм се бил. Просто толерантността си я пазя за толерантните.

    На никого не съм светкал като кара между пловдив и пазарджик в ляво. Но на такива тарикати които се носят с 110 в ляво на перфектен път винаги светкам за да разберат че правят нещо погрешно.

  91. 91 Профил на Краси
    Краси
    Рейтинг: 568 Неутрално

    [quote#57:"pifi"]Аз си карам редовно и без проблеми с 160 км/ч ,т.е. [/quote]
    Интересно ако с тази скорост застигнеш изпреварващи се тирове, какво става?
    От дясно и през авариината?

    Да почистим България от агентурата на руската империя!!!
  92. 92 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#56:"Genata"]Проблема на автобуса е че с 100 в населено място, а не самото изпреварване.[/quote]
    Е ти как разбра с колко е?

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  93. 93 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#88] от "Comandante Marques":

    Ако си позволяваш да си нетолерантен на магистралата няма да ме притесни това че си месар!

    Като цяло не съм от поколението което живее в безумен страх че някой ще го застреля на магистралта щото светка... Вярвай ми като се държиш все едно пътя е твой, ще получиш незачитане...

    Ако си човек който би стрелял по някой щото му е светнал искренно се надявам никога да не се срещнем, аз такива като теб ги избягвам всячески!

  94. 94 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#92] от "Десен":

    Еми Пауновски си призна че е карал с 60, от там на око по бързината с която се отдалечава от него.

    Според теб с колко кара?

  95. 95 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    [quote#60:"Тони!"]Баси, коя е магистралата към Гърция бе човек?[/quote]
    Има забележки на комисията към акт.16 за укрепване на скатовете чрез пилоти и мрежи. Строителя казва че няма снисъл защото скалата е твърд варовик и едно пробиване повече ще я отслаби отколкото усили. Ситуацията остана така.
    КАТ не глобяват там за 50 км/ч превишение, а ако някой са го глобили, значи е бил бая нахален и ги е издразнил яко.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  96. 96 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#94] от "Genata":

    Ако Пауновски е карал с 60, автобуса изглежда като да е с не повече от 20 км/ч отгоре. Ерго - 80. За Дими от Сленг си прав, обърках се с друг инцидент.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  97. 97 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#93] от "Genata":

    Проблема е че няма унифицирано схващане какво се изразява чрез присветкането.
    Според някои е "извинете, дали може да се оттръпнете че да мина защото бързам" а според други "аре мърдай бе охлюв, че да не слеем ти напраим тикватъ мекъ". Повече учтивост и разбиране на пътя, спестяват страшно много нерви.

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  98. 98 Профил на Десен
    Десен
    Рейтинг: 1391 Неутрално

    До коментар [#78] от "forza":

    А какво ще кажеш за тая и нейния акт 16?
    http://www.btv.bg/action/predavania/hratkite/videos/video/24924837-More_ili_magistrala.html

    Не цъфтиш ли като цвете, гниеш като бурен.
  99. 99 Профил на Genata
    Genata
    Рейтинг: 561 Неутрално

    До коментар [#96] от "Десен":

    Не знам трудно е да се прецени, според мен е с повече от 20 отгоре, но и да е само с 80. Децата от тия села люпят семки по тротоара това не е извън градско 80км/ч е много да не говорим за автобус.

  100. 100 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 2255 Неутрално

    До коментар [#90] от "Genata":

    В тая отсечка, но в обратната страна - към София, дясната лента има релеф като лунна повърхност. Може затова да карат хората в ляво. Иначе дясната лента е тази за каране, независимо с колко се движиш. По нашия правилник.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK